Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

DJI Drone Savaşını Kazandı ama şimdi sonuçlarına katlanıyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

DJI Drone Savaşını Kazandı ama şimdi sonuçlarına katlanıyor

-999x-999.gif

Çin’in en gösterişli küresel markası, Amerika’nın tüketici drone satışlarından% 77 pay alıyor. Ayrıca koronavirüs, ticaret savaşı, 150 milyon dolarlık bir dolandırıcılık skandalı ve ABD ve Çin hükümetlerindeki şüphecilerle uğraşmak zorunda.

Her yaz, dünyanın en büyük drone yapımcısı olan DJI, Shenzhen'de RoboMaster adlı bir yarışmaya giriyor. Amatör robotik savaşı sizin tercih ettiğiniz hobiniz değilse, etkinlikte Çin, Japonya, ABD ve başka yerlerden yüzlerce üniversite öğrencisinin çim biçme makineleri boyutunda robotik araçlar yaptığını, plastik mermi ve çukurla silahlandırdığını bilmelisiniz. binlerce çığlık atan taraftarın önünde birbirlerine karşı makineler.

Yarışma Frank Wang’ın fikriydi. Birkaç yıl boyunca, DJI'nin kurucusu ve CEO'su (tam adı: SZ DJI Technology Co.), RoboMaster'ı mühendisliği kutlayan bir kült gibi bir şeye dönüştürmeye çalıştı ve tesadüfen değil, şirketlerinin ürünlerine olan talebi artırdı. Etkinliğin yanı sıra bir TV karikatürü, bir gerçeklik şovu, bir belgesel ve bir çizgi roman serisi var. Geçen yıldan itibaren DJI, RoboMaster S1 adlı bir DIY kiti olarak tüketicilere bir savaş botunun daha küçük bir versiyonunu satmaya başladı.

Halka açık bir şekilde, Wang RoboMaster müjdesini kendisi vaaz etmiyor. O, belki de en özel teknoloji CEO'su, 14 yıl boyunca DJI'nin patronu ve figürü olarak bir avuç medya isteği hariç hepsini parlıyor. Bu hikaye için iki kez planlanan bir röportaj yaptı, temsilcilerini özür dilemeye ve adamın ne yapacağını asla bilemeyeceklerini açıklamaya bıraktı. Aslında, DJI'nin basın ofisi etrafındaki söylentiler, Wang'ın bir muhabirle bir daha konuşamayacağı yönündedir.

Tekillik, dünyanın ilk drone milyarderi için biraz marka dışıdır. DJI, gökyüzünü aşağıdaki dünyanın canlı video kayıtlarını üreten ucuz, kullanımı kolay uçan makinelerle doldurdu. Bu ürünleri, rakipsiz DJI ile daha önce kodlayıcı olarak rekabet etmeyecek kadar acımasız bir hızda geliştirdi. Fotoğrafçılar, film yapımcıları ve gadget kazananlar, DJI ve takıntısını her buluşuna tapıyor. Diğer Çinli teknoloji şirketleri bazen topal taklitçiler olarak göz ardı ediliyor, ancak DJI, Çin’in başlangıç sahnesinin istikrarlı bir hayran kitlesi tedarikiyle orijinal bir küresel marka oluşturabildiğini kanıtladı.

Yine de şirketin geleceği aniden belirsiz görünüyor. Hiç geçmeyen halka arzın ilk konuşmasının yerini, DJI 150 milyon dolara mal olan bir iç sahtekarlık skandalını belgeleyen başlıklar aldı. Çin ile ABD arasındaki ticaret savaşı, Ocak ayında Çin ekonomisini kapatan ve şu anda şirketin en büyük pazarı olan ABD'yi tehdit eden yeni koronavirüs Covid-19'un patlak vermesine yardımcı olmadı.

Bu sorunlardan bazıları DJI’nin drone işindeki toplam hakimiyetinden kaynaklanıyor. Çin'in etkisi, özellikle de bilgisayarları içeren Amerikan endişeleri, doğal olarak tepeden dönen robotların doğal arzına kadar uzanıyor. Ve endüstrinin içinde, şirketin ürünlerini ve düşük fiyatları iyileştirmeye yönelik yorulmak bilmeyen çabası, tüketici ve kurumsal insansız hava araçları için pazardan çok fazla kazanç sağladı ve Wang'ın bile kameralara, robotik ve en tartışmalı olarak, dronlar bazen büyük şirketler ve hükümet organları tarafından gözetim için kullanılır. Eski bir çalışanın söylediği gibi, “Frank dibe doğru bir yarış yarattı ve şimdi kendine karşı yarışıyor.”

