Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Elektrikli Otomobil - Araç Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Volvo C40 Recharge, Başlangıçta Beklenenden Daha Fazla EPA Menzili Olarak Açıklandı

AARb0GD.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

EPA 5 döngü testine geçişle ilgili mi?

Yalnızca elektrikli otomobil olarak sunulan ilk Volvo olan tamamen yeni Volvo C40 Recharge, resmi EPA serisini ve verimlilik numaralarını aldı.

EPA'ya göre, araba tek bir şarjla 226 mil (364 km) yol kat etmelidir. Bu, araba Temmuz ayında duyurulduğunda beklenen 210 milden (338 km) gözle görülür şekilde daha fazla, ancak 78 kWh pil (75 kWh kullanılabilir) dikkate alındığında yine de hayal kırıklığı yaratıyor.

Sonuç, aynı akü ve aktarma organına sahip Volvo XC40 Recharge durumundan 3 mil daha yüksek.

Ancak, C40'ın EPA 5 döngü test sonuçlarına sahipken XC40'ın EPA 2 döngü test sonuçlarına sahip olması nedeniyle derecelendirmede bir fark fark ettik. Mevcut iki testin 5 aşamalı versiyonunun biraz daha iyi bir aralığa dönüştüğünü tahmin ediyoruz. Her neyse, ikisi çok benzer görünüyor.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Tesla, Nio Pil Tedarikçisi CATL, Kasım Ayında Çin'in Güç-Pil Pazarının Yarısından Fazlasını Oluşturdu

AARGl2M.img?w=768&h=422&m=6

cnEVpost, China Automotive Battery Innovation Alliance'a atıfta bulunarak, Tesla Inc (NASDAQ: TSLA) ve Nio Inc (NYSE: NIO) pil tedarikçisi CATL, Kasım ayında Çin'in elektrikli pil pazarının yarısından fazlasını ele geçirdi.
Ne Oldu: Çin'in en büyük pil tedarikçisi, Ekim'deki %49.9'a kıyasla liderliğini Kasım'da %55'e çıkardı.

CATL, geçen ay Çin'de 11.45 GWh güç pili kurdu.

Milyarder yatırımcı Warren Buffett destekli BYD Co (OTC: BYDDY), bir ay önceki %20,4 pazar payına kıyasla %16,6 pazar payı ile ikinci sırada yer aldı. BYD, ay boyunca 3.46 GWh pil kapasitesi kurdu.

Neden Önemli: Dünyanın dört bir yanındaki otomobil üreticileri, elektrikli araçlara geçmek için dik hedefler belirlerken akü kaynaklarını güvence altına almak için acele ediyor.

SNE Research tarafından Eylül ayında yayınlanan bir rapor, CATL'yi elektrikli araçlar için pil üretiminde %32,5'lik küresel pazar payıyla öncü olarak adlandırdı. Dünyanın en büyük on pil üreticisinin Asya'da olduğunu ve Çin'in EV pil pazarının %44,1'ini oluşturduğunu ekledi.

Tesla ve Nio'nun yanı sıra CATL, Volkswagen Ag (OTC: VWAGY) için de pil tedarikçisidir ve yakın zamanda Çin'deki Ford Motor Co'ya (NYSE: F) pil tedarik etmeye başlamıştır.

Kaynak: Benzinga

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Volvo ve Northvolt, Ortak Batarya Ar-Ge ve Üretimini Duyurdu

AALFED7.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Göteborg'da yeni bir ortak araştırma ve geliştirme merkezi açılacak. Pil gigafactory takip etmek.
Volvo Car Group ve Northvolt, ilk olarak Haziran 2021'de duyurulan akü geliştirme ve üretim ortaklığıyla ilgili bağlayıcı bir anlaşma imzaladı.

İsveç'te Ar-Ge merkezi
30 milyar SEK (2,9 milyar €/3.3 milyar $) yatırımın bir parçası olarak, iki ortak İsveç'in Göteborg kentinde ortak bir araştırma ve geliştirme (Ar-Ge) merkezi kuracak. Birkaç yüz iş ile 2022'de faaliyete geçecek.

Ar-Ge'nin ana hedefi, yeni nesil saf elektrikli Volvo ve Polestar otomobilleri için özel olarak hazırlanmış yeni pil hücreleri geliştirmek olacak.

"Ar-Ge merkezi, Volvo Cars'ın kendi Ar-Ge operasyonlarına ve Northvolt'un İsveç'in Västerås kentindeki mevcut inovasyon kampüsü Northvolt Labs'a yakın olacak ve akü teknolojileri geliştirirken sinerji ve verimlilik sağlayacak."

AARIzgZ.img?w=768&h=432&m=6

AALFpGG.img?w=768&h=432&m=6

Avrupa'da pil gigafactory

Ortaklığın ikinci adımı, Avrupa'da bir ortak girişim pil fabrikası olacak (tam yeri henüz açıklanmadı).

Tesisin inşaatı 2023'te başlayacak, 2026'da büyük ölçekli üretim ve Volvo'ya göre yılda yaklaşık yarım milyon araba için yeterli olan yılda 50 GWh'ye kadar pil potansiyeli. Fabrika 3 bin kişiye istihdam sağlayacak.

"Gelecek nesil saf elektrikli Volvo ve Polestar otomobillerinde kullanılmak üzere özel olarak geliştirilmiş yeni nesil son teknoloji pil hücreleri üretecek."

"Ortaklık, Volvo sürücülerine menzil ve hızlı şarj süreleri gibi istediklerini veren özel yapım piller geliştirmeye odaklanacak. Volvo Cars, piller için gerçek bir uçtan uca sistem oluşturmak için Northvolt ile birlikte çalışıyor. Bu derin dikey entegrasyon, pil bir elektrikli otomobildeki en büyük bireysel maliyet bileşenini ve aynı zamanda karbon ayak izinin büyük bir bölümünü temsil ettiği için önemlidir."

Bu, Volvo'nun, daha önce elektrikli tahrik ünitelerinde olduğu gibi, pil hücresi geliştirme ve üretimini temelde kendi bünyesinde ele aldığı anlamına geliyor.

Bu gerçekleşmeden önce Volvo, harici tedarikçilerin pil hücrelerini kullanmaya devam edecek. Bildiğimiz kadarıyla şu ana kadar ana tedarikçi LG Chem'in LG Energy Solution'dı.

Volvo Cars CEO'su Håkan Samuelsson şunları söyledi:

Northvolt ile ortaklığımız, gelecek nesil saf elektrikli Volvo'lar için yüksek kaliteli, sürdürülebilir şekilde üretilmiş pillerin tedarikini güvence altına alıyor. Tamamen elektrikli bir otomobil şirketine dönüşümdeki temel yetkinliklerimizi ve konumumuzu güçlendirecek.”

Northvolt CEO'su Peter Carlsson şunları söyledi:

"Volvo Cars, Avrupa'da üretilen ve çok düşük karbon ayak izine sahip ve yeni nesil EV'lerden en iyi performansı elde etmek için araç entegrasyonu yoluyla optimize edilen bir pil hücresi tedariki oluşturma yolunda mükemmel bir ortaktır. ”.

Volvo, 2030 yılına kadar sadece akülü elektrikli otomobiller üretmeyi ve satmayı planlıyor.

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GM'nin İlk Ultium Pil Gigafactory'si Neredeyse Tamamlandı

AARKeEk.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Yılda 30'dan fazla GWh EV pili üretecek.

