Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Nitelikli Eleman Bulmanın 6 Yolu


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Nitelikli Eleman Bulmanın 6 Yolu

Nitelikli adaylar bulmak, genellikle küçük işletme sahipleri ve işe alım uzmanları için en büyük zorluktur. İşte en iyi yetenekleri bulmak ve işe almak için 6 strateji.

group-of-employees.jpg

İş arayanların sayısına rağmen, birçok işveren, açık pozisyonlarını dolduracak nitelikli adaylar bulmanın zor olduğunu söylüyor. İşe alma, pahalı ve zaman alıcı bir süreç olabilir ve kaliteli adayların eksikliği başvurduğunda genellikle cesaret kırıcı olabilir. Ancak, doğru başvuru sahiplerini çekme şansınızı artırmanın yolları vardır. İşe alma sürecindeki acıyı gidermeye ve şirketinizin tam olarak ihtiyaç duyduğu nitelikli çalışanları bulmaya yardımcı olmak için ipuçlarımızı kullanın.

Harika bir iş tanımıyla başlayın

Şirketinizin ve doldurmak istediğiniz işlerin önemli olduğunu zaten biliyorsunuz, ancak potansiyel çalışanların da bunları bilmesi ve hissetmesi gerekiyor. Giriş bölümünde bir soru sorarak veya şirketinizde bu pozisyona sahip olmanın nasıl bir şey olacağına dair bir resim çizerek iş tanımınızda yaratıcı olun. Bunu takiben, beklentiler, maaş, yan haklar, iş yeri, çalışma saatleri ve seyahat gereksinimleri ile birlikte işin görevleri ve niteliklerinin ne olduğunu açıkça belirtin. Harika bir iş tanımı hazırlamak, harika pazarlamayla birlikte çalışır - hedef kitlenizi tam olarak anlamanız ve iş tanımlarınızı buna göre oluşturmanız gerekir.

İş ilanlarınızı şirketinizin web sitesinde tanıtın

Özellikle sizin şirketiniz veya sizinki gibi bir şirket için çalışmak isteyen iş adayları olabilir. Web sitenizdeki bir sayfa, tüm açık pozisyonlarınız için bir iş panosu görevi görebilir, böylece belirli fırsatlar arayanlar bunları tek bir yerde rahatça bulabilir. Bulması kolay ve açık bir şekilde "iş fırsatları" olarak etiketlenmiş bir sekme eklediğinizden emin olun.

İş ilanlarınızı sosyal medya kanallarınızda tanıtın

Kişilerinizin kimi bildiğini asla bilemezsiniz ve bir sonraki çalışanınız mevcut bir müşteri, bir arkadaş veya bir aile üyesi aracılığıyla bulunabilir. Bu nedenle, iş ilanlarınızı işletmenizde ve kişisel sosyal medya kanallarınızda tanıtmak çok yararlıdır. Takipçilerinizi iş tanımlarınızı ağlarıyla paylaşmaya teşvik edin. Ayrıca, erişiminizi hedeflenen bir kullanıcı grubuna genişletmek için LinkedIn ve Facebook Reklamcılığını kullandığınızdan emin olun.

Alıntı

Doğru başvuru sahiplerini çekme şansınızı artırmanın yolları vardır.

Yerel kolejler ve üniversitelerle bağlantı kurun

Birçok kolej ve üniversitede, yalnızca öğrencilerin iş bulmalarına yardımcı olmak için istihdam edilen personele sahip kariyer merkezleri vardır. Hatta bazı okulların kendi iş ilanları ve iş ilanlarını destekleyen e-posta haber bültenleri bile vardır. İşin bulunduğu yere 60 mil mesafedeki tüm kolejleri ve üniversiteleri belirleyin ve işe alma ihtiyaçlarınızı bildirin. Tipik olarak, bu hizmetler ücretsizdir ve mezunların da kariyer merkezi hizmetlerini kullanması nedeniyle her zaman yeni mezunların işe alınmasını gerektirmez. Bunun için bütçeniz varsa, iş adaylarıyla tanışma ve hatta yerinde mülakatlar yapma fırsatı sağlayan okulların kariyer fuarlarını sorun.

Mevcut çalışanlarınızdan tavsiye isteyin

Çalışan yönlendirme programı, şirketinizdeki açık pozisyonlar için nitelikli adaylar bulmanın en iyi yollarından biridir. Mevcut çalışanlarınızdan açık bir pozisyon için tanıdıkları birini yönlendirmelerini istemek birkaç nedenden dolayı etkilidir. Birincisi, çalışanlarınız iş ihtiyaçlarınızı, hedeflerinizi ve kültürünüzü zaten biliyorlar, bu nedenle ideal bir adayın kim olabileceğine dair dar bir liste zaten var. İkincisi, yetenekli çalışanlarınızın ağından yararlanmak size daha küçük ama hedeflenen bir aday havuzu sağlar, böylece en iyinin en iyisini işe almaya odaklanabilirsiniz. Son olarak, hem yönlendirilen çalışanlar hem de yönlendirenler şirketlerde daha uzun süre kaldığından, yönlendirmeler elde tutma oranlarını etkiler.

Mevcut müşterilerinizden tavsiye isteyin

Tıpkı mevcut veritabanınıza en son promosyonlarınızı anlatan bir pazarlama e-postası gönderdiğiniz gibi, müşterilerinize işe alma ihtiyaçlarınızı paylaşan bir iletişim gönderebilirsiniz. Markanızı zaten bilen ve seven nitelikli bir aday getirmekten daha iyi ne olabilir? Misyonunuz, ürünleriniz ve hizmetleriniz konusunda tutkulu olan mevcut müşteriler, en iyi çalışanlardan bazılarını yapabilir.

Nitelikli iş adayları bulma ve doğru çalışanları işe alma konusunda daha fazla rehberlik için beş işe alım ipucumuza göz atın.

CO— önde gelen saygın uzmanlardan size ilham vermeyi amaçlamaktadır. Bununla birlikte, herhangi bir ticari karar vermeden önce, kişisel durumunuza göre size tavsiyede bulunabilecek bir profesyonele danışmalısınız.

Kaynak: Sean Peek

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.