Jump to content
Sign in to follow this  
Admin

İşyerinde Odaklanmayı Artırmanın Kanıtlanmış 4 Yolu

Recommended Posts

İşyerinde Odaklanmayı Artırmanın Kanıtlanmış 4 Yolu

Focusing-at-Work-Can-Be-Difficult.jpg

Dikkatimizin şu anda bir akvaryum balıklarından daha küçük olduğu popüler başlık yanlış olsa da, günümüzün bilgi doygun dünyasına odaklanmak zordur.

Ortalama bir çalışan haftada yaklaşık 13 saat e-posta harcıyor ve bu daha fazla zaman alan sosyal medya platformlarını hesaba katmıyor.

Çoğumuzun giderek daha fazla bilgi işçisi haline geldiği ve günlük olarak bu tür dikkat dağıtıcı şeylere maruz kaldığı bir toplumda bu kötüdür:

Açık ofisler gibi işyeri eğilimleri de sorunlara yardımcı olmuyor ve üretkenliği gerçekten azalttığı gösteriliyor. Slack gibi zayıflatıcı e-postaların yanıtı olması gereken ancak yalnızca sorunun bulunduğu platformu değiştiren araçlar da var.

Ortalama olarak, büyük şirketlerdeki çalışanların her biri haftada 200'den fazla gevşek mesaj gönderiyor ve uzman kullanıcılar günde 1.000'den fazla mesaj gönderebiliyor.

Konsantre olma yeteneği şimdi her zamankinden daha önemli, sadece kuruluşunuzdaki değerinizi yükseltmekle kalmayıp aynı zamanda yaşam kalitenizi de artırabilecek bir beceridir.

Odaklanma önemlidir, işte daha fazlasını elde etmenin 4 yolu şunlardır:

1. Gün için görevlerinizi önceliklendirin

Güne nasıl başlayacağınız, sonunda ne başardığınızı belirleyebilir.

Günümüzde çoğumuzun nasıl planladığımızla ilgili olan şey, önemi ne olursa olsun görevleri bir araya getirme eğiliminde olduğumuzdur. Onları ilk olarak yapmak istediğimiz temellere göre düzenleriz ya da her bir görevi ortaya çıktıkça hallederiz.

Ancak bu, etkinliklerinizi gün için planlamanın çok verimsiz bir yoludur, çünkü tüm görevleriniz eşit derecede önemli değildir.

Hepimiz ilk önce en zor işleri yapmak için popüler tavsiyeleri duymuş olsak da, bu, dikkatimizi gerektiren birkaç zor göreve sahip olabileceğimizi ve bu zorun her zaman önemli olmadığı anlamına gelmez.

Gününüzü planlamanın en iyi yollarından biri, Eisenhower matrisi olarak bilinen bir araç kullanmaktır.

Amerika Birleşik Devletleri Başkanı Dwight D. Eisenhower çok üretken bir kişiydi ve şimdi Eisenhower matrisi olarak bilinen faaliyetlere öncelik vermek için bunun büyük bir bölümünü sistemine bağlamaktadır.

Eisenhower matrisi, görevlerini aciliyetlerine ve önemlerine göre dört gruba ayırır:

    Önemli ve Acil (Hemen yapın)
    Önemli ama acil değil (Bunu yapmak için bir zaman planlayın)
    Önemli değil ama acil (Başkasına devredin)
    Önemli değil ve acil değil (Eleyin)

Örneğin, gününüzü Eisenhower Matrix ile planlamak şöyle görünebilir:

    Önemli ve Acil: Hizmet sözleşmesini görüşmek için müşteriyi arayın.
    Önemli ama acil değil: Bir ay süren bir endüstri konferansına uçak bileti ve konaklama alın.
    Önemli değil ama acil: Mesajları Slack ile cevaplamak.
    Önemli değil ve acil değil: Facebook'ta profil resminizi değiştirme.

Bu basit çerçeve, bir cumhurbaşkanının bir ulusa öncülük etmesine yardımcı oldu ve odak noktanızı önemli ölçüde geliştirebilir.

2. Zaman sınırlarını belirleyin

Parkinson yasasına göre, çalışma tamamlanması için gereken süreyi dolduracak şekilde genişliyor.

Bu, bir etkinlik için 3 hafta ayırırsanız, tamamlamanızın 3 hafta süreceği anlamına gelir. Büyük bir zaman çerçevesi sizi ertelemek için yer ve göreviniz için çok az önemli olan şeyler hakkında endişelenmek için lüks ile sizi bırakır.

How-to-Gain-Focus-at-Work.jpg

Bir etkinlik planlamak için 4 ayınız varsa, oturma düzenlemeleri ve powerpoint sunumunuzun yazı tipleri gibi şeyleri önemsemeyi göze alabilirsiniz.

Sadece bir ayınız olsaydı, bunlar daha az önemli olurdu.

Parkinson yasası bize yaptığımız işi sürekli olarak değerlendirmemizi öğretiyor, çünkü her zaman iyileştirilmesi gereken yerler var.

Bu görevin tamamlanması gerçekten dört hafta sürecek mi? Veya dört hafta, her zaman yaptığınız zaman dilimi.

İyileştirilecek yer yok mu?