600x-1.jpg

Wang, 2006 yılında DJI'ya başladığında uzaktan kumandalı helikopter prototipleri için bileşenler inşa ederken hala Hong Kong'da bir üniversite öğrencisiydi. O ve bir sınıf arkadaşı, cihazlar için bir izleme sistemi geliştirmelerine yardımcı olan ünlü bir Çinli araştırmacı olan Li Zexiang'ın rehberliğinde çalıştı. 2009 yılında teknoloji, Everest Dağı'nın çevresinde insansız bir helikopter uçuracak kadar iyi olduğunu kanıtladı. Elindeki allık, yüksek irtifa koşullarıyla iyi başa çıktı.

Bu erken başarının ardından Wang, şu anda insansız uçaklar olarak düşündüğümüz motorlar, hız kontrol cihazları, gövdeler ve radyo modülleri geliştirmek için genç mühendisleri işe almaya başladı. Erken drone meraklıları kendi bileşenlerini lehimlemeye, işlerin nasıl yapılacağını anlamak için forumlara saatlerce zaman ayırmaya ve hantal yazılımları kurmaya ve yeniden kurmaya alışkındı. DJI, tüm bu zorlukları ortadan kaldırmayı ve kutunun dışında çalışan bir ürün sunmayı başardı.

2015 yılında DJI, drone pazarını Phantom 3'ün piyasaya sürülmesiyle değiştirdi. O zamana kadar Wang, bir drone'nun temel bileşenlerinin çoğunu üretebilecek fabrikalar oluşturmak için Shenzhen’in üretim uzmanlığından yararlandı. Phantom 3, bir operatör tarafından tutulan bir ekrana video döndürüp iletebilen yerleşik bir kamera ekledi. DJI eski genel müdürü Ryan Tong, “Bu bir dönüm noktasıydı” diyor. “Bunu çok kolaylaştırdılar. Bir fotoğrafçı ve bir Çinli Amerikalı olarak çok gurur duydum. ”

Phantom 3’ün popülaritesi ve DJI’nin ardışık cihazları (Phantom 3 SE, Phantom 4, Phantom 4 Pro V2.0) piyasaya sürmek için durmaksızın zorlaması, şirketin rakiplerini, özellikle de ABD rakiplerini çıkardı. Kaliforniya, Berkeley'deki 3D Robotics Inc., hobi uçağı pazarının da erken dönemiydi. On yılın daha iyi kısmı boyunca 170 milyon dolar topladı, ancak sonunda DJI modellerinde çalışabilecek yazılım üretmeye odaklanmak için kendi dronlarını yapmaktan uzaklaştı. Giyilebilir kamera üreticisi GoPro Inc., dronlara genişleyebileceğini düşündü, ancak 2018'de işten çıktı. (Geçen yıl DJI, Osmo Action adlı GoPro benzeri bir kamera çıkardı.) Drone Industry'ye göre Insights UG, DJI şimdi ABD'de drone satışlarının yaklaşık% 77'sini oluşturuyor Başka hiçbir rakibin pazarın% 4'ünden fazlası yok.

Bazı yöneticiler bu hakimiyeti övünmek için bir sebep olarak kullanabilir. Wang değil. İnce bir yapıya sahip olan ve bir gazeteci şapkası ve kendine özgü yuvarlak gözlük takmayı seven CEO, 2016'dan beri röportaj için oturmadı. Anonimlik koşulu hakkında konuşan iki düzineden fazla mevcut ve eski çalışan dahil olmak üzere ona yakın olanlar drone endüstrisindeki iş beklentilerini korumak, onu başka bir şeye çok az ilgi duyan bir mühendislik ve tasarım saplantısı olarak tanımlamak. Ofisinin hayran olduğu nesnelerle dolu olduğunu söylüyorlar - bir motosiklet, bir model uçak, taşlaşmış tahtaya benzeyen devasa bir sehpa - ve en sevdiği film Real Steel, robotlarla mücadele hakkında 2011 Hugh Jackman filmi. Eski bir çalışan, Wang'ın “günlük robotların her şeyi yapabileceğini” söyledi.

