Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

En Son Drone Haberleri - İHA Haberleri


Admin

Önerilen İletiler

  • Cevaplar 69
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Gönderilen Görseller

  • Admin

ABD'li drone firması Skydio, hükümetin Çinli Firmalarının Etkinliği Durdurmasından Sonra Değerini 1 milyar doların Üzerine Çıkardı

Skydio, ABD hükümetinin Çinli üreticileri kara listeye almasının ardından Amerikan yapımı insansız hava araçlarına yapılan daha derin yatırımın bir işareti olan 1 milyar dolardan fazla değerleme ile ilk ABD dronemaker'ı oldu. California merkezli Skydio, The Financial Times tarafından ilk kez bildirildiği üzere, VC firması Andreessen Horowitz liderliğindeki Series D fon turunda 170 milyon dolar topladı.

BB1e6ZCP.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Skydio’nun insansız hava araçları en çok kendi kendine uçan teknolojileriyle tanınır; bu, uçağın engelleri otonom bir şekilde geçmesine ve yerdeki kullanıcıları izlemesine olanak tanır. Şirket, ürünü tüketicilere yönelik olarak 2018 yılında ilk drone olan 2500 $ R1'i piyasaya sürdü. Bunu 2019'da daha akıllı ve çok daha ucuz olan 999 $ Skydio 2 ile takip etti ve geçen yıl özellikle kurumsal ve askeri müşterilere yönelik ilk drone'sunu duyurdu: X2.

Kurumsal ürünlere yeni bir vurgu yapmak, sektörün drone pazarında en hızlı büyüyen sektör olduğu düşünüldüğünde mantıklı geliyor. Valuates Reports tarafından toplanan ve FT tarafından bildirilen veriler, ticari dronlar için küresel pazarın 2020'de 6,5 milyar dolardan 2026'da 35 milyar dolara çıkacağını söylüyor. minimum pilot eğitimi ile arazi ve binaları haritalandırmak için kullanılan ABD hükümeti, Skydio gibi firmalar için de büyük bir geleceğin müşterisi olmaya hazırlanıyor.

BB19LLSL.img?h=437&w=784&m=6&q=60&o=f&l=

ABD Silahlı Kuvvetleri, Pentagon ve İçişleri Bakanlığı, casusluk korkusu üzerine Çin bileşenli dronları yere indirdikten sonra, Amerikalı rakipler için yeni fırsatlar ortaya çıktı. Çinli drone devi DJI, tahmini yüzde 70 pazar payı ile tüketici satışlarına hâkim olsa da, artık ABD hükümeti müşterilerine satış yapamıyor. DJI’nin sektördeki gücü, son birkaç yıldır tüketici satışlarını terk eden GoPro ve 3D Robotics gibi ABD firmalarının ölümüne şimdiden katkıda bulundu.

Skydio’nun entegre termal kamera ve kurumsal düzeyde denetleyiciyle birlikte gelen X2 drone'u, pazardaki bu yeni boşluğu dolduracak gibi görünüyor. X2, ordunun Kısa Menzilli Keşif Programında son tedarik turuna geldikten sonra resmi bir ABD Ordusu insansız hava aracı olacak ve Wired, Skydio'nun Hava Kuvvetleri ve DEA ile de sözleşmeleri olduğunu bildirdi. Firma ayrıca Kaliforniya'da en az bir polis departmanıyla çalışıyor.

Skydio'nun insansız hava araçları acil müdahale, gözetleme ve keşif görevleri için kullanılacak ve şirket, teknolojisini silah haline getirme planlarının olmadığını söylüyor. Aynı zamanda yeni tüketici drone'ları üzerinde de çalışıyor. Skydio CEO'su Adam Bry geçen yıl The Verge'e, "Bu pazarda heyecan duyduğumuz daha fazla ürün geliyor," dedi, ancak bunların ne zaman piyasaya sürüleceği belli değil.

Kaynak: THE VERGE

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dünyanın ilk süpersonik insansız savaş uçağı Mach 2.1'e ulaştı

BB1e7LbC.img?h=672&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Singapur merkezli Kelley Aerospace, dünyanın ilk süpersonik insansız savaş hava aracını (UCAV) resmi olarak piyasaya sürdü.

'Ok' adı verilen drone, Mach 2.1'e kadar hızları okumasına olanak tanıyan ve ses hızını aşan hafif karbon fiberden yapılmış tek bir kabuk ile tasarlandı.

PUSA, azaltılmış bir radar kesiti ve kızılötesi imzayla donatılmıştır ve çoklu savaş veya keşif görevleri için tasarlanmıştır.

Firma, 9 milyon ila 16 milyon dolara mal olan savaş makinesi için şimdiden 100'den fazla ön sipariş aldığını söyledi.

BB1e7Jye.img?h=666&w=888&m=6&q=60&o=f&l=

Kelley Aerospace web sitesinde şunları paylaştı: "Arrow, insanlı uçakları tamamlamak ve hava savaş alanında bir kuvvet çarpanı olmak için tasarlandı."

İnsanlı bir savaş uçağı, 'birden fazla' Ok İHA'sını kontrol ederek, her birine farklı görevler verecekti.

Bu, askeri yetkililerin göreve bağlı olarak çeşitli silahlar eklemesine izin verecektir.

Kelley ayrıca Arrow'un otonom olarak fırlatılabileceğini veya iki yer istasyonu kontrolörü tarafından uzaktan kontrol edilebileceğini söylüyor.

BB1e7Q7i.img?h=886&w=888&m=6&q=60&o=f&l=

BB1e7uwn.img?h=767&w=888&m=6&q=60&o=f&l=

Firmalar bir açıklamada, okların maksimum ağırlığı 37.038 pound, ancak monokok tasarımı 'Arrow'a olağanüstü güç ve sertlik kazandırıyor'.

Bununla birlikte, bu makineyi bu kadar özel kılan şey, Mach 1 olan ses hızından daha hızlı hareket eden ilk makinedir - ancak Arrow, Mach 2.1'e ulaşabilir.

9 milyon dolara kadar düşen fiyatlar ile 16 milyon dolardan fazlaya mal olmayacağı tahmin ediliyor.

Kelley, bunun 'daha fazla uçak gövdesinin satın alınmasına izin verdiğini ve yine de eve dönmesi gerekmediği için yüksek riskli görevleri gerçekleştirmek için çok rollü süpersonik bir UCAV'ye sahip olduğunu' belirtiyor.

Flight Global raporlarına göre firma, 2014 yılında ilk ölçekli prototip test uçuşlarını gerçekleştirdi.

Kelley Aerospace, süpersonik alanda büyük bir oyuncu olmayı planlıyor ve Arrow UCAV, alanı ele geçirmek için ihtiyaç duyduğu itici güç olabilir.

BB1e7Jyk.img?h=498&w=888&m=6&q=60&o=f&l=

Aralık 2020'de Singapur'da düzenlenen bir lansman etkinliğinde şirket, aynı zamanda süpersonik bir iş jeti geliştirdiğini de açıkladı.

Ve iki prototip ABD ve İsveç'te test ediliyor.

Kelley Aerospace CEO'su Ian Lim şöyle diyor: 'İHA'lar ısrarları ile tanınırlar ... başıboş dolaşmaları, [ancak] asla hızlarıyla bilinmezler. Böylece Arrow süpersonik İHA ile hız ve uzanma konularının üstesinden geleceksiniz. '

Diğer savaş uçakları süpersonik hızlara ulaşma yeteneğine sahiptir, ancak çoğu bunu yalnızca kısa patlamalar için yapabilir.

BB1e7uwo.img?h=732&w=888&m=6&q=60&o=f&l=

Ve yeni F-35 savaş uçakları bunlardan biridir.

ABD'nin bir raporuna göre, ABD Deniz Kuvvetleri ve Deniz Piyadeleri tarafından da satın alınan jetler, yaklaşık 1.200 mil / saat en yüksek hızlarına ulaştığında 'yapısal hasar' riski altında ve potansiyel olarak diğer uçakları durdurma yeteneklerini engelliyor. Savunma Bakanlığı.

Geçen yıl Pentagon, yeni bir süpersonik Air Force One prototipi için bir prototip hazırlamayı planladığını duyurdu; bu, bir gün başkanı dünyanın dört bir yanına şu anda seyahat etmek için gereken sürenin neredeyse iki katı hızla ve yarısı kadar hızla taşıyabilir - ancak yenilik hala devam ediyor. erken gelişim evreleri.

Kaynak: DailyMail

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Yeni DJI drone: Hızlı hepsi bir arada, sürükleyici bir kuşbakışı görünümü elde etmeyi kolaylaştırır

Dronlar, koronavirüs salgını sırasında tüketiciler tarafından büyük ilgi gördü. Şimdi, pazar lideri DJI, birinci şahıs dönüşü daha kolay olan yeni bir uzaktan kumandalı rekreasyonel drone'ya sahip.

