Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

KURANDA NAMAZ YOKTUR.NE ZAMAN NASIL KILINACAĞI DA YAZMAZ


abdullahabdal

Önerilen İletiler

Tümagü İskicap kardesim,

Nisâ 101-103'teki salât KIYAM durup SECDE edilerek kilinan "namaz"dir,

Ahzâb 43 ve 56'daki "salât"in destek anlamina geldigi ise açik ve net.

 

Isin içine zekati sokarak

ikisi de ayni kapiya çikar demeyin,

ikisini birbirine karistirmayin.

 

Bakin Nisâ 101-103'te zekattan hiç söz edilmiyor

ama salât deniyor,

cephede olundugu için salâtin kisaltilmasindan söz ediliyor,

KIYAM deniyor, SECDE deniyor.

 

Ve cephe denen can pazarinda yerine getiriliyor o salât,

namazdan baska hiç bisey olamaz.

 

Cephede karsilikli ates edilmedigi anlarda

yemek yenir,

sigara içilir,  

dertlesilir ve KIYAM durulup SECDE edilerek namaz kilinir (gerekirse nöbetleserek)...

ama SALÂT ADINA baska hiç bisey yapilamaz. 

Örnegin orasi cephedir diye "talimat"in kisaltilmasi olmaz. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...

Niyet bozuk olunca doğru yol bulunmaz. Kuran insanlara tebliğ edilsin diye Hz. Muhammed'e (S.A.V.) vahiy yolu ile bildirilmiştir. Bu yüzden Peygamber Efendimizin bize tebliğ ettiklerini kabul edip, kendisini inkar etmek (tövbe hâşâ) ya cahillikten yada kötü niyetten kaynaklanıyor. Daha önce gelen yirmidört bin peygamberin (şimdi say o zaman diyen bozuk zihinler çıkabilir.) sonuncusu olan Peygamberimizin Kuran'da bildirilen salatı bize namaz olarak tebliğ etmesi elbette Allah'ın (C.C.) emriyledir.

 

Namazda söylediklerimizin hepsi duadır yani salattır. Yaptığımız bu dualarıda rüku, secde yaparak, Kuran dan Sûre okuyarak tamamlamak Kuranın vahiy yolu ile indirildiği Peygamber Efendimizin, vakitleriyle beraber bize öğrettiği ibadet şeklidir. İslam, bütün İlahi dinlerin tamamlayıcısı olarak, insanlara, bizi yaratan Allah (C.C.) tarafından, Peyfamber Efendimizin (S.A.V.) vasıtası ile emredilmiştir. Bize ancak "emrin başım üstüne Ya Rabbi" deyip onun göndermiş olduğu Peygamberimize itaat etmek düşer. Elbette daha önceki İlahi dinlerdede namaz olacaktır. Çünkü İlahi dinlerin hepsi insanlara Allah (C.C) tarafından emredilmiştir.

 

Eğer Peygamber Efendimizi kabul etseler zaten müslüman olacaklar. Ama bildikleri halde kibirlerinden dolayı kabul etmiyorlar. Batıl olan inanışlardada namaz olması çok doğaldır. Çünkü onlarda Allah'ın (C.C.) insanlara bildirdiği ibadetlerin insanlar tarafından bozulmuş halini yapıyorlar. Yani bozuk niyetli insanlar o zamanda vardı, şimdide var. İslam dinini bozupta batıl hale getirmek isteyenlerden, yada farkında olmadan onların oyuncağı olmayın.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
Misafir kütahya4343

ALLAH'IN VERDİĞİ AKIL ANCAK BU KADAR GEREKSİZ KULLANILABİLİRDİ.  PES DİYORUM BAŞKA BİR ŞEY DEMİYORUM. ALLAH HERŞEYİ AÇIK AÇIK YAZDIM DİYORSA MADEM PEYGAMBER NEDEN GÖNDERDİ?  KİTAPTAN BİZ ANLAYAMAZ MIYDIK? GÖRÜLDÜĞÜ ÜZERE ANLAYAMIYORUZ İŞTE.. O AYETLERİN NEDEN NEREDE VE NASIL İNDİĞİNE DAİR BİLGİLERİ ÖNCE ARAŞTIRIN. ELEŞTİRDİĞİNİZ BİR YAZAR DEĞİL BİR ROMAN DEĞİL.. ALLAH'IN KİTABINI ELEŞTİRİYOR VE YANLIŞ YORUMLUYORSUNUZ. MAUN SÜRESİ 4-5-6 YI NASIL BU KADAR MANTIKSIZ YORUMLAYABİLDİNİZ YA. NAMAZ KILANI BEĞENMEYECEKTİ MADEM NEDEN ÖYLE BİR AYET KOYDU. HİÇ KOYMAYABİLİRDİ. NE GEREK VARDI. ZATEN İNSANLAR EMREDİLDİĞİ HALDE NAMAZ KILMIYOR Kİ KURAN İNDİĞİNE ZATEN İLK ETAPTA NAMAZ YOKTU NE GEREK VARDI BU AYETE. Allah kıldığı namaz kendisini günahlardan uzak tutmayan kişilere diyor onu. namaz kılıp içki içen,zina eden, yalan söyleyen,hırsızlık yapan... gibi.