Zaman sınırları belirlediğinizde kendinizi daha yaratıcı olmaya, minutiaları ortadan kaldırmaya ve bir görevin en fazla değer sağlayan yönlerine odaklanmaya zorlarsınız.

Bir sonraki görevi planladığınızda, normal zaman çerçevesinden% 10 ila% 20 daha kısa bir kişisel zaman sınırı belirlemeniz ve kalitenin düşüp düşmediğini görmeniz gerekir.

Kalite düşmezse, bu yeni zaman diliminiz olmalıdır ve bir dahaki sefere ne kadar hızlı yapabileceğinizi görmek için bir dahaki sefere% 10 veya% 20 azaltmanız gerekir.

3. Proaktif metrikleri kullanın

Hepimiz büyük bir projeye baktığımız ve bunalmış olduğumuz noktadaydık. Olağan yanıt, yaklaşan son başvuru tarihi sizi ilk adımı atmaya zorlayana kadar ertelemektir.

Proje bunalımı hepimize oluyor, neyse ki bunu çözmenin bir yolu var.

İnternet girişimcisi Noah Kagan'ın karmaşık görevlerle başa çıkma süreci var. Büyük görevlerin karışıklığının çoğunun, sonuçta endişelenen insanların, esasen kontrolünde olmayan bir şeye takıntılı olmasının bir sonucu olduğunu söylüyor.

Çözüm, proaktif metrikler olarak adlandırdığı şeyde yatmaktadır. Proaktif metrikler fikri güçlüdür ve daha iyi çalışma şeklinizi değiştirebilir.

Bu çeyrekte şirketinizdeki kullanıcı kayıtlarını% 20 oranında artırmak istediğinizi düşünün. Bu, birçok katkıda bulunan faktöre bağlı olan oldukça büyük bir hedeftir, bunalım için mükemmel bir senaryo ve proaktif metrikler için doğru kullanım örneğidir.

Proaktif metriklerle, bu büyük hedefi daha küçük hedeflere ayırabilirsiniz. Kaç kayıt aldığınızı kontrol edemezsiniz, ancak doğrudan kontrolünüzdeki kayıtlara bağlanan faktörler vardır.

% 20 daha fazla kayda dönüştürebilirsiniz:

    Haftada 5 blog yayını yayınla
    Haftada bir web seminerine ev sahipliği yapın
    Ayda iki podcast ile konuşun
    İki ayda bir hediye verin
    Büyük yayınlara ayda 5 misafir mesajı yazın

Artık kullanıcı kayıtlarını artırmanın ezici görevi yerine, artık odaklanabileceğiniz ve sizi nihai hedefinize götürecek bir dizi basit göreviniz var.

4. Derin İşler yapmaya başlayın

Derin çalışma terimi, aynı isimdeki kitabında bilgisayar bilimi profesörü Cal Newport tarafından icat edildi. Derin çalışma, tamamen zorlu bir göreve odaklandığınız ve belirli bir süre boyunca tüm dikkat dağıtıcı biçimleri engellediğiniz bir çalışma yöntemini tanımlar.

Etkinliği, insanların çoklu görevlerde kötü olmalarına ve yalnızca tek bir göreve odaklandığımızda işin kalitesi ve hızının artmasına dayanır.

Derin bir işe girmenin faydaları çok fazla bilim tarafından desteklenmektedir, Kaliforniya Üniversitesi'nden yapılan bir araştırmaya ara verdiğinizde bir görevden ayrıldığınızda, tekrar yola çıkmak ortalama 23 dakika sürer.

Bir iş arkadaşınıza cevap vermek için işinizden 5 dakika ayırırsanız, dikkat çekme maliyeti kesinti geçtikten sonra uzun sürdüğü için sadece 5 dakikadan fazla kaybedersiniz. Bunu her kesinti için bütün bir iş günü boyunca birleştirin ve bunun ne kadar kötü olabileceğini görebilirsiniz.

Tüm bunların çözümü daha derin işler yapmaktır.

Increase-Focus-at-Work.jpg

Nasıl başlayacağınız aşağıda açıklanmıştır:

     Gününüzdeki önemli görevler için zaman blokları oluşturun (Eisenhower matrisini kullanın).
     Derin işlerden kopmak için pomodoro gibi bir alet kullanın.
     E-postalar, telefon görüşmeleri, vb. Dikkat dağıtıcı şeyler kullanmaktan kaçının.
     İş arkadaşlarınıza, önemli bir konu önemli olmadıkça derin işlerde sizi kesintiye uğratmamalarını bilmeleri için açık talimatlar koyun.

Sonuç

Odak, zihinsel çalışmaya gittikçe daha fazla önem veren bir dünyada son derece değerli bir beceridir. Odaklanmak, işinizin ve yaşamınızın kalitesini artırırken öne çıkmanıza yardımcı olabilir.

Ancak odaklama sadece açabileceğiniz bir anahtar değildir ve odaklanan insanlar bunu yanlışlıkla yapmazlar, kendilerini sürekli planlayıp geliştirirler.

Günün sonunda işe odaklanmanızı artırmak, çalışma şeklinizde akıllı seçimler yapmakla ilgilidir ve yazıdaki taktikler bunu yapmanıza yardımcı olacaktır.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.