Bugün 1.299 dolara satılan DJI FPV (birinci şahıs görüşü) drone'unu uçurmak için sadece gözlük takın ve yüksek hızlı drone fermuarlarınız saatte 87 mil hızla giderken manzarayı seyredin. Ayrıca, 199 dolara ayrı satılan bir hareket kontrolörü kullanarak dronu el hareketlerinizle de kontrol edebilirsiniz.

BB1e9Mma.img?h=752&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Şimdiye kadar, birinci şahıs görüş drone'larının çoğu elle üretildi veya gözlükleri ayrı olarak satıldı. (DJI, 349 $ 'lık gözlükleriyle uyumlu 1.349 $ üstü fiyatlı dronlara sahiptir.)

Ancak hepsi bir arada DJI FPV, bu yıl 15. yılını kutlayan DJI için yeni bir drone kategorisi başlattı.

DJI Europe'un kreatif direktörü Ferdinand Wolf, ürünün piyasaya sürüldüğünü duyuran bir açıklamada, "Kutudan çıkar çıkmaz, DJI FPV eşi benzeri olmayan bir hibrit drone için mevcut en iyi teknolojiyi bir araya getiriyor" dedi. "Bir yarışçı gibi uçabilir, geleneksel bir drone gibi havada asılı kalabilir, evde inşa edilmiş bir proje gibi hızlanabilir ve bunlardan herhangi birinden daha hızlı durabilir. DJI FPV, dünyanın teknolojiden korkmadan veya saatlerce bina yapmadan sürükleyici drone uçuşunun mutlak heyecanını deneyimlemesini sağlar. sıfırdan bir sistem. Dünyanın bunu denemesini bekleyemeyiz. "

Gözlükler, uzaktan kumanda, pil ve gerekli kablolar dahildir. Ayrı olarak satılan hareket kontrol cihazına ek olarak, 299 dolara iki ek akıllı pil ve şarj hub'ı da satın alabilirsiniz.

Yeni drone, 4K video ve ağır çekim yüksek çözünürlüklü video çekiyor ve iki saniyede 0'dan 62 mil / saate çıkıyor. RockSteady video sabitleme teknolojisi, görüntüleri akıcı tutar. Üç farklı moddan uçmayı seçebilirsiniz: Yerinde gezinme ve engel algılamayı içeren Normal; Dronun tam kontrolü için manuel; ve Sport, iki modun bir karışımı.

Her üç modda da mevcut olan yeni bir acil durum freni özelliği, dronun hemen durmasını ve havada durmasını sağlayacaktır. Yeni DJI Virtual Flight Uygulamasındaki simülatörü kullanarak birinci şahıs görünüm pilotluğu eğitimi alabilirsiniz.

DJI Mavic Mini 2 drone: Bir test uçuşu için hafif, sevimli bir drone aldık ve işte öğrendiklerimiz.

Bir not: Bazı yerlerde, birinci şahıs gözlüğü takan drone pilotlarının, insansız hava araçlarını veya İHA'ları uçururken hava sahası tehlikelerini izlemek için görsel bir gözlemciye sahip olmaları gerekebilir, çünkü bunlar aynı zamanda kuralları olan Federal Havacılık İdaresi tarafından da bilinir. cihazları uçurmak için.

Ticaret Departmanı, Çinli bir şirket olan DJI'yi Aralık 2020'de varlık listesine koydu ve ABD şirketlerinin şirkete teknoloji ihraç etmesini yasakladı. sürveyans, "Verge o sırada bildirdi.

DJI, Twitter'da ajansın listeye "yerleştirilmeyi haklı çıkarmak için hiçbir şey yapmadığını" söyleyerek yanıtını yayınladı. "Her zaman hayat kurtaran ve topluma fayda sağlayan ürünler geliştirmeye odaklandık."

Kaynak: USA TODAY

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin bu başlık sabitledi
  • Admin

Kalça ateşlemeli elektromanyetik bir anti-drone tüfek üretildi

Yeni bir anti-drone kiti, Fransız CERBAIR şirketinden yeni çıkarılan dron savunmalarının İsviçre Çakısı olarak faturalandırıldı. İş tarafı kalça ateşlemeli bir elektromanyetik tüfek olan drone algılama ve azaltma aracı, hileli drone saldırılarına karşı korunmak için güvenlik araçları geliştirmeye yönelik artan aciliyetin simgesidir.

BB1ei4Yi.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

İnsansız hava araçlarının yaygınlığı ve artan karmaşıklığı, kolluk kuvvetleri için ciddi bir engel oluşturdu. Ticari olarak temin edilebilen dronlar, kamu görevlilerini tehdit etmek ve halka açık toplantılar ve etkinlikler sırasında saldırılar gerçekleştirmek için kullanılabilir. O sırada gelen Başkan Biden'in göreve başlamasından önce yayınlanan ortak bir çok kurumlu tehdit değerlendirmesi, dronları potansiyel bir tehdit olarak listeledi. Şiddet içeren devlet dışı aktörlerin savaşta insansız hava araçları kullandığı zaten biliniyor.

Wild Blue Yonder dergisinde Minyatür Tehlike adlı makalesinde Thomas Braun, "Bu dronlar yaklaşık bir karpuz büyüklüğünde ve yalnızca birkaç mil menzile sahip olsalar da yine de risk oluşturuyorlar" diye yazıyor. "[Şiddet yanlısı devlet dışı bir aktörün] elinde, bu küçük, ucuz tüketici uçağı, önemli hasar yaratabilen ve sivil ve askeri nüfusu terörize edebilen" katil arılara "dönüştürülüyor."

Terör örgütü IŞİD'in bir insansız hava aracı bölümü kurduğunu söyleyen Braun, bir örnekle Orta ve Güney Amerika'daki kartel gruplarının drone teknolojisini çeşitli amaçlar için konuşlandırdığını söylüyor. Beyaz üstünlüğü tehdidinin ve dünya çapında sağcı milislerin giderek daha fazla tanınmasıyla, güvenlik güçleri insansız hava araçları saldırılarına karşı tetikte - örneğin Ukrayna'daki militarize bir sağcı grup insansız hava araçları ve diğer silahları stokladı.

Tüm bunlar, etkili drone önlemlerine duyulan ihtiyaca işaret ediyor. Şaşırtıcı olmayan bir şekilde, son birkaç yılda dronları tespit etmek, tanımlamak, izlemek ve devre dışı bırakmak için bir dizi teknoloji piyasaya çıktı. Radyo frekansı analizörleri, dronlar ve denetleyicileri arasında gönderilen radyo dalgalarını etkili bir şekilde tespit eder ve birden fazla dağınık antene sahip bazı birimler, sinyalin başlangıç konumunu nirengi yapabilir. Squarehead Technologies'den gelenler gibi akustik sensörler, çok fazla arka plan gürültüsünün olmadığı kısa menzilli senaryolarda iyi çalışır ve kızılötesi ve termal sensörler dahil optik sensörler ve görsel spektrum kameraları genellikle izlemek için kullanılır. dronlar. Diğer uçak algılamalarına paralel olarak, radar da drone'ları takip etmek için sıklıkla kullanılmaktadır.

Uçağı devre dışı bırakmak söz konusu olduğunda işler egzotik olmaya başlar. Cihazlar, dron ile kontrol cihazı arasındaki sinyali bozmak için RF sinyal bozucuları, bir dronun konumu hakkında kafasını karıştırmak için GPS sahtekarlıkları, ağ tabancaları, lazerler ve hatta uçuş sırasında dronları devre dışı bırakmak için eğitilmiş kuşları içerir.

CERBAIR kiti, bir algılama modülü, bir komut ve kontrol tableti ve bir elektromanyetik efektör içeren bir sırt çantası ve yelek içerir. Şirkete göre, drone tespiti, radyo frekansı spektrumunun çok yönlü analizi ile işleniyor. Uyarı verildikten sonra (hem görsel hem de sesli), hileli dronun ve pilotunun azimut konumu, yönlü bir anten kullanılarak izlenir.

Kit, haydut bir dronun yerini takip ettiğinden, elektromanyetik tabanca görüş alanının ötesinde kullanılabilir.

Elbette silahlanma yarışı her iki yönde de işleyecektir. Daha fazla polis ve güvenlik kuvveti gözetleme için dronları kullandıkça, anti-drone teknolojisinin yaygınlığı artan bir sorumluluk haline gelebilir. Şimdilik, CERBAIR'in kiti, diğerlerinin yanı sıra, devlet başkanlarını koruyan özel kuvvetler tarafından kullanılıyor.