 

Sana vahyedilen Kitabı güzel güzel oku ve namazı kıl! Muhakkak sahih namaz edepsizlikten ve uygunsuzluktan alıkoyar. Muhakkak Allah'ı anmak en büyük iştir ve Allah, her ne işlerseniz bilir. (Utlu mâ ûhıye ileyke minel kitâbi ve ekımıs salâte, innes salâte tenhâ anil fahşâi vel munker(munkeri), ve le zikrullâhi ekber(ekberu), vallâhu ya’lemu mâ tasneûn(tasneûne).) ANKEBUT SURESİ /45 bu ayette neden böyle diyor senin mantığına göre????????????

 

ya bırakın bu saçma sapan şeyleri... daha düne kadar annenin karnındaki yarım tuz tanesi kadar yumurtaydın. Allah sana ilmiyle, iradesiyle, gücüyle , kudretiyle et verdi kemik verdi, kan, can, sağlık,akıl,fikir verdi.. büyüydün adam oldun Allah'ın kitabını mı eleştiriyosun. Daha tüm kitabı okumamışsın bile besbelli. İki ayetle 1400 yıllık kitabı mı eleştiriyosun.  Sen resmen diyorsun ki Allah kuranda ne dediğini bilmiyor. biraz haddinizi bilin ALLAH İSTEMEZSE YOKSUNUZ, YOKTUNUZ....  

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Namaz kılmak İslam’ın  Kuran da yazan bir ibadeti değildir.Kuran ın hiçbir yerinde namaz kılınmasına dair bir açıklama yada ayet yoktur.Kimse gösteremez çünkü yoktur.Namazın nasıl .

​.

.

​.

etmektedirler.SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler. Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.

TANRI NAMAZ KILANLARIMI BEGENMIYOR ? YOKSA GOSTERIS ICIN NAMAZ KILANLARIMI BEGENMIYOR ?  BIR DAHA OKU DERIM.. BAK ORDA DEMISKI : NAMAZLARINI CIDDIYE ALMAYANLAR DIYOR...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Çok faydalı bir fikir muharebesi olmuş tüm yazılanları okudum.Bu konuda tüm paylaşımcılarla aynı ve ayrıldığım noktalar var, vardı .

Öncelikle gerçekten seviyeli,saldırganlaşmadan yapılan betimlemeler , açıklamalar olduğu için teşekkürler .

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Namaz kılmak İslam’ın  Kuran da yazan bir ibadeti değildir.Kuran ın hiçbir yerinde namaz kılınmasına dair bir açıklama yada ayet yoktur.Kimse gösteremez çünkü yoktur.Namazın nasıl .

​.

.

​.

yoktur. Kandırdıkları insanları da cehenneme mecbur etmektedirler.SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler. Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.

maun suresinde namaz la alakalı bir ayet var nasıl oluyorda peki kuranda namz geçmiyor diyorsunuz o kısmını anlamadım

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

maun suresinde namaz la alakalı bir ayet var nasıl oluyorda peki kuranda namz geçmiyor diyorsunuz o kısmını anlamadım

 

Gayet basit ben anladım. Sen de anlamaya gayret göster.  İşte..

 

 

yoktur. Kandırdıkları insanları da cehenneme mecbur etmektedirler.SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler. Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.

 

Kısaltayım; "Namaz" kelimesi Kuranda yok çünkü Arapça değil Farsça. Namaz'ın karşılığı Arapça "Salat" kelimesi var. 

Salat'ın kelime anlamı da dua etmek. Anlamayacak bir şey yok.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Merhaba.herşeyi geçin tüm açıklamaları.bunca müslüman bunca alim bunca dine hayatını adamış insan günün 5 vaktinde işini gücünü bırakıp boşa mı namaz kılar.bunu hiç düşündün mü?bu öyle bir yükümlülük ki müşrik olanlara öyle ağır gelir ki...mesela sen bir dene bakalım kılabiliyormusun?iman namaz ile başlar.senin beynin gibi herkeste aynısı merak etme herkeste var.saydığım müslüman alim ve din adamlarında da var.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ne kadar ilginç,ateistler kuranda şu var, bu yok diye tartışıyor. Olsa ne olmasa ne? Sana göre zaten tamamı uydurma. Sanki tüm detaylarıyla anlatılsa, alnın secdeden kalkmayacak. Neden hristiyan ya da musevi kutsal kitaplarının hükümlerini tartışmıyorsunuz? Dünya üzerindeki hristiyan sayısı müslüman sayısından daha fazla. Sizler ateist, devrimciler, insanlığı kurtarmaya gönüllü kahramanlar degilmisiniz? Neden sadece müslümanların aydınlanması tek kaygınız? Hadi biraz da hıristiyanlara yardımcı olun. Bir, bilemedin iki meal okuyup, arap dili ve edebiyatı profesörü, dinler tarihi uzmanı ve din alimi olabiliyorsunuz. Keşke bu yeteneğinizi, başka bilim dallarında kullanıp faydasız tartışmalar ile zaman kaybetmek yerine kalıcı eserler bırakabilseydiniz, kurtarmaya gönüllü olduğunuz insanlık için...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

