Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

IŞİD, Kuran’ı mı Uyguluyor?


evrensel-insan

Önerilen İletiler

 sizin Hiristiyan ve Musevilik dinlerinde asirlarca gercek olan "reform" dan haberiniz bile yok.  Iste mesele bu. Islamda "reform" hic olmamis. Halan Allahin sozunu insanlara zorlamak icin insanlara ceza veriyorlar. Halan taslama oluyor. Halan seriat kanunlariyla toplumlari yonetiyorlar. Halan insanlari kafir olarak suclayip onlari idam ediyorlar.  Bunlari Hiristiyan dinlerinde yapiyorlarmi?  

 

 

sevgili Suheyla,

 

ben dinler felsefesinden çok anlayan biri değilim ama ortaçağ kıyımlarını hepimiz biliyoruz.

hristiyan dini reforma uğramışda ne olmuş.

sonuçta sömürgeci ülkeler dünyayı ortaçağ engizisyon işkencelerini aratmayan yöntemlerle yönetmiyor mu?

bugün isid katil sürülerini silahlandıran siyasetlerini belirleyen dini inancı hristiyan olan ülkeler değil mii?

ortadoğu da islam inancı yaygın olmasaydı başka bir inanç topluluğu olsaydı benzer ölüm makinalarını gene yaratırlardı.

en azından bu konu özelindeki sorunun temeli tek başına din değil.

bütün dertleri hakimiyet kuramadıkları suriye sırasıyla iran uzun vadede çin'i çevirmek.

bugün ölüm kusan bu örgütlerin hepsi bu amaca hizmet etmeleri için taşeron güç olarak kullanılıyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Islam teslimiyet demektir.

 

Neden yasaniyor boyle bir durum Irak'ta?

 

Sen Kuran'i hic okudun mu?

 

Islam hangisidir?

 

Kalb ile Kuran sunnet ve hadislere iman ve harfiyen dil ile ikrar mi?

 

Yoksa aklini kullanarak Kuran, sunnet ve hadislere yorum getirebilmek ve kendi aklini katabilmek mi?

 

Kuran'a gore hangisi?

 

Mezhep farklarini fikih farklarini nasil acikliyorsun?

 

Akli devrede tutan mezhepler ve fikihlar hangileridir?

 

Burada akil Kuran'da yazanlara iman edilsin diye mi, yoksa yorumlansin diye mi vardir?

 

 

İslam sözcüğünün kökü s-l.m harflerinden oluşan silim selam selamet sözcükleridir esas kök bunlardır

 

Selime sözcüğün anlamıda da sağlam olmak demektir, aklı selim : sağlam kafa demektir

 

Selam; ayıplardan, âfetten sâlim oluş. selâmet, emniyet. sulh. asâyiş. bütün korktuklarından emin olma.

 

 

 

Dinde teslimiyet Allahadır, insanlara değil.

 

 

Irakta  iç savaş ile birlikte toplumun çöküşü yaşanmaktadır.

 

Toplumun birlik ve beraberliğinin bittiği, ayrıştığı, birbirini öldürdüğü yerde barış(islam) bitmiştir.

 

 

Mezhep anlayış demektir, dini algılama şekli, dünyada ne kadar insan varsa o kadar mezhep vardır.

 

Bazı mezheplerin ön planda olması o akıma kapılan peşinden gidenlerin çokluğuyla ilgilidir.

 

Dinde mezhep yoktur, ama insanlar arasında kabul gören bir durumdur.

 

 

Kuran; muhammet peygambere indirilen, yazıt edilmiş ve elimize ulaşmış kitaptır,  mirasdır, peygamberlere indirilen kitaplardan biri.

 

Müslümanın diyen öncelikle Kuranı okuyup anlamalı, anlaşılmayan bir kitabın kimseye faydası yoktur.

 

Kuran ögüttür, rehberdir, sorumluluk insanın kendindedir.

 

İslam dini adı altında yaşananların çoğu atalar dininin farklı yansımlarıdır, bu durum Kuranda eleştirilmektedir, atalar dini(anlayışı) sorgulanmalıdır, eleştirilmelidir.

 

Önceki kuşakların alışılageldik anlayışlarının(mezheplerinin) sorgulanmadan devam ettirilmesi insanda dinin bütün edilmesini, gelişimini engellemektedir.

 

Semavi din demek, düşünceye akla dayalı din demektir, tapma tapınmanın bitmesidir.

 

Sünnet ve hadisler geçmişte bazı problemleri çözmüş olabilir, çağımızda şartlar değişmiştir, geçmişin adetleri günümüzde uygulanamaz, arap toplumunun anlayışı adetleri günümüz şartlarına uymaz ki biz arap değiliz!, işe yarar bilgiler varsa faydalanılır, kendimize uydurmak için zorlamada olamaz, bu şekildeki zorlamalar toplumu insanlıkta ilerletmez, bu durum aklın devre dışı bırakılmasıdır. Dinde temel akıl ve düşüncedir, dinin direğidir.

 

Kuranı da anlayacak olan akıldır, akıl gelişmemişde düşünce damarları tıkalıysa okunanlar yanlış anlaşılır, bu durum dikkate alınmalıdır.

 

İman etmek akletmektir, inanmak iman etmek değildir, işin içinde akıl ve düşünce yoksa iman oluşmaz, sözleri tekrar etmek anlamak demek değildir.

 

Sözde adı islam olan fakat islamdan uzak olan coğrafyalarda, akıl ve düşüncenin devre dışı bırakılması, anlayış kıtlığına yolaçmış, taklidi, ezberi, şekli ön plana çıkarmıştır, dinin özü kaybolmuştur.

 

Bu dünya bir sınavdır, gerekli mücadeleyi vermeyen toplumlar, kuranın ifadesi ile Allahın ayetlerini arkalarına(sırtlarına) atan toplumlar helak olma sürecine girerler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kuranda insanlik disi hicbirsey yazmaz,bugün yasanan insanlik disi olaylari Kurana yüklemek büyük bir gaflettir ve de karsitliktir.Isinize gelen ayetleri cimbizla secip altini üstünü okumadan konusmak dürüstlük degildir. Bu hep böyle olmustur.

 

 

ISID Kurana göre hareket etmiyor ISID üyeleri müslüman bile degillerdir.

 

saygilarla

Lutfen 16 nolu mesaji bir daha oku ve orada yazilanlarin hangisinin kuranda yazmadigini ve de hangisinin insanlikdisi olmadigini ve hangisini ISID'in uygulamadigini acik ve net bir sekilde izah et.

 

ISID uyelerinin musluman olup olmamasi degil konu; neyi kullanarak eylem yaptiklarini dile getirmesidir.

 

Sen Diktatorun ya da biatcilarinin musluman oldugunu mu zannediyorsun?

 

Politik da bir seyi olmak tan ziyade, bir seyi cikar olarak kullanmak soz konusudur.

 

Burada da ISID islami ve Kurani kullanmaktair.

 

Yalniz Islam ve Kuran'da olmazsa zaten kullanamaz.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

İslam sözcüğünün kökü s-l.m harflerinden oluşan silim selam selamet sözcükleridir esas kök bunlardır

 

Selime sözcüğün anlamıda da sağlam olmak demektir, aklı selim : sağlam kafa demektir

 

Selam; ayıplardan, âfetten sâlim oluş. selâmet, emniyet. sulh. asâyiş. bütün korktuklarından emin olma.

