Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Adam Dondurucu Soğukta Ne Olacağını Görmek İçin Elektrikli Bir Arabada 12 Saat geçiriyor

AASYbzn.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bu ayın başlarında bir kış fırtınası yüzlerce sürücüyü Virginia'daki Interstate 95'te, birçoğu 24 saatten fazla mahsur bıraktıktan sonra, birçok sorumuz kaldı. Buna yol açan bir hükümet düzeyinde yanlış giden ne oldu? Gelecekte benzer trafik kesintilerinden nasıl kaçınılabilir? Böyle bir acil durumda arabalarımızda ne taşımalıyız?

Grubun en kafa karıştıran sorusu varsayımsal bir soruydu: Gençlere kadar düşen sıcaklıklarda karda buzlu yollarda mahsur kalan bu arabaların tümü elektrikli olsaydı ne olurdu? Evet, varsayımsal bir soru olarak ortaya çıktı, ancak bunu soranların çoğu bunu retorik bir soru olarak algıladı; Bunun anlamı, I-95 elektrikli otomobillerle dolu olsaydı, sonucun bitmiş piller, durmuş araçlar ve donmuş yolculardan oluşan bir felaket olacağıydı.

Bunun gibi aşırı durumlarda, kısmen teknolojinin çok yeni olması ve dolayısıyla kolayca yanlış anlaşılması ve kısmen, daha önce tartıştığımız gibi, elektrikli otomobillerin donma sıcaklıklarında daha sıcak havalara göre daha kötü performans göstermesi nedeniyle, elektrikli arabalara karşı bir argüman yapmak kolaydır ( içten yanmalı motorlu arabalarda olduğu gibi). Ancak, sözde elektrikli geleceğimizi savunmak için bir argüman olup olmadığını görmek için biraz daha zor bir şey yaptım: Ne olacağını görmek için elektrikli bir arabada 12 saat boşta kaldım.

Elektrikli araçlar piyasaya çıkmadan önce inanılmaz derecede titiz ve pahalı testlerden geçiyorlar. Ford Mustang Mach-E'nin baş mühendisi Donna Dickson, crossover'ın -40 derece Fahrenheit'e kadar işkence testinden geçirildiğini söyledi. Yine de, Virginia'daki koşullar ille de o kadar soğuk değildi, sadece uzamıştı. Bu yüzden Ford, kendi tasarladığım son derece sıradan bir test için bana bir Mach-E ödünç verdi; şu anda Minnesota'yı etkisi altına alan dondurucu soğukta arabayı yarım gün boyunca rölantide çalıştıracağım bir yerdi.

Pil ölür mü? Elektrik gücü beni sıcak tutamaz mı? Yoksa durağan yolculuğumdan yüklü miktarda yük ve pembe yanaklarla mı çıkmalıydım? Öğrenmeyi planladığım şey buydu.

AASYbzz.img?w=768&h=512&m=6

Kış Rölanti Testi

Testim için işleri basit tutmak istedim. İnsanların EV'ler, pil teknolojileri ve isterlerse cıva düştüğünde ne olduğu hakkında arayabilecekleri otomobil üreticileri ve çeşitli bilimsel gruplar tarafından yapılan çok sayıda kontrollü çalışma var. Ancak I-95 durumunun ardından uğraştığımız şey, birçok insanın kavramakta güçlük çektiği yeni teknoloji hakkında genellemeler durumudur. Bu yüzden bunu olabildiğince jargonsuz yapmak istedim.

Temel fikir şuydu: Tüm zaman boyunca trafiğe takılmış gibi arabada oturur, kabini sadece benim için değil, teorik yolcular için de yeterince sıcak tutar ve o sırada menzilin ne kadar düştüğünü görürdüm. Test ettiğim Mustang Mach-E, EPA'nın tam şarjla 270 mil menzilde olduğunu tahmin ettiği, uzun menzilli pile (88 kWh) sahip 2021 Premium AWD modeliydi. Ancak ürünü teslim eden teslimat görevlisi bana bunun tüm yazılım güncellemeleri olmayan bir üretim öncesi birim olduğunu söyledi, bu yüzden daha düşük bir üst aralık beklemesini söyledi.

Sabah 5:45'te testi başlatmak için arabaya bindiğimde, şarj %100'ü gösteriyordu ama gösterge panelinde sadece 186 mil menzil vardı. Aşırı soğukta menzilin daha da düşebileceği konusunda uyarıldım ve arabanın prize takılı olduğu garajım zar zor yalıtıldı ve kesinlikle ısıtılmadı. (Ford'un özel rehberliği, arabayı 32 derece ile 113 derece arasında depolamanın “yüksek voltajlı akü için en faydalı olduğu” şeklindedir.) Sıcaklık 13 dereceydi (-1 rüzgar soğutması), bu Virginia'daki sıcaklıklar yaklaşık olarak soğuduğu için idealdi. bu kadar.

Araba yoluma geri çekilip boşta çalışmaya başlamak yerine, duruma otoyola çıkıyormuşum gibi davrandım. Önce arabayı bir tur atmak için dışarı çıkardım, yerel bir Starbucks'ın araba yolunda durdum ve sonra 12 saat boyunca "trafiğe gireceğim" evime geri döndüm. Özellikle kalın giysiler giymedim, battaniye ya da uyku tulumu getirmedim, sadece birazdan arabadan ineceğimi düşündüğüm gibi giyindim.

Mach-E'yi almadan önce, araç hakkında biraz fikir edinmek, tahminlerini duymak ve EV'yi dondurucu soğukta çalıştırma hakkında bazı ipuçları almak için Ford'un Dickson'ıyla sohbet etme şansım oldu. İlk olarak, elektrikli otomobiller için standart uygulama olan, hala duvara takılıyken arabayı ön koşullandırmayı söyledi. Temel olarak, otomobilin kendi aküsü yerine elektrik şebekesinden güç çekerken aküyü ve otomobilin içini ısıtmak istiyorsunuz. Ben de öyle yaptım. İkincisi, havalandırmalardan tüm kabini ısıtmak yerine ısıtmalı koltukları ve direksiyonu kullanarak sıcak kalmanın çok daha verimli olacağını söyledi. Bunu da bir yere kadar yaptım.

Isıtmalı koltukları ve direksiyonu kullandım ama aynı zamanda arka koltuktaki yolcuların bile rahat edebileceği şekilde kabini yeterince sıcak tutmaya çalıştım, bu yüzden sadece ayak bölmesi ısıtmasını ve ayak bölmesinden gelen tam patlamayı kullanarak oynadım ve 70 ile 75 derece arasında değişen gösterge paneli havalandırmaları. Sıcaklığın ötesinde, trafik içi deneyimi olabildiğince çoğaltmaya çalıştım, hareketli trafiğin ani hareketlerini simüle etmek için yarım gün boyunca bloğun etrafında birkaç kez dolaştım, belirli aralıklarla ışıkları ve radyoyu kullanarak ve hatta arabayı döndürdüm. enerji tasarrufu için 15-30 dakikalık aralıklarla birkaç kez kapatın.

Pil aralığının üç saatlik aralıklarla nasıl tutulduğu aşağıda açıklanmıştır:

06:00: %100 şarj, 186 mil menzil, dış sıcaklık 13 derece
9:00: %92 şarj, 164 mil menzil, dış sıcaklık 14 derece
12:00: %87 şarj, 157 mil menzil, 18 derece dış sıcaklık
15:00: %81 şarj, 144 mil menzil, 22 derece dış sıcaklık
18:00: %75 şarj, 132 mil menzil, 24 derece dış sıcaklık

AASYiCE.img?w=768&h=512&m=6

EV (EA - Elektrikli Araç) bu test başarılı Oldu mu?

Bu testin bulgularını Virginia'daki duruma eklersek, bu aracın muhtemelen iyi olacağı açıktır. Kabini sıcak tutarken 12 saat içinde menzilin yüzde 25'ini kaybettim, bu nedenle 24 saat içinde yüzde 50'den fazlasını kaybetmemiş olmam mantıklı. Ayrıca, bu kadar uzun süre rölantide kaldıktan sonra devam edebileceğinden emin olmak için testimden sonra Mach-E'yi bir sürüşe çıkardım ve sanki karda buz gibi durmamış gibi normal bir şekilde gitti. yarım gün için.

Bu tek gayri resmi deney, tüm EV'lerin kışın bize atabileceği her şeye hazır olduğunu kanıtlıyor mu? Tabii ki değil. Aslında, muhtemelen cevapladığından daha fazla soru getiriyor. (Ya arabanızda ısıtmalı koltuklar yoksa? Muhtemelen daha fazla doğrudan ısı kullanmanız ve böylece pili daha fazla tüketmeniz gerekir. Daha uzun menzilli ve soğuk hava paketlerine sahip EV'ler ne olacak? Daha da iyisini yapabilirler. )

Doğruladığını düşündüğüm şey, Dickson'ın duruşmadan önce onunla yaptığım röportajda bahsettiği bir şey. EV'lerin I-95'in kar fırtınası gibi bir durumda hayatta kalamayacağından endişelenen insanlara ne diyeceğini sorduğumda, soğukta nasıl performans gösterdiğine dair çekincelerin “pil veya pil teknolojisine ilişkin eski bir algı” olduğunu söyledi. Piller bugün daha iyi, menzil daha iyi ve araçlar bir bütün olarak daha iyi. Ancak bundan daha fazlası, elektrikli arabaların “özellikle Kuzey Amerika için çok yeni” olduğu gerçeğini yineledi.

Yenilik korkutucu, değişim korkutucu ve yeni bir araçta korkutucu bir durumda olma fikri iki kat daha fazla. İnsanların kirletici gazlı arabalarını yeni model elektrikli arabalarla değiştirmekten endişe duymaları mantıklı. Ama şunu söylemeliyim ki, krampları tetikleyen bu testten sonra, şu anda donmuş garajımda oturan benzinli arabadansa, bir Mach-E'nin ısıtmalı koltuklarında trafikte sıkışıp kalmayı tercih ederim.

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bir EV, Dışarısı Soğukken Kabini Ne Kadar Uzun Süre Sıcak Tutabilir? 

