Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Dünyanın En Ucuz Elektrikli Otomobilinin Arkasındaki Etkileyici Mühendislik


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Dünyanın En Ucuz Elektrikli Otomobilinin Arkasındaki Etkileyici Mühendislik

Dünyanın en ucuz yeni elektrikli otomobili, Çin e-ticaret web sitesi Alibaba'dan 1.200 $ Changli Nemeca gerçekten şaşırtıcı bir makinedir. İş arkadaşım Jason Torchinsky arabanın kutusundan çıkıp beklenmedik özelliklerini gördüğü anda ve hatta daha da ötesi, bu daha da netleşti. Ama o ve ben, Changli’nin inanılmaz değerini gerçekten fark ettiğimiz teknolojiye deri altında bakana kadar değildi. İşte inanılmaz 1.1 beygir gücü Changli'nin arkasındaki mühendisliğe bir göz atın.

BB156dQu.img?h=657&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Jason'ın geçen yıl bir vizyonu vardı: Alibaba'dan dünyanın en ucuz elektrikli arabasını satın alacak, okyanustan ABD'ye gönderecek, tüm gümrük evraklarıyla başa çıkacak, arabayı Kuzey Carolina'daki yerine taşıyacaktı ve dünyaya EV sahipliğinin en kötü biçiminin nasıl olduğunu gösterin. Şaşırtıcı bir şekilde, şirketimizdeki belirsizliğe ve koronavirüs ve ilgili ekonomik kargaşaya rağmen, onu çıkardı. Çin, Jiangsu'da hayata başlayan araba şimdi Jason'ın Chapel Hill'deki arka bahçesinde oturuyor ve makinenin etkileyici özellikleriyle bizi hemen havaya uçurdu.

Otomobilin değeri, MP3 çalar ve yedek kamera gibi iç cihazların ötesinde devam ediyor. Changli, cilt altında da şaşırtıcı bir donanım sunuyor. Hayır, bu çılgın bir şey değil, ama Jason ve ben beklediğimizden çok daha ilerlemişti (bu, küçük bir motor zincirle tek bir tekerleği süren ham bir çerçevede bir portatif lazımlıktı). Direksiyona ve süspansiyona bir göz atarak başlayalım.

Direksiyon ve Süspansiyon

BB156dO8.img?h=616&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Changli’nin ön süspansiyonunun neden bu kadar etkileyici olduğunu anlamak için, Changli'nin maliyetinin beş katına mal olan giriş seviyesi golf arabalarının çoğunun çok, çok daha fazla tasarım sunduğunu düşünmelisiniz.

Yukarıdaki fotoğrafa bir göz atın. Bu, direksiyon eklemlerinin dönmesine izin vermek için temel bir ölü aks ve kingpinlerden oluşan Changli'nin ön süspansiyonunu gösterir. Bu aslında oldukça basit.

Burada şaşırtıcı olan şey, kısmen sadece yol çarpmalarını absorbe etmedikleri için değil, aynı zamanda yanal ve uzunlamasına yüklere karşı yapısal elemanlar olarak hareket ettikleri için - yaprak yayları kullanmak yerine - ucuz olan, bağlantı süspansiyon tasarımı. Bu, iki alt kumanda kolundan (yarıçap kolları — yukarıya bakın) ve bir izleme çubuğundan oluşur.

BB156fwg.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Yarıçap kolları aksı boylamasına konumlandırır ve aksa iki konumda monte edildiği için fren ve hızlanma altında aks sargısını sınırlar. Ve yukarıda direksiyon ara milinin ve kremayer ve pinyon direksiyon kurulumunun yakınında gösterilen iz çubuğu, aksı yanal olarak (yani çapraz araba) bulur.