Kaynak: ZDNet

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bu Boeing savaş uçağı dronun ilk kez uçmasını izleyin

27 Şubat'ta, Avustralya'da açılış uçuşu için güverteden büyüleyici küçük bir uçak kalktı. Çoğu uçaktan farklı olarak, bu uçakta hiç insan yoktu.

BB1ej35w.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Uçuştan sorumlu test pilotu, Güney Avustralya'da RAAF Woomera Range Complex adlı bir tesiste güvenli bir şekilde yerde kaldı.

Boeing, bu haftanın başlarında yaptığı açıklamada, Loyal Wingman adlı 38 fit uzunluğundaki uçak, "uçuş işlevselliğini doğrulamak için önceden belirlenmiş bir rotayı farklı hız ve irtifalarda uçurmadan önce kendi gücüyle havalandı" dedi.

Adından da anlaşılacağı gibi, otonom geminin amaçlanan görevi, onu hava kuvvetleri için gökyüzünde robotik bir müttefik yapacak. Bir savaş uçağı veya içinde gerçek insanların bulunduğu diğer uçakların yanında onları korumak veya yapabileceklerini artırmak için uçabilir veya daha riskli bölgelere doğru ilerleyebilir. Yapay zeka, bu karmaşık işlemleri gerçekleştirmesine yardımcı olacaktır.

Avustralya Kraliyet Hava Kuvvetleri'nden Air Vice-Marshal Cath Roberts, "Loyal Wingman projesi, akıllı insan-makine ekipleri oluşturmak için otonom sistemlerin ve yapay zekanın entegrasyonu için bir yol bulucu" dedi.

BB1ej0E4.img?h=566&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Bu drone'nun tam boyutlu versiyonuna ilk olarak geçen yılın Mayıs ayında bir göz attık; en çekici özelliklerinden biri 9 metrelik modüler burundur. İçerisindeki 52 fit küp boşlukla burun, istihbarat, gözetleme ve keşif görevleri için çeşitli sensör paketleri taşıyabilir. Bir yer ekibi, küçük kuşun uçuşları arasında taşıdığı ekipmanı hızla değiştirmek için teorik olarak burnunu değiştirebilecek.

Boeing ayrıca geçen hafta yaptığı açıklamada, şu anda bu gemilerden toplamda inşa edilmek üzere sözleşmeli altı tane bulundurduklarını söyledi.

Chicago merkezli havacılık şirketi, bunun gibi vidasız yardımcı uçaklar üreten tek grup değil. Geçen yıl Hava Kuvvetleri, insanlı uçaklarla birlikte çalışabilecek uçaklar oluşturmak için birden fazla şirketle sözleşme yaptığını duyurdu. Skyborg olarak adlandırılan program, "insanlı-insansız ekip oluşturmayı mümkün kılmak için otonom atanabilir İHA teknolojisini açık görev sistemleriyle entegre etmeyi" hedefliyor. Hava Kuvvetleri "yıpranabilir" kelimesiyle, uçakta pilot bulunan F-35 gibi pahalı bir savaş uçağının aksine, gerektiğinde savaşta kaybedilmek üzere tasarlanmış bir uçak olduğu anlamına gelir.

Boeing'in yanı sıra Skyborg programında çalışan diğer iki şirket Kratos İnsansız Hava Sistemleri ve Genel Atomik Hava Sistemleri'dir.

Hava Kuvvetlerinin insanları daha ileri teknolojiyle eşleştirmeyi denemesinin tek yolu bu değil: Yapay zeka, Aralık ayında bir U-2 casus uçağı uçuşunda bir insan havacı ile işbirliği yaptı.

Ve aynı genel çerçevede, DARPA, hem algoritmaların bir it dalaşında nasıl performans gösterebileceğini keşfederek hem de başka bir uçaktan düşecek ve daha sonra havayı ateşleyebilecek dronlar oluşturmak için tasarlanmış bir program duyurarak bu alandaki sınırları zorluyor. bir düşmana havadan füzeler.

Kaynak: Popular Science

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Coyote sürü dronu hava savaşı veya kasırgalar için konuşlandırılabilir

Bir drone, kozadan fırlayan bir ağustosböceği gibi füze tüpünden çıkar. Havadayken kanatları yerine yayılır, kuyruk dümenleri katlanır ve bir uçağı taklit eden bir füze gibi ileri doğru hareket eder. Bu Coyote insansız hava aracı ve 26 Şubat'ta ABD Donanması, bazılarını otonom bir sürü silahına dönüştürmek için yaklaşık 33 milyon dolar değerinde bir sözleşme duyurdu. Maksimum etki için Pentagon, bu sürülerin robot teknelerden veya denizaltılardan fırlatılabilmesini sağlamak istiyor.

BB1ewPG2.img?h=742&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Savunma devi Raytheon tarafından yapılan Coyote, "başıboş mühimmat" olarak bilinen silah ailesine geniş ölçüde uyuyor. Füzeler ve insansız hava araçları arasında bir yerde, başıboş mühimmat, bir uçak kara mayını olmaya en yakın noktadadır. Drone tarzı sensörler ve bir insan denetleyicisi ile bu tür silahlar, bir hedef ararken uzun süre havada kalabilir. Hatta başıboş dolaşan en büyük mühimmat uçabilir, bir hedef arayabilir ve daha sonra böyle bir düşman bulunmazsa bir piste inebilir, başka bir gün uçmaya ve tekrar savaşmaya hazırdır.

Coyote, kısa ve saatler süren uçuşlar için yapılmış küçük bir makinedir. Diyelim ki yüksekten uçan bir Reaper'ın dayanıklılığı bu kadar olmasa da, fırlatıldıkları anda etki alanına yönelen füzelerle olana göre ateşlenmekle hedefi vurmak arasında hala çok daha uzun bir süre var.

Raytheon, Coyote drone'larının başlangıçta düşük maliyetli ve harcanabilir, bakımı yerine bir kez kullanılabilen ve değiştirilebilen türden bir makine olarak tasarlandığını söylüyor. Coyote, Coyote olarak adlandırılmadan önce, "Düşük Maliyetli İHA Sürme Teknolojisi" için "LOCUST" idi ve Donanma Araştırma Ofisi, 2015 yılında tüplerden bir araç sürüsü fırlatmayı test etti.
Swarming, tek bir pilotun komutası altında benzer bir rotayı uçurmak veya benzer bir görevi gerçekleştirmek için birlikte çalışan drone'ları senkronize eder. İnsansız hava araçlarının uçuş sırasında, insan tarafından belirlenen koordinatlara uçarken bile otonom bir şekilde koordine etme yeteneği, başka türlü bilişsel olarak zorlu pilotluk çalışmasının çoğunu serbest bırakır.

Aynı göreve birkaç dron göndermek, tek bir dronun başarılı olma ihtiyacını azaltır. Bazı el sanatları görevi tamamladığı sürece, özellikle başarısız olanlar ilk etapta tek kullanımlık olacak şekilde yapılmışsa, tüm görev bir başarıdır.

Coyote’un harcanabilir doğası, onu bazı gerçek dünya senaryolarında zaten faydalı hale getirdi. NOAA onları 2014 yılında Edouard Kasırgası'na fırlattı. Gökyüzüne paraşütle atılabilen ve serbest bırakıldıkları yerden 50 mil uzağa uçacak olan dronlar, yok olana kadar rüzgar hızı, atmosfer basıncı, sıcaklık ve nem hakkında veri topladı.

Bu son sözleşme, Coyote insansız hava araçlarını çok daha sıradan hedeflere karşı kullanılmak üzere silah haline getirecek.

Sözleşme ödülü, insansız hava araçlarının "deniz platformlarından istihbarat, gözetleme ve keşif (ISR) ve hassas vuruş kabiliyeti sağlamak" için kullanılacağını belirtiyor. Kısacası, her zaman düşmanları izliyor olacaklar, ancak yalnızca bazen silah olarak hareket edecekler.

Hedeflere gelince, Ordu, Coyote insansız hava araçlarını bir karşı-drone silahı olarak denedi - robotlar, havada diğer vidasız araçlara çarpıp patlayacak şekilde tasarlanmıştı. Özel bir radar sistemiyle eşleştirilen Coyotes, bu şekilde kullanılan "Howler" adı verilen bir anti-drone sisteminin parçasıdır.

Coyote drone'lar uçuş sırasında bilgi gönderip alabildiğinden, yerdeki radar istasyonlarından gemilere yerleştirilmiş sensörlere kadar mevcut sensör ve algılama sistemleriyle kullanım için doğal bir uygun görünüyor. Bir Çakal taşıdığı yüke bağlı olarak okyanus yüzeyindeki nesnelerin görsel veya kızılötesi videosunu insan komutanlarına geri gönderebilir.

