Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Çin Aracınızı Seyahat Halinde Şarj Edebilecek Yeni Bir Yol Yaptı


Önerilen İletiler

  • Admin

Çin Aracınızı Seyahat Halinde Şarj Edebilecek Yeni Bir Yol Yaptı

Geleceğin yolu, kendi kendine sürüşlü otomobille dolu olacak ve bu otomobillere hizmet verecek. 

-999x-999.gif

Çin’in otonom sürüş geleceğine giden yol, güneş panelleri, haritalama sensörleri ve elektrik akü şarj cihazlarıyla döşeniyor; çünkü küresel taşımacılık endüstrisinin dönüşümünü hızlandırabilecek bir “akıllı otoyol” u test ediyor.

Teknolojiler, doğudaki Jinan şehrinde 1.080 metre uzunluğunda (3,540 feet) bir yol inşa etmek için kullanılan şeffaf betonun altına gömülecek. Bölümün her gün yaklaşık 45.000 araç varil ve yapımcı Qilu Transportation Development Group Co'ya göre, güneş panelleri, otoyol ışıkları ve 800 ev için yeterli elektrik üretebilecek.

1600x-1.jpg

Ancak Qilu Transportation, şebekeye şebeke suyu tedarik etmekten daha fazlasını yapmak istiyor: yolun, geleceğin araçları kadar akıllı olmasını istiyor. Hükümet, tüm araçların yüzde 10'unun 2030'a kadar tamamen kendi kendine sürüş yapması gerektiğini söylüyor ve Qilu, daha iyi trafik güncellemeleri, daha doğru haritalandırma ve elektrikli araç akülerinin şarj edilmesini sağlayan bir fırsat olduğunu düşünüyor. .

Şirketin genel müdürü olan Zhou Yong, “Kullandığımız otoyollar sadece taşıt araçları taşıyabilir ve 1.0 jenerasyon ürüne benzerler” dedi. “Beyin ve sinir sistemini naklederek 2.0 ve 3.0 nesiller üzerinde çalışıyoruz.”

İnşaat, Başkan Xi Jinping’in hükümeti, ülkenin gelişmiş bir üretim gücü haline gelmesine yardımcı olmak amacıyla “Made in China 2025” planı ile öne çıkıyor ve sadece spor ayakkabı, giyim ve oyuncak ihracatçısı değil. Vurgulanan 10 sektör yeni enerji araçları, bilgi teknolojisi ve robotiktir.

1000x-1.jpg

Çin ayrıca, 2030 yılına kadar dünyanın birincil AI inovasyon merkezi olmasını isteyen yapay zeka endüstrisini geliştirmek için ayrı bir plana da sahip.

Bu çabanın bir parçası, hükümetin akıllı bir ulaşım sistemi dediği şeyi inşa etmeyi içerir. Ulaştırma bakanlığının bilim ve teknoloji departmanının başkan yardımcısı Yuan Peng, otonom sürüş arabalarının ve akıllı yol sistemlerinin geliştirilmesinin koordine edilmesi odak noktası oldu.

Yuan, “Bakanlık, gelen akıllı arabalar için akıllı yollar sunmaya yardımcı olacak” dedi.

Birinci adım, Sinotruk olarak da bilinen ve Volkswagen AG'nin bir azınlık hissedarı olan MAN SE'yi de içine alan Çin Ulusal Ağır Hizmet Kamyon Grubuna ev sahipliği yapan yaklaşık 7 milyonluk eski bir sanayi merkezi olan Jinan'ı çevreleyen bir otoyola dönüştürüyor. Zhejiang Geely Holding Group'ta ayrıca Geely marka araba üreten bir tesis var.

Yolun, güneş ışığının altındaki güneş hücrelerine ulaşmasını sağlayan, görülebilen malzeme kabuğuyla birlikte üç dikey katman vardır. Üst katman ayrıca, sıcaklığı, trafik akışını ve ağırlık yükünü izleyen telleri ve sensörleri yeniden şarj eden dişlere sahiptir.

Güneş panelleri, normal yoldan daha farklı bir sürücü hissetmeyen iki şerit boyunca yayıldı ve kenarındaki 1-yuan madeni paradan daha ince. Zhou, test yolunun şu anda kablosuz şarj edilmek için çok kısa olduğunu söyledi.