Bu, Toyota Land Cruiser 80 Serisi, son nesil Land Rover Defender ve ön süspansiyonu aşağıda gösterilen modern Suzuki Jimny gibi araçların altında bulduğunuzla aynı süspansiyon tasarımıdır:

BB156dOv.img?h=623&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Bu yarıçap kolu kurulumuyla karşılaştırmak için, bazı tipik golf arabası ön süspansiyonlarına bir göz atın. Bu ilki bir E-Z-GO'dan ve iki uzunlamasına yaprak yayla asılı duran ölü bir aks kullanıyor ve sadece tek bir şok gibi görünüyor:

BB156hWu.img?h=678&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Daha yaygın bir kurulum gibi görünen şey, sağlam bir aks yerine üst kontrol kollarına sahip bir Club Car'dan (yani bağımsız bir süspansiyon tasarımı), ancak Jason'ın metin ve oklarla işaret ettiği gibi - antika bir enine yaprak yay kullanır:

Tipik Golf Arabası

BB156hWy.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Changli bir şekilde sıfır yaprak yay kullanıyor. Önde, aslında bir çift coilover var ve bu oldukça etkileyici.

Elbette, coilover kullanan çok sayıda golf arabası var, ancak 1.200 dolara mal değiller. Changli'nin çok ucuz olması, ancak modern üretim arabaları tarafından kullanılan ve halka açık otoyol kullanımı için kullanılan üç bağlantılı yarıçaplı kol tasarımına sahip bir coilover ön süspansiyon kullanması benim için etkileyici görünüyor.

BB1565FL.img?h=613&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Bu coilover, milin (veya direksiyon mafsalı) aksının üst kısmına tutturulur, yani - direksiyon rafına bağlı bağlantı çubuğu sayesinde - bir kingpin (temel olarak bazı yağlanabilir burçlara sahip büyük bir cıvata ile) aks borusu etrafında döndürülür rotasyona izin veren).

BB156hWG.img?h=623&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Bu kingpin kurulumu oldukça eskidir (bir Ford Model T'de bulacağınıza benzer - modern arabalar bilyalı eklemleri kullanma eğilimindedir), ancak golf arabaları arasında standart gibi görünüyor ve yukarıda bahsedilen Jimny bir tür kingpin tasarımı.

BB156fwB.img?h=659&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Arkadaki süspansiyon benzerdir, elbette direksiyon rafı veya mil yoktur. Ayrıca, coilover, ayrı bir yay ve amortisör ile değiştirilir.

BB156fwF.img?h=722&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Yine de genel kurulum devam ediyor: Sarma ve arka aks hareketini sınırlamak için iki damgalı çelik yarıçap kollu sağlam bir aks var ve yan aks hareketini sınırlamak için çerçeveden aksın üstüne giden bir izleme çubuğu var.

BB156hWP.img?h=636&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Yine de Changli'den çok daha pahalı olan her golf arabasının yanında lanetleyin, kontrol kolları, iz çubuğu ve elbette helezon yaylar içermeyen temel bir yaprak yay tasarımı kullanıyor. İşte Club Car'a bir bakış:

Tipik Golf Arabası

BB156fwH.img?h=599&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Changli muhtemelen bu daha pahalı süspansiyon tasarımını, özellikle çok sayıda kamyonet üreticisinin kısmen tasarruf etmek için kangallar üzerinde yaprak yaylarla sıkıştığını düşünerek nasıl haklı gösterebilir? Dünyanın en ucuz EV'si, bobinlerle üç bağlantı için yaprak paketinden kaçınmaya nasıl karar verdi? Ölçek ekonomileri ve elbette, düşük işçilik maliyetlerini uygulanabilir kılıyor.

Şimdiye kadar, Changli'nin süspansiyonu sofistike olmaktan uzak olsa da (sonuçta, tamamen sağlam bir tasarıma kıyasla çift katı aks tasarımının temel olduğu), para için şaşırtıcı derecede karmaşık olduğu açıktır. Yani, araba için 930 dolar (pillerle 1.200 dolar), bir golf arabasıyla karşılaştırıldığında bir Suzuki Jimny'den daha fazla ortak paylaşan bir süspansiyon kurulumu görmek için kir ucuz.

