Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Rivian R1S ve R1T Hakkında Bildiğimiz Herşey - Elektrik SUV


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

Rivian R1S ve R1T Hakkında Bildiğimiz Herşey - Elektrik SUV

Geçen kıştan önce çok az insan Rivian'ı tanıyordu. Ancak Plymouth, Michigan otomobil üreticisi geçen Kasım ayında elektrikli R1T pikap ve R1S SUV konseptlerini açıkladığında, otomotiv dünyasının en önemli konusu haline geldi. Birkaç ay sonra Amazon şirkete 700 milyon dolarlık yatırım yaptı ve kısa süre sonra Ford 500 milyon dolarlık yatırım yaptı.

r1t_experience_the_lucky_ones_hero_deskt

Rivian, hiçbir yerden gelmedi. On yıl önce RJ Scaringe tarafından kuruldu, MIT'de makine mühendisliği doktorasını tamamladıktan hemen sonra. Şirket sadece geçen yıl gizli kaldıktan sonra R1T ve R1S'i ortaya çıkardı. Rivian, pikapın gelecek yıl piyasaya çıkacağını, SUV satışlarının ise 2021'de takip edeceğini söyledi. İşte parite hakkında bildiklerimiz.

Platformu Paylaşıyorlar

r1t_utility_how_we_learn_hero_desktop.jp

Hem R1T hem de R1S, Rivian tarafından tasarlanan "kaykay" platformunu kullanıyor. Akü, döşeme eksenine iki aks ile çerçeve raylarının arasına monte edilmiştir. Süspansiyon, önden çift salıncaklı ve arkada, yüksekliği ayarlanabilen hava yayları, uyarlanabilir amortisörler ve hidrolik bir yuvarlanma önleme sistemi ile çoklu bağlantı düzenidir.

Rivian, R1S ve R1T'deki tüm ana mekanik bileşenlerin, tekerleklerin yüksekliğinin altında oturarak düşük ağırlık merkezine katkıda bulunacağı gerçeğini gururla dile getiriyor. Platform aynı zamanda yolcu ve kargo alanını en üst düzeye çıkarmak için tasarlanmıştır, bu nedenle R1T ve R1S oldukça pratik olmalıdır.

Ford sonunda bu platformu Rivian'la olan anlaşmasının bir parçası olarak bir EV için kullanacak. Ford'un nasıl bir form alacağı belli değil, ancak otomobil üreticisinin Mustang esinli SUV ve F-150'den sonra gelmesi muhtemel.

İkisinde de Dört Motor Var

r1t_capability_safety_desktop.jpg?fm=web

Elektrik motorlarının sunduğu büyük olasılıklardan biri tork vektörüdür. Yeni Acura NSX, her ön tekerlek için bir elektrik motoru kullanıyor. Bazı viraj senaryolarında, iç ön alttan sürülürken dış ön tekerlek fazla uzatılır ve teorik olarak tekerlekler ters yönlerde döndürülebilir. Bu, NSX'in işlem dengesi yazılımı tarafından anında yönetilebileceği anlamına gelir.

Rivian ikizleri her tekerlek için bir motor elde edecek ve bu da her türlü benzersiz kullanım imkanına yol açacaktır. Dört motorlu kurulum, her bir modeli de R1T ve R1S'yi "macera" aracı olarak kullanan firmaya uyan yoldan oldukça iyi yapmalıdır.

Üretime ulaştıklarında, ilk kitle pazarında dört motorlu EV'ler olacaklar. Şimdiye kadar, dört motorlu EV'ler sunan tek otomobil üreticileri ultra münhasır hiper arabaları ile Rimac ve sınırlı üretim SLS E-Hücreli Mercedes. Diğer yüksek teknoloji ürünü dört motorlu EV'ler - özellikle Lotus ve Pininfarina'dan - yolda, ancak hiçbiri 100.000 $ 'ın altında değil. Ancak Tesla, üç motorlu bir Model S ve Model X üzerinde çalışıyor.