Silah haline getirilmiş sürü oluşumunda, bir insan komutanı düşman bir gemiye saldırmak için çok sayıda Çakal gönderebilir, bazı dronlar hedef hakkında daha iyi bilgi sağlarken diğerleri saldırının başarılı olduğuna dair video kanıtı sağlamakta kalır.

Yeni sözleşme ödülü ile ilgili en dikkat çekici şey, sadece Donanmanın ucuz bir insansız hava aracını bir sürü silahına dönüştürmek istemesi değil. Donanma, silahlı dronları, "insansız yüzey gemilerinden (USV'ler) ve insansız bir su altı gemisinden (UUV)" veya robot teknelerden ve robot denizaltılardan hızlı bir şekilde operasyonel fırlatma kabiliyeti edinmenin bir yolu olarak görüyor.

Hepsi birlikte ele alındığında, Coyote, filo savunmasının en dış çevresinin varsayılan silahı olabilir. Bir filonun kenarlarında çalışan robot gemileriyle, Coyote fırlatmaları öndeki yolu izlerdi ve tehlike durumunda, aynı keşifciler şiddetli bir enerji sürüsü haline gelebilir, robotlardan fırlatılan robotlar, insanları korumak için patlamak üzere inşa edilmiş ( umarım uzaktan kontrol ederek) zarar görmez.

Kaynak: POPULAR SCIENCE

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Samsung’un yeni ortaklığı, yalnızca bir İrlanda kasabasında drone teslimatının geleceğine dair başka bir bakış sunuyor

İrlanda Galway ilçesinde küçük bir kasaba olan Oranmore'da artık olası, anında tatmin edici bir drone teslimat geleceğinin tadına varabilirsiniz. İrlandalı drone teslimat şirketi Manna ile yakın zamanda duyurulan bir ortaklıkta Samsung, Oranmore'da Samsung'un İrlandalı çevrimiçi mağazasından bir kişi tarafından sipariş edildiğinde, telefonlar ve akıllı saatler gibi daha küçük elektronik cihazlarını "üç dakika içinde" teslim etme sözü veriyor.

BB1eYkNs.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Manna, Samsung'un duyurusuna göre teslimatları tamamlamak için "özel geliştirilmiş havacılık insansız hava araçları" kullanıyor. Dronların saatte 60 kilometreyi aşan hızlarda (saatte yaklaşık 37 mil) seyahat etme kabiliyeti, bu agresif teslimat sürelerini garanti eden şey gibi görünüyor, ancak yalnızca sevkıyat merkezlerinden iki kilometre yarıçap içinde çalışmak da muhtemelen yardımcı oluyor.

Bununla birlikte Samsung ve Manna, ortaklıklarıyla tam olarak çığır açmıyor. Oranmore'da yaşayan insanlar, Manna'nın market zinciriyle güvence altına aldığı bir anlaşma sayesinde manavdan ilaçlara kadar her şeyi teslim eden insansız hava araçlarına aşina olabilirler.

BB1eYio1.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Hem Samsung hem de Manna, teslimat hizmetini ülke çapında genişletmeye "istekli" olduklarını söylüyor, ancak İrlanda dışında başka şirketler de dronlarla deneyler yapıyor. Amazon, 2016 yılında düzenleyici onayı aldıktan sonra Birleşik Krallık'ta dronlarını test etmeye başladı. ABD'de, Federal Havacılık İdaresi (FAA), bir UPS ve CVS ortaklığı gibi diğer küçük ölçekli testler için de onay vermeye başladı. Florida'da bir huzurevi ve Kuzey Carolina'da bir Walmart-run testi.

Görünüşe göre tüm bu testler, kaçınılmaz bir gerçeklik gibi hissetmeye başlayan şeye hizmet ediyor gibi görünüyor: ertesi gün gönderim, daha çok sonraki dakikada gönderime benziyor. Düzenleyicilerin bunun gerçekleşmesi için drone uçuşları için standartlar üzerinde anlaşması gerekir ve FAA söz konusu olduğunda, uçma özgürlüğü mülkiyeti belirlemek için yeni kimlik sistemleri gerektirecektir. Hükümetin hızı düşünüldüğünde her şey çok uzun bir yol gibi görünebilir, ancak bu Samsung dublöründe olduğu gibi, bu olası geleceğin şimdiki zamana karıştığı daha fazla örnek var.

Kaynak: The Verge

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

ABD Hava Kuvvetleri, Valkyrie dronunun havada kendi gövdesinden başka bir drone fırlattığını duyurdu ve bununda bir ilk olduğunu açıkladı

BB1fkAKk.img?h=560&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Hava Kuvvetleri Araştırma Laboratuvarı, Valkyrie uçağının altıncı testini Mart ayı sonlarında gerçekleştirdi.

Test sırasında drone, dahili silah bölmesinden daha küçük bir drone fırlattı.

Hava Kuvvetleri, Valkyrie'ye insanlı uçakları destekleyebilecek özerk bir İHA olarak bakıyor.

Hava Kuvvetleri Araştırma Laboratuvarı Pazartesi günü yaptığı açıklamada, bir Valkyrie insansız hava aracının yakın tarihli bir uçuş testi sırasında başka bir insansız hava aracı fırlattığını duyurdu.

XQ-58A Valkyrie, yüksek ses altı hızlara sahip uzun menzilli insansız bir hava aracıdır. Hava Kuvvetleri Araştırma Laboratuvarı'nın Düşük Maliyetli Atılabilir Uçak Teknolojisi (LCAAT) programı için Kratos İnsansız Hava Sistemleri tarafından inşa edildi ve ilk olarak 5 Mart 2019'da uçtu.

BB1fkBVs.img?h=743&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

26 Mart 2021'deki altıncı uçuş testi sırasında, uçak ilk yük tahliyesini dahili silah bölmesinden gerçekleştirerek Area-I ALTIUS-600 küçük insansız uçak sistemini başlattı.

Hava Kuvvetleri, Valkyrie gibi nispeten ucuz, harcanabilir insansız hava araçlarını, yanlarında uçabilen ve insanlı savaş uçaklarını destekleyen potansiyel yapay zeka odaklı otonom platformlar olarak görüyor. Bu, Skyborg programının ana odak noktasıdır.

Kratos, Boeing ve General Atomics Aeronautical Systems'ın prototipler geliştirdiği Air Force'un Skyborg projesi, "Hava Kuvvetlerinin düşmanları hızlı bir şekilde engelleyebilecek düşük maliyetli, takım halinde uçakları çalıştırmasını ve sürdürmesini sağlayacak otonom insansız sistemleri kullanmakla ilgilidir. , tartışmalı ortamlarda belirleyici eylemler, "diyor hizmet.

Daha küçük, tüpten fırlatılan otonom ALTIUS-600 insansız hava araçları, istihbarat toplama ve keşif, karşı drone, elektronik savaş ve saldırı yetenekleri şeklinde ek destek sağlıyor.

BB1fknGI.img?h=748&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Gösteri programı yöneticisi Alyson Turri yaptığı açıklamada, son Valkyrie testinin yalnızca yük kapılarının uçuşta ilk açılışı olmadığını, ancak bu sefer XQ-58A drone'nun da öncekinden daha yüksek ve daha hızlı uçtuğunu söyledi. testleri.

Son test, Valkyrie dronunun Aralık ayında Hava Kuvvetleri F-22 ve F-35A avcı uçakları ve Deniz Piyadeleri F-35B ile birlikte uçan uçakları içeren beşinci uçuş testini takip etti.

BB1fkdC0.img?h=757&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Roketle fırlatılan Valkyrie drone, farklı beşinci nesil uçakların iletişim kurmasına izin vermek için inşa edilmiş bir gatewayONE yükünü taşırken yarı otonom bir uçuş gerçekleştirdi, ancak iletişim aracı, uçak havalandıktan kısa bir süre sonra bağlantıyı kaybetti.

Aralık ayında test sırasında yaşanan bağlantı sorununa rağmen, Hava Kuvvetleri, F-22'nin Uçuş İçi Veri Bağlantısı ve F-35'in Çok Fonksiyonlu Gelişmiş Veri Bağlantısının veri iletişimi ve iletimi için dijital güvenlik engellerinin üstesinden gelmeyi başardı. bu teknoloji için olanaklar.

Hava Kuvvetleri Araştırma Laboratuvarı, geçmiş testlere benzeyen ve Kratos ve Area-I tarafından desteklenen en son Valkyrie drone testinin "uygun fiyatlı, yüksek performanslı insansız hava araçlarının faydasını daha da gösterdiğini" söyledi.

Kaynak: Business Insider

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Beta, UPS ile yaptığı elektrikli dikey uçak anlaşmasının bu yeni ulaşım modunu doğrulamasını umuyor

Beta Technologies, UPS'e elektrikli dikey kalkış ve iniş uçağı sağlama anlaşmasını, sözde eVTOL'lerin ticari olarak uygulanabilir olarak kabul edilmesi için önemli bir kilometre taşı olarak görüyor.