Uzun vadeli 2019 Tesla Model 3 Uzun Menzilimizin ve 2022 Hyundai Sonata N-Line'ın, ne kadar dayanacaklarını görmek için iklim kontrolü 65'e ayarlanmış olarak donma sıcaklıklarında oturmasına izin verdik.

AAT1kl0.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Tesla teorik olarak maksimum 45.1 saat sürebilirken, Hyundai 51.8 saat yapabilirdi.

Şaşırtıcı değil, ancak Tesla, saatte 10.3 kWh gaz emen Hyundai'ye kıyasla saatte 1,6 kWh yakan çok daha verimli.

Virginia'da son zamanlarda meydana gelen bir kış fırtınası Interstate 95'i 24 saatten fazla kapattı ve bu da şu soruyu gündeme getirdi: Elektrikli bir araçta dondurucu soğuklarda trafik sıkışıklığına takılmak daha mı zor olurdu? Bir EV'nin gazla çalışan bir arabaya kıyasla ne kadar dayanacağını görmek için 2019 Tesla Model 3 Uzun Menzilli ve 2022 Hyundai Sonata N-Line'da klima kontrolünü açık bıraktık ve oturmalarına izin verdik.

Michigan, Ann Arbor'da, iki arabanın oturduğu süre boyunca ortalama sıcaklık 15 derece Fahrenheit civarındaydı ve kaydettiğimiz en düşük sıcaklık 9 dereceydi. Her iki araba da öğleden sonra 26 derece iken çalıştırıldı. Her arabanın klima ayarını 65 dereceye ayarladık ve ısıtmalı koltukların hiçbirini açmadık. Model 3'te araç park halindeyken klima kontrolünü açık tutan Kamp modunu kullandık. Sonata için, otomatik kapanma işlevini devre dışı bırakmak zorunda kaldık (30 veya 60 dakika boşta kaldıktan sonra arabayı kapatacak). Daha sonra, hava karardıktan sonra, geceyi garaj yolumuzda oturarak geçirmek üzereyken, çalışan ışıklarının durumunu çok yüksek sesle yayınladığı için gergindik (boştayken kapıları kilitleyemezsiniz), bu yüzden bantladık.

AAT1qTI.img?w=768&h=1024&m=6

Model 3'ümüz hakkında birkaç şey: 2021 model yılı için tanıtılan yeni, daha verimli ısı pompası yerine eski dirençli ısıtıcıyı kullanıyor. Ve 40.000 milden fazla bir süre sonra, otomobilin verilerini toplamak için kullandığımız TeslaFi adlı üçüncü taraf yazılıma göre, 80,5 kWh lityum iyon pil paketi kapasitesinin yaklaşık yüzde 8'ini kaybetti. İnsan vücudunun da ısı ürettiğini belirtmekte fayda var, ancak testimiz sırasında iki kabin de işgal edilmedi.

Model 3 yüzde 98 şarj durumuyla başladı ve pili ön koşullandırmadık. Bununla birlikte, gerçek dünyadaki bir trafik sıkışıklığı durumunda, pil ve kabin hem sıcak olacaktır, hem de tam şarja yakın olmayacağından bahsetmiyorum bile. Ancak test öncesi camları açarak kabini 47 dereceye kadar soğutmamıza rağmen kabin 65 dereceye yükseldiği için pil yüzdesinde önemli bir düşüş görmedik. Sonunda yaklaşık 37 saat sonra prize taktık - yüzde 17 pil kaldı ve belirtilen 50 mil menzili. Pil paketi saatte ortalama yüzde 2,2 oranında tükendi; Başka bir deyişle, teorik olarak en fazla 45,1 saat veya iki günden az sürebilir.

AAT1oCy.img?w=768&h=512&m=6

Sonata'yı 24 saat sonra, yarım depodan biraz daha az yakıt tükettikten sonra durdurduk. Ortalama tüketimi rölantide, saatte 0,3 galon gaz veya maksimum toplam boşta kalma süresi 51,8 saat veya 15,9 galonluk deposuna göre iki günden biraz fazla çıktı.

Bu tüketim rakamlarını eşdeğer enerji birimlerine dönüştürmek, Model 3'ün saatte 1,6 kwh tüketmesi ve Sonata'nın saatte 10,3 kwh'de altı kattan fazla enerji tüketmesiyle, bir elektrikli aracın verimlilikteki çarpıcı avantajını göstermektedir. Bu hiç de şaşırtıcı değil, çünkü Tesla sadece HVAC sistemini çalıştırabiliyor ve kabini 65 derecelik ayar noktamızda tutmaya yetecek kadar, Sonata ise 290 beygirlik turbo-dört uğultusunu çalıştırmak için verimsiz bir şekilde rölantide tutmak zorunda. iklim kontrolü.

Tabii ki, dikkate alınması gereken bir dizi değişken var. Mahsur kalan birinin hemen enerji tasarrufu yapmaya çalışacağını umduğumuz için kasıtlı olarak 70 yerine 65 derecelik mütevazı bir ayar sıcaklığı seçtik. Elbette, daha yüksek bir sıcaklık kullanmak Model 3'ü etkilerdi, ancak muhtemelen Sonata'daki tüketimi değiştirmezdi. Ayrıca, 15 derecelik soğuk ortalamamızdan daha soğuk sıcaklıklar bile Tesla'nın iklim kontrolünü daha fazla çalıştıracak ve Sonata üzerinde muhtemelen çok daha az etkisi olacaktı.

Bizim senaryomuzda Sonata teorik olarak Model 3'ten yaklaşık yedi saat daha fazla rölantide kalabilse de, gerçek dünyada hangi aracın daha iyi performans gösterebileceği büyük ölçüde hangi aracın deposunda daha fazla enerji ile başladığına bağlı olacaktır. EV'lerin her gece fişe takılıp daha yüksek şarj durumunda tutulmaları, ancak depoları büyük ölçüde boşaldığında doldurulabilen gazla çalışan araçlara göre daha mı fazladır? Her iki durumda da, sonuçlarımıza dayanarak, soğuk hava felaket senaryosunda EV'lerin durumu çok daha kötü değil.

AAT1fFC.img?w=768&h=588&m=6

Kaynak: Car and Driver

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

2022 Model X Plaid, Throttle House'un Favori Teslası Olacak

AATjXh1.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Gözden geçirenler, 132 bin dolarlık Model X Plaid'in "muhtemelen en iyi SUV'u elde etmenin en ucuz yolu" olduğuna inanıyor.
Tesla Model X Plaid, görünüşte zıt iki özelliği çok ilginç bir pakette birleştiriyor. Yoldaki hemen hemen her şeyden daha hızlı hızlanabilen, geniş ve pratik altı koltuklu bir aile arabası ve dolayısıyla ağır bir araçtır.

2022 Model X Plaid, sıfırdan 60 mil (96 km/s) hıza sadece 2.5 saniyede çıkmasını ve çeyrek mili 9.9 saniyede kat etmesini sağlayan üç motorlu bir güç aktarma sisteminden 1.020 beygir gücü paketliyor.

5,412 poundluk (2,455 kg) bir SUV bunu yapamaz, ancak Model X Plaid öyle. Sınıfının en düşük sürtünme katsayısına sahip olması (0.24), kesinlikle 163 mil (262 km/s) azami hıza çıkarken bu şekilde hızlanmasına yardımcı oluyor.

Tabii ki, tüm bunların bir bedeli var. Tesla Model X Plaid, ABD'de 132.000 doların biraz altında başlıyor, buna değer mi? Throttle House'daki insanlara sorarsanız, cevap kesinlikle evet. Ayrıca, Model X Plaid'i inceledikten sonra, bunun muhtemelen "en iyi SUV'u elde etmenin en ucuz yolu" olduğuna inanıyorlar.

Bu video herhangi bir drag yarışı içermiyor, ancak Throttle House, Model X Plaid'i bir kanyon yolundaki adımlarına koydu ve çok iyi idare ettiğini keşfetti. Thomas, "aptal" boyunduruğa rağmen, Model X Plaid'in sürücünün lastiklerin virajlarda nerede olduğunu hissetmesini sağladığını söylüyor.

Aslında, bir kanyon yolunda Model X Plaid'in Model 3'ten daha iyi sürdüğünü söyleyecek kadar ileri gidiyor. Havalı süspansiyon, aracın köşelerde çok düz kalmasına ve önemli kütlesini çok iyi yönetmesine yardımcı olduğu için buna çok katkıda bulunuyor.

Yıldız performansına rağmen, Model X Plaid günlük bir sürücü olarak da harika çalışıyor, bu yüzden hata yapmak oldukça zor. Açıkçası, Thomas ve James kusurları bulmak için ellerinden gelenin en iyisini yapıyorlar ve videoda arabayı çok ayrıntılı bir şekilde inceliyorlar ve yapım kalitesinin hala arzulanan çok şey bıraktığını keşfediyorlar. Her zaman olduğu gibi, yorumları mizahla dolu, bu yüzden bu keyifli incelemeyi mutlaka izleyin.

Kaynak: InsideEVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Renault Konsepti Hidrojenle Çalışan Yanmalı Motorla Tanıtıldı

AAU1rPH.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Toyota ayrıca hidrojen yakıtlı ICE'leri de deniyor.

Çok uzun zaman önce, sadece hidrojen arabalarını Toyota Mirai gibi EV'lerle ilişkilendiriyorduk. Ancak Toyota, hidrojenle beslenen içten yanmalı bir motordan oluşan yenilikçi bir güç aktarma organını duyurduğunda işler değişti. Corolla ve daha küçük Yaris süpermini de dahil olmak üzere otomobiller zaten test edildiğinden, bu sadece bir duyurudan daha fazlası. Her ikisi de GR Yaris'ten alınan üç silindirli, 1,6 litrelik turbo motora sahip.

Görünüşe göre Toyota, bu tür güç aktarma organlarını deneyen tek otomobil üreticisi değil. Renault, "hidrojen motoru" ile donatılmış yeni bir konsept otomobilin tanıtımını yapıyor. "Motor" kelimesinin kullanılması, burada görülen gölgeli aracın elektrik motorlarına sahip olmadığını, bunun yerine benzin veya dizel yerine hidrojenle çalışan bir ICE olduğunu söyler. Elmas logolu şirket, "benzeri görülmemiş bir konsept otomobil" olduğunu söylemeye devam ediyor ve bu da bizi tipik bir yakıt hücreli hidrojen aracı olmadığına inandırıyor.

