Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Elektrikli araba gezegenimiz için daha mı iyi?


Önerilen İletiler

  • Admin

Elektrikli araba gezegenimiz için daha mı iyi?

Dünya için hangisi daha iyi: elektrikli mi yoksa gazla çalışan bir araç mı? Bu sorunun cevabı çok açık görünebilir: Elbette, elektrikli arabalar çevre için daha iyi olmalı, çünkü egzozları yok ve bu yüzden sürerken sera gazı salmıyorlar. Bununla birlikte, elektrikli araçlar (EV'ler) mükemmel değildir ve kendi kirletme sorunları ile birlikte gelirler. Özellikle, pilleri, kaynak ve çıkarma için önemli miktarda enerji gerektiren lityum gibi bileşenler içerir.

BB1e5Dkh.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Ancak pil üretimi, bir elektrikli otomobilin ömrünün yalnızca bir kısmıdır. Ulusal Bilimler Akademisi Proceedings of the National Academy of Sciences dergisinde yayınlanan bir 2014 araştırması, piller için gerekli metallerin madenciliğinden güç sağlamak için gereken elektriğin üretilmesine kadar bir EV emisyonlarının tüm yaşam döngüsünü inceledi ve ardından bunu ortalama emisyonlarla karşılaştırdı. gazla çalışan bir aracın. Ekip, elektrikli araçların kömürle çalışan elektrikle şarj edildiğinde, aslında çevre için geleneksel benzinli arabalara göre daha kötü olduğunu keşfetti.

Bununla birlikte, dünyanın çoğu yerinde, ulusal şebekeler artık EV'lerin, kirlilik ve yaşamları boyunca sera gazı emisyonları söz konusu olduğunda benzinle çalışan emsallerini yenmeleri için yeterince temiz.

Lawrence Berkeley Ulusal Laboratuvarı'nda enerji ve ulaşım sistemleri mühendisliği alanında uzman bir araştırmacı olan Colin Sheppard, "Yalnızca en kirli, kömür ağırlıklı elektrik şebekelerine bağlandığında benzinli içten yanmalı motorlar, sera gazı temelinde EV'lerle karşılaştırılabilir hale gelir," dedi. Kaliforniya.

İlgili: Arabayı kim icat etti?

Elektrik şebekelerinin hala tamamen veya büyük ölçüde kömürle beslendiği çok az yer var. Çin bunlardan biridir; 2019'da ülkenin elektrik arzının% 58'inin kömürden geldiği tahmin ediliyordu ve muhtemelen Çin'in bazı bölgelerinin hala tamamen kömürden sağlandığı tahmin ediliyor. Ancak Nature dergisine göre, Çin'in şebekesi yenilenebilir enerjiye yapılan daha fazla yatırımla gelişiyor - örneğin, ABD'nin iki katı rüzgar enerjisi kapasitesine sahip ve Nature dergisine göre yılda daha fazla güneş paneli inşa ediyor.

San Francisco'daki Uluslararası Temiz Ulaşım Konseyi'nde elektrikli araç araştırmacısı Gordon Bauer, bu iyileştirme modelinin - daha fazla yenilenebilir enerji ve daha az fosil yakıt - küresel bir model olduğunu ve elektrikli araçların çevresel kimlik bilgilerini artırmaya yardımcı olduğunu söyledi. "Elektrikli bir aracın kullanım ömrü boyunca ızgaralar daha yeşil hale geldikçe, daha da iyi hale gelecektir."

Çevre Bilimi ve Teknolojisi dergisinde bu ay yayınlanan bir çalışmada Sheppard, tüm arabaların elektrikli olduğu varsayımsal bir gelecek senaryosunu modelledi. Sheppard WordsSideKick.com'a verdiği demeçte, "Tüm binek araçların elektrikli olması durumunda enerji, altyapı ve emisyon etkilerinin ne olabileceğini anlamak istedik" dedi. Bauer ayrıca projede Sheppard ile işbirliği yaptı. Bulguları, elektrikli bir aracın geleceği lehine güçlü bir şekilde ortaya çıkıyor.

