Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Uçak ve Hava Trafiği Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

United %100 'Sürdürülebilir Havacılık Yakıtı' Olan İlk Uçağıyla Uçtu

United Airlines bu hafta havacılık tarihine geçti ve Chicago ve Washington DC arasındaki bir uçuşu, çevreye biraz daha az zarar veren bir yakıt kaynağı kullanarak veya sizin tercih ettiğiniz gibi, “sürdürülebilir havacılık yakıtı” veya havacılık dilinde SAF kullanarak tamamladı.

AARp0uG.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Uçuş, 100 yolcuyla dolu ve World Energy şirketi tarafından üretilen katı ve sıvı yağlar, yemeklik yağlar ve gresten oluşan yaklaşık 500 galon yakıt kullanan bir Boeing 737 MAX 8'de gerçekleşti. United, yakıt karışımının yaşam döngüsü boyunca geleneksel alternatiflere göre %80 daha az karbondioksit saldığını söyledi.

Birçok uçak halihazırda SAF ve normal jet yakıtının bir karışımını kullanıyor, ancak mevcut düzenlemeler havayollarını en fazla 50-50'lik bir karışımla sınırlandırıyor. United'ın gösteri uçuşunun, %100 SAF uçuş olasılığını gösteren bir tür test olarak hizmet etmesi gerekiyordu; uçuştaki bir motor sürdürülebilir yakıtla çalışırken, diğeri jet yakıtıyla çalışıyordu. Şirket, Eco-Skies Alliance programının bu yıl 7 milyon galondan fazla SAF satın alınmasına katkıda bulunduğunu söyledi. (United ayrıca bu yılın başlarında süpersonik jet planını duyurduğunda oldukça karanlık sürdürülebilirlik taahhütlerinde bulundu.)

“Bugünün SAF uçuşu, yalnızca endüstrimizi karbondan arındırma çabaları için önemli bir kilometre taşı değil, aynı zamanda alternatif yakıt üretme ve satın alma taahhütlerindeki artışla birleştiğinde, şirketlerin bir araya gelip rol oynayabilecekleri ölçeklenebilir ve etkili bir yol gösteriyoruz. United CEO'su Scott Kirby yaptığı açıklamada, hayatımızın en büyük zorluğuna hitap ediyor" dedi.

Mısır, yağlı tohumlar ve belediye katı atık akışları gibi aşırı biyokütle kullanılarak yapılabilecek SAF'ler, gezegeni pişirmemek için olası bir çözüm sunduğunu iddia ediyor. Enerji Bakanlığı'na göre, ABD'de her yıl yaklaşık 1 milyar ton biyokütle toplanabilir, bu da SAF'ler gibi yaklaşık 50-60 milyar galon düşük karbonlu biyoyakıt üretecek kadardır. Daha da iyisi, mevcut ticari havayollarının çoğu, gerçek uçakta herhangi bir büyük değişiklik yapmadan SAF'lerin bir karışımını zaten uygulayabilir.

Hepsi kulağa harika geliyor. Ama her zaman bir ama vardır. SAF'ler uçuşta kullanıldıklarında geleneksel yakıta tercih edilirken, yakıtın kendisini üretmek için gereken teknoloji henüz sürdürülebilir değil. Ayrıca son derece pahalıdır. Aviation Today'e göre, şu anda SAF'ler geleneksel yakıttan yaklaşık dört kat daha pahalı. Bir ölçek duygusu için, Delta Airlines CEO'su Ed Bastian Bloomberg'e, filosunu doldurmak için bir yıllık ülkenin mevcut SAF arzının tek bir gün için gerekli olacağını söyledi.

Politika yapıcılar biyokütlenin sürdürülebilir bir şekilde toplanmasını sağlamazlarsa, kendi çevresel etkilerini yaratma riskini de alırlar. Örneğin mısır bazlı yakıtlar, gıda yetiştirmek için rotasyondan arazi alabilir. Şeker kamışı bazlı yakıtlar, kendisi de büyük bir karbon kirliliği kaynağı olan ormansızlaşmaya yol açabilir. Hayvansal yağlara dayananlar gibi diğer yakıt türleri, kaynakları halihazırda onları kullanan endüstrilerden uzaklaştırabilir. (Hayvan yağı şu anda ısıtma için kullanılmaktadır.)

Ve “sürdürülebilir” yakıt hala atmosfere karbondioksit ve diğer kirleticileri döküyor. Nasıl üretildiklerine bağlı olarak, Uluslararası Temiz Taşımacılık Konseyi tarafından bu yılın başlarında yayınlanan bir raporda, bazı SAF'ler aslında geleneksel jet yakıtından daha yüksek karbon ayak izlerine sahip olabilir.

SAF'ler ABD hükümetinin de dikkatini çekti. Eylül ayında, Başkan Joe Biden, 2030'a kadar havacılık emisyonlarını %20 azaltmak nihai hedefiyle finansman fırsatlarını ve araştırma ve geliştirmeyi artıran bir yönetici emri imzaladı. Bu, "tamamen sıfır karbonlu bir havacılık yaratma" yönündeki uzun vadeli hedefin bir parçası. 2050 yılına kadar sektör.” Ancak yurtiçinde ve yurtdışında havayolu endüstrisini temizlemek için düzenlemeler büyük ölçüde eksik.

Elektrikli uçaklar, bu yakıtlardan herhangi birine olan ihtiyacı ortadan kaldıracaktır. Elektrikli uçuş olasılığını araştıran çok sayıda şirket ve girişim olmasına rağmen, pil teknolojisindeki mevcut sınırlamalar bu seçenekleri jet yakıtından çok daha az verimli hale getiriyor. 2018 itibariyle jet yakıtı, son teknoloji ürünü bir lityum iyon pilden yaklaşık 14 kat daha fazla kullanılabilir enerji sağladı. Piller de son derece ağırdır ve bu da onları uzun mesafeli seyahatler için zayıf seçenekler haline getirir. NASA'nın elektrikli bir uçak olan çığır açan X-57 Maxwell'in tamamlanmasına yaklaştığı bildiriliyor. Ancak bu muhtemelen en fazla 100 mil (160 kilometre) menzile sahip olacaktır. (Ticari bir uçak boyutunda da değil.) Keşke ülkeyi güvenli bir şekilde geçmenin başka bir yolu olsaydı...

Kaynak: Gizmodo

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • Cevaplar 110
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

  • Admin

    111

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderilen Görseller

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Boeing, düzeltilmiş bazda yıllık jet siparişi yarışını kazandı

AASFuWt.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

SEATTLE (Reuters) - Boeing Co, Airbus SE'ye karşı geleneksel yıllık sipariş yarışını düzeltilmiş bir temelde kazanmak için geri döndü, ancak Salı günü yayınlanan verilere göre, Avrupalı rakibi, teslim edilen jet sayısına göre dünyanın en büyük uçak üreticisi olmaya devam etti.

Boeing hisseleri, yakından izlenen verilerin 2021'i iptaller ve düzenli muhasebe düzenlemeleriyle kısmen dengelenen 535 net siparişle kapattığını göstermesinin ardından yaklaşık %2 yükseldi. Brüt siparişler 909 idi.

Boeing'in havayollarının teslim alma kabiliyetine ilişkin daha olumlu görüşünü yansıtan yukarı yönlü muhasebe düzenlemeleri hariç tutulduğunda Boeing, 479 siparişle rakibinin gerisine düştü.

Airbus, 2021'de 771 uçak sattı ve iptallerden sonra net toplam 507, 2020 seviyesinin neredeyse iki katı oldu.

Esasen pandemi nedeniyle üretimi kestikten sonra, uçak üreticileri, Omicron'a ilişkin küresel endişeye rağmen orta mesafeli yolcu jetleri ve kargo uçaklarına daha fazla talep görüyor.

Boeing, analistlerin uçak teslimatlarındaki beklentilerini büyük ölçüde karşıladı ve 2020'de 157'den 2021'de toplam 340 uçağı müşterilere teslim etti, ancak 2019'da 380'den 2018'de rekor 806 jete düştü.

Üretim kusurları üzerindeki yoğun denetimler COVID-19 krizinden kaynaklanan gecikmeleri bir araya getirdiğinden, 2021 rakamları arasında 2020'deki 41'e kıyasla 14 787 Dreamliner ikiz koridorlu ciddi bir düşüş var.

Karşılaştırıldığında, Airbus 2021'de 611 jet teslim ederek üçüncü yıl boyunca dünyanın en büyük jet üreticisi unvanını korudu.

Aralık ayında, en son veriler Boeing'in 737 MAX jetinden 32'si, Norveç'e bir P-8 deniz devriye uçağı ve beş geniş gövde dahil olmak üzere 38 uçağı müşterilere teslim ettiğini gösterdi.

Boeing, iptaller ve bir alıcının bir uçak tipini diğerine dönüştürdüğü durumlardan sonra Aralık ayında 79 net uçak siparişi aldı. Buna Allegiant Air'den 50 adet 737 MAX uçağı, belirtilmeyen bir müşteri için yedi jet, United Parcel Service için 19 767 kargo uçağı ve Atlas Air için dört 777 kargo uçağı siparişi dahildir.

Kilitlenmeler e-alışverişi artırırken Boeing, patlayan kargo satışlarına hakim olmaya devam ediyor. Yeni üretim kargo uçakları için 84 sipariş alarak, 2018'deki 83 setlik önceki rekorunu aştı.

Airbus, kısmen de olsa, yolcu versiyonları için mevcut siparişleri kargo uçaklarıyla değiştirerek, yeni bir A350 kargo uçağı için ilk siparişleri aldı.