Hızlı Olacaklar

r1t_capability_warranty_desktop.jpg?fm=w

Rivian, R1T ve R1S için hızlanma iddiası parite piyasaya çıktığında dikkat çekti. 135 kWh batarya paketi ile donatıldığında - Rivian'ın üç batarya boyutu seçeneğinin ortasında - R1T ve R1S 3.0 saniyede 60 mil ve 7.0 saniyenin altında 100 mil / saat'e varacak. Bu süper araba bölgesi.

105-kWh R1T ve R1S tabanındaki dört motor 402 hp yapmak için bir araya gelecek ve bu rakam 135-kWh versiyonu için 753 bg'ye çıkacak. Rivian, R1T ve R1S için 180 kWh batarya paketi sunacak, ancak bu kamyonlar 700 hp üretecek. 105 kWh Rivian modelleri 413 lb-ft tork üretirken, daha büyük iki akü versiyonu 826 lb-ft sunacak.

Tahmini Menzil Rakamları Etkileyicidir

r1t_capability_real_world_adventures_her

Rivian, kamyon yelpazesi hakkında cesurca iddialarda bulunuyor. Otomobil üreticisi 105-kWh R1T'nin bir şarjla 230 milden fazla yapacağını, 135-kWh'ın 300'den fazla yapacağını ve 180-kWh'nin 400 milden fazla yapacağını söylüyor. R1S bu rakamların her birine 10 mil daha iyi koyar. EPA onaylı numaraların kesin olarak bilinmesini beklememiz gerekir, ancak bunlar etkileyici numaralardır.

Şu anda piyasada bulunan en uzun EV serisi, 100 kWh pil paketinden EPA sertifikalı 370 mil elde etmeyi başaran Tesla Model S Long Range'dir. Rivian, şu anda en küçük pilinin Tesla'nın en büyük pilinden daha büyük olduğunu söylüyor. Ve şu anda diğerlerinin sunduğundan daha büyük. Bir sonraki en büyük, 95 kWh bataryaya sahip Audi e-Tron.

Üretim Şikago 'da Yapılacak

r1t_experience_connected_car_desktop.jpg

Rivian, bir zamanlar Mitsubishi'ye ait olan Illinois'te bir üretim tesisi satın aldı. Amazon'un sipariş ettiği 100.000 adet elektrik dağıtım kamyonuyla birlikte R1S ve R1T'yi orada inşa etmeyi planlıyor. Illinois’teki Normal fabrikasında üretime önümüzdeki yıl başlanacak. Otomobil üreticisi ayrıca Plymouth, Michigan, San Jose ve Irvine, Kaliforniya ve Surrey, İngiltere'de tesislere de sahip.

Ön Sipariş Şimdi Açıldı

r1t_utility_storage_desktop.jpg?fm=webP

Eğer R1T ve R1S beğeninize düşerse, Rivian'ın web sitesi üzerinden 1000 $ depozito alabilirsiniz. Toplama 69.000 $ 'dan başlayacak, SUV 72.500 $' dan biraz pahalı. Her ikisi de 7500 $ Federal EV vergi kredisi ve ayrıca varsa diğer yerel teşvikler için uygun olacaktır. Rivian, henüz R1T ve R1S model varyasyonları için ayrıntılı fiyatlandırma yapmamıştır. Muhtemelen bu fiyatlar, kamyonların piyasaya girdiği zamanlara daha yakın bir zamanda açıklanacak.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 3 ay sonra...
  • Admin

Rivian R1T Elektrikli Kamyonet Ahşap Dış Görünüşe Bürünmüş

r1s_capability_range_desktop.jpg?fm=webP

Şaşırtıcı bir şekilde, bu kamyon bazı sahte ahşap paneller takılıyken çok kötü görünmüyor.

r1s_capability_snowdays_hero_desktop.jpg

Rivian R1T'nin bazı sahte ahşap paneller takılıyken nasıl görüneceğini hiç hayal ettiniz mi? Daha yaygın olarak bir odun olarak bilinen bu render, R1T'yi bir zamanlar oldukça popüler olan ahşap görünümüyle yeniden canlandırıyor.