2:3 - Onlar ki gaybe iman edip namazı dürüst kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıktan (Allah yolunda) harcarlar.

 

2:43 - Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin.

 

2:45 - Bir de sabırla, namazla yardım isteyin. Şüphesiz bu, (Allah'a) saygılı olanlardan başkasına ağır gelir.

 

2:83 - Hani bir vakitler İsrailoğulları'ndan şöylece mîsak (kesin bir söz) almıştık: Allah'dan başkasına tapmayacaksınız, ana-babaya iyilik, yakınlığı olanlara, öksüzlere, çaresizlere de iyilik yapacaksınız, insanlara güzellikle söz söyleyecek, namazı kılacak, zekatı vereceksiniz. Sonra çok azınız müstesna olmak üzere sözünüzden döndünüz, hâlâ da dönüyorsunuz.

 

2:110 - Siz namazı hakkıyle kılmaya bakın ve zekatı verin! Kendi nefsiniz için her ne hayır yaparsanız, Allah katında onu bulursunuz. Muhakkak ki, Allah bütün yaptıklarınızı görmektedir.

 

2:125 - Biz ta o zaman bu Beyt'i, insanlar için bir sevap kazanma ve bir güven yeri kıldık. Siz de Makam-ı İbrahim'den kendinize bir namazgah edinin. Ayrıca İbrahim ile İsmail'e şöyle ahid verdik: "Beytimi, hem tavaf edenler için, hem ibadete kapananlar için, hem de rükû ve secde edenler için tertemiz tutun!"

 

2:153 - Ey iman edenler! Sabır ve namazla yardım isteyin. Şüphe yok ki Allah, sabredenlerle beraberdir.

 

2:177 - Yüzlerinizi bazan doğu, bazan batı tarafına çevirmeniz erginlik değildir. Fakat eren o kimselerdir ki, Allah'a, ahiret gününe, meleklere, kitabave bütün peygamberlere iman edip, yakınlığı olanlara, öksüzlere, yoksullara, yolda kalmışa, dilenenlere ve esirleri kurtarmaya seve seve mal verirler. Namazı kılarlar, zekatı verirler. Bir de andlaştıkları zaman sözlerini yerine getirenler, hele sıkıntı ve hastalık durumlarında ve harbin şiddetli zamanında sabır ve kararlılık gösterenler var ya, işte doğru olanlar da bunlardır, korunanlar da bunlardır.

 

2:238 - Namazlara ve orta namaza devam edin ve Allah için boyun eğerek kalkıp namaza durun.

 

2:239 - Eğer bir korku hâlindeyseniz, yaya veya binekli olarak giderken kılın, (korkudan) emin olduğunuz zaman da böyle bilmediğiniz şeyleri size öğrettiği şekilde Allah'ı zikredin (namazlarınızı yine her zamanki gibi huşû ile kılın).

 

2:277 - İman edip iyi işler yapan, namazı dosdoğru kılıp zekatı verenlerin Rabbleri katında elbette mükafatları vardır. Onlara hiçbir korku olmadığı gibi, onlar mahzun da olmazlar.

 

3:39 - Zekeriyya mabedde namaz kılarken melekler ona: "Allah sana, Allah'dan bir kelimeyi doğrulayıcı, efendi, nefsine hakim ve iyilerden bir peygamber olarak Yahya'yı müjdeler." diye ünlediler.

 

4:43 - Ey iman edenler! Sarhoş iken ne söylediğinizi bilinceye kadar namaza yaklaşmayın. Cünüb iken de yolcu olanlar müstesna gusül edinceye kadar namaza yaklaşmayın. Eğer hasta olur, veya yolculukta bulunursanız veyahut biriniz abdest bozmaktan gelince veya cinsî münasebette bulunup, su da bulamazsanız o zaman tertemiz bir toprak ile teyemmüm edin. Niyetle yüzlerinize ve ellerinize sürün. Şüphesiz ki Allah çok affedicidir, çok bağışlayıcıdır.