Frenler

BB156hWQ.img?h=699&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Fren sistemi inanılmaz derecede basittir. Ön aksta hiç fren yoktur, arkada ise çubuklar, şaftlar ve bir pedal / bellkrank tarafından etkinleştirilen bir dizi kampanalı fren bulunur.

BB156hWW.img?h=650&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Fren pedalı hemen hemen dikeydir ve bir çan krank görevi görür, yani pedalın kendisi bir pivot etrafında döner ve bir kolu bir yayla bir çubuk çekerek hareket ettirir.

BB1563zh.img?h=658&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Çubuk, büyük bir mili döndüren (kabindeki el freni de doğrudan bu şaftı döndürmek için hareket eder) başka bir kaldıraç koluna bağlanan, otomobilin arka kıç ekseninden aşağı doğru ilerler. Bu şaftın ucunda, ucu bir yayda hareket eden ve başka bir çubuğu çeken başka bir kaldıraç kolu vardır.

BB156dPb.img?h=631&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

BB156fwQ.img?h=624&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Bu çubuk yarıçap kollarının dıştan takılmıştır ve tambur frenlerine geri döner:

BB156fwS.img?h=617&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Çubuğun kampanalı fren üzerindeki yivli kola nereye bağlandığına bir bakış:

BB156dPt.img?h=690&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Tambur ve kollardan oluşan çok temel bir fren ayarıdır ve ön aksta hiç fren yoktur. Bir bisikletten çıkma tarzı bir frenin dışında çok daha basit değildir, ancak kurulum 3.5 inç genişliğinde, 10 inç iç çaplı lastikleri kilitlemek için yeterlidir.

Aktarma Organları, Aktarma Organları, Güç Elektroniği

BB156dPB.img?h=675&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Changli ile ilgili en etkileyici şeylerden biri, arka aksın aslında fonksiyonel bir diferansiyel içermesidir. Jason ve ben sadece tek bir tekerleğe basit, açık bir zincir sürüşü bekliyorduk, ama hayır: Fark var!

Kabul edilirse, hala 60 volt, 1.1 beygir gücü DC motor ve fark arasında bir zincir var, ancak bu zincir bir muhafazada bulunuyor ve normal bir diferansiyelde halka dişlisi olacak bir dişliyi döndürüyor. İşte konut bir bakış:

BB156hXh.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

BB156aWj.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

BB1563zz.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o

Muhafazanın üzerindeki 1: 8 çıkartmanın dişli redüksiyonuna atıfta bulunduğunu varsayıyorum? Emin değilim, ama bu bir EV için doğru görünüyor.

BB156fxh.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Yukarıdaki resim güç elektroniği için ambalajı göstermektedir. Arka yükleme tabanının altında, sadece arka halıyı kaldırarak kolayca erişilebilen küçük bir raf var (ve evet, Changli, 1.200 dolarlık bir araba için harika olan halıya sahip).

BB156hXA.img?h=638&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Rafta, bir bara içeren siyah bir lastik kutu bulunur ve şarj cihazından (aşağıda gösterilen bağlantı noktası) gelen pedallar, pedal, piller ve motor için bir bağlantı görevi görür.

BB1565Gl.img?h=638&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Kara kutunun solunda, diğer şeylerin yanı sıra pedal / vites değiştirici girişini motor çıkışına çeviren kontrolör bulunur. Ve sonra bu kontrolörün altında, 48 ila 72 volt girişleri ışıklar, radyolar ve diğer aksesuarlar için 12 volt çıkışlara değiştiren küçük bir DC-DC dönüştürücü bulunur.

Piller - Batarya

BB156aWq.img?h=645&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Sürücü koltuğunun altında, toplam 60 voltluk seri olarak bağlanan beş adet 12 volt kurşun-asit akü bulunur. Basitçe koltuğun altındaki dikdörtgen bölmede otururlar ve kasanın dışındaki iki dişli çubuk arasında uzanan büyük bir çubukla basılı tutulurlar. Muhtemelen kısa devreyi önlemek için, üç parça karton - muhtemelen pillerin geldiği - pillerin üst kısımları ile büyük çubuk arasında bulunur.