Kaynak: Reuters

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

FedEx, FAA'dan Kargo Uçaklarına Füze Karşıtı Lazerler Takmasına İzin Vermesini İstiyor

AASN833.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Doğru askeri teçhizatla, tek bir kişi, ısı güdümlü bir füze kullanarak üç mil öteden bir uçağı hedef alabilir. Böyle bir kabus nadir görülen bir olay olsa da, FedEx, ek bir güvenlik önlemi olarak kargo uçaklarına lazer tabanlı bir füze savunma sistemi kurmak için onay almak için FAA'ya başvurdu.

Isı güdümlü füzelerin nasıl çalıştığının temelleri çoğunlukla kendi kendini açıklayıcı niteliktedir. Bir jetin motorundan çıkan sıcak hava gibi bir ısı kaynağını hedefler ve izlerler ve füzenin silah operatöründen herhangi bir girdi olmaksızın hedefine ulaşması için otomatik olarak uçuş sırasında rota ayarlamaları yaparlar. Aksiyon filmlerinde popüler hale geldiler, ancak teknoloji yanılmaz olmaktan çok uzak.

Askeri uçaklar, bir ısı güdümlü füzenin alternatif bir ısı kaynağına sahip hedefleme sistemini fırlatmak için bir pilot tarafından uzaktan ateşlenip fırlatılabilen işaret fişekleri taşırken, uçağın kendisi de gelen mermiyi kandırmak için kaçınma manevraları gerçekleştirir. Bu karşı önlemler, daha büyük uçaklar için daha az etkilidir, ancak her kanadın altındaki birden fazla jet motorunun bir sonucu olarak daha büyük ısı imzaları ve bir savaş jetinden önemli ölçüde daha az manevra kabiliyeti vardır. Alternatif bir çözüm, uçağın ısı imzasını takip etme yeteneğini bozmak amacıyla gelen bir füzeye doğrudan kızılötesi lazer ateşleyen bir cihazın kullanılmasıdır. Bu, gözlerinde güneş varken bir beyzbol topu yakalamaya çalışan birine tamamen benzemiyor, ancak güneş eldiveni giyen kişiyi aktif olarak takip edip hedef alıyor.

Bununla birlikte, FedEx'in 4 Ocak'ta Federal Havacılık İdaresi'ne sunduğu talep, tamamen boş alandan çıkmadı. 2008 yılında şirket, füzesavar lazer tabanlı savunma sistemlerini bir yıldan fazla bir süre boyunca nakliye şirketinin 12 kargo uçağında test etmek için Northrop Grumman ile çalıştı. Bir şirket sözcüsüne göre, o sırada Northrop Grumman, "sisteminin sivil uçaklarda konuşlandırılmaya hazır olduğunu" duyurdu, ancak o sırada herhangi bir ticari sipariş verilmemişti. Ancak bu değişmiş olabilir.

FedEx'in Airbus Model A321-200 kargo uçaklarına füzesavar sistemleri kurmasına ve kullanmasına izin vermek için FAA'ya başvurusu, Northrop Grumman'ın donanımından özel olarak bahsetmiyor, bu nedenle nakliye şirketi artık başka bir şirketle çalışıyor olabilir, ancak önerilen donanım temelde 2008'de test edilenle aynı.

FedEx, "Federal Register'da 18 Ocak'ta yayınlanması planlanan" başvuru belgesinde, tespit edilmesi neredeyse imkansız olan "sivil uçakların insan tarafından taşınabilir hava savunma sistemleri tarafından ateşlendiği" "yurt dışında birkaç olaya" atıfta bulunuyor. operasyon menzilleri göz önüne alındığında, ancak kuşkusuz dünyanın bazı bölgelerinde uçak kullanırken ciddi bir tehdit oluşturuyor.

FedEx'in uygulamasındaki en büyük sorun, FAA'nın "taşıma kategorisindeki uçaklar için tasarım standartlarının bir tasarım özelliğinin kızılötesi lazer enerjisini uçağın dışına yansıtabileceğini öngörmemesi" ve "FAA'nın tasarım standartlarının bu yeteneği ele almak için yetersiz olması" gibi görünüyor. Sonuç olarak, savunma sistemi "yeni veya alışılmadık bir tasarım özelliği" olarak görülüyor ve bu nedenle yoğun kızılötesi ışığın "uçaktaki kişilerin" ciltleri ve gözleri için ne kadar tehlikeli olabileceği göz önüne alındığında çeşitli özel güvenlik düzenlemelerine tabi tutulacak. yerde ve diğer uçaklarda.”

Bu düzenlemeler, "yanlışlıkla çalışmayı" önlemek için uçak yerdeyken sistemi tamamen devre dışı bırakma yeteneğini içerecektir. bir sistem arızası veya kazayla çalıştırma olayı. Ayrıca, bakım personelinden yer ekibine, pilotlara kadar herkes için kapsamlı işaretler, etiketler, uyarılar ve belgelere ihtiyaç duyarlar ve onları lazerin sınıfı ve riskleri konusunda uyarırlar ve uçuş kılavuzuna sistemin tam kullanımını açıklayan bir ek de dahil olurlar.

FedEx'in talebi önümüzdeki hafta Federal Register'da resmi olarak yayınlandıktan sonra, halk, önerilen uçak içi savunma sistemi hakkındaki yorumlarını ve endişelerini göndermeye teşvik ediliyor. İnsanların 5G gibi kablosuz ağlarla ilgili temelsiz endişeleri göz önüne alındığında, bu özel talebin, özellikle "araştırmalarını yapmış" kişiler tarafından bir miktar endişe ile karşılanacağını varsaymak güvenli. Ancak askeri teçhizatın Amerikan yaşamının birçok yönüne nasıl girdiğini düşünürsek. , özellikle kolluk kuvvetleri, FedEx'in ülkenin zaten kırılgan tedarik zincirini korumaya yardımcı olmak için beğeni toplamadığını hayal etmek zor.

Kaynak: Gizmodo

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın seçkinlerinin favorisi olan, şu anki dünyanın en büyük amaca yönelik özel jeti olan Bombardier Global 7500'ün içini görün

AASQ6Ey.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Zengin olmak, dünyanın uçlarına şık, lüks ve mümkün olduğunca az yakıt durağı ile seyahat edebilmek anlamına gelir. Bombardier Global 7500'ün sunmaya çalıştığı da tam olarak budur.

AASPZRU.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Kanadalı uçak üreticisi Bombardier, şu anda amiral gemisi Global 7500 ile uçuş hizmetinde olan en büyük ve en uzun menzilli amaca yönelik özel jeti inşa etme unvanına sahip.

Özellikle hizmette olan uçakların çoğu özel mülkiyete ait olduğundan, yalnızca ayrıcalıklı bir zengin azınlığın yararlanabileceği bir seyahat deneyimidir. Ancak özel uçak kiralama şirketi VistaJet, 75 milyon dolarlık jeti doğrudan satın almak yerine, zenginlerin uçağını kullanmasını istiyor.

VistaJet, Global 7500'ü uçuran en büyük özel havayolu şirketidir ve ahırlarını sürekli olarak daha fazla uzun menzilli uçakla doldurmaktadır. Maksimum 7.700 deniz mili menzili, zenginlerin dünyanın neredeyse her yerine tek durakta veya daha kısa sürede uçmalarını sağlar.

VistaJet'in ticari direktörü Ian Moore Insider'a verdiği demeçte, "Bu uçağın popüler olacağını biliyorduk, oyunun kurallarını değiştiren bir uçak" dedi.

AASQ6EL.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

VistaJet Bombardier Global 7500 özel jetlerinden birinin içine bir göz atın.

AASPVCb.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bombardier, Global 7500'ü maksimum 19 yolcu kapasiteli olarak geliştirdi. Ancak VistaJet, genellikle ticari havayolu dünyasında olduğu gibi, özel bir jeti mümkün olduğu kadar çok koltukla doldurmaya gerek olmadığı için yalnızca 14 kişilik koltuk eklemeyi tercih etti.

AASPZSL.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

54 fit ve beş inçlik bir kabin uzunluğu, VistaJet'e uçağın konfigürasyonunda çok fazla esneklik sağladı ve sonuç, özel bir yatak odası da dahil olmak üzere dört farklı yaşam alanına sahip bir kabin oldu.

AASQ1VF.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Club süit, toplam dört koltuktan oluşan yolcuları karşılayan ilk yaşam alanıdır. Yapılandırma, Global 7500 gibi tüm büyük kabinli özel jet uçaklarında standarttır.

AASPZT5.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Bölgedeki her koltuk, Bombardier'in klasik özel jet koltuğuna yeni bir yaklaşım getirmeyi amaçlayan yeni "nuage" koltuklarıdır.

AASPVD7.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Boeing'in yeni 777-8 kargo uçağı, sektördeki en büyük ve en uzun menzilli kargo uçağı olacak. Airbus'ın A350F'sine rakip olmak için nasıl biriktiğini görün.

AATv6Tn.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Uçak üreticileri Boeing ve Airbus, en yeni kargo uçakları 777-8F ve A350F'yi duyurdu.

Boeing'in 777-8F'si, A350F'ye kıyasla daha büyük bir yük ve daha iyi yakıt verimliliği ile tasarlanmıştır.

Airbus'ın kargo uçağının 777-8F'den daha uzun menzile ve tek pilotlu operasyon potansiyeline sahip olması bekleniyor.

AATn7Mu.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Boeing, büyüyen kargo filosuna yeni bir kargo uçağı ekledi - 777-8F.

AATv2Q1.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Uçak, 777-8 ve 777-9 olmak üzere iki yolcu çeşidi içeren 777X ailesinin bir parçasıdır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 2 ay sonra...
  • Admin

Qantas'ın dünyanın en uzun uçuşunu yaratabilecek milyarlarca dolarlık bir anlaşmaya vardığını açıkladı

AAWNLkF.img?w=768&h=576&m=6

Reuters'e göre Qantas, 2025 yılına kadar 20 saatlik Londra-Sidney rotası için uçak yapmak için Airbus ile anlaşmaya vardı.