 

4:77 - Kendilerine, "Ellerinizi savaştan çekin, namazı kılın, zekatı verin" denilenleri görmedin mi? Üzerlerine savaş yazılınca hemen içlerinden bir kısmı insanlardan, Allah'tan korkar gibi, hatta daha çok korkarlar ve "Rabbimiz! Niçin bize savaş yazdın? Ne olurdu bize azıcık bir müddet daha tanımış olsaydın da biraz daha yaşasaydık?" derler. Onlara de ki: "Dünya zevki ne de olsa azdır, ahiret, Allah'a karşı gelmekten sakınan için daha hayırlıdır ve size kıl kadar haksızlık edilmez."

 

4:101 - Yeryüzünde sefere çıktığınızda kâfirlerin size bir kötülük yapacağından korkarsanız namazı kısaltmanızda size bir vebal yoktur. Kuşkusuz kâfirler sizin apaçık düşmanınızdır.

 

4:102 - Sen onların aralarında bulunup da onlara namaz kıldırdığında içlerinden bir kısmı seninle beraber namaza dursun. Silahlarını da yanlarına alsınlar. Bunlar secdeye vardıklarında diğer bir kısmı arkanızda beklesin. Sonra o namaz kılmamış olan diğer kısım gelsin seninle beraber kılsınlar ve ihtiyatlı bulunsunlar, silahlarını yanlarına alsınlar. Kâfirler arzu ederler ki, silahlarınızdan ve eşyanızdan bir ****** olsanız da size ani bir baskın yapsalar. Eğer size yağmur gibi bir eziyet erişir veya hasta olursanız silahlarınızı bırakmanızda bir vebal yoktur. Bununla beraber ihtiyatı elden bırakmayın. Kuşkusuz Allah kâfirlere alçaltıcı bir azap hazırlamıştır.

 

4:103 - O korkulu zamanda namazı kıldınız mı gerek ayakta, gerek otururken ve gerek yanlarınız üzerinde hep Allah'ı zikredin. Korkudan kurtulduğunuzda namazı tam erkanı ile kılın. Çünkü namaz müminlere belirli vakitlerde yazılı bir farzdır.

 

4:142 - Münafıklar, Allah'ı aldatmaya çalışırlar. Halbuki Allah, onların oyunlarını başlarına geçirecektir. Onlar, namaza kalktıkları zaman tembel tembel kalkarlar. İnsanlara gösteriş yaparlar. Allah'ı pek az anarlar.

 

4:162 - Fakat onlardan ilimde derinleşmiş olanlar ve iman edenler, sana indirilene ve senden önce indirilenlere iman ederler. Onlar, namazı kılan, zekatı veren, Allah'a ve ahiret gününe iman edenlerdir. İşte onlara büyük bir mükafat vereceğiz.

 

5:6 - Ey iman edenler! Namaz kılmaya kalktığınız zaman, yüzlerinizi ve dirseklere kadar ellerinizi yıkayın. Başlarınızı meshedin, iki topuğa kadar da ayaklarınızı yıkayın. Eğer cünüp iseniz temizlenin. Hasta iseniz, yahut yolculukta iseniz, yahut biriniz abdest bozmaktan gelmişse yahut kadınlara dokunmuşsanız, su da bulamamışsanız, temiz bir toprağa teyemmüm edin. Bunun için de yüzlerinizi ve ellerinizi o toprakla meshedin. Allah size bir güçlük çıkarmak istemiyor, fakat sizi temizlemek ve şükredesiniz diye de üzerinizdeki nimetini tamamlamak istiyor.

 

5:12 - Allah, İsrailoğularından söz almıştı. İçlerinden on iki müfettiş göndermiştik... Allah şöyle demişti: " Ben, muhakkak sizinle beraberim. Namazı dosdoğru kıldığınız, zekatı verdiğiniz, peygamberlerime iman ettiğiniz ve onlara yardımda bulunduğunuz, (mallarınızı) Allah yolunda güzelce sarfettiğiniz takdirde, günahlarınızı mutlaka örter ve sizi altından ırmaklar akan cennetlere korum. Fakat sizden her kim de, bundan sonra küfrederse, dosdoğru yoldan sapmış olur.

 

5:55 - Sizin asıl dostunuz Allah'tır, O'nun Resulüdür ve namazlarını kılan zekatlarını veren ve rükû eden müminlerdir.

 

5:58 - Namaza çağırdığınız zaman, onu alay ve eğlence konusu yaparlar. Bu onların, akıllarını kullanmayan bir toplum olmalarından dolayıdır.

 

5:91 - Şeytan, içki ve kumarla sizin aranıza düşmanlık ve kin sokmak ve sizi Allah'ı anmaktan ve namazdan alıkoymak ister. Artık bunlardan vazgeçtiniz değil mi?