İnce LED farlar ve ışıklı logo bize Megane E-Tech Electric'i düşündürüyor, ancak normalde hava girişlerini bulabileceğiniz önemli ölçüde daha büyük gündüz farları var. Kimsenin sürprizine göre, bir geçit gibi görünüyor. Yan kameralar artık sadece konsepte özel bir özellik değil çünkü cam aynaları ortadan kaldıran epeyce üretim otomobili var. Aslında, Hyundai'nin bu yıl içinde Ioniq 5 için Avrupa'da dijital aynaları tanıtma planlarını açıklamasından sadece birkaç gün önceydi.

Renault, konseptle ilgili ayrıntılar konusunda çekingen davranıyor, ancak tam açıklamanın Mayıs ayında gerçekleşeceğini biliyoruz. Sargılar açıldığında, kabin içindekilerin güvenliği için "gemideki teknolojik yenilikleri" görmeye hazırlanın.

Kaynak: Motor1.com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota ve Yamaha hidrojenle çalışan bir V8 motoru geliştirecek

AAU2dQf.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Tarih, Toyota ve Yamaha bir motor yapmak için bir araya geldiklerinde, sonucun çılgınca havalı olduğunun kanıtıdır. Lexus LFA'nın V10'u, ikisi arasında ortak bir çabaydı ve hala tartışmasız şimdiye kadar yapılmış en iyi sese sahip üretim motoru. Bugünkü haberler Toyota ve Yamaha arasında geliştirilen başka bir motorla ilgili ancak bu motor hidrojenle çalışıyor.

Evet, garip. Bu motor, benzinle değil hidrojenle çalışacak şekilde tasarlanmış 5.0 litrelik bir V8'dir. Yamaha tarafından geliştirilen motor, Lexus IS 500 F Sport Performance, RC F ve diğerleri gibi otomobillerde bulunan 5.0 litrelik V8 olarak hayata başlıyor. Ardından Yamaha, enjektörlerde, silindir kapaklarında, emme manifoldunda "ve daha fazlasında" değişiklikler yapar. Şu an itibariyle Yamaha tüm sırlarını açıklamaya pek hevesli görünmüyor, ancak en azından bunun olduğunu biliyoruz.

Bu hidrojenle çalışan motordan elde edilen güç, Lexus'un eski moda benzinle elde edebildiği rakamlardan çok uzak değil. Yamaha, hidrojenle çalıştırıldığında 455 beygir gücü (6.800 rpm'de) ve 398 pound-feet tork (3.600 rpm'de) talep ediyor.

Bu proje, Toyota, Yamaha, Kawasaki, Subaru ve Mazda tarafından "karbon nötrlüğü arayışında içten yanmalı motorlar için yakıt seçenekleri yelpazesini genişletmek için olası yollara yönelik ortak araştırmalar yürütmek için tartışmalara başlayacakları" ortak duyurusunu yansıtıyor.

Yamaha Motor Başkanı Yoshihiro Hidaka, "Hidrojen motorlar, aynı zamanda içten yanmalı motor tutkumuzu canlı tutarken karbon nötr olma potansiyelini barındırıyor" dedi. "Farklı kurumsal kültürlere ve uzmanlık alanlarına sahip şirketlerle ekip oluşturmanın yanı sıra sahip olduğumuz ortak sayısını artırmak, geleceğe nasıl öncülük etmek istediğimizdir."

Yamaha, hidrojenle çalışan bir benzinli motorun, benzinli motorun ilginç parçalarını (ses, güç bandı, his) canlı tutma potansiyeline sahip olduğuna ve bunların hepsini karbon nötrken yaptığına inanıyor. Eşsiz bir 8'e 1 başlıktan gelen "harmonik yüksek frekanslı egzoz notası", gelecekteki hidrojenle çalışan bir V8 için heyecanlanmanın bir nedeni olarak gösteriliyor.

Yamaha'nın Teknik Araştırma ve Geliştirme Merkezi'nin Otomotiv Geliştirme Bölümünden Takeshi Yamada, "Yakıt olarak yalnızca hidrojen kullanan motorların gerçekten çok eğlenceli, kullanımı kolay performans özelliklerine sahip olduğunu görmeye başladım" diyor. “Hidrojen motorlar, elektronik sürüş yardımcılarına başvurmadan bile kullanımlarını kolaylaştıran, doğuştan gelen bir dost hissine sahiptir. Prototip arabayı test etmek için gelen herkes biraz şüpheci başlayacaktı, ancak sonunda yüzlerinde kocaman bir gülümsemeyle arabadan çıktılar. Bunu izlediğimde, hidrojen motorlarına sadece benzinin ikamesi gibi davranmak yerine, benzersiz özelliklerde gerçekten çok büyük bir potansiyel olduğuna inanmaya başladım.”

Kaynak: autoblog

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla-Powered Honda S2000, 500 VTEC Olmayan Beygir Gücü Üretiyor

AAU42hz.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bu EV yapısı kesinlikle herkes için değil.
Honda S2000, 10 yıllık çalışması boyunca tüm dünyada takipçi topladı. On yıl içinde satılan 100.000'den fazla üniteyle, yerel otomobil buluşmanızda bile Honda roadster hayranlarını kolayca bulabilirsiniz. Bunun için S2000'in pop kültürü katılımına teşekkür edebilirsiniz.

S2000'in ününün çoğu, heyecan verici, üstü açık sürüş deneyiminden ve VTEC gücünden geldi. Ancak elektrik çağı için üretilmiş bir Honda S2000 hayal edebiliyor musunuz? Rywire Motorsport Electronics'ten Ryan bunu yaptı ve paketi tamamlamak için Tesla'nın yardımını çağırmak zorunda kaldı.

Ryan, Hoonigan'ın daha önce öne çıkardığı düzgün Japon arabaları yapımında uzmanlaşmıştır, ancak EV'leri inşa etmeye gerçekten ayak uydurmamıştır. Bu Honda S2000 EV yapısının amacı budur.

Başlamak için Ryan, ilk bakışta bile farklı görünmesi için ön ucu özelleştirmek zorunda kaldı. Meslektaşlarına danıştıktan sonra, bir şekilde Volkswagen ID serisini anımsatan bir tampon yapmayı başardı.

S2000 Hiç İlgi Alanına Dönecek mi?

Ardından, tekerlekler. Ryan, EV görünümünü tamamlamak için bir dizi aero tekerlek üretmek zorunda kaldı. Değeri ne olursa olsun, özellikle Ryan ve ekibi tarafından bir şekilde dengelenmiş simetrik olmayan tasarım göz önüne alındığında harika göründüklerini düşünüyoruz.

Ve sonra, elbette, güç aktarma organı. Bir Tesla tahrik ünitesi tarafından motive edilen bu elektrikli S2000, yaklaşık 500 beygir gücü üretiyor. Arkaya monte edilen elektrik motoru, oldukça küçük bir pil paketinden enerji alıyor. Spesifik olarak, toplam 38 kWh kapasite için iki Chevy Volt pil takımı. Sonuç, yalnızca günlük kullanım için çok perişan olmayan 120 mile kadar bir menzildir.

Bu elektrikli S2000'in çalışması için Ryan'ın kendisinin uğraştığı karmaşık elektronikler de dahil olmak üzere başka etkileyici değişiklikler de var. Bir sonraki EV yapımı için veri toplamak için bu arabayı günlük olarak hedefliyor, bu yüzden ilgileniyorsanız, Rywire Motorsport Electronics sizin için bir tane üretebilmelidir - bu temiz görünümlü S2000 EV canlanmasından bile daha iyi.

Kaynak: Motor1.com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Mercedes-Benz, Tesla ile savaşan başka bir elektrikli lüks sedanı tanıttı - 677 beygir gücündeki AMG EQE'ye bakın

AAU7LPh.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Mercedes-Benz, yeni bir yüksek performanslı elektrikli sedan olan AMG EQE'yi tanıttı.

Mercedes-AMG EQE, 677 beygir gücü vaat ediyor. 3.2 saniye gibi kısa bir sürede 60 mil hıza ulaşıyor.

2023'te satışa çıkacak ve standart belirleyen Tesla Model S'ye rakip olabilir.

Tesla, yıllardır Lexus, BMW, Audi ve Mercedes-Benz gibi yerleşik lüks markaların yanında bir baş belası olmuştur. Şimdi Mercedes birkaç yeni elektrikli modelle savaşıyor.

Bu çabanın sonuncusu, Salı günü tanıtılan orta ölçekli bir performans sedanı olan Mercedes-AMG EQE. Geçen yıl boyunca Mercedes, altı haneli amiral gemisi EQS ile başlayan ve Mercedes'in performans bölümü tarafından geliştirilen bu otomobilin daha sportif bir versiyonu olan AMG EQS tarafından takip edilen yeni bir pille çalışan araç saldırısını duyurdu.

AAU7O0U.img?w=768&h=576&m=6

Şimdi boyut ve fiyat olarak EQS'nin altında yer alan EQE, AMG tedavisini de alıyor.

Mercedes-AMG EQE, Dynamic Plus paketini ekleyen alıcılar için Mercedes'in sıfırdan 60'a 3.2 saniyelik bir süre talep etmesiyle, son derece hızlı olmayı vaat ediyor. İsteğe bağlı paket ayrıca kısa aralıklarla 677 beygir gücü ve 738 pound-feet tork sağlayabilir. Mercedes, "Normal" AMG EQE'nin hala çok saygın bir 617 beygir gücü sunduğunu ve 3.4 saniyede 60 mil hıza ulaşabileceğini söylüyor.

AAU7PFQ.img?w=768&h=512&m=6

Otomobil ayrıca AMG'ye özgü frenlere ve daha sportif sürüşe yönelik süspansiyona sahip. AMG EQE'nin pil yönetim sistemi, Sport ve Sport+ ayarlarındaki performansı ve Konfor ayarındaki menzili optimize etmek için özel olarak ayarlanmıştır. Mercedes'in Hiper Ekranı - gösterge panelinin tüm genişliğini kapsayan bir dizi ekran - isteğe bağlıdır.