Satın alma işleminin bir parçası olarak UPS, ayrıca yükleme, uçuş ve teslimatla ilgili sorunları belirlemek ve ele almak için Beta'nın Vermont genel merkezinde bir personel görevlendirdi.

Beta kurucusu Kyle Clark CNBC'ye, "Burada kimse bir helikopter veya bir jeti değiştirmiyor" dedi. "Aslında tamamen yeni rotalar ve görevler sağlıyoruz."

BB1fohFS.img?h=587&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Elektrikli dikey kalkış ve iniş uçağını United Parcel Service'e satmayı kabul eden Beta Technologies, anlaşmayı eVTOL'lerin ticari olarak uygun kabul edilmesi için önemli bir kilometre taşı olarak görüyor.

Beta kurucusu Kyle Clark Çarşamba günkü duyuru öncesinde CNBC'ye "UPS, işimiz için bir adım işlevi değişikliği" dedi. "Elektrikli dikey uçakların gerçek olduğunu tüm iş dünyasına telgraf ediyor."

Beta Technologies, 10 Alia-250 eVTOL'sini 2024'te UPS'e teslim edilmek üzere tasarlayacak ve inşa edecek ve Federal Havacılık İdaresi'nden sertifika alacaktır. Uçak, elektrikli bir batarya ile çalışıyor. Bir helikopter gibi dikey olarak kalkmasına ve ardından bir uçak gibi uçmasına izin veren beş pervanesi vardır. 1.400 pound taşıyabilir. Tamamen şarj olduktan sonra 170 mil hızla 250 mil gidebilir, bu işlem 50 dakika sürer.

Atlanta merkezli UPS, 500 ila 3,000 pound taşıyabilen küçük uçakları değiştirmek için eVTOL'leri Ekspres Hava dağıtım ağında test etmeyi planlıyor.

"Elektrikli dikey hava taşıtının küresel müşteri kabulü bir gecede olmayacak bir şeydir ve güven ve onay ... UPS gibi bir şirket bunları havalimanları ve dağıtım merkezleri arasında ve havalimanında ve dışında güvenli bir şekilde uçurduğunda üretilir. Havaalanları, "dedi Clark. "Bu deneyim ya da sadece halkın ilk binenlerin kendilerinin olmadığını bilmesi için duygusal tepkisi - bu yüzden bu uçuyor, milyonlarca saatlik paketler içinde yüzlerce uçak - bu pazara yaklaşmanın doğru yolu, ve bizi rekabette önemli ölçüde yükseltecek. "

Gelişmekte olan eVTOL pazarında, başka bir start-up olan Archer ile büyüyen bir rekabet var ve Şubat ayında United Airlines'dan bir yatırım yapıldığını duyurdu. Silikon Vadisi merkezli Archer, 100 km / saate kadar 60 mil gidebilen dört kişilik bir uçak yapmayı planlıyor. Archer, FAA tarafından onaylanmışsa, eVTOL'un 2024 yılına kadar müşterilere teslim edilmesini hedefliyor. Aralık ayında, California merkezli Joby Aviation, eVTOL uçağının 2024'te hizmete girmesini planlayan Uber Elevate uçan taksi hizmetini satın aldı. 2019'da Boeing ve uçak üreticisi Kitty Hawk Corp. arasında bir ortak girişim olarak kurulan Wisk, başladı Yeni Zelanda'da otonom eVTOL taksilerinin test edilmesi.

Beta Technologies ve UPS, anlaşmanın mali koşullarını açıklamıyor, ancak UPS, Beta'dan 150'ye kadar daha fazla eVTOL satın alma seçeneğine sahip. UPS ayrıca "bu şeyi nasıl yüklersiniz, nasıl boşaltırsınız, pilotun bir kokpit için neye ihtiyacı var, kamyonları nasıl alırsınız?" İle ilgili sorunları belirlemek ve çözmek için Beta'nın Burlington, Vermont genel merkezinde bir personel görevlendirdi. ve hemen yanında, "dedi Clark. "Gelecekte daha iyi bir ürüne sahip olmamızı sağlayan tüm bunlar [ve] UPS'in böyle erken bir taahhüdü ile mümkün hale geliyor."

BB1fohG4.img?h=587&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Clark, "Elektrikli dikey havacılık ve uzay uçakları alanındaki ilk anlamlı müşteri siparişi ve bu gerçek bir sipariş ve bu bizi çok hızlı bir şekilde farklılaştırıyor" dedi. "UPS ile gerçek bir ortaklık kurmaya, gerçek bir düzen sağlamaya ve konuşlandırmaya giden açık bir yola sahip olmaya, insanları işe alma yeteneğimize, dünyanın en iyi havacılık şirketleriyle ortaklık kurmaya ve tabii ki ek sipariş almak için. "

Wedbush analisti Dan Ives, 2028 yılına kadar eVTOL harcamasında yaklaşık 300 milyar dolar olacağını tahmin ediyor. Beta Technologies, şimdilik ticari müşterilere uçak sağlamaya odaklanacağını ancak sonunda özel kişilere satış yapacağını söyledi.

Clark, eVTOL'lerin ne için kullanılabileceğinin tam kapsamının hala çözüldüğünü, ancak Beta'nın UPS'e teslim ettiği uçağın şirketi ve sektörü için bir sonraki bölümün başlangıcı olduğunu düşündüğünü söyledi.

"Tüm havacılık pazarını genişletecek, havacılık sektörüne giren yeni önerilen bir itme gücümüz var. Buradaki hiç kimse bir helikopteri veya jeti veya herhangi bir şeyi değiştirmiyor. Aslında daha önce akla gelmeyen tamamen yeni rotalar ve görevler sağlıyoruz. havacılık, "dedi. "UPS'ten gelen bu sipariş sadece gerçeği güçlendiriyor, finansmanı artırıyor, odak noktasını artırıyor ve tüm endüstri ve tabii ki özellikle Beta için gerçek bir konuşlandırılabilir vizyon sağlıyor."

Kaynak: CNBC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • Admin

Video caddede gerçekten kaykay üzerinde uçan adamı gösteriyor

Geçmişten gelen filmler veya televizyon şovları gelecekte dünyanın nasıl olacağına atıfta bulunsa, genellikle robotlar, uçan arabalar ve ne yazık ki hala var olmayan birçok başka ürünle doluydu. Ancak, geleceğin burada olduğuna dair ilk işaret son zamanlarda viral oldu. Bir uçan kaykay üzerinde caddede uçan bir adamın videosu internette yayılıyor ve görünüşe göre gerçek ve satın alınabilir.

BB1g4lC4.img?h=721&w=1085&m=6&q=60&o=f&l

Şimdilerde viral olan videoda görüldüğü gibi, bir adam bir hoverboard üzerinde normal bir şehir caddesi gibi görünen bir yerde uçuyor. Bazıları çevrimiçi olup olmadığını sorgulasa da, bir yorumcu şu anda bu uçan kaykayları satan şirketi buldu. TMZ'ye göre, şirket Omni Hoverboards ve yaklaşık 20.000 $ 'a satın alınabiliyor.

Herkes öğeye bu kadar para harcamaya istekli olmasa da birçok çevrimiçi, bir sonraki araçları olarak hoverboard için para biriktireceklerini söylüyor. Yakında herkes bir uçan kaykay üzerinde caddede gezmeye başlayacak.

Kaynak: audacy

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Alman girişim şirketi, üç ayrı paketi taşıyabilen bir teslimat dronu yarattı

Bir Alman uçak geliştiricisi olan Wingcopter, bir gün paketlerinizi size daha erken ulaştırabilecek bir teslimat dronu yarattı.

BB1g8GNt.img?h=979&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Salı günü şirket, tek bir uçuşta üç teslimat bırakma yapabilen tamamen elektrikli bir drone olan Wingcopter 198'i tanıttı.

Amazon, UPS ve Alphabet’s Wing bölümü gibi şirketler teslimat uçağı filolarını test ederken, bunların çoğu diğer tek paketli uçuşlar için üsse dönmeden önce tek paketleri bırakmak üzere tasarlandı.

Buna karşılık, Wingcopter’in kargo makinesi, alt takımında üç küçük kutuyu taşımak ve her bir paketin ne zaman ve nerede yere indirileceğini kontrol etmek için inşa edildi. Şirketin "üçlü teslimat" dağıtım sistemi, kurye iş akışlarını optimize etmeye yardımcı olabilir, böylece insanlar mallarını daha hızlı ve daha ucuza alabilir.

Wingcopter'in CEO'su Tom Plümmer'e göre, teslimat uçağı filolarını denetlemek için gereken işçiliği de azaltabilir.

