Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Neden dünyanın en eski şirketlerinin çoğu Japonyada?


Önerilen İletiler

  • Admin

Neden dünyanın en eski şirketlerinin çoğu Japonyada?

Ülkenin en az bir asırlık 33.000 işletmesi var. Bu kadar çok işletme nasıl hayatta kaldı - Bu Japonya'nın geleceği için ne anlama geliyor?

Japonya değişiyor: Hızla yaşlanan bir toplum, denizaşırı ülkelerden gelen rekor kıran bir ziyaretçi akışı ve her zamankinden daha fazla robot. Ülkenin gençleri burada devreye giriyor. BBC Worklife'ın yeni dizisi Gen J, sizi ülkenin gelecek nesillerinin yarının Japonya'yı nasıl şekillendirdiğini hızlandırmaya devam ediyor.

Tsuen Tea, Japonya'nın antik başkenti Kyoto'nun uykulu bir dış banliyösünde büyük bir nehre ve köprüye bakan bir sokak köşesinde oturuyor. Olağanüstü türbeler, tapınaklar ve bahçeler (ve selfie çubuklarıyla donanmış turistlerin su basması) ile ünlü bir şehirde, nispeten dikkat çekici bir yapıdır; biraz dondurma veya yeşil çay keyfi için sakin bir yer.

Ancak Tsuen Çayı hakkında özel bir şey var: MS 1160'dan beri açık ve dünyanın en eski sürekli çalışan çay evi olduğunu iddia ediyor. Demir su ısıtıcılarından yeşil çay dökülen zeminde alçak bir tezgahın arkasına çapraz bacaklı oturan 38 yaşındaki Yusuke Tsuen tarafından yönetiliyor. “Çaya odaklandık ve işi çok fazla genişletmedik” diyor. “Bu yüzden hayatta kalıyoruz.”

p0830zf5.jpg

38 yaşındaki Yusuke Tsuen, 900 yıllık bir çay evi olan Kyoto'nun Tsuen Çayı'nın sahibidir. Aile şirketini almanın ona zahmetsiz olduğunu söylüyor.

Belki de bu 900 yıllık çay evinin gelenek ve işçilikle ünlü bir şehirde hayatta kalması şaşırtıcı değil. Ancak şaşırtıcı olan, Tsuen'in yalnız olmamasıdır. Kore Bankası'nın 2008 raporuna göre 41 ülkede 200 yaşından büyük 5.586 şirketin% 56'sı Japonya'da bulundu. Araştırma şirketi Teikoku Data Bank'a göre, 2019'da Japonya'da bir asırdan fazla 33.000'den fazla işletme vardı. Dünyanın en eski oteli 705'ten beri Yamanashi'de ve şekerci Ichimonjiya Wasuke 1000'den beri Kyoto'da tatlı ikramlar satıyor. Osaka merkezli inşaat devi Takenaka 1610'da kuruldu, Suntory ve Nintendo gibi bazı küresel Japon markaları bile beklenmedik bir şekilde 1800'lere kadar uzanan uzun tarihler.

Peki, Japonya ile ilgili bu uzun ömürlü işleri üreten şey nedir? Sınırları şimşek hızına iten bölük yeni başlayanlar tarafından tanımlanan küresel bir çağda, bize öğretecek bir şeyleri var mı?

Geleneğe saygı duymak

Kyoto Üniversitesi Yönetim Bilimleri Fakültesi'nde dekan ve profesör olan Yoshinori Hara, en az 100 yaşında olan bu uzun süredir devam eden varlıkların "parlaklık" olarak bilinir - kelimenin tam anlamıyla "eski dükkan" anlamına geldiğini söylüyor.

On yıl boyunca Silikon Vadisi'nde çalışan Hara, Japon şirketlerinin kârın hızlı bir şekilde en üst düzeye çıkarılmasından ziyade sürdürülebilirliğe önem verdiklerinin, bu kadar çok ülkenin işinin böyle bir kalma gücüne sahip olmasının önemli bir nedeni olduğunu söylüyor. “Japonya'da daha fazlası: [şirketi] torunlarımıza, çocuklarımıza, torunlarımıza nasıl taşıyabiliriz?” açıklıyor.