Mercedes, AMG EQE'nin menzilini 275 ila 321 mil arasında bir yere sabitliyor, ancak EPA derecesi muhtemelen bu yelpazenin alt ucunda olacak. Mercedes'e göre AMG EQE 170 kilovat şarjı kabul ederek 15 dakikada 112 mil menzil eklemesini sağlıyor.

AAU7zwL.img?w=768&h=576&m=6

2023'te satışa çıktığında, Mercedes-AMG EQE, Mercedes'in, Model S sedanı on yıldır elektrikli lüks otomobiller için standardı belirleyen Tesla'dan pazar payının bir kısmını geri almasına yardımcı olabilir.

Automotive News'e göre, 2021'de Tesla, Mercedes ve Lexus'u geride bırakarak ABD'de 2 numaralı lüks markaydı, ancak BMW'nin biraz gerisinde kaldı. Yine de Mercedes, Tesla'yı küresel olarak ikiden fazla yendi.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Cadillac'ın En Yeni Konsept Araçlarına Bir Göz Atalım

AAUahjv.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Cadillac'ın gelecek için cesur bir vizyonu var. Perdeleri geri çekerek, geçen yıl boyunca bu saygıdeğer lüks marka, otomobil üreticisinin önümüzdeki on yıl ve ötesinde ulaşımın nasıl görünebileceğini düşündüğüne dair ipuçları veren bir üçlü gelişmiş konsept aracı tanıttı. Roadshow, üç makineye de yakından, şahsen bir bakış attı ve biraz gökyüzünde olsalar da, her biri yine de etkileyici.

Üç silahşörler

Gösteriyi durduran InnerSpace coupe, bu yılki CES'te dijital olarak görücüye çıktı ve zarif çizgileri ve görkemli iç tasarımıyla göz doldurdu. Geçen yılki aynı ticaret fuarında Cadillac, diğer iki fütüristik tasarım çalışmasının, PersonalSpace tek kişilik drone'nun ve geniş ve görkemli bir iç mekana sahip bir tür minibüs olan SocialSpace'in örtüsünü kaldırdı.

Her üç araç da Cadillac'ın markanın 2030 ve sonrası vizyonunu sergileyen Halo Konsept Portföyü'nün bir parçası. Her tasarım çalışması - uçan PersonalSpace bile - tamamen özerk, tamamen elektrikli ve akıllı özelliklerle dolu.

The InnerSpace: Bir gösterici

InnerSpace, Cadillac'ın hale konseptlerinin halesidir. Bu coupe fotoğraflarda ve videolarda harika görünüyor, ancak şahsen daha da etkileyici ve boyutsal olarak heybetli. Işıklı Cadillac arması ve devasa ızgarası dikkat çekicidir. Kıvrımlı tavan çizgisi ve neredeyse imkansız derecede düz ön cam da dikkatinizi çekiyor, aynı zamanda o çok güzel kayık kuyruğu arka tarafı da alttan oyulmuş, mükemmel görünen bir kombinasyon. Bu bir konsept otomobil, yani tabii ki devasa tekerlekleri, önde 27 inç ve arkada 28 saniyeleri var.

Bu silindirler, elektrikli otomobiller için üretilmiş özel Goodyear lastiklerine sarılır. Fısıltı kadar sessiz olacak şekilde tasarlandılar, ayrıca soya fasulyesi yağı ve pirinç kabuğu bazlı silikadan yapıldıkları için çevre için de daha iyi olmalılar.

AASsY6J.img?w=768&h=512&m=6

InnerSpace'in kabini, gövdesinden bile daha gösterişli, ancak bu alana nasıl eriştiğiniz, belki de aracın en havalı özelliği. Çoğunlukla camdan oluşan tavan ön çamurluklara menteşeli ve kapılar açıldığında yukarı kalkarak içeri kaymayı kolaylaştırıyor. Arabanın salon benzeri iç mekanında sadece iki kişi için yer var, bu da bu şeyi kendi kendine sürüş gibi kılıyor. Aşk koltuğu.

Yorgun, eski eklemler üzerindeki baskıyı hafifleten külbütör panelleri taraklanmıştır ve InnerSpace'in şişli koltuk koltuğunun her bir yarısı, daha kolay giriş ve çıkış için dışa doğru döner. Bazı Chrysler modellerinde 1950'lerde ve 60'larda bu özellik vardı, bu yüzden yeniden dirildiğini görmek çok güzel.

Bu konsept tamamen otonom olduğu için direksiyon simidi veya pedal yok. Ancak elde ettiğiniz şey kesinlikle çılgınca bir diz mesafesi ve uçtan uca 9 fit ölçen devasa, kavisli bir bilgi-eğlence ekranı. Bu panel artırılmış gerçekliği destekler, sağlık kurtarma temaları içerir ve her türlü medyayı oynatabilir. Ultifi yazılım platformu tarafından desteklenen mühendisler ve hatta üçüncü taraflar, kablosuz güncellemeler yoluyla yeni özellikler ekleyebilir.

Bu araçta birçok ilginç malzeme bulunur. Kapitone kadife var ki bu biraz eski moda ama yine de harika hissettiriyor. Koltuklardaki kaba görünümlü ama yumuşak hissi veren buklet kumaşı bambudan yapılmıştır, bu nedenle daha sürdürülebilirdir. Bu araba aynı zamanda mineral bazlı alternatif deri ve çok sayıda başka geri dönüştürülmüş malzeme içeriyor, bu da doğru yönde atılmış bir adım.

Gelecekteki diğer GM araçları gibi, InnerSpace konsepti de Ultium pil hücreleri tarafından desteklenmektedir. Ancak hepsini tek bir yere monte etmek yerine - yolcu bölmesinin altında olduğu gibi - kabin alanını optimize etmek ve alçak, spor otomobil benzeri bir oturma pozisyonu sağlamak için etrafa yayılıyorlar. Gerçekten de, içerideyken yerden sadece birkaç santim yukarıda oturuyormuş gibi hissediyorsunuz.

PersonalSpace: Tıkanıklığın üzerinde uçun

Muhtemelen, Cadillac'ın en son konseptlerinden en havalısı, tamamen elektrikli, tamamen özerk, tek kişilik bir hava taksi dronu olan PersonalSpace'dir. Bir düşünün, önümüzdeki on yıllarda, helikopter pistinden yüksek katlı çatılara zahmetsizce geçiş yaparak trafik ve yol tıkanıklığının üzerinden sorunsuzca uçabileceğiz. Bu tasarım çalışmasının öngördüğü gelecek budur.

PersonalSpace eVTOL'un dört rotoru ve sözde 90 kWh Ultium pil takımı, yaklaşık 55 mil / saat maksimum hız sağlayan bir güç aktarma organı vardır. Menzil ne durumda? Welp, GM bununla ilgili herhangi bir bilgi paylaşmadı, bu yüzden tahminin benimki kadar iyi, ama muhtemelen kıtalararası uçuşlar planlamak istemeyeceksin. Bu hava taksisinin gerçek kullanım durumu (lütfen ona "uçan araba" demeyin, yuvarlanmaz) çok daha yereldir. PersonalSpace, gerçekten iyi topuklu yöneticileri ofislerinden birkaç mil uzaktaki toplantılara götürmek için tasarlandı, ancak herhangi bir bariz iç kontrol olmadan, bu uçuşların nasıl yönetildiği belli değil.

Bu tasarım çalışmasını şahsen görünce, bu şey beklenenden çok daha büyük. Araç yaklaşık 8 fit uzunluğunda görünüyor ve rotorlar belirgin ve heybetli. Alt fan muhafazaları, rotorlar dönüyorsa ciddi hasara neden olabilecek potansiyel bir takılma tehlikesidir. Onlardan uzak durmak akıllıca olur. İçeride, tekli koltuk şaşırtıcı derecede rahat ve kendinizi bir yıldız gemisi kaptanı gibi hissettiriyor.

Cadillac PersonalSpace konsepti, kendi kendini süren bir pod araba fikrini, onu zeminin sınırlamalarından kurtararak bir adım öteye taşıyor. Her şey şu anda oldukça uzak görünebilir, ancak tamamen otonom bir hava taksisi kazdım.

SocialSpace: İçkinizi alın

Cadillac'ın Halo Konsept Portföyünün üçüncü üyesi SocialSpace'dir. Tamamen elektrikli, kendi kendini süren bir minibüs olan bu araç, süslü bir boya işi ve bazı LED şeritlerle süslenmiş bir küp minibüsün arka yarısını belli belirsiz andırıyor, ancak annemin her zaman söylediği gibi, önemli olan içindeki şeydir.

Genişletilmiş diz mesafesi ve altı kişilik oturma yeri ile bu aracın kabini tam anlamıyla baş döndürücü. Zemin boyunca ve arka duvarda uzanan sorumlu bir şekilde hasat edilmiş ceviz ağacı da dahil olmak üzere, çevre dostu malzemeler kullanılmıştır. Bu zengin renkli ahşap, hoş bir ışıltı katıyor ve daha açık renkli oturma yüzeyleriyle tezat oluşturuyor.

Yuvarlanan bir sığınak olan bu araç, araç onları varış yerlerine götürürken yolcuların rahatlamasını ve şarj olmasını sağlamak için tasarlanmıştır. Biyometrik sensörler, kabinin sıcaklığını, aydınlatmasını, nemini, ortam gürültüsünü ve hatta aromatiklerini ayarlayarak yolcuların sağlığını iyileştirmeye yardımcı olur. Bu araç aynı zamanda yerleşik bir içecek soğutucusu ve bardak tutuculardaki haznelere akıllıca düşen özel olarak tasarlanmış cam oluklar ile birlikte gelir ve böylece kulüplere gitmeden önce içkinizi içmenizi sağlar.

Gelecek geliştiriliyor

Cadillac'ın Halo Konsept Portföyü, geleceğin cesur bir vizyonudur. Şu anda, bu üç araçtan herhangi birinin inşa edilmesi pek olası görünmüyor, ancak en azından bazı yenilikçi özelliklerinin InnerSpace'in muhteşem tasarımından ve sütunundan gelecekteki Cadillac modellerine geçmemesi şaşırtıcı olurdu. -SocialSpace'in sürdürülebilir malzemelerine ve otonom yeteneğine yönelik sütuna kadar ekran. Bu şeylerin çoğu, bugün olmasa da önümüzdeki on yıl ve ötesinde olasılıklar dahilinde.