Ultium Cells'in Ohio, Lordstown'da yapım aşamasında olan ilk pil fabrikası, inşaatın son aşamasında görünüyor.

23 Kasım'da kaydedilen ve Ray Noneya tarafından paylaşılan yeni bir üstgeçit videosunda, temelde tamamlanmış bir bina görebiliriz, ancak hala tamamlanması gereken birçok şey var. 2022'de üretimin başlamasından önce, üretim ekipmanlarının kurulumunun ne kadar gelişmiş olduğu bilinmiyor.

Bu, GM ve LG Energy Solution'ın ortak girişiminin ABD'de inşa ettiği ilk pil fabrikasıdır (ikincisi Spring Hill, Tennessee'de inşa edilecektir). General Motors'a göre iki fabrika daha yolda.

AARKiUP.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Ohio, Lordstown'daki santral, daha fazlası için bir seçenekle yıllık 30 GWh için öngörülmüştür. Ultium tabanlı elektrikli arabaların yaygınlaşması için çok önemli bir yatırım.

Başlangıçta, Ultium hücreleri diğer LG Energy Solution tesislerinden üretilecek ve tedarik edilecek, ancak Ultium Hücreleri üretime başladığında hacmi taşıyacak.

Ford ve Stellantis dahil olmak üzere diğer üreticiler de ABD'deki pil gigafactory ortak girişimlerinde yer alıyorlar.

AARKauT.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Ultium Cells LLC - Lordstown, Ohio fabrikası kısaca:

General Motors ve LG Chem'in LG Energy Solution ortak girişimi (50/50)

elektrikli araçlar için lityum iyon pil hücrelerinin imalatı

2.3 milyar dolarlık yatırım ve 1.100'den fazla yeni iş

Lordstown, Ohio'da bulunan 2,8 milyon metrekarelik tesis

yıllık 30 GWh üretim kapasitesi hedefi (daha fazla genişleme seçeneği ile)

hücre tipi: geniş formatlı, kese tarzı hücreler

Mayıs 2020'de çığır açan

2022'den itibaren üretime başlayacak

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hyundai Ioniq 5, Tesla için Gerçek Bir Tehdit mi? Bu Yayın Öyle Diyor

AARLAYb.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Bu Yayın Elon Musk'a 'Arkanı Kolla Elon' diye sesleniyor

Tüm Tesla katil konseptini defalarca duyduk, ama belki de Ioniq 5 gerekenlere sahiptir?

TFLnow'dan Tommy, tamamen yeni Hyundai Ioniq 5'in, deneyimlediği ve Tesla için "GERÇEK" bir tehdit olduğuna inandığı ilk otomobil olduğunu söylüyor. Ioniq 5 hakkında bildiklerimize ve aldığı olumlu eleştirilere dayanarak Tommy haklı olabilir. Ioniq 5, başarılı bir EV'nin kazanımlarının çoğuna sahiptir ve herhangi bir başarılı EV, tartışmasız bir Tesla rakibidir. Ama bu gerçek bir tehdit olacak mı?

Tesla'nın katil anlatısı yıllar içinde gelip geçti. Yeni ve çekici EV'ler piyasaya çıktıkça konsept yeniden ortaya çıkıyor. Bununla birlikte, bugünlerde gerçek Tesla katilleri hakkında daha az makale var gibi görünüyor. Bugünlerde neredeyse her yeni araba bir Tesla rakibidir, ancak bu Tesla rakiplerinden herhangi biri gerçekten Tesla'dan daha fazla satarsa kanıt gelecektir. Otomobil üreticisi, rakibinin diğer EV'ler değil, gazla çalışan otomobiller olduğunu açıkça belirtti.

Hyundai 5 gibi bir EV tüm doğru kutuları işaretliyor gibi görünüyor ve birçok Tesla sahibinin bundan gerçekten etkilendiğini fark ettik. Hyundai'nin EV çabalarıyla olağanüstü bir iş çıkardığı inkar edilemez. Ancak şu ana kadar bunları ABD pazarı için yüksek hacimde üretmedi veya satmadı.

EV'lere olan talep katlanarak artıyor ve insanlar çoğu otomobil üreticisinin üretebileceği neredeyse her elektrikli aracı satın alıyor gibi görünüyor. Ford, üretimi hızlandırdı ve Mustang Mach-E için satışlar devam ediyor ve daha önce piyasaya sürülen elektrikli kamyonet için çok ilerideki F-150 Lightning üretim planlarını çevirmişti.

Peki, Ioniq 5'i Tesla için "gerçek" bir tehdit yapan nedir?

Hyundai Ioniq 5, benzersiz bir stil, bol miktarda yolcu ve kargo alanı, etkileyici menzil ve inanılmaz derecede hızlı hızlı şarj etme özelliğine sahiptir. Bu Hyundai EV, 18 dakikada %10'dan %80'e şarj olabiliyor; bu, günümüzde mevcut herhangi bir elektrikli aracın %10 ila %80'i arasında en hızlı olanıdır.

Üstelik Ioniq 5, Euro NCAP testlerinde çok iyi bir performans gösterdi, Electrify America'nın ağında iki yıllık ücretsiz şarjla gelmesi gerekiyordu ve çok makul bir başlangıç fiyatıyla gelmesi gerekiyor. Sevilmeyecek ne var?

Hyundai Ioniq 5 hakkında daha fazla bilgi edinmek için TFLnow'un videosunu izleyin. Ardından, Tesla'ya rakip olabileceğini düşünüyorsanız bize bildirin. Belki de daha da önemlisi, Hyundai bu çekici yeni EV'yi bir etki yaratacak kadar büyük miktarlarda üretmek ve satmak için çalışacak mı?

Kaynak: Inside EVs

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

GM CEO'suna Göre Chevy Silverado EV Eşsiz Olacak

AAR2ySS.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Mary Barra, GM'nin EV teknolojilerinde "ilk" olduğunu söylüyor.

Las Vegas'taki 2022 CES fuarı Chevrolet için çok önemli olacak. Otomobil üreticisi, Silverado'nun modüler bir platforma dayalı olacak ve şirketin Ultium pillerini kullanacak olan elektrikli versiyonunu açıklayacak. Doğrudan Ford F-150 Lightning ve hızla büyüyen sıfır emisyonlu kamyon segmentindeki benzerlerine yönelik olacak. Ve GM'in patronuna göre piyasada eşsiz olacak.

General Motors CEO'su Mary Barra, yakın zamanda Detroit'teki bir Otomotiv Basın Birliği toplantısında, Silverado EV ve otomobil üreticisinin elektrikli araçlar stratejisini tartıştı. Müşterilere elektrikli kamyondan neler bekleyebilecekleri sorulduğunda, sadece bunun harika olduğuna inandığını söyledi.

"Gümüş toparlanabilmesini ve bu arabadan yanaklarınıdede arızalı. Bunun yüzünden bir fark yaratacağını düşünüyor." Elektrikli araç için mevcut olan F-150'nin platformunu kullanan Ford'a yönelik birda yorumda bulunarak Silverado EV'nin “insanları elektrikli kamyon platformunuzu temsil eden elektrikli araçlarla ilgili konuları tartışacağını” sözlerine ekledi. ”

General Motors'u eğitmek için nasıl bir yol gösterebilirsiniz. Açıklama, Ford'un 200.000 ön siparişe gönderildikten sonra 150 Lightning için müşteri rezervasyonlarını geçici olarak kapatabilirsiniz. birkaç gün sonra geldi.