Alıntı

   Eğer onu devralmazsam, [miras] sona erecekti - Yusuke Tsuen

Tsuen Tea'de Tsuen, Kyoto'daki çocukluk arkadaşlarının çoğunun da asırlık aile şirketi olarak doğduğunu söylüyor. Ona göre, aile şirketini almak bir soru bile değildi. “Bu başladığım iş değil - atalarımın başlattığı işi yürütüyorum. Eğer onu devralmazsam, [miras] sona ererdi ”diyor Tsuen. “Küçükken, anaokulunda ve ilkokulda olduğu gibi, sizden gelecek için hayalleriniz istenir. İşi devraldığımı sanıyordum. Doğaldı. ”

Japonya'nın kasabaları ve şehirleri yüzyıllardır varlığını sürdürmektedir (örneğin ABD ile karşılaştırıldığında), bu yüzden belki de birçok eski şirketi olduğu için şok edici olmamalıdır. Ancak Warwick Üniversitesi işletme okulunda Japon şirketinin uzun ömürlülüğü hakkında yazılan yardımcı doçent Innan Sasaki, Japonya'ya daha özgü başka nedenler olduğunu söylüyor.

“Daha genel olarak, bunun genel uzun vadeli yönelimden kaynaklandığını söyleyebiliriz: geleneklere ve atalara saygı kültürü, diğer ülkelerle nispeten sınırlı etkileşime sahip bir ada ülkesi olmasıyla birleşti” diyor, toplumdaki yerel şirketleri koruyarak insanların sahip oldukları şeylerden mümkün olan en iyi şekilde yararlanma arzusuna işaret ediyor.

p083109k.jpg

Birçok parıltı, dünya çapında tanınan markalardır. Merkezi Kyoto'da bulunan Nintendo, 1889'da kuruldu ve oyun kartları yapımında uzmanlaştı

Bu en eski şirketlerin çoğu Tsuen Çayı gibi misafirperverlik ve gıdaya odaklanan orta veya küçük aile şirketleridir. Birçok şirket, Suzuki Motor ve Panasonic gibi büyük firmaların bile yaptığı, iş için kesintisiz bir ardıllık sağlamak için yetişkin erkek işçileri aile kan hattına kabul etme konusunda yaygın olarak kabul gören Japon uygulamasından bile yararlandı.

Temel beceriler ve müşteri hizmetleri

Kyoto'nun başka bir yerinde, Tsuen Çayı kadar eski olmayan, ancak çok daha büyük olan başka bir parlaklık şirketi: video oyunu şirketi Nintendo. 1985'te elektronik oyun sistemi ile evde eğlencede devrim yaratma şekli dünya çapında biliniyor.

Ancak çoğu insan, şirketin büyük küresel ticari başarısından önce olduğunu bilmiyor. Bir teknoloji şirketi olarak düşünülmesine rağmen, Nintendo 1889'da Japon oyun hanafuda için oyun kartı üreticisi olarak kuruldu. İlk olarak 16. yüzyılda Portekizliler tarafından ithal edilen oyun, her biri farklı noktalara değecek çeşitli çiçeklerle kartların toplanmasını içerir.

Alıntı

En az 100 yaşında olan ve uzun süredir var olan bu varlıklar Japonyada Shinise olarak biliniyor

Kyoto Üniversitesi’nden Hara, Nintendo’nun "temel yetkinlik" adını verdiği şirkete harika bir örnek olduğunu söylüyor. Bu, bir şirketin yaptığı veya yaptığı şeyin arkasındaki temel kavramdır; bu da, şirketin teknolojisi veya dünyası değişse bile şirketin hayatta kalmasına yardımcı olur. Hara, Nintendo’nun durumunda “nasıl eğlence yaratılacağı” diyor.

    En az 100 yaşında olan bu uzun süredir var olan varlıklar parlaklık olarak bilinir

Hara, daha az Japon kadın geleneksel kıyafetleri giydiği için işte kalmak için mücadele eden kimono şirketlerine de işaret ediyor. 1688 yılına dayanan Kyoto merkezli bir kimono üreticisi Hosoo, malzeme şirketleri için karbon elyaf üretimine doğru genişledi. “Temel yetkinlik aynı: 3 boyutlu dokuma” diyor.

Kyoto'da, uzun süredir devam eden birçok işletme, iyi müşteri hizmetlerine kendilerini geliştiren bir unsur olarak kendini adamıştır. Özellikle ryokan için geçerli: konuklara aile gibi davranan geleneksel Japon hanları. Hara, Japon işletmelerinin omotenashi olarak bilinen bu üst düzey müşteri hizmetine değer verdiğini ve müşterilerin Japon şirketlerinin değer verdiği sürdürülebilirliği körükledikleri için ihtiyaç duyduklarını tahmin etmeye çalıştıklarını söylüyor.

p0830zqx.jpg

Akemi Nishimura'nın ailesi altı nesildir Kyoto'da bir han olan Hiiragiya'yı işletiyor. Aile benzeri müşteri hizmetlerinin hanın uzun ömürlü olmasının anahtarı olduğunu söylüyor

Akemi Nishimura’nın ailesi altı nesildir Kyoto’nun Hiiragiya ryokan'ını yönetti. Han, 2018 yılında 200 yıllık yıldönümünü kutladı ve Charlie Chaplin ve Louis Vuitton gibi konukları ağırladı. “Kalp-kalp iletişimi - bu ryokan'ın en iyi kısmı” diyor. Bir ryokan'ın nasıl çalıştırılacağını ayrıntılarıyla anlatan 80 yaşındaki bir el kitabından geçerek, bir konuğun mendili ile ne yapılacağından bahsediyor: nasıl yıkanır, düzgün bir şekilde katlanır ve iade edilir. “Ama bazı müşteriler bundan hoşlanmazlar - [kitap diyor ki] önceden izin istemelisin,” diyor Nishimura.