Cadillac InnerSpace konsepti: Özerkliğin güzelliği

AASsWb8.img?w=768&h=548&m=6

AASt5yv.img?w=768&h=548&m=6

AASt7jp.img?w=768&h=548&m=6

AASsY77.img?w=768&h=548&m=6

AASsZW5.img?w=768&h=548&m=6

AASsWbp.img?w=768&h=548&m=6

AASt7jW.img?w=768&h=548&m=6

AASt5Ac.img?h=768&w=1366&m=6&q=60&o=f&l=

Kaynak: RoadShow

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2022 GMC Hummer Edition 1, 4 Ton ağırlığında

AAUcnWJ.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

En başından beri, Hummer araç serisi "mutlak birim" ifadesi ile eş anlamlı olmuştur. M998 Humvee, Hummer H1, konfigürasyona bağlı olarak 7.560 pound boş ağırlığıyla geldiğinden sivil kullanıma döndü. Çok daha kibar Hummer H2, bu kazanımların çoğunu feda etmedi ve ölçeklere yaklaşık 6.615 koydu. Dev yerçekimi kuvvetinin ve kare çeneli kütlenin her Hummer alıcısının istediği şey olduğunu unutmayalım. Dolayısıyla, marka değerleri ve müşteri taleplerinden yola çıkarak ve elektrikli araçların ICE muadillerinden önemli ölçüde daha ağır olduğu gerçeğini de ekleyerek, 2022 GMC Hummer Edition 1'in 9,063 pound ağırlığında olmasına kimse şaşırmamalı. Bu, GMC'nin ABD Çevre Koruma Ajansı'na sunulan bir öz-sertifika dosyasına dahil ettiği önemli rakamlardan sadece bir tanesi, Araba ve Sürücü tarafından kökünden çıkarılan belge. Geçen yıl GMC bize Hummer'ın 9,046 pound ağırlığında olacağını söyledi, bu da Freshman 15'in (veya 16) kaçınılmaz olduğunu kanıtlıyor.

BB1aeNpM.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

İnsanlar ve aksesuarlarıyla dolu olan kamyonun brüt araç ağırlık derecesi (GVWR) 10.550 pound olarak geliyor.

Bu tür bir tonajı hareket halinde tutmak için birkaç büyük rakam daha gerekiyor. Ultium pil 2,923 pound ağırlığındadır. 400 voltta 617 amper-saat kapasite ile toplam kapasite 246,8 kWh, özgül enerji 158 Wh/kg olarak gelir. Kullanılabilir kapasite 212,7 kWh'de yaklaşık %85 daha azdır. Şu an için, bu rakamlar bir üretim aracındaki diğer tüm paketleri gölgede bırakıyor. Hummer'ın tabanındaki devasa kimyasal tesis, 329 millik bir menzile, dev bir yakıt tanklarının galonla 8 mil giden bir kamyonu beslemesiyle aynı şekilde güç sağlıyor. EPA'ya sunulan GMC'nin galon başına mil eşdeğeri değerleri 51 MPGe şehir, 43 MPGe otoyolu, 47 MPGe birleşiktir. Motor Trend, GM'nin pencere etiketi numaraları için kullanılan düzeltme faktörünü uygulayıp uygulamadığını sorguladı; değilse, standart 0.7 düzeltmesi MPGe özelliklerini 36 şehir, 30 otoyol ve 33 kombine olarak düşürür.

BB1agd6Q.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Ancak, GVWR'si 8,500 pound'un üzerinde olan kamyonların cam etiketlerinde yakıt ekonomisi rakamlarını göstermesine gerek yoktur, bu nedenle bayi partilerinde bu tür ayrıntıları görmeyi beklemeyin. Karşılaştırma için, Rivian R1T Launch Edition yaklaşık 7.000 pound ağırlığında ve 70 MPGe'de tahmin edilen 314 mil için iyi bir 128.9 kWh pile uyuyor. Yaklaşan Ford F-150 Lightning, tahmini 300 mil için 131 kWh'lik mevcut 1.800 kiloluk Genişletilmiş Menzil paketini kullanarak yaklaşık 6.500 pound ağırlığında.

BB1agfoU.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Ve GMC'nin övünmekten zevk aldığı bu beş haneli tork rakamlarına açıklık getirmek için, dosyalama ayrıca Hummer EV'nin nihai tahrik oranlarını da içeriyordu: Sürümdeki üç motorun her biri ile ön aksta 13.26:1, arkada 10.49:1 1, 265.5 pound-feet tork için iyi. EPA dereceli beygir gücü, 983 midilliyi sayar.

BB1aggBN.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

110,295$'lık Baskı 1'in teslimatları şimdiden başladı. Bu, 2022 model yılı için tek versiyon, 99,995 $ 2023 Hummer EV3X alıcısı bu yılın sonlarında üretime giriyor.

BB1aggBV.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

2022 GMC Hummer Edition 1, 23 Şubat 2022 06:00:00 EST'de Autoblog'da orijinal olarak yayınlandı. Lütfen yayınların kullanımına ilişkin şartlarımıza bakın.

Kaynak: autoblog

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Volkswagen ID Buz Kargo Minibüsünün İçin Mekanına Bir Göz Atın

AAU8EfI.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Ön kısım bize ID.3/ID.4'ü hatırlatırken, kargo bölümü oldukça geniş görünüyor.
Kamufle edilmiş üretim öncesi Volkswagen ID. Buzz ve kimlik. Buzz Cargo, medyanın ne bekleyeceğine dair bir ön izleme yapmasına olanak tanıyan Avrupa'yı geziyor.

Bir dizi yeni videoda Bjørn Nyland, kimliğin içini inceleme fırsatı buldu. 3,9 m3'ten (5,1 kübik yarda) fazla kargo kapasitesine sahip olacağı taahhüt edilen Buzz Kargo minibüsü (ilk özelliklere buradan bakın).

Videoya göre, minibüs yaklaşık 750 kg yük veya iki Euro palet alabiliyor. İçi büyük görünüyor ve en azından bazı versiyonlarda, daha uzun eşyaları yerleştirmek için ön koltukların arkasındaki bölmede bir açıklık olacak.

Araç çekilmeye hazırdır. İlginç bir şekilde, AC çıkışı (230 V) yoktu - sadece 12 V DC. Kapıların ve arka ışığın tasarımı biraz sıra dışı. Şarj kapağı büyük görünüyor ve sağ arka köşede bulunuyor.

Önde üç koltuk var - sürücü için ayrı bir koltuk ve yolcular için bir tür koltuk.

Sürüş tecrübesi

Yolcu Volkswagen ID'nin iki parçalı sürüş testlerinde. Buzz versiyonunda, Bjørn Nyland, aracın kendisine diğer kimliği hatırlattığını hemen fark etti. modeller.

Videoya göre, sürüş deneyimi ID olarak çok olumlu. Buzz çok rafine hissediyor, sıradan bir minibüsten biraz daha fazla SUV gibi. Kabindeki gürültü seviyesi bir minibüs için düşük kabul edildi - daha küçük ve daha ucuz Nissan e-NV200'den çok daha iyi, referans olarak birçok kez kullanıldı.

Volkswagen temsilcisinden ilginç bir girdi, ID'deki 82 kWh pilin olmasıydı. Buzz, diğer kimliktekiyle tam olarak aynı değil. modelleri, çünkü daha fazla güç sağlayabilecek (anladığımız gibi - 170 kW tepe şarj gücü).

Yolcu versiyonu 5 kişilik olarak sunulacak, ancak başka konfigürasyonlar da olacak.

İkinci videonun sonunda ise ID'nin ne kadar çevik olduğunu görebiliyoruz. Buzz, dönüş çapı 11 m'nin üzerindedir (35 fitin üzerinde).

Aracın bir başka ilginç ilk incelemesi Autogefühl'den geliyor:

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Güç durumdaki Elektrikli Kamyon Üreticisi Nikola Büyük Bir Söz Verdi

AAUjdX6.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Nikola Mark Russell, elektrikli kamyon üreticisinin 2021'de olağanüstü bir yıl geçirdiğini söylediğinde kimse onunla tartışmadı.

Russell, Nikola'nın dördüncü çeyrek kazanç çağrısı sırasında şirketin başarılarını analistlere detaylandırıyordu.

200 Artı Mil Yolculuğu

Görüşmenin bir dökümüne göre Russell, "2021'de ne kadar olağanüstü bir yıl geçirdik" dedi. "İlk Tre BEV'leri müşterilere teslim ettik, satış ve hizmet ağımızı önemli ölçüde genişlettik ve hidrojen üretim merkezleri, dağıtım ve dağıtım için daha stratejik ortaklıklar ekledik."

Russell, "kamyonların olağanüstü iyi performans gösterdiğini" ve tek bir şarjla 200'den fazla millik yolculuğu tamamladığını söyledi.

"Tedarik zinciri ekibimiz, biz üretimi hızlandırırken tedarikçi tabanımızı çeşitlendirmeye ve daha sağlam tedarik zincirleri oluşturmaya devam ediyor" dedi.

Ve şirketin finans direktörü Kim Brady, analistlere Nikola'nın tüm yıl için teslimat taahhüdünün 300 ila 500 kamyon ve tahmini gelirin yaklaşık 90 milyon ila 150 milyon dolar olduğunu söyleyerek iyi haberlerin gelmesini sürdürdü.

Brady, "2022 boyunca önümüzdeki 12 aylık operasyonları finanse etmek için her zaman yeterli likiditeye sahip olduğumuzdan emin olmayı planlıyoruz." Dedi.

Nikola, beklenenden daha dar bir kayıp bildirdi, ancak herhangi bir gelir kaydetmedi. Kayıp, bir yıl önce 65.5 milyon dolar veya hisse başına 38 sent ile karşılaştırıldığında, 90,4 milyon dolar veya hisse başına 39 sente ulaştı.

Düzeltilmiş hisse başına kayıp, FactSet'in 32 sentlik kayıp çağrısını geçerek 17 sentten 23 sente genişledi.