 

5:106 - Ey iman edenler! İçinizden birine ölüm (emareleri) geldiği zaman, vasiyet sırasında aranızdaki şahitliğin hükmü, kendi içinizden iki adaletli şahit, yahut yeryüzünde yolculuğa çıkmış iseniz, ölüm (emareleri de) size gelip çatmışsa, sizden olmayan diğer iki şahit tutmaktır. Eğer (bunlardan) şüpheye düşerseniz, namazdan sonra onları alıkorsunuz. Onlar da Allah'a şöyle yemin ederler: "Akraba bile olsa, yemini bir çıkar karşılığı satmayacağız, Allah'ın şahitliğini gizlemeyeceğiz. Aksi halde günahkârlardan oluruz".

 

6:4 - Onlara Rab'lerinin âyetlerinden hiçbir âyet gelmez ki, ondan yüz çevirmesinler.

 

6:72 - Bize: "Namazı dosdoğru kılın, Allah'a karşı gelmekten sakının" (diye emredildi), toplanacağınız yer O'nun huzurudur.

 

6:92 - Bu Kitap (Kur'ân), kendinden önceki kitapları tasdik eden, şehirler anası (Mekke) halkını ve çevresindeki bütün insanlığı uyarman için indirdiğimiz mübarek bir kitaptır. Ahiret gününe iman edenler bu Kitab'a da iman ederler ve onlar namazlarına da devamlıdırlar.

 

6:162 - De ki: Benim namazım, ibadetim, hayatım ve ölümüm hep âlemlerin Rabbi Allah içindir.

 

7:170 - Kitaba sarılanlara ve namazı kılmaya devam edenlere gelince, biz o iyilerin ecrini hiçbir zaman yitirmeyiz.

 

8:3 - Onlar ki, namazı gereği gibi kılarlar ve kendilerine rızık olarak verdiğimiz şeylerden Allah yoluna harcarlar.

 

9:5 - Şu haram aylar bir çıktı mı artık o müşrikleri nerede bulursanız öldürün, yakalayın, hapsedin ve bütün geçit başlarını tutun. Eğer tevbe ederler ve namaz kılıp zekatı verirlerse onları serbest bırakın. Muhakkak ki, Allah çok bağışlayandır, çok merhamet edendir.

 

9:11 - Eğer tevbe ederler, namazı kılarlar, zekatı verirlerse dinde kardeşleriniz olurlar. Biz âyetleri, bilen bir kavme açıklarız.

 

9:18 - Allah'ın mescidlerini, ancak Allah'a ve ahiret gününe inanan, namazı kılan, zekatı veren ve Allah'dan başkasından korkmayan kimseler imar ederler. İşte hidayet üzere oldukları umulanlar bunlardır.

 

9:54 - İnfakların onlardan kabul olunmamasına sebep, gerçekte Allah'a ve Resulüne inanmamaları, namaza ancak üşene üşene gelmeleri, verdiklerini de ancak istemeye istemeye vermeleridir.

 

9:71 - Erkek ve kadın bütün müminler birbirlerinin dostları ve velileridirler. İyiliği emrederler, kötülükten vazgeçirirler, namazı kılarlar, zekâtı verirler, Allah'a ve Resulüne itaat ederler. İşte bunları Allah rahmetiyle yarlığayacaktır. Çünkü Allah azîzdir, hakîmdir.

 

9:84 - Ve onlardan biri ölürse asla namazını kılma ve kabirinin başına gidip durma. Çünkü onlar Allah'ı ve Resulünü tanımadılar. Ve fasık olarak can verdiler.

 

10:87 - Biz Musa ile kardeşine şöyle vahyettik: "Kavminiz için Mısır'da birtakım evler hazırlayın ve evlerinizi kıbleye karşı yapın ve namazı kılın ve müminlere müjde verin."

 

11:87 - Dediler ki; "Ey Şu'ayb, atalarımızın taptıklarını terketmemizi veya mallarımızda dilediğimizi yapmaktan vazgeçmemizi sana namazın mı emrediyor? Oysa ki sen yumuşak huylusun ve aklı başında bir adamsın."

 

11:114 - Gündüzün her iki tarafında ve gecenin saçaklarında (gündüze yakın olan saatlerinde) namaz kıl! Muhakkak ki, iyilik kötülükleri giderir. Bu ise, düşünebilenlere bir öğüttür.

 

13:22 - Rablerinin rızasını kazanmak arzusuyla sabrederler ve namazı dosdoğru kılarlar ve kendilerine verdiğimiz rızıklardan gizli ve açıkça Allah yolunda harcarlar ve çirkinlikleri güzelliklerle yok ederler. İşte bunlar, bu hayatın akibeti kendilerinin olacak olanlardır.

 

14:31 - (Ey Muhammed!) İman eden kullarıma söyle: "Namazı dosdoğru kılsınlar, alış-veriş ve dostluğun olmadığı bir günün gelmesinden önce, kendilerine verdiğimiz rızıktan açık ve gizli (Allah için) harcasınlar."