 

 

 

Dinde teslimiyet Allahadır, insanlara değil.

Sadece Allah'a degil; sunnete Kurana yerine gore hadidlere ve mwezheplerine gore bu mezhepleri ortaya atan imamlara ve de genelde dini bilgi almak istendiginde bilinen kisilere.

 

 

Irakta  iç savaş ile birlikte toplumun çöküşü yaşanmaktadır.

 

Toplumun birlik ve beraberliğinin bittiği, ayrıştığı, birbirini öldürdüğü yerde barış(islam) bitmiştir.

ISID ve cihati nedir? Neyin adina yapilmaktadir?

 

 

Mezhep anlayış demektir, dini algılama şekli, dünyada ne kadar insan varsa o kadar mezhep vardır.

 

Bazı mezheplerin ön planda olması o akıma kapılan peşinden gidenlerin çokluğuyla ilgilidir.

 

Dinde mezhep yoktur, ama insanlar arasında kabul gören bir durumdur.

Peki mezhep dinde yok ise, nerde vardir? Hangi mezheponeye gore dini Allah'i ve Kuran'i temsil eder?

 

 

Kuran; muhammet peygambere indirilen, yazıt edilmiş ve elimize ulaşmış kitaptır,  mirasdır, peygamberlere indirilen kitaplardan biri.

 

Müslümanın diyen öncelikle Kuranı okuyup anlamalı, anlaşılmayan bir kitabın kimseye faydası yoktur.

 

Kuran ögüttür, rehberdir, sorumluluk insanın kendindedir.

Iste ISID da Kuran'i uyguladigini soyluyor. mesaj 16 da bunu bulabilirsin.

 

İslam dini adı altında yaşananların çoğu atalar dininin farklı yansımlarıdır, bu durum Kuranda eleştirilmektedir, atalar dini(anlayışı) sorgulanmalıdır, eleştirilmelidir.

 

Önceki kuşakların alışılageldik anlayışlarının(mezheplerinin) sorgulanmadan devam ettirilmesi insanda dinin bütün edilmesini, gelişimini engellemektedir.

 

Semavi din demek, düşünceye akla dayalı din demektir, tapma tapınmanın bitmesidir.

Pekikalb ile iman ve dil ile harfiyen ikrari yani akli red etmeyi ve kullanmayi kafir ilan etmeyi ne yapacagiz? Hanbeli mezhebi ve Esari hukuku bu sekilde. Kim bunun islam dini inanci ve imani olmadigini soyleyebilir. Basta Somali olmak uzefre dunyada bu mezhep ve fikihta olan ulke ve toplumlar var.

 

Sünnet ve hadisler geçmişte bazı problemleri çözmüş olabilir, çağımızda şartlar değişmiştir, geçmişin adetleri günümüzde uygulanamaz, arap toplumunun anlayışı adetleri günümüz şartlarına uymaz ki biz arap değiliz!, işe yarar bilgiler varsa faydalanılır, kendimize uydurmak için zorlamada olamaz, bu şekildeki zorlamalar toplumu insanlıkta ilerletmez, bu durum aklın devre dışı bırakılmasıdır. Dinde temel akıl ve düşüncedir, dinin direğidir.

Sen kendince hem dine reform getiriyor, hem de Kuran ve sunnete kendi cagdasligini ekliyor ve sirk kosuyorsun.

 

Kuranı da anlayacak olan akıldır, akıl gelişmemişde düşünce damarları tıkalıysa okunanlar yanlış anlaşılır, bu durum dikkate alınmalıdır.

Akil sadece kalb ile iman ve dil ile aynen ikrar icin kullanilir, yorum katamazsin ve akil ile farkli akil ekleyemezsin. Yalniz tum mezhep yaraticilari bunu yapmislar.

 

İman etmek akletmektir, inanmak iman etmek değildir, işin içinde akıl ve düşünce yoksa iman oluşmaz, sözleri tekrar etmek anlamak demek değildir.

Iman etmek inanilana aklin harfiyen teslimiyeti ve uygulamasidir.

 

Sözde adı islam olan fakat islamdan uzak olan coğrafyalarda, akıl ve düşüncenin devre dışı bırakılması, anlayış kıtlığına yolaçmış, taklidi, ezberi, şekli ön plana çıkarmıştır, dinin özü kaybolmuştur.

 

Bu dünya bir sınavdır, gerekli mücadeleyi vermeyen toplumlar, kuranın ifadesi ile Allahın ayetlerini arkalarına(sırtlarına) atan toplumlar helak olma sürecine girerler.

Iman ile inancin farkidir islamdaki algi ve uygulama farki.

 

Sen kendi alginin iman ve uygulamanin, diger mezhep ve fikihlara gore dogru oldugunu neye dayanarak soyluyorsun?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sadece Allah'a degil; sunnete Kurana yerine gore hadidlere ve mwezheplerine gore bu mezhepleri ortaya atan imamlara ve de genelde dini bilgi almak istendiginde bilinen kisilere.

 

 

Peki mezhep dinde yok ise, nerde vardir? Hangi mezheponeye gore dini Allah'i ve Kuran'i temsil eder?

 

 

 Sorumluluk insanın kendindedir.

 

İnsanın seçme özgürlüğü vardır, bir iradeye sahiptir.

 

Yanlış veya doğru seçimleri yapanlar, seçtiklerinin sonucuna katlanır.

 

Bunun islamdaki anlatımı hayra ve şerre imandır.

 

Kuran ibrettir, öğüttür, rehberdir, insanı belli bir noktaya kadar taşır ve sorumluğu insana yükler.

 

Her insan veya toplum yapıp ettiklerinden sorumludur, cezasını veya mükafatını yaşamda görür.

 

Din akıl sahiplerine indirilmiştir.

 

Kelamlar, peygamberlere indirilen kitaplar yardımcı unsurdur, bilgi kaynaklarından birisidir.

 

Mezhep anlayış demektir, her mezhep kendi anlayış ve görüşünü temsil eder, dini bilgilerin öğrenileceği temel kaynak peygamberlere indirilen kitaplardır. Kuran üzerine düşünceler üretilerek günümüze kadar oluşturulan felsefe islam felsefesidir.

Mezheplerde bu felsefenin içindeki anlayışlardır.

 

Bilgi sabit değildir, insanlar yeni şeyler keşfettikçe, elde edilen  bilgi hazinesi  genişlemektedir.

 

İnsanlığın bilgi hazinesi genişlerken dini anlayışın sabit kalması düşünülemez.

 

Geçmişin görüşlerine esaret, teslimiyet olmaz.

 

Teslimiyet sadece Allahadır.

 

Allah yarattığında doğruyu söyler, gösterir, bunu okuyabilmek gereklidir.

 

Sözde islam dünyasının eksiği budur, tüm sorunlar geçmişe esaretten kaynaklanmaktadır.

 

En doğru bilgi, doğruya yakın olan bilgi gelecektedir, geçmişte değil.

 

Geçmiş bir veridir, yeni bilgiye ulaşmak için bir araçtır.

 

Bu zamanın mezhebini(anlayışını) yeni bilgiler ışığında ortaya çıkarmak gereklidir, o zaman islama(barış, esenlik, huzur) ulaşabiliriz.

 

 

 

 

 

 

 ISID ve cihati nedir? Neyin adina yapilmaktadir?

 

Iste ISID da Kuran'i uyguladigini soyluyor. mesaj 16 da bunu bulabilirsin.