DJI’nin işe alma standartları son derece katıdır. Bir kişilik sınavına hazırlanmak için, arkadaşlarını işe almaya çalışanlar, onlara iddialı değil, analitik görünen cevapları seçmelerini tavsiye eder. Teste katılan insanlar, gerçek bir tampon, Leonardo da Vinci'nin hem bir sanatçı hem de bir mühendis olduğu için iyi bir rol modeli olup olmadığıdır. Yeterince mühendislik odaklı görünen kişiler nihayet uygulamalı bir zorlukla karşı karşıyadır: drone bileşenlerini birlikte lehimlemek. Yakın zamana kadar, potansiyel satış ve pazarlama işe alımlarından bile bu görevi tamamlamaları istendi.

Bir çalışan işe alındıktan sonra testler durmaz. DJI, rekabetçi atmosferiyle ün kazandı. Şirket, işçileri gruplara ayırıyor ve yeni bir ürün almak için rakiplerini ele geçirmeleri konusunda zorlanıyor. Kazanan grup, fikirlerinin piyasaya çıktığını görmenin ihtişamını alır; kaybedenler bunun gerçekleşmesine yardım etmelidir. Çalışanlardan genellikle anketlerde birbirlerini yargılamaları ve diğer departmanların performansını derecelendirmeleri istenir. Bu veriler daha sonra maaşların belirlenmesine yardımcı olmak için kullanılır. Daha keyfi faktörler de var. Wang bir keresinde bir halkla ilişkiler yöneticisinin ücretini ödemekle tehdit etti çünkü Wang medyada çok fazla ilgi gördü.

1600x-1.jpg

DJI kültürünün yoğunluğu kısmen, şirket fabrikalarının, koronavirüs salgını kilit hammaddelerin teslimatını geciktirebileceği halde uğultmaya devam ettiği Shenzhen kentinin bir yansımasıdır. İnsanlar, teknoloji endüstrisinde ilerlemek için Çin'in her yerinden 13 milyon şehre akın ediyor. Wang, genç mühendislere çok fazla özgürlük ve sorumluluk vererek bu ortamdan yararlanmanın bir yolunu buldu. Eski bir üst düzey yöneticinin söylediği gibi, “Frank teknoloji dışında hiçbir şey yapmaz. En iyi genç mühendisleri ve ellerini kirletmek ve sorunları çözmek için yeni yollar düşünmek isteyen insanlar istiyor. ” Bu ahlakın sonuçları arasında ayak uyduramayanlar için kavga ve ezilmiş moral vardır. DJI yorum yapmaktan kaçındı.

Birçok büyük Çin şirketi gibi, stratejiye aşina olan iki kişi, DJI'nin siyah operasyonlarda, rakiplere saldırmak veya kendi imajını parlatmak için kullanılan taktiklerde durduğunu söylüyor. Bir durumda, şirketin temsilcileri rakip bir EHang hakkında olumsuz yorumlar içeren bir mesaj forumunu doldurmak için 50 sahte hesap oluşturdu. Forum başkanı, yorumların hepsinin DJI'ye işaret eden bir Shenzhen IP adresinden geldiğini gördü ve şirketin davranışını durdurmasını istedi. Şirket, trol minyonlarına, yerlerini gizlemek için yazılım kullanarak dayak tutmasını söyleyerek yanıt verdi. DJI yanlısı troller, YouTube'da benzer bir operasyona teşebbüs ettiklerini iddia ettiler ve burada başka bir rakip Yuneec'den ürün bulaşmakla suçlandılar. DJI yorum yapmaktan kaçındı.

Wang’ın düşmanlıkları DJI’nın müşterilerine de aktarılabilir. Şirketin müşteri hizmetleri kötü bir şekilde kötü. Üst düzey yöneticilerin, doğrudan tüketici savaşına girdikleri eski bir çalışana göre, birden çok durumda, geri ödemeleri azaltmak için tekliflerdeki çökmelerin nedenine itiraz etmek için uçuş verilerini kullanan müşteri şikayet e-posta zincirlerine kişisel olarak atladıkları bilinmektedir. Wang, bu çalışana göre, Apple Inc. gibi herhangi bir soru sorulmadan geri ödeme teklif eden bayilerle özel bir umbrage alıyor ve e-postalardaki öfkesini üst düzey yöneticilere havale ediyor. DJI yorum yapmaktan kaçındı.