150'den fazla jet için yapılan anlaşma, The West Australia'nın yerel çıkışına göre 25 milyar dolara ulaşabilir.

Qantas'ın CEO'su, rotayı havayolu için "Kutsal Kase" olarak adlandırmıştı.

Reuters kaynaklarına göre Qantas, dünyanın en uzun kesintisiz ticari rotası olacak olan Londra'dan Sidney'e seyahat edebilecek uçaklar tasarlamak için üretici Airbus ile bir anlaşma yaptı.

Milyarlarca dolar değerinde olduğu bildirilen anlaşmanın, Avustralyalı uçağın Avrupalı üreticiden Airbus SE A350-1000 jetleri sipariş etmesini sağlayacak ve 2025 yılının ortalarında tamamlanması bekleniyor.

"Gündoğumu Projesi" etiketli planın Pazartesi günü Sidney Hangar'da açıklanması bekleniyor. Yaklaşık 20 saatte, "Kanguru Rotası", kayıtlara geçen en uzun ticari uçuş olabilir.

Batı Avustralya gazetesi, 150'den fazla Airbus jeti için sipariş verilmesi durumunda liste fiyatlarındaki değerin 25 milyar dolara yakın olacağını bildirdi. Bu, havayolunun 102 yıllık tarihindeki en büyük sipariş olacak.

Qantas sözcüsü Pazartesi günü yapılan duyuruya atıfta bulundu ancak daha fazla yorum yapmadı. Airbus, Insider'ın normal çalışma saatleri dışında yorum yapma talebine hemen yanıt vermedi.

Uçuş süresi rakiplerinkini geride bırakacak ve New York ile Singapur arasındaki 19 saatten fazla süren mevcut rekor uçuşa rakip olacaktı. 2018'de Qantas CEO'su Alan Joyce, BBC Breakfast'a Avustralya'nın batısından Birleşik Krallık başkentine giden rotalara başladıktan sonra Sidney-Londra rotasının şirket için "Kutsal Kase" olacağını söyledi.

Atılım, ABD merkezli rakip Boeing'in maraton uçuşlarını kırma girişiminde yenilenen mücadelelerin ortasında geldi. Şirket, ilk çeyrek kazanç duyurusunda, Londra'dan Sidney'e seyahat etmesi planlanan 777x uçağının piyasaya çıkışını 2025'e kadar erteledi.

Qantas, daha önce Aralık ayında iç filosunu Boeing'den Airbus'a geçirmişti.

Cathay Pacific Airways, Putin'in işgalinden sonra Rus ve Ukrayna hava sahasından kaçınmak amacıyla dünyanın en uzun mesafeli uçuşunu talep etmiş olabilir.

Insider'dan Taylor Rains'e konuşan bir kaynak, Cathay'ın New York ve Hong Kong arasında 10.000 mil uzunluğunda bir acil durum rotası planladığını, ancak şiddetli arka rüzgarlara güvendiklerini söyledi.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

NASA'nın İlk Elektrikli Uçağı X-57 'Maxwell' Önümüzdeki Ay Test Uçuşlarına Başlayacak

AAWQtpo.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

NASA'nın sadece uzay araştırmalarıyla ilgili olduğunu mu düşündünüz? Amerika'nın favori ajansı, "X-planes" serisinin bir parçası olarak sessiz bir süpersonik jet ve elektrikli uçak geliştirmek için çok çalışıyor. NASA'nın X-57 "Maxwell" ve X-59 QueSST süpersonik jeti, yer testlerini tamamladıktan sonra ilk test uçuşlarına yaklaşıyor.

Uzay ajansının X-uçakları, yüksek hızlı uçak araştırmalarını sürdürmek için 1944'te fırlatıldı. Seri, hız ve irtifa bariyerlerini kırmak, yeni malzemeler ve tahrik sistemleri kullanmak ve ayrıca hipersonik uçaklar geliştirmek de dahil olmak üzere havacılıkta birçok ilke imza attı.

X-57 programı, NASA'nın Ölçeklenebilir Yakınsak Elektrikli Tahrik Teknolojisi Yöneylem Araştırma Projesi'nin (SCEPTOR) bir parçası olarak 2016 yılında başlatıldı. Kısaltma, esas olarak, elektrik motorlarıyla çalışan düşük emisyonlu uçakların geliştirilmesi anlamına gelir. Bir İtalyan Tecnam P2006T olan “Maxwell”, geleneksel Rotax motorlarını Joby Aviation tarafından yapılan iki elektrik motoruyla değiştirerek geçen yıl elektrikli bir uçağa dönüştürüldü.

NASA Langley/Gelişmiş Kavramlar Laboratuvarı, AMA, Inc
Maxwell yer testlerini tamamladı ve önümüzdeki birkaç ay içinde NASA'nın Edwards, California'daki Armstrong Uçuş Araştırma Merkezi'nden ilk uçuşunu yapacak ve yirmi yıl içinde ilk insanlı X uçağı olacak.

Sonunda, X-57, hücum kenarı boyunca 18 elektronik pervaneli deneysel bir kanatla donatılacak. X057 proje yöneticisi Heather Maliska yaptığı açıklamada, "X-57 projesi, ilk yol gösterici olarak elektrikli uçak tahriki alanına şimdiden önemli katkılarda bulundu" dedi. "Endüstri standartlarını etkileyen ve gelecekteki elektrikli araç tanıtımlarına katkıda bulunan bir uzmanlık bilgi tabanı oluşturmaktır."

AAWQ5np.img?w=768&h=432&m=6

Nezaket NASA

NASA'nın X-59 QueSST süpersonik jeti de programa göre hareket ediyor. Fort Worth, Teksas'ta stres testleri yaptıktan sonra Lockheed Martin'in Palmdale, California'daki Skunk Works tesisine geri döndü. Uçağın bir modeli de yakın zamanda Japonya'da rüzgar tüneli testlerini tamamladı. Bir prototipin ilk testinin gelecek yıl gerçekleşmesi bekleniyor.

2018'de duyurulan QueSST projesi, NASA'nın süpersonik uçaklardaki sonik patlamaları azaltma girişimidir. Patlamalar, uçak ses hızını aştığında meydana gelir. Concorde'un 1970'lerde ticari hizmete girmesinden sonra süpersonik uçakların düzenleyiciler tarafından gözden düşmesinin önemli bir nedeni olmuştur. Ancak NASA, QueSST'nin gövdesinin şeklini değiştirerek ve burnunu uzatarak patlamayı azaltmayı planlıyor.

AAWPMMD.img?w=768&h=432&m=6

Concorde, bir gök gürültüsüne eşdeğer maksimum 105 desibel ses üretti. NASA, X-59'un patlamasının yaklaşık 75 algılanan desibel olması gerektiğini veya 20 fit öteye çarpan bir araba kapısından daha yüksek olmaması gerektiğini söylüyor. Sesi bir patlamadan çok bir "gümleme" olarak tanımlar.

Nihai prototip tamamlandığında, X-59'da bir pilot için yer olacak, ancak ticari hizmete girmesi beklenmiyor. X-57 ve çoğu X-Planes gibi, X-59 da yeni bir uçak tipi yaratmak yerine bulgularını havacılık endüstrisine iletmek için tasarlandı.

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın En Büyük Uçağı Son Uçuş Testini Yaptı

AAX02ie.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Şimdiye kadar yapılmış en büyük uçak, beşinci test uçuşu için Mojave çölünün üzerinden uçtu ve hipersonik araçları taşıma ve serbest bırakma rolünü yerine getirmeye biraz daha yaklaştı.

Özel havacılık şirketi Stratolaunch, Çarşamba günü taşıyıcı uçağı test etti ve bir şirket basın açıklamasına göre, şu anda test uçuşu sırasında toplanan verileri analiz ediyor. Üç yıl önce testlerin başlamasından bu yana devasa aracın beşinci uçuşu.

Adını eski Ortadoğu mitolojisindeki dev kuştan alan Roc, toplamda 4 saat 58 dakika uçarak 22.500 fit (6.858 metre) irtifaya ulaştı. Bu uçuş için, uçağın arkasındaki ekip, hipersonik araçları havaya taşımak için tasarlanmış, uçağın orta kanadında yeni bir pilon test etti (hipsonik, Mach 5'ten daha hızlı hareket edebilen araçlar veya füzeler anlamına gelir). 4,3 metre uzunluğunda olan pilon, sonunda şirketin Talon-A olarak bilinen yeniden kullanılabilir hipersonik test uçağını taşımalıdır.

Stratolaunch, Roc'un 2019'da ilk kez havalanmasından bir yıl önce ölen Microsoft'un kurucu ortağı Paul Allen tarafından kuruldu. Stratolaunch ilk kurulduğunda, şirketin ilk hedefi çok büyük uçağı olduğu yerden yüksek bir irtifaya uçurmaktı. Orbital ATK'nın Pegasus XL roketini uzaya fırlatacaktı (Virgin Galactic'in SpaceShipTwo'sunun şu anda nasıl çalıştığına benzer). Ancak Allen'ın ölümünün ardından Stratolaunch, odağını düşük Dünya yörüngesini bir kenara bırakarak hipersonik araçlar geliştirmeye, dağıtmaya ve uçurmaya çevirdi.

Geçen yıl şirket, Allen'ın şirket için orijinal vizyonunun bir parçası olan roketle çalışan hipersonik araç konseptini yeniden canlandırdı. Stratolaunch, Talon-Z olarak adlandırılan daha büyük bir hipersonik araç ve Dünya yörüngesine yükleri ve muhtemelen yolcuları taşıyacak olan Black Ice lakaplı bir uzay uçağı geliştirmeyi planladığını duyurdu.