 

 

Herşeyden ibret almak lazım, ırakın içinde bulunduğu durum malum, devlet otaritesi(ortak akıl) kaybolmuş, eşkiyalar keni düzenlerini kurmaya çalışlıyor.

Söylenen sözlere değil yapılanlara bakılarak durum değerlendirme yapılır.

Akıl sağlığı bozulmuş, dengesini kaybetmiş, devleti yıkılmış, güvenliğin olmadığı bir bölgedeki insanların İslam adı altında yapacaklarının islami olmayacağı açıktır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Pekikalb ile iman ve dil ile harfiyen ikrari yani akli red etmeyi ve kullanmayi kafir ilan etmeyi ne yapacagiz? Hanbeli mezhebi ve Esari hukuku bu sekilde. Kim bunun islam dini inanci ve imani olmadigini soyleyebilir. Basta Somali olmak uzefre dunyada bu mezhep ve fikihta olan ulke ve toplumlar var.

 

Sen kendince hem dine reform getiriyor, hem de Kuran ve sunnete kendi cagdasligini ekliyor ve sirk kosuyorsun.

 

 

Din akıl sahiplerine indirilmiştir, insanın temel vasfı düşünebilmesi ve akledebilmesidir.

 

Din insanın yaratılış fıtratıdır.

 

Hangi toplum bu fıtratın dışına çıkarsa cezasını çeker, helak olma sürecine girer.

 

Dinde reform olmaz, yani insanın yaratılış fıtratını biz değiştiremeyiz.

 

Dini anlayış, algılamada reform, değişim olur, bilgi artıkça algı genişler, her doğrunun daha doğru olanı vardır.

 

Allaha şirk koşulur, buda insanın yaratılış fıtratına aykırı davranmaktır, cezası toplumların helakıdır, süreçtir.

 

Kuranda toplumların helakına ilişkin atıflar bulunmaktadır.

Kuranda bu tür konular birer başlıktır, içeriğini detayını araştırmak, ortaya çıkarmak insanın sorumluluğundadır.

İşte burda islam felsefesinin devreye girmesi lazım, ama devreler bozulmuş, geçmişe esaret insanları bağlamış, gelişme durmuş.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Akil sadece kalb ile iman ve dil ile aynen ikrar icin kullanilir, yorum katamazsin ve akil ile farkli akil ekleyemezsin. Yalniz tum mezhep yaraticilari bunu yapmislar.

 

 

Iman etmek inanilana aklin harfiyen teslimiyeti ve uygulamasidir.

 

 

Iman ile inancin farkidir islamdaki algi ve uygulama farki.

 

Sen kendi alginin iman ve uygulamanin, diger mezhep ve fikihlara gore dogru oldugunu neye dayanarak soyluyorsun?

 

Dinde mezhep yoktur, mezheplerin anlayışı dine mal edilemez.

Dinde aklın ve düşüncenin teslim edilmesi diye birşey yok, akla sahip olma, düşünerek ibret alma, iradesine sahip çıkma vardır.

İman etmek inanmak demek değildir, inanç bir duygudur.

Din duygulara değil akla hitap eder.

Senin bahsettiğin bu tip yanlış algılamalar eleştirilmelidir, sorgulanmalıdır.

Gerçekte doğru bir din algısına sahip miyiz?

Eğer bu sorgulamayı yapmazsak toplum olarak bizde helak olanlar arasına katılabilriz, böyle bir durumun olmaması için aklımızı başımıza toplamamız şart!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Dinde mezhep yoktur, mezheplerin anlayışı dine mal edilemez.

Dinde aklın ve düşüncenin teslim edilmesi diye birşey yok, akla sahip olma, düşünerek ibret alma, iradesine sahip çıkma vardır.

İman etmek inanmak demek değildir, inanç bir duygudur.

Din duygulara değil akla hitap eder.

Senin bahsettiğin bu tip yanlış algılamalar eleştirilmelidir, sorgulanmalıdır.

Gerçekte doğru bir din algısına sahip miyiz?

Eğer bu sorgulamayı yapmazsak toplum olarak bizde helak olanlar arasına katılabilriz, böyle bir durumun olmaması için aklımızı başımıza toplamamız şart!

Mezhep nerde vardir. Bu mezheplerin hepsi Allah'a iman edip islam dinini uygulamiyorlarmi, hepsinin rehberi kuran degil mi?

 

Iman etmek inanilani aynen uygulamaktir. Allah'a inanc baskadir, Allah'a iman baskadir.

 

Iste o yuzden farkli akillar farkli mezhepleri dogurmustur.

 

Kime neye gore elestirilmeli kurana gore mi?

 

Dogru bir din algisini ne/kim saptayacak? Kuran mi? 

 

Buradaki sorgulama ne uzerine olacak, temel nedir?

 

Mesela bir sunni sii ve harici nin sorgulama farklari nedir?

 

Ya da sunni mezhebinin, hanefi safi hanbeli dallarinin sorgulama farki nedir?

 

Ya da fikih olarak maturidi, esari ve selefinin farklari nedir?

 

Sen neye gore neyi sorguladin da ne olmaya karar verdin?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mezhep nerde vardir. Bu mezheplerin hepsi Allah'a iman edip islam dinini uygulamiyorlarmi, hepsinin rehberi kuran degil mi?

 

Kime neye gore elestirilmeli kurana gore mi?

 

Dogru bir din algisini ne/kim saptayacak? Kuran mi? 

 

Buradaki sorgulama ne uzerine olacak, temel nedir?

 

Mesela bir sunni sii ve harici nin sorgulama farklari nedir?

 

Ya da sunni mezhebinin, hanefi safi hanbeli dallarinin sorgulama farki nedir?

 

Ya da fikih olarak maturidi, esari ve selefinin farklari nedir?

 

 

 

Mezhep anlayış demektir, dini algılama şekli, dünyada ne kadar insan varsa o kadar mezhep vardır.

 

Bazı mezheplerin ön planda olması o akıma kapılan peşinden gidenlerin çokluğuyla ilgilidir.

 

Dinde mezhep yoktur, ama insanlar arasında kabul gören bir durumdur.

 

 

Müslümanın diyen öncelikle Kuranı okuyup anlamalı, anlaşılmayan bir kitabın kimseye faydası yoktur.

 

Kuran ögüttür, rehberdir, sorumluluk insanın kendindedir.

 

İslam dini adı altında yaşananların çoğu atalar dininin farklı yansımlarıdır, bu durum Kuranda eleştirilmektedir, atalar dini(anlayışı) sorgulanmalıdır, eleştirilmelidir.

 

Önceki kuşakların alışılageldik anlayışlarının(mezheplerinin) sorgulanmadan devam ettirilmesi insanda dinin bütün edilmesini, gelişimini engellemektedir.

 

Semavi din demek, düşünceye akla dayalı din demektir, tapma tapınmanın bitmesidir.

 

Sünnet ve hadisler geçmişte bazı problemleri çözmüş olabilir, çağımızda şartlar değişmiştir, geçmişin adetleri günümüzde uygulanamaz, arap toplumunun anlayışı adetleri günümüz şartlarına uymaz ki biz arap değiliz!, işe yarar bilgiler varsa faydalanılır, kendimize uydurmak için zorlamada olamaz, bu şekildeki zorlamalar toplumu insanlıkta ilerletmez, bu durum aklın devre dışı bırakılmasıdır. Dinde temel akıl ve düşüncedir, dinin direğidir.