Şirketin genel merkezine arabayla yaklaşık 20 dakikalık mesafedeki fabrikası, diğer elektronik tesisleriyle aynı kutu ve yumuşak görünüme sahiptir. Ancak iç kısımda, birden fazla otomatik montaj ve test hattı seviyesi var. Robotlar insansız hava araçlarını bir araya getirdiler ve daha sonra hava makinelerinin uğultusunu ayarladılar; dronlar yüzlerce kişi tarafından kendi başlarına çıkarlar, iki dakika boyunca bir dizi manevra yaparlar, sonra inerler ve üretim hattında ilerlemeye devam ederler. DJI’nin Kuzey Amerika eski başkan yardımcısı Mario Rebello “Eskiden robottaki insanlardan daha çok insandı, o zaman insanlardan daha fazla robot oldu” diyor. Hatlarda kullanılan robotların çoğu, son derece özel operasyonlar gerçekleştirmek için şirket içinde inşa edildi. Rebello, “Dünyada kimsenin sahip olmadığı bir takım aletler var” diyor.

Bu pahalı montaj hatları, şirketin mühendislerinin yeniliklerini takip etmesini sağlamıştır. DJI artık araziyi araştıran, çiftliklere böcek ilacı püskürten ve hatta balina ağızlarından (Snotbot) biyolojik örnekler alan endüstriyel insansız hava araçları üretiyor. Çinli yetkililer, Wuhan'daki koronavirüs salgına yanıt olarak bir kilitlenme başlattığında, polis, sokaklarda insanları içeride kalmaları, maske takmaları ve ellerini yıkaması için bir hoparlörle donatılmış bir DJI drone, Inspire kullandı. (Avrupa genelindeki polisler aynı zamanda koronavirüs bilgilerini dağıtmak için uçan uçaklara da yöneldiler.)

Medya raporları 2018'de DJI'nın nihai bir halka arzdan birkaç yüz milyon dolar artırmayı planladığını ileri sürdü. Bu konuşma, şirket parçalarını kişisel kazanç için şişirmekle suçladığı düzinelerce çalışanı kovduktan sonra sona erdi. Şirket açıklamalarına göre, dolandırıcılık planı DJI'ye yaklaşık 150 milyon dolara mal oldu. Eski çalışanlar, tekerleklerin çekilmesi ve dağıtılmasının iç kaostan ve denetçilerle toplanamayacak bir finansal raporlama sisteminden kaynaklandığını söylüyor. DJI, o zaman yayınladığı bir açıklamada bunun bir kısmıyla başa çıktı. Şirket, “Olgun şirketler bu sorunları sınırlamak için eğitim, kontrol ve yönetim protokolleri oluştururken, DJI geçmişte kurumsal büyümeyi yeni iç süreçler üzerinde vurguladı” dedi.

DJI’nın başkanı Roger Luo halka açılmak için acele etmediğini söylüyor. “IPO yaparsak, bazı kısıtlamalar olabilir. Yatırımcılar kâra dikkat edeceklerdir. Kısıtlamalardan kaçınmak ve tutkularımıza odaklanmak istiyoruz ”diyor. Şirket şu anda bu tutkulara ve Wang'ın emellerine bir anıt inşa ediyor: bir skybridge, çok katlı bir drone test bölgesi ve birinci katta bir ürün vitrini ve savaş botu ile bağlı bir çift kuleye sahip 636 ayak yüksekliğinde bir yapı arena.