Aralık ayında Stratolaunch, hipersonik tehditlere karşı savunma stratejileri geliştirmek için bir test ortamı sağlamak üzere Pentagon'un Füze Savunma Ajansı ile bir sözleşme yaptığını duyurdu. Stratolaunch, hipersonik araçlarıyla bu füze tehditlerini taklit etmeye çalışıyor.

Çin ve Rusya'dan gelen füze tehditlerinden endişe duyan ABD hükümeti, hipersonik silah sistemini güçlendirmeye ve savunma oyununu hızlandırmaya çalıştı. Hipersonik araçlar yüksek hızlarda hareket ettikleri için tespit edilmeleri zordur ve bu da savunma görevlilerinin bir saldırıdan önce uyarı vermesini zorlaştırır. Roc ile yapılan en son test, Stratolaunch ve ortakları için ileriye doğru önemli bir adımı işaret ediyor.

Stratolaunch CEO'su ve başkanı Zachary Krevor yaptığı açıklamada, "Bugünün başarılı uçuşu, taşıyıcı uçaktaki önemli donanım iyileştirmelerini doğruluyor" dedi. Pilon, birleşik fırlatma sistemimizin çok önemli bir bileşeni ve ekibin son test uçuşumuzdan bu yana gerçekleştirdiği zamanında ve kaliteli entegrasyon çalışmasından gurur duyuyorum." Krevor'a göre Stratolaunch, Talon-A hipersonik araçlarını bu yıl içinde test etmeye başlamayı umuyor.

Taşıyıcı uçak yaklaşık 250 ton ağırlığında ve 385 fit (117 metre) uzanan bir kanat açıklığına sahip. Bana göre Roc, senkronize uçuşta birbirine sokulmuş iki uçak izlenimi veriyor. Makine altı adet 747 jet motoruna sahiptir, 26 tekerlek üzerinde yuvarlanır ve 125 tona kadar yakıt taşıyabilir. Kalkışa hazırlanmak için uçağın pistte 12.000 fit boyunca hareket etmesi gerekiyor. Stratolaunch, hipersonik araçlarının testlerine 2023'te başlamayı umuyor.

Kaynak: Gizmodo

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Air France artık sürgülü kapıya sahip yeni business class koltuğunu tanıttı

AAX7HRE.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

MSN, kredi kartı ürünleri kapsamımız için The Points Guy ile ortaklık kurmuştur. MSN ve The Points Guy, kart veren kuruluşlardan komisyon alabilir.
Air France, bunu yapan en son havayolu şirketi olan business class'ta sürgülü kapılara geçeceğini söyledi.

Salı günü Fransız bayraklı taşıyıcı, taşıyıcının en büyük 12 uçağı olan Boeing 777-300ER'e kurulacak olan en yeni business sınıfı koltuğunu tanıttı.

Yolcuların çapraz olarak pencereye veya birbirlerine doğru açı yaptığı ters balıksırtı tasarımı, şu anda 777-300ER filosunda 1-2-1 konfigürasyonunda benzer bir koltuğa sahip olan havayolu için devrim niteliğinden ziyade evrimsel bir tasarımdır. Ancak koltuklar daha modern bir "yün, fırçalanmış alüminyum ve sırçalı Fransız derisi", 17,3 inç 4K uçak içi eğlence ekranı ve kendi Bluetooth kulaklığınızı sistemle eşleştirme özelliğine sahiptir.

Mahremiyet katan yeni sürgülü kapılara ek olarak, kabinin orta kısmındaki iki koltukta artık onları ayıran, yükselen ve alçalan bir mahremiyet bölücü bulunuyor.

AAX7HRG.img?w=768&h=432&m=6

Tamamen yatırıldığında, taşıyıcı, koltuğun yaklaşık 6,5 fit uzunluğunda bir yatağa sahip olacağını söylüyor.

AAX7usd.img?w=768&h=432&m=6

Business sınıfına ek olarak, taşıyıcı bu uçaklarda premium ekonomi ve ekonomi sınıfı koltukları güncelliyor.

Premium ekonomide Air France, Airbus A350 filosunda tanıttığı koltuğu 777'ye getiriyor. Bu koltuklar yaklaşık 38 inçlik bir eğime sahip. Geçmişte TPG'den kötü eleştiriler alan bir koltuk için çok ihtiyaç duyulan bir yükseltme.

AAX7m8D.img?w=768&h=768&m=6

Ekonomi sınıfında, yeni koltuklar 17 inç genişliğindedir ve 777-300ER'de 10'lu ekonomi sınıfı için birden fazla taşıyıcıda standart bir konfigürasyon olan yaklaşık 31 inçlik eğime sahiptir.

AAX6YJK.img?w=768&h=768&m=6

Her iki kabindeki yolcular da 13,3 inç 4K ekranda uçak içi eğlencenin keyfini çıkaracak. Bu sistem, business class ile aynı Bluetooth eşleştirme özelliğine sahip olacaktır.

Yeni koltuklar Eylül ayından itibaren göklere çıkacak. Paris (CDG) ile New York John F. Kennedy Uluslararası Havalimanı (JFK) arasındaki uçuşlar, bu koltuklarla donatılmış 777'lerin ilk pazarı olacak. Bu konfigürasyondaki 12 777'nin her biri 48 business class koltuk, 48 premium ekonomi koltuk ve 273 ekonomi koltuğu içerecek.

Kaynak: The Points Guy

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Hawaiian Airlines, suyun birkaç metre üzerinde uçan 'deniz planörlerine' yatırım yapıyor

MSN, kredi kartı ürünleri kapsamımız için The Points Guy ile ortaklık kurmuştur. MSN ve The Points Guy, kart veren kuruluşlardan komisyon alabilir.
Hawaii Adaları arasındaki seyahatin geleceği, havada on binlerce fitten sadece birkaç fit yüksekliğe doğru hareket ediyor olabilir.

Boston merkezli elektrikli “deniz uçağı” üreticisi REGENT (Bölgesel Elektrikli Yer Etkili Deniz Taşımacılığı anlamına gelir) Çarşamba günü yaptığı açıklamada, Hawaiian Airlines'ın rıhtımdan 100'e kadar yolcu taşıyacak bir deniz planörünün geliştirilmesini desteklemek için şirkete büyük bir yatırım yaptığını duyurdu. rıhtıma yanaşmak, su yüzeyinin hemen üzerinde seyahat etmek.

180 mil maksimum potansiyel hızları ile REGENT, yeni makinelerin mevcut pil teknolojisine ve bağlantı altyapısına dayanacağını ve Hawaii gibi yerlerde bölgesel ulaşım için “oyun değiştirici” olarak hizmet edeceğini söyledi.

Filo, 2028 yılında faaliyete geçebilir.

Hawaiian Airlines, TPG'ye bu filonun bir gün eyalet adaları arasındaki mevcut uçak hizmetini tamamlayabileceğini, ancak yerini alamayacağını söyledi.

Şu anda, Honolulu merkezli taşıyıcının rota haritası, 130 günlük uçuş içeren Hawaii adaları arasındaki geniş rota ağını gösteriyor.

AAXcWQy.img?w=768&h=576&m=6

Teknik olarak bir uçak veya tekne değil

Açıkçası, REGENT'in deniz kanatları, muhtemelen hiç görmediğiniz bir ulaşım yöntemidir. Bir rıhtımdan ayrıldıklarında ve su üzerinde kıyıya çıkarak yolculuklarına başlayıp bitirirken, bunlar deniz uçağı değil.

Rıhtımdan geri itildikten sonra, gemi uyanık olmayan bölgede çalışırken suda gövdesi üzerinde yüzecektir. Kısa bir süre sonra, değişikliklerin olmaya başladığını göreceksiniz. REGENT, 20 mil / saat hıza ulaştığında, tekne geri çekilebilir hidrofil üzerinde yükselecek, diyor - yani, esasen biraz hızlanıyor.

AAXd2Pn.img?w=768&h=512&m=6

Rıhtım limanından ayrılırken 20 ila 40 mil hıza ulaşan REGENT, geminin "yumuşak bir şekilde kanadına geçtiğini, folyoyu geri çektiğini ve rahat bir 180 mil seyir hızına hızlandığını" söylüyor.

Yine de bir deniz uçağının aksine, planörün havaya uçtuğunu ve bu noktada geleneksel bir uçak gibi çalıştığını görmeyeceksiniz.

AAXcXqe.img?w=768&h=432&m=6

REGENT'e göre, gemiler “yerde kanat etkili” araçlardır. Bu, planörlerinin, "kanatlar ve su arasındaki basınçlı hava tarafından oluşturulan dinamik bir hava yastığı" üzerinde uçmasını içeren aerodinamik özelliklere dayanarak, su yüzeyinin bir kanat açıklığı içinde kalacağı anlamına gelir.

Makineler tamamen elektrik gücüyle çalışacak, bu nedenle şirket bunu sürdürülebilir ulaşım için büyük bir adım olarak görüyor.

Şirket, makinelerinin, genellikle teknelerde görülen daha düşük işletme maliyetleriyle bir uçağın hızının avantajını taşıdığını ve aynı zamanda uçaklardan veya helikopterlerden daha sessiz bir gürültü seviyesinde çalıştığını açıklıyor.

AAXcHeL.img?w=768&h=432&m=6

Hawaiian, 2028 yılına kadar ticari hizmete girmesi planlanan REGENT'in “Monarch” gemisine özel olarak yatırım yapıyor.

Rıhtımdan rıhtıma taşımacılığın popülaritesi artıyor
Hawaiian Airlines ve REGENT tarafından yapılan bu duyuru, büyüyen bir limandan limana hava taşımacılığı endüstrisine giren şirketlerin son trendini takip ediyor.