r1s_experience_connected_car_desktop.jpg

Rivian'ın Lincoln ile yaklaşan elektrikli bir araçta (SUV olması bekleniyor) çalışacağıyla ilgili son haberlerle, ilk Rivian-Lincoln setlerinin ortaya çıkması sadece bir zaman meselesiydi ve işte buradalar. Setin içinde, yukarıda gösterilen woodie versiyonu ve R1T kamyonunda çok radikal bir ekose alıyor.
binanın yanına park edilmiş araba: Lincoln Rivian R1T

r1s_utility_flexible_seating_desktop.jpg

Bu görüntüler bize Rivian Owners forumunun izniyle geliyor. Resimlerin yükleyicisi şunları belirtir:

Lincoln ve Rivian yeni bir elektrikli araç üzerinde birlikte çalışırken, bir Lincoln kamyonetinin yoldan geri döndüğünü görebilir miyiz?

r1s_utility_bring_all_your_gear_hero_des

Bu kaplamalar, R1T'nin 2000'lerden kalma eski kamyon gibi bir Lincoln Blackwood olarak yeniden markalandırıldıysa nasıl görüneceğine bir göz atıyor.

Renderler oldukça şık görünüyor, ancak Rivian ve Lincoln'un birlikte bir kamyon üzerinde çalıştıklarına inanmıyoruz. Aksine, söylentiler ve raporların yanı sıra bazı içeriden bilgi, büyük bir elektrikli SUV'nin daha muhtemel olduğunu göstermektedir. Ford'un Rivian'ın yardımı olmadan zaten elektrikli bir kamyonet üzerinde çalıştığı için bunun doğru olduğuna inanıyoruz. Eğer Lincoln elektrikli bir kamyonet alacak olsaydı, neredeyse kesinlikle yeniden markalı Ford teklifi olurdu.

r1s_studio_desktop.jpg?fm=webP

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 4 ay sonra...
  • Admin

Rivian R1T gelişim ile ilgili yeni videoda dağlarda gezdirdi

Bugün resmi olmayan 2020 kamyon günü. Lordstown, bir Mike Pence kampanya mitingine hızla yayılan bir açıklama etkinliğinde Endurance pikapını gösterdi. Ford bu gece yeniden tasarlanan F-150'yi sergileyecek ve Ram Hellcat destekli TRX pikapını taklit edecek. Gemide Rivian atlamalı, çok katmanlı pastanın biraz buzlanmasıdır.


BB15YufD.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

En üstteki bu video, Rivian'ın eğlenceli bir saatidir - ayrıca şirketin YouTube sayfasına da gönderilir. Her türlü off-road testinden geçen zar zor kamufle edilmiş bir R1T gösterir, ancak bir yarış pistinde köşelerin etrafında kayma ile biter. Buradaki tek mantıklı sonuç, bu kamyon için ilk sürüş olayının yakınlarda bir kayma pedi gerektireceğidir, çünkü bir kamyonun köşelerde ustaca sürüklenememesi ne işe yarar?

Tüm bu testler, mühendislerin maskelerinin belirttiği gibi pandemi sırasında gerçekleşiyor. Kamyon kayaların üzerine çöküyor ve tepelere tırmanıyor. Rivian, kamyon ortaya çıktığında güçlü gövde altı akü korumasından bahsettiğinden emin oldu, bunun avantajlarından biri böyle off-road'ları idare edebilme yeteneği oldu. Gelişme devam ederken, koronavirüs nedeniyle üretim planları geriye doğru kaymıştır. Yine de, 2021'de elektrikli toplayıcının tüketicilere yol açtığını görmeyi bekliyoruz.

Ayrıca, bu kamyonda kamuflaj / sarma tasarımını kim yapmışsa bir haykırış. Rivian'ın geçirdiği kötü muamele için mükemmel.

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...
  • Admin

Rivian Pikap Amerika'nın En Sıcak Yerinde Elektrikli R1T 5.5 Ton Çekme özelliğini Kanıtladı

Tüm elektrikli kamyon start-up'ları (iddiaya göre!) Buhar yazılımı değildir. Rivian, çekme kapasitelerini ölçmek için resmi sınıf ve Amerika'daki en sıcak yer de dahil olmak üzere otomotiv dünyasının en sevilen, en zorlu sahalarından bazılarında test etmek için R1T pikabını çöle götürdü.