 

14:37 - "Rabbimiz! Ben çocuklarımdan bir kısmını namazı dosdoğru kılmaları için, senin Beyt-i Haram'ının yanında, ekinsiz bir vadiye yerleştirdim. Artık sen de insanlardan bir kısmını onlara meylettir. Ve onları bazı meyvelerle rızıklandır ki şükretsinler.

 

14:40 - "Ey Rabbim! Beni ve soyumdan gelecekleri namazını dosdoğru kılanlardan eyle! Ey Rabbimiz! duamı kabul et!

 

17:78 - Güneşin batıya kaymasından, gecenin karanlığına kadar (belirli vakitlerde) gereği üzere namazı kıl, bir de sabah namazını kıl. Çünkü sabah namazında, gece ve gündüz melekleri hazır bulunur.

 

17:79 - Gecenin bir kısmında da sadece sana mahsus bir nafile olmak üzere uykudan kalk, Kur'ân ile teheccüd namazı kıl, Rabbinin seni bir makam-ı mahmuda (şefaat makamına) göndermesi kesindir.

 

17:110 - (Sen onlara) de ki: İster "Allah" deyin, ister "Rahmân" deyin, nasıl çağırırsanız çağırın. En güzel isimler O'nundur. Namazında sesini pek yükseltme, çok da gizli okuma, orta yolu seç.

 

19:31 - "Beni, nerede olursam olayım mübarek kıldı. Hayatta bulunduğum müddetçe namaz kılmamı ve zekat vermemi emretti."

 

19:55 - Ailesine ve çevresine namaz kılmayı ve zekat vermeyi emrederdi ve Rabbinin katında hoşnutluğa ermişti.

 

19:59 - Sonra bunların ardından öyle bir nesil geldi ki, namazı terkettiler, heva ve heveslerine uydular; onlar bu taşkınlıklarının karşılığını mutlaka göreceklerdir. (Cehennemdeki "Gayya" vadisini boylayacaklardır.)

 

20:14 - Şüphesiz ben Allah'ım, benden başka hiçbir ilâh yoktur. Onun için bana kulluk et ve beni anmak için namaz kıl.

 

20:132 - (Ey Muhammed!) Ehline namaz kılmalarını emret, kendin de ona sabırla devam et. Biz senden bir rızık istemiyoruz. Seni biz rızıklandırırız. Güzel akibet takva sahiplerinindir.

 

21:73 - Onları buyruğumuz altında (insanlara) doğru yolu gösterecek önderler kıldık. Kendilerine hayırlı işler yapmayı, namaz kılmayı, zekat vermeyi vahyettik. Onlar bize kulluk eden kimselerdir.

 

22:35 - Ki Allah anıldığı vakit onların kalpleri titrer. Onlar başlarına gelene sabreden, namaz kılan kimselerdir. Kendilerine verdiğimiz rızıktan Allah yolunda harcarlar.

 

22:41 - Onlar (o müminlerdir) ki, eğer kendilerini yeryüzünde iktidar mevkiine getirirsek namazı kılarlar, zekatı verirler, iyiliği emrederler ve fenalığı yasak ederler. Bütün işlerin sonu sırf Allah'a âittir.

 

22:78 - Allah uğrunda gerektiği gibi cihad edin. Sizi o seçmiş, babanız İbrahim'in yolu olan dinde sizin için bir zorluk kılmamıştır. Daha önce ve Kur'ân'da, Peygamberin size şahid olması, sizin de insanlara şahid olmanız için, size müslüman adını veren O'dur. Artık namaz kılın, zekat verin, Allah'a sarılın. O sizin sahibinizdir. O ne güzel sahip ve ne güzel yardımcıdır!

 

23:2 - Onlar ki, namazlarında huşû içindedirler,

 

23:9 - Ve onlar ki, namazlarını muhafaza ederler,

 

24:37 - Birtakım insanlar (Allahı tesbih ederler) ki, ne ticaret ne de alış veriş onları Allah'ı anmaktan, namaz kılmaktan ve zekat vermekten alıkoymaz. Onlar, kalplerin ve gözlerin allak bullak olduğu bir günden korkarlar.

 

24:56 - Hem namazı kılın, zekatı verin ve peygambere itaat edin ki rahmete eresiniz.

 

24:58 - Ey iman edenler! Ellerinizin altında bulunan (köle ve cariyeleriniz) ve içinizden henüz erginlik çağına girmemiş olanlar, sabah namazından önce, öğleyin soyunduğunuz vakit ve yatsı namazından sonra (yanınıza gireceklerinde) sizden üç defa izin istesinler. Bunlar mahrem halde bulunabileceğiniz üç vakittir. Bu vakitlerin dışında ne sizin için, ne de onlar için bir mahzur yoktur. (Birbirinizin yanına girip çıkabilirsiniz.) İşte Allah, âyetlerini size böyle açıklar. Allah her şeyi bilendir, hüküm ve hikmet sahibidir.