 

Kuranı da anlayacak olan akıldır, akıl gelişmemişde düşünce damarları tıkalıysa okunanlar yanlış anlaşılır, bu durum dikkate alınmalıdır.

 

İman etmek akletmektir, inanmak iman etmek değildir, işin içinde akıl ve düşünce yoksa iman oluşmaz, sözleri tekrar etmek anlamak demek değildir.

 

Sözde adı islam olan fakat islamdan uzak olan coğrafyalarda, akıl ve düşüncenin devre dışı bırakılması, anlayış kıtlığına yolaçmış, taklidi, ezberi, şekli ön plana çıkarmıştır, dinin özü kaybolmuştur.

 

Bu dünya bir sınavdır, gerekli mücadeleyi vermeyen toplumlar, kuranın ifadesi ile Allahın ayetlerini arkalarına(sırtlarına) atan toplumlar helak olma sürecine girerler.

 

 

Mezhepler dediğin atalar dini, anlayışıdır.

 

Dinin içinde mezhep yoktur, din tekdir, ama insanların bilgi sevilyeleri ve algılama düzeyleri farklı olduğu için anlayışlar çeşitlidir.

 

 

 Sorumluluk insanın kendindedir.

 

Kelamlar, peygamberlere indirilen kitaplar yardımcı unsurdur, bilgi kaynaklarından birisidir.

 

Mezhep anlayış demektir, her mezhep kendi anlayış ve görüşünü temsil eder, dini bilgilerin öğrenileceği temel kaynak peygamberlere indirilen kitaplardır. Kuran üzerine düşünceler üretilerek günümüze kadar oluşturulan felsefe islam felsefesidir.

Mezheplerde bu felsefenin içindeki anlayışlardır.

 

Bilgi sabit değildir, insanlar yeni şeyler keşfettikçe, elde edilen  bilgi hazinesi  genişlemektedir.

 

İnsanlığın bilgi hazinesi genişlerken dini anlayışın sabit kalması düşünülemez.

 

Geçmişin görüşlerine esaret, teslimiyet olmaz.

 

Teslimiyet sadece Allahadır.

 

Allah yarattığında doğruyu söyler, gösterir, bunu okuyabilmek gereklidir.

 

Sözde islam dünyasının eksiği budur, tüm sorunlar geçmişe esaretten kaynaklanmaktadır.

 

En doğru bilgi, doğruya yakın olan bilgi gelecektedir, geçmişte değil.

 

Geçmiş bir veridir, yeni bilgiye ulaşmak için bir araçtır.

 

Bu zamanın mezhebini(anlayışını) yeni bilgiler ışığında ortaya çıkarmak gereklidir, o zaman islama(barış, esenlik, huzur) ulaşabiliriz.

 

 

Doğru din algısını kim saptayacak?

 

Doğru din algısına sahip olmayan, insan fıtratının dışına çıkan toplumlar zaten kendi kendini imha etmektedirler.

 

Dünya bir sınavdır, bu sınavda başarısız olan toplumlar elenir, helak olurlar.

 

Yaşamda zaten saptanıp elenme, helak olma durumu var!

 

 

 

Semavi din demek, düşünceye akla dayalı din demektir, tapma tapınmanın bitmesidir.

 

Kuranı da anlayacak olan akıldır, akıl gelişmemişde düşünce damarları tıkalıysa okunanlar yanlış anlaşılır, bu durum dikkate alınmalıdır.

 

İman etmek akletmektir, inanmak iman etmek değildir, işin içinde akıl ve düşünce yoksa iman oluşmaz, sözleri tekrar etmek anlamak demek değildir.

 

Sözde adı islam olan fakat islamdan uzak olan coğrafyalarda, akıl ve düşüncenin devre dışı bırakılması, anlayış kıtlığına yolaçmış, taklidi, ezberi, şekli ön plana çıkarmıştır, dinin özü kaybolmuştur.

 

 

 

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

Dogru bir din algisini ne/kim saptayacak? Kuran mi? 

 

Buradaki sorgulama ne uzerine olacak, temel nedir?

 

Dinin algılanmasında anlaşılmasında temel kaynaklar;

1.  KUR’AN’IN KENDİSİ

 

İlk adres Kur’an’ın kendisidir.

 

2. AKIL

 

Kur'an’a göre, en büyük peygamber akıldır.

Hayatın ve insanın komutanı da akıldır.

 

“Allah, aklını işletmeyenler üzerine pislik atar.” (Yûnus Suresi, 100).

 

3. BİLİM

 

4. TABİAT KANUNLARI

 

Kur'an’ın sünnetullah ve kader kelimeleriyle ifade ettiği tabiat kanunlarıdır.

 

Sünnetullahta, bozulma, değişme, yozlaşma bulunmaz.

 

 

5. MÂRUF (EVRENSEL İNSANLIK DEĞERLERİ)

 

İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi tipik bir mâruf örneğidir.

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mezhepler dediğin atalar dini, anlayışıdır.

 

Dinin içinde mezhep yoktur, din tekdir, ama insanların bilgi sevilyeleri ve algılama düzeyleri farklı olduğu için anlayışlar çeşitlidir.

 

 

 

 

Doğru din algısını kim saptayacak?

 

Doğru din algısına sahip olmayan, insan fıtratının dışına çıkan toplumlar zaten kendi kendini imha etmektedirler.

 

Dünya bir sınavdır, bu sınavda başarısız olan toplumlar elenir, helak olurlar.

 

Yaşamda zaten saptanıp elenme, helak olma durumu var!

 

 

 

Semavi din demek, düşünceye akla dayalı din demektir, tapma tapınmanın bitmesidir.

 

Kuranı da anlayacak olan akıldır, akıl gelişmemişde düşünce damarları tıkalıysa okunanlar yanlış anlaşılır, bu durum dikkate alınmalıdır.

 

İman etmek akletmektir, inanmak iman etmek değildir, işin içinde akıl ve düşünce yoksa iman oluşmaz, sözleri tekrar etmek anlamak demek değildir.

 

Sözde adı islam olan fakat islamdan uzak olan coğrafyalarda, akıl ve düşüncenin devre dışı bırakılması, anlayış kıtlığına yolaçmış, taklidi, ezberi, şekli ön plana çıkarmıştır, dinin özü kaybolmuştur.

Turkiye nufusunun iman eden inanirlarinin nufusunun %83'unun sunni hanefi oldugu soyleniyor.

 

Madem meslek yok ise, neden bu aciklama?

 

Madem mezhep yok ise mesala Somali neden safi/esari?

 

Ya da dunyanin diger cografyalarinin islami olarak neden farkli mezhep iman ve inanclari var?

 

"Dusunceye akla dayali din" algisinda, dinden sapmak cikmak ya da dini terk etmek var mi? yoksa akil ve dusunce sadece dine daha cok baglanmak ve harfiyen uygulamak icin mi?

 

Eger oyle ise ve akil iki yonlu isliyorsa; tek tarafli sadece inanma yonune yonlendirilen akil akil midir?

 

Selefiler akla karsi cikiyorlar ve aklin kisiyi dinden uzaklastirdigini soyluyorlar,  buna ne diyorsun? 

 

Iman etmek neyi aklatmektir ve neye iman etmektir?

 

Kurani anlamak ile harfiyen uygulamak farki nedir?

 

Bugune kadar kurani uygulayan hangi toplum basarili olmus?

