Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Gemi - Deniz Taşıtları Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Royal Caribbean'ın yeni dünyanın en büyük yolcu gemisinin inşaatı neredeyse bitti — kruvaziyer hattının vaat ettikleriyle karşılaştırıldığında şimdi nasıl göründüğünü görün

Royal Caribbean'ın yeni dünyanın en büyük yolcu gemisinin inşaatı neredeyse bitti — kruvaziyer hattının vaat ettikleriyle karşılaştırıldığında şimdi nasıl göründüğünü görün

Royal Caribbean'ın bir sonraki dünyanın en büyük yolcu gemisi olan Icon of the Seas, Ocak 2024'te yelken açmaya başlayacak.

Meyer Turku tersanesi, Denizlerin Simgesi'ni Ekim ayında Royal Caribbean'a teslim edecek.

Royal Caribbean'ın vaat ettiklerine kıyasla geminin yaklaşık %70'i tamamlandı.

Royal Caribbean International'ın yaklaşmakta olan Deniz Simgesi, Ocak 2024'teki ilk çıkışından önce hala yapım aşamasındadır, ancak bazı alanlar şimdiden 2022'de gemi yolculuğu hayranlarını büyüleyen görüntülere benzemeye başlamıştır.

Tamamlandığında, 2 milyar doları aşan proje, Royal Caribbean'ın yeni Icon sınıfındaki ilk gemisi olacak. Gemi, gelir getiren ilk seferlerinden önce, hevesle gelecek yılın tatilini planlayan gezginlerin büyük ilgisini topladı bile.

Ekim 2022'nin sonlarında, inşaatın ilk başlamasından bir yıldan fazla bir süre sonra, Royal Caribbean halka gemi ve içindeki olanaklar hakkında bir fikir verdi. Kısa süre sonra, bu bir ilgi çılgınlığı başlattı. Beş gün sonra nihayet rezervasyonlar açıldığında, kruvaziyer şirketi şirket tarihindeki en iyi rezervasyon gününü yaşadı.

Mayıs ortasında, Royal Caribbean ve Meyer Turku tersanesi, gazetecileri Ekim ayında tamamlanacak olan yüzer tesisi gezmeye davet etti.

Şu an itibariyle yüzde 70'in üzerinde bitti. Ancak gemiyi daha çok bir yolcu gemisi gibi gösterecek son estetik kaplamalar, son %10'a kadar kurulmayacak.

Buna rağmen, birkaç mahalle şimdiden şekilleniyor ve daha çok Ekim 2022'de gezginleri büyüleyen görüntülere benziyor.

Gelin, Royal Caribbean'ın konuklara vaat ettikleriyle mevcut durumunun nasıl karşılaştırıldığına daha yakından bakalım.

En çarpıcı mahallelerden biri (şimdiye kadar), tersanenin inşa etmesi iki yıl süren büyük bir cam kubbe tarafından bir arada tutulan hareketli bir yer olan Aquadome'dur.

Birkaç ay içinde, bu kapalı mekan yemek, içki ve eğlence için gidilecek yer haline gelecek.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 hafta sonra...
  • Cevaplar 88
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

  • 1 ay sonra...
  • 1 ay sonra...
  • Admin

Bu tuhaf görünümlü İngiliz gemisi, yüzeyin altındaki sabotajlara karşı göz kulak olacak

10 Ekim'de Kraliyet Filo Yardımcısı, Thames Nehri'nde düzenlenen bir törenle Proteus adlı bir gemiyi tahsis etti. Birisinin bir gemi inşa etmeye başlayıp yarı yolda durmuş gibi görünen gemi, filonun Çok Amaçlı Okyanus Gözetleme programındaki ilk gemi ve sivil bir gemiden dönüştürülmüş.

Yeni görevinde Proteus, hayati önem taşıyan su altı altyapısına koruyucu göz kulak olacak ve bu görevin bir parçası olarak su altı robotlarına komuta edecek. RFA Proteus, askeri kullanıma dönüştürülmeden önce Norveç yapımı MV Topaz Tangaroa'ydı ve petrol platformlarını desteklemek için kullanılıyordu.