 

27:3 - Ki o (müminler) namazı dosdoğru kılarlar, zekatı verirler ve ahirete de kesin olarak iman ederler.

 

29:45 - Sana vahyedilen Kitabı oku ve namazı kıl. Muhakkak ki namaz hayasızlıktan ve kötülükten alıkoyar. Allah'ı anmak elbette en büyük ibadettir. Allah yaptıklarınızı bilir.

 

30:31 - Başkasından geçerek hep O'na gönül verin ve O'ndan sakının. Namaza devam edin ve müşrilerden olmayın.

 

31:4 - Onlar, namazı kılarlar, zekatı verirler, âhirete de kesin olarak inanırlar.

 

31:17 - "Yavrucuğum! Namazı kıl, iyiliği emret, kötülükten sakındır. Başına gelenlere sabret, çünkü bunlar, azmi gerektiren işlerdendir."

 

32:16 - Onların yanları yataklardan uzaklaşır, korku ve ümid içinde Rablerine dua ederler ve kendilerine verdiğimiz rızıklardan hayıra sarfederler.

 

33:33 - Hem vakarınızla evlerinizde durun da önceki cahiliyet devrinde olduğu gibi süslenip çıkmayın. Namazı kılın, zekatı verin. Allah ve Resulü'ne itaat edin. Ey ehli beyt! Allah sizden kiri gidermek ve sizi tertemiz, pampak yapmak istiyor.

 

35:18 - Hem günah çeken bir kimse, başkasının günahını çekmeyecek; yükü ağır basan, onun yüklenilmesine çağırsa da ondan bir şey yüklenilmeyecek, isterse bir yakını olsun. Fakat sen ancak o kimseleri sakındırısın ki, gaybda Rablerinin korkusunu duyarlar, namazı dürüst kılarlar. Temizlenen de sırf kendisi için temizlenir. Nihayet dönüş Allah'adır.

 

35:29 - Allah'ın kitabını okuyan, namazı kılan ve kendilerine verdiğimiz rızıktan gizli ve açık olarak verenler, kesinlikle batma ihtimali olmayan bir ticaret umarlar.

 

42:38 - Onlar, Rablerinin davetini kabul ederler ve namazı dosdoğru kılarlar. Onların işleri de kendi aralarında bir istişare iledir. Kendilerine verdiğimiz rızıktan onlar Allah yolunda harcarlar.

 

58:13 - Gizli (özel) bir şey konuşmanızdan önce sadaka vermekten korktunuz da mı yerine getirmediniz? Fakat Allah da sizi affetti. Şu halde namazı kılın, zekatı verin, Allah'a ve Resulüne itaat edin. Allah, yaptıklarınızdan haberi olandır.

 

62:9 - Ey inananlar! Cuma günü namaz için çağrıldığı(nız) zaman, Allah'ı anmaya koşun, alışverişi bırakın. Eğer bilirseniz, bu sizin için daha hayırlıdır.

 

62:10 - Namaz kılındıktan sonra yeryüzüne dağılın ve Allah'ın lütfundan (nasibinizi) arayın. Allah'ı çok anın ki kurtuluşa eresiniz.

 

70:22 - Ancak namaz kılanlar bunun dışındadır.

 

70:23 - Onlar ki namazlarını sürekli kılarlar.

 

70:34 - Namazlarına devam ederler.

 

73:20 - Rabbin, senin gecenin üçte ikisinden daha azında, yarısında ve üçte birinde kalktığını, seninle beraber bulunanlardan bir topluluğun da böyle yaptığını biliyor. Gece ve gündüzü Allah takdir eder. O, sizin onu sayamayacağınızı bildi de sizi affetti. Bundan böyle Kur'ân'dan size ne kolay gelirse okuyun. Allah, içinizden hastalar, yeryüzünde gezip Allah'ın lütfunu arayan başka kimseler ve Allah yolunda savaşan daha başka insanlar olacağını bilmiştir. Onun için Kur'ân'dan kolayınıza geldiği kadar okuyun, namazı kılın, zekatı verin ve Allah'a güzel bir borç verin (Hayırlı işlere mal sarfedin). Kendiniz için gönderdiğiniz her iyiliği, Allah katında daha hayırlı ve sevapça daha büyük olarak bulacaksınız. Allah'tan bağış dileyin. Kuşkusuz Allah bağışlayandır, merhamet edendir.

 

74:43 - Suçlular der ki: "Biz namaz kılanlardan değildik."

 

75:31 - Fakat o, ne sadaka verdi, ne namaz kıldı.

 

87:15 - Rabbinin adını anıp namaz kılan.

 

96:10 - Namaz kıldığı zaman, bir kulu engelleyeni gördün mü?

 

98:5 - Halbuki onlar, dini sadece Allah'a tahsis ederek, Allah'ı birleyerek, ancak Allah'a ibadet etmekle, namazı kılmakla ve zekatı vermekle emrolunmuşlardır. İşte dosdoğru din budur.

