Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

ABDÜLKADİR ES-SUFİ - "AYETLERDEN İŞARETLER"


İNTERLOCK

Önerilen İletiler

..

8f2ddaf6a19ba067aa3bbf3baebeded6_1272880

 

KUR'AN'IN TEMEL YAPISI

Kur'an içe doğru beş aşamada örgüleşir/network.

SÜKÛT:

 

Sessizlikler.
Tebliğ, anlamı apaçık kılan duraklar ve sessizlikler
ile vurgulanmıştır.

HURUF:

 

Harfler.
Kur'an, bütünlüğü içerisinde, harflardir.
Bunları örtüleyen araçlar aşağıda sıralanmıştır.
Ne var ki harflar ayrıca, Kur'an'ın belirli birimlerinin
başlangıcında soyutlanmış olarak da görülebilirler.
Bu harflere el-mukattaat denir.

KELÂM:

 

Sözcükler.
Mülk'te -tecellinin dış alanında-ilk anlam düzlemidir.
Sözcüklerin kendi iç yapıları vardır.

ÂYETLER:

 

Simgeler.
Sözcük örüntülerinden oluşan bu yapılar, Kitab'ın
temel anlam kümeleridir.
Mülk'te ikinci anlam düzlemi.
Onları birbirine bağlayan bir iç yapı vardır: Gramer.

SûRELER:

 

Biçimler.
Bunlar  tematik içerik bağıyla birleştirilmiş büyük
birimlerdir.
113'ü  "Bismillâh" ile başlayan 114 sûre vardır.


Abdülkadir es-Sufi
Indications from Sings
Çeviri: Ahmet Kot
Yeryüzü Yayınları-1981

7253373ae4e2b8cf9df18cdae72a314e_1272880

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

a5bca6432cd373fa3cd15c957e37633a_1272964

 

SÜKÛT:

Sessizlik.
Kur'an sessizlikten gelir ve sessizliğe döner.
Kıraat edilmiş bir kitaptır. Bir okuma.
Devingendir, bunun için de karşıtından,
dinginlikten doğar.

Varoluş, üç alana sahip olarak tasavvur edilir.
Daha doğrusu, şöyle diyebiliriz:
İki alan vardır ve onları ayıran bir berzah,
bir ara-bölge ile bölünmüşlerdir.
Böylece şunu söyleyebiliriz:
Varoluş: Mülk - Melekut'tur.
Görünen âlem-Gizlenmiş âlem ya da Dal-Kök.

İki âlemin ayrılmasına imkân veren berzah:
Ceberut'dur, Kudret alanı, Nurlar kuşağı.
Nurlar har iki alana da saçılmaktadır; fakat ikisi
arasındaki bölme varoluşun temel gerçeği
olarak kurulmuştur.

Bu iki karşıt, merkezsel bir eşitlikte, algılama
noktasında buluştuğunda algılayan yer yok
olmaktadır. Eğer karşıtlar aynı noktada buluşursa
yok olmaktadır; bu demektir ki, dış ve iç alan orta
noktada çarpıştığında dış ve iç kalmamaktadır.
Bütün karşıtlar için bu geçerlidir.

Yani, sessizlik hem içinden sözcük ve harflerin çıktığı
sürekli bir boşluk, hem de içinde seslerin titreştiği ve
geri döndüğü bölgedir.
İçinde harflerin zamanının belirdiği mekândır.
Ya da aynı şekilde, içinde harflerin mekânının belirdiği
zamandır da diyebilirsiniz.
Sessizlik "sürer", fakat aynu zamanda "yayılır".

Abdülkadir es-Sufi

27eab915895f92cdd3ae1658c372c90c_1272965

Melekut:
-Tam bir hâkimiyyetle, Saltanat-ı İlâhiyyenin müessiriyyet
  ve idâresinin esrarı.
-Her şeyin kendi mertebesinde, o mertebeye münâsib ruhu,
  canı, hakikatı.
-Bir şeyin iç yüzü, iç ciheti.
-Hükümdarlık. Saltanat.
-Ruhlar âlemi.

Mülk:
-Mal. Yer. Bina.
-Hüküm ile bir şeyin zabt ve tasarrufu.
-İzzet, azamet, şevket.
-Bir şeyin dış yüzü.
-İnsanın sahip ve malik olduğu şey.
-Akıl sahiplerini tasarruf etmek.