BB19bKgo.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Rivian mühendisleri, Ağustos sonu gezisinde R1T'nin çekme kapasitesini, kabin konforunu ve akü soğutmasını doğrulamak için yola çıktılar ve 11.000 kiloluk çekme yükünü sıcakta bile rahat bir şekilde idare ettiğini iddia ediyorlar.

Yine de bu iddiaları kendimiz test etmek istiyoruz, ancak bir otomobil üreticisinin çöl doğrulama testlerini filme aldığını görmek eğlenceli. Ölüm Vadisi ve etrafındaki çöller, çok sayıda kamufle edilmiş prototipler sayesinde araba patlatma için bulunduğum en havalı yerlerden bazılarıydı.

Rivian'ın test ettiği en ilginç yerlerden biri Davis Dam Grade idi. Üreticilerin çekme kapasitelerini nasıl test ettiklerini hiç merak ettiyseniz, bu Arizona State Route 68 tırmanışına dayanmaktadır. Las Vegas'ın 90 mil güneyinde deniz seviyesinden 550 fit yükseklikte başlar ve sonra Rivian'a göre sadece 11.4 mil içinde 3.500 fitten fazla. Arizona, Golden Valley yakınlarında biten bu rota, Automotve Mühendisleri Derneği'nin çekme kapasitelerini test etme standardıdır. Bu test, dışarıda en az 102 derece F'lik bir ortam sıcaklığını ve minimum 40 mph'lik bir hızı zorunlu kılıyor.

Kamyonunun yeteneklerini kanıtlamak için Rivian, Davis Dam Grade'i çalıştırmak için 30 fitlik bir treylere 11.000 lbs koydu. Dışarıdaki sıcaklıklar 118 derece F'ye yaklaştı. Davis Barajı'nda testler de emin olmak için birkaç kez yapıldı.

BB19bOs8.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Görünüşe göre bu takım için yeterli değildi. R1T, Charlotte Dağı'na doğru daha dik, daha uzun bir tırmanışa doğru ilerledi. Bu yılın başlarında Furnace Creek'te 130 derece F okumanın yakın zamanda Dünya'da bugüne kadarki en güvenilir şekilde kaydedilen sıcaklık haline geldiği Death Valley Ulusal Parkı'nı vurdu.

Rivian geliştirme mühendisi Mike "Kesinlikle en kötü durum termal," diye açıkladı (basın açıklamasında soyadları yoktu). "En kötü durum notu. Yani esasen tepeye tırmanmaya çalışıyorsun."

Rivian, kamyonun Death Valley National Park'taki Stovepipe Wells'ten 4,956 fitlik bir tırmanış yaptığını, Towne Pass'a kadar 16,9 millik bir yolculuk yaptığını ve eğimlerin% 9,6'ya kadar çıktığını ve aşırı ısınmayı önlemek için arabanızdaki klimayı kapatmanız için uyarı tabelalarının bulunduğunu söyledi. . Ayrıca rejeneratif frenlemenin yokuş aşağı giden enerjinin bir kısmını geri kazanmaya yardımcı olduğunu söylediler.

Rivian Nitelikleri ve Performans Araç Hattı Müdürü Aaron'a göre R1T, 11.000 lb kapasitesinde çekerken menzilde yaklaşık% 50 azalma yaşadı. Şimdiye kadar, R1T'nin belirtilen menzili 400 mildir.

BB19bKgr.img?h=748&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Sonra Dumont Kumulları'nda dolaşmaya karar verdiler ve kamyonun gevşek kumda kalkış yapıp çekemeyeceğini gördüler. Bizi sadece kumul görüntülerinden çok çok iyi tanıyorlarmış gibi görünüyor. Videoda bir Rivian testçisi, "Müşterilerimizin yapacağı her şeyi yapmamız gerekiyor ve müşterilerimiz de gönderecek," dedi.

