Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Japonya'nın minik kei arabalarının hikayesi


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Japonya'nın minik kei arabalarının hikayesi

BB1dduCC.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Shrink-sarılmış stil

Minik kei arabaları Japonya'yı fethetti ve dünyaya yayıldı. 1949'da, savaşın harap ettiği Japonya'yı dört tekerleğe geri döndürmenin bir yolu olarak ortaya çıktılar. Yine de, keşfedeceğimiz gibi, sadece ulaşımdan daha fazlası haline geldiler. Kei arabasının kısa bir geçmişi için bize katılın.

BB1dduCI.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

kei jidoşa

Adı kei jidosha'dan – veya hafif araçtan – gelir ve kei arabalarını, kamyonları ve minivanları kapsar. Gerçekten de, en eski kei araçları, küçük işletmeler ve dükkanlar için tasarlanmış teslimat kamyonlarıydı. Bu model araba dizisi çeşitliliği göstermektedir.

BB1ddwYF.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

1955: kei arabasının gerçek doğuşu

Bununla birlikte, 1955'te hem dört hem de iki zamanlı motorlar için 360 cc'ye bir artış, kei arabasının gerçek doğuşunu müjdeledi. Suzuki Suzulight tarihe bir ilk olarak geçiyor.

BB1dduDa.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Suzuki Suzulight

Ekim 1955'te satışa çıktığında, Suzulight SS (sedan), Suzulight SL (hafif kamyonet) ve Suzulight SP (pikap) olmak üzere üç gövde stili mevcuttu. Suzulight markası 1969 yılına kadar yaşadı.

BB1ddjc8.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Subaru 360

Ancak Suzulight temelleri attıysa, yapı taşlarını sağlayan 1958'in Subaru 360'ıydı. Bu, seri üretilen ilk kei arabasıydı.

BB1dduDr.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Honda N360

Kei arabaları geliştikçe, daha da sofistike hale geldiler. 1967 Honda N360, endüstrinin ayaklarını bulduğunun bir işaretiydi. Subaru 360 gibi, bu da önemli bir otomobildi.

BB1ddqQD.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Honda 1970'ler

1970'lerde, kei otomobil endüstrisi, Japon hükümetinin mülkiyetle ilgili bazı faydaları ortadan kaldırmasıyla artan bir baskı altına giriyordu.

BB1ddkJ9.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Kei arabası geri geliyor

1976'nın başından itibaren kei arabası savaşmaya başladı. Japon hükümeti, arabaların daha uzun ve daha geniş olabileceğini kabul ederken, yeni bir 550cc sınırı getirdi.

BB1ddnSk.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

660: canavarın numarası

Modern kei arabası 1990'da doğdu. Fazladan 110cc ve 100 mm daha uzun bir kaportaya izin vererek kei arabasının yaşı gelmişti. Birçok 660cc kahraman doğdu.

BB1ddkJk.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

64hp sınırı

Japon hükümeti 64 beygirlik bir sınır getirdi, ancak süper şarj ve turboşarjların takılması, otomobil üreticilerinin şaşırtıcı performans rakamları ve dikkate değer yakıt ekonomisi elde edebilmeleri anlamına geliyordu.

BB1ddqQX.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

efsane doğdu

Bu galeride daha sonra açıklayacağımız gibi, büyük ve küçük büyüme arasındaki çizgi giderek daha da bulanıklaşan birçok küçük boyutlu efsane doğdu.

BB1ddwZw.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Toyota iQ

Ancak tüm Japon küçük arabaları kei arabaları değildir. Toyota iQ bu konuda iyi bir örnek. Güzelce paketlenmiş, ancak hak kazanmak için çok geniş. 1.0 litrelik motoru da çok büyük.

BB1ddsaO.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Aston Martin Kuğu

Bu, Aston Martin Cygnet'in bir kei arabası olarak kaydolmadığı anlamına gelir. Utanç - bu ona çok ihtiyaç duyulan bir satış artışı sağlamış olabilir.

BB1dduEa.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Smart K

Bu arada, Smart K muhtemelen Avrupa'ya özgü bir kei arabasına en yakın olanıdır. 2001 ve 2004 yılları arasında satılan Smart K, açılı taşlama ile birkaç saat sonra esasen bir Fortwo oldu.

BB1ddqRA.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

En sevdiğimiz minyatür kahramanlar

Geriye kalan tek şey, minyatür kahramanlarımız olan favori kei arabalarımızın hızlı bir şekilde gözden geçirilmesi. Geri sayımı başlatın, işte en iyi seçimlerimiz.

BB1ddnSR.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Otozam AZ-1

Tartışmasız tüm zamanların en havalı kei arabası, bu Autozam AZ-1. Suzuki tarafından tasarlandı ve üretildi, ancak Mazda tarafından Autozam markasıyla satıldı. Elbette “martı kanatlı” kapıları ile dikkat çekiyor.

BB1dduEn.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Honda Beat

Pininfarina tarafından tasarlanan Honda Beat, kei arabasının ihtişamlı yıllarında 1991 ve 1996 yılları arasında inşa edildi. 1991'de ölmeden önce Soichiro Honda tarafından onaylanan son otomobildi.