"Ölçekli bir OEM için birinciyiz. Tam dur," dedi Barra. "Yalnızca tek bir alana, lüks segmentlere vb. odaklanan start-up'lar için, bunlar çok, çok ciddiye aldığımız rakipler, ancak General Motors ölçeğini, Amerika Birleşik Devletleri'ndeki en yüksek sadakatini markalarımıza koyduğunda, Partiye getireceğimiz birçok varlığımız var.”

Kaynak: Motor1.Com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2022 Hyundai Ioniq 5 SE Standart Aralığı İçin Fiyatı 40,925 Dolardan Başlıyor

BB1dXOJK.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Sonuçta ABD pazarı 58 kWh ile çalışan versiyonu alıyor.
Tamamen elektrikli Hyundai Ioniq 5, yaklaşık bir yıl önce, tam olarak Şubat 2021'de dünyaya giriş yaptı. Kuzey Amerika'daki ilk çıkışı Mayıs'ta gerçekleşti ve onu bayilerde görmenin eşiğindeyiz. Böylece, yapbozun son parçası şimdi ortaya çıkıyor. Tabii ki maliyetten bahsediyoruz.

BB1dXD3O.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

ABD'li müşteriler için 2022 Hyundai Ioniq 5 fiyatı 40,925 dolardan başlıyor. Buna 1.225 dolarlık bir varış ücreti dahildir ve bu miktar için 58 kWh pil paketi ile tek motorlu bir SE Standard Range modeli alırsınız. Bu, Amerika Birleşik Devletleri'nde bizim için yeni bir haber, çünkü daha küçük pile sahip böyle bir model, başlangıçta Kuzey Amerika için planlanmamıştı.

BB1dXR30.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bu konfigürasyonda Ioniq 5, arka tekerlekler için 168 beygir gücü (125 kilovat) üretir ve bir şarjla EPA dereceli 220 mil menzili kapsar. ABD'de 7.500$'lık vergi kredisine hak kazananlar için Hyundai, Ioniq 5'in geçerli fiyatının uygulandığında 33.425$'a düştüğünü belirtmek istiyor.

BB1dXD4o.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Fiyatlandırma yelpazesinin diğer ucunda, toplam 320 hp (239 kW) oluşturan çift motorlu daha büyük 78 kWh pil paketini kullanan Ioniq 5 Limited AWD bulunur. Şarj başına EPA dereceli 256 mil menzile sahiptir ve sizi 55.725 $ geri alacaktır.

İşte Ioniq 5 donanım seviyelerinin ve fiyatlandırmasının tam bir dökümü.

BB1dXOJ7.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Model Motor/Tahrik Beygir Gücü/Menzil MSRP (1,225$ varış ücretinden önce) Toplam MSRP (varış noktası dahil)

BB1dXOJj.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

SE Standart Seri Tek Motor / RWD 168 HP / 220 Mil 39.700 $40,925
SE Tek Motorlu / RWD 225 HP / 303 Mil 43.650 $44,875 $
SE Çift Motorlu / AWD 320 HP / 256 Mil 47,150 $48,375 $
SEL Tek Motor / RWD 225 HP / 303 Mil 45.900 $47.125 $
SEL Çift Motorlu / AWD 320 HP / 256 Mil 49.400$ 50,625$
Sınırlı Tek Motor / RWD 225 HP / 303 Mil 50.600 $ 51.825 $
Sınırlı Çift Motor / AWD 320 HP / 256 Mil 54,500 $55,725

BB1dXARp.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Döşemeden bağımsız olarak, tüm Ioniq 5 modelleri, 18 dakikada yüzde 10'dan yüzde 80'e şarj olabilen 800 volt, 350 kilovat hızlı şarj özelliğinden yararlanır. Hyundai, ilk iki yıl boyunca Electrify America aracılığıyla sınırsız 30 dakikalık şarj seansları içeriyor ve bu da anlaşmayı kesinlikle tatlandırıyor. Geniş bir sürücü yardımı ve güvenlik teknolojisi seti de standarttır ve 19 inç tekerleklere sahip 12,3 inç dokunmatik ekrandan bahsetmiyorum bile.

BB1dXD41.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

BB1dXJPL.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

BB1dXASm.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Kaynak: Motor1.Com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Lexus RZ 450e Design Posh Toyota bZ4X Alternatifi Olarak Tanıtıldı

AARO2t9.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

İşte Lexus'tan gelen elektrikli crossover.

Toyota ve Lexus EV haberlerinin telaşı arasında, Lexus RZ 450e'nin kamuflajsız dış görünüşüne ilk kez bakıyoruz. Bu, markanın elektrik segmentine yönelik büyük, yaklaşmakta olan hamlesinin bir parçası.

Önde, RZ 450e, Lexus mil ızgarasına yeni bir yorum getiriyor. Tam açık olmaktan ziyade alt kısımda birer giriş ve her iki yanda dikey açıklıklar bulunmaktadır. Her iki tarafta keskin kenarlı farlar var. Başlık, burnun köşeli görünümüne katkıda bulunan çok kırışmıştır.

Çatı yoğun bir şekilde kemerlidir ve yüzer bir tasarıma sahiptir. Ön tekerlek yuvalarının etrafı kaplamalıdır ve şarj portu çamurluk ile kapı arasındadır.

Arkada, tavanın her iki tarafında bir çift küçük spoyler var. Arka cam dik açılı ve kapakta tam genişlikte arka lambalar var. Tampon üzerindeki açılı çıkışlar, ön köşelerdeki girişleri çağrıştırıyor.

AARO5aM.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Lexus, bir dizi gösterişli fotoğrafla ilk elektrikli SUV'sini sergiliyor

AARUgU5.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Toyota'nın lüks araç bölümü Lexus sonunda kendine ait bir elektrikli SUV'a sahip oldu.

Toyota'nın her türden elektrikli otomobil konseptlerini büyük çapta tanıtmasının ardından, Lexus şimdi bunlardan birine, yakında çıkacak olan Lexus RZ 450e'ye daha yakından baktı.

Şimdilik sadece fotoğraflar olsa da; Lexus, araçla ilgili daha fazla ayrıntı veya özellik açıklamadı.

Görünümü ve boyutu göz önüne alındığında, Lexus RZ 450e muhtemelen Toyota'nın Avrupa'da ön siparişe açılan ve baharda piyasaya çıkması planlanan ilk elektrikli SUV'si bZ4X'e (muhtemelen biraz daha büyük olsa da) benzer olacaktır. gelecek yıl. O araba hakkında biraz bilgimiz var, bu yüzden kısa bir özet: Tek veya çift motorlu konfigürasyonlarda gelecek, ikincisi 0-60'ı 7,7 saniyede vuracak. 450 km menzil sağlaması gereken (WLTP ölçümlerine göre) 71,4 kWh, su soğutmalı bir pil ile güçlendirilecektir. Bir (opsiyonel) boyunduruk direksiyon simidine ve (opsiyonel) bir güneş paneli çatısına sahip olacak.

AARUdXW.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Yine, Lexus RZ 450e'nin yukarıdaki özelliklerin bir kısmını mı yoksa tamamını mı paylaşacağını söylemek mümkün değil, ancak muhtemelen çok uzağa gitmeyecektir.

AARUdXY.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Lexus'un planlanan tüm BEV serisini (yukarıda) gösteren yakın tarihli bir görüntüye bakılırsa, yakın gelecekte birkaç tane daha açıklama olacak. Umarım Toyota/Lexus bize sadece güzel resimler yerine bu arabalar hakkında bazı gerçek bilgiler vermeye başlar.