 

Nedir dinin ozu ve neye gore odur?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Dinin algılanmasında anlaşılmasında temel kaynaklar;
1.  KUR’AN’IN KENDİSİ
 
İlk adres Kur’an’ın kendisidir.



Kalb ile iman dil ile aynen ikrar mi? Yoksa aklin yorumlama akil katma farkli algilama hakki var mi?

ISID'da Kuran'i uyguluyor. Dun hirsizlarin elini kesmis.
 
 

 

2. AKIL

Kur'an’a göre, en büyük peygamber akıldır.
Hayatın ve insanın komutanı da akıldır.

“Allah, aklını işletmeyenler üzerine pislik atar.” (Yûnus Suresi, 100).



Akli Kuran'a karsi ve farkjli yorumlarsan, ne olur?

Akli veren Allah'insa sen nasil farkli yorumlarsin?

Senin aklin kendinin mi, yoksa allah'inin yonlendirdigi mi?

Allah mi seni konusturuyor, sen mi Allah'in adina konusuyorsun?

 
 

 

3. BİLİM



Fizik otesi din uzerine bilgi ilim v.s. demek istedin herhalde!

 
 

 

4. TABİAT KANUNLARI

Kur'an’ın sünnetullah ve kader kelimeleriyle ifade ettiği tabiat kanunlarıdır.

Sünnetullahta, bozulma, değişme, yozlaşma bulunmaz.



Evet bilimsel bilissel olmayan tabiata yuklenen fizik otesi inanclar.

Ustelik tutarsiz.

Cunku en basitinden hersey degisimdir. Kiymayi disarida birakirsan kurtlanir/bozulur, elmacurur v.s.

Yozlasma ise cagdisi bilimdisi medeniyet disi gelisen dunyaya ayak uyduramama disi kalma ve yenilik ile bilgisiz, bilincsiz bilissiz mucadele etmektir.

Yani devri gecen, eskiyen, kullanilmayan, gecersiz olan bilgiye inanmaya devam etmektir.

Dunya duz gibi.


 
 

 

5. MÂRUF (EVRENSEL İNSANLIK DEĞERLERİ)

İnsan Hakları Evrensel Bildirgesi tipik bir mâruf örneğidir.



Bu nerede uygulaniyor, soyler misin?

Islam dini ile yonetilen bir ulke ve toplumda evrensel insanlik degerleri nasil gecerli oluyor, aciklar misin?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Terör örgütü kapsamında olan bir örgüt kendine herşeyi referans alabilir ve çıkarlarına göre de eğip bükebilir. Kuran'ı referans aldığını varsayalım o kendi algıladığı şekli ile yorumluyor ve ona göre hareket ediyor. Sonuçta fatura islamiyete kesilemez.

Evet, burada bir kac onemli konu vardir.

 

Islam tarihler boyu mezhep savaslari yasamis ve kendi bunyesinde kutuplasmistir.

 

Bu tarihi gercekligin farkina varan, emperyalizm zihikyet; kendi her turlu ekonomik ve politik cikari adina;

 

Once Islami bir teror dini olarak gostermis ve yetistirdigi teroristleri islam olarak tanitmistir.

 

Bu teror hareketi sayesinde O.Dogu ve K.Afrika'da her turlu bolgesel darbe zemini hazirlamistir.

 

Daha sonra bu zemini "islam dini ici mezhep savaslari" adi altinda mezhepsel kutuplasmaya tasimistir.

 

Su anda O.Dogu, K.Afrika Afganistan birer insan kani goludur.

 

Buradaki diger sorun da; islama bilincsizce iman edenlerin, sirf islami koruma adina; bu emperyalizmin oyununa gelen ve emperyalizm eliyle yetistirilen ve de islam rolu ustlettirilen teror orgutlerini, insanlik vicdan v.s. adina lan etleyememeleri ve sadece "asil islam bu degildir" ya da "ben bunlari yapmiyorum" seklinde gunah cikarmalaridir.

 

Burada fatura, emperyalizmin her turlu cikarina, bolge ulke ve toplumlarinin yasam hak ve ozgurlugune insanliga vicdana, adalete, barisa, ortak yasama ve farklarin esitligine kesiliyor.

 

Bu faturayi odeyenler de maalesef cografi bolge ve toplumlar olarak farkli mezheplerdeki medeniyetlerdeki etik degerlerdeki yasam ve iliski suren ve kendine musluman diyen Islama inanmis ve iman etmis muslumanlar.

 

Faturayi otedenlerin emperyalistler temelli planlayici ve orgutleyicilerinin disinda, bunu pratik katliama tasiyanlarin bile bolge toplumu olmadigi ve zaten bilinen toplama katillerden mahkumlardan suclulardan olustugu ise ayri bir algi bozuklugu.

 

Sonucta aci olan emperyalizmin kendi cikar politikasinin bu besledigi teroristler eliyle yuruyor olmasi.

 

Yapilmasi gereken ise; ayni emperyalizm gibi her turlu farkin farkinda olarak; farklari ayristirma cikari yerine; farklari farklari ile birlikte birlestirebilmek ve birlesmislik altinda emperyalizmin bu oyununa ve de toplama teroristlerine prim vermemek.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Turkiye nufusunun iman eden inanirlarinin nufusunun %83'unun sunni hanefi oldugu soyleniyor.

 

Madem meslek yok ise, neden bu aciklama?

 

Madem mezhep yok ise mesala Somali neden safi/esari?

 

Ya da dunyanin diger cografyalarinin islami olarak neden farkli mezhep iman ve inanclari var?

 

Din nedir, iman nedir, inanç nedir?, islam nedir?, mezhep nedir, kitap nedir?, kuran nedir? ayet nedir?.... gibi bir çok kelime kavram var, bu kavramların yeterli doyurucu bir şekilde açıklanması ve tartışılması gerekir.

 

Toplum bu kavramları tanımıyor, neyin ne olduğunu bilmiyor.

 

Din konusunda büyük bir cehalet var, bu kavramlara ilişkin hali hazırdaki açıklamalarda yetersiz, sorunları algılayıp çözmeye yetecek kadar bir açılım sağlamıyor.

 

Bu konularda çözüm üretecek bir islam felsefesi altyapısının oluşması gerekiyor.

 

İslam coğrafyasındaki insanların ne kurandan nede dinden haberleri var.

 

İslam coğrafyası denilen yerlerde yaşanan din atalar dinidir, içerisinde islami ritüelleri barındıran görünüşte, görsellikte, sözde islamdır.

 

Kuranın içinde mezhep yoktur, mezhepler atalardan gelen anlayıştır, Kuran atalar zihniyetinin olduğu gibi devam ettirilmesini eleştirmektedir.

 

Geçmişin zihniyetini birebir taklit etmek yaşamda problemlerin artmasına neden olmuştur, akıl oluşmadığı için çözüm üretilememektedir.

 

Dünyanın değişik coğrafyalarında mezheplerin olması dinde mezhep olduğuna bir kanıt değildir.

 

Düşünemeyen ve sağlıklı bir akıl yapısına kavuşamayan toplumlar atalarının görüşlerine sarılarak onlardan medet ummaktadır, ezber ve taklit ile geçmişin aklı ile günümüz problemleri çözülemez.