-Mâlik olmak:
  Her şeyin bir mülk, diğeri melekut, yâni bir dış,
  diğeri iç olmak üzere iki ciheti vardır.
  Mülk ciheti bazı şeylerde güzeldir,
  bazı şeylerde de çirkin görünür.
  Âyinenin arka yüzü gibi.
  Melekut ciheti ise, her şeyde güzeldir ve şeffaftır.
  Ayinenin dış yüzü gibi.
  Öyle ise; çirkin görünen şeyin yaradılışı, çirkin değildir,
  güzeldir. Ve aynı zamanda o gibi çirkinlerin yaradılışı,
  mehasini ikmâl içindir.
  Öyle ise, çirkinin de bir nevi güzelliği vardır.
  Binaenaleyh, bu hususta ehl-i İ'tizalin:
"Çirkin şeylerin halkı Allah'a âid değildir"
  dedikleri safsataya mahal kalmadı.

Ceberut:
-Azametin daha dâimîsi ve bâtınîsi.
-Büyüklük. Hâkimlik. Kudret, celadet.
-İfrat-ı kibir ve azamet.

 

..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ba6a0c34ceeb371abb4ab53df072f1e2_1273049

 

HURUF:

Harfler.
Sözcüğün arapça kökü, "bir kılıcın kesen kenarı"
anlamını taşır. Aynı zamanda, "bir ağız, bir kıyı"
demektir.

Harfler eylemlerdir.
Harfler farklılaştırılmamış dinginliği keser.
Farklılaştırmanın birinci göstergesidirler.
Kenarlıdırlar, kesen ağızdırlar, kıyıdırlar.
Resmederler. Biçimlendirirler.
Bu sebeble de tüm canlı biçimlerin ve tüm cansız
biçimlerin derinden derine şifrelenmesine aracılık
ederler.

Harf yetisi/faculty, sınırlı ana kaynağı olan geniş
bir mahzendir. Bu sınırlı ögelerle yaradılış süreci
arasındaki uyum, İslâmî kozmolojilerin temelidir.
Göreceğiz ki, bütün yaradılış süreci şifrelenmiş
anlamlardır ve anlamların çözülmesi de yaradılışa
bir eklenti değil, yaradılış gerçeklerinin sadece bir
seslendirmesidir.

İnsanın herhangi bir şeyi "keşf edeceğini", gizleri
açacağını ve bilmezleri çözeceğini düşünebilmek,
cehaletin büyüklüğünü gösterir.
Yalnızca cehalet ve bilgi vardır.
Bilgiler seslendirilmiştir.
Ağız, dil, damak ve dişlerden oluşan konuşma
kutusu ile birlikte gırtlak söz söyleme aracıdır.

Evren insanın ayrılmışıdır.
İnsan evrenin toplanmışıdır.
Bu nedenle, yaradılış gerçeklerini  "beyan eden"
insan, yalnızca "konuşma" olarak ifade ettiğimiz  
anlam örüntüleri içerisinde çeşitli ayrılmışlıkları
seslendirmektedir.

O, bunun için yaradılmıştır, konuşan ses yalnızca
bunu konuşur/gizleri açığa vurur ve hepsi bu tek
birleştirilmiş kozmosun yaradılmasına övgüdür.

Konuşma/Mükâleme/Kelime kullanmanın harfleri
ise, temel elementler ile organizmalar/System/
Bünye örgüsü/Canlı varlıklardaki farklılaşmanın
yaradılışında meknuz/gömülü harflerden başka
bir şey değildir.


Abdülkadir es-Sufi
 

27eab915895f92cdd3ae1658c372c90c_1273049
 

Yeti=Faculty:
Fakülte/Allah vergisi/ Yapma özgürlüğü/Ayrıcalık
İmtiyaz/Yetenek/Kabiliyet

Kozmoloji=Cosmology:
-Evrenbilim/Uzay bilim
-Evreni/Uzayı yöneten genel yasalar bilimi.
-Uzayın oluşumunu, yapısını inceleyen felsefe ve
  bilimsel öğreti.
-Bilgi boyutunda geçişmeli/mütedahil mantık.
  Muhakeme.

Temel Elementler: The main elements:
-Atmospheric forces: Atmosferik güçler.
-Hava/Esir ortamındaki zorunlu geçişlilik/Nüfuz.