Son zamanlarda, TPG, Tailwind Air'in Kuzeydoğu deniz uçağı hizmetini Manhattan'daki liman merkezi ile artan bir New England destinasyonları listesi arasında genişlettiğini bildirdi - hizmet için ödeme yapmaya istekli yolculara hızlı, TSA ve havaalanı içermeyen hava yolculuğuna erişim sağlıyor seçenekler. Aynı şirket, hizmetini Washington, D.C. bölgesine daha da genişletmeyi planlıyor.

AAN1AQg.img?w=768&h=512&m=6

Bu arada, daha da yeni olan deniz uçağı hizmeti konsepti söz konusu olduğunda, diğer şirketler de piyasaya girmek istiyor. Mesa Air, East Coast deniz uçağı hizmetini gördüğü için yakın zamanda REGENT'in teknolojisine 18 milyon dolar yatırım yaptı.

Hawaiian Airlines ile potansiyel bir ortaklığa özel olarak REGENT, müşterilerin havada değil de havaalanında geçirdikleri süreye dikkat çekiyor; Hawaii Adaları gibi bir takımada içinde kısa uçuş seyahati söz konusu olduğunda bu eğilim daha da şiddetleniyor. Böylece şirket, bu tür bir hizmetin bu tür seyahatleri müşteriler için daha uygun hale getireceğini söyledi.

Deniz kanatlarının tamamen elektrik gücüyle çalışması, ileriye dönük daha sürdürülebilir operasyonlar gerçekleştirmenin yollarını arayan taşıyıcılar için ilgi çekici bir faktör olabilir.

AAWZRGw.img?w=768&h=512&m=6&x=906&y=253&

Hawaiian'ın deniz uçağı planları

Yine Hawaiian, bu deniz planörlerini mevcut adalar arası hava hizmetinin yerini alacak bir ulaşım yöntemi olarak görmüyor.

Aynı zamanda, taşıyıcı TPG'ye "şimdi yatırım yaparak" şirketin gelecekteki ihtiyaçlarını karşılamak için "aracın tasarımını ve destekleyici altyapısını şekillendirmeye yardımcı olabileceğini" hissettiğini söyledi.

Hawaiian, deniz planörünün limanların dışında çalışabilme yeteneğinin "misafirlerimize daha iyi hizmet vermek için fırsatlar açabileceğini" söyledi.

Sonuç olarak
  Gemilerin 2028'de tamamlanması hedeflendiğinden, Hawaii Adaları arasındaki herhangi bir deniz uçağı hizmeti yıllar uzakta olacaktır.

Yine de bu, önümüzdeki yıllarda izlemesi büyüleyici olacak şu anda gerçekleşen birkaç trendin bir hatırlatıcısı. Havayolları - ve seyahat sektöründeki diğer büyük şirketler - hem operasyonlarının sürdürülebilirliğini iyileştirmeyi hem de gezginlerin aradıklarını bulmayı hedefliyor.

Hava yolculuğu geleneksel olarak çok daha yüksek irtifalarda uçuşları içeriyor olsa da, deniz kanatları önümüzdeki on yıl içinde gezginlerin emrinde olabilecek bir seçenek gibi görünüyor.

Kaynak: The Points Guy

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Bombardier, Süpersonik SAF Test Uçuşunun Ardından Yeni Global 8000 Jetini tanıttı

AAXMUSy.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

Stok Kodu BBDB İş Tipi Planemaker Kuruluş Tarihi 1942-07-10 CEO Éric Martel Genel Merkez Yer Dorval, Kanada
Bombardier, Mach 0.94'ün en yüksek hızlarına ulaşabilen yeni Global 8000 iş jetini tanıttı. 8.000 deniz miline kadar gidebilen uzun menzilli uçak, Concorde'dan bu yana dünyanın en hızlı iş jeti ve sivil havacılıkta en hızlı uçak olacak.

Bombardier'in Global 8000 jeti
Kanadalı havacılık şirketi Bombardier, "dünyanın en hızlı ve en uzun menzilli amaca yönelik iş jeti" olduğunu iddia ettiği yeni Global 8000 jetini tanıttı.

Şirket, ultra uzun menzilli uçağı bu hafta European Business Aviation Convention & Exhibition'da (EBACE) görücüye çıkardı.

Global 8000, Global 7500 ile aynı uzunlukta olacak ancak daha iyi performansa sahip olacak. Fotoğraf: Bombacı
Bombardier'in Başkanı ve CEO'su Éric Martel şunları söyledi:

"Bugün, Bombardier, sektör lideri Global ailesinin en yeni üyesi ile iş havacılığındaki lider konumunu bir kez daha sağlamlaştırıyor. Global 8000 uçağı, Global 7500 uçağının olağanüstü özelliklerinden yararlanıyor ve müşterilerimize bir amiral gemisi uçağı sunuyor. Bizim gibi yenilik odaklı bir ekip için harika bir şey olan eşsiz kalıyoruz."

Jetin maksimum Mach çalışma hızı 0.94 Mach (1.000 KM/s), 19 yolcuya kadar oturabilir ve liste fiyatı 78 milyon dolar.

Başlangıçta 2017'de piyasaya sürülmesi planlanan dört bölgeli Global 8000 kabininin şimdi 2025'te hizmete girmesi bekleniyor.

Bombardier, artan menzille birlikte artık Dubai-Houston, Singapur-Los Angeles ve Londra-Perth gibi daha fazla şehir eşleşmesinin mümkün olduğunu belirtiyor.

Tasarım değişiklikleri
Global 8000 için ilk planlar, 33.8 metrelik Global 7000'e (şimdi 7500) kıyasla gövdeyi 2,6 m (8,5 ft) küçültmeyi içeriyordu.

Ancak şirket, Gulfstream'in 2023'te piyasaya çıkması beklenen 8.000NM G800'ü piyasaya sürmesinin ardından planlarını değiştirdi.

Global 7500 sahipleri, hizmete girdikten sonra 8000'e yükseltebilecekler. Fotoğraf: Bombacı
Bunun yerine, Bombardier 7500 ile aynı kabin uzunluğunu korudu, ancak performansına katkıda bulundu. 8000, 16.59m kullanılabilir kabin alanı ile 33,8m uzunluğunda olacaktır. Buna karşılık, Gulfstream'in G800'ü 30,4 m uzunluğunda ve 14,27 m kabin alanına sahip.

Martel'in iddiası,

"[Global 8000,] Global 7500'ün sunduğu her şeye ve iş havacılığında daha önce görülmemiş bir performans düzeyine sahip iki uçaktır. Orijinal Global 8000 ile yapmak istediğimiz her şeyi yapıyoruz, ancak daha uzun gövde."

Özellikle Global 7500 sahipleri, hizmet bülteni sayesinde 2025 yılında hizmete girdiğinde jetlerini Global 8000'e çevirebilecekler.

Simple Flying ile daha fazla havacılık haberini keşfedin.

Ses bariyerini kırmak
Global 8000'in en yüksek çalışma hızı Mach 0.94 iken, uçuş testleri sırasında ses bariyerini aştı. Mayıs 2021'de jet, NASA tarafından işletilen bir Boeing F-18 avcı uçağı eşliğinde defalarca Mach 1.015 hıza ulaştı.

Global 8000, geçen yılki testler sırasında ses duvarını defalarca aştı. Fotoğraf: Bombacı
Gösteri uçuşları sırasında, Global 8000 ayrıca sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) ile süpersonik olarak uçan ilk Taşıma Kategorisi uçağı oldu.

Global 7500, yakında çıkacak Gulfstream G800'e eşit, Mach 0.925'lik bir maksimum hıza sahip. Bombardier'in Global 8000'i artık piyasadaki en hızlı iş jeti olarak iddiasını ortaya koyabilir.

Kaynak: Simple Flying

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Çin'in Lockheed Martin F-35 savaş uçağına 120 milyon dolarlık cevabı olan 'Mighty Dragon'a bir göz atın

AAXYRwm.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Çin'in Lockheed Martin F-35 savaş uçağına 120 milyon dolarlık cevabı olan 'Mighty Dragon'a bir göz atın

Chengdu J-20, Çin'in en gelişmiş hayalet savaş uçağıdır.
Jetin araştırma ve geliştirme maliyeti 30 milyar yuan'dan (4,4 milyar dolar) fazla.

SCMP'ye göre J-20, 2020'de ABD yapımı Lockheed F-35 jetleriyle birkaç kez karşılaştı.

AAXYYqC.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Chengdu J-20, Çin'in en gelişmiş hayalet savaş uçağıdır.

Jet, Mart 2017'de Çin Halk Kurtuluş Ordusu Hava Kuvvetleri'ne tanıtıldı. Sichuan eyaleti merkezli Chengdu Aircraft Industry Group tarafından üretilen jet, Çin'in en gelişmiş askeri silahlarından biri.

Kasım 2016'da Çin'in Guangdong kentindeki Zhuhai hava fuarında halka açıldı.

J-20, ABD yapımı Lockheed Martin F-22 ve F-35 jetlerinden sonra tarihteki üçüncü nesil savaş uçağıdır. Çin Hava Kuvvetleri, 2021'de 50'den fazla J-20 jetinden oluşan bir filoya sahipti.

AAXZ8GQ.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Çin jeti, jetler 2020'de askeri çatışmalara kilitlendiğinden beri F-35 ile karşılaştırmalar yaptı.

F-35 jeti ABD ordusuna Temmuz 2015'te tanıtıldı. Jetin üç çeşidi vardır: geleneksel kalkış ve iniş (CTOL) F-35A; kısa kalkış dikey iniş (STOVL) F-35B; ve taşıyıcı F-35C. Varyantlar, jetin kalkış ve iniş şekline göre farklılık gösterir.