1000x-1.jpg

Zhou, “Teknolojinin kendi açısına göre şarj etmek sorun değil” dedi. “Kablosuz olarak şarj edilebilen araçlar henüz yollarda kullanılmamaktadır.”

Qilu Transportation, veriyi ve EV pillerini beslemek için sensörleri kurmak için bir zaman çerçevesi vermedi. Yol, geleneksel asfalt yollarla eşleşen, tahmini 15 yıllık bir ömre sahiptir.

Pekin'de Citic Securities Co.'ya bağlı analist Xu Yingbo, “Güneş otoyolunun pazar fırsatları var” dedi. “Ele alınması gereken önemli hususlar, maliyet ve güvenilirliğin yanı sıra, uyumlu sistemi ne kadar hızlı yerine getirebileceğidir.”

2016 yılında, Fransız inşaat şirketi Bouygues SA, Normandiya'da 1 kilometre uzunluğundaki bir yolun üstüne yerleştirilmiş güneş panelleri ile test etmeye başladı. Bouygues’in Colas Group yol-iş bölümündeki projeyi yöneten Etienne Gaudin, Wattway yolunun 20'den fazla noktaya kadar test edildiğini söyledi.

Wattway’in odak noktası elektrik üretiyor ve şirketin hareketli EV'leri şarj etmeye yönelik acil bir planının olmadığını söyledi. Gaudin, Colas'ın önümüzdeki yıl projeyi satmaya başlayacağını ve trafiğin güneş ışığını engellemediği yerlerde şarj istasyonları ve otoparklar gibi daha küçük konumlara öncelik vereceğini söyledi.

Çin, 2025 yılına kadar farklı seviyelerde özerk özelliklere sahip 30 milyon araca sahip olacak ve bu tip otomobiller için Pekin merkezli bir girişimci olan Horizon Robotics Inc.'in kurucusu Yu Kai.

2000x-1.jpg

Jinan yolun streç inşa etmek için metrekare başına yaklaşık 7.000 yuan maliyeti, Zhou, Bloomberg News hesaplarına göre, yaklaşık 41 milyon yuan ($ 6,5 milyon) toplam maliyet. Şirket, teknolojinin kitlenin benimsenmesinin eşiğinin metrekare başına yaklaşık 3.000 yuan olduğunu söyledi.

İlk maliyetler yüksekti çünkü Qilu'nun araştırma ve geliştirme ekibi teknolojiyi geliştirdi ve malzemeleri kendi laboratuvarlarında yaptı ve komponentler seri üretildikçe maliyetler düştü. Qilu, Jinan'ı da içeren Shandong eyaletinin hükümetine aittir.

Araştırmacılar 10 yıl önce projede çalışmaya başladı. İnşaat, karayolunun mevcut bir bölümünde 55 gün sürdü ve yol Aralık ayında trafiğe açıldı. Güneş enerjisiyle çalışan ısıtma elemanları bölümü karda ve buzda tutmaz.

Zhou, “Gelecekte, arabalar bu yollarda ilerlerken, insanlar gibi olacak” dedi. “Yol, araçların ne kadar ağır olduğunu ve ne tür bir veriye ihtiyaç duyulduğunu anlamaya çalışacak ve düşünecektir.”

1600x-1.jpg

Qilu, teknolojide birçok yerli otomobil üreticisi ile işbirliği yaptığını, ancak detaylandırmayı reddettiğini söyledi.

Çin, dünya çapındaki tüm EV satışlarının yarısını oluşturuyor. 2015 yılında ABD'yi elektrikli otomobiller için dünyanın en büyük pazarı haline getirdi ve yeni enerjili araçların satışıyla birlikte bu yıl da 1 milyonu aşan akülü, takılabilir hibrit ve yakıt hücresi araçlarını içeren bir kategori oldu. Otomobil Üreticileri Çin Derneği.

Hükümet 2020 yılına kadar 7 milyon NEV satış hedefi belirledi.

Zhou, “Ulaştırma geleceği, beklediğimizden çok daha hızlı geliyor” dedi. “Otonom sürüş araçlarının gelişimine uygun olarak yolların geliştiğinden emin olmalıyız.”

Yazar: Hyperdrive

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.