Φ İNTERLOCK Gönderi tarihi: 26 Kasım , 2013 Paylaş Gönderi tarihi: 26 Kasım , 2013 .. KUR'AN'IN TEMEL YAPISIKur'an içe doğru beş aşamada örgüleşir/network.SÜKÛT: Sessizlikler.Tebliğ, anlamı apaçık kılan duraklar ve sessizliklerile vurgulanmıştır.HURUF: Harfler.Kur'an, bütünlüğü içerisinde, harflardir.Bunları örtüleyen araçlar aşağıda sıralanmıştır.Ne var ki harflar ayrıca, Kur'an'ın belirli birimlerininbaşlangıcında soyutlanmış olarak da görülebilirler.Bu harflere el-mukattaat denir.KELÂM: Sözcükler.Mülk'te -tecellinin dış alanında-ilk anlam düzlemidir.Sözcüklerin kendi iç yapıları vardır.ÂYETLER: Simgeler.Sözcük örüntülerinden oluşan bu yapılar, Kitab'ıntemel anlam kümeleridir.Mülk'te ikinci anlam düzlemi.Onları birbirine bağlayan bir iç yapı vardır: Gramer.SûRELER: Biçimler.Bunlar tematik içerik bağıyla birleştirilmiş büyükbirimlerdir.113'ü "Bismillâh" ile başlayan 114 sûre vardır.Abdülkadir es-SufiIndications from SingsÇeviri: Ahmet KotYeryüzü Yayınları-1981 Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ İNTERLOCK Gönderi tarihi: 27 Kasım , 2013 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 27 Kasım , 2013 SÜKÛT:Sessizlik.Kur'an sessizlikten gelir ve sessizliğe döner.Kıraat edilmiş bir kitaptır. Bir okuma.Devingendir, bunun için de karşıtından,dinginlikten doğar.Varoluş, üç alana sahip olarak tasavvur edilir.Daha doğrusu, şöyle diyebiliriz:İki alan vardır ve onları ayıran bir berzah,bir ara-bölge ile bölünmüşlerdir.Böylece şunu söyleyebiliriz:Varoluş: Mülk - Melekut'tur.Görünen âlem-Gizlenmiş âlem ya da Dal-Kök.İki âlemin ayrılmasına imkân veren berzah:Ceberut'dur, Kudret alanı, Nurlar kuşağı.Nurlar har iki alana da saçılmaktadır; fakat ikisiarasındaki bölme varoluşun temel gerçeğiolarak kurulmuştur.Bu iki karşıt, merkezsel bir eşitlikte, algılamanoktasında buluştuğunda algılayan yer yokolmaktadır. Eğer karşıtlar aynı noktada buluşursayok olmaktadır; bu demektir ki, dış ve iç alan ortanoktada çarpıştığında dış ve iç kalmamaktadır.Bütün karşıtlar için bu geçerlidir.Yani, sessizlik hem içinden sözcük ve harflerin çıktığısürekli bir boşluk, hem de içinde seslerin titreştiği vegeri döndüğü bölgedir.İçinde harflerin zamanının belirdiği mekândır.Ya da aynı şekilde, içinde harflerin mekânının belirdiğizamandır da diyebilirsiniz.Sessizlik "sürer", fakat aynu zamanda "yayılır".Abdülkadir es-SufiMelekut:-Tam bir hâkimiyyetle, Saltanat-ı İlâhiyyenin müessiriyyet ve idâresinin esrarı.-Her şeyin kendi mertebesinde, o mertebeye münâsib ruhu, canı, hakikatı.-Bir şeyin iç yüzü, iç ciheti.-Hükümdarlık. Saltanat.-Ruhlar âlemi.Mülk:-Mal. Yer. Bina.-Hüküm ile bir şeyin zabt ve tasarrufu.-İzzet, azamet, şevket.-Bir şeyin dış yüzü.-İnsanın sahip ve malik olduğu şey.-Akıl sahiplerini tasarruf etmek.