Sualtı altyapısı, özellikle de boru hatları ve iletişim kabloları, Birleşik Krallık'ı çevresindeki dünyayla ayrılmaz bir şekilde bağlantılı hale getiriyor. Bu yapılar deniz tabanına dayandıkları için ulaşılması zor olsa da ulaşılması imkansız değildir. Proteus'un uyarlandığı petrol platformu ihaleleri gibi ticari gemiler, vinçlerle yüzeyin altına ulaşabiliyor ve uzaktan çalıştırılan denizaltılar aracılığıyla altını görebiliyor. Özel askeri denizaltılar da deniz tabanı kablolarına erişebilir. Proteus, su altı altyapısını göz önünde bulundurarak sabotajcıların yakalanma şansını artırır ve daha da önemlisi hasarın hızla bulunup onarılma olasılığını artırır.
Kraliyet Donanması'nın geminin bağlılığına ilişkin duyurusu şöyle: "Proteus, Birleşik Krallık'ın dalgaların altında rekabet üstünlüğünü korumasını sağlayacak şekilde bilim ve teknolojik gelişimi ilerletmek için bir test ortamı olarak hizmet edecek."

Topaz Tangaroa'nın satın alınması ile Proteus'a tahsis edilmesi arasındaki süre yalnızca 11 aydı ve dönüşüm Eylül ayında tamamlandı. 6.600 tonluk gemi, Kraliyet Filosu Yardımcılarından sadece 26 kişilik bir mürettebat tarafından işletilirken, Proteus'un gözetim, araştırma ve savaş sistemleri Kraliyet Donanması'ndan 60 uzman tarafından görevlendiriliyor. Topaz Tangaroa gibi gemi de deniz altı inşaatı, kurulumu, hafif bakımı ve inceleme çalışmalarının yanı sıra araştırma ve uzaktan çalıştırılan araç operasyonları için donatıldı. Proteus, geminin pruvasının üzerine giyilen altıgen bir siperliğe benzeyen öne monteli helikopter pistini koruyor.

Proteus'un en dikkat çekici yanı, büyük bir vincin yanı sıra beş tenis kortu kadar olan 10.700 metrekarelik çalışma alanına sahip olan geniş ve düz arka güvertesidir. Geminin, robot denizaltılar için ana üs olma rolüne yardımcı olan, güvertede yer alan kapalı bir “ay havuzu” olup, açıldığında geminin denizaltıları doğrudan altından okyanusa fırlatmasına olanak tanıyor. “Bu, Kraliyet Filosu için tamamen yeni bir görev. Yardımcı - ve hoşumuza giden bir gemi," dedi Kraliyet Filo Yardımcı Birimi başkanı Commodore David Eagles RFA, geminin Ocak ayında duyurulması üzerine.

Proteus, adını Yunan mitolojisinde deniz tanrısı Poseidon'un oğullarından birinden alır; Proteus nehirler üzerinde hakimiyet sahibidir ve denizin değişen doğasına sahiptir. Bir nehre tahsis edilmiş olan gemi, açık denizlerde çalışırken denge sağlayan bir balast sistemi ile derin deniz operasyonları için tasarlandı.

Bağımsız analistler Navy Lookout, "Öncelikle operasyonel güvenlik nedeniyle, [Kraliyet Donanması] şu ana kadar [Çok Amaçlı Okyanus Gözetlemesi] operasyon konsepti ve Proteus'un kullanılacağı alanlar hakkında çok az şey söyledi" diyor. gemi hakkında ayrıntılı rehber. “Öncelikle reaktif bir varlık olarak mı düşünüldüğü, şüpheli faaliyetlere yanıt verilmesi ve hasar meydana gelmesi durumunda onarımlarda yer alma potansiyelinin olup olmadığı belli değil. Daha makul alternatif, başlangıçta daha caydırıcı bir rolde görevlendirilmesi, bir dizi UUV'yi (Mürettebatsız Sualtı Araçları) ve savunmasız bölgeleri izleyen ve kıyıdaki gemiye veya karargahlara periyodik raporlar gönderen sensörleri konuşlandırması. Görevin bir kısmı, saldırı hazırlıklarına veya kinetik olmayan habis aktiviteye işaret edebilecek anormallikleri aramak için büyük miktarda sensör verisini ele almakla ilgili olacak."