Kaynak: Mashable

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

FedEx, ilk tam elektrikli GM Brightdrop teslimat kamyonlarını aldı

95cf0af0-54e5-11eb-972f-63a657ba9b97.cf.

Şirket, FedEx'in 500 siparişten ilk beş GM yapımı elektrikli teslimat kamyonunu teslim aldığını duyurdu. Hareket, FedEx için 2040 yılına kadar tamamen elektrikli bir dağıtım filosuna sahip olma ve dünya çapında karbon nötr olma hedefinde önemli bir dönüm noktasını temsil ediyor.

  FedEx'in sürdürülebilirlik baş sorumlusu Mitch Jackson, "İlk BrightDrop EV600'lerin teslimatı, önde gelen iki Amerikan şirketi arasındaki işbirliği ruhundan doğan tarihi bir andır" dedi. "[T]alma ve teslimat filomuzu elektrikli araçlara dönüştürmek, bu yılın başlarında açıklanan iddialı sürdürülebilirlik hedeflerimize ulaşmanın ayrılmaz bir parçası."

FedEx, Brightdrop EV600 minibüsleri için önemli bir müşteri olarak ilan edildi ve son bir süredir Brightdrop'ın elektrikli EP1 paletlerini test ediyor. Chevrolet ve Cadillac'ın sahibi olan GM, Brightdrop iş birimini bu yılın başlarında çıkardı. Brightdrop CEO'su Travis Katz, "EV600, geleneksel ve step-in minibüsün en iyi özelliklerini tek bir araçta birleştirerek sürücü güvenliğini, konforunu ve rahatlığını ön planda tutuyor" dedi. "Aynı zamanda GM tarihinde konseptten pazara en hızlı üretilen araç."

8e1a3480-54e8-11eb-bcdf-3fdb65adbfc8&thu

Dört tekerlekten çekişli EV600, 600 fit küp kargo alanına sahiptir ve bir şarjla 250 mile kadar gidebilir. İçeride, sürücüler kargo alanında bir güvenlik sistemine, otomatik kilitlenen kapılara ve harekete geçen iç aydınlatmaya sahipler. Ayrıca otomatik acil frenleme ve park yardımından da yararlanırlar. EP1, genellikle depolarda bulunan, 23 fit küp alana ve ağır nesnelerin taşınmasını kolaylaştıran bir elektrik motoruna sahip bir tür arabadır.

İlk beş EV600, FedEx'in Inglewood, California'daki Express tesisine teslim ediliyor. FedEx, onları desteklemek için, Kaliforniya genelinde halihazırda kurulmuş 500'ü de dahil olmak üzere, tesis ağı genelinde şarj istasyonları kuruyor. Ayrıca, şarj altyapısı için gereken elektrik şebekesi kapasitesini değerlendirmek için kamu hizmeti şirketleri ile birlikte çalışıyor.

FedEx, elektrik dağıtımını GM ile paylaşırken, rakip UPS, İngiltere merkezli Arrival Ltd. Amazon'dan 10.000 elektrikli dağıtım kamyonu sipariş etti. Bu arada, 100.000 Rivian elektrikli dağıtım kamyoneti siparişi verdi ve hatta şirketin yüzde 20'sine sahip oldu. . Amazon, hem Los Angeles hem de San Francisco'da Rivian elektrik teslimatlarına başlamış olan FedEx ve UPS'in önündedir.

Kaynak: autoblog

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu Elektrikli Toyota Konsepti Yeni Bir MR2 Gibi Görünüyor

AAROqxu.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Toyota kısa süre önce Japonya'da bir sıçrayan basın toplantısında bir dizi elektrikli konsept ortaya çıkardı. CEO ve Başkan Akio Toyoda'nın yanı sıra otomobil üreticisinden bir dizi başka yönetici, şirketin geleceğine bir göz attı. Tüm sunumdan çıkarılacak çok şey var, ancak bir araba tutkunuysanız, Toyota MR2'nin yeniden doğmuş bir versiyonu gibi görünenler de dahil olmak üzere birkaç parlak noktadan daha fazlası var.

Şimdi, bu kavram hakkında açıkça pek bir şey söylenmedi. Aracın bir görüntüsüne atıfta bulunan Toyota tasarım patronu Simon Humphries, "Akio Toyoda gibi otomobil hayranları kesinlikle hayal kırıklığına uğramayacaklar" dedi ve başka pek bir şey yoktu. Ayrıntılara pek hakim olduğumuz için, diğer yöneticilerin söylediklerinden bilgi toplamamız gerekecek.

Açıkça ortaya koydukları şey, Toyota'nın önizlediği her otomobilin, şirketin şu anda ürettiği mevcut yanmalı araçlardan daha sürdürülebilir olduğu. Ancak, özellikle GR markalı araçlar söz konusu olduğunda, gelecekteki tüm araçlarının mutlaka BEV olması gerekmez. Toyota'nın Baş Marka Sorumlusu Koji Sato, "Gazoo Racing için, hidrojen motoru hakkında konuştuğumuz gibi... Motor sporları, karbon-nötr yakıtların olasılığını araştırmak için başlangıç çizgisi olacak" dedi.

Tahmini MR2 tam bir BEV olsa da, ki bu açıkça sayılmadı, otomobil üreticisinin CEO'su - az önce bir park yerinde bir GR Yaris'i sürüklediğini fark ettik - şirketin sportif elektrikli otomobillerini sürmenin eğlenceli olacağını söylüyor. Toyoda medyaya verdiği demeçte, "Daha güvenli, daha hızlı sürüş ve daha eğlenceli bir aracın bir EV olarak geliştirilebileceği bir noktadayız," dedi ve işlerin her zaman böyle olmadığına dikkat çekti.

Toyota, BEV'ler ve hidrojen yanmalı motorlar için daha hafif ve daha kompakt enerji depolaması vaat eden katı hal pillerini test ederken görüldü. Bu teknolojilerden herhangi biri veya belki de sentetik yakıtlarla çalışan yanmalı motorlar, gelecekteki potansiyel bir MR2'de kullanılabilir. Bununla birlikte, diğer ayrıntılar yalnızca görsel olarak toplanabilir.

Açıkça MR2 olarak adlandırılmayan konsept, Toyota'nın bugün ürettiği hiçbir şeye benzemiyor. Büyük ön hava girişleri, GR markası ve en azından çıkarılabilir bir üst olduğu ima edilen özellikleriyle, kesinlikle ortadan motorlu küçük bir spor otomobilin parçası gibi görünüyor. Umarım, tüm bu yeni aktarma organları teknolojisinin yeterince hafif olduğunu varsayarsak, aynı zamanda bir tane gibi sürülür.

Araç hakkında daha fazla ayrıntı almak için Toyota ile iletişime geçtik, ancak otomobil üreticisi resmi bir duyuru yapana kadar, sızıntılar dışında bu araç hakkında fazla bir şey duymayacağız. Bu arada, en azından ABD'ye bir tane daha sportif Toyota'nın geldiğini bilerek içimizi rahat ettirebiliriz.