 

Günümüz problemlerini çözecek düşünce üretmek, uygulamak ve sonuca gitmek akletmektir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Din nedir, iman nedir, inanç nedir?, islam nedir?, mezhep nedir, kitap nedir?, kuran nedir? ayet nedir?.... gibi bir çok kelime kavram var, bu kavramların yeterli doyurucu bir şekilde açıklanması ve tartışılması gerekir.

 

Toplum bu kavramları tanımıyor, neyin ne olduğunu bilmiyor.

 

Din konusunda büyük bir cehalet var, bu kavramlara ilişkin hali hazırdaki açıklamalarda yetersiz, sorunları algılayıp çözmeye yetecek kadar bir açılım sağlamıyor.

 

Bu konularda çözüm üretecek bir islam felsefesi altyapısının oluşması gerekiyor.

 

İslam coğrafyasındaki insanların ne kurandan nede dinden haberleri var.

 

İslam coğrafyası denilen yerlerde yaşanan din atalar dinidir, içerisinde islami ritüelleri barındıran görünüşte, görsellikte, sözde islamdır.

 

Kuranın içinde mezhep yoktur, mezhepler atalardan gelen anlayıştır, Kuran atalar zihniyetinin olduğu gibi devam ettirilmesini eleştirmektedir.

 

Geçmişin zihniyetini birebir taklit etmek yaşamda problemlerin artmasına neden olmuştur, akıl oluşmadığı için çözüm üretilememektedir.

 

Dünyanın değişik coğrafyalarında mezheplerin olması dinde mezhep olduğuna bir kanıt değildir.

 

Düşünemeyen ve sağlıklı bir akıl yapısına kavuşamayan toplumlar atalarının görüşlerine sarılarak onlardan medet ummaktadır, ezber ve taklit ile geçmişin aklı ile günümüz problemleri çözülemez.

 

Günümüz problemlerini çözecek düşünce üretmek, uygulamak ve sonuca gitmek akletmektir.

Kuran'in icinde mezhep olmamasi dogal. Sonucta Allah'a iman ve Islam dinini uygulama olarak yaziliyor.

 

Yalniz insanoglu bir nicelik degil; ayni zamanda beyni olan beyin yetileri olan beyin fonksiyonlari olan bir fenomen.

 

O yuzden de bilgi durmadan yenileniyor degisiyor. Paralelolarak teknik ve bilim degisiyor yenileniyor, paralel olarak toplumlarin yasam ve iliski duzen ve sistem degerleri degisiyor yenileniyor.

 

Iste buna cag ve cagdaslik deniyor.

 

Gunumuz gelismislik olarak bilgi ve bilisim toplumu ve cagini yasiyor.

 

Insanoglunun niteligi gunumuze kadar hic bir zaman gale alinmamis.

 

Sadece tek bir niteligin iktidar guc ve otorite olarak kendi niteliginde toplumu nicelik yerine koymasi ve kendi niteligine kabulu zorlamasi var.

 

Durum boyle olunca gunumuze kadar, bilgi bilinc farkindalik algi sorgulama degerlendirme v.s. gibi beyinsel yeti ve fonksiyonlar sadece kendi iktidarini guc ve otoriteni kabul ettirmek icin kullanilmis.

 

O yuzden de bilincalti yerlesmmisligin ve otomatiklesmenin getirdigi bir dedigin babadan kalma verilerin uygulanmasi soz konusu.

 

Neyin ne oldugunu evet, kimse bilmiyor ve sadece kendi niteliginin inanci ideolojisi ve degerleri dogrulari temelinde anlam ve iceriklendiriyor.

 

Ayrica neyin ne oldugu da; 20. yuzyildaki her daldaki dil devrimi sonrasi, o eskisi "bu budur/degildir" degil. Her algi bilgi bilinc farkindalik niteligi temelinde; inancsal ideolojik izmsel ve etik degerler temelinde de neyin ne oldugu algisi her beyin duzeyine gore degisim gosteriyor.

 

O yuzden konu neyin ne oldugundan ziyade, beyinlerin kendi degerleri ile neyi ne olarak algiladigi.

 

Sonucta her beyin kendince kendi inandigi dogrusunu dogru olarak algiliyor.

 

Bu degerlerini sorguluyor olsa bile, degismiyor.

 

Yalniz basta din olmak uzere tum inanclar ideolojiler izmler ve etik her turlu deger; beyni isletmeye degil; aksine v erileni almaya ve uygulamaya yonlendiriyor.

 

Henuz insanoglu kendinin bile bilincinde ve farkinda degil. Bizim gibi cagin gerisinde kalmis ulke ve toplumlarda birey bilinci bile yok.

 

Kimi insanoglunu madde mal meta kimi kul kole kimi hayvan v.s. ile ozdeslestiriyor.

 

Sorun insanoglu fenomeninin zihinsel ve davranissal duzen ve sistem kurma birlikte yasam ve iliski olarak insanlasamamis olmasi.

 

Bunun bir nedeni de dinler ve inanclar.

 

Cunku insanoglunun nitelik olarak insanlasmasi bilgisine bilincine algisina bilimselligine ve bilisselligine bagli. Bu da din dahil tum toplumu dogma sabit tek duze yonlendiren nitelikler eliyle engelleniyor.

 

Cagimizin geldigi temel; evrensel hukuk insan haklari hak ve ozgurluklerin her bir farkli nitelik icin gecerliligi oldugudur.

 

Yani iktidar guc ve otorite bunlari topluma saglayamaz. Onlar sadece kendi cikarlarinin niteligini dayatirlar. Din de bunlardan biridir.

 

Ayrica din, icerdigi degerler ve uygulamalar olarak inanca ve imana dayanir. Bilime dayanmaz.

 

Cunku inanclar ve imanlar degismez. Kuran 7 asir once yazilmistir ve cagdas olamaz.

 

Halbuki bilim ve bilgi durmadan yenilenir ve degisir.

 

O yuzden neyin ne oldugundan ziyade; bunun ne temelde ve neye gore ne oldugunun ortaya koyumudur. 

 

Bu da her turlu cikara gore degisim gosterir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

"Dusunceye akla dayali din" algisinda, dinden sapmak cikmak ya da dini terk etmek var mi? yoksa akil ve dusunce sadece dine daha cok baglanmak ve harfiyen uygulamak icin mi?

 

Eger oyle ise ve akil iki yonlu isliyorsa; tek tarafli sadece inanma yonune yonlendirilen akil akil midir?

 

Selefiler akla karsi cikiyorlar ve aklin kisiyi dinden uzaklastirdigini soyluyorlar,  buna ne diyorsun? 

 

Iman etmek neyi aklatmektir ve neye iman etmektir?

 

Kurani anlamak ile harfiyen uygulamak farki nedir?

 

Bugune kadar kurani uygulayan hangi toplum basarili olmus?

 

Nedir dinin ozu ve neye gore odur?

 

 

Din akıl sahiplerine indirilmiştir, bu kuranda vurgulanır.

Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağacağı, düşünemeyenlerin kör, sağır dilsiz olduğu, aklını kullanmayanların hayvandan farksız olmadığı, istek ve arzularına uyanların zarar göreceği... gibi bir çok şey söylenir.

 

Bunları anlamak için illede Kuran okumaya gerek yok, sağlıklı bir akıl yapısına sahip olan, düşünen, araştıran her insan bu çıkarımları yapar zaten.

Kuran demek "okunan"  "toplanan" demektir.

Kuranın ilk ayetide "oku" ile başlamaktadır.

Okunacak olan nedir?

