Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Avrupa'nın En Güzel / Havalı 10 Semti


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Avrupa'nın En Güzel / Havalı 10 Semti

Elbette görülmesi gereken yerler var, ancak Avrupa'nın büyük şehirlerinin kalabalığından uzaklaşmak için daha az turistik bölgeler seçmeye gidiyoruz

  1. Järntorget / Långgatorna, Göteborg
  2. Üniversite Bölgesi, Brüksel
  3. El Cabanyal, Valensiya
  4. Bonfim, Porto
  5. Neukölln, Berlin
  6. Powiśle, Varşova
  7. Holešovice, Prag
  8. Ostiense, Roma
  9. Dorćol, Belgrad
  10. Quartier de la Réunion, Paris
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Järntorget / Långgatorna, Göteborg

Gothenburg sevmesi kolay bir şehir. Stockholm, cilalı, hiper stilize lekelerle etkilemek için çok uğraşırken, ikinci şehir doğal olarak daha havalı ve yerlilerin buharı serbest bıraktığı Järntorget ve Långgatorna'dan daha fazla bir yer yok. Gota'nın güney kıyısındaki bu nokta, bir zamanlar cebinde para olan denizcilerin ve liman işçilerinin iyi bir zaman aramaya başladığı ve canlı bir pub kültürünün mahalleyi bu güne işaret ettiği yerdi. Ayrıca uzun zamandır restoranların, kültürün ve hatta yıllık bir sokak partisinin Hela Dagen Lång'ın yerini alan bir tohumlu tarafı vardı, bu da İsveç'in Notting Hill Karnavalı'na en yakın şey.

w620

Gör ve yap

İster bir bardan süzülüyor ister birçok mekandan birinde canlı performans sergiliyor olun, müzik Långgatorna'da sürekli bir temadır ve vinil bağımlıları, Gothenburg’un en iyi plak mağazalarından iki dakikalık bir yürüyüş mesafesinde bulacaktır. Dirty Records (Andra Långgatan 4), funk'tan 1960'lı yılların psychedelia'sına kadar özenle harmanlanmış bir LP seçimine sahiptir - kendi bünyesindeki kafede satın alma işleminizi yapmak için zaman ayırın. Birkaç dakika batı Göteborg'un en büyük ikinci el müzik mağazası Andra Långgatans Skivhandel (no 33), burada sonsuz kayıt raflarını kazmak için biraz zaman ayırmaya değer. Bulunacak nadirlikler var ve sabır ödüllendirilecek.


Eğlence söz konusu olduğunda, Göteborg'un bu kısmı, şehrin en saygın kültürel mekanlarından ikisine sahip olan seçim ile doludur. Eski bir sinemanın içinde yer alan Pustervik (Järntorgsgatan 12-14), 1900'lerin başından beri yerli halkları eğlendiriyor ve canlı müzik artı çeşitli kulüp geceleri için gidilecek yer. Yakındaki Olof Palmes Plats'ta bulunan Folkteatern, yüksek kaliteli tiyatro, film gösterimleri ve diğer sözlü ve müzik performanslarına ev sahipliği yapıyor.

Daha az yüksek ama yine de son derece tatmin edici bir şey için, Järntorgsgatan'ı, taçtaki mücevherin bir vintage oyun odası olduğu geç saatlere kadar açık olan dev bir alan olan Zamenhof'a (Esperantoplatsen 5) gidin. Çocukluğunuzu çarşı ve langırt makinelerinde yeniden yaşayın, dev Jenga ile mücadele edin veya masa tenisinde bazı yerlileri alın.

Ye ve iç

3772.jpg?width=620&quality=45&auto=forma

Çarpıcı bir mekanda makul fiyatlı bir yemek için, semtin eski müzayede evinde Kafé Magasinet'i (Tredje Långgatan 9) ziyaret edin. Hamur mayası pizzaları spesiyalite ve cam çatılı, bitki dolu rahat bir teras, Göteborg'un değişken havalarının merhametine girmeden dışarıda gibi hissedebileceğiniz anlamına gelir.

Yandaki Tacos & Tequila (Tredje Långgatan 9), özellikle kararmış somon ceviche ile bilinen oldukça popüler bir öğle ve akşam yemeği mekanıdır. Bir tablo için sıraya girmek gerekli olabilir, ancak rezervasyon yok politikası bir nimettir: Eğer şans verilirse kitap tablolarını haftalar öncesinden İsveçliler.

Gothenburg bira sahnesi son on yılda patladı, bu yüzden Soho Bira Evi'nde (Andra Långgatan 5) günü tamamlayarak tüm yaygara hakkında ne olduğunu öğrenin. Bu şirin ama canlı bar, şehrin mikro bira fabrikalarından geniş bir seçime sahiptir ve bilgili personel seçmenize yardımcı olmaktan mutluluk duyacaktır. Göteborg’un zanaat bira dalgasının öncüsünde bir bira fabrikası olan Dugges, bira tutkunları için bir zorunluluktur.

Nerede kalınır

Långgatorna'da bir otel bulamazsınız ve bu iyi: otantik, yerel hissi canlı tutar, ancak 20 dakikalık bir yürüyüş veya 10 dakikalık bir tramvay yolculuğu mahalleyi Göteborg şehir merkezine bağlar. Orada, Avalon Hotel (£ 86 B & B'den iki katına çıkar), feng shui sertifikasını geçiyor ve şık odalar ve harika manzaralı bir çatı havuzu var.

Kaynak: L. Roden

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Üniversite Bölgesi, Brüksel

6016.jpg?width=880&quality=45&auto=forma

Brüksel'in toplu taşıma ağında bulunan ancak turist yolunun hemen dışındaki bu kısmı, bar ve butik arayan genç profesyoneller kadar yaşlı sakinlere sahiptir. Kendinizi Afrika'dan yeni bir gelişle konuşurken, rüya restoranını açarak, bir Belçikalı Belçika bar sahibine göre bulacaksınız. Son yıllarda, öğrenci nüfusu - şehrin ana Fransız ve Flaman üniversiteleri burada - ortaya çıkan yetenek ve yeni yatırımları cezbetti. 2020 yılı sonuna kadar Etterbeek treninin, tramvay ve otobüs duraklarının hemen kuzeyinde yer alan kırmızı tuğlalı eski ordu kışlası, Brüksel'in ilk bebek arabası dostu kafe, bir sinema salonu ve bir de dahil olmak üzere sürdürülebilir küçük işletmelerle dolu See U projesine ev sahipliği yapıyor velodrome ve haftalık organik pazar.

