Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Çin, denizde çok büyük miktarda petrol saklıyor. İşte nedeni


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Çin, denizde çok büyük miktarda petrol saklıyor. İşte nedeni

Çin bu baharda çok ucuza çok ucuza yabancı petrol satın aldı ve denizde ham petrolü boşaltmayı bekleyen tankerlerin büyük bir trafik sıkışıklığı oluştu.

BB16dyRa.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Su kaynaklı akışları takip eden ClipperData'ya göre, 29 Haziran itibarıyla, dünyanın ABD'den sonra ikinci en büyük petrol tüketicisi olan Çin, ülkenin kuzey kıyısında denizde yüzen 59 farklı gemide 73 milyon varil petrol biriktirdi. Gerçek zamanlı ham petrol. Bağlam için bu, tüm gezegene olan talebin dörtte üçüdür.

Bugün gelen variller, pandemi nedeniyle petrol fiyatlarının eridiği Mart ve Nisan aylarında satın alınacaktı. ABD ham petrolü ilk defa 20 Nisan'da sıfırın altına düştü.

ClipperData'ya göre, Çin'in yedi gün veya daha uzun süre bekleyen gemilerde petrol varili olarak tanımlanan yüzen depolama, Mayıs ayının sonundan bu yana neredeyse dört kat arttı. Rekorlar arasında en fazla 2015'in başlarına kadar gitmekle kalmıyor, 2020'nin ilk çeyreğinde aylık ortalamanın yedi katına çıkıyor.

Petrolün denizde istiflenmesi, enerji piyasasında aşırı stresli bir dönemde Çin'in pazarlık avının bir yansımasıdır.

ClipperData'daki emtia stratejisi direktörü Matt Smith, "Çin küresel bir satın alma sürecine girdi," dedi. "Açık denizde sadece bu ham inşaat sığınağı var."

Ve Smith, Çin'in kara depolama tanklarının doldurulmaya bile yakın olmadığını belirtti.

“Bu sadece terminal tıkanıklığıyla ilgili. O kadar çok şey var ki, onları yeterince hızlı bir şekilde kıyıya getiremiyorlar” dedi.

Petrol fiyatlarında 80 $ salınım

Çin'in alımları, dövülmüş petrol pazarını desteklemeye yardımcı oldu.

Varil düşük 40 dolarlık bir negatif varile düştükten sadece yedi hafta sonra, ABD ham petrolü varil başına 40 dolara yükseldi. Bu 80 dolarlık salıncak OPEC ve Rusya'nın eşi benzeri görülmemiş arz kesintileri, dünyadaki sağlık kısıtlamalarının kaldırılması ve Çin'den gelen güçlü talepten kaynaklandı.

Dünyanın ikinci en büyük ekonomisi olan Çin, ekonomisinin uğultusunu korumak için büyük ölçüde dış ham maddelere güveniyor. Bu nedenle, küresel fiyatlar dibe vururken ülkenin petrol stoklaması mantıklıdır.

S&P Global Platts'a göre, Çin'in petrol ithalatı Mayıs ayında bir önceki yıla göre% 19 artışla günlük 11.3 milyon varil rekor seviyeye yükseldi. Ülkenin yabancı ham petrol sevkiyatlarının Haziran ayında bu rekoru aşması bekleniyor.

Bu petrolün büyük bir kısmı Latin Amerika kökenli.

ClipperData'ya göre Brezilya, Çin'in yüzen deposunda önde gelen petrol kaynağı. Ham petrolün Brezilya'dan Çin'e gönderilmesi yaklaşık bir buçuk ay sürüyor. Petrolün çoğu Irak, Suudi Arabistan ve Nijerya'dan da geliyor.

'Deli gibi satın almak'

Tabii ki, diğer ülkeler de acil stoklarını desteklemek için petrol kazasından yararlandı.

Rabobank enerji stratejisti Ryan Fitzmaurice, "Büyük bir enerji tüketicisiyseniz, iki elinizle satın alırsınız," dedi.

Petrol fiyatları Mart ayında serbest düşüş yaşarken, Trump yönetimi Stratejik Petrol Rezervini güçlendirmek için 30 milyon varil satın alarak "potansiyel olarak katastrofik kayıplarla" karşılaşan ABD petrol üreticilerini desteklemeye söz verdi. Bu hareket hükümetin önceki stoktan petrol satmak için planının zayıf olması durumunda tersine döndü.

Ancak analistler, Çin'in stoklarının, diğer ülkelerin ucuz fiyatlara tepki olarak yaptıklarını cüce ettiğini söyledi. ClipperData'dan Smith, "Çin deli gibi satın alan tek ülke. Dışarı çıkıp daldırma satın aldılar" dedi.

Geçici arbitraj fırsatı

Belirgin enerji güvenliği avantajlarının ötesinde, Çin'in alımları da muazzam finansal teşviklere sahipti.

Çünkü bu bahar petrol piyasaları dik "contango" ya dönüştü - yatırımcıların gelecekte bir meta için bugünkünden çok daha fazla ödeme yapmaya istekli olduğu bir olgu. Durum, piyasa oyuncuları için birkaç ay ham petrol depolamak ve daha sonra düzenli bir kâr için daha sonraki bir tarihte çevirmek için bir arbitraj fırsatı yaratıyor.

"Bir ay sonra 40 dolara satabildiğinizde neden 40 dolara satıyorsunuz?" Rystad Energy'de petrol piyasaları analisti Louise Dickson, CNN Business'a bir e-posta ile yazdı.

Enerji şirketleri ve yatırımcılar ilkbaharda gemileri sadece petrol taşımak için değil depolamak için de kullanmaya başladılar.

Rystad'a göre, bu oran çok büyük bir ham taşıyıcı veya 2 milyon varil ham petrol tutabilecek VLCC'yi Nisan ayı sonunda ABD Körfez Kıyısı'ndan Çin'e bir yolculuk için iki kattan 15 milyon dolardan fazlaya kiraladı.

Dickson, "Artık depolama paniği kaldırıldığı için VLCC'yi depolama için ayırmak için bir neden yok." Dedi.

Tabii ki, risk, Çin'in yabancı petrole olan susuzluğunun sonunda tatmin edileceğidir. İthalat zaten rekor seviyelerde. Yüzen depolama normal seviyelerin çok üzerindedir. Ve petrol piyasaları artık contangoda değil.

ClipperData'dan Smith, Çin'e yönelik ham petrol trafiğinin zaten yavaşlamaya başladığını söyledi.

"Geçtiğimiz aylarda fiyatların desteklenmesine yardımcı olması gibi," dedi, "önümüzdeki aylarda bunun tersini yapabilir."

Kaynak: CNN

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin başlığı şöyle değiştirdi Çin, denizde çok büyük miktarda petrol saklıyor. İşte nedeni

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.