İşte bu yaşamın içindeki ayetler, canlı kıssalar, mesala "İŞİD Vakası"

Kuran dini tanımlamaktadır, kısmen bahsetmektedir, gerçekte içeriği ise hayatın içindeki gerçeklerle, yaşamla doldurulması gereklidir.

o yok bu yok, ortada islam kelime olarak varda aslı yok, özü yok.

kelimeler öz değildir, yaşamdaki karşılıkları yansımaları özü oluşturur.

harfiyen uygulamak diye bir şey yok, böyle madde madde açıklanmış bir şey yok ki, din geneldir, genel anlayışa hitap eder, herkesi kapsar.

Akletmek demek birebir uygulamak demek değildir, en uygun olanı bulmak, çözüm üretmektir.

En büyük ibadet düşünmektir.

Akla karşı çıkmak, semavi dini reddetmektir, semavi dinler ibrahimi dinlerdir, akla ve düşünceye dayalı dinldir, ismi hanif

Öncekiler görüntüye, şekle, korkuya, tapma ve tapınmaya dayalı aklın ve düşüncenin oluşamadığı putperest eski dinlerdir.

Akla ve düşünceye değer veren, canlı ayetleri okuyan her toplum başarılı olur, adının önüne islam gelmesine gerek yok, şuan adının önüne islam gelenler sınavda başarısız, akılo ve düşünceden uzaklaşılırsa putperestlik ortaya çıkar, taklit ve şekilleri ritüeller din zannedilir, dinin özü yoksa helak olma süreci işler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Din akıl sahiplerine indirilmiştir, bu kuranda vurgulanır.

Aklını kullanmayanların üzerine pislik yağacağı, düşünemeyenlerin kör, sağır dilsiz olduğu, aklını kullanmayanların hayvandan farksız olmadığı, istek ve arzularına uyanların zarar göreceği... gibi bir çok şey söylenir.

 

Bunları anlamak için illede Kuran okumaya gerek yok, sağlıklı bir akıl yapısına sahip olan, düşünen, araştıran her insan bu çıkarımları yapar zaten.

Kuran demek "okunan"  "toplanan" demektir.

Kuranın ilk ayetide "oku" ile başlamaktadır.

Okunacak olan nedir?

İşte bu yaşamın içindeki ayetler, canlı kıssalar, mesala "İŞİD Vakası"

Kuran dini tanımlamaktadır, kısmen bahsetmektedir, gerçekte içeriği ise hayatın içindeki gerçeklerle, yaşamla doldurulması gereklidir.

o yok bu yok, ortada islam kelime olarak varda aslı yok, özü yok.

kelimeler öz değildir, yaşamdaki karşılıkları yansımaları özü oluşturur.

harfiyen uygulamak diye bir şey yok, böyle madde madde açıklanmış bir şey yok ki, din geneldir, genel anlayışa hitap eder, herkesi kapsar.

Akletmek demek birebir uygulamak demek değildir, en uygun olanı bulmak, çözüm üretmektir.

En büyük ibadet düşünmektir.

Akla karşı çıkmak, semavi dini reddetmektir, semavi dinler ibrahimi dinlerdir, akla ve düşünceye dayalı dinldir, ismi hanif

Öncekiler görüntüye, şekle, korkuya, tapma ve tapınmaya dayalı aklın ve düşüncenin oluşamadığı putperest eski dinlerdir.

Akla ve düşünceye değer veren, canlı ayetleri okuyan her toplum başarılı olur, adının önüne islam gelmesine gerek yok, şuan adının önüne islam gelenler sınavda başarısız, akılo ve düşünceden uzaklaşılırsa putperestlik ortaya çıkar, taklit ve şekilleri ritüeller din zannedilir, dinin özü yoksa helak olma süreci işler.

Tamam da senin Kuran dediginin icinde ISID'in dauyguladigi ayetler var. Bugun Kuran'da yazanlar yuzunden toplum ve iliskiler her turlu insanlikdisi ve vicdan disi gelisiyor.

 

Yoksa butun bu uygulamalari insanoglu nerden rehber alacak.

 

Evlilik yasinin olmamasi

 

Kadinin yeri

 

Tecavuzun olmamasi

 

Cocuklarin evlendirilmesi v.s.

 

Aslinda nelerin oldugunu algilamak icin, su an diktatorun getirdigi ulke duzenine bakmak yeterli.

 

En son dagitilan plajdaki ilanlar, verilen fetvalar, egitimin tamamen dinsellesmesi, bilimin yok edilisi v.s.

 

Eger en buyuk ibadet dusunmek ise, bu zaten Kurani rehber almamak ile fizik otesi yaratilan tanrilara inanmamak ile dunya otesi mekanlara doga ustu masallarina inanmamak ile es degerdir.

 

Okumak akli kullanmak ve dusunmek zaten Kuran'i onaylamamak ve sadece belirli bir topluma belirli bir donemde ve o yasam sartlarinda yazilmis bir rehber oldugunu ve gecen 7 asir da da yasam ve iliskileri ancak tutuculastirdigini algilamak demektir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Henuz insanoglu kendinin bile bilincinde ve farkinda degil. Bizim gibi cagin gerisinde kalmis ulke ve toplumlarda birey bilinci bile yok.

 

Kimi insanoglunu madde mal meta kimi kul kole kimi hayvan v.s. ile ozdeslestiriyor.

 

Sorun insanoglu fenomeninin zihinsel ve davranissal duzen ve sistem kurma birlikte yasam ve iliski olarak insanlasamamis olmasi.

 

Bunun bir nedeni de dinler ve inanclar.

 

Cunku insanoglunun nitelik olarak insanlasmasi bilgisine bilincine algisina bilimselligine ve bilisselligine bagli. Bu da din dahil tum toplumu dogma sabit tek duze yonlendiren nitelikler eliyle engelleniyor.

 

 

Zihinsel ve düşünsel evrimi tamamlayamadığımız için dini veya birçok şeyi kavrayamıyoruz.

 

İnsanoğlu kendinin bilincine varsa özünü bulur, dinde budur zaten; "İnsan Olmak"

 

Bizim bu bilinç seviyesine ulaşamama sebebimiz; beynimizin yeterince evrimleşmemiş olması, kör, sağır ve dilsiz olması

 

Geçmiş anlayışlar, kelimeler, istek ve arzularımız, duygular bizi perdeliyor, set engel oluyor, gözümüz açılmıyor, kulağımız duymuyor, Akıl oluşmuyor, düşünemiyoruz.

Düşünüyoruz dediklerimiz, geçmişin tekrarı,

 

Düşünce ve akıl yolları açıldığı ölçüde insanileşme oluşur, yoksa tekrar, taklit, maymunluk devam eder.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sayin Evrensel'in anlamak zor degil,illa kendi görüslerini dogru olarak kabul ettirme sevdasindadir.Kuranda olmayan seyleri Kurana mal ederek Islami bu cercevede degerlendirmek ve onu öcü olarak göstermektir. Özellikle Islama karsi alinan bu cephe baska kuskularida dogurmakta ve acaba Islama karsi alinan bu cephenin arkasinda kimler var sorusunu da sordurmaktadir.