Gör ve yap

Bölge, girişimciler için bir cennettir. Şarap, alkollü içkiler ve puro mağazası Boire et Fumer (İçecek ve Duman) 57 yıldır 38 Avenue de l’Uiversité'de. 2005'ten beri yerel Philippe Degand tarafından yönetilmektedir. 62 rue des Hellènes'de, araştırmacı Jean-Baptiste Jonné 2001 yılında ilk mağazası L'Alchimie du Chocolat'ı açmak için çikolata üreticisi olarak yeniden eğitim aldı. Bağımsız giyim butiği Cheep (110 Avenue des Saisons) müdürü Ariane Noël, müşterileri 90'lı yaşlarda genç öğrencilerden kadınlara kadar değişmektedir. Başka bir kadın girişimci Rachida Bouganzir, ebeveynler ve küçük çocuklar için büyük bir kapalı ve açık alan ile See U'daki Haricot Magique kafesini yönetiyor. Alışveriş ve kahve içtikten sonra, kendini Ixelles Père Lachaise olarak adlandıran bir yerde art nouveau mezar taşlarına hayran olmak için Cimitière d’Ixelles'e gidin.

1556199016-a-guide-to-brussels-neighbour

Ye ve iç

Place de la Petite Suisse, Çin, Vietnam ve Tayland restoranları için yer kaplayan kaliteli Asya yemekleri için gidilecek yerdir. Aynı meydandaki Bar Le Montmartre, 1960'lardan beri sessiz bir pastis veya canlı müzik akşamı arayan öğrenciler, akademisyenler ve çiftler için bir kurum olmuştur, ancak bira severler de Tavernier'i (445 Chaussée de Boondael) sever. Pahalı Caves d’Alex restoranı (14 rue Eugène Cattoir) geçen yıl Avrupa Parlamentosu'ndan muhteşem bir eski şarap mahzenine taşındı. La Verveine (375 Avenue de la Couronne), rahat bir ortamda Fransız-Fas füzyon yemekleri sunmaktadır. 570 numaralı yolun karşısında, çoğunlukla Portekizli bir müşteriye mükemmel Portekiz yemekleri sunan Café Ricardo’dur.

Günahkâr iyi hamur işleri için glutensiz fırın Chambelland, Paris dışındaki ilk şubesini 2018'de 42 Avenue de l'Universite'de açarken, zanaatkar boulangerie La Fleur du Pain bu yıl 449 Chaussée de Boondael'de yeni bir şube açtı.

Nerede kalınır

Turist eksikliği, çeyrekte otel olmadığı anlamına geliyor, ancak 8 numaralı tramvaya kısa bir yolculuk, Avenue Louise ve konukların “ruh haline ve odalarına göre odaların tahsis edildiği Pantone Hotel (sadece 59 € 'dan başlayan fiyatlarla) tercih edilen renk ”.

Kaynak: E. Waterfield

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

El Cabanyal, Valensiya

3960.jpg?width=1300&quality=45&auto=form

Valencia'nın geri kalanı 2000'lerin başlarında Bilbaoesk bir makyajla tedavi edilirken, zamanın sağcı belediye meclisi, merkezin 5 km doğusunda El Cabanyal'ın balıkçı mahallesi içindi. Birçoğu orijinal art nouveau çinileri ile süslenmiş 1.600 evi yıkarak şirin sokaklardan yeni bir cadde sürmek istiyordu. “Listelenmiş kültürel öneme sahip alan” olarak sınıflandırıldı, ancak bölge yine de yerel kampanyacıların protestoları mahkemeler tarafından engellendiğini görünceye kadar zorunlu satın alma siparişleri ve imha ile tehdit edildi.

Son birkaç yıldır, El Cabanyal yükselişe geçti, ancak şehrin bu otantik dilimi çoğu turist tarafından keşfedilmedi. Yeni bir kozmopolit vibe olsa da, çeyreğin geleneksel kişiliği gelenler tarafından seviliyor ve her yerde yayılan yeni mağazalar ve barlar, yerel mimariyi değiştirmek yerine saygı duyuyor ve uyarlıyor. Buraya metroya binmek için bir doddle ve gözleme dairesi olduğu için bisikletle keşfetmek keyifli. Santamarcelita'da (Calle de la Reina 11) günde 10 € karşılığında kiralayın veya Calle Serrería'daki Todobici'de bisiklet mağazasından başlayarak Poblados de la Mar (25 €, Pazartesi günleri ve Cuma günleri İngilizce) ile rehberli bir bisiklet turuna katılın .

Gör ve yap

cabanyalcolour_0.jpg?itok=KsxQAR1D

Las Arenas plajından tramvay yollarını takip ederek Calle Mediterraneo'yu açın - ama sessizce hareket ederken kulaklarınızı açık tutun. El Cabanyal’ın ızgara düzeni nedeniyle kaybolmak zor. Bölge, iki mükemmel ve az ziyaret edilen müzeye ev sahipliği yapıyor: Museo Semana Santa Marinera (Calle del Rosari 1, Pzt, serbest Güneş), Paskalya haftasının ritüellerini açıklıyor; ve eski bir pirinç değirmeninde yer alan Museo del Arroz (Rosari 3, 2 €, Pzt, serbest Güneş), klasik paella ana bileşeninde düşüşe sahiptir.

Tüm kiremitli evler iyi durumda değildir ve hepsi özeldir, bu yüzden sadece dışarıdan hayran olun. Aranacak örnekler arasında, cephesinin üst kısmındaki sudan bir balıkçı teknesini çeken öküz mozaiği olan döşemeli bir mozaiği olan Calle Lluch 219 (üst kat), Calle Progreso 262 ve Calle Mediterraneo 37'dir.