Alıntı

Şimdi şüpheciler, uluslararası politika ve bizim kontrolümüz dışında olan şeylerle uğraşmak zorundayız

Tavsiye edilmese de - veya çoğu yerde yasal olsa da - DJI’nin dronlarını 4 mil yüksekliğe kadar gökyüzüne uçurmak teknik olarak mümkündür. Çin'de bir kişi tam olarak bunu yapıyordu - ve 2016 olayına aşina olan ve anonimlik koşulu hakkında konuşma yetkisi olmadığı için konuşan iki kişiye göre, drone neredeyse bir Halk Kurtuluş Ordusu Hava Kuvvetleri savaş uçağı ile çarpıştı. Savaş pilotu indi ve öfkeliydi. Uçağa monte edilmiş bir kameradan çektiği cihazın görüntüsünün yakalanıp yakalanmadığını görmek için görüntüleri kontrol etmesini istedi. Ordu resimleri DJI'ye getirdi ve kimin drone olduğunu bilmek istedi. DJI, bu tür belirli bilgileri içeren bir veritabanına sahip olmadığını ve konuyu bilen insanlardan birine göre, bu konuma yakın cihazlar hakkında yalnızca genel bir fikir sağlayabileceğini söyledi.

Hükümet, DJI'nin Çin'de uçan uçakları tespit edebilen ve izleyebilen bir tür hava trafik kontrol veritabanı oluşturmasında ısrar etti. Wang, eski çalışanlara göre ordunun büyük bir hayranı olmasa da, hükümetin inşa etmeye çalışmasından ziyade bu sistemi yarattığını söylüyor. DJI’nin İnsansız Trafik Kontrolörü veya UTC, Çin'deki insanların telefon numaralarına, içindeki siyah bir kutuya dayanan çeşitli sensörlerle (GPS, barometre, jiroskop ve pusula) bağlanan benzersiz dron kimliklerini eşleştirdi. Programı geliştirdikten sonra DJI, DJI'nin katılımını gizlemek ve ordu ile çalışan şirket hakkındaki endişelerden kaçınmak için ordunun istediği şekilde markalanabilecek beyaz etiketli bir ürün olarak Çin'in hava gücüne teslim etti. (Bazı eski çalışanlar, yakın çarpışmanın DJI'nın UTC gelişimini teşvik edip etmediğini tartışıyor. Biri, şirketin 2016'dan önce konsept üzerinde çalıştığını söylüyor, iki kişi ise daha sonra, uluslararası havaalanlarındaki bir dizi drone olayından sonra sisteme odaklandığını söylüyor güneybatı Çin 2017'de uçuş aksamalarına neden oldu.) Luo, askeri uçak olayı hakkında hiçbir bilgisi olmadığını söylemenin ötesinde yorum yapmayı reddetti.

Daha önce bildirilmeyen bu ayrıntılar, Çinli drone üreticilerinin hükümet yetkililerine ne kadar yakın olduğunu sorgulayan ABD'deki Çin şahinlerinin endişelerinin altını çiziyor. Ayrıca DJI’nin yıllardır bu endişelerin abartılı olduğu konusunda ısrar etmelerini de kestiler.

2020'ye kadar kesilen şirket, şimdi AeroScope adlı Çin ordusu için inşa edilene benzer bir izleme sistemi satıyor. Havaalanlarının, nükleer enerji santrallerinin ve diğer hassas konumların yaklaşık 30 mil hava sahasını tarayabilen ve saniyeler içinde uçağı tespit edebilen bir cihaz satın almasına izin verir. 2015 yılında DJI, yeni doğan teknolojiye ilişkin düzenlemelerde ve davalarda gezinmek için Brendan Schulman'ı da işe aldı. Harvard tarafından eğitilmiş bir avukat olan Schulman, drone meraklıları arasında bir drone operatörüne karşı Federal Havacılık İdaresi uygulamasının ilk örneğini savundukları için bir kahraman. Son zamanlarda, politika ve hukuki işlerden sorumlu başkan yardımcısı olan Schulman, zamanının çoğunu insanlara DJI'nin kendilerine casusluk yapmadığına güvence vermek için harcıyor. “Şimdi şüpheciler, uluslararası politikalar ve bizim kontrolümüz dışında olan şeylerle uğraşmak zorundayız” diyor.

Drone gözetimi ile ilgili endişeler, Çin'in kuzeybatısındaki insan hakları gruplarının baskı, korkunç istismar ve bölgenin ağırlıklı olarak Müslüman etnik olan 1 milyon Uygur kampıyla sınırlandırılması nedeniyle polis devleti olarak tanımladığı bir bölge olan Sincan'a kadar uzanıyor azınlık. Çin dışişleri bakanlığı bu ayın başlarında terörle mücadele çabalarını karalama girişimleri gibi raporları reddetti. Hükümet ayrıca geçtiğimiz yılın sonlarında kamplarda “radikalleşme eğitimi” geçiren “öğrencilerin” hepsinin “mezun olduğunu” söyledi.