 

82bd3f2b800f0d759f1e2a7403284d24_1273049

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

2bd3cdd0c9ff6ae13c6bb74470146158_1273138

 

Harf için gerekli olan şey, önce harfleri ifadeye
niyettir; sonraki konuşmanın fiziksel organında,
yani gırtlak, dil vb. de kusursuzluk.
İlki, konuşanın konumu açısından farklılaşmaya
olan zihinsel yetiyi, ikincisi konuşmakta olanın
konumundaki fiziksel farklılaştırma yetisini verir.
Üçüncü olarak soluk gereklidir.
Önce gelen diğer iki yeti de, konuşma için hayat
soluğuna bağlıdır.
Yaşayan konuşur.
Ölüler ise sessizdir.

Konuşma eylemdir.
Mülk konuşmanın alanıdır.
Mülk eylemin alanıdır.
Melekût görüntülerin alanıdır.
Bu yüzden melekût, bilgiler alanıdır.
İnsan kendisi bir berzahtır.
İnsan melekûtun anlamları önünde, tüm mülkün
berzahıdır.
İnsanın duyuları dünya ile yüzyüzedir, anlamları
ise melekût'a uzanır.
Sözcükler "bir âlemden diğerine geçen" elçilerdir.

Harfler; vokal organ/konuşma organının tam bir
haritasını oluştururlar.  Alfabenin harfleri de işte
bu nedenle organ boyunca glottis'in daraldığı ve
dilin dokunduğu, dudakların oynadığı ve soluğun
emildiği dokunuş noktalarına yerleştirilmişlerdir.

İnkârcı gösterge-bilimciler ses organının harflere
"uygun kurgu"  ile konuşmaya olanak sağlayışını
farkedemezler. Fakat incelenirse görülecektir ki,
konuşmada kesinlikle rastlantısal bir şey yoktur.  

Kur'an'a göre, insanı, diğer tüm yaradılanlardan
seçip ayıran, tamamen konuşmasıdır.

Her yaratık "anlatma" yetisine sahiptir diyebiliriz,
fakat insanın açıkça söyleyişinde kendi anlamının
anahtarı vardır.
Ses organının biyolojik örgülenişi olmaksızın asla
konuşma olanağı da bulunmayacaktır.
Konuşmayı uydurulmuş şey ya da bir keşif olarak
görmek saçmadır. Bunlar ayrı şeyler değil, birdir.

Abdülkadir es-Sufi

 

27eab915895f92cdd3ae1658c372c90c_1273138

Glottis:
Gırtlaktaki ses telleri ve bunlann arasındaki
bölgeyi kapsayan organ.
Ses telleri ve aralarındaki boşluk.
Nefes borusu ağzı.

Berzah: Isthmus
-Kıstak/Dil:
  Bir yarımadayı karaya bağlayan, iki yanı su,
  dar kara parçası.

-İki dağ ve tepe arasındaki dar geçit, boğaz
  Dinî inanışlara göre ölenlerin ruhlarının kıyamete
  kadar bulunduğu yer.
  Sıkıntılı yer; sorgu-suale cevap veremeyen
  ölülerin bekletildiği yer.
  (tdk.)


-İki âlemin arası. Kabir. Dünya ile âhiret arası.
-Perde.
-Sıkıntılı yer.
-İki yer arasındaki geçit.
-Mani'a, engel.
-Ölen insanların ruhları kıyamete kadar berzah
  âleminde bulunurlar. Berzah büyük ve mânevi
  bir âlemdir. Dindar olup cennetlik olanlar, berzah
  âleminde sevdikleri kimselerle ve iyi insanlarla
  görüşürler ve çok zevkli yaşarlar.
  Kıyamet koptuktan sonra, Allah tüm ruhları haşir
  meydanında cesetleri ile diriltip toplayacaktır.
  (osm.sözl.)


KUR'AN:
Mü'minûn: 23/100

"Belki ben o baktığımda salih bir amel işlerim,
  hayır hayır! O bir kelimedir ki onu o söyler,
  ötelerinden ise bir berzah vardır,
  tâ ba's olunacakları güne kadar"

"Le'allî a'melü sâlihan fîmâ terektü kellâ,
  innehâ kelimetün hüve kâilühâ,
  ve min verâihim berzehun ilâ yeymi yüb'asûn"

 

42bbdad265e076d5285b0d2b5a0f4d52_1273138

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Harf için gerekli olan şey, önce harfleri ifadeye

niyettir; sonraki konuşmanın fiziksel organında,

yani gırtlak, dil vb. de kusursuzluk.