El Drac del Cabanyal (Calle de la Reina 191B) geleneksel fayans ve diğer el sanatları satıyor ve bir sonraki sokakta Hilos, Cuerdas y Redes (Calle Lluch 159) deniz halatı ve diğer tekne aksesuarları satan geleneksel bir dükkan. Bookshop-cum-bar La Batisfera (Calle de la Reina 167), İspanyolca ve İngilizce kitaplara göz atmak için güzel bir yerdir ve barda iyi vejetaryen seçenekler bulunur.

Mercado del Cabanyal (Pazar günleri hariç her gün) Valencia'nın merkez pazarının mini bir versiyonudur ve horchata (kaplan fındıklarından yapılan bir süt içeceği) gibi yerel spesiyaliteleri satarken, Calle Vilar'daki Perşembe Mercadillo sokak pazarı ağırlıklı olarak kıyafet ve ev eşyaları satmaktadır.

Ye ve iç

1920.jpg?width=620&quality=45&auto=forma

El Cabanyal'da birçok geleneksel yer var: Casa Montaña (C / Jose Benillure 69), 1836'dan beri spesiyallerin çeşitli şekillerde hamsi ve midye içerdiği, ancak İberya ile sote bebek baklalarını deneyen klasik bir bardır. jambon. Şarap seçimi hemen hemen tüm İspanya kapsar. Otantik balık mutfağı (kalamar mürekkebi ve yerel olarak yetiştirilmiş istiridye ile yapılan lezzetli kekler) için Cabanyal’ın en iyi cephelerinden birinin arkasında bir bodrum katında Taska Lareina'ya (C / Reina 173) gidin.

Basit ve ucuz bir yemek için 1893'ten beri yerlilere hizmet veren pazarın yanındaki Bodega Bar Flor'ı (C / Marti Grajales 21) deneyin (pirinç yemekleri hakim: paella ile yanlış gidemezsiniz, ancak farklı bir şey için deneyin arròs amb fesol i naps - beyaz fasulye ve şalgamlı pirinç). Ca Tere (C / Reina 61), başka bir modernist binada, pirinç konusunda da uzmanlaşmıştır, ancak çok fazla seçenek yoktur.

Kahvaltı için en iyi yer, taze ensaïmadas, domuz yağı ile yapılmış ve şekerle toz haline getirilmiş yumuşak sarmal çörekler satan Horno San Vicente'dir (Progreso 148). En iyi horchata, dondurma uzmanı La Jijonenca'dan (C / Padre Luis Navarro 307 ve Paseo Neptuno 26). Atıştırmalıklar için La Pascuala (C / Lluch 299) müthiş büyük bocadilloslar sunmaktadır.

İçki için en hiper yer, eski bir buz fabrikasında büyük bir bar olan ve plaja bir yol olan La Fabrica de Hielo'dur (C / Jose Ballaster Gonzalvo 37). Yoğun bir canlı müzik ve sanat etkinlikleri programı ve bir yemek kervanı tarafından sağlanan tapas programı vardır.

Nerede kalınır

Bölgenin ortasındaki palmiye kaplı bir sokakta yer alan Apartamentos Barracart (gecelik 100 € 'dan başlayan), aydınlık, geniş pencereli yedi daireye sahiptir. Hotel Neptuno (75 € B & B'den iki katına) sağ sahilde geniş bir seçenektir. Daha güneyde, limanın yakınında, Balcon al Mar (sadece € 55 odadan iki katına çıkar), konukların kullanması için bisikletlerin bulunduğu hoş ve ucuz bir yerdir.
Kaynak: N. Inman

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Bonfim, Porto

3648.jpg?width=880&quality=45&auto=forma

Şehir merkezindeki kiraların fırlamasıyla, bir zamanlar burjuva olan bu yerleşim alanı, genç ve yaratıcı bir kalabalıkla hızlı bir şekilde iyilik buluyor. Şehir merkezine sadece 20 dakikalık yürüme mesafesindedir ve birincil çıkış güzergahları için kullanışlıdır: Porto'nun ana otobüs terminali ve tren istasyonu hemen önünüzde ve havaalanına metro hattı var.

Gör ve yap

Bonfim'de alışveriş merkezi yok, ancak çoğunlukla Rua de Santo Ildefonso'da bulunan çok sayıda bağımsız bağımsız mağaza var. Bookshop Inc. (no 25), son zamanlarda yaşam tarzı outlet Patch (no 95) karakoluna ve Queijaria Amaral (190 no'lu) olan peynir ve konservelerden oluşan samimi bir bölgeye dikkat edin.

Porto üniversitesinin güzel sanatlar fakültesine ev sahipliği yapmak Bonfim'in her zaman aktif bir sanat sahnesine sahip olduğu anlamına gelir. Çağdaş sanat için Senhora Presidenta (Joaquim António de Aguiar 65) ve Lehmann + Silva (Duque da Terceira 179) galerileri asla hayal kırıklığına uğratmaz. Belgesel fotoğrafçılık hayranları için, yakın zamanda başlatılan Salut au Monde! (Santos Pousada, 620) şarttır.

image.aspx?brand=JN&type=generate&guid=e

Douro'nun muhteşem manzarasını görmek için Parque de Nova Sintra (R. do Barão de Nova Sintra) etrafında gezinin. Bir kez özel olduğunda, bu küçük yapraklı park şimdi su otoritesine aittir ve harika bir eski çeşmeler koleksiyonuna sahiptir.

Ye ve iç

Bonfim’in Porto’nun turist patlamasından görece inzivaya çekilmesinin sevinçlerinden biri, eski okul yemek yerlerinin bolluğu. Klasik bir mahalle yemeği için ızgara kaplan karidesleri veya bir francesinha (kapı önü etli sandviç) için Madureira’yı (Rodrigues de Freitas 1) deneyin. Yerel favori Casa Aleixo (Estação 216), pilavlı ortalama bir ahtapot yapar. Casa Guedes'teki (Praça dos Poveiros 130) çekilmiş domuz sandviçleri bir başka yerel elyaftır.