Plümmer, "Bugün, bir seferde üç paket dağıtmak için şirketlerin üç dron satın alması veya kiralaması gerekecek" dedi. "Fiyat açısından, sahip olabileceğiniz zaman üç tanesine sahip olmak istemezsiniz. Ve kimse binlerce dronun başının üzerinde uçmasını istemez. "

Yakında görmeyeceğimiz bir yenilik: Kablosuz şarj
Start-up’ın yeni cihazı, sıcak yemek, yiyecek, tıbbi malzeme veya diğer hafif malları dağıtmanın yollarını arayan firmalara drone sağlama vizyonunun merkezinde yer alıyor. Plümmer, "Gökyüzündeki lojistik otoyollara güç sağlamak" için yaratıldığını söyledi.

Şirket, sekiz rotorlu hava aracının dördüncü seviye otonomiye sahip olduğunu söylüyor, bu da çoğunlukla otonom olduğu ancak bazı görevler için bir insana ihtiyaç duyduğu anlamına geliyor.

5,8 fitlik bir kanat açıklığına sahiptir ve burundan kuyruğa 4,5 fit'in altındadır. Wingcopter’in bir helikopter gibi dikey olarak havalanmasına, uçak gibi sabit kanatlı bir pozisyonda uçmasına, gerekirse havada süzülmesine ve dikey olarak inmesine olanak tanıyan patentli eğimli rotor sistemi etrafında inşa edilmiştir. Drone, uçuş kontrolörleriyle iletişim kurmak için kablosuz ağlar kullanıyor ve yakındaki nesnelerden kaçınmak için görsel bir yapay zeka sistemi ve sensörlere sahip.

Şirket, uçağın paketleri serbest bırakmak için güvenli bir yer bulmak için aşağı bakan kameralara güvendiğini ve bunları saniyeler içinde yere indirebileceğini söylüyor.

Wingcopter ayrıca, bir uçuş kontrol cihazının dünyanın herhangi bir yerinde uçan 10'a kadar dronu uzaktan izlemesine izin veren ilgili yazılımı geliştirdi.

Wingcopter 198, maksimum 13 pound yükünü taşırken, yeniden şarj edilmeden önce 47 milden fazla yol alabilir. Üç küçük paket, iki orta boy kutu veya bir büyük kutu taşıyacak şekilde yapılandırılabilir. Wingcopter, daha hafif paketlerle 110 km'ye kadar gidebildiğini ve saatte 150 km azami hıza sahip olduğunu söylüyor.

Robot uşaklarının ev işlerinizi devralması neden yıllar alacak?
Başlangıç, Salı günü ilk 100 birimi için rezervasyonları kabul etmeye başladı. Plümmer, elektrikli dikey kalkış ve iniş (eVTOL) aracının doğrudan satın alındığında altı rakama kadar mal olabileceğini söyledi. Şirketler ayrıca dronları kiralayabilir. Wingcopter, insansız hava araçlarını önümüzdeki aylarda üretmek için Almanya'nın Frankfurt kentinin dışında bir fabrika inşa ediyor.

Wingcopter, Federal Havacılık İdaresi'nden izin almamış olsa da, şirket, geçen yıl FAA'nın insansız hava araçları için "uçuşa elverişlilik" kriterlerini karşılamaktan daha karmaşık olan 10 şirketten biri seçildiğinde, bu hedefe ulaşmaya bir adım daha yaklaştı çevrimiçi olarak mevcut tüketici sürümleri. Drone yazılım şirketi Flirtey ve teslimat firması Zipline da 89 poundun altındaki teslimat uçaklarını gökyüzüne göndermeye çalışan şirketler arasındaydı.

2019'da UPS ve Google'ın ana şirketi Alphabet, ABD'de bazı paketlerin drone ile teslim edilmesini test etmek için federal onay aldı. Geçen yıl Amazon'a drone ile "müşterilere güvenli ve verimli bir şekilde paketler teslim etme" ayrıcalığı verildi. E-ticaret platformu, Amerika Birleşik Devletleri'nde Prime Air geliştirme merkezleri olduğunu söylüyor ve bir gün "paketleri dünyanın her yerindeki müşterilere 30 dakika veya daha kısa sürede teslim etme" sözü veriyor. (Amazon CEO'su Jeff Bezos, Washington Post'un sahibidir.)

Wingcopter daha fazla FAA izni beklerken, şirket öncelikle tıbbi malzemeleri ulaşılması zor yerlere ulaştırmaya odaklanıyor. Şirket, koronavirüs salgını karşısında Afrika ve Güneydoğu Asya'da hava yoluyla aşılar dağıtırken, Draganfly ve Volansi gibi diğer şirketler Amerika Birleşik Devletleri'nde sıcaklığa duyarlı aşılar sunmak için çalıştı.

Wingcopter, gelecekte daha büyük yükleri taşıyacak daha büyük dronlar planlıyor. Plümmer, bir gün hava taksi şirketi bile olabileceğini söyledi.

“Dronları bir gün insan taşıyacak şekilde ölçeklendirmeyi umuyoruz. Ancak bunun 10 yıl geride kaldığına inanıyoruz, "dedi Plümmer.

Kaynak: The Washington Post

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Pentagon, savaşta yapay zeka kontrollü insansız hava araçları ve robotları kullanmayı düşünüyor

BB1gAvoL.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Savaşın geleceği, operasyonda yer alan her robot veya insansız hava aracının kontrolünde bir insan olmadan durumları değerlendirme ve düşmanlarla mücadele etme yeteneğine ve yetkisine sahip olacak gelişmiş yapay zeka (AI) algoritmalarını içerebilir.

Terminator ve Matrix serileri gibi bilim kurgu filmlerinin tasvir ettiği türden bir senaryo gibi gelebilir. Teknoloji, bir bilgisayarın silahlı bir çatışma sırasında meseleleri kendi başına ele alabileceği noktaya kadar ilerlemişti. Filmlerde yapay zeka genellikle insanlara saldırıyor. Gerçek hayatta AI, her bir drone üzerindeki bağımsız insan kontrolünün görevi yavaşlatacağı askeri operasyonların yürütülmesine yardımcı olabilir. Açık bir dezavantajı, düşmanın benzer şekilde gelişmiş teknolojiyi kullanabileceğidir.

Pentagon halihazırda, yapay zekanın bir insanın verdiği emirlere göre kendi isteğiyle hareket etmesine izin verileceği savaş senaryoları üzerinde çalışıyor. Wired'ın geçtiğimiz Ağustos ayında Seattle yakınlarında yapılan böyle bir tatbikat örneği var.

Basit bir görevle birkaç düzine askeri insansız hava aracı ve tank benzeri robot konuşlandırıldı. Birkaç bina arasında saklandığından şüphelenilen teröristleri bulun. Dahil olan robotların sayısı, bir insan operatörün hepsine göz kulak olmasını imkansız hale getirdi. Sonuç olarak, gerektiğinde düşman savaşçılarını bulma ve ortadan kaldırma talimatı verildi.

Savunma İleri Araştırma Projeleri Ajansı (DARPA) tarafından yürütülen tatbikat, robotların gerçek silahlardan ziyade düşman varlıklarla etkileşimleri simüle etmek için kullandıkları radyo vericileri içeriyordu.

Dronlar ve robotlar büyük bir sırt çantası büyüklüğündeydi ve hepsinin genel bir amacı vardı. Robotlar, saldırı planları oluşturmak için AI algoritmalarına erişebiliyordu. Robotlardan bazıları binaları çevreledi; diğerleri gözetleme yaptı. Düşman savaşçılarını tanımlayan bazı işaretçiler, diğerleri ise simüle edilmiş patlayıcılarla imha edildi.

Bu, insanların yol boyunca her kritik kararı veremeyecek kadar karmaşık ve hızlı hareket eden durumlarda askeri sistemlerde otomasyonu simüle etmek için geçen yaz yapılan yapay zeka tatbikatlarından sadece biriydi.

ce83c0f68c89df080012d313f2e34916f24ff889

Wired raporu, Pentagon'un otonom silahlara emirleri yerine getirirken bir dereceye kadar özgürlük tanımasına olan ilginin arttığını açıklıyor. Bir insan yine de üst düzey kararlar verebilir, ancak AI, sahadaki duruma insanlardan daha iyi ve daha hızlı adapte olabilir. Wired ayrıca, Ulusal Güvenlik Yapay Zeka Komisyonu (NSCAI) raporunun bu Mayıs ayında ABD'nin otonom silah geliştirmeye yönelik uluslararası yasak çağrılarına direnmesini tavsiye ettiğine dikkat çekiyor.

Öyle olsa bile, askeri operasyonlarda AI silahlarının kullanılması tartışması çözüme kavuşmadı, bazıları ABD'nin dron ve robot tank sürülerini güçlendirmek için kullanabileceği aynı algoritmaların düşmanların da eline geçebileceğini savunuyor.