 Kuranda Mezhep yoktur deniyor ama Evrensel illaki var diyor.Teslimiyet sadece Allahadir insana degil deniyor Evrensel,hadislerden,mzheplerden bilmem nelerden bahsediyor.Müslümanlar Allaha teslimiyeti seve seve yerine getiriyorlar.Peygambere teslimiyet yoktur saygi ve sevgi vardir.Cünkü Allahin elcisidir.Hadis derken hadis peygamberin sözlerine denir.Peygamber ise Kuran disi hicbirsey söylememistir yani peygameberin agzindan cikan ne varsa Kuranin özüne uygundur.Bu nedenle Islam düsmanlari,peygamber söyledi diye birtakim hurafeleri hadislerin icersine yerlestirmis ve insanlara bakin iste peygamber bile böyle söylüyor seklinde Islam karsitliklarina kilif uyduruyorlar.Bu hurafe ve Kuran disi hadisler Yahudiler tarafindan uydurulmus, sözlerdir.Bunlar Islam Tarihinde adlari ile mevcuttur.Ama ezbere Islami yorumlayanlarin hicbiri bunlari okumaz.Okursalar gercekleri ögrenirler korkulari bundandir.

 

Isid Kuran'i uygulamiyor Kuranda olmayan seyleri Kuran'i uyguluyoruz diye insanlari aldatiyor.Dininden bihaber olanlarda -ki bunlarinda Islam karsitlarindan bir farklari yoktur-Isid katillerini müslüman olarak görmektedirler.

 

saygilarla

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Zihinsel ve düşünsel evrimi tamamlayamadığımız için dini veya birçok şeyi kavrayamıyoruz.

 

İnsanoğlu kendinin bilincine varsa özünü bulur, dinde budur zaten; "İnsan Olmak"

 

Bizim bu bilinç seviyesine ulaşamama sebebimiz; beynimizin yeterince evrimleşmemiş olması, kör, sağır ve dilsiz olması

 

Geçmiş anlayışlar, kelimeler, istek ve arzularımız, duygular bizi perdeliyor, set engel oluyor, gözümüz açılmıyor, kulağımız duymuyor, Akıl oluşmuyor, düşünemiyoruz.

Düşünüyoruz dediklerimiz, geçmişin tekrarı,

 

Düşünce ve akıl yolları açıldığı ölçüde insanileşme oluşur, yoksa tekrar, taklit, maymunluk devam eder.

Zihinselk olan evrim degil; devrimdir. Yani fizigin degil; beynin yetilerinin dusuncesinin algisinin bilgisinin v.s. kisinin kendi rahatsizligi temelinde bilerek sorgulamasidir.

 

Devrim fiziksel degil; zihinsel olacak olasndir.

 

Sonuctainsanoglu her turlu yasam iliski duzen sistem kurumlasmasini v.s. zihninin fenomenlestirdigi ve pratige tasidigi eliyle saglar.

 

Iste bu algi ve farkindalik; insanoglunun niteliginin algisi ve farkindaligidir.

 

Bizler tum inancsal ve ideolojik izmsel ve etik v.s. temelinde nicelik olarak degerlendirildigimizden herseyin fiziksel oldugu algisindayiz. Fizigi yoneten ve yonlendiren zihindir. Bu degismedikce degisim saglanamaz.

 

O yuzden evrim degil; devrim gereklidir.

 

Evrim zaten insanoglundan ve onun yetilerinden bagimsiz bir olgudur.

 

Halbuki beyinin sahibi insanoglu kendi beyninde yer etmis her turlu degeri kendisi degistirebilir.

 

Iste o yuzden din dahil; tum ideoloji inanc ve izmler dusunce ve akil yollarini kendi nitelikleri ile yonlendirirler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sayin Evrensel'in anlamak zor degil,illa kendi görüslerini dogru olarak kabul ettirme sevdasindadir.Kuranda olmayan seyleri Kurana mal ederek Islami bu cercevede degerlendirmek ve onu öcü olarak göstermektir.

Bu baslikta gosterdigim hangi ayetler kuranda yer almiyor? Ayrica evrensel-insan hakkinda ki yazilanlar, sadece seni baglar. Birak taherkes kendi algisini kendi degerlendirsin.

 

Özellikle Islama karsi alinan bu cephe baska kuskularida dogurmakta ve acaba Islama karsi alinan bu cephenin arkasinda kimler var sorusunu da sordurmaktadir.

Eee neymis sorunun yaniti?

 

Kuranda Mezhep yoktur deniyor ama Evrensel illaki var diyor.Teslimiyet sadece Allahadir insana degil deniyor Evrensel,hadislerden,mzheplerden bilmem nelerden bahsediyor.Müslümanlar Allaha teslimiyeti seve seve yerine getiriyorlar.Peygambere teslimiyet yoktur saygi ve sevgi vardir.Cünkü Allahin elcisidir.Hadis derken hadis peygamberin sözlerine denir.Peygamber ise Kuran disi hicbirsey söylememistir yani peygameberin agzindan cikan ne varsa Kuranin özüne uygundur.Bu nedenle Islam düsmanlari,peygamber söyledi diye birtakim hurafeleri hadislerin icersine yerlestirmis ve insanlara bakin iste peygamber bile böyle söylüyor seklinde Islam karsitliklarina kilif uyduruyorlar.Bu hurafe ve Kuran disi hadisler Yahudiler tarafindan uydurulmus, sözlerdir.Bunlar Islam Tarihinde adlari ile mevcuttur.Ama ezbere Islami yorumlayanlarin hicbiri bunlari okumaz.Okursalar gercekleri ögrenirler korkulari bundandir.

Evrensel-insan kendi adina konusabilir. Ayrica yazilanlari ya okumadigin ya da algilayamadiginda ortaya cikiyor. Sonucta sabit inanclarin algisi da gelismemistir.

 

Isid Kuran'i uygulamiyor Kuranda olmayan seyleri Kuran'i uyguluyoruz diye insanlari aldatiyor.Dininden bihaber olanlarda -ki bunlarinda Islam karsitlarindan bir farklari yoktur-Isid katillerini müslüman olarak görmektedirler.

 

saygilarla

ISIDin kurani uyguladigini algilayamamak; ISID'i da algilayamamaktir.

 

Daha dun hirsizlik yapanlarin ellerini kestiler. Nerede yaziyor bu bilgi/emir?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Böyle terör örgütleri tüm insanlığın başına beladır neyi referans alırsa alsın sonuçta eylemleri insanlık ile bağdaşmıyor. Bu örgütü destekleyen güçlerin amacı da bu zaten korku politikası yaymak, ortadoğuya asker sokmadan insan kıyımı yapmak kısacası yeni dünya düzenine hizmet ettikleri o kadar açık ki müslümanlık bir maske sadece ama güçlü bir maske ne yazık ki.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...

Kuranda insan öldürmek,müslümanin müslümani öldürmesi haram kilinmistir.Öldürme ancak savunma durumunda yani nefs-i  müdafaa durumlarinda caizdir.ISID Kuranin bu yasagini cignemektedir.

 

Müslümanlikta mezhep yoktur,dolayisiyla sen benim inandigim gibi inanmiyorsun diyerek insanlari öldürenler lanetlenmistir.

 

Islamda baski yoktur,herkes inancinda özgürdür."senin dinin sana benim dinim bana"ayetinde de bu acikca belirtilmekte dolayli olarak Laiklige isaret edilmektedir.ISID burada da Kuran'in emirlerine karsi gelmektedir.Zulum ve baski ile insanlari tehdit ederek "ya bendensin ya da öl"demektedir.

 

saygilarla

gerçek müslüman sen gerçek müslüman kim biliyormusunda konuşuyosun

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.