Bunların yanında bir dizi olağanüstü yeni atılmış var. Listenin başında Bonfim’in batı yakasındaki Pedro Limão, makul fiyatlarla kaliteli yemekler sunan bir mimar-şef tarafından yönetiliyor (10 ders 49 €); son zamanlarda üst katta stüdyo odalar ekledi. Eğer etsiz çantanızsa, tekrar Árvore do Mundo (Duque de Loulé 228) ve Manna (R. da Conceição 60) merkezine doğru muhteşem vegan / vejetaryen yemekleri servis eder (Manna yoga dersleri de verir).

Kafe ve barlara gelince, neredeyse her köşede bir tane var. Kalça mekânlarında özel kahvehane Combi (Morgado de Mateus 29) ve brunch-lunch-coffee bar Bird of Passage (Duque de Loulé 185) bulunmaktadır. Harika kokteyller (ve pizza) için TerraPlana'ya (Av. Rodrigues de Freitas 287) gidin.

Nerede kalınır

Bonfim’in cazibesi, 20. yüzyılın başlarındaki zarif kasaba evlerine çok şey borçludur. Hiçbiri, eski iç mimar Juan de Mayoralgo tarafından işletilen butik bir konukevi olan myhomeinporto'dan (2 gece için 200 € 'dan) daha klas değildir. Benzer şekilde şık, 10 odalı Fransız esintili Cocorico konukevi (sadece 90 € 'dan başlayan fiyatlarla).
Kaynak: O. Balch

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Neukölln, Berlin

4705.jpg?width=1300&quality=45&auto=form

On yıl kadar önce, Berlin'in güneydoğusundaki Neukölln, bir durgun su gibiydi - moda merkezinin ötesinde hiç kimse yok. Ardından, bugünün multikulti ortamını oluşturmak için Türkler, Kürtler ve Araplar arasında yer alan uluslararası yaratıcılar ve öğrenciler tarafından bölgenin ucuz kiraları ve cesur atmosferi keşfedildi. Kulübe benzeri kebap mağazaları ve akıllı restoranlar, nargile kafeleri ve eski püskü şık dalış barları, yeraltı sanat galerileri ve ticari casinolar yan yana oturuyor ve keşfedilecek her zaman yeni bir şey var.

Lezzetli, ucuz Filistin ve Lübnan yemekleri için ana caddesi Sonnennallee'ye gidin; güney-batıdaki taş kiliseleri, parke taşlı sokakları ve güzel Comenius botanik bahçesini geçen villagey Rixdorf'a doğru yürüyün; gece içkileri için kalça Weserstrasse'yi deneyin; hoşgörülü çorbalar ve vintage tarama için Kreuzberg (Kreuzkölln) ile örtüşen alanı yenmek zor. En havalı alan muhtemelen dinamik, hızlı değişen Schillerkiez, eski şehir havaalanının yeri olan Tempelhof parkının ve şimdi eski pistte kara sörfü, bisiklet ve paten yapmanın mümkün olduğu geniş bir rekreasyon alanı olan Berlin hava ikmalinin yanında.

Gör ve yap

2250.jpg?width=620&quality=45&auto=forma

Yaratıcı akını ve uygun fiyatlı kiraları göz önüne alındığında, mahallede çok sayıda galeri ve kültürel alan bulmak sürpriz değil. Bunlar küçük ve deneysel olma eğilimindedir, Loophole (Boddinstrasse 60), eski bir genelevdeki bir kulüp ve müzik mekanı gibi, sahaya özgü işler de yapmaktadır. Daha büyük Kindl Çağdaş Sanat Merkezi (5 €, 18 yaş altı ücretsiz, Am Sudhaus 3) eski bir bira fabrikasındadır ve kurulumları ve canlı performansları vardır.

İlçe, eski alışverişleri ve kafe olarak ikiye katlanan mağazaları ile ünlüdür. Sing Blackbird (Sanderstrasse 11), ayakkabı, mücevher ve ikinci el kıyafetlerin yanı sıra meyve suları, vegan krep ve simit içerir. Rag ve Kemik Adam (Briesestrasse 9), ev dekorasyonu ve çiçeklere odaklanarak danışmanlık gibi terapötik hizmetlere odaklanır. Shio (Weichselstrasse 59) yerel tasarımcılar ile çalışır ve güzel ve etik fikirli papercraft, mücevher, giysi ve ev tasarım nesneleri stokları. Yiyecek için, Maybachufer'deki Landwehr kanalının Türkiye pazarında her Salı ve Cuma günleri çok çeşitli taze ürünler ve tekstil ürünleri bulunuyor.

berlin-batch-76-1024x683.jpg

Ye ve iç

Ucuz, neşeli ve doldurucu bir şey için, duvardaki delik Berlin Burger International (Pannierstrasse 5), mozzarella ve serrano jambonunun yanı sıra katil tatlı patates dilimleri ile Godmother gibi spesiyalitelere sahiptir. Vietnam ortak Hamy (Hasenheide 10) ayrıca sadece 5 € karşılığında lezzetli günlük öğle yemeği spesiyaliteleri sunarken, veganlar, avokado, lezzetli kekler ve harika salatalar içeren ünlü bir maya ekmeği içeren İki Gezegenin (Hermannstrasse 230) tadını çıkaracak. Swisher seçenekleri arasında eski bir çamaşırhanede rustik trattoria yemekleri sunan Lavanderia Vecchia (Flughafenstrasse 46) ve yenilikçi, lezzetli kokular menüsü ve tatlı, karışımlar için bir Michelin yıldızı kazanan şık yeni tatlı restoran Coda (Friedelstrasse 47) yer alıyor. . Tam set menünün fiyatı 138 € 'dur ancak akşam yemeğinden sonra gelin ve kokteyl ve alakart seçenek için barda oturun.

