Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

VosVos Son Kaplumbağa Otomobil Üretimini Yapıyor


Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

VosVos Son Kaplumbağa Otomobil Üretimini Yapıyor

AADl97j.img?h=1119&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Meksika'nın Puebla kentindeki Volkswagen Beetle fabrikasında üretim hattına bitişik bir konferans salonuna adım atıyorum. İçerideki hava, havalandırma menfezine perişanlığını sızdıran yakındaki bir banyo gibi görünen aroma ile doludur. "Nasıl çalışacaksınız" başlıklı sunum slaytı, odanın diğer ucundaki projeksiyon ekranındaki günün programını detaylandırıyor. Açıkçası, artık Amerika'da değilim.

Bir avuç ABD ve Kanadalı medya meslektaşıyla birlikte bir masanın etrafına taşınıyorum. Sadece 15 dakika süren bir çalışma özetine ve güvenlik brifingine sahip olduktan sonra, bir ev yapımı Volkswagen Beetles grubu oluşturmaya yardımcı olmak için üretim alanına yöneliyoruz. Birkaç hafta içinde, VW'nin Böceği takılacak.

Bu fabrika katındaki hızlı izleme, sadece iki ay önce Güney Carolina'da Volvo S60production çizgisi deneyimimin tam aksine duruyor. Volvo ile, hatta tek bir görevi nasıl yapacağımı öğrenmek için yarım günlük bir eğitimden geçtim. Bugün Beetle ile ön tampon ve radyatör kapaklarını takıp, sağ arka tekerleği takıp arka süspansiyona cıvata takıp ön amblemini yerleştireceğim.

Elbette, böceğin daha fazla üretim sürecine katılma fırsatını umursamıyorum. Tarihin en tanınmış ve etkili makinelerinden biri hakkında konuşuyoruz. Beetle'nin 1938'deki kuruluşundan bu yana, 23 milyondan fazla böcek, dünyadaki VW fabrikalarından Almanya'dan Nijerya'ya, Endonezya'dan İrlanda'ya ve şu anda Meksika'dan sızdı. "Halk Arabası" nın son örneklerinden bazılarını inşa etme şansı elde etmek, torunlarımın muhtemelen söyleyeceğim hikayelerden biri.

Sümüklü böcek

İlk görevim, ön tampon kapağını, Çinli bir müşteriye yönlendirilen, Stonewashed Blue Beetle'a kurmak. Tampon montajı birden fazla arabada bir çatlak verilmiş olsaydı basit bir işlem olurdu. Bu kartlarda yok, bu yüzden Brooklyn Köprüsü'nün korkuluklarında dolaşan bir çocuk gibi görevlerimi yapıyorum.
Neyse ki, etrafımda duran profesyonellerin gözetim güvenlik ağı var. Her gün hatta çalışan bu erkekler ve kadınlar için, uygun bileşen montajı bir kas hafızası meselesidir. Birkaç elektrik konnektörünü bir araya getirin, gövde panellerine çarparak tam olarak yerine oturmasını sağlayın (tıpkı Beetle ile "punch bug" gibi oynuyorsunuz) ve altı vida daha sonra küçük Beetle'nin sevimli yüzü tamamlandı.

Ancak bu, bu istasyondaki işimin sonu değil. Radyatörün önündeki kaputun altına oturan siyah bir plastik panel takmam gerekiyor, bu sadece bileşeni sıraya koymak ve içine çarpmaktan ibaret bir mesele. Söylemesi kolay, yakında anladım. İnfantil çarpışmam boşuna kanıtlıyor, bu yüzden bir işçi, parçayı yeniden hizalayarak ve sonra en son nefesiniz kadar zahmetsizce yerine yerleştirerek bana yardımcı oluyor. Tamamlandıktan sonra, araba çizgiden aşağı doğru devam eder, bir daha asla görmemem için.

Son üç montaj görevi diğer böceklerle daha yumuşak olduğunu kanıtladı. Üç yaşındaki kızaklığım, sağ arka tekerleği monte etmeyi bozacak kadar rahatsız edici değil. Ayrıca, her iki tarafa da dört cıvata torku konan ve bilgisayarın yeşil OK'ları aydınlatarak benim değerimi doğrulamasını sağlayan arka süspansiyonu monte etmiyor. Öndeki VW amblemini yüklemek aslında otomatik bir işlem, ancak yine de bir böcek burnuna bir tane koyacağım çünkü neden iyi bir fotoğrafın boşa harcanmasına izin verelim?

AADl97r.img?h=1119&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Rakamlarla

Şaşırtıcı bir şekilde robotlar, Beetle'ın montajının sadece% 48'ini gerçekleştiriyor. Diğer% 52 el iledir. ABD'deki VW'nin en popüler aracı haline gelmiş olan Bugünün Böceği, montaj hattını Amerika'nın en çok satan satıcısı olan Volkswagen: Tiguan kompakt çapraz SUV ile paylaşıyor. Bu popülerlik uçurum, gözlerimi üretim hattından aşağıya doğru çekerken belirgindir. Her 10 araçtan yaklaşık biri bir Beetle ve yerde zıplayan anlar var ama Tiguans dışında soketlerimi taşan hiçbir şey yok.