DJI, 2017 yılında web sitesinde Sincan kamu güvenlik bürosuna polis uçağı sağlamak için “stratejik işbirliği” anlaşmasının ana hatlarını veren bir açıklama yayınlamıştı. Duyuru yerel medya tarafından karşılandı ve güvenlik bürosu sosyal medya hesaplarından birinde yayınlandı, ancak Bloomberg Businessweek ortaklık hakkında sorular sorduktan ve şirket şimdi anlaşmayı bilen kişinin ayrıldığını söyledikten sonra açıklama DJI'nin web sitesinden kayboldu grup.

600x-1.jpg

Çin yapımı uçaklar hakkındaki endişeler de ABD'de kritik bir eşiğe ulaştı, Cumhuriyetçi senatörler Marco Rubio ve Florida'dan Rick Scott da dahil olmak üzere Çin şahinleri kargaşaya öncülük etti. ABD hükümet kurumları tarafından Çin dronlarının kullanımını yasaklamak veya kısıtlamak için bir düzineden fazla teklif Washington'da yol alıyor. Yaban hayatının korunması ve teftiş altyapısı için insansız hava araçlarını kullanan İçişleri Bakanlığı, geçen yıl sonunda yaklaşık 800 Çinli insansız hava aracını topraklayacağını söyledi. endişeler.” Los Angeles Göçmenlik ve Gümrük Muhafaza ofisi bir ajanın bülteninde DJI'nin Çin hükümetine kritik altyapı ve kolluk kuvvetleri sağladığına “orta derecede güven” olduğunu söyledi. (Halka açık bir açıklamada DJI, bülteni “yanlış ve yanıltıcı iddialara” dayandığını açıkladı.) Geçen Mayıs ayında, Trump yönetiminin teknoloji devi Huawei Technologies Co. üzerindeki yasağını açıklamasının hemen ardından ABD İç Güvenlik Bakanlığı Amerikan şirketlerinin Çin yapımı insansız hava araçlarının yol açtığı veri güvenliği riskleri konusunda uyarısı.

Schulman, DHS notu ile hemfikir olduğunu ve müşterilerin dronları ve uzaktan kumandaları arasında şifreli bir veri bağlantısı kullanmasını önerdiğini söylüyor. “Olan şey, teknolojimizin çok hızlı bir şekilde benimsenmesi bize artan veri güvenliği koruması ihtiyacını getirdi” diyor. DJI, Çin rakiplerinden daha güvenli bir şekilde kendini gösteriyor ve elbette kanıtlamak için güvenlik teknolojisi satmak istiyor. Schulman, şirketin artık "yerel veri modu" adı verilen bir şey sunduğunu ve dronun uçuş sırasında internetle veri alışverişinin yanı sıra verileri yalnızca bir şirket veya devlet kurumunda tutan teknolojiyi sunduğunu söyledi.

ABD'de DJI ürünlerinin ürünleriyle ilgili endişeler, müşteri tabanını caydırmak için çok az şey yaptı. CEO'su Ryan English'e göre, Florida merkezli bir drone hizmetleri şirketi olan Flymotion, cihazlarını onlarca polis departmanını desteklemek için kullanıyor. "DJI küresel pazarın sahibi," diyor İngilizce, Güneyli bir çekmeceyle. “DJI ile ilgili bir şey, fiyat noktası için elde ettiğiniz gelişmiş teknolojinin yenilmesinin çok zor olmasıdır.”