Akşam yemeği sonrası içecekler için sadece Weserstrasse'de, eski, gösterişli Ä (no 40), bit pazarı mobilyaları ve köpüklü fıçı biraları ile sokağın hemen yanındaki swankier kokteyl bar TiER'e (no 42) kadar bir düzine harika bar var. . Yaz aylarında, bir alışveriş merkezinin çatısında gizlenmiş, rahat bir DIY estetiği, iyi DJ'ler ve şehir manzaraları ile Klunkerkranich'e (Karl-Marx-Strasse 66) gidin. Eğer bir şeyleri bir çentik almak istiyorsanız, Sameheads sizi ertesi güne, bazen daha da uzun sürecek.

Nerede kalınır

Burada çok fazla otel yok, ancak Hüttenpalast (gecelik 70 € 'dan başlayan), eski bir fabrikadaki kendi inşa ettiği / süslü karavanları ve kulübeleri ile mükemmel bir Berlin.
Kaynak: P. Sullivan

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Powiśle, Varşova

1747.jpg?width=880&quality=45&auto=forma

Vistula'nın sol kıyısında bulunan Powiśle bölgesinin ana bulvarı, bir zamanlar tehlikeli bisikletçilerin ve yalnız balıkçıların koruyucusuydu. Polonya’nın ekonomik patlaması sayesinde, sıcaklık genellikle 30 ° C'nin üzerine çıktığı her yaz bir karnavalı andırıyor. Varşova'nın gri ve soğuk olduğu önyargılarını bırakma zamanı çünkü yılın en iyi bölümünde gerçekten yeşil ve sıcak. Publar ve nehir tekneleri, pierogi köftelerinden pho çorbalarına (Varşova'nın büyük bir Vietnam topluluğuna sahiptir) kadar çeşitli sokak yemekleri ile zanaat biraları ve kokteyller sunmaktadır. Powiśle, Varşova'da Nazi Almanya'sına karşı çıkan ayaklanmanın cephesindeydi ve şarapnel izlerini gururla giyiyor. İlçenin artık bisiklet, paten, voleybol, trambolin, piknik, insanlar şezlonglar, dondurma, canlı müzik, dans ve kumda oynayan insanlar hakkında olması uygun.

Gör ve yap

Yaz aylarında, Powiśle'a yaklaşmanın en iyi yolu, insanları nehrin karşı kıyısındaki vahşi plajlara veya Veturilo şehir bisikletiyle (sadece Mart-Kasım) feribotla taşıyan ücretsiz, mevsimlik tramvaje wodne (su tramvayları). ) - ilk 20 dakikanız ücretsizdir. Büyük Powiśle dönüm noktası, İbranice, Arapça, Yunanca, Eski Rusça ve Eski Lehçe dillerinde metinlerle etkileyici bir bakır panel cephesine sahip Varşova Üniversite Kütüphanesi'dir (halka açıktır ve öğrencilere açıktır). Çatı bahçesi muhteşem bir manzaraya sahiptir. Bitişikteki Copernicus Bilim Merkezi, interaktif ekranlarda saatler geçirebilen çocuklar için idealdir. Alışveriş için, Femi Stories'in (Browarna 4) bağımsız üreticilerin kadın ve kız kıyafetleri var. Polonya dünyanın en büyük mobilya üreticilerinden biridir ve sandalyeler satın almak nadiren tatilciler için bir seçenek olsa da, Moma Studio (Wybrzeże Kościuszkowskie 45) de sıra dışı ev ve mutfak eşyalarına sahiptir. Świętokrzyski köprüsüne doğru, eski bir elektrik santrali olan Elektrownia (Zajęcza 2b), 20. yüzyılın başındaki endüstriyel mimari için görülmeye değer, üst düzey mağazalar ve restoranlar ile yavaş yavaş doluyor.

330px-Towards_Swietokrzyski_Bridge,_Wars

Ye ve iç

Elektrownia’nın kaliteli restoranında Niewinni Czarodzieje 2.0 bulunur. Varşova dünyanın en büyük vegan dostu şehirlerinden biridir ve Powiśle’nin kurduğu katkı, kabak burgerleri, ıspanak ve "beyaz peynir" ravioli ile Veg Deli'dir (Radna 14). Ayrıca, her yıl değişen nehir tarafından mevsimlik mavnalar ve sokak gıda tezgahları da keşfetmeye değer.

Nerede kalınır

Powiśle’nin güney kenarında yer alan Inbed Hostel (£ 9'dan itibaren yatakhane, çift kişilik 26 £ B & B), yeraltına yakın aydınlık ve modern odalar sunmaktadır. Nehir kıyısındaki parkta orta sınıf Logolar (sadece 45 £ sadece oda). Lüks bir seçenek, bu baharda şehir merkezinde açılan Robert De Niro’nun Rialto'daki Nobu'dur (fiyatlar tba).
Kaynak: K. Lockram

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Holešovice, Prag

6020.jpg?width=1300&quality=45&auto=form

Prag'ın merkezinin kuzeyinde, Vltava’nın Letná parkının ötesindeki sol kıyısında bulunan Holešovice, uzun süredir ziyaretçileri yalnız yerli halkın sunabileceği çok kasvetli bir bölge olarak görüyordu. Geçtiğimiz on yıl boyunca etkileyici yeniden canlanması, galerilerin, mağazaların, kafelerin, kulüplerin ve barların canlı bir altyapısını oluşturmak için düşük kiralardan ve boş alanlardan (apartman blokları, fabrikalar) yararlanan yaratıcı ve ticari girişimciler sayesinde olmuştur. Nehir üzerinde Stare Mesto (eski şehir) veya Mala Strana kadar kartpostal olmasa da, Holešovice'in endüstriyel bina karışımı, 19. ve 20. yüzyılın başlarında (bazı güzel art nouveau blokları ile) ve ara sıra komünist devler ilginç dolambaçlı ve bolca kültürel ikramlar var.