BB1dduEp.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Suzuki Cappuccino

ABC (AZ-1, Beat ve Cappuccino) olarak da bilinen kei arabalarının kutsal üçlüsünü tamamlayan Suzuki'nin tek spor arabası. Dodge Viper ve Mazda MX-5'in minik yavrularına benziyor. Bu kötü bir şey değil.

BB1ddwZL.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Subaru Rex

Subaru Rex, 1972'den beri şu veya bu şekilde, önceki R-2'nin yerini aldı. Mk1 Golf stili için ikinci nesli ve postayla sipariş kataloğu aracılığıyla sunulan ilk otomobil olan 'Dinos Rex' donanım seviyesini seviyoruz.

BB1ddqRY.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Daihatsu Cuore Avanzato TR-XX R4

Dünyanın en küçük arabalarından birinde sektördeki en büyük isim. Daihatsu Cuore Avanzato TR-XX R4, 8,500 rpm'de kırmızı çizgili, hafif, turboşarjlı, sürekli dört tekerlekten çekişli bir somun işiydi. harika.

BB1dduED.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Suzuki Alto Works

Tüm Suzuki Altos eşit yaratılmamıştır. Küçük ve güçlü Alto Works'ü öne çıkarın. İkinci nesil Works 1987'de tanıtıldı, ancak 660cc motorla tamamlanmış daha güçlü üçüncü nesil arabayı seviyoruz.

BB1ddwZQ.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Daihatsu Kopenhag

İç pazarında, Daihatsu Copen 660cc turboşarjlı bir motorla çalıştırıldı, ancak ihracat pazarları 1.3 litrelik turboşarjsız bir ünite olarak değerlendirildi. İlk nesil Kopenhag 2012 yılına kadar yaşadı.

BB1dduEN.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Subaru Vivio

Tuhaf ve harika T-Top'un yanı sıra, Subaru Vivio heyecanlanacak çok az şey sunuyor. Yani, başarılı bir ralli versiyonu olduğunu keşfedene kadar. Colin McRae'den başkası Safari Rally'ye ilk kez bir Vivio ile çıkmadı.

BB1ddkKf.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Mitsubishi Minica Dangan ZZ

Dürüst olursak, Mitsubishi Minica Dangan ZZ, havalı araba bahislerinde Autozam AZ-1'in zirvesine çıkabilir. Şaşırtıcı bir şekilde, Dangan ZZ kadar çılgın olmasa da bir Minica Marul da vardı.

BB1ddkKg.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Suzuki LJ10

Suzuki LJ10, dünyanın ilk seri üretilen dört tekerlekten çekişli kei arabasıydı ve son derece başarılı Suzuki Jimny'nin öncüsüydü.

BB1ddg4M.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Mazda R360

1960 yılında piyasaya sürüldüğünde, Mazda R360 büyük bir etki yarattı. İlk satış yılında 23.417 adet satıldı ve Mazda'ya kei otomobil pazarından %64,8 pay verildi. Fena değil, özellikle bunun Mazda'nın ilk binek otomobili olduğunu düşündüğünüzde.

BB1ddnTi.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Suzuki SC100GX Wizzkid

Japonya'da Cervo olarak bilinen ihracat özellikli Whizzkid, vergi açısından verimli yerli versiyondan biraz farklı olan 970cc dört silindirli bir motorla çalıştırıldı. Eski sahipler arasında efsanevi otomobil gazetecisi LJK Setright bulunmaktadır.

BB1ddnTk.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Mitsubishi Minica EV

Modern Mitsubishi i-MiEV'nin öncüsü olan bu, 1970'lerin Mitsubishi Minica EV'sidir.

BB1ddjd6.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Suzuki Alto Turbo RS

Dünyada adalet varsa, Suzuki Alto Turbo RS'yi İngiltere'ye getirecek. Japonya'da hem iki hem de dört tekerlekten çekiş ile birlikte beş vitesli otomatikleştirilmiş manuel şanzıman mevcuttur.

BB1ddnTq.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Daihatsu Kopenhag (yeni)

Orijinal Copen gibi, yeni versiyon da katlanır bir hardtop çatı ile geliyor. Ne yazık ki Daihatsu ve Kopenhag artık burada mevcut değil.

BB1ddsbr.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Subaru Sambar

Volkswagen karavanının tuhaf bir retro tarzı kopyası da dahil olmak üzere birçok Subaru Sambar var. Ama bizim favorimiz 1960'ların orijinali. Şuna bak.

BB1ddqSz.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Daihatsu Midget II

Bunu sevmek için iki neden. İlk olarak, isim. İkincisi, öndeki stepne. Bu özellik olmasaydı, orijinal üç tekerlekli Cüce kadar havalı olmazdı.

BB1ddkKv.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Toyota Pixis Mega

Parlak Toyota Pixis Mega ile kapatıyoruz. Düzgün ambalajın bir gösterimi olarak, Pixis Mega dört yetişkin oturabilir ve bir çift tek dokunuşlu sürgülü kapıya sahiptir. Boxy'nin iyi olabileceğinin kanıtı.

Kaynak: MR Motoring Research

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.