-Mâlik olmak: Her şeyin bir mülk, diğeri melekut, yâni bir dış, diğeri iç olmak üzere iki ciheti vardır. Mülk ciheti bazı şeylerde güzeldir, bazı şeylerde de çirkin görünür. Âyinenin arka yüzü gibi. Melekut ciheti ise, her şeyde güzeldir ve şeffaftır. Ayinenin dış yüzü gibi. Öyle ise; çirkin görünen şeyin yaradılışı, çirkin değildir, güzeldir. Ve aynı zamanda o gibi çirkinlerin yaradılışı, mehasini ikmâl içindir. Öyle ise, çirkinin de bir nevi güzelliği vardır. Binaenaleyh, bu hususta ehl-i İ'tizalin:"Çirkin şeylerin halkı Allah'a âid değildir" dedikleri safsataya mahal kalmadı.Ceberut:-Azametin daha dâimîsi ve bâtınîsi.-Büyüklük. Hâkimlik. Kudret, celadet.-İfrat-ı kibir ve azamet. .. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ İNTERLOCK Gönderi tarihi: 28 Kasım , 2013 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 28 Kasım , 2013 HURUF:Harfler.Sözcüğün arapça kökü, "bir kılıcın kesen kenarı"anlamını taşır. Aynı zamanda, "bir ağız, bir kıyı"demektir.Harfler eylemlerdir.Harfler farklılaştırılmamış dinginliği keser.Farklılaştırmanın birinci göstergesidirler.Kenarlıdırlar, kesen ağızdırlar, kıyıdırlar.Resmederler. Biçimlendirirler.Bu sebeble de tüm canlı biçimlerin ve tüm cansızbiçimlerin derinden derine şifrelenmesine aracılıkederler.Harf yetisi/faculty, sınırlı ana kaynağı olan genişbir mahzendir. Bu sınırlı ögelerle yaradılış süreciarasındaki uyum, İslâmî kozmolojilerin temelidir.Göreceğiz ki, bütün yaradılış süreci şifrelenmişanlamlardır ve anlamların çözülmesi de yaradılışabir eklenti değil, yaradılış gerçeklerinin sadece birseslendirmesidir.İnsanın herhangi bir şeyi "keşf edeceğini", gizleriaçacağını ve bilmezleri çözeceğini düşünebilmek,cehaletin büyüklüğünü gösterir.Yalnızca cehalet ve bilgi vardır.Bilgiler seslendirilmiştir.Ağız, dil, damak ve dişlerden oluşan konuşmakutusu ile birlikte gırtlak söz söyleme aracıdır.Evren insanın ayrılmışıdır.İnsan evrenin toplanmışıdır.Bu nedenle, yaradılış gerçeklerini "beyan eden"insan, yalnızca "konuşma" olarak ifade ettiğimiz anlam örüntüleri içerisinde çeşitli ayrılmışlıklarıseslendirmektedir.O, bunun için yaradılmıştır, konuşan ses yalnızcabunu konuşur/gizleri açığa vurur ve hepsi bu tekbirleştirilmiş kozmosun yaradılmasına övgüdür.Konuşma/Mükâleme/Kelime kullanmanın harfleriise, temel elementler ile organizmalar/System/Bünye örgüsü/Canlı varlıklardaki farklılaşmanınyaradılışında meknuz/gömülü harflerden başkabir şey değildir.Abdülkadir es-Sufi Yeti=Faculty:Fakülte/Allah vergisi/ Yapma özgürlüğü/Ayrıcalıkİmtiyaz/Yetenek/KabiliyetKozmoloji=Cosmology:-Evrenbilim/Uzay bilim-Evreni/Uzayı yöneten genel yasalar bilimi.-Uzayın oluşumunu, yapısını inceleyen felsefe ve bilimsel öğreti.-Bilgi boyutunda geçişmeli/mütedahil mantık. Muhakeme.Temel Elementler: The main elements:-Atmospheric forces: Atmosferik güçler.-Hava/Esir ortamındaki zorunlu geçişlilik/Nüfuz. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ İNTERLOCK Gönderi tarihi: 29 Kasım , 2013 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 29 Kasım , 2013 Harf için gerekli olan şey, önce harfleri ifadeyeniyettir; sonraki konuşmanın fiziksel organında,yani gırtlak, dil vb. de kusursuzluk.İlki, konuşanın konumu açısından farklılaşmayaolan zihinsel yetiyi, ikincisi konuşmakta olanınkonumundaki fiziksel farklılaştırma yetisini verir.Üçüncü olarak soluk gereklidir.Önce gelen diğer iki yeti de, konuşma için hayatsoluğuna bağlıdır.Yaşayan konuşur.Ölüler ise sessizdir.Konuşma eylemdir.Mülk konuşmanın alanıdır.Mülk eylemin alanıdır.Melekût görüntülerin alanıdır.Bu yüzden melekût, bilgiler alanıdır.İnsan kendisi bir berzahtır.İnsan melekûtun anlamları önünde, tüm mülkünberzahıdır.İnsanın duyuları dünya ile yüzyüzedir, anlamlarıise melekût'a uzanır.Sözcükler "bir âlemden diğerine geçen" elçilerdir.Harfler; vokal organ/konuşma organının tam birharitasını oluştururlar. Alfabenin harfleri de iştebu nedenle organ boyunca glottis'in daraldığı vedilin dokunduğu, dudakların oynadığı ve soluğunemildiği dokunuş noktalarına yerleştirilmişlerdir.İnkârcı gösterge-bilimciler ses organının harflere"uygun kurgu" ile konuşmaya olanak sağlayışınıfarkedemezler. Fakat incelenirse görülecektir ki,konuşmada kesinlikle rastlantısal bir şey yoktur. Kur'an'a göre, insanı, diğer tüm yaradılanlardanseçip ayıran, tamamen konuşmasıdır.Her yaratık "anlatma" yetisine sahiptir diyebiliriz,fakat insanın açıkça söyleyişinde kendi anlamınınanahtarı vardır.Ses organının biyolojik örgülenişi olmaksızın aslakonuşma olanağı da bulunmayacaktır.Konuşmayı uydurulmuş şey ya da bir keşif olarakgörmek saçmadır. Bunlar ayrı şeyler değil, birdir.Abdülkadir es-Sufi Glottis:Gırtlaktaki ses telleri ve bunlann arasındakibölgeyi kapsayan organ.Ses telleri ve aralarındaki boşluk.Nefes borusu ağzı.Berzah: Isthmus-Kıstak/Dil: Bir yarımadayı karaya bağlayan, iki yanı su, dar kara parçası.-İki dağ ve tepe arasındaki dar geçit, boğaz Dinî inanışlara göre ölenlerin ruhlarının kıyamete kadar bulunduğu yer. Sıkıntılı yer; sorgu-suale cevap veremeyen ölülerin bekletildiği yer. (tdk.)-İki âlemin arası. Kabir. Dünya ile âhiret arası.-Perde.-Sıkıntılı yer.-İki yer arasındaki geçit.-Mani'a, engel.-Ölen insanların ruhları kıyamete kadar berzah âleminde bulunurlar. Berzah büyük ve mânevi bir âlemdir. Dindar olup cennetlik olanlar, berzah âleminde sevdikleri kimselerle ve iyi insanlarla görüşürler ve çok zevkli yaşarlar. Kıyamet koptuktan sonra, Allah tüm ruhları haşir meydanında cesetleri ile diriltip toplayacaktır. (osm.sözl.)KUR'AN:Mü'minûn: 23/100"Belki ben o baktığımda salih bir amel işlerim, hayır hayır! O bir kelimedir ki onu o söyler, ötelerinden ise bir berzah vardır, tâ ba's olunacakları güne kadar""Le'allî a'melü sâlihan fîmâ terektü kellâ, innehâ kelimetün hüve kâilühâ, ve min verâihim berzehun ilâ yeymi yüb'asûn" Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ İNTERLOCK Gönderi tarihi: 30 Kasım , 2013 