GoPro ve 3D Robotics gibi şirketler, Wang'ın tüketici pazarındaki şirketiyle rekabet etmeye çalışmaktan vazgeçmiş olsa da, DJI hala ABD şirketlerinden devam eden patent davaları ve Amerikan yapımı uçan makineler inşa etmeye çalışan yeni bir başlangıç yarışmacısı içeren zorluklarla karşı karşıya. . İmkansız Aerospace Corp., dronlarını Santa Clara, Kaliforniya'da bir fabrikada yapıyor. Tesla Inc.'de eski bir pil mühendisi olan Spencer Gore tarafından kuruldu, büyük fikri dronlar için ayrı pil paketleri bırakmak, la DJI ve bunun yerine pilleri dronun tüm vücudunun temeli haline getirmekti. Konsept, Tesla’nın tasarımlarından ödünç veriyor, çünkü devasa bir pil takımı, bir otomobilin şasisinin tabanını oluşturuyor ve ona düşük bir ağırlık merkezi ve daha iyi yol tutuşu sağlıyor. Bu durumda, bir drone'nun pilden çıkarılması, Gore’un cihazının çok daha uzun bir ömre sahip daha büyük bir pile sahip olabileceği anlamına geliyordu. İmkansız dronlar, rakip bir DJI ürünü için 30 dakikaya kıyasla iki saat boyunca uçabilir.

İlk İmkansız drone olan US-1, geçen yıl Batı Teksas'taki kuyulardaki petrol ve gaz sızıntılarını kontrol etmek için kullanan bir şirkete nakliye yapmaya başladı. Gore, polis ve itfaiye departmanlarının İmkansız'ın en büyük ilk pazarı olacağına inanıyor, çünkü uzun pil ömrü, drone'yu bir suç mahallinde veya yangında uçuşmaya uygun hale getirirken, bir operatörden daha az eğilim gerektiriyor. “ABD'de 18.000 belediye polis departmanı ve 32.000 itfaiye departmanı var ve bu belediyelerin sadece 60'ı helikopter alabiliyor” diyor.

Oldukça kafa karıştırıcı bir konu İmkansızın karşı karşıya kalması, polis ve itfaiye teşkilatları tarafından verilen satın alma tekliflerinin genellikle satışların DJI'ya gideceğini garanti eden özelliklere sahip olmasıdır. Gore, açıklamak için Kansas Karayolu Devriyesi'nden uçuş süresi, kameralar ve yük kapasiteleri gibi özellikleri listeleyen bir drone için bir teklif talebi getiriyor. Rakamlar DJI'nin Matrice 210'una tam olarak uyuyor. “ABD robotik ve dronlarda rekabetçi olmak istiyorsa, kendi endüstriyel tabanını atlamak için yapabileceği en az şey, Amerikan şirketlerine hükümet sözleşmeleri vermek veya en azından onlar için yarışıyorlar ”diyor Gore. “DHS hibesi alan ve Çin yapımı, DJI yapımı insansız uçaklara harcayan 1000 kadar polis departmanı var. Federal dolarlarımızı Çin'in ilk ana yüklenicilerinden biri haline gelebilecek kaynakları finanse etmek için kullanıyoruz. ”

Gore, satın alma tekliflerini değiştirmelerini istemek için polis ve itfaiye departmanlarıyla tek tek temas kurmayı kabul etti, böylece sözleşmeler için imkansız olabilir. Ayrıca yarı zamanlı satıcı olarak birkaç eski polis memurunu işe aldı. Drone'lardan önce polis departmanlarına ateşli silah sattılar. Washington'da DJI, üçüncü çeyrekte lobicilik harcamalarını 200.000 $ 'a çıkardı ve Trump yönetiminin Huawei'ye karşı uyguladığı yaptırımlardan kaçındı. “DJI'ın inanılmaz lobicileri var,” diyor Gore.

DJI, Çin'den federal dron kullanımı konusunda Washington yasağı olduğundan daha büyük bir risk altında. Connecticut Demokrat Senatör Chris Murphy, "Kongre üyelerini ABD ulusal güvenliğinden ödün vermeye ikna edecek hiçbir lobicilik yok" diyor. Ancak Wang’ın şirketini eyalet ve yerel düzeydeki kolluk kuvvetlerinden ayırmak zor olurdu. Yakın zamanda yapılan bir Bard College araştırmasına göre, 50 eyalette ajansların şu anda droneları var, bunların yaklaşık% 90'ı DJI tarafından yapıldı. ABD drone üreticileri Wang ile rekabet edeceklerse, Murphy de sübvansiyonlara ihtiyaç duyabileceklerini kabul ediyor. —Venus Feng ile

Kaynak: Bloomberg

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.