Gör ve yap

Holešovice, genişleyen, uçak-tren-ve-otomobille doldurulmuş Ulusal Teknik Müzesi (Kostelní 42) ve şehrin Ulusal Galerisi'nin bir parçası olan Veletrzni Sarayı (Dukelských hrdinů 47) gibi büyük vuruculara ev sahipliği yapıyor, ancak çok sayıda çağdaş sunulan sanat da. Dox Çağdaş Sanat Merkezi (Poupětova 1), 2008 yılında açıldığında bölgeyi haritaya koymaya yardımcı oldu ve eski bir fabrika kompleksi içinde sürekli olarak harika sergiler düzenliyor. Yeniden canlandırılan Prag Pazarı'nda (Bubenské setinde), eski bir mezbahada artık uluslararası tiyatro ve sirk alanı Jatka 78 ve Trafo Galerisi bulunuyor. Diğer sıcak noktalar arasında Hlávkův köprüsü yakınındaki Kimya Galerisi, tiyatro ve konserler için kültür merkezi La Fabrika (32 Komunardů) ve Františka Křížka caddesindeki etkinlik ve festivallere ev sahipliği yapan son derece popüler Bio Oko bağımsız sineması bulunmaktadır. Yeşil bir sıçrama için, Letná park'ın tepedeki konumu, şehrin yanı sıra bira bahçelerinin güzel manzaralarını sunar ve birkaç dakikalık kuzey yürüyüşü olan eski kraliyet oyun rezervi Stromovka, şehrin en büyük yeşil alanıdır.

prague-holesovice.jpg

Küçük ama hareketli Veverkova caddesi, yakınlardaki birkaç perakende noktası sayesinde alışveriş merkezleri için bir mini merkez haline geldi. Spor ayakkabı ve vinil için Garage Store (no 6) ve unisex paltolar, elbiseler ve jumper'lar için moda mağazası Jakoby (no 😎 ve ayrıca vintage outlet Recycle With Love. Yolun hemen karşısında (no 7), diğer Çek tasarımcılarının çalışmalarıyla birlikte kendi sandalyelerini, masalarını ve lambalarını satan tasarımcı Helena Darbujanova'nın mağazası ve uluslararası bir dizi kitap, dergi ve posterler ve lansmanlara ve etkinliklere ev sahipliği yapar. Dikkat edilmesi gereken bir başka harika etkinlik, Çek Pazarı, moda ve mücevher tasarımcılarını Prag Pazarı ve diğer mekanlarda bir araya getiren pop-up Mint Market'tir.

Ye ve iç

1200.jpg?width=620&quality=45&auto=forma

Buradaki yemek ve içme seçenekleri her zaman sağlıklı ve büyümektedir. Pürüzlü duvarları ve cömertçe büyük pencereleri olan Cafe Letka'dan (Letohradská 44), galeri ve konsept mağazası olarak ikiye katlanan geniş Vnitroblock (Tusarova 31) tarzında geniş bir endüstriyel şıklığa (Tusarova 31) kadar kalça kahvaltısı ve brunch mekânları arasından seçim yapabilirsiniz. Lezzetli Çek hamur işleri ve kekler için basit Erhart pastanesine gidin (Milady Horáková 56). Şık Bistro Jankovcova'nın (Jankovcova 14a) tatlı veya tuzlu kahvaltıları, çorbaları ve salataları vardır ve Bistro 8 (Veverkova 1410/8) pazar brunchları, brisket burgerleri ve çekilmiş domuz tacoları sunmaktadır. Akşam yemeği için, Asya füzyon mutfağını düzenli DJ setleriyle eşleştiren gösterişli SaSaZu'ya veya menüsü meze tabaklarına, yaban erişteli yaban domuza ve çok çeşitli şarap ve kokteyllere sahip Bar Cobra'ya (M Horáková 😎 göz atın. Dans pistine vurmak için hala enerjiniz varsa, grungy Cross Club (Plynární 23) her gece canlı şovlar, DJ geceleri ve temalı partilere sahipken, ince Mekke (U Průhonu 3) tüm gece boyunca ev müziği için bir yerdir.

Nerede kalınır

Holešovice'de geceleme için birkaç seçenek var. Bütçe gezginler, samimi ve canlı Sir Toby’in hostelinde yatabilirler (özel oda sadece £ 30 odadan iki katına çıkar). Biraz daha lüks, eski bir komünist otelde Mama Shelter (sadece £ 50 odadan iki katına çıkar).

Kaynak: P. Sullivan

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Ostiense, Roma

5616.jpg?width=620&quality=45&auto=forma

Tiber nehri üzerindeki Ostiense mahallesi, bir zamanlar iskeleti hala görünen bir güç istasyonu, huzursuz bir nehir limanı ve bir gazometrenin bulunduğu yerdi. Adı, eski zamanlarda şehrin sığır pazarından liman kenti Ostia'ya kadar uzanan bir arteriyel yol olan Via Ostiensis'in adını taşımaktadır. Bugün, Ostiense yeni restoranların, sokak sanatının ve barların kalesi olmak için sanayi geçmişini sarstı. Kampüslerin dağılması, büyük bir öğrenci nüfusu olduğu anlamına gelir, ancak makul kiralar ve şehir merkezine metro bağlantısıyla çekilen uluslararası bir kalabalık da vardır. Görkemli bir şekilde yemek yemek ve kitlelerden uzak tarihi mekanlara hayran olmak için buraya gelin.

Gör ve yap

Şehrin dört ana bazilikasından biri olan Piazzale San Paolo 1'deki Aziz Paul'un Dış Duvarları, daha ünlü bir meslektaşı olan St. 19. yüzyılda bir yangın geçirmiş ve uzun onarımlar geçirmişken, antik mozaikleri ve 13. yüzyıl manastırından kurtulmuştu. İkincisi, bir günlük geziden sonra dinlenmek için güzel bir yer görevi görür. Daha sonra Via Ostiense, muhtemelen Roma'nın en az müze olan Centrale Montemartini'dir. Başlangıçta bir elektrik santrali olan mekan, aşırı kalabalık Capitoline Müzelerinden sanat eserleri barındırmak için seçildiği 2005 yılına kadar terk edildi. Zarif klasik heykellerin ve eski dizel motorların ve türbinlerin nefis bir şekilde birbirine karıştığını araştırın. Trastevere ve şehir merkezine doğru kuzeye doğru ilerleyin (canlı sokak sanatına dikkat edin) ve Katolik Olmayan Mezarlığı, Romantik şairlerin ve eski Roma sakinlerinin son dinlenme yeri John Keats ve Percy Bysshe Shelley (Via Caio Cestio) 12). M.Ö. 12 civarında inşa edilen eski Caius Cestius piramidi mezarlığın üzerinde düzenli bir saat tutuyor. Piramitin içinde her ayın üçüncü ve dördüncü cumartesi ve pazar günleri rehberli bir turda ziyaretçilere izin verilir (Via Raffaele Persichetti'ye giriş).