Lockheed Martin, F-35'i çok düşük gözlemlenebilir gizlilik, gelişmiş sensörler, bilgi füzyonu ve ağ bağlantısı ile "dünyanın en gelişmiş savaş uçağı" olarak lanse ediyor.

Ancak J-20'den sıkı bir rekabet var.

South China Morning Post'a göre, F-35'in Doğu Çin Denizi'nde J-20 ile karşılaşmasının üst düzey bir ABD Hava Kuvvetleri generalini etkilediği bildirildi.

"J-20 ile ne yapmayı düşündüklerini tam olarak söylemek için henüz çok erken - daha çok bir F-35 gibi olacak mı ... ABD Pasifik Hava Kuvvetleri komutanı Kenneth Wilsbach, Mart ayında Mitchell Havacılık ve Uzay Araştırmaları Enstitüsü ile yaptığı röportajda söyledi. Wilsbach, Çinli pilotların jeti "oldukça iyi" uçurduğunu da sözlerine ekledi.

AAXZ1fG.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

J-20 uzun ve geniş bir uçaktır: 23 metre (75 fit) uzunluğa ve beş metre (16 fit) yüksekliğe sahiptir.

Havacılık sitesi Aerocorner'a göre jet, saatte yaklaşık 2.468 kilometre maksimum hıza ve yaklaşık 5.926 kilometre seyahat aralığına sahip. Buna karşılık, Avustralya Hava Kuvvetleri'ne göre F-35A, saatte 1.960 kilometre maksimum hıza ve 2.200 kilometre menzile sahip.

AAXZn61.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

J-20'nin birkaç çeşidi vardır.

Dikkate değer bazı varyantlar arasında jetin ilk versiyonu olan J-20A ve dünyanın ilk iki kişilik gizli savaş uçağı olan J-20S yer alıyor.

Askeri web sitesi Global Security'ye göre, Çin'in jeti bir bombardıman uçağı, bir elektrikli savaş uçağı ve uçak gemisi tabanlı bir varyant da dahil olmak üzere diğer birçok varyanta dönüştürme kapasitesine sahip olduğu bildiriliyor.

AAXZ1fJ.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

J-20, başlangıçta Rus AL-31F motorlarıyla donatıldı.

SCMP'nin Mart ayında bildirdiğine göre, jetlerin Rus yapımı motorlarını WS-15 son yanan turbofan motoruna yükselttiği bildiriliyor. SCMP'ye konuşan bir kaynak, Çin'in yerelleştirme programının bir parçası olarak tüm J-20'lere WS-15 gibi Çin yapımı motorlarla donatılacağını söyledi.

Hong Kong merkezli bir gazete 2020 raporunda, motor yükseltmesinin F-22'ye "performansını daha da yakınlaştırmak" olduğunu söyledi. WS-15 motorları manevra kabiliyetini ve muharebe kabiliyetini artıracaktır.

AAXZii9.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Eurasian Times'a göre jetin birim fiyatı 100 ile 120 milyon dolar arasında.

2000'lerin başında, The Diplomat'a göre jetin ön maliyetinin yaklaşık 450 ila 500 milyon Çin renminbisi (yaklaşık 60-70 milyon dolar) olduğu belirtildi. Birden fazla raporun tahminlerine göre, jetin maliyeti o zamandan beri önemli ölçüde arttı.

SCMP'ye göre jetin araştırma ve geliştirme maliyetinin 30 milyar Çin renminbisinin (4,4 milyar $) üzerinde olduğu tahmin ediliyor.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Airbus, Tata'ya Ait Air India'dan A350  Siparişine almaya çok yakın Görünüyor

AAYvrRm.img?h=1080&w=1920&m=6&q=60&o=f&l

(Bloomberg) -- Air India Ltd., pilotlara Airbus SE A350 jetlerini uçurmak için eğitim almak isteyip istemediklerini sorarak, geniş gövdeli filosunu yeni sahibi Tata Group altında yenilemek için modeli kullanmayı planladığını belirtti.

Kıdemli kokpit ekibine gönderilen ve Bloomberg News tarafından görülen bir mektuba göre, havayolu şirketi A350'yi 2023'ün ilk çeyreğine kadar tanıtabilir. Mektupta, pilotların 20 Haziran'a kadar teklife yanıt vermesi gerektiği ve kabul edenlerin iki yıl boyunca başka bir uçak tipinde eğitim almaya hak kazanamayacakları belirtildi.

Konuya aşina olan kişiler, Air India'nın yaklaşık 20 adet A350 sipariş etmek istediğini söyledi. Seçeneklerden biri, Airbus'ın yaptırımlar nedeniyle artık teslim edemediği Rus havayolu Aeroflot'a yönelik jetlerin yanı sıra, havayolunun boya kalitesi konusundaki anlaşmazlık nedeniyle havayolunun almadığı Qatar Airways uçaklarına binmek olabilir.

Pandemi öncesinde dünyanın en hızlı büyüyen havacılık pazarı olan Hindistan'daki Airbus için bir anlaşma, Avrupalı uçak üreticisinin geniş gövdeli jetleri için orada tek bir müşterisi olmadığı için bir darbe olacaktır. Ülkedeki önceki alıcılarından ikisi iflas etti, bir diğeri satıldı ve Air India da dahil olmak üzere yerel taşıyıcılara 777, 787 ve 747 jet teslim eden Boeing Co.'ya öncülük etti.

Airbus, Hindistan'ı Bu Zor Geniş Gövde Müşterisini Arıyor

Airbus, Hindistan'da daha küçük jetler satarak daha başarılı oldu. InterGlobe Aviation Ltd. tarafından işletilen IndiGo, 700'den fazla ve aynı aileden Vistara, Go Airlines India Ltd. ve AirAsia India Ltd. uçan uçakları dahil olmak üzere, üreticinin en çok satan dar gövdeli uçakları için dünyanın en büyük müşterisidir.


Boeing'in SpiceJet Ltd. ile 737 Max jetleri için aktif bir siparişi var, ancak bütçe taşıyıcısı geçen yıl iki ölümcül kaza sonrasında model üzerindeki yasağın kaldırılmasından bu yana yeni teslimat almadı. Boeing ayrıca milyarder yatırımcı Rakesh Jhunjhunwala tarafından desteklenen yeni havayolu Akasa'ya Max jetleri tedarik edecek.

Bloomberg News daha önce Air India ile Airbus ve Boeing'in beygir modelleri de dahil olmak üzere dar gövdeli uçaklar için görüşmelerin devam ettiğini bildirdi. Business Standard gazetesinin tanımlamadığı kaynaklara atıfta bulunarak bildirdiğine göre, anlaşma 50 kadar A350 jeti ve 100 A321neo uçağı içerebilir.

Bir Airbus sözcüsü, şirketin her zaman mevcut ve potansiyel müşterilerle konuştuğunu ve daha fazla yorum yapmaktan kaçındığını söyledi. Tata'nın bir temsilcisi, normal çalışma saatleri dışında hemen yanıt vermedi.

Tata, 2,4 Milyar Dolarlık Teklifle Air India'nın Kontrolünü Yeniden Kazandı

Air India, A350'yi şu anda Boeing Co. 777 ve 787-8'lerle hizmet verdiği ABD uçuşlarında çalıştırabilir. A350 siparişi, geleneksel endüstri indirimlerinden önce liste fiyatlarına göre 6 milyar dolardan fazla olacak.

Boeing jetleri de bir siparişi etkileyebilir. Bloomberg Şubat ayında, Air India'nın Airbus ve Boeing ile, Tata'nın eski devlete ait şirketin kontrolünü ele geçirmesinin ve bir filo modernizasyon planı başlatmasının ardından A350-900'ler ve 787-9'lar da dahil olmak üzere bir dizi yeni uçak hakkında görüşmelerde bulunduğunu bildirdi.

Bir zamanlar premium hizmetleri ve Bollywood yıldızlarının yer aldığı reklamlarıyla tanınan havayolu, çoğu büyük havaalanında hala kazançlı iniş yerlerine sahip, ancak Hindistan'a kesintisiz hizmet veren yabancı havayolları ve Orta Doğu'daki merkezler aracılığıyla uçan taşıyıcılarla rekabet ediyor. Şu anda Singapore Airlines Ltd. ve AirAsia Group Bhd.'nin yerel iştirakleri de dahil olmak üzere dört havayolu markasına sahip olan Tata'nın işleri konsolide etmesi bekleniyor. Air India'nın AirAsia India'yı devralması için şimdiden antitröst onayları aldı.

Air India'nın web sitesine göre şu anda 153 uçağı var. Bunlar arasında Boeing tarafından üretilen 49 geniş gövde ve 79 Airbus dar gövde ile düşük maliyetli Air India Express'te 25 Boeing 737 bulunuyor.

Kaynak: Bloomberg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Dünyanın en hızlı yolcu jeti süpersonik olma yolunda testlere başladı

Concorde'un emekliye ayrılmasından yaklaşık yirmi yıl sonra süpersonik yolcu uçuşlarına devam etme yarışı, Pazartesi günü uçak üreticisi Bombardier'in yeni iş jetinin lansmanını onaylarken yüksek hız başarılarını ortaya çıkardığında bir heyecan parıltısı sundu.

Kanadalı şirket, geliştirilmekte olan Global 8000'in "dünyanın en hızlı ve en uzun menzilli amaca yönelik iş jeti" olacağını söyledi.

Bombardier'den yapılan açıklamaya göre, 19 yolcu kapasiteli, 8.000 deniz mili (14.800 kilometre) menzile ve 0.94 Mach maksimum hıza sahip yeni uçağın 2025'te hizmete girmesi bekleniyor.

Haber, Global 7500 test aracının geçen Mayıs ayında bir gösteri uçuşu sırasında ses bariyerini kırarak Mach 1.015'ten daha yüksek hızlara ulaşmasının ardından geldi.