MIT profesörü Max Tegmark Wired'a "Her teröristin karşılayabileceği kadar ucuz ölümcül otonom silahlar Amerika’nın ulusal güvenlik menfaatine değil" dedi. Otonom silahlara karşı çıkan Future of Life Institute'un kar amacı gütmeyen kurucu ortağı Tegmark, "Sanırım bir gün Taliban'ı silahlandırdığımız için pişmanlık duyduğumuzdan daha fazla pişman olacağız." AI silahlarının "biyolojik silahlar gibi damgalanması ve yasaklanması" gerektiğini söyledi.

Kaynak: BGR

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

İsrail ordusu, yoğun çatışmalar sırasında Iron Dome'un kendi insansız hava araçlarından (Drone) birini düşürdüğünü açıkladı

AAKnqX9.img?h=560&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

İsrail'in Demir Kubbesi, son çatışmalar sırasında binlerce roketi ve hatta insansız hava aracını püskürttü.

Hava savunma sistemi ayrıca yanlışlıkla bir İsrail askeri insansız hava aracını düşürdü.

İsrail Savunma Kuvvetleri, İsrail medyasına dost ateşi olayının soruşturma altında olduğunu söyledi.

İsrail Savunma Kuvvetleri yerel basına verdiği demeçte, İsrail'in Demir Kubbesi'nin Gazze Şeridi'nde Hamas'la son çatışmada bir İsrail askeri uçağını yanlışlıkla düşürdüğünü söyledi.

Bir IDF sözcüsü Haaretz'e verdiği demeçte, "Gazze'deki çatışmaların bir parçası olarak ve ülkenin göklerini savunmanın bir parçası olarak, bir IDF Skylark insansız hava aracı Iron Dome tarafından vuruldu" dedi ve olayın soruşturma altında olduğunu ekledi.

Skylark insansız hava araçları, İsrail merkezli bir uluslararası savunma şirketi olan Elbit Systems tarafından inşa edilen ve IDF Topçu Kolordusu'nun "Sky Rider" birimi tarafından istihbarat, gözetleme ve keşif görevleri için kullanılan küçük insansız hava araçlarıdır.

Haaretz, IDF'nin dost ateşi olayı konusunda "endişeli" olduğunu, çünkü IDF'nin "kendi kuvvetlerine zarar vermeden uzun bir süre savaşıp savaşamayacağını" sorguladığını bildirdi. Bunun ne ölçüde bir endişe olduğu belirsiz.

İsrail'in Demir Kubbesi, Gazze'deki İsrail Silahlı Kuvvetleri ile Filistinli militanlar arasında yoğun bir ateş alışverişini içeren son 11 günlük bir çatışma sırasında, binlerce roketin yanı sıra düşman insansız hava araçlarıyla karşı karşıya kaldı, ikincisi sistem için bir ilk.

AAKcAoO.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

İsrail'in Demir Kubbesi, roketleri, topçuları ve havanları engellemek için tasarlanmış kısa menzilli bir hava savunma sistemidir. Sistem 2011'den beri kullanılıyor ve İsrail şehirlerine yapılan roket saldırılarından kaynaklanan kayıpları azaltmak için uygulanıyor.

Sistem, İsrail savunma şirketleri Rafael Advanced Defence Systems ve Israel Aerospace Industries tarafından ABD desteğiyle tasarlanmış ve geliştirilmiştir. Arrow ve Patriot pilleri gibi diğer kritik varlıkları içeren daha büyük katmanlı bir savunma sisteminin bir parçasıdır.

İsrail Savunma Bakanlığı Mart ayında, İsrail'in gelecekteki çatışmalarda savaşabileceği çok daha çeşitli hava tehditlerine karşı savunma yapmasına izin verecek olan Demir Kubbe yükseltmelerinin tamamlandığını duyurdu.

Associated Press'in daha önce bildirdiğine göre, yükseltme işlemi sırasında savunma sistemi roketler, füzeler ve insansız hava araçlarını içeren çeşitli tehditlere karşı test edildi. Iron Dome henüz savaşta bir insansız hava aracı kullanmamıştı.

AAKcPUD.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Son çatışmalar, 10 Mayıs'ta Hamas'ın artan gerginlikler ve yerel çatışmalar döneminden sonra İsrail şehirlerine Kassem roketleri fırlatmaya başlamasıyla başladı. Çatışma sırasında IDF, Demir Kubbe'yi etkinliği nedeniyle defalarca övdü.

Sistemin gelen roketlerin% 90'ını yakaladığı ve İsrail'in kayıplarını önemli ölçüde azalttığı söyleniyor. İsrail'de roketlerden iki çocuk da dahil olmak üzere on üç kişi öldü. İsrail'in hava saldırılarıyla misilleme yaptığı Filistinli ölümleri çok daha yüksekti.

İsrail'e ait bir insansız hava aracının kaza sonucu düşürüldüğünü de haber veren Times of Israel, çatışma sırasında İsrail ordusunun Gazze'ye yaklaşık 1.500 hava saldırısı düzenlediğini söyledi. Gazze Sağlık Bakanlığı'na göre, aralarında düzinelerce çocuk olmak üzere en az 243 Filistinli öldürüldü ve kabaca 2.000 kişi yaralandı. Ölenler arasında hem savaşçılar hem de siviller vardı.

Yılların en kötü çatışmalarından biri olan korkunç çatışma, geçen Cuma günü bir ateşkes anlaşmasıyla sonuçlandı.

Kaynak: Business Insider

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Drone (İHA) havada donanma savaş uçağına yakıt ikmali yaparak tarihe geçti

Yetkililerin Pazartesi günü yaptığı açıklamaya göre, insansız bir hava aracı ilk kez havada başka bir uçağa başarıyla yakıt ikmali yaptı.

AAKNJTk.img?h=683&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Bir basın açıklamasına göre, bir ABD Donanması savaş uçağı da dahil olmak üzere iki uçak arasında havada yakıt transferi Cuma günü Mascoutah, Illinois'deki MidAmerica St. Louis Havalimanı'nda gerçekleştirildi.

Uçuş sırasında, bir Donanma F/A-18 Super Hornet ve MQ-25 Stingray adlı Boeing yapımı bir drone, kısa bir süre bir hortumla bağlandı ve drone, her ikisi de sadece 20 fit arayla uçarken savaş uçağına yakıt pompaladı.

Testten bir tanıtım videosu, insansız hava aracından gelen bir kablonun savaş uçağının burnuna doğru indiğini ve bağlantıyı kesmeden önce havada yakıt transfer sürecini başlatırken, dronun doğrudan Super Hornet'in önünde uçtuğunu gösteriyor.

Yerel bir CBS iştirakine göre, Boeing'in MQ-25 program direktörü Dave Bujold, drone'un yaklaşık 4,5 saatlik test uçuşu sırasında mevcut olan 500 pound yakıtın 325'ini aktardığını söyledi.

İLK ALICI, DONANMA LİDERLİĞİNİN KADIN HAVACILARI DİNLEDİĞİNİ GÖSTERİYOR, HAMİLE UÇUŞ KIYAFETLERİ

İnsansız Havacılık ve Saldırı Silahları Program İcra Ofisi'ni yöneten Arka Amiral Brian Corey, Boeing basın açıklamasına göre "başarılı uçuşa entegre" olduğunu söylediği takımı övdü.

Corey, Donanmanın "önümüzdeki birkaç yıl içinde" gelecek testler için Boeing ile çalışmaya devam edeceğini de sözlerine ekledi.

Donanmanın İnsansız Taşıyıcı Havacılık program ofisi program müdürü Yüzbaşı Chad Reed, "Bu bizim görevimiz, saldırı uçaklarımızı tanker rolünden kurtaran ve Carrier Air Wing'e daha fazla menzil, esneklik ve yetenek sağlayan insansız bir uçak" dedi. .

Donanma, herhangi bir ayarlama yapılıp yapılmayacağını belirlemek için test uçuşu sırasında toplanan verileri kullanmayı planlıyor.

Kaynak: Washington Examiner 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

İngiliz yapımı güneş enerjili drone bir YIL boyunca 21336 Metre'de uçabiliyor

AALk9Fk.img?h=672&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Geliştiricilerine göre, bir yıldan fazla havada kalabilen 115 ft kanat açıklığına sahip, İngiliz yapımı güneş enerjisiyle çalışan bir drone, düşük Dünya yörüngeli uydularına bir alternatif olacak.

PHASA-35, BAE sistemleri tarafından Warton, Lancashire'daki tesislerinde geliştirilen ve 20 ay boyunca yüzeyden 70.000 fit yükseklikte uçabilen son teknoloji bir drone.