Mağazalar Ostiense’in forte değil, peynir, zeytinyağı, makarna, şarap ve diğer yenilebilir hediyelik eşyalar Ostiense tren istasyonunun güney tarafındaki gastronomik megastore Eataly'den satın alınabilir. Bazilikanın ötesinde sıfır atık dükkanı Negozio Leggero, güzellik ürünlerinden çikolataya, baharatlara kadar her şeyi satıyor, hepsi ambalajsız (Via Chiabrera 80).

3008.jpg?width=620&quality=45&auto=forma

Yiyecek ve içecek

Yerliler ve gurbetçiler, rahat atmosferi ve sade yemekleri için Danimarka'dan Sophie ve Calabrese ortağı Domenico tarafından işletilen restoran ve mikro fırın Marigold'a (Via Giovanni da Empoli 37) akın ediyor. Caffè ve cornetto (kruvasan) geleneksel İtalyan kahvaltısı yerine yumurta benedict, krep veya kabarık peynirli omlet gibi yemekler servis ediyorlar. Öğle ve akşam yemeklerinde el yapımı makarna ve bol miktarda sebze-yemyeşil yemek de olacak.

Eleştirmenlerin dikkatini çekti - hatta bu yıl Michelin Rehberinin açgözlü Bib Gourmand listesini yaptı - Trattoria Pennestri (Via Giovanni da Empoli 5) hem geleneksel Roma hem de gurme mutfağıyla flört ediyor. Parlak bir karbonara tabağına veya biber, nane ve yoğurtla kavrulmuş ahtapot gibi şebekeye sokun; ve emzik domuz porcini mantar ve mersin. Rezervasyon yapmadan bir masa isteyebilirsiniz.

İşkembe, cacio e pepe ve tuzlu morina gibi dikenli cucina romana titanları, mezarlığın yakınındaki Osteria Fratelli Mori'nin mutfağını demirliyor (Via dei Conciatori 10). Ayrıca, büyük bir grubu kolayca barındırabilen nadir Roma restoranlarından biridir. Güneş battıktan sonra, bir kokteyl barı olarak aydınlanan bir kafe, kitapçı ve kültürel alan olan Caffè Letterario'ya (Via Ostiense 95) gidin. Sıcak havalarda, T-Bar'daki terasta (Via Ostiense 182) veya Porto Fluviale'nin Instagramable avlusunda (Via del Porto Fluviale 22) bir bardak kırmızı yudumlayın. Gece geç saatlerde, Il Pangocciolaio'dan (Via dei Magazzini Generali 15) çikolatalı çivili tatlı çörekler oraya geldi.

Nerede kalınır

Gasometer Urban Suites (86 € 'dan küçük mutfaklı stüdyo), spor salonu ve çatı terası bulunan eski bir yün işleme tesisidir.
Kaynak: A. Bruzzese

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Dorćol, Belgrad

5898.jpg?width=880&quality=45&auto=forma

Turistik Skadarlija mahallesi, dev Kalemegdan kalesi ve Tuna kıyıları arasında, Dorćol, hemen serin bir şekilde çığlık atmayan rahat bir havaya sahiptir. Ancak her zaman şehrin barları ve restoranları için hız belirleyici olmuştur. Güney kısmının ağaçlarla kaplı sokakları - Gornji (Yukarı) Dorćol - ara sıra art nouveau güzelliğiyle 20. yüzyılın başlarında villaların ve Tito dönemi dairelerinin olağan Belgrad hotchpotch'una sahiptir. Bu, yeni açıklıklar ve Strahinjića Bana, Kneginje Ljubice ve Kralja Petra gibi sokaklara sık kullanılan eski favorilerle klasik bar bölgesidir.

Ancak Tuna'ya doğru Dornji (Aşağı) Dorćol'a gidin ve korkak küçük kafeler, zanaat bira fabrikaları, sanat merkezleri ve sokak sanatı yıkık endüstriyel binaları ele geçirerek işler daha gevrekleşir. Güzel değil, ama işler hızlı bir şekilde ilerliyor.

Gör ve yap

7360.jpg?width=620&quality=45&auto=forma

Dornji'deki Dorćol Platz (Dobračina 59) Dorćol, bir kafe ve bahçeye sahip hoş bir kirli kültür merkezine dönüştürülmüş eski endüstriyel binaların bir koleksiyonudur. Konserler ve vinil pazarlarından her Mayıs'ta yapılan Mikser Tasarım Festivali de dahil olmak üzere festivallere kadar her şeye ev sahipliği yapıyor. Buradan, sergi Sırbistan'daki teknoloji hikayesini eğlenceli bir şekilde izleyen Bilim ve Teknoloji Müzesi'ne (Skenderbegova 51) birkaç dakikalık yürüme mesafesindedir. Eski donanım hayranları Jane Doe Vintage Shop'u (Kapetan Mišina 17) ve daha büyük konsept mağazasını ve barını (Gospodar Jevremova 25) kontrol etmelidir. Dorćol özellikle yeşil alanlarla çalkalanmıyor, ancak Tuna boyunca ve Novak Djokovic’in Novak Tenis Merkezi'nden hoş, geniş bir döngü ve patikaya sahip.