AAXCFl0.img?w=768&h=432&m=6

Şu anda iş jeti üreticisi Bombardier tarafından geliştirilmekte olan Global 8000 uçağının iç tasarımı. - Bombardier Havacılık

süpersonik atılım

Bombardier, NASA F/A-18 takip uçağının eşlik ettiği uçağın, uçuş sonucunda sürdürülebilir havacılık yakıtı (SAF) ile süpersonik uçan ilk Taşıma Kategorisi uçağı olduğunu da söylüyor.

Bombardier Başkanı ve CEO'su Éric Martel Pazartesi günü yaptığı açıklamada, “Global 8000 uçağı, Global 7500 uçağının olağanüstü özelliklerinden yararlanarak müşterilerimize yeni bir çağın amiral gemisi uçağını sunuyor” dedi.

Global 8000 için uçuş testleri, Global 7500 uçuş testi araçlarında şimdiden başladı. Bombardier, yaklaşmakta olan uçağın da 2.900 fit'e eşdeğer bir kabin yüksekliğine sahip olacağını söyledi.

Yeni Çağ

AAXCLJW.img?w=768&h=432&m=6

Yaklaşan uçak, "dünyanın en hızlı ve en uzun menzilli amaca yönelik iş jeti" olarak tanımlanıyor. - Bombardier Havacılık
Global 8000, Concorde'un emekliye ayrılmasından yirmi yılı aşkın bir süre sonra yolcu uçaklarının hızını artırmaya yönelik sayısız çabadaki birçok gelişmeden yalnızca biridir.

Geçen yıl, United Airlines, 15 süpersonik jet satın almak için bir anlaşma yaptıktan sonra 2029 gibi erken bir tarihte süpersonik rotalar sunabileceğini duyurdu.

Bu arada, Colorado merkezli Boom Supersonic, 65 ila 88 kişi arasında oturmak üzere tasarlanan ve uçağın uçuşlarından faydalanacak 500'den fazla okyanus ötesi rotada uçmayı amaçlayan Overture jetinin prototip uçağı X-B1 üzerinde yer testini tamamlıyor. Mach-2.2 hızları.

Ne yazık ki, Florida merkezli havacılık girişimi Aerion, geçen yıl Aerion AS3 adlı bir Mach 4+ ticari uçağının planlarını açıkladıktan aylar sonra çöktü.

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Airbus, Rakibi Boeing'e büyük darbe vurdu ve 24 Milyar Dolarlık Çin Jet Anlaşmasını Kazandı

(Bloomberg) -- Airbus SE, Asya'nın en büyük ekonomisinde hakimiyet için Boeing Co. ile olan mücadelesinde Avrupalı üretici için bir darbede üç Çinli havayolundan 24 milyar doların üzerinde yaklaşık 200 uçak siparişi aldı.

Cuma günü yapılan bir dosyaya göre, Air China Ltd. 64 adet A320neo dar gövdeli jet alacak ve Shenzhen Airlines iştiraki 32 alacak. China Southern Airlines Co. daha önce 96 adet A320neo satın alacağını ve ek uçak kiralayacağını söylemişti.

Çin, dünyanın en kalabalık ülkesi olarak Airbus ve Boeing için önemli bir pazar ve her ikisi de oradaki varlıklarını artırmak için çalıştı. Ülkede seyahat, Covid ile ilgili kısıtlamalar arasında bastırılmış halde kalırken, üreticilerin sınırlı kapasitesi göz önüne alındığında, jet siparişlerinin yıllar önceden yapılması gerekiyor.

Duyurular, Çin'in yaklaşık üç yıl içindeki ilk büyük jet uçağı siparişlerini temsil ediyor. Boeing, tarihsel olarak China Southern'i ülkedeki en büyük müşterisi olarak saymıştır. Havayolu Mayıs ayında ABD firmasının 100'den fazla 737 Max jetini teslimatlarla ilgili belirsizliği gerekçe göstererek kısa vadeli filo planlarından çıkardı.

AAZ4piD.img?w=768&h=489&m=6

China Southern uçağı, Cuma günü bir borsa dosyasına göre 2024'ten 2027'ye kadar teslim edilecek. Taşıyıcı, 19 adet A320neo'yu ayrı olarak kiralayacaktır. Air China'ya yapılan devir teslimleri 2023-2027 ve Shenzhen Airlines 2024-2026'yı kapsayacak.

China Southern daha önce 737 Max filosunu hızla genişletme planlarını ana hatlarıyla belirtmişti ve Mart ayında bu yıl 39'unun teslim edilmesi gerektiğini ve 2024 yılına kadar toplam 103 teslimata ulaşılacağını söyledi. Max resmen hizmete girdiğinde. Endonezya ve Etiyopya'da meydana gelen ölümlü kazaların ardından uçağı ilk indiren Çin oldu.

Max uçuştan bu yana Airbus, Avrupalı uçak üreticisi artan talebi karşılamak için üretimi artırmakla uğraşırken bile, dar gövdeli jetler için siparişleri ve pazar payını kapma konusunda Boeing'in önüne geçti. Geçen ay İcra Kurulu Başkanı Guillaume Faury, motorların gecikmeli gelişinin Airbus'ın aksi halde tamamen inşa edilmiş jetleri teslim edemeyeceği anlamına geldiğini söyledi.

InterGlobe Aviation Ltd. tarafından işletilen, hızla büyüyen Hintli bütçe taşıyıcısı IndiGo, 730 adet sipariş vermiş olan A320neos'un dünyanın en büyük müşterisi.

2021'in sonunda, ülkenin en büyük havayolu şirketi China Southern, en son yıllık raporuna göre 399 Boeing dar gövdeli bir filoya sahipti. Ayrıca geçen yılın sonunda 334 Airbus SEA320 serisi dar gövdeye sahipti.

Kaynak: Bloomberg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Delta, dar gövdeli filosunu yenilemek için 100 adet Boeing 737 MAX 10 jeti sipariş etti. Test uçaklarından birinin içine bir göz atın.

AAZRgv3.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Delta Air Lines, MAX ailesinin en büyüğü olan 100 Boeing 737 MAX 10 uçağı sipariş etti.

Kabin birinci sınıf ve ekonomi olarak ayrılacak ve Seattle ve New York gibi büyük merkezlerden uçacak.

MAX 10, diğer modellerden daha uzundur ve kalkış sırasında kuyruğuna gelebilecek olası hasarı önlemek için özel olarak tasarlanmış iniş takımı gerektirir.

AAZQiiZ.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Delta Air Lines, Boeing'in MAX varyantının en büyüğü olan 100 adet 737 MAX 10 jeti için 13,5 milyar dolarlık sipariş verdi. Anlaşmada ayrıca 30 uçak daha için bir seçenek var.

Pazartesi günü İngiltere'deki Farnborough Air Show'da Delta'nın 11 yıl içinde verdiği ilk büyük Boeing siparişi için bir imza töreni düzenlendi. Teslimatlar 2025'te başlayacak.

AAZRoba.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

Delta CEO'su Ed Bastian, "Boeing 737-10, yüksek müşteri deneyimi, geliştirilmiş yakıt verimliliği ve sınıfının en iyisi performans ile hava yolculuğu için daha sürdürülebilir bir geleceği şekillendirdiğimiz için Delta'nın filosuna önemli bir katkı olacak." Dedi.

AAZRfeo.img?w=800&h=415&q=60&m=2&f=jpg

"Bu uçağa, sektördeki en iyi profesyoneller tarafından pilotluk yapılacak, hizmet verilecek ve bakımı yapılacak ve bizi her zaman farklı kılan, sıkı çalışmanız ve müşterilerimize olan bağlılığınızdır" diye devam etti.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Boeing'in yeni 777X'inin içi nasıl bir şey

"Dünyanın en büyük ve en verimli çift motorlu jeti" olarak tanımlanan Boeing 777X'in başlangıçta 2020'de hizmete girmesi planlanıyordu, ancak jetliner'ın piyasaya sürülmesi gecikmeler nedeniyle yaşandı.

Şimdi 2025'te piyasaya sürülmesi beklenen uçağın en çarpıcı dış özelliği, şüphesiz ticari havacılık için bir ilk olan katlanır kanat uçları.

Ama içeriden nasıl görünecek? Bu ay Boeing, İngiltere merkezli bir havacılık ticaret etkinliği olan Farnborough Airshow'da iki 777X varyantından biri olan 777-9X'in test versiyonunu gururla sergiledi ve yolcuların neler bekleyebileceğine dair bir ipucu sağladı.

777, 1995 yılında hizmete başladığından beri Boeing için büyük bir başarı oldu ve en çok satan geniş gövdeli uçak olmaya devam ediyor. 777X, popüler ancak eskiyen 777-300ER'den sonra geliyor ve uçak üreticisinin en önemli uçaklarından biri olmaya hazır görünüyor.

İzleme ekipmanıyla dolu olmasının yanı sıra, deney uçağıyla ilgili en dikkat çekici şeylerden biri, ne kadar büyük olduğu.

Muazzam uçak

AA100Z0r.img?w=768&h=432&m=6

Birleşik Krallık'taki Farnborough Airshow sırasında Boeing 777X'in bir test versiyonu olan 777-9X'teki ziyaretçiler. - Justin Tallis/AFP/Getty Images
251 fit ölçülerinde olan uçak, standart iki sınıf konfigürasyonunda 426 yolcu kapasitelidir ve hem selefi 777-300ER'den (242 fit 4 inç) hem de uzunluğu 242'nin biraz üzerinde olan Airbus A350-1000'den daha uzundur. ayak.

Gösterici uçakta, kabin içindeki alanın çoğu, test koşulları sırasında uçağı dengelemek için kullanılan devasa su tanklarının yanı sıra test istasyonları tarafından kaplanıyor.