Gövde

BB156dQf.img?h=633&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Changli’nin gövdesi dikdörtgen boru, elmas kaplama ve normal çelik levhalardan oluşuyor, hepsi birbirine yapışmış (dürüst olursak, çoğu durumda). Harika olan şey, tüm araç altı da dahil olmak üzere her şeyin boyanmasıdır, bu da bu aracın hemen küçük pas parçalarına dönüşmeden yağmurda sürmesine izin vermelidir.

BB156hXO.img?h=637&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Dış paneller neredeyse tamamen metalden yapılmıştır. Tekerlek fişekleri bile plastik değil, ön ve arka fasya da değildir - bu, bu alanlarda plastik kullanma eğiliminde olan çoğu modern otomobilde nadirdir.

Metal damgalar oldukça büyük görünüyor. Ön çamurluklar, A direkleri, B Direkleri ve arka çeyrek paneller arasında kaynak hattı veya boşluk görmüyorum.

BB156dQu.img?h=657&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Jason ve ben, Changli’nin gövde panellerinin çoğunlukla plastikten yapılmasını bekledik. Neredeyse hiçbirinin olmaması bizim için şaşırtıcı.

Diğer Etkileyici Donanımlar

BB156aWx.img?h=707&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Yukarıdaki fotoğrafa yakından bakarsanız, bir köpek görürsünüz. Ayrıca güzel frit bantlara ve LED projektör huzmeli farlara sahip kavisli bir cam ön cam göreceksiniz. Ayrıca tekerleklerin alüminyum olduğunu (jant kapaklı damgalı çelik değil) ve dört adet tek parçalı bijon somunu ile göbeklere tutulduğunu fark edeceksiniz. Smart ForTwo ve diğer gerçek otomobiller sadece üç pabuç kullanıyor ve birçok otomobil üreticisi yıllar boyunca boktan, ucuz iki parçalı bijon somunları kullandılar, bu yüzden Changli burada yukarıda ve öteye gitti.

Ayrıca, iç mekanda iki ton suni deri oturma, güzel plastik kapı kartları (Posta Jeep'imde kapı kartları bile yoktu), gerçek kapı kilitleri ve daha önce de belirtildiği gibi yastıklı halılar var!

Kalite sorunları

BB156dQz.img?h=617&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Changli bazı kalite sorunlarından muzdarip. Boya bazı bölgelerde donuk, sert plastik bir parçaya bağlanan arka hava sıyırma, sert plastiğin açılı taşlanması ve kesik izlerinin temizlenmemesi ile kavisli kapının etrafına yerleştirilmiş gibi görünüyor (yukarıya bakın). Ayrıca, sürücü koltuğunda kumaşı bir arada tutan komik bir şekilde zımbalanmış zımbalar var:

BB1563zO.img?h=587&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Ancak kalite sorunlarına rağmen, Changli'nin çok, çok daha ucuz olabileceği açık. Sadece LED ışık çubuğu, yedek kamera, elektrikli ısıtıcı (aşağıda gösterilmiştir), çatı fanı veya MP3 çalar gibi harika özellikler değil. Aynı zamanda mekanik bitlerle de ilgilidir.

BB1565Gv.img?h=631&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Kavisli cam, coilover üç bağlantılı ön süspansiyon, arka diferansiyel, tamamen boya ile kaplanmış neredeyse tamamen çelik gövde, projektör huzmesi farları, alüminyum jantlar, dört tek parçalı lugnuts - Changli kir ucuzdu sadece 1.200 dolar, ancak donanıma bakarak bilemezsiniz.

Çünkü özellikle modern golf arabalarına kıyasla düpedüz etkileyici. Gerçekten, gerçekten yavaş olsa bile.

Kaynak: Jalopnik

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.