Ye ve iç

Dorćol'daki bar ve restoranların seçimi oldukça baş döndürücü. Yapraklı Strahinjića Bana'da geleneksel ve köklü favoriler var, ancak güneye kısa bir yürüyüş mesafesinde bulunan Blaznavac (Kneginje Ljubice 18), fantastik bir bonkers bahçesinde ve eşit eksantrik iç mekanda 4 £ kokteyl ve 1.50 pint bira sunmaktadır. Domuz boynu da dahil olmak üzere ağır Sırp yemeklerinin daha zarif versiyonlarını yapan Iris Yeni Balkan Mutfağı'ndan (Kneginje Ljubice 11) sadece birkaç metre uzaklıktadır.

Zanaat birası çılgınlığı Belgrad'ı geçemedi: Dorćol'un etrafında birkaç demlemek var. Dorćol Platz'daki Gvint Bira Fabrikası, lagers ve ales'i £ 1.50 pint karşılığında denemek için güler yüzlü bir yerdir. Beogradski Pazarı'nda (Žorža Klemansoa 19), Dogma ve Tron gibi zanaat bira fabrikaları tapastan suşi'ye kadar her şeyi satan yiyecek tezgahlarıyla paylaşıyor.

Dornji Dorćol’un sokak sanatı ve eski atölye çalışmalarının ortasında, kaliteli restoran Homa (Senjanina Ive) ışıldayan beyaz minimalizmiyle dikkat çekiyor. Haşlanmış alabalık alabalık yumurtası (14 £) ve biftek tartarlı kemik iliği (12 £) tabakları yerel standartlara göre pahalı, ancak buna değer.

Nerede kalınır

Ellili dekor Smokvica B & B (65 € 'dan iki katına) endüstriyel şık buluşuyor, Üst Dorćol 1929 bir villada altı havadar oda. Canlı bar ve restoranı bir avlu bahçesine dökülür.
Kaynak: M. Novakovich

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Quartier de la Réunion, Paris

4032.jpg?width=880&quality=45&auto=forma

Paris'in doğusundaki 20. bölge, Oscar Wilde ve Edith Piaf'ın gömüldüğü yer ile ünlüdür, ancak kalabalıktan gizlenmiş kısa bir yürüyüş, turistler tarafından az bilinen gerçek bir köy olan Charonne'dir. 1850'de düzenlenen Circular Place de la Réunion, çalışan ailelerin, sanatçıların ve müzisyenlerin çok kültürlü bir bölgesi olan bu dost canlısı, bohem çeyrek nüfusun kalbidir. Meydan, kasaplar, peynir ve balık satıcıları ile meyve ve sebze satıcıları tarafından kurulan pazar tezgahlarına göz atan insanlarla dolu olduğunda Perşembe ve Pazar sabahları canlanıyor.

Ancak burada her gün 07:00 ile 02:00 arasında açık olan başka bir merkez var. Rue de la Réunion'un köşesindeki Café Sans Nom, bir isme (veya bir web sitesine) ihtiyaç duymaz, çünkü meydanda yaşayan veya geçen herkes için bir kahve merkezi yudumlayan anneler veya emeklilerden daha çok bir topluluk merkezidir. kafenin ücretsiz kütüphanesinden gece yarısından sonra içki içmeye gelen kalabalığa gazete ve kitap okurken.

Gör ve yap

Bu semtte şık butikler bulamazsınız, ancak Gilles Coolen'in adil kahve çekirdeklerini kavurduğu ve lezzetli esnaf çikolatası yaptığı L’Escargot d’Or (53 rue de Bagnolet) gibi tuhaf, etik mağazalar bulamazsınız. Caddenin diğer tarafında (no 52), Agnès Baracco, öncü doğal şarap mahzeni Au Bon Vingt'i, 400'den fazla çeşidi ile ziyaretçilere açıklamayı seviyor. 69 yaşındayken, La Botica (no 69), genç sanatçıları, tasarımcıları ve stilistleri sergileyen, fotoğraf ve illüstrasyon, mücevher ve vintage kıyafetler, baskılar ve seramikleri kapsayan değişen temalarla yeni bir mağaza ve galeri.

Ye ve iç

5220.jpg?width=620&quality=45&auto=forma

Herkesin en sevdiği Pazar, haftada üç saatlik bir caz reçel seansına ev sahipliği yapan korkak Quartier Rouge bistrosunda (52 rue de Bagnolet) 18: 00'da başlıyor. Giriş ücretsizdir ve bir kadeh şarap 3,50 € 'dur, ancak müzisyenlerin şapkasını geçtiğinde katkıda bulunduğunuzdan emin olun. Ayrıca lezzetli fırfırlar Fransız mutfağı servis etmektedir, ancak biraz daha fazla seçenek için rahat barlar ve restoranlarla kaplı romantik rue des Vignoles'e beş dakikalık bir yürüyüş yapın. La Petite Fabrique (no 15), uzun ortak masalarda servis edilen organik mutfağın (belki vejetaryen paella, sulu sığır tournedos veya vegan tatlı patates graten) ve doğal şarapların mükemmel bir kombinasyonunu sunan geniş bir biyo-kantintir.

Hemen yanındaki kapı, Les Mondes Bohèmes (no 31), yemyeşil kapalı terası bir seraya benzeyen popüler bir mekân; salatalar, hamburgerler ve dondurma için harika.

2736.jpg?width=620&quality=45&auto=forma

Rue des Vignoles - belki de uyarıcı Impasse Satan veya pastoral Impasse Poule - dar bitki kaplı geçitlerden bazılarını gezdirin ve bunların tüm bağların, Paris'teki la campagne'nin olduğu zamanı hayal edin. Son bir içki içmek için, kitsch 1970'lerin dekor ve langırt makinelerinin, sergilerinin, korkak müziğinin ve harika mojitolarının keyfini çıkararak gösterişli Moki Bar'da (no 61) bitirin.

Nerede kalınır

Yakın zamanda yenilenmiş Hôtel Terre Neuve (sadece 99 € odadan iki katına çıkar) Place de la Réunion'a beş dakikalık yürüme mesafesindedir, ancak moda fikirli Philip Starck tarafından tasarlanan Mama Shelter'ı (sadece 139 € odadan iki katına çıkar) tercih edebilir. Şimdi küresel kalça otel zincirinin.
Kaynak: J. Brunton

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.