Uçak, 777 ile aynı dış genişliğe sahip olmasına rağmen, yan duvarları daha incedir, bu nedenle ekonomide 10 adet 18 inç genişliğinde koltuk için yeterli alan vardır.

Sonra pencereler var. Sadece 777'dekilerden yaklaşık %16 daha büyük olmakla kalmıyorlar, aynı zamanda yolculara daha fazla doğal ışık ve daha iyi bir görüş sağlamak için gövdeye daha yükseğe yerleştirildiler.

Gösterici 777-9X'in içinde sergilenen baş üstü çöp kutuları yoktu, ancak Boeing, gemiye takılanların normal çöp kutularının iki katı kadar tutabileceğini ve kapatmak için %40 daha az güç gerektireceğini belirtti.

Boeing'e göre, 777 ve 787 Dreamliner ailelerinin en iyi özellikleri, eklenen geliştirmelerle 777X için bir araya getirildi ve benzerlikler ortada.

Daha büyük pencereler

AA101xSt.img?w=768&h=432&m=6

777X'teki pencereler, 777'dekilerden yaklaşık %16 daha büyük olacak. - Justin Tallis/AFP/Getty Images
Boeing Ticari Uçaklar İletişim ekibinden Julie O'Donnell, "Dreamliner ile aynı yolcu özelliklerine sahip" diye açıklıyor. "Yani LED aydınlatma ve daha iyi nem."

Dreamliner gibi, 777X de 6.000 fitlik daha alçak bir kabin yüksekliğini koruyabiliyor, bu da "yorgunluğa yardımcı oluyor", uçuş test ekibinin bir üyesi CNN Travel'a uçağın bir turu sırasında "türbülansı önlemek" için geliştirilmiş teknolojiyle birlikte söylüyor.

775.000 poundluk uçak, şimdiye kadar ticari bir uçağa monte edilmiş en güçlü motorlar olan General Electric GE9X motorlarıyla donatılmıştır. Bunlar, mevcut 777'lerde kullanılanlardan %10 daha az yakıt yakar.

Kokpitin içinde, uçuş güvertesi, birden fazla temas noktasını destekleyebilen dokunmatik ekranlar içeriyor ve iki pilotun aynı anda alt ekranın kendi bölümleriyle etkileşime girmesine izin veriyor.

Uçakta bulunan test pilotlarından James Hanley, "modern" sistem için övgü dolu sözler söyledi ve pilotlar tarafından çok beğenildiğini belirtti.

Sıkı test programı

AA100Z0D.img?w=768&h=432&m=6

Uçağın "modern" kokpiti, baş üstü ekranlara sahiptir. - Tamara Hardingham-Gill/CNN
İçeride bulunan birçok kontrolden biri, uçağın 233 fit (71 metre) üzerinde bir açıklığa sahip katlanır kanatlarını çalıştırmak için kullanılıyor.

Karbon fiber takviyeli polimer kanatlar, uçağın 777 ile aynı kapılara, taksi yollarına ve pistlere sığmasını sağlamak için özel olarak tasarlandı.

Bu tasarım özelliği, bir uçak gemisine iniş yapmak için inşa edilen Donanma savaş uçaklarında olağandışı olmasa da, bu, ticari bir uçağa ilk kez katlanır kanat uçları takılıyor.

AA101ozQ.img?w=768&h=432&m=6

Uçağın katlanır kanat uçları, ticari havacılık için bir ilk. - Getty Images aracılığıyla JUSTIN TALLIS/AFP
Sonuç olarak, ABD Federal Havacılık İdaresi, 777-9X ve kardeş uçağı olan 777-8X için yeni düzenlemeler hazırladı.

Test ekibine göre, 777-9 hem yerde hem de havada "sıkı" uçuş testlerinden geçiyor ve iyi ilerleme kaydediyor.

Uçak ilk uçuşunu Ocak 2020'de yaptı ve şu anda 2400'den fazla uçuş saati kaydedildi.

hava gösterisi
2019'dan bu yana yapılacak ilk Farnborough Airshow'daki statik gösterimin bir parçası değildi.

Katılımcılar, uçağın bir dizi etkileyici manevra gerçekleştirmeden önce dikeye yakın bir açıyla uçtuğu, aşağıdaki kalabalığın çok hoşuna giden muhteşem bir hava gösterisiyle karşılandı.

O'Donnell, hayranlık uyandıran gösteriden kısa bir süre önce CNN Travel'e verdiği demeçte, "İnsanların uçağın uçtuğunu görmekten asla bıkmam" dedi.

Uçak şimdi Seattle'daki Boeing Field'a geri döndü ve “düzenli faaliyetlerine devam etti”.

Bu son yüksek profilli görünüm, Boeing'in "sertifika gerekliliklerini karşılamak için gereken sürenin güncellenmiş bir değerlendirmesi" nedeniyle teslimatının 2025'e ertelendiğini açıklamasından aylar sonra geldi.

Daha büyük siparişler mi?

AA101Fqw.img?w=768&h=432&m=6

Uçak, Farnborough Airshow'daki bir gösteri uçuşu sırasında gökyüzünde süzülüyor. - Justin Tallis/AFP/Getty Images
Boeing, 777X için yaklaşık 376 sipariş aldı.

Farnborough Airshow'da gazetecilere "daha büyük bir sipariş" vermeyi düşündüğünü söyleyen CEO Akbar Al Baker, Qatar Airways'in uçağı alan ilk havayolu olacağını söyledi.

Katar'ın devlete ait bayrak taşıyıcı havayolu şirketi, Boeing'in 25 adet 737 MAX 10 uçağının siparişini tamamlamaya devam ederken, Delta Air Lines, Boeing'in 737 Max'in en büyük varyantından 100'ünü satın almayı planladığını duyurdu. havacılık olayı.

Mart 2019'da MAX, iki ölümcül kazadan sonra 20 aylığına yere yığıldı. Bu, yazılım güncellemeleri ve revize edilmiş pilot eğitimden sonra Kasım 2020'de kaldırıldı. Boeing Ticari Uçaklar CEO'su Stan Deal, havacılık şirketinin MAX için gökyüzüne döndüğünden beri "güçlü talep" aldığını söyledi.

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Qatar Airways yolcusu, tekerlekli sandalyesi kaybolunca tatilinin beş gününü onsuz geçirmek zorunda kaldı.

AA10npFP.img?w=768&h=576&m=6&x=527&y=207

Jamila Main, Katar'ı kaybettikten sonra tatilinin beş gününü tekerlekli sandalyesi olmadan geçirmek zorunda kaldı.

Havaalanında çalışan bir arkadaşın sandalyeyi bulması üzerine Katar, hala aradıklarını söyledi.

Yolcu, bağımsızlığını kaybettiğini ve kendisini "terk edilmiş" ve "korkmuş" hissettiğini söyledi.

Bir Qatar Airways yolcusu, Avustralya'dan İskoçya'ya yaptığı yolculukta havayolunun tekerlekli sandalyesini kaybetmesinin ardından beş gün tatilde tekerlekli sandalyesi olmadan geçirmek zorunda kaldı.

28 yaşındaki Jamila Main, 30 Temmuz'da Edinburgh'a indikten 30 dakika sonra personeli tarafından tekerlekli sandalyesinin kayıp olduğunu ve terminalden ayrılırken havaalanı tarafından sağlanan bir tekerlekli sandalyeyi iade etmesi gerektiğini söyledi.

Main, Insider'a “Bağımsızlığımı elimden aldı” dedi. "Beni gezdirmesi ve toplu taşımaya götürmesi için aileme güveniyorum. Tatilimin bazı bölümlerini ertelemek, oturma aktiviteleri yapmak ve günün her dakikasını planlamak zorunda kaldım."

Gezici tekerlekli sandalye kullanıcısı, Avustralya'nın Adelaide kentinden uçuşundan önce kontrol etti ve onu koltuğuna götürmesi için bir tekerlekli sandalye verildi.

Kayıp bir bagaj talebini, kayıp olduğu söylendikten sonra Edinburgh havaalanına gönderdi, ancak hiçbir şey duymadı ve Doha'da uçak değiştirirken kaybolduğunu düşündü.

"Aslında benim bacaklarım, kayıp bagaj değil. Yürüyen birinin bacaklarına zarar vermeleriyle eşdeğer. Diz çökme riski olsaydı uçmazdın."

Main, Edinburgh havaalanında çalışan ve onu bulabilen arkadaşına söyledi ve Cuma günü ona bıraktı.

Ancak, aynı zamanda Qata müşteri hizmetlerinden tekerlekli sandalyeyi aradıklarını söyleyen bir telefon aldı.

Main, Insider tarafından görüntülenen bir WhatsApp mesajında bir müşteri hizmetleri temsilcisine mesajın zaten bırakıldığını söyledi. Havayolu daha sonra yanıt vermeyi kesti.

Insider'a “Terk edilmiş hissettim ve tekerlekli sandalyemi bir daha göremeyeceğimden korktum” dedi. "Bunu vücudumun bir uzantısı olarak görüyorum ve ondan ayrılmak gerçekten üzücü."

Main, 1 Eylül'de Avustralya'ya dönmeye hazırlanıyor, ancak "endişeli" ve tekerlekli sandalyesinin hasar görebileceğinden endişe ediyor. Oyuncu ve yazar, iş için sık sık seyahat ettiğini ve bu deneyimin onu tekerlekli sandalyesiyle seyahat etmek zorunda kalma konusunda "dolu" bıraktığını söylüyor.

"Kendimi travmatize hissediyorum ve bu üzücü. Olanların ağırlığıyla tedavi edilmedim ve Katar'ın müşteri hizmetleri acımasızdı" dedi.

Qatar Airways ve Edinburgh havaalanı, Insider'ın yorum talebine yanıt vermedi.

Kaynak: Business Insider

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.




×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.