Kaynak: The Drive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Toyota Kompakt Cruiser Konsepti, FJ Spirit'i EV Gücüyle Geri Getiriyor

AAROokY.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Toyota, elektrikli araç alanında her şeyiyle, engelsiz bir yetişme oyununun ortasında. Otomobil üreticisi, 2030 yılına kadar birçoğu daha erken gelecek olan bir dizi tamamen elektrikli yeni ürün sözü verdi ve bugün bu araçlardan bazılarının nasıl görünebileceğini önizlemeye başladı. Beklenen - bir EV sedan, çok sayıda EV crossover, esneme - arasında yeni bir Pickup EV konsept kamyonu(!) ve bu, Kompakt Kruvazör Konsepti vardı. Neden öne çıktığını görmek için küçük SUV'a yalnızca bir kez bakmak yeterli olabilir.

Compact Cruiser'a göz attığınızda ilk düşünceniz "Ford Bronco ve FJ Cruiser'ın aşk çocuğu" ise, yalnız değilsiniz. Toyota konsepti, kasa detayları, korkak süslemeler ve her köşeden çıkan tıknaz arazi lastikleri ile kutulu, küçük bir 4x4 (veya en azından dört tekerlekten çekiş olduğunu varsayıyoruz). Kabaca Bronco Sport boyutunda görünüyor, bu nedenle kabiliyeti arazi görünümüyle belli belirsiz bile eşleşirse, satın alabileceğiniz tek gerçek arazide kullanılabilen küçük SUV'lardan biri olan Ford'a doğal bir rakip olacaktır.

AAROsdT.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Tabii ki, Toyota bu Kompakt Kruvazörü burada önizlendiği gibi üretseydi, SUV elektrikli olurdu. Yani belki bu sadece benzinli Bronco Sport ile doğrudan rekabeti engelliyor, ama, hey, Toyota her iki şekilde de öne çıkacaktı - başka bir uygun fiyatlı, küçük, arazi odaklı EV SUV olarak adlandırın. Bekleyeceğiz.

Toyota, Compact Cruiser veya geleceği hakkında henüz bir açıklama yapmadı. Güç aktarma organının ne olduğunu bilmiyoruz, ancak Toyota'nın yeni EV platformunun (yeni bZ4X EV crossover'ın altında bulunanla aynı) bir aday olacağını varsaymak güvenli bir bahis olurdu. Bu, dört tekerlekten çekiş için çift motor ve şarj başına yaklaşık 250 mil menzilin mümkün olduğu anlamına gelir.

AAROetS.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Toyota mı üretecek? Otomobil üreticisi, ürkütücü derecede benzer küçük SUV konsepti FT-4X ile bir kez daha kalplerimizi kırdı. Bu mini-4x4 elektrikli değildi ya da öyle olacağına söz verdi, ancak açıkça ortalama küçük SUV'unuzdan daha yetenekli olması amaçlandı. Akıllı özelliklerle donatılmıştı ve hatta bu Compact Cruiser'ın yaptığı gibi arka kapılarının hemen arkasına dikey bir gövde şeridi takmıştı. İki aracın tavan profilleri, genel stili ve duruşları da tonlarca örtüşüyor. Umalım ki Toyota bu Kompakt Kruvazör ile başarılı olur - çünkü bu, arazide ilk kez, tamamen elektrikli alana geleneksel bir fiyat noktasından girmesini sağlayacaktır.

Kaynak: Motor Trend

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Tesla Model S, Michigan Startup'ından Bir Prototip Pille 752 Mil (1210 KM) Gidiyor

Tek bir şarjla 752 mil yol kat eden bir elektrikli araba düşünün. Bugün satın alamazsınız, ancak değiştirilmiş bir Tesla Model S, geçen ay Michigan'da bu mesafeyi kat etti. Daha güvenli ve daha sürdürülebilir piller üretmeyi hedeflediğini söyleyen iki yaşındaki Michigan girişimi Our Next Energy'nin (ONE) eseriydi. ONE, tamamen aynı alana sığarken, Tesla'nın orijinalinin iki katı enerji tutan bir pille arabayı güçlendirdi. Bu, şirketin gelecekteki pil tasarımı için bir konsept kanıtı.

Daha Hızlı Şarj mı, Daha Büyük Piller mi?
EV alıcıları arasında menzil kaygısını yatıştırmanın iki yolu vardır. Birincisi, Tesla'nın Supercharger ağı gibi her yerde bulunan, güvenilir, ülke çapında DC hızlı şarj. Ne yazık ki, bugün sadece Tesla bunu sunuyor. Diğer tüm EV'ler, çeşitli güvenilirliklere sahip özel ağların bir kargaşasına dayanır.

İkincisi, büyük kapasiteli pillerin bir kombinasyonu ile EV'lerin aralığını iyileştirmek ve verimliliklerini artırmak. Pazartesi günü tanıtılan ultra verimli bir konsept EV olan Mercedes-Benz Vision EQXX tarafından kullanılan yaklaşım budur. Amacı lüks bir sedanda 620 mil menzil sağlamaktır.

ONE'ın projesi, Model S'nin verimliliğini değiştirecek hiçbir şeyle uğraşmadı, ancak çok daha yüksek kapasiteli bir pil kullandı. ONE'ın kurucusu ve CEO'su Mujeeb Ijaz, "Bugün tüketicileri engelleyen menzil kaygısını ortadan kaldırarak EV'lerin benimsenmesini hızlandırmak istiyoruz" dedi. Apple, A123 Systems, Ford ve diğerleri dahil olmak üzere 30 yıldan fazla deneyime sahip bir pil mühendisidir.

ONE, daha yüksek kapasiteli prototip paketini Tesla Model S Uzun Menzilli Plus'a yerleştirdi ve orijinal 402 millik EPA rakamından yaklaşık yüzde 90 daha fazla menzil sağlıyor. Gösteri arabası aslında geçen bahar EV 1000 uzun menzilli gezimizi kazanan (ONE değiştirmeden önce) aynı araç. Geçen Mayıs ayında yaptığımız kendi otoyol menzili testimizde, o araba, kaydettiğimiz en uzak mesafe olan sabit bir 75 mil hızla 320 mil ulaştı. (Bu model o zamandan beri 405 mil olarak derecelendirilen Model S Uzun Menzilli tarafından değiştirildi.)

Orijinal Tesla pili 103,9 kilovat saat kapasiteye sahipken, aynı alanda onun yerini alan prototip ONE pil 207,3 kWh kapasiteye sahip. CEO Ijaz, C/D'ye ONE'ın "orijinal pil ile aynı alana sonradan takılan tek bir paket" kullandığını doğruladı. Bu nedenle, çok daha yoğun enerjiye sahiptir, ancak sağlanan tüketim (kWh başına mil olarak) kabaca orijinal pilinkine eşittir.

AASriT1.img?w=768&h=518&m=6

ONE'ın sürüşü Aralık ayının ortasında Michigan'da gerçekleşti - soğuk kış sıcaklıkları menzil maksimize etmeye karşı çalışıyor - burada şirket Novi genel merkezine geri dönmeden önce mitten devletin uzunluğunu yaklaşık 14 saat, ortalama 55 mil hızla aşağı yukarı sürdü. Güneydoğu Michigan'da, yolculuk kilometre sayacı 752.2 mil gösteriyor. Daha sonra, çok daha az vergilendirme testinde şirket, Model S'yi sabit bir 55 mil hızla bir dinamometreye koydu ve burada şarjla 882 mil şaşırtıcı bir şekilde koştu.