Bu görüntü, birkaç farklı test gününden itibaren birlikte düzenlendi, ancak Rivian, çekimler de dahil olmak üzere tüm bunları gerçekten çekmiş gibi görünüyor. Elektrikli araç teknolojisinin ne kadar ilerlediğine dair güzel bir hatırlatma, özellikle de EV'lerin yarış pistinde aşırı ısınmayı önlemek için bazen gevşek moda geçtiği göz önüne alındığında. Daha fazla saçma işkence testi yapın lütfen.

Kaynak: The Drive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Rivian R1T'nin Bluetooth Hoparlörü Bir Müzik Kutusundan Daha Fazlasıdır

AANWJ11.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

2022 Rivian R1T, bir "macera aracı" olarak faturalandırılıyor ve vahşi doğada macera, kaçınılmaz olarak kamp ateşi etrafında bir akşam çemberini içeriyor. Müzisyenlerle maceraya atılmıyorsanız, en sevdiğiniz çalma listelerini bir Bluetooth hoparlöre aktarmayı takdir edeceksiniz. Ancak bir R1T'niz varsa, Rivian'ın Launch Edition'da standart olan ve Adventure paketine dahil olan yerleşik, çıkarılabilir Bluetooth hoparlörü ön tarafa yerleştirildiğinden, şık bir tane almanıza ve şarjlı tutmayı unutmayın. orta konsolda ve yoldayken USB-C bağlantısıyla kendini beslemeye devam ediyor. Oh, ve eğer açık ateşlerin cesaretinin kırıldığı bir bölgede maceraya atılıyorsanız, Rivian'ın konuşmacısı bir kamp ateşinin sıcak sarı parıltısını da atabilir.

Derin, Zengin Ses

AANWSfa.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Yerleşik ses sistemi Meridian tarafından sağlanır, ancak Bluetooth hoparlör Tymphany'ye aittir. Uzun, kare kesitli hoparlör, bir woofer, bir tweeter ve ünitenin yanlarında pasif radyatörlü iki orta kademe hoparlör içerir. Tek noktalı bir hoparlör için, bu küçük kutu, düşük bas notalarından yüksek hatlı zillere kadar etkileyici bir ses yelpazesi sunar ve bu yazarın sahip olduğu tüm satış sonrası Bluetooth hoparlörlerini utandırır.

Birçok Akış Seçeneği

Bluetooth hoparlöre olası müzik bağlantıları arasında Bluetooth, USB-C ve Wi-Fi bulunur. Meridian ses sisteminde çalan müzik varsa, bir uzantı görevi görmek için hoparlöre yayın yapacaktır. Bu, kamp mutfağında çalışan şefin, uzaktaki piknik masasında bekleyen aile aynı reçellerin tadını çıkarırken kamyon hoparlörlerini dinlemesini sağlar. Veya bir akıllı telefonu hoparlöre bağlayın ve doğrudan bir çalma listesi yayınlayın.

Her Havada 6.5 Saatlik Oyun

36 Wh pil, fener kullanımına, ses düzeyine ve bağlantı yöntemine bağlı olarak 6,5 saate kadar oynayabilir. Bu, kamp kurulumundan mutlu saatler, akşam yemeği hazırlığı, yemek, temizlik ve hayalet hikayesi anlatımından ışıkların kapanmasına kadar bolca zaman olmalıdır. Tüm bu hoparlörler ve pil, sağlam bir 5,3 pound ekler ve ünite hava koşullarına dayanıklıdır.

Sarı LED Fener

Fener işlevi, yüzde 30, yüzde 60 veya yüzde 100 olmak üzere üç parlaklık düzeyine ayarlanabilen hoş bir parıltı oluşturmak için alttaki kavisli bir yansıtıcı yüzeye parlayan dolaylı sarı LED'ler tarafından gerçekleştirilir: her türlü ambiyansa uyması için mükemmel için gidiyoruz. Şu an için, ışık sürekli olarak parlıyor, ancak Rivian, daha hızlı bir vibe için seçilen müzikle zamanında titreşmesine izin verebilecek kablosuz bir güncellemeye işaret ediyor.