Havada kalmak için Güneş'ten gelen gücü kullanır, gün boyunca bir dizi küçük pili şarj ederek gece boyunca uçmasını sağlar ve daha uzun operasyonlara izin verir.

150 kg'lık drone, bir doğal afet veya acil durum sırasında birliklerin birbirleriyle konuşmasına veya kırsal bölgelere internet erişimi sağlamasına olanak tanıyan kameralar, sensörler ve iletişim ekipmanları dahil olmak üzere 15 kg'a kadar yük taşıyabiliyor.

BAE sistemleri, on yılın ortasına kadar mevcut olacağını ve 'uydu teknolojisine kalıcı ve uygun fiyatlı bir alternatif' sağlayacağını söylüyor.

AALk4Jl.img?h=591&w=888&m=6&q=60&o=f&l=f

AALk7m4.img?h=500&w=888&m=6&q=60&o=f&l=f

PHASA-35 ÖZELLİKLERİ
Kanat açıklığı: 115ft

Ağırlık: 150kg

Yük limiti: 15kg

Rakım: 70.000ft

Güç sistemi: Güneş enerjili

Uygulamalar

Yeni insansız hava aracı için sundukları çözümlerden biri, birlik hareketlerinin veya denizcilik faaliyetlerinin gözlemlenmesiydi.

Bir uydunun belirli bir zaman damgası için yüksek çözünürlüklü görüntüler sağladığı durumlarda, PHASA-35 sabit bir besleme sağlayabilir.

Tech SME Prismatic'ten mühendislerle işbirliği içinde İngiltere'de geliştirilen n uçak, geçen yıl Avustralya'da ilk uçuşunu başarıyla tamamladı.

Ekip şimdi uçağı stratosferde ilk kez uçurmak için hazırlanıyor.

Bunun, bu yaz ABD'den başlayan test uçuşlarıyla, PHASA-35'i pazara önemli bir adım daha yaklaştıracak önemli bir kilometre taşı olduğunu söylüyorlar.

Firma, "çok çeşitli askeri ve ticari kullanımlar için oyunun kurallarını değiştiren yetenekler" sağlayacağını söylüyor.

Bunlar, orman yangınlarını tespit etmek ve kontrol etmeye yardımcı olmak için orman alanlarının gözetiminden uzak alanlarda internet erişiminin sağlanmasına kadar uzanır.'

Alçak Dünya yörüngesinde genellikle uyduların kapsadığı alanlarda drone için bir dizi temel uygulama görüyorlar.

Buna çevre gözetimi, afet yardımı, sınır koruma, deniz ve askeri gözetim ve mobil internet iletişimi dahildir.

Fırlatma kabiliyeti, çok uygun koşullar gerektireceğinden nispeten sınırlı olacaktır ve iniş takımı eksikliği nedeniyle iniş, dolup taşabilir.

Firma, uzun süre çalışacakları için bunun bir sorun olmadığını ve parça değiştirmek zorunda kalmalarının bir sorun olmayacağını söylüyor - yürüme hızında indiklerini ve hafif olduklarını ekliyor.

Sınırlı fırlatma penceresi fırsatlarını aşmak için bir seçenek, aynı anda birkaç tane göndermek ve onları ihtiyaç duyulana kadar oyalayacak şekilde bir 'gökyüzünde park yeri' oluşturmaktır.

BAE sistemlerinin yeni enerji verimli güneş enerjili drone'larını ticarileştirmesinin birkaç farklı yolu olacak.

Bazı müşterilerin bir platform yerine bir veri hizmeti satın almayı tercih etmesini bekliyorlar, bu nedenle bir dizi etkinlik için tüm uçağı satın almak veya kiralamak yerine bant genişliği kiralamak veya bir kamerada zaman satın almak.

İngiliz havacılık firmasının bir sözcüsüne göre, "Ya da bazı müşterilerin, özellikle de askeriyenin varlıklarına sahip olması daha uygun olabilir".

Verdikleri bir operasyon örneği, bir sensör dahil etme, savunmasız bir ormanın üzerinde aylarca uçma ve ağaçlardaki nem seviyelerini sürekli izleme - bir yangının ne zaman çıkacağını haftalarca önceden tahmin etme yeteneğiydi.

AALjVdD.img?h=479&w=888&m=6&q=60&o=f&l=f

Sıfır emisyonlu araç, yavaş tırmanışı ve geniş kanat açıklığı nedeniyle fırlatma için yalnızca çok sınırlı pencereye sahip olacağından geleneksel havacılık çözümleri gibi çalışmayacak.

BAE, yalnızca rüzgar ve hava koşulları uygun olduğunda fırlatılabileceğini, ancak bir yıldan fazla havada kalabilmesi nedeniyle, aynı anda birden fazla insansız hava aracının fırlatılabileceğini ve gerektiğinde konuşlandırılmaya hazır bırakılabileceğini söyledi.

Çok hızlı hareket etmezler, saniyede yaklaşık 1 fit hızla 70.000 fit'e tırmanırlar ve bir noktadan Dünya'nın en uzak noktasına ulaşmaları yaklaşık iki hafta sürer.

Ancak, rüzgar ve yağmur gibi hava ile ilgili herhangi bir sorunun üzerinde, stratosferde çalışırlar, bu nedenle belirli bir alanın uzun süreler boyunca istikrarlı gözlemlerini sağlayabilirler.

AALk7ma.img?h=504&w=888&m=6&q=60&o=f&l=f

Uçağın tepesindeki güneş panelleri, mevcut teknolojiyle mevcut olan en üst seviyeye yakın olan yaklaşık yüzde 30 verimlilikle çalışıyor.

Gün boyunca güneşten gelen radyasyon, uçarken uçağa güç verecek ve uçakta depolanan 'kullanıma hazır' ticari mobil pilleri yeniden şarj edecek.

Ardından, gece düştüğünde, pil ömründen tasarruf etmek veya daha yüksek bir irtifada uçmaya devam etmek için rakımı azaltma seçeneği ile drone pillerle çalıştırılacaktır.

Bir gün bir orman yangınının ne zaman çıkacağını tahmin etmek için kullanılabilecek 150 kg'lık araç için konseptten test uçuşuna geçmek toplam 20 ay sürdü.

BAE sistemlerinden Drew Steel, uydu teknolojisine uygun maliyetli bir alternatif olacağını ve stratosferde 20 aya kadar çalışabileceğini söyledi.

AALk4Jv.img?h=560&w=374&m=6&q=60&o=f&l=f

Uzayda bu süre Dünya'daki konuma bağlı olarak değişir, bu nedenle kutuplarda çok az güneş ışığı ile çalışmak toplam süreyi birkaç haftaya indirir, ancak bu 'mevcut teknolojilerden önemli ölçüde daha fazladır', diye açıkladı Steel.

Konvansiyonel hava trafiğinin hava ve konumunun üzerinde, stratosferde yerleşik bir pilot olmadan çalışacak şekilde tasarlanmıştır.

Sabit bir hedef alan üzerinde aşırı düzeyde kalıcı kapsama alanı sağlayan bir dizi sensörün taşınmasına izin veren esnek bir faydalı yük tasarımına sahiptir.

Ekip, yeni aracın işlevselliğini açıklamak için bir medya çağrısı sırasında, bu yükün daha yüksek uçuşa izin vermek için azaltılabileceğini ve dronların bir takımyıldız olarak çalışabileceğini ve tek bir drone'dan çok daha geniş bir alan üzerinden internet sağlayabileceğini söyledi.

Bu takımyıldız, Elon Musk'ın SpaceX'i tarafından geliştirilen hizmete işlev olarak benzer olacaktır, ancak devam etmek yerine belirli bir süre için.

Bunun, bir doğal afet sırasında internet erişimi sağlamak veya düşman topraklarındaki bir operasyon sırasında güvenli birlik iletişimi sağlamak için bir fikir olacağını açıkladılar.

Şubat 2020'de Avustralya'da ilk uçuşunu tamamlayan uçak, 2021'de ABD'de stratosferde uçacak ve bu, uçağın ve sistemlerin çalışmak üzere tasarlandığı ortamda kanıtlandığını kanıtlıyor.

Bir dizi stajyer ve yeni başlayanlar da dahil olmak üzere ekibin, ticari olarak piyasaya sürülmeden önce testleri ve işlemleri tamamlaması yaklaşık dört yıl alacaktır.

Bunun bu on yılın ortalarında olacağını tahmin ediyorlar, ancak o zamandan önce müşterilerle yapılan test operasyonlarının bir parçası olarak sınırlı hizmetler sunacak.

Pil ve güneş paneli teknolojisi zamanla geliştikçe, uçağın daha uzun süre havada kalabileceği umulmaktadır.

Kaynak: DailyMail

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 5 hafta sonra...

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın



×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.