Şirket, prototipini bir kavram kanıtı olarak adlandırıyor. Buradaki nokta, gerçek dünyadaki ortalama bir sürücünün dayanıklılığından (pit stoplar, ahem) çok daha uzun mesafelerin yakın gelecekte elde edilebileceğini göstermektir. Bir sonraki adım, 2023'ten sonra üretime geçmesi planlanan Gemini adlı yeni bir bataryaya dönüşmesi.

ONE, "çatışmasız bir tedarik zinciri" kullanarak "daha güvenli" ve "sürdürülebilir" pil kimyalarına odaklandığını söylüyor. Pratikte bu, tarihsel olarak kobalt veya nikel bazlı kimyalardan yüzde 30 daha düşük enerji yoğunluğuna sahip olan (ve ne yazık ki, soğuk hava sorunları bildirildiğine göre) lityum demir-fosfat (LFP) kimyası anlamına gelir. İlk ürünü Aries, bu yılın sonlarında üretime girecek. Ayrı modüller olmadan yapısal hücreden pakete mimaride prizmatik LFP hücrelerini kullanan ve kobalt hücrelere karşı enerji dezavantajını azaltmak için pakete daha fazla hücre yerleştiren bir pildir.

Bir Pil, İki Hücre Tipi
Gemini için şirket, aşırı güç ihtiyaçları için, paketin büyük kısmındaki stresi ve bozulmayı azaltmak için düşük maliyetli LFP hücrelerini pilin menzil genişletici kısmıyla desteklemeyi planlıyor. Menzil genişletici hücreler, şirketin menzil genişletici hücrelerin enerji yoğunluğunu artırmak için "katot için daha fazla hacim sağladığını" söylediği grafiti ortadan kaldırmak için modifiye edilmiş bir anot kullanacak.

Katot, ONE'ın düşük maliyetle sürdürülebilir bir şekilde tedarik edilebileceğini söylediği manganez açısından zengin tescilli bir malzemeden yapılacak. (Şirket şimdiye kadar Gemini paketiyle ilgili 14 patent başvurusunda bulundu.) Ijaz, C/D'ye verdiği demeçte, LFP hücrelerinin aracın görev döngüsünün yüzde 99'unu kapsadığını ve menzil genişleticinin yalnızca yüzde 1 için kullanıldığını söyledi.

Bununla birlikte, konseptin bir kanıtı olarak, gösteride kullanılan prototip paketi, farklı hücreler tarafından desteklendi. 200 kilowatt-saatten fazla kapasite, yüksek enerjili kobalt-nikel hücreler tarafından sağlanırken, Gemini hattı için tasarlananlar hala geliştirme aşamasındadır.

O halde bu testin amacı, ONE'ın yeni hücreler için gelecek planları ile ilgili değildi. Bunun yerine, örneğin, GM'nin 2022 GMC Hummer EV'sinde yaptığı gibi, bir çift paketi çift istiflemeden, günümüzünkiyle aynı boyutta bir pile çok daha fazla enerji paketlemenin mümkün olduğunu göstermekti.

752 mil menzile sahip EV'ler veya EQXX'in 620 mil hedefi veya şimdi teslim edilen 2022 Lucid Air versiyonunun 520 mil ile ilgili manşetler, gergin alıcıları rahatlatmak için uzun bir yol kat etmelidir. İnsanlar, sonunda daha uygun fiyatlı 300 millik bir alternatifi tercih etseler bile, çok uzun menzilli EV'lerin mümkün olduğuna inanmaya başlayacaklar.

Kaynak: Car and Driver

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Mercedes, elektrikli konseptinin 620 mil menzile ve mantardan yapılmış koltuklara sahip olduğunu söylüyor

AASobih.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Mercedes, şirketin tek bir şarjla 620 mil gidebileceğini iddia ettiği tamamen elektrikli yeni bir konsept otomobil olan EQXX'i tanıttı. Fütüristik lüks otomobil ayrıca mantar lifleri, öğütülmüş kaktüsler ve yemek artıkları gibi çöpler de dahil olmak üzere bir dizi yenilikçi geri dönüştürülmüş ve sürdürülebilir malzemeden yapılmıştır.

Şirket, Mercedes'in bu konsept araç için menzil iddiasının gerçek sürüşe değil, bilgisayar simülasyonlu testlere dayandığını söyledi. Ancak iddia doğruysa, EQXX, Amerika Birleşik Devletleri Çevre Koruma Ajansı tahminlerine göre, bir Toyota Prius hibritinin tam bir gaz deposuyla seyahat edebileceğinden tek bir şarjla daha uzağa gidebilir. Prius sadece 588 mili yönetebilir. Dizel motorlu bir Chevrolet Suburban'ın 28 galonluk bir yakıt deposuyla gidebileceği 644 mil kadar uzak. EPA'ya göre, şu anda Amerika Birleşik Devletleri'nde mevcut olan diğer elektrikli otomobillerden çok daha uzak.

Şirket, Mercedes'in bu baharda gerçek bir sürüş testinde otomobilin menzilini göstermeyi planladığını söyledi.

Mercedes, 2025 yılına kadar satışlarının yarısının elektrikli otomobiller olmasını ve 2030 yılına kadar markanın neredeyse "tamamen elektrikli olmaya hazır" olmasını planladığını söyledi. Mercedes, EQXX'ten "seri üretim için bir teknoloji planı" olarak bahsetti. Mercedes'in ana şirketi Daimler'in baş teknoloji sorumlusu Markus Schäfer, Mercedes'in 2024 yılında EQXX'in akü ve elektrik motoru teknolojisinin yanı sıra otomobilin diğer bazı özelliklerine sahip bir otomobili üretime sokmayı planladığını söyledi.

EQXX, Mercedes'e göre aynı miktarda enerji depolarken, Alman otomobil üreticileri mevcut tam elektrikli sedan olan Mercedes EQS'dekinin yarısı kadar büyük ve %30 daha hafif bir pil takımıyla dikkat çekici menziline ulaşıyor. 620 mil veya 1.000 kilometrede, EQXX, o araba için Avrupa menzil tahminlerine dayanan EQS'den bir şarjla yaklaşık 133 mil daha fazla sürüş mesafesi sağlayacaktır.

Mercedes'e göre EQXX bu ekstra milleri büyük ölçüde verimlilik sayesinde kazanıyor. Mercedes, EQXX'in kilovat saat elektrikle 6 milden fazla seyahat edebileceğini iddia ediyor. US EPA tahminlerine göre bu, kilovat saatte bir Tesla Model S Uzun Menzilden neredeyse üç kat daha fazla. Bir kilovat saat, bir arabanın aküsünde depolanan bir elektrik enerjisi birimidir, bu nedenle kilovat saat başına mil, benzinli bir araba için galon başına mil gibidir. Rakamlar çok daha düşük, çünkü bir galon benzin neredeyse 34 kilovat saat enerji içeriyor.

Bu verimlilik düzeyine ulaşmak için Mercedes tasarımcıları aerodinamiğe odaklandı. EQXX sadece 0.17'lik bir sürtünme katsayısına sahiptir ve bu, düzgün bir şekilde fırlatılan bir futbol topuna göre gözle görülür şekilde daha aerodinamiktir. Aynı zamanda, hala çok aerodinamik olmasına rağmen 0.20'lik bir sürtünme katsayısına sahip olan günümüzün Mercedes EQS'sinden daha aerodinamiktir. Porsche'ye göre bir Porsche 911 Turbo, 0.33'lük bir sürtünme katsayısına sahiptir.