Slide 1 of 11: 2022-Rivian-R1T-Bluetooth-Speaker-6.jpg

AANWSdL.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

AANWSeG.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

AANWJ2v.img?h=582&w=1119&m=6&q=60&u=t&o=

Kaynak: MotorTrend

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Rivian R1T Elektrikli Kamyonların Derin Sulardan da Geçebileceğini Gösteriyor

Elektrikli kamyon devrimi hemen köşede ve bahisçiler yeni metale el atmak için daha heyecanlı olamazlardı. Elektrikli sürücünün anında açılan torku, taşıma için harika olmayı vaat ediyor ve uzun menzil için tonlarca pili ağır bir kamyona atmak da daha kolay. Bununla birlikte, çoğu, genellikle ara sıra su geçişlerini içeren kamyonlarını araziye götürmeyi sever. Yüksek voltajlı elektroniklerle dolu bir EV'de bunun zor olduğu düşünülebilir. Ancak Rivian, yakın zamanda Twitter'a yüklenen bir videoda R1T elektrikli kamyonunun akışta sorun yaşamadığını gösterdi.

AANUOIa.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

InsideEVs tarafından bildirildiği üzere video, Rivian CEO'su RJ Scaringe tarafından yüklendi. Elektrikli kamyonu uzun, dar bir su kapanından geçiren mühendisleri gösteriyor. Su seviyesi, kaput seviyesinin hemen altına ulaşır ve kamyon, tehlikeden istikrarlı bir şekilde geçerken küçük bir yay dalgasını iter.

AANUTF2.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Birkaç nedenden dolayı önemli bir testtir. Her şeyden önce, batarya ve elektrik sistemlerinin suya batmadan hayatta kalabilmek için iyi bir şekilde kapatıldığını ve elementlerden korunduğunu gösterir. Aracın içini görmesek de, kabine su sızmamasını sağlamak için kapı contaları ve benzeri özelliklerin iyi bir denemesi. Temelde olsa da, R1T'nin iddia edilen 3 ft su derinliğini karşılayabileceğinin bir kanıtı.

Rivian'ı testlerde ilk kez görmüyoruz; Bu yılın başlarında yayınlanan video, kamyonların Arizona'da dayak yediğini gördü. Yine de direksiyona geçmek isteyenler beklemek zorunda kalacak. Rivian, küresel çip kıtlığından kaynaklanan serpinti devam ettiği için teslimatların Eylül ayına kadar başlamasını beklemiyor.

Kamyon alıcıları, yeni elektrikli araçlarının benzinli ataları ile aynı görevleri offroad yerine getirmesini bekleyecekler. Elektrik ve su geleneksel anlamda iyi bir karışım olmasa da, düzgün bir şekilde tasarlandığında bir EV'nin ıslak malzemede hiçbir sorunu olmamalıdır. Bu videonun görünümüne göre, Rivian bunu doğru yaptığından emin olmak için zaman harcıyor.

TheDRIVE

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Admin

Rivian R1T, EPA Testinde 314 Mil (500 KM) Menzil Puanı Aldı

Rivian geç saatlerden beri yoğun bir şekilde çalışıyor ve ilk aracı olan R1T kamyonetinin yakında piyasaya sürülmesine hazırlanıyor. Sinir bozucu gecikmelerden sonra, şirket nihayet bu ay teslimatlara başlayacak. Roadshow tarafından bildirildiği üzere, bu uğurlu dönüm noktası öncesinde, şirketin R1T pikap ve R1S SUV için EPA serisi rakamları düştü.

AAO50Sx.img?h=630&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

EPA web sitesine göre, Rivian R1T alıcısı toplam 314 mil menzile sahip. Rivian R1S SUV, EPA standart testinde 316 mil puan almak için sadece bir dokunuş daha ileri gitti. Test edilen her iki model de Rivian'ın "Büyük paket" dediği aynı 135 kWh pili paylaşıyor. Ekonomi açısından, R1T 48 kWh/100 mil kaydederken, R1S 49 kWh/100 mil'de biraz daha fazla meyve suyu kullanıyor. Bu sırasıyla 70 MPGe ve 69 MPGe'ye çıkıyor.