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 30 Kasım , 2013 Harf için gerekli olan şey, önce harfleri ifadeye niyettir; sonraki konuşmanın fiziksel organında, yani gırtlak, dil vb. de kusursuzluk. Glottis: Gırtlaktaki ses telleri ve bunlann arasındaki bölgeyi kapsayan organ. Ses telleri ve aralarındaki boşluk. Nefes borusu ağzı. Bahsini ettiğim glottis, her ne kadar gırtlak, hançere, dil veya dilcik gibi anlamları içeriyorsa da, eşanlamlı olarak kapsadığı diğer bilgileri konuya renk katmak için aktarıyorum: *A line for glottis or epiglottis: Soruya cevap bulmak/soruna çözüm bulmak ya da bulamamak üzerine; üç-yollu bir anahtar/lost filament üzerinden başvuru yöntemi.." .. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ İNTERLOCK Gönderi tarihi: 2 Aralık , 2013 Yazar Paylaş Gönderi tarihi: 2 Aralık , 2013 HURUF:Harfler.Sözcüğün arapça kökü, "bir kılıcın kesen kenarı"anlamını taşır. Aynı zamanda, "bir ağız, bir kıyı"demektir.Harfler eylemlerdir.Harfler farklılaştırılmamış dinginliği keser.Farklılaştırmanın birinci göstergesidirler.Kenarlıdırlar, kesen ağızdırlar, kıyıdırlar.Resmederler. Biçimlendirirler.Bu sebeble de tüm canlı biçimlerin ve tüm cansızbiçimlerin derinden derine şifrelenmesine aracılıkederler.Harf yetisi/faculty, sınırlı ana kaynağı olan genişbir mahzendir. Bu sınırlı ögelerle yaradılış süreciarasındaki uyum, İslâmî kozmolojilerin temelidir.Göreceğiz ki, bütün yaradılış süreci şifrelenmişanlamlardır ve anlamların çözülmesi de yaradılışabir eklenti değil, yaradılış gerçeklerinin sadece birseslendirmesidir.İnsanın herhangi bir şeyi "keşf edeceğini", gizleriaçacağını ve bilmezleri çözeceğini düşünebilmek,cehaletin büyüklüğünü gösterir.Yalnızca cehalet ve bilgi vardır.Bilgiler seslendirilmiştir.Ağız, dil, damak ve dişlerden oluşan konuşmakutusu ile birlikte gırtlak söz söyleme aracıdır.Evren insanın ayrılmışıdır.İnsan evrenin toplanmışıdır.Bu nedenle, yaradılış gerçeklerini "beyan eden"insan, yalnızca "konuşma" olarak ifade ettiğimiz anlam örüntüleri içerisinde çeşitli ayrılmışlıklarıseslendirmektedir.O, bunun için yaradılmıştır, konuşan ses yalnızcabunu konuşur/gizleri açığa vurur ve hepsi bu tekbirleştirilmiş kozmosun yaradılmasına övgüdür.Konuşma/Mükâleme/Kelime kullanmanın harfleriise, temel elementler ile organizmalar/System/Bünye örgüsü/Canlı varlıklardaki farklılaşmanınyaradılışında meknuz/gömülü harflerden başkabir şey değildir.Abdülkadir es-Sufi Yeti=Faculty:Fakülte/Allah vergisi/ Yapma özgürlüğü/Ayrıcalıkİmtiyaz/Yetenek/KabiliyetKozmoloji=Cosmology:-Evrenbilim/Uzay bilim-Evreni/Uzayı yöneten genel yasalar bilimi.-Uzayın oluşumunu, yapısını inceleyen felsefe ve bilimsel öğreti.-Bilgi boyutunda geçişmeli/mütedahil mantık. Muhakeme.Temel Elementler: The main elements:-Atmospheric forces: Atmosferik güçler.-Hava/Esir ortamındaki zorunlu geçişlilik/Nüfuz. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.