Birleşik Krallık'ın su altı gözetleme çabalarının arka planında su altı boru hatlarına yönelik gerçek saldırılar ve sabotajlar var. Eylül 2022'de Rusya ile Almanya arasındaki Nord Stream gaz boru hattında meydana gelen patlama hasara ve sızıntılara neden oldu. Rusya'nın Şubat 2022'de Ukrayna'yı işgal etmesinin ardından diplomatik nedenlerden dolayı aktif gaz aktarımı durdurulmuş olsa da, patlama sırasında boru hattında hâlâ gaz bulunuyordu. Olası suçlularla ilgili teoriler bol olsa da, hangi ulusun bu tür bir yıkıma neden olmaya hem yetenekli hem de istekli olduğuna dair henüz kesin bir açıklama yok.

Proteus bu görevi üstlenen iki gemiden sadece ilki. İngiltere Savunma Bakanı Ben Wallace Ocak ayında yaptığı açıklamada, "İki özel denizaltı gözetleme gemisinden ilki bu yaz filoya katılacak ve bu, şimdi ve gelecekte ortaya çıkabilecek tehditlere karşı yeteneklerimizi ve güvenliğimizi güçlendirecek" dedi. "Putin'in Ukrayna'yı yasadışı işgaliyle karşı karşıya kaldığımız bir dönemde, kritik ulusal altyapımızı koruyacak yeteneklere öncelik vermemiz son derece önemlidir."

Kaynak: Popular Science

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 4 hafta sonra...
  • 2 ay sonra...
  • Admin

Dünyanın ilk elektrikli uçan yolcu gemisi işe gidip gelme sürelerini büyük ölçüde azaltabilir: 'Seyahat etme şeklimizde devrim yaratacak'

Hidrofoil elektrikli feribot, bu yılın sonlarında İsveç'te yolcu taşımaya başlayacak ve Ekerö banliyösünden Stockholm şehir merkezine 55 dakikalık bir gidiş gelişi, 25 dakikalık çok daha heyecan verici ve hızlı bir ulaşıma dönüştürecek.

İsveçli teknoloji şirketi Candela Technology AB'nin aracı, testleri tamamladı ve şimdi üretim aşamasına girmeye hazırlanıyor. Candela P-12 mekiği aynı anda 30 yolcu taşıyabiliyor ve saatte 30 mil maksimum hıza ulaşarak 50 mil menzile sahip oluyor.

Candela CEO'su Gustav Hasselskog yaptığı açıklamada, "Bu, su üzerinde seyahat etme şeklimizde devrim yaratacak" dedi.

Hidrofoil tekneler, hız kazandıkça tekneyi su yüzeyinden kaldırmak için özel olarak şekillendirilmiş bir gövde kullanır, bu da sürtünmeyi azaltır ve hızı ve yakıt verimliliğini artırır. Bu nedenle, enerji açısından mümkün olan en verimli deniz taşıtını yaratmaya çalışan bazı üreticiler tarafından tercih ediliyorlar.

Teknolojinin bir sonucu olarak tekneler esasen su yüzeyinin hemen üzerinde uçuyor. Candela tarafından yayınlanan ve tekneyi hareket halinde gösteren bir video sırasında bir sürücü, "Önünüzde boşluk olduğunda ve gaza basıp havalandığınızda, uçuş sırasında bir uçakla aynı fiziksel prensiplere tabi olursunuz" dedi. “Temel olarak sihirli bir halıya binmek gibi.”