'Gerçek, Söz veriyorum.'

2021'de meydana gelen bazı olağanüstü olaylar göz önüne alındığında, Nikola'nın teslimat taahhüdü etkileyici.

Bu, şirketin kurucusu Trevor Milton'ın, yatırımcılara yanlış ve yanıltıcı beyanlarda bulunduğu için Manhattan'daki ABD Savcılığı tarafından üç kez dolandırıcılıkla suçlandığı yıldı.

Milton, yatırımcıları işin "neredeyse tüm yönleriyle" yanıltmakla suçlandı.

Kasım 2019 ile Eylül 2020 arasında şirketin ürün ve teknoloji geliştirmesi hakkında sahte beyanlarda bulunmakla suçlandı. Nikola'nın hisseleri hemen çöktü.

Eylül zaman çerçevesi önemlidir çünkü o zaman, tanınmış bir kısa satıcı olan Hindenburg Research'teki analistler, elektrikli kamyon girişimini "düzinelerce yalan üzerine kurulmuş karmaşık bir dolandırıcılık" olarak nitelendiren bir not yayınladılar.

Hindenburg, telefon görüşmelerinden, kısa mesajlardan ve e-postalardan elde edilen verileri ayrıntılı yanlış ifadeler söylediğini belirtti.

Firma ayrıca Nikola kamyonunun kendi gücüyle sürdüğü izlenimini veren bir tepeden aşağı yuvarlandığı videoya da atıfta bulundu.

Nikola, "kamyon tam da bunu yapmak için tasarlanmış olmasına rağmen, videoda kamyonunun kendi tahrikiyle sürdüğünü asla belirtmedi" diye bir yanıt yayınladı.

Şirket, "Kamyon bir reklam için üçüncü bir tarafça sergilendi ve filme alındı" dedi.

Financial Times'a göre, geçen Eylül ayında Almanya'nın Ulm kentindeki bir fabrikada şirketin işleyen ilk aracının fotoğrafının altında duran Russell, "bu gerçek, söz veriyorum" diye şaka yaptı.

Firma ayrıca geçen yılın Ekim ayında planlanan bir satın almayla ilgili sorunların farkına vardıktan sonra Milton'ı şirketinin pil teknolojisini abarttı.

Milton iddiaları yalanladı ve şirketten ayrıldı.

Aralık 2021'de Nikola, Menkul Kıymetler ve Borsa Komisyonu tarafından bu açıklamalarla ilgili olarak getirilen ücretlerin ödenmesi için 125 milyon dolar ödemeyi kabul etti.

'Yüzlerinde Kanıt'

Russell, analist görüşmesi sırasında cezaya değindi ve şirketin iki yıl içinde beş taksitte ödeyeceğini söyledi.

Russell, "Bu ödemelerin ilkini Aralık ayında yaptık" dedi. "Daha önce paylaştığımız gibi, şirket, SEC'in araştırdığı konularla bağlantılı olarak Trevor Milton'dan masraf ve zararların tazminini istemek için şimdiden harekete geçti."

Görüşme sırasında Milton'ın adından geçen tek şey buydu.

Fiyat hedefini 19$'dan 11$'a düşürürken notunu sabit tutan Deutsche Bank analisti Emmanuel Rosner, "Nikola'nın, özellikle tedarik zinciri kısıtlamalarını ele almadaki operasyonel ilerlemesi, onu kamyon üretiminin başlangıcına yaklaştırarak cesaretlendirdiğini söyledi. teslimatlar."

 

Bir araştırma notunda, "Yönetim, kritik bileşenlerin tedarik durumu hakkında şeffaflık sağladı" dedi, "özellikle bu yıl 300-500 BEV için yeni teslimat hedeflerini destekliyor gibi görünen ve çoğu zaten çağrılmış olan pil hücreleri ve paketleri erken müşteriler tarafından ve 2023'te >2,400 adet."

Ancak aynı zamanda Rosner, BEV kamyonlarının ekonomisini sorgulamaya devam ettiğini, "malzeme faturasının satış fiyatından çok daha büyük olduğunu ve sıkı akü tedarik ortamı ışığında yakında geliştirmek için sınırlı bir alana sahip olduğunu" söyledi.

Ve sosyal medya yorumları genel olarak destekleyici görünse de, kalabalıkta birkaç alaycı vardı.

Bir kişi, "Hisse senedi fiyatı, hızlı temponuzun ve kilometre taşlarınızın farkında değil" dedi.

"Hala çalışan bir şey var mı?" diğeri sordu.

Russell, şirketin "harika müşteri görüşmeleri" yaptığını söyledi.

"Bir müşteriye gelip, hey, dizel kamyonunuzu sıfır emisyonlu bir kamyonla değiştirebilir, bugün gerçekleştirdiğiniz görevi yerine getirebilirim ve sizin toplam sahip olma maliyetinizi karşılayacak bir hedefimiz var, derseniz. "dedi. "Bu, elbette dünyadaki herkesin ilgilendiği bir önerme. Ama yapabilir misin? Gerçekten kanıtlayabilir misin?"

Russell, "İşte bu noktada konuşmalar değişiyor çünkü artık yollarda gerçek müşteri yüklerini taşıyan gerçek kamyonlarımız var," dedi Russell. "Ve bu onların yüzlerindeki kanıtı."

Kaynak: TS The Street

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Jeep'in Ford, GM ve Rivian'a Büyük Sürprizi

AAUnDZs.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Elektrikli araçlara geçmek isteyen tüketicileri kazanma yarışı bir kez daha kızışıyor.

En kazançlı ve rekabetçi pazarlardan biri olan SUV pazarı, en az değil, yeni bir rakibi karşılamak üzere. Adları kuşkusuz mevcut liderleri - Ford, Rivian, GM ve daha az ölçüde Tesla - çabalarını iki katına çıkarmaya itecek ve hatta teşvik edecektir.

İkonik arazi tipi SUV markası Jeep, %100 elektrikli araç pazarına veya BEV (pilli elektrikli araç) pazarına girmek üzere. İtalyan-Amerikan otomobil üreticileri Fiat Chrysler ile Fransız Peugeot arasındaki birleşmeden doğan bir grup olan Stellantis, yol haritasını açıkladı.

Dördüncü çeyrek kazançlarının sunumu sırasında açıklanan bu yol haritası, Jeep markası altında bir binek elektrikli aracın en geç 2023 yılına kadar piyasaya sürülmesini sağlıyor. Bu belgede Stellantis, bu araç hakkındaki gizemi koruyor. Lansmanlar bölümünde görüntülenen 2022 ve 2023 tarihlerinin dışında, model bölümünde bir 'TBA' (açıklanacak) dışında bir şey yok.

2025'e Kadar Tüm Jeep SUV'ler için Elektrikli Bir Varyant
Portekizli Carlos Tavares liderliğindeki şirket, şüphesiz ya 1 Mart'ta yatırımcılara uzun vadeli stratejik planını sunarken ya da 9-17 Nisan tarihleri arasında Moab, Utah'ta düzenlenen 2022 Paskalya Jeep Safari'si sırasında bu arabanın üzerindeki perdeyi kaldıracak.

CEO'su Tavares, şirketin en son kazanç çağrısı sırasında, "Jeep markasının, şirketimizin başarılı elektrikli teknolojisine hizmet etmek için kesinlikle doğru tempoda olduğunu görmek önemlidir." Dedi.

Stellantis'in özellikle Kuzey Amerika'daki amiral gemisi markası Jeep, grubun elektrifikasyondaki stratejisini simgeliyor. Detroit'teki rakiplerinden farklı olarak Stellantis, tüketicilere orta bir çözüm sunarak elektriğe geçişlerinde kademeli olarak desteklemeyi seçti: hibrit araçlar.

Jeep böylece Plug-in-Hybrid Jeep Wrangler 4xe'yi ve yakında Jeep Grand Cherokee 4xe'yi pazarlar. Marka şu an için %100 elektrikli bir araç sunmuyor.

Ancak Stellantis, 2025 yılına kadar tüm Jeep marka SUV'lerin elektrikli bir çeşidi olacağına söz verdi.

Ancak hangi modelin ilk elektrikli Jeep olacağı, endüstrinin başına bela olan sorudur.

İlk Jeep EV Hangi Model Olacak?
Bahisler Jeep Wrangler'da ve bunun iyi bir nedeni var: Stellantis, Paskalya Jeep Safari'nin 2021 baskısında bir konsept sundu.

Gördüğümüz kadarıyla, Wrangler Magneto, geleceğin elektrikli bir Wrangler'ından ne bekleyebileceğinizi göstermek için tasarlanmış bir elektrikli konsept araç.

2020 Jeep Wrangler Rubicon'u temel alıyor ve Wrangler'ın arazi becerilerinin çoğuna tutunuyor gibi görünüyor, 3.6 litrelik Pentastar V6 motoruyla eşleşecek güç sağlarken 30 inçlik sığ derinliğini koruyor ve bir kaydırma plakası ve bir plaka içeriyor. Elektrikli bileşenleri ve pilleri korumak için kızak.

Ağırlığı dengede tutmak için dağıtılmış toplam 70kWh kapasiteli dört pil vardır. 273 lb-ft tork ve 285 hp eşdeğer güç sağlayacak özel bir motorla 800 voltluk bir sistemde çalışır.

Jeep Wrangler Magneto, yaklaşık 8.1 saniyede 0'dan 60 mil (saatte mil) hıza ulaşabilir, ancak Stellantis menzil hakkında hiçbir şey söylemez. Ancak, bu tür pil kapasitesine sahip çoğu otomobilin yaklaşık 250 mil gittiğini belirtmek önemlidir.

Artı, Jeep hayranları için değerli bir şeyi korudu: manuel-elektrikli bir aktarma organı çalıştıran altı ileri manuel şanzıman mevcut, bu yüzden onu gerçek bir debriyajlı normal bir vites değiştirme modeli gibi kullanıyorsunuz. Elektrikli arabaların çoğu tek viteslidir.

Li-ion piller, ağırlığı dengelemek için tekerleklere monte edilmiştir.