Mercedes'e göre otomobil ayrıca mümkün olduğunca hafif olacak şekilde tasarlandı. Nispeten hafif pil takımının yanı sıra magnezyumdan yapılmış tekerleklere ve alüminyum frenlere sahiptir. EQXX'in süspansiyonundaki yaylar metal yerine cam elyafı ile güçlendirilmiş plastikten yapılmıştır.

EQXX'in gövdesi, yalnızca yapısal bütünlük ve çarpışma güvenliği için gerçekten ihtiyaç duyulan yerlerde metal olacak şekilde tasarlanmış ağ benzeri bir alt çerçeve içerir. Çerçevedeki boş alanlar, İsrailli bir startup tarafından oluşturulan UBQ adlı bir malzeme ile dolduruluyor. Mercedes-Benz'e göre UBQ, karışık plastikler, kartonlar, bahçe atıkları ve hatta çocuk bezleri gibi şeyleri içerebilen çöplük atıklarından yapılıyor. Tavandaki güneş panelleri, klima, ışıklar ve otomobilin dokunmatik ekran sistemleri gibi şeyler için pil gücü taleplerini azaltan ek enerji sağlıyor.

EQXX, gövdedeki UBQ dolgu malzemesinin yanı sıra otomobilin diğer bölümlerinde de sürdürülebilir malzemeler kullanıyor. Koltuk minderlerinde mantarların yer altı kök benzeri yapıları olan miselyumdan yapılmış deri benzeri bir malzeme kullanılmış. Toz haline getirilmiş kaktüs liflerinden yapılan başka bir deri ikamesi, iç mekanın başka yerlerinde kullanılıyor. Mercedes'e göre halılar tamamen bambu elyafından yapılmıştır.

İçeride, EQXX, gösterge panosu boyunca uzanan muazzam bir dokunmatik ekrana sahip. Aslında tek bir cam levha altında üç küçük ekran olan EQS'deki ultra geniş "ekran"ın aksine, EQXX'teki ekran gerçekten dört fit genişliğinde tek bir ekrandır. Enerji tasarrufu için ekranın kullanılmayan kısımları karartılır.

Mercedes mühendisleri ve tasarımcıları ayrıca, otomobilin sesli kontrol sistemine, duygusal olarak daha etkileyici, gerçekçi bir sesle daha fazla kişilik kazandırmaya çalıştılar. Sistem, küçük yıldızlardan oluşan insan şeklinde bir avatarla temsil edilir. Figür, şimdi Mercedes'in ana şirketi olan Daimler'in erken (ve özellikle talepkar) müşterisi Emil Jellinek'in kızı olan genç Mercedes Jellinek'ten alınmıştır.

1900 yılında, kızının adının verilmesinde ısrar ettiği yeni bir spor araba modelini görevlendirdi. Araba o kadar başarılıydı ki, daha sonra şirketin yaptığı her arabaya onun adı eklendi.

AASol2h.img?w=768&h=432&m=6

AASoeAz.img?w=768&h=432&m=6

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Cadillac InnerSpace Konsept, Loveseat'li Şık Bir Otonom EV'dir

AASvxdG.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Cadillac InnerSpace konsepti, bu yıl çoğunlukla sanal bir etkinlik olan 2022 CES teknoloji şovunun bir parçası olarak ortaya çıktı.

AAStkjU.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

InnerSpace, otonom sürüş kabiliyetine sahip elektrikli bir araçtır ve bir ekran için direksiyondan kaçınır.

Konsept, Cadillac'ın Halo Konsept Portföyünde geçen yılki CES'te açıklanan PersonalSpace ve SocialSpace konseptlerini birleştiriyor.

AAStdRI.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Cadillac'ın içten yanmalı geçmişinden uzaklaşmakta olduğuna dair daha fazla kanıta ihtiyacınız varsa, işte burada. 2022'nin ilk yarısında satışa çıkacak olan elektrikli Lyriq SUV'sinin piyasaya sürülmesinden önce Cadillac, geleceğin kendi kendini süren lüks iki kişilik EV'sini hayal eden bu InnerSpace konseptini gösteriyor.

AAStmx4.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

InnerSpace, elbette, elektrikle çalışıyor ve yakında çıkacak olan Hummer EV ve Chevy Silverado EV'nin de temelini oluşturan Ultium platformunu kullanıyor. Cadillac, platformun kablosuz pil yönetim sisteminin pil modüllerinin aracın etrafına yayılmasını sağladığını söylüyor. Bu, tasarımcıların iç alanı en üst düzeye çıkarmasına ve alçak bir zemin oluşturmasına olanak tanıyarak InnerSpace'e ayrılabilen veya birlikte bir çift kişilik koltuk konfigürasyonunda hareket edebilen koltuklarla "spor araba benzeri" bir oturma pozisyonu veriyor.

AAStdRk.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

InnerSpace'in çarpıcı biçimde eğimli tavan hattı panoramik cam içerir ve giriş ve çıkışı kolaylaştırmak için çatı ve kapılar birbiriyle bağlantılı olarak açılır. İçeride, yatırılabilen iki kişilik koltuk, etrafı saran bir LED ekrana bakıyor. Cadillac, yolcuların ekrandaki Artırılmış Gerçeklik Katılımı, Eğlence ve Sağlık Kurtarma temalarından birini seçebileceğini söylüyor.

AASvxdM.img?w=768&h=497&m=6

InnerSpace konsepti, Cadillac'ın Halo Konsept Portföyü dediği şeyin bir parçası olarak geçen yılki CES'te tanıtılan iki aracı birleştiriyor. PersonalSpace, yolcusunun kara trafiğinde seyahat etmesine olanak tanıyan tek koltuklu, dikey kalkış ve iniş konseptidir; SocialSpace ise altı koltuk kapasiteli kutulu, van benzeri bir araçtır. Cadillac, daha sonra açıklanacak olan OpenSpace adlı başka bir konsepte de işaret etti.

Kaynak: Car and Driver

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Porsche Taycan Coupe Tek Kelimeyle Muhteşem

AASBdaA.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Sadece bir render, ama Porsche bunu gerçekten yapsaydı ne kadar harika olurdu?

Şu anda hiçbir otomobil üreticisi iki kapılı tamamen elektrikli bir coupe satmıyor. Evet, bir tane değil. Sonunda Rolls-Royce Spectre'ı piyasaya sürecek, bu arada Piëch GT 2020'lerin ortalarında bir aşamada piyasaya sürülebilir veya çıkmayabilir. Ancak seri üretilen, bir şekilde ulaşılabilir elektrikli darbeler açısından, olduğu gibi hiçbir şey yolda değil - bu oldukça üzücü.

Honda ve Genesis'in beğenileri, elektrikli coupe konseptleri ile dalga geçti, ancak üretim otomobilleri olarak showroomlara ulaşma şansı yok denecek kadar az. Basitçe söylemek gerekirse, crossover'lar ve SUV'ler genellikle otomobil üreticileri için çok daha karlı bir yoldur.

Ancak bu, 2NCS gibi sanatçıların hayal kurmasını engellemedi. Sıradan bir Porsche Taycan Turbo S'yi temel otomobili olarak alarak, onu gerçekten güzel bir 2 kapılı coupe'ye dönüştürdü. Daha tehditkar bir görünüm için bir takım ekstra dokunuşlar ekleyen Taycan Coupe alçak oturuyor ve ciddi anlamda agresif bir duruş sergiliyor. Hatta makaslı kapıları da var, çünkü neden olmasın - sonuçta bu CGI.