24 saatlik üretim günü içinde üç vardiya boyunca (pazartesiden cumaya ve bazen cumartesi günü iki vardiya halinde), 937 yeni araç, 170 ila 180'i böcek olan hattan çıktı. Buna ek olarak, her birim test sürüşü yapılır. Eğlenceli gerçek: Tesisin insan kaynakları departmanı tarafından dağıtılan anketlere göre, test sürücüleri fabrikanın en mutlu çalışanları.
Hadi mutlu ol

Üretim hattında oynamaya başladıktan sonra VW, bazı Böcekleri fabrika dışına sürerek test etmeme izin veriyor. (1998-2011) Yeni Beetle'nin direksiyonunun ne kadar ağır olduğuna ve karşılaştırmalı bir erteleme festivali olan mevcut (2012-2019) Beetle'den daha sportif hissetmesine şaşırdım. Hava soğutmalı orijinal böceklerin sonuncusu olan 2003 Beetle Ultima Edicion'u (Final Edition) kullanmaya çok heyecanlıyım. Ultima Edicion, daha önce yaşamış olduğum klasik Beetle'lerden çok daha sessiz. Modern oturma, onu kategorik olarak da rahatlatıyor, ancak oradan modernliği uçuruma doğru eğiliyor.

Ultima Edicion'un hidrolik direksiyonu yok, ancak sorun değil, çünkü burnunun üstünde hafif bir ağırlık var. Bununla birlikte, otomobilin debriyajı, fren ve gaz pedalları ters yönde evrimi tasvir eder. Debriyaj, herhangi bir ekonomik otomobilin 2019'daki üçüncü pedalında olduğu kadar hafif. Fren pedalı debriyajın çağdaş kolaylığını koruyor, ancak ovma hızı dehşet vermiyor: Eski Beetles'in aksine, zamanda zorlukla durmadan önce yarıya kadar durmanız gerekmez. Yine de, pedalın modülasyonu hassaslığın uzak kuzenidir. Zamanda geriye doğru ilerledikçe, gaz, bir şekilde II. Dünya Savaşı'nın dışına çıktı, bir şekilde 1950'lerden, 60'lardan ve 70'lerden sürdüğüm Böceklerden daha ağır ve sakar.

Ultima Edicion beklediğimden daha düşünceliydi, ancak üretimi ortalama insan ömründen daha uzun süren bir otomotiv ikonunun içten bir hatırlatması.

AADl4mn.img?h=1119&w=1119&m=6&q=60&o=f&l

Bu gerçekten elveda mı?

Böceğin ölümü, dünyanın sersemlemekten ve pratiğe doğru nasıl ilerlediğinin kesinleşmiş bir sonucudur. Orijinal Beetle, 1960'lı yıllarda, pragmatik ama yaratıcı Amerikan tüketicisi için bir sürü kutuyu kontrol etti. Bugün, geçiş SUV'ları, en iyisi idealizm tarafından kilitlenen alıcılarla konuşuyor. Mevcut Beetle, bugünün tüketicisinin talep ettiği kargo alanı, iç hacmi ve sürüş yüksekliğinden yoksun. Sonuç olarak, Beetle şimdi sürdürülemez derecede durgun satış yapan bir yaşam tarzı oyunudur. VW, GoodCarBadCar'a göre geçen yıl ABD'de yaklaşık 14.000 Böcek teslim etti. Euronews’e göre, 1968’de 423.000’in

ABD satışından bu çok uzak.

Ve böylece Amerika ve dünyanın geri kalanı Beetle Mania'nın ötesine geçti, bu yüzden de Bug'ın Puebla'daki fabrikası olmalı. Böceğin sonlandırılması, VW'nin popüler Tiguan'ının daha fazlasını inşa etmek için alan açacaktır.

Volkswagen’in şu anda Beetle’i Temmuz ortasındaki üretim bittikten sonra yeniden diriltme planları olmasa da, önümüzdeki on yıl içinde Bug’ın geri döneceği konusunda para yatırmaya hazırım. VW'nin yeni, inanılmaz derecede esnek olan elektrikli MEB platformu, ID Buzz Cargo ve ID Buggy kadar çeşitli araçlara sahip. Görünüşe göre, VW'nin bu esnek mimariden bir elektrik böceği üretmesi için bir iş durumundan ya da bir ton kalkınma parasından yararlanamayacağız.

Sonuç olarak, son Böceklerden bazılarının montajı, son bir "elveda" ın aksine, "Sonra görüşürüz" gibi görünüyor. En azından umduğum gibi.

Bu aslen Roadshow'da yayınlandı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.