Candela'ya göre Candela P-12, saatte 34 kilometreyi aşan hızlarda hareket ederken geleneksel gemilere göre %80 daha az enerji kullanabiliyor. Teknelerin gaz yerine elektrikle çalıştığı gerçeği de dikkate alındığında, bu tür deniz otobüsü pekala geleceğin su taşıtı olabilir.

Candela ayrıca İsveç karayollarındaki baskıyı hafifletmek için feribotu kullanmayı umuyor.

Hasselskog, "Günümüzde birçok şehirde sıkışık yollar yaygınken, insanlığın en eski ulaşım altyapısı olan su yolları hızlı ulaşım için yeterince kullanılmıyor" dedi. “P-12, bu su yollarını yeşil otoyollar olarak kullanmanıza olanak tanıyacak ve şehir içi hızlı bağlantılara olanak tanıyacak. Çoğu zaman en hızlı rota sudur.”

Kaynak: TCD

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 1 ay sonra...
  • Admin

Bu Devasa Megayat Konsepti, Gökyüzünden Yön Vermenizi Sağlayan 105 Metrelik Yerleşik Bir Kubbeye Sahiptir

Her ikisine de sahip olmak varken neden dünyayı karadan veya denizden keşfetmek arasında seçim yapasınız ki?

Lazzarini Design Studio'nun yeni Colossea mega yatının ardındaki fikir bu. İtalyan tasarım firması, hem tipik yatınız hem de 347 metrelik ayrılabilir bir zeplin için yüzer yerleştirme istasyonu olarak hizmet veren 699 metrelik bir gemi üzerinde çalıştı - gerçekten her iki dünyanın da en iyisi.

Mega yatın kendisi, maksimum 22 knot hıza çıkabilen üç HTS motoruyla şık bir gemidir. (Zeplin üzerindeki pervaneler, yelkencilik verimliliğinin artırılmasına ve desteklenmesine yardımcı olabilir.) Komutan kabini zeplin kabiniyle paylaşılıyor ve bu da iki gemi arasındaki pilotluk deneyimini pratik olarak kusursuz hale getiriyor.

Zeplin gelince, karbon fiber balon, ayrılması için yeşil ışık verilene kadar güvenli halatlarla aşağıda tutuluyor. Norge 2.0 olarak adlandırılan bu gemi, adını Mayıs 1926'da Kuzey Kutbu'na doğrulanmış ilk yolculuğu tamamlayan yarı sert İtalyan hava gemisinden alıyor. Lazzarini'ye göre bu aynı zamanda kutup buzu üzerinde uçan ilk gemiydi. Avrupa ve Amerika Birleşik Devletleri arasındaki sınır. Yata uyum sağlayacak şekilde tasarlanan yeni versiyonda, teknedeki herkesin konforlu bir uçuş deneyimi yaşaması için 10 misafir kabini bulunuyor.

Bu, Lazzarini'nin deniz ve hava taşımacılığını birleştirme konusundaki ilk denemesi değil. Firma, 2022 yılında, 492 metrelik iki zeplin arasında yer alan 262 metrelik bir gövdeyi içeren Air Yacht'ı piyasaya sürdü. Ve geçen yıl, 243 metrelik Plectrum, okyanus boyunca "uçmasına" olanak sağlayacak dev kanatlarla tasarlandı. Stüdyo o dönemde yaptığı açıklamada, "Bu farklı süper yat konfigürasyonu, benzer büyüklükteki geleneksel gemilere göre çok daha hızlı seyahate olanak sağlayacak" dedi.

Kolezyum'un kimin için mükemmel olabileceğine gelince, Lazzarini zeplin çizimlerinden birinde pek de incelikli olmayan bir mesaj gönderdi. Aracın arkasında "Elon, iletişime geç!" yazan bir pankart var. Bildiğimiz kadarıyla X (eski adıyla Twitter) CEO'su henüz bir süper yata sahip değil, ancak elinde birkaç özel jet var. Belki Kolezyum milyarderin ulaşım yöntemlerindeki boşluğu doldurabilir.

Kaynak: Robb Report

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.