Ama bir saniyeliğine gerçeğe dönelim - Porsche'nin bunu gerçekten yapıp yapmadığını hayal edin? Zaten J1 şasisine ve gerekli parçaların büyük çoğunluğuna sahipler. RWD görünümünde yaklaşık 90.000 $'dan başlayan bir Taycan coupe, daha önce 4 kapılı bir Taycan'ı veya belki de bir elektrikli otomobili hiç düşünmemiş olan yepyeni bir müşteri tabanına bir hafta sonu arabası olarak kesinlikle çekici gelecektir.

Kaynak: Inside EV

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Mazda MX-30 Elektrikli Mazda'nın Geleceği

Elektrikli araçlar gelmiyor: Buradalar. Mazda'nın EV havuzuna ilk girişi, beklediğiniz gibi kompakt bir crossover. Bu, tamamen elektrikli bir Mazda MX-5 Miata kadar ilginç olmasa da, MX-30 tonlarca ilginç özellik ve bir elektrikli güç aktarma organı içerir. Sonunda, Mazda MX-30'a benzinli, döner menzilli genişletici donanımlı bir model katılacak, ancak şu anda mevcut olan MX-30, yalnızca elektriği besleyen 35.5 kWh lityum iyon pil takımı yoluyla hareket ediyor. ön tekerleklere güç sağlayan motor. Mazda, bu kombinasyonun 143 hp ve 200 lb-ft tork için iyi olduğunu söylüyor. Mazda MX-30 ayrıca geriye doğru açılan arka kapılara, koltukta deri kaplamalara ve Mazda serisinin geri kalanına benzeyen minimalist stile sahiptir.

AASsBXU.img?w=768&h=384&m=6

Quick Spin'in bu bölümünde, Wesley Wren Mazda MX-30'un direksiyonuna geçiyor ve adımlarını atıyor. Wren, sizi Mazda MX-30'un etrafında gezdiriyor ve aracın dinamiklerini öne çıkaran canlı bir sürüş incelemesine götürmeden önce ilginç özelliklerini gösteriyor. Bu düşünceleri genişleten Wren, Mark Vaughn ile sohbet eder. İkili bu Mazda'nın yelpazesi, özellikleri ve pazardaki konumu hakkında konuşuyor. Gösteriyi kapatan ikili, Mazda MX-30'u neyin özel kıldığını tartışıyor.

Kaynak: autoweek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

2022 Audi RS E-Tron GT Video İncelemesi: Voltajla Sarsıldı

AASKfPf.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Görünüm, eğlence ve geleceğin teknolojisinin en iyi karışımı.
Audi ahırındaki en son elektrikli seçenek özel bir seçenek. Eşit parça boğucu ve hız, 2022 RS E-Tron GT övgüye değer - belki de evrensel olarak sevilen Taycan Turbo kuzeninden bile daha fazla. Motor1.com'un en son YouTube incelemesinde, gerçekten neyden yapıldığını görmek için günü RS E-Tron GT'deki kanyon yollarına saldırarak geçiriyoruz.

Brett T. Evans'ın arabayı ilk sürüşünde belirttiği gibi, RS E-Tron GT, temellerinin çoğunu Porsche Taycan Turbo ile paylaşıyor. Her iki araba da 93.4 kilovat saatlik bir pil takımı kullanıyor ve Audi'nin durumunda, dört tekerleğe de 637 beygir gücü gidiyor. Şirket, saatte 0-60 milin 3,1 saniyede gerçekleştiğini söylüyor, ancak sıcak lastikler ve doğru koşullarla, üçün altına indiğini görmek bizi şaşırtmaz. Direksiyon başında yaşanan diğer tüm hislerin ötesinde, hızlanma, elle tutulur bir özelliktir. Çok az araba böyle hareket etti.

AASKtj9.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Düz çizgi patlamaları sona erdiğinde ve virajlar başladığında, E-Tron soğukkanlılığını bir RS otomobilinin yapması gerektiği gibi koruyor. Gaz kelebeği girişinde gerekli olan sadece küçük ayarlamalar ile virajlarda önemli bir hız taşımak kolaydır - sınırlayıcı faktör, siz istemeden tutunmayı bırakan EV özellikli lastiklerdir. Direksiyonun daha iyi iletişim kurmasını ve daha ağır hissetmesini diliyoruz, ancak aksi takdirde, araba sert sürmek bir zevktir.

Kabinin içinde Audi canlandırıcı bir şekilde küçültülmüş. HVAC sistemini çalıştıran ek ekranlar yerine, mükemmel çalışan gerçek, fiziksel düğmeler var - ve neyse ki çok fazla değil. Bu test otomobilinin Birinci Yıl paketi dahil edildiğinde, hemen hemen her şey karbon fiber veya Alcantara ile kaplanmış, bu da onu çok fazla zorlamadan giyinmiş gibi hissettiriyor.

AASKq51.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Kaynak: Motor1.com

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Subaru 1.073 HP (Beygir Gücü)'lik bir elektrikli yarış arabasını tanıttı

cb17fa40-7709-11ec-a4be-a9544de38301.cf.

Subaru EV'lerde hala yeni, ancak bu onu daha iddialı projeler ortaya çıkarmaktan alıkoymuyor. Electrekreports, otomobil üreticisinin Tokyo Auto Salon'da ilk tamamen elektrikli yarış arabası da dahil olmak üzere iki konsept EV'yi tanıttığını bildirdi. STI E-RA Konsepti, Subaru'nun dört Yamaha motorundan 1.073 HP toplam güç, kapsamlı yere basma kuvveti ve dört tekerlekten çekiş ile yol tutuş ve dengeyi en üst düzeye çıkaran "benzersiz" bir tork vektörleme sistemi ile bir araya gelecek olan paletli aracına dair ipuçları veriyor.

60kWh pil nispeten küçük olsa da Subaru, E-RA'nın pistte başarılı olabileceğinden emin. 2023'te bir noktada 6 dakika 40 saniyelik bir Nürburgring tur süresi belirlemeyi umuyor. Bu, VW'nin ID.R'si (6 dakika 5 saniye) kadar hızlı değil, ancak Tesla'nın Model S Plaid'i (7 dakika 35 saniye). Şirket, E-RA'yı daha sonra 2022'de Japon yarış pistlerinde test etmeyi planlıyor.

Marka ayrıca, adından da anlaşılacağı gibi, yaklaşmakta olan crossover'ın daha sportif bir versiyonu olan bir Solterra STI Concept'i (ortada) tanıttı. Subaru, gövde altı değişikliklerini tartışmadı, ancak yükseltilmiş Solterra'nın performans hedeflerine işaret etmek için bir tavan spoyleri, etek spoyleri ve diğer özelleştirmeleri var.

E-RA, Subaru'nun motor sporları planlarını ne kadar temsil etse de, aynı zamanda bir niyet beyanı olarak da hizmet ediyor. VW'nin yarışçısı gibi, şirketin EV'ler konusunda ciddi olduğunu ve sıradan insan nakliyecilerine ek olarak yüksek performanslı arabalar üretebileceğini gösteriyor. Buradaki zorluk, bunun gibi kavramlardan öğrenilen dersleri normal araçlara dönüştürmektir. Subaru, VW, Mercedes ve GM gibi yerleşik şirketlere kıyasla elektrikli otomobillere geç kalıyor ve rakiplerinin elektrifikasyon çabalarına karşı koymak istiyorsa hızlı hareket etmesi gerekebilir.

Kaynak: Engadgets

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.