Sasaki, “Bu şirketler aile işine bağlılık, süreklilik, kalite, topluluk ve gelenek gibi finansal mantık üzerinde değerlere öncelik veriyor” diyor. “Sonuç olarak, Kyoto'da bu firmalar, paydaşların normalde aile şirketlerine atfettiklerinin ötesine geçen ve onları elit bir örgüt sınıfı haline getiren sosyal bir duruşun tadını çıkarıyorlar.”

İnovasyon için iyi mi kötü mü?

Bununla birlikte, uzun ömürlülüğe olan bu hayranlık, özellikle de karakterizasyonun değişmesine rağmen, ülkenin başka yerlere kıyasla durgun olarak eleştirildiği başlangıç aşaması söz konusu olduğunda, bir dezavantajı vardır.

p0830zfk.jpg

1160 yılında kurulan ve Kyoto'da bulunan Tsuen Tea, Japonya'daki 33.000 "shinise" şirketinden biridir: en az 100 yaşın üzerindeki işletmeler

“Başlangıç” dünyası “parlaklık” şirketleri kadar kabul edilmediğinden, sosyal kabul açısından başlangıç aşamasında olmak zor olmuştur. Ne yaptığımı ve nerede çalıştığımı ebeveynlerimle veya arkadaşlarımla açıklamak ve paylaşmakta zorlandım. ”27 yaşındaki Mari Matsuzaki diyor. Slush, öğrencilere yönelik kar amacı gütmeyen uluslararası bir başlangıç.

“Mezuniyet sınıfımdan, muhtemelen bir start-up'a girmeye karar veren tek kişi benim” diyor. “Diğer ülkelerde, kurucular başarısızlıklarını değerli deneyimlere dönüştürdükleri için övülürken, Japonya'da risk ve başarısızlığa yönelik baskın zihniyet birçok girişimcinin üstesinden gelmesi gereken bir savaştır.”

Alıntı

'Başlangıç' dünyası 'Shinise' şirketleri kadar tanınmıyor - Mari Matsuzaki

Michael Cusumano da aynı fikirde. Massachusetts Teknoloji Enstitüsü'nde 2016-2017 yılları arasında Tokyo Bilim Üniversitesi'nde girişimcilik ve yenilikçilik girişimlerine öncülük eden ve sekiz yıl boyunca Japonya'da yaşayan ve çalışan bir profesör. “Bir şirketi kapatmak ya da satmak Japonya'da başarısızlık ve utanç verici bir şey olarak görülüyor ve bu his yüzyıllar öncesine dayanıyor. Dolayısıyla bu kültürel meseleler aileleri firmaları devam ettirmeye teşvik ediyor gibi görünüyor ”diyor. “Japon toplumu ve ekonomi ABD kadar esnek değil, bu yüzden Japonya bu kadar kolay yeni firma üretmiyor. Eğilim sahip olduklarını korumaktır. ”

Yine de parlak şirketler sıkıntıdan muaf değiller. 578 yılında kurulan bir inşaat şirketi olan Kongo Gumi, borç nedeniyle 2006 yılında tasfiyeye başlamadan 1.400 yıl şaşırtıcı bir şekilde devam etti. Gelecekte Matsuzaki, iki iş modelinin güçlü yanlarını birleştirmenin faydaları olacağına inanıyor.

“Anahtar, parlak şirketler ve yeni kurulan şirketler arasında daha fazla sinerji yaratmak olacak” diyor. “Shinise şirketlerinin kaynaklardaki gücü, sektördeki itibarı, güçlü bir ağ.” Yeni teknolojiyi ve hızlı karar almayı titizlikle karıştırarak, “yeni şirketlerin Japonya'nın geleceği için ölümcül bir silah olabileceğini” düşünüyor.

Yine de Tsuen Tea'de şimdiki sahibi Tsuen'in böyle yüce hedefleri yok. “Burada tesadüfen doğdum. Atalarım çay işine devam etti ve ben de devralıyorum ”diyor Tsuen. “Amacım şirketi büyütmek ya da satışları genişletmek ya da dünya çapında ilerlemek değil. En önemlisi buna devam etmektir. ”

Kaynak: BBC

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.