Örneğin, Sheppard, ABD'deki tüm özel mülkiyete ait araçlar elektrikli olsaydı, geleneksel gazla çalışan arabalara kıyasla ülkedeki sera gazı emisyonlarını yılda% 46 (0,5 gigaton karbondioksit) azaltacağını hesapladı. Bu araçlar, elektrik üretiminin mali maliyetini en aza indirmek için stratejik olarak seçilen zamanlarda araçların yeniden şarj edildiği, "akıllı şarj" olarak da bilinen bir teknik olan "kontrollü şarj" a tabi tutulursa, bu azalma daha da artırılabilir. (Örneğin, gece şarj etmek genellikle gündüze göre daha ucuzdur; bu strateji aynı zamanda daha ucuz elektrik üreten daha verimli enerji üreten tesislerin kullanımını da destekler.) Özel sektöre ait tüm elektrikli arabalar bu şekilde şarj edilmiş olsaydı, emisyon tasarrufları artabilirdi. yılda% 49'a kadar.

Bu tahminler, Sheppard'ın ABD'nin gelecekteki enerji portföyünün "iddialı" bir tahayyülü olduğunu kabul ettiğine dayanıyor. Bu gelecek, çok daha fazla yenilenebilir enerjiye sahip, ancak yine de sıfır karbon hedefine ulaşmamış veya iklim değişikliğine katkıda bulunmayan ulusal bir şebekeye sahip bir ülke öngörüyor, dedi. Bu senaryoyu mümkün kılmak için yapılması gereken önemli miktarda siyasi irade ve pratik değişiklik var, ancak bu koşullar altında tüm teorik potansiyel elektrikli araçların haritasını çıkarmak yine de yararlıdır.

İlgili: İklim değişikliğini durdurmak için atmosferden yeterince karbon çekebilir miyiz?

Kısacası, çevresel bir bakış açısıyla, bir EV satın alma lehine gaz veya dizel ile çalışan bir araca kıyasla çok daha kolay. Peki ya maliyet? Elektrikli araçlar çoğu insanın karşılayamayacağı kadar pahalı değil mi?

Tüketici hakları grubundan bir 2020 raporu, Tüketici Raporları, bunun da değiştiğini öne sürüyor. Rapor, bir elektrikli aracın ömrü boyunca mil başına onarım ve bakım maliyetlerinin, içten yanmalı motorlu geleneksel araçların yarısından biraz daha az olduğunu tahmin ediyor. Bunun nedeni büyük ölçüde, elektrik motorlarının genellikle düzinelerce olan geleneksel motorlara kıyasla tek bir hareketli parçaya sahip olmasıdır. Bu, bir elektrikli araçta daha az bileşenin değiştirilmesi gerektiği anlamına gelir ve bu da satış noktasında olmasa da önemli ölçüde tasarruf sağlar.

Bauer, "Şu anda kulağa radikal gelebilir, ancak 2030 geldiğinde, sorunun üreticilerin bunları ne kadar çabuk yapabilecekleri ile ilgili olacağını düşünüyorum" dedi.

Bauer tarafından yapılan yakın tarihli bir ABD çapında analizde, yeni elektrikli araçlar için yüksek amortisman oranının, kullanılmış araba satın alma olasılığı daha yüksek olan düşük gelirli haneler için daha büyük faydalar sağlayacağı sonucuna vardı. Bauer, bunun, teknolojik yenilikler ve artan tedarikçi rekabeti gibi fiyat düşüşlerini yönlendiren diğer faktörlerle birlikte, yaklaşık 2029 yılına kadar neredeyse tüm gelir seviyeleri için bir EV'nin geleneksel benzinle çalışan bir araba ile aynı maliyete sahip olması gerektiği anlamına geleceğini buldu. Dahası, Bauer, 2030'a kadar ABD'deki düşük gelirli hanelerin elektrikli araçlara geçmeleri durumunda yakıt tasarrufundan yılda 1.000 dolar tasarruf edeceğini hesapladı.

Kaynak: LiveScience

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.