Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Elon Musk, Otomobil Endüstrisini Tamamen Değiştirebilecek Parlak Bir Planı Sessizce Açıkladı


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Elon Musk, Otomobil Endüstrisini Tamamen Değiştirebilecek Parlak Bir Planı Sessizce Açıkladı

BB17rGpE.img?h=519&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Elon Musk, Tesla'yı bir rakip değil eski otomobil üreticilerinin ortağı olarak konumlandırmaya çalıştı. Son ifadesi bunu bir adım daha ileri götürüyor.

Tesla kısa bir süre önce dünyanın en değerli otomotiv şirketi Toyota'yı geçtiğinde manşetlere çıktı. Geçen yıl her şirketin sattığı otomobil miktarını karşılaştırdığınızda bu gerçek inanılmaz:

Toyota, 2019 yılında dünya çapında yaklaşık 10.7 milyon otomobil sattı.

Tesla 368.000'in altında sattı.

Yaşasın...

Elbette Tesla, mevcut başarılardan ziyade gelecekteki potansiyel temelinde daha fazla değer elde etti. Polarize yürütme başkanı Elon Musk'un önderliğinde şirket, bir bütün olarak dünyanın daha sürdürülebilir enerji kaynaklarını kullanmaya doğru ilerlediği bir dönemde elektrikli araçlar üretmenin yolunu açtı.

Ancak bu hafta başında Musk, Twitter'da otomobil endüstrisini büyük ölçüde artırabilecek ince bir yorum yaptı. Teslarati'de, Alman otomobil üreticilerinin Tesla'nın teknolojisi ile kendi teknolojileri arasındaki boşluğu kapatmaya çalıştıklarını vurgulayan bir makaleye yanıt olarak Musk, tweet attı:

"Tesla, lisanslama yazılımına ve güç aktarma organları ve pil tedarik etmeye açık," diye tweetledi Musk. "Biz sadece rakipleri ezmek değil, sürdürülebilir enerjiyi hızlandırmaya çalışıyoruz!"

Musk'un açıklamasının parlak potansiyelini bir an için düşünün.

Tesla, EV üretiminde rakiplerine liderlik etmenin yanı sıra (ve bunları desteklemek için gereken daha büyük stil piller), araçlarında modern teknolojiyi kullanmanın ön saflarında yer alıyor. Aslında, birçoğu Tesla'yı "otomobil üreten bir teknoloji şirketi" olarak tanımladı.

Buna karşın, Musk, sürekli olarak gerçek kalitede otomobil üretmenin ve onları teslim etmenin zorlukları hakkında defalarca konuştu. Bir noktada Tesla'nın yolculuğunu "üretim cehennemi" teslim lojistik cehennemi "olarak tanımladı.

Spektrumun diğer ucunda Toyota, Volkswagen, GM ve Ford gibi eski otomobil üreticileriniz var. Büyük ölçüde Tesla'nın yükselişi nedeniyle, bu şirketler kendi elektrikli araç çabalarını ilerletmek zorunda kaldılar. Bu, temelde sıfırdan başladıkları için, kaynakların muazzam bir maliyeti ve kullanımı olmuştur.

Ancak, eski otomobil üreticileri Tesla'nın zayıf olduğu yerlerde üstünlük sağlıyor: yani üretim ve teslimat. O kadar uzun süredir araba ürettiklerinden beri, tutarlı ve rafine süreçlerle birlikte büyük fabrikalar geliştirdiler.

Peki ya Tesla, gücünü yazılım - pil teknolojisi için lisanslamak için otomobil üreticileri ile bir anlaşma yapabilirse?

Sonra herkes faydalanır:

Eski otomobil üreticileri (neredeyse) Tesla'nın teknolojisini hemen yakalayabilir ve iyi oldukları şeye odaklanmalarına izin verebilir: üretim ve teslimat.
Tesla, lisanslama anlaşmasından çok ve çok para kazanarak, yazılım inovasyonunda öncülük etmesini sağlar.
Bir bütün olarak otomobil endüstrisi, daha sürdürülebilir enerji kullanma ve yeni teknolojiyi araçlarına dahil etme hedeflerine yaklaştıkça, genel nüfus en çok fayda sağlar.
Ben buna kazan-kazan-kazan diyorum.

Hepsi mantıklı
Musk'ın tweet'inden şaşkınsanız, olmamalısınız. Aslında, Musk yıllardır birincil amacının daha büyük otomobil üreticileriyle rekabet etmek değil, onları kazanmaktır.

Musk bunu 2014'ün başlarında önemli bir blog gönderisinde dile getirdi. Orada Tesla'nın teknolojisini kullanmak isteyen diğer şirketlere karşı patent davaları açmayacağını açıkladı. Bu, Musk, "elektrikli araç teknolojisinin ilerlemesi için açık kaynak hareketi ruhu içinde" yapıldı.

Musk, daha büyük otomobil şirketlerinin teknolojisini kopyalamak ve daha sonra Tesla'yı işten çıkarmak için devasa kaynaklarını kullanmak istemeleri durumunda Tesla'nın başlangıçta patent aldığını açıkladı. Ancak bunun tersinin gerçekleştiğini anlamak uzun sürmedi: Postayı yayınlarken, eski otomobil üreticilerinin elektrikli araç programları "küçükten yokluğa" idi.

Musk şöyle yazdı: "Yıllık yeni araç üretiminin yılda 100 milyona yaklaştığı ve küresel filonun yaklaşık iki milyar otomobil olduğu düşünüldüğünde, Tesla'nın karbon krizini ele alacak kadar hızlı elektrikli otomobiller üretmesi imkansız. Gerçek rekabetimiz küçük değil Tesla olmayan elektrikli otomobillerin damlası değil, dünya fabrikalarından her gün dökülen muazzam benzinli araba seli. "

İşte buradayız. Altı yıl sonra Tesla artık bloktaki yeni çocuk değil. Artık start-up otomobil şirketi diğerleri burunlarını başparmak.

Ancak bunun sıfır toplamlı bir oyun olması gerekmez. En azından Tesla ile değil, bir rekabet olması bile gerekmiyor.

Eski otomobil üreticileri akıllıysa, hem kendileri hem de Tesla için mantıklı olan bir lisans anlaşması müzakere etme fırsatına atlayacaklar.

Çünkü bunu ilk kim çözerse, dünyadaki ikinci en değerli otomobil şirketi haline gelebilir.

Kaynak: Inc.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.