AAO4PRJ.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Şu anda, piyasada henüz çok fazla offroad odaklı elektrikli araç bulunmadığından, sonuçları doğrudan rekabetle karşılaştırmak zor. SUV alanına bakıldığında, Jaguar I-Pace daha küçük 90 kWh pil ile sadece 234 mil menzile sahip. Ancak Tesla Model X Long Range Plus, 100 kWh pilden 371 mil menzile sahip bir EPA derecesi ile önemli ölçüde daha ileri gidiyor. Araçların, daha verimli lastikleri olan ve gerçek arazi kabiliyeti olmayan şık yol araçları olmaları nedeniyle daha iyi enerji verimliliğine sahip olduklarını belirtmekte fayda var.

AAO4S0a.img?h=840&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Daha doğrudan rakipler arayan Ford, genişletilmiş menzilli batarya ile F-150 Lightning için benzer bir 300 mil menzili hedefliyor ve aynı zamanda 230 mil daha küçük bir paket sunuyor. Ford ayrıca, yazılım güncellemeleriyle pistte menzili artırmayı umuyor. Bu arada Tesla, uzun süredir Cybertruck'ın donanım seviyesine bağlı olarak 250-500 mil menzile sahip olacağını iddia etti, ancak herhangi bir Cybertruck modelinin üretimi gelecekte bir yerlerde hala kapalı.

Bununla birlikte, Rivian'ın R1T için daha büyük bir pil üzerinde çalıştığını ve "Max paketi" 400 mil veya daha iyi bir menzil sunacak şekilde ayarlandığını belirtmekte fayda var. Daha büyük akü konfigürasyonunun Ocak 2022'den itibaren teslim edilen araçlar için mevcut olduğu bildiriliyor. 300 milin üzerinde menzil sunan mevcut pil seçeneğiyle birlikte, gelişmekte olan elektrikli pikap pazarında yaklaşan üstünlük savaşına gelince, Rivian'ı tam karışıma koymalıdır.

İlginç bir şekilde, aynı spesifikasyondaki pilden daha uzun bir menzile sahip olmasına rağmen, R1S aslında R1T kamyonetinden daha kötü bir enerji ekonomisi rakamına sahipti. Bunun neden olduğunu anlamak için test rejimini anlamamız gerekiyor. EPA, bir aracı tamamen şarj ederek ve ardından bir gecede bırakarak menzil testi gerçekleştirir. Daha sonra bir dinamoya bağlanıyor ve burada araç, pil bitene kadar otoyolda ve şehir içi sürüşü taklit eden tekrarlanan bir dizi döngüden geçiriliyor. Bir dyno kullanılması, araç test için işlevsel olarak sabit olduğundan, aerodinamiğin bir rol oynamadığı anlamına gelir.

Dyno kaydı, pil bitmeden önce aracın kaç mil kat ettiğini ortaya koyuyor. Araç daha sonra, aracı doldurmak için ne kadar elektrik gerektiğini kaydeden bir elektrik sayacına sahip bir şarj cihazına yerleştirilir. Buradan, aküyü yeniden doldurmak için gereken elektrik miktarına bölünen toplam sürüş mesafesi, bir aracın belirli bir mesafeyi kat etmek için ne kadar elektrik kullandığını hesaplamak için kullanılabilir. Bu, 100 km'de litre cinsinden yakıt ekonomisini ölçmek için kullanılan klasik Avrupa yöntemine benzer şekilde, 100 mil başına kilovat saat cinsinden ölçülür.

Bu nedenle, R1T ve R1S'nin testinde biraz doğal varyasyon söz konusu gibi görünüyor. EPA testinde, R1S, pili bitmeden önce, dinamo üzerinde açıkça birkaç mil daha yaptı, ancak yeniden şarj edildiğinde, pili de biraz daha fazla su emdi. Her durumda, bu küçük bir fark, ancak test sürecinin nasıl çalıştığını bilerek perdenin arkasını görebilir ve neler olduğunu anlayabiliriz.