Wrangler'ı simgeleyen ızgara, yuvarlak lambaları ve bildiğimiz modele çok benzeyen bir profili (arkada iki kapı, dönüştürülebilir) orada. Kısacası, hayranlar şikayet etmeyecek.

Jeep'i elektrifikasyona dönüştürmeyi seçen Stellantis, 2025 yılına kadar elektrikli araçlara 35,5 milyar dolar yatırım yapma sözünü doğruluyor.

Halihazırda Avrupa pazarında pek çok elektrikli modeli bulunan şirket, Ford Mustang Mach-E SUV'yi pazarlarken Kuzey Amerika'da tamamen geride olduğu izlenimini vermişti ve pikap F-150 Lightning'in üretimine önümüzdeki günlerde başlayacak. Bahar.

GM, GMC Hummer EV'yi piyasaya sürerken, Rivian "her araziye uygun, her hava koşuluna uygun" kamyonu R1T'yi satıyor.

Kaynak: TS The Street

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Jeep'in İlk EV'si 2023'te Geliyor; Ram, EV Pickup'ının Tüm Rakiplerini Yeneceğini Söyledi

Stellantis bugün, 2023'ün başlarında ilk tamamen elektrikli Jeep'i çıkaracağını söyledi.

Duyuru ile birlikte gösterilen resim, Pusula boyutunda bir araç gösteriyor gibi görünüyor, ancak herhangi bir isim veya ayrıntı verilmedi.
Jeep EV, 2030 yılına kadar çok markalı otomobil üreticisi tarafından elektrikli kas arabaları ve aile araçları dahil olmak üzere planlanan 100 EV lansmanından yalnızca biri.

Stellantis, bugün Hollanda'nın Amsterdam kentinde düzenlenen küresel bir basın toplantısında Dare Forward 2030 adlı geleceğe yönelik iş planını ortaya koydu.

Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, elektrifikasyon, mobilite, hizmet olarak veri, azaltılmış karbon ayak izi, artan müşteri hizmetleri vb. Yeni ürünle ilgili olarak Stellantis, bugün ile 2030 arasında 100'den fazla lansman sözü veriyor.

AAUt8K9.img?w=768&h=576&m=6

Öne çıkan özellikler arasında, "2023'ün başlarında" çıkacak olan Jeep'in ilk EV'si yer alıyor. Bunun yeni bir model mi yoksa mevcut bir Jeep'in EV versiyonu mu olduğu konusunda henüz bir haber yok, ancak zaman çizelgesi kesinlikle ikincisini öneriyor ve görüntüye dayanarak, aracın Pusula boyutunda olacağını tahmin ediyoruz. Bu yeni Jeep EV, 2024'te piyasaya çıkması planlanan daha önce duyurulan Wrangler EV'yi yenecek.

AAUtbSO.img?w=768&h=410&m=6

Bir sonraki pilli elektrik teklifi, 2023'ün sonlarında bir Ram ProMaster minibüs ve ardından 2024'te bir Ram 1500 elektrikli kamyonet olacak. Şirket, gelişen EV kamyonet pazarına geç kaldıklarını kabul etse de, CEO Carlos Tavares, Ram'ın yeneceğinden övünüyor. Rivian R1T, Ford F-150 Lightning, Chevrolet Silverado EV ve hatta Tesla Cybertruck dahil olmak üzere diğerleri menzil, çekme, yük ve şarj süresi açısından. Bu oldukça büyük bir iddia ve sağlayıp sağlamadığını görmek için yakından izleyeceğiz. Wrangler EV, Jeep'in "Lifestyle Family SUV'lerine" ve Dodge'un "Performans Muscle Car" olarak tanımlanan ilk elektrikli modeline ek olarak 2024'te piyasaya çıkacak. Chrysler nihayet 2025'te partiye, CES'te tanıtılan Airflow konseptine dayalı olması gereken bir "Yaşam Tarzı Aile Arabası" ile katılıyor.

Hedef, 2030 yılına kadar ABD satışlarının yüzde 50'sinin elektrikli araç olması ve bu rakamın Avrupa'da yüzde 100 olması.

AAUt0RQ.img?w=768&h=394&m=6

Pilli elektriğe ek olarak, Stellantis ayrıca hidrojenle çalışan araçlara da girmeyi planlıyor. Geçen yıl şirket, Peugeot e-Expert ve Opel Vivaro-e orta boy kamyonetlerinin hidrojenle çalışan bir versiyonunu tanıttı ve 2024'te ABD'nin hidrojenle çalışan tam boyutlu bir model almasıyla bu teklifleri daha büyük modellere genişletecek. 2025'te Ram ProMaster minibüs. Tier 1 tedarikçisi Faurecia, muhtemelen yalnızca bir filo teklifi olacak olan hidrojen çabasında bir teknoloji ortağıdır. Şirket, hidrojen güç aktarma organlarını ağır hizmet kamyonlarına daha da genişletmeyi planlıyor.

AAUt9Oy.img?w=768&h=410&m=6

İlginç bir şekilde, en azından yukarıdaki slayttan, Stellantis'in Hiçbir Marka Geride Kalmama politikası altında faaliyet gösterdiği görülüyor. Vauxhall ve Lancia bile dahildir! Ancak CEO Carlos Tavares, Amerika Birleşik Devletleri'ne başka Stellantis markasının gelmeyeceğini söyledi, bu yüzden görünüşe göre, Frankofon taraftarları burada DS veya Peugeot otomobillerini görmeyi unutabilirler.

Kaynak: Car and Driver

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2022 Fiat E-Ulysse, Avrupa İçin Elektrikli Bir "Oturma Odası" Olarak Tanıtıldı

AAUwC7Y.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Fiat'ın ikinci tamamen elektrikli teklifi.

Fiat E-Ulysse 2022

Bir zamanlar Fiat, Avrupalı alıcılara Ulysse adında mütevazı bir minivan teklif etti. 2010'da sahneden ayrıldı, ancak şimdi insan taşıyıcı yeni görünüm ve tamamen elektrikli bir güç aktarma organı ile geri döndü. Bu, Fiat'ın yeni 500e'den sonra ikinci özel elektrikli ürünü ve küçük şehir otomobili gibi e-Ulysse de öncelikle şehir pazarlarını hedefliyor.

AAUwD2g.img?w=768&h=432&m=6

WLTP döngüsünde ölçüldüğü üzere maksimum 205 mil (330 kilometre) menzile sahip 50 veya 75 kWh sunan iki pil seçeneği mevcuttur. Standart bir 100 kW hızlı şarj sistemi, 45 dakikada yüzde 80 güç geri kazanabilir. e-Ulysse maksimum 136 beygir gücü (101 kilowatt) ve 192 pound-feet (260 Newton-metre) tork üretir ve bu nedenle hız onun gücü değildir. Fiat hızlanma istatistikleri sunmuyor, ancak en yüksek hız 81 mil (130 km/s) olarak listeleniyor.

AAUwzi9.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bu tür şeyler muhtemelen e-Ulysse alıcıları için önemli olmayacak ve Fiat'ın önerdiği gibi taksi hizmetleri, oteller veya sıfır emisyonlu bir servis arayan diğer filo şirketleri olabilir. Bu bağlamda, çok amaçlı araç, yedi veya sekiz yolcu için kapsamlı konfigürasyonlar sunuyor. e-Ulysse, yedi yolcu koltuklu Lounge döşemesinde, ikinci sırayı üçüncü sıraya bakacak şekilde, arada katlanır bir masa ile alabilir, bu da Fiat'ın buna "oturma odası" varyantı adını vermesine yol açar. Sekiz yolcu konfigürasyonu (gayri resmi olarak mekik olarak adlandırılır) ikinci sıraya fazladan bir koltuk ekler.

AAUwD0V.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAUwvNj.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Çok sayıda insan taşımanın yanı sıra Fiat, e-Ulysse'nin çok yönlülüğünü vurgulamak istiyor. Sekiz koltuklu için 12 farklı konfigürasyon var; bu yedi yolcu özelliğinde 16'ya yükseliyor ve yukarıda bahsedilen tablo birden fazla konuma katlanabiliyor. Orta ve arka koltuklar, kolay konumlandırma ve çıkarma için raylara monte edilmiştir, ancak koltuklar yerindeyken hala 148 fit küp (4.200 litre) yük alanı mevcuttur. 173 fit küp (4.900 litre) değerine ulaşan uzatılmış Uzun versiyonu tercih edin.

AAUwrFL.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Teknolojiye gelince, Fiat, e-Ulysse için çok çeşitli sürücü destek ve güvenlik sistemleri sunuyor. Otomatik acil frenleme, şeritten ayrılma uyarıları, kör nokta izleme ve trafik işareti tanıma bunların arasında yer alıyor, ancak Fiat bu sistemlerin standart mı yoksa isteğe bağlı mı olduğu konusunda net değil. En iyi modellerde 7 inçlik bir dokunmatik ekran bulunur; Deri koltuklu panoramik tavan, xenon farlar, elektrikli arka bagaj kapağı ve portatif hava dezenfektanı da mevcut seçenekler arasında yer alıyor.

AAUwC7i.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Yeni e-Ulysse için fiyatlandırmadan bahsedilmiyor, ancak minibüs Mayıs 2022'den itibaren Avrupa bayilerine ulaşacak.

Kaynak: Motor1.com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Elektrikli VW Trinity, 2,2 Milyar Dolarlık Yeni Bir Fabrika İçinde Üretilecek

AAUGs6t.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Yeni fabrika Wolfsburg'daki ana fabrikanın yakınında yükselecek.

Volkswagen, yaklaşmakta olan tamamen elektrikli model Trinity'yi inşa edecek yeni bir tesis inşa etmeye yönelik bir karar aldığını duyurdu. Yaklaşan amiral gemisi modeli ilk olarak 2021'de duyuruldu ve yeni nesil sıfır emisyonlu VW otomobillerine öncülük edecek.

Yeni fabrika, VW'nin Wolfsburg'daki ana fabrikasının yakınında inşa edilecek. Volkswagen'in ana lokasyonu tarihindeki en büyük modernizasyon programının önemli bir bileşenidir. VW, yatırımın mevcut döviz kurlarıyla yaklaşık 2 milyar € veya yaklaşık 2,2 milyar $ olduğunu söyledi.