 

Glottis:

Gırtlaktaki ses telleri ve bunlann arasındaki

bölgeyi kapsayan organ.

Ses telleri ve aralarındaki boşluk.

Nefes borusu ağzı.

 

 

 

Bahsini ettiğim glottis, her ne kadar gırtlak, hançere,

dil veya dilcik gibi anlamları içeriyorsa da, eşanlamlı

olarak kapsadığı diğer bilgileri konuya renk katmak

için aktarıyorum:

 

*A line for glottis or epiglottis:

 Soruya cevap bulmak/soruna çözüm bulmak

 ya da bulamamak üzerine;

 üç-yollu bir anahtar/lost filament üzerinden

 başvuru yöntemi.."

 

..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ba6a0c34ceeb371abb4ab53df072f1e2_1273049

 

HURUF:

Harfler.
Sözcüğün arapça kökü, "bir kılıcın kesen kenarı"
anlamını taşır. Aynı zamanda, "bir ağız, bir kıyı"
demektir.

Harfler eylemlerdir.
Harfler farklılaştırılmamış dinginliği keser.
Farklılaştırmanın birinci göstergesidirler.
Kenarlıdırlar, kesen ağızdırlar, kıyıdırlar.
Resmederler. Biçimlendirirler.
Bu sebeble de tüm canlı biçimlerin ve tüm cansız
biçimlerin derinden derine şifrelenmesine aracılık
ederler.

Harf yetisi/faculty, sınırlı ana kaynağı olan geniş
bir mahzendir. Bu sınırlı ögelerle yaradılış süreci
arasındaki uyum, İslâmî kozmolojilerin temelidir.
Göreceğiz ki, bütün yaradılış süreci şifrelenmiş
anlamlardır ve anlamların çözülmesi de yaradılışa
bir eklenti değil, yaradılış gerçeklerinin sadece bir
seslendirmesidir.

İnsanın herhangi bir şeyi "keşf edeceğini", gizleri
açacağını ve bilmezleri çözeceğini düşünebilmek,
cehaletin büyüklüğünü gösterir.
Yalnızca cehalet ve bilgi vardır.
Bilgiler seslendirilmiştir.
Ağız, dil, damak ve dişlerden oluşan konuşma
kutusu ile birlikte gırtlak söz söyleme aracıdır.

Evren insanın ayrılmışıdır.
İnsan evrenin toplanmışıdır.
Bu nedenle, yaradılış gerçeklerini  "beyan eden"
insan, yalnızca "konuşma" olarak ifade ettiğimiz  
anlam örüntüleri içerisinde çeşitli ayrılmışlıkları
seslendirmektedir.

O, bunun için yaradılmıştır, konuşan ses yalnızca
bunu konuşur/gizleri açığa vurur ve hepsi bu tek
birleştirilmiş kozmosun yaradılmasına övgüdür.

Konuşma/Mükâleme/Kelime kullanmanın harfleri
ise, temel elementler ile organizmalar/System/
Bünye örgüsü/Canlı varlıklardaki farklılaşmanın
yaradılışında meknuz/gömülü harflerden başka
bir şey değildir.

Abdülkadir es-Sufi

 

27eab915895f92cdd3ae1658c372c90c_1273049

Yeti=Faculty:
Fakülte/Allah vergisi/ Yapma özgürlüğü/Ayrıcalık
İmtiyaz/Yetenek/Kabiliyet

Kozmoloji=Cosmology:
-Evrenbilim/Uzay bilim
-Evreni/Uzayı yöneten genel yasalar bilimi.
-Uzayın oluşumunu, yapısını inceleyen felsefe ve
  bilimsel öğreti.
-Bilgi boyutunda geçişmeli/mütedahil mantık.
  Muhakeme.

Temel Elementler: The main elements:
-Atmospheric forces: Atmosferik güçler.
-Hava/Esir ortamındaki zorunlu geçişlilik/Nüfuz.

 

82bd3f2b800f0d759f1e2a7403284d24_1273049

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.