Her halükarda, Rivian kısa süre içinde sağlam menzil rakamlarına ve gerçek offroad kabiliyetine sahip elektrikli pikaplar ve SUV'lar gönderecek gibi görünüyor. Rivian, planlandığı gibi bu ay kamyonları gerçekten yola çıkarırsa, diğer otomobil üreticileri kendilerini yakalamaya çalışırken bulabilirler.

Kaynak: TheDrive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • Admin

Yıllarca Bekledikten Sonra Gerçek Bir Elektrikli Kamyonumuz Ve Belki Yeni Bir Elon Musk'ımız Var

Gerçek bir elektrikli kamyonet uzun zaman oldu. Elbette, geçmişte birkaç tane vardı, az sayıda yapıldı ve çoğunlukla filo alımlarıyla sınırlıydı, ancak normal sürücülerin gazla çalışan bir Ford F-150 veya Chevy Silverado satın almayı düşüneceği modern bir EV? Bunlar gecikmeler, daha fazla gecikme, geri izleme ve hatta dolandırıcılık iddiaları için manşetlere taşındı.

AAOtTtX.img?h=746&w=1119&m=6&q=60&o=f&l=

Bu hafta bekleyiş sona erdi. Hareketli ve yoğun bir şekilde finanse edilen bir EV girişimi olan Rivian, müşterilere teslim edilecek ilk üretim araçlarını bitirdiğini duyurdu. Bu, MotorTrend'in derginin şimdiye kadar kullandığı "en dikkat çekici kamyonet" olarak adlandırdığı R1T kamyonu olacaktı (Rivian'ın R1S SUV'unun bu yıl içinde piyasaya çıkması planlanıyor). Bloomberg'e göre şirket, pikapları 50 eyalette satmak için düzenleyici onay aldı.

MotorTrend, elektrikli kamyonun özel kapsama alanında parlak bir incelemesini sunarken, jüri, aracın hype'ı karşılayıp karşılamadığı ve Rivian'ın mantıksal analogu Tesla tarafından üretilen EV'lerin performansıyla eşleşip eşleşmediği konusunda hala kararsız. Ancak bildiğimiz şey, Rivian'ın kurucusu ve CEO'su R.J. Scaringe, potansiyel olarak Tesla'nın kendi lideri ve hype adamı Elon Musk'a rakip olarak ulusal spot ışığa adım atmak üzere.

Rivian çığır açan duyuruyu yaptığında şirket bunu bir basın açıklaması, internet sitesinde bir not, hatta kendi sosyal kanalları aracılığıyla yapmadı. Başarının ilk haberi, Musk'ın yaklaşık 60 milyon Twitter takipçisine Tesla hakkında doğaçlama açıklamalar yapmasına benzer şekilde Scaringe'nin kendi Instagram ve Twitter'ından geldi.

"Aylarca üretim öncesi araçlar ürettikten sonra, bu sabah ilk müşteri aracımız Normal'de üretim hattımızdan çıktı! 38 yaşındaki Scaringe, Rivian'ın Illinois'deki fabrikasından bahsederek Twitter'da bir paylaşımda bulundu. “Bunları müşterilerimizin eline geçirmek için sabırsızlanıyorum!”

Sözcü olarak kurucu yöntemi, Scaringe'nin sosyal medya hesaplarından gelen - kamyonun derin sularda sürerken, dik bir kayaya tırmanırken - videolarıyla daha önce Rivian için çalıştı ve araba bloglarında ve geleneksel medya kuruluşlarında manşet topladı.

Emin olmak için Tesla oyun kitabı. Ve Tesla'nın yakın zamanda daha da ertelenen kendi elektrikli toplayıcısı Cybertruck ile işe yarayabilir.

Kaynak: InsideHook

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir hesap oluşturun veya yorum yazmak için giriş yapın

Yorum yapmak için üye olmak zorundasınız...

Bir Hesap Oluşturun

Forumumuzda üyelik çok basit ve ücretsizdir!

Yeni Bir Hesap Oluşturun

Giriş Yap

Hali hazırda bir hesabınız var mı? O zaman Giriş Yapın.

Giriş Yapın
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.