"Denetleme Kurulu'nun kararı, markamızın dönüşümü ve Wolfsburg üretim tesisinin geleceği için önemli bir kilometre taşıdır. Böylece ana fabrikanın rekabet gücünü güçlendiriyor ve sürdürüyoruz ve iş gücüne uzun vadeli sağlam bir bakış açısı kazandırıyoruz." Volkswagen CEO'su Ralf Brandstätter, şunları söyledi:

"Trinity ve yeni fabrika ile otomotiv endüstrisinde kriterleri belirliyoruz ve Wolfsburg'u son teknoloji ve verimli araç üretimi için küresel bir deniz feneri haline getiriyoruz. Bu, Almanya'nın bir sanayi merkezi olarak ekonomik dönüşümünün sağlanabileceğini bir kez daha teyit ediyor."

Trinity için yeni Wolfburg tesisinin inşaatına 2023 baharı gibi erken bir tarihte başlanacak. Bina ve çevre kanunu dikkate alınacak, bu nedenle yeni saha yüksek çevre standartlarını karşılayacak.

VW, Trinity'nin 2026'da montaj hattından çıkacağını ekledi. Net karbon nötr modelinin, dünyadaki diğer tüm Volkswagen üretim tesislerinin kademeli dönüşümü için bir model haline gelecek olan en yenilikçi üretim yöntemleri kullanılarak oluşturulacağı söyleniyor. Araç başına hedeflenen üretim süresi 10 saattir.

VW, Trinity'nin piyasaya sürüldüğünde Seviye 4 otonom sürüşe hazır olacağını ve ayrıca kısa bir şarj süresine ve 700 kilometrenin (435 mil) üzerinde bir menzile sahip olacağını söylüyor.

Kaynak: Motor1.com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Volkswagen, mükemmel gazsız karavan minibüsü yapabilen ikonik otobüsünün elektrikli halefini tanıttı

AAUQJBg.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Volkswagen, mükemmel gazsız karavan minibüsü yapabilen ikonik otobüsünün elektrikli halefini tanıttı

Volkswagen kimliğin örtüsünü kaldırdı. Buzz, çok katlı otobüsünün elektrikle yeniden canlandırılması.

Kimlik. Buzz, ticari ve yolcu versiyonlarında gelecek ve 2024'te ABD sokaklarına çıkacak.

Avrupa'da bu yıl içinde satışa çıkacak.

AAUQAWd.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAUQJBl.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAUQOsN.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAUQIi7.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAUQTjT.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAUQAWF.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAUQOty.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAUQDla.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

AAUQOtT.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

İşte Hyundai Ioniq 5, Tesla Model Y'den Daha İyi Ne Yapıyor

AAV0rwj.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bir Model Y sahibi, bir haftalığına Ioniq 5 verildiğinde o kadar etkilendi ki, Y'sini bir tane ile değiştirmeyi düşündü.
Tesla Model Y ve Hyundai Ioniq 5, paranın satın alabileceği en iyi tamamen elektrikli geçitlerden ikisi. Pratik, teknoloji yüklü ve fazlasıyla yeterli menzile sahip her ikisi de harika seçenekler. Ama biri diğerinden üstün mü? Model Y'nin sahibi Gjeebs, YouTube kanalındaki yakın tarihli bir videoda, Ioniq 5'in bir haftalığına ödünç verilmesiyle ilgili deneyimlerinden bahsetti. Y'sinden daha iyi yaptığı birkaç şeye dikkat çekerek ciddi şekilde etkilendi.

İlk olarak, içinde telefonunuzu tutmak için manyetik bir çizgi gibi çok daha harika özelliklere sahip olduğunu hissetti. Klima kontrolü, çeşitli farklı yoğunluk seçenekleriyle Y'sinden daha iyi çalışır. Otomobilin rejeneratif frenlemesinin yoğunluğu da ayarlanabiliyor, bu Tesla'da yapamayacağınız bir şey. Ayrıca Ioniq 5'te yine Model Y'de bulunmayan havalandırmalı koltuklara sahip oluyorsunuz. Genel olarak koltuklar daha rahat ve daha az sağlam, bu arada iç plastikler iyi gizlenmiş ve genel olarak otomobilin çok kaliteli bir hissi var. Hatta, genellikle yalnızca altı haneli lüks sedanlarda bulunan bir özellik olan, yatar arka koltuklara bile sahip olursunuz.

Dış görünüm açısından, Gjeebs, Ioniq 5'in retro görünümünü ve havalı ışıklarını tartıştı - kesinlikle biraz yumuşak Model Y'den çok daha farklı. Ayrıca Ioniq 5'te daha iyi koltuk ayarı ve neredeyse tamamen katlanır arka koltuklar elde edersiniz.

Videoda bahsedilmemesine rağmen, Ioniq 5 ayrıca Y'den önemli ölçüde daha ucuz (Uzun Menzilli AWD görünümünde bile). Ayrıca daha hızlı şarj olur. Yine de Gjeebs, Model Y'nin kendisi için hala bir numara olduğu sonucuna vardı, ancak Ioniq 5 yakın bir ikinci ve Ford Mustang Mach-E ve VW ID.4'ten daha üstün. Yol gezileri için başka bir arabanız varsa ve şarj altyapısını çok fazla umursamıyorsanız, Ioniq 5'in şehir / günlük sürüş için mükemmel bir seçim olduğunu düşündü.

Kaynak: Gjeeb (YouTube)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Audi A6 Avant e-tron Konsepti Çarpıcı Bir Elektrikli Vagondur

AAV9OpM.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Audi A6 Avant e-tron konsepti, Audi'nin geçen yıl gösterdiği elektrikli A6'nın vagon versiyonudur.

A6 Avant e-tron, yeni KKD platformuna binecek ve iki elektrik motoru 469 beygir gücü ve 590 pound-feet tork sağlıyor.

Avant'ın Amerika pazarına ulaşması pek olası değil, ancak yükseltilmiş bir Allroad modeli ve potansiyel olarak sportif bir RS varyantı alabiliriz.

Şirketin orta boy sedanının elektrikli versiyonunun ön izlemesini yapan geçen yılki Audi A6 e-tron konseptini hatırlarsanız, bugün ortaya çıkan A6 Avant e-tron konsepti size tanıdık gelecek. Bu şık konsept, 2024'te çıkacak olan elektrikli A6'nın bir vagon çeşidini andırıyor ve ilk A6 e-tron konseptinde görülen tasarım ve teknolojinin çoğuna sahip – ancak uzun tavan, onu daha da çekici kılıyor.

AAVab92.img?w=768&h=512&m=6

A6 Avant e-tron, uzunluk olarak gazla çalışan A6 vagonuna benzer - şu anda Amerika Birleşik Devletleri'nde yükseltilmiş bir Allroad modeli olarak yüksek performanslı bir RS6 Avant olarak sunuluyor - ancak etli RS6'dan daha geniş ve iki inç daha alçak . Audi, sadece 0.24'lük bir sürtünme katsayısı talep ediyor. Klasik Audi ızgarası, aküyü, motorları ve frenleri soğutmak için hava girişlerini ve ayrıca havayı aracın yan tarafına düzgün bir şekilde yönlendirmek için hava perdelerini gizler. A6 e-tron sedan ile karşılaştırıldığında, arka difüzör, kaldırmayı azaltmak için daha belirgin tünellere sahip.

A6 e-tron ve Avant, aynı zamanda elektrikli bir Porsche Macan ve bir Audi Q6 e-tron SUV'nin temelini oluşturacak olan Volkswagen Grubu'nun ölçeklenebilir KKD platformunu kullanacak. Bu yeni mimari, 800 voltluk bir sistem ve 270 kilowatt'a kadar şarj kapasitesi içerir. Audi, bunun elektrikli A6'nın hızlı bir şarj cihazına bağlandığında sadece 10 dakikada yaklaşık 186 mil menzil kazanmasına izin vereceğini söylüyor. Audi, yüzde beşten yüzde 80'e çıkmanın 25 dakikadan az süreceğini iddia ediyor.

A6 Avant e-tron, yaklaşık 100.0 kWh pile sahiptir ve Audi, üretim otomobili için Avrupa WLTP test döngüsünde 435 mil menzili hedefliyor. Sedan gibi, A6 Avant e-tron da toplam 469 beygir gücü ve 590 pound-feet tork için iyi olan iki elektrik motoruna sahiptir. Audi, en hızlı A6 Avant e-tron modellerinin dört saniyenin altında 62 mil hıza ulaşacağını ve giriş seviyesi modellerin bile yedi saniyenin altında 62 mil hıza ulaşacağını iddia ediyor. KKD mimarisi, hem tek motorlu arkadan çekişli hem de dört tekerlekten çekişli çift motorlu konfigürasyonlara izin verecektir. Araba havalı süspansiyon ve 22 inçlik tekerlekler üzerinde sürüyor ve yan aynalar yerine kameralar alıyor, bu ABD'de hala yasal olmayan bir özellik.

Ayrıca sedan gibi, A6 Avant e-tron'daki matrix LED ve OLED aydınlatma teknolojisi de birçok eğlenceli parti hilesi sunuyor. Gövdenin yan tarafındaki projektörler, yolcuları aracın yanında yere atılan mesajlarla selamlıyor ve ayrıca yaklaşan bisikletlilere birinin kapıyı açmak üzere olduğuna dair bir uyarı sembolü gibi pratik mesajlar da yansıtabiliyor. Audi, araç park edildiğinde, yolcular içeride oynarken projektörlerin duvarda bir video oyunu gösterebileceğini bile söylüyor.

Konsept, üretim tasarımının yaklaşık yüzde 95'ini temsil ediyor ve Audi, vagonun ABD'de bulunup bulunmadığı sorulduğunda “asla asla deme” dedi. Şirket, muhtemelen sürüş yüksekliğine atıfta bulunan ve gelecekteki bir Allroad varyantını ima eden "biraz daha yüksek konumlandırılmış" sürümleri alacağımızı ima etti. Ayrıca eyalette satılan yüksek performanslı bir RS modeli de olabilir. A6 Avant e-tron 2024'te geldiğinde, yanmalı motor A6 ile birlikte satılacak.

Kaynak: Car and Driver

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.