Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

10-20 Yıl İçinde Geriye Fiziksel Bir Perakende Mağazası Kalacak mı? İnternet Etkisi!


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

10-20 Yıl İçinde Geriye Fiziksel Bir Perakende Mağazası Kalacak mı? İnternet Etkisi!

358797_1_800.jpeg

Bu hala 10 ila 20 yıl içinde olacak mı? Tamamen perakende mağazalarından tamamen uzaklaşıp tamamen çevrimiçi mi alışveriş yapacağız?
Gelecekte fiziksel bir mağaza olacak mı, yoksa olmayacak mı? İşte iki senaryo:

Senaryo Bir - Fiziksel Perakende Mağazaları Ortadan Kalkacak

Teknoloji, perakendenin geleceğinde kuşkusuz önemli bir rol oynayacaktır. AI ve büyük veriler sayesinde, perakende satış çok daha büyüyebilir. Markalar tam ihtiyaçlarımızı, boyutlarımızı ve tercihlerimizi biliyor olabilir ve ihtiyaç duyduğumuz ürünleri otomatik olarak sağlayabilir. Bir kot pantolona veya yeni bir kanepeye ihtiyacımız olursa, algoritmalar tam olarak ihtiyacımız olanı bulabilir ve bize doğru ürünü sağlayabilir veya en azından birkaç seçeneğe daraltabilir. Fiziksel bir mağazada alışveriş yapmaya ihtiyaç duyulmayacak çünkü alışverişe çıkmadan önce tüm ihtiyaçlarımız öngörülecek.

AR ve VR ayrıca evlerimizde ve bedenlerimizdeki eşyaları oturma odanızın rahatlığında görmeyi mümkün kılabilir. Bu demektir ki, en iyi ürün için giyim denemek ya da alışveriş yapmak için mağazaya gitmek yerine, ürünleri hemen hemen ön izleyebilir ve sonra evden satın alabiliriz. Bazı mağazalar, müşterilerin evlerinde nasıl görüneceğini göstermek için AR'yi kullanır veya müşteriyi neredeyse bir giyinme odasına taşımak için VR kulaklıklarını kullanır. Bu teknoloji büyümeye devam edecek ve neredeyse mutlu bir şekilde alışveriş yapmamızı sağlayabilir.

358797_2_800.jpeg

Yeni teknoloji ve daha fazla e-ticaret seçenekleri de daha düşük fiyatlara açılan kapıları açıyor. Bir perakende satış mağazasına ve daha fazla çalışanı desteklemek zorunda kalmadan, birçok çevrimiçi mağaza orta adamı alabilir ve daha düşük fiyatlar sunabilir. Önümüzdeki 10 ila 20 yıl içinde, bu muhtemelen büyümeye devam edecek ve mağaza içi ve çevrimiçi fiyatlar arasında daha büyük bir boşluk yaratmaya devam edecektir. Daha ucuz ve daha uygun ürünler için alışveriş yapanların mağaza içi alışveriş deneyiminden tamamen uzaklaştığı noktaya gelebilir.

İkinci Senaryo - Fiziksel Perakende Mağazaları Hayatta Kalacak

Ancak, yeni teknolojilerde bile, perakende mağazalarının hayatta kalabilmesi çok olası. Ürün satın almadan önce fiziksel olarak öğelere dokunma ve bunları denemenin gerekliliği için söylenecek bir şey var. Ancak, büyük büyük kutu mağazalarının çevrimiçi olarak taşınması ve daha küçük niş mağazalarının fiziksel perakende alanına hakim olması çok olası. Hayatta kalan perakende mağazaları daha deneyimli bir yaklaşıma doğru ilerleyebilir. Sınırsız ürün koridoru yerine, bu mağazalar daha çok müşterilerin ürünleri dokunmasını ve hissetmesini ve daha sonra doğrudan depolarından evlerine teslim etmelerini sağlayan showroomlar gibidir. Bu mağazalar daha az envantere sahiptir ancak yine de müşterilerin ihtiyaçlarını karşılayabilir. Bu türden deneysel mağazaların açıldığını zaten görüyoruz. Vans, Ikea ve Apple gibi markalar yıllardır tecrübeli mağazalar inşa ediyorlar. Bu eğilim muhtemelen büyümeye devam edecek.

358797_4_800.jpeg

Alışverişe almanın sosyal yönü de var. İnsanlar insan etkileşimini canlandırıyor ve dünya daha dijital hale geldikçe, bazen bu tepki mağazadaki bir satış ortağıyla konuşmaktan geliyor. Alışveriş sosyal bir tecrübedir ve hiçbir şey arkadaşlarla bir mağazada dolaşıp dolaşamaz. Hiçbir zaman teknoloji, insan dokunuşunun ve etkileşiminin yerini alamaz. Bir algoritma mükemmel elbiseyi seçebilir, ancak alışveriş yaptığı özel etkinlikle ilgili heyecanını paylaşan bir müşteriyi dinleyemez.

Perakende mağazaları, diğer birçok sektörde bulunan döngüsel eğilimi de takip edebilir. Tuğla ve harç mağazaları şu anda düşüş göstermektedir. Bu devam ederse ve daha fazla vitrin boşsa, ticari emlak için felaket olabilir. Mağazalar çevrimiçi hareket ettikçe, e-ticaret dünyası giderek daha rekabetçi hale gelebilir ve bu da daha fazla mağazayı ucuz emlaktan yararlanmak için fiziksel alana geri götürür. Döngünün ortaya çıkması 10 ila 20 yıl sürebilir, ancak kesin bir olasılık.

Belki de en muhtemel senaryo, bu iki fikrin bir karışımıdır - fiziksel perakende ve e-ticaret alanları arasında daha fazla entegrasyon. Teknoloji yeni bir rol oynayacak ve müşterilerin bir ürünü satın almadan önce görmelerini ve denemelerini sağlayacak. Temel ihtiyaçlar abonelik ve otomatik yeniden doldurma ile karşılanabilir ve eğlence amaçlı alışverişin geri kalanı güncellenmiş bir perakende mağazasında yapılabilir.

Müşteri deneyimi kesinlikle perakendenin belirsiz geleceğinde değişecektir. Showroomlarda alışveriş yapsak ya da evden eşya seçersek, deneyim her zaman bir fark yaratacaktır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.