 

107:4 - Vay haline o namaz kılanların ki,

 

107:5 - Kıldıkları namazın değerine aldırış etmezler.

 

108:2 - Öyleyse Rabb'in için namaz kıl ve kurban kes.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Kur-an` ın orjinal olmadığını kendisini alim zanneden ateistler bile, hristiyan papazlar bile, yahudiler bile iddia edemiyorlar iken, hatta en büyük islam düşmanı ebu cehil bile Kur-an'ın Allah (C.C.) tarafından gönderildiğini ve her kelimesinin doğru olduğunu itiraf etmiş iken, Peygamberlik neden kendisine değilde Muhammed'e geldi diye kibrinden dolayı islam düşmanlığı yaptığını söylemiş iken, şimdi burda birilerinin iki satır yazı okuyupta Kur-an orjinal değil demesi çok gülünç bir durum. Ayrıca günümüzde dahi Kur-an doğrudur ama Muhammed 'in söyledikleri (Sahih hadisler) yanlıştır demek insana ebu cehil in davranışlarını hatırlatıyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Namaz kılmak İslam’ın  Kuran da yazan bir ibadeti değildir.Kuran ın hiçbir yerinde namaz kılınmasına dair bir açıklama yada ayet yoktur.Kimse gösteremez çünkü yoktur.Namazın nasıl kılınacağı.Ne kadar kılınacağı.Ne zaman kılınacağına dair de ayet yoktur.Hiç kimse namazı açıklayıcı bir söz kuran’da bulamaz ve gösteremez. Göstereceğim diyen olursa Mutlaka Kuran meallerden kontrol ediniz.Kuran da yazanları hadis kitaplarıyla yada başka bir şeyle anlatanlar Allaha ve kurana karşı gelmiş olmaktadırlar.Genel olarak böyle şeylerle çok karşılaşmaktayız. Günümüzde insanları siyasete uygun hareket ettirmek ve onları rahatça kullanabilmek için kuran dışında uygulamalar yapılmakta,insanlar Dinden çıkarılmakta ve Allaha karşı gelmesi sağlanmaktadır.

 

Aşağıda Zerdüş’ün kutsal kitabında namaz  nasıl yapılır anlatılıyor.“Zerdüşt namazına başlamadan önce kişi; ellerini, ayaklarını ve yüzünü yıkar, başa takke veya başörtüsü giyip, güneşe doğru dönerek Ashem, Yatha, Kemna Mazda için dua eder. Güneşin doğuşundan öğlen 12:40’a kadar olan namaza Havan Geh, öğlen12:40 ile 15:40 arasındakine Rapithavan Geh, 15:40 ile günbatımına kadarki namaza Ujiren Geh, günbatımından 24:40’a kadar süresi olan namaza Aiwisuthrem Geh denirken 24:40’dan güneşin doğuşuna kadar kılınması gereken namaza ise Ushahin Geh denir.” Bu namaz da ne tesadüftür ki günde tam 5 vakittir!

 

“İSLAM DA namaz  Kuran da yazmazken NAMAZ I KİMLER NASIL ANLATIR “işte aşağıda açıklaması okuyun.

1-İkindi Namâzı : Öğle vakti bitince başlar. Bu da: İmâm-ı Ebû Yûsüf ve İmâm-ı Muhammede göre,gölge kendisini meydâna getiren cism kadar uzayınca başlar ve güneş kayboluncaya kadar devâm eder.

2- İmâm-ı a’zam Ebû Hanîfeye göre ise; gölge kendisini meydâna getiren cismin iki misli olunca başlar, güneş kayboluncaya kadar devâm eder.Fekat, güneş sarardıkdan sonra ya’nî üfuk hattına bir mızrak boyu yaklaşınca, her namâzı kılmak harâmdır. Ya’nî ikindi namâzını bu kadar gecikdirmek harâmdır. Fekat, ikindi namâzını kılmamış ise, güneş batıncaya kadar da kılmak lâzımdır.

3-(Mukaddimet-üs-salât), (Tefsîr-i Mazherî) ve (Halebî-yi kebîr)deki hadîs-i şerîfde buyuruldu ki:

fecr doğarken sabâh nemâzını, güneş tepeden ayrılırken öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyu uzayınca ikindiyi, güneş batarken [üst kenârı gaybolunca] akşamı ve şafak kararınca yatsıyı kıldık. İkinci günü de, sabâh nemâzını, hava aydınlanınca; öğleyi, herşeyin gölgesi kendi boyunun iki katı uzayınca; ikindiyi, bundan hemen sonra, akşamı, oruc bozulduğu zemân, yatsıyı gecenin üçde biri olunca kıldık.

 

İşte böyle kuranda olmadığı için aralarında görüşbirliği bile yoktur.Ma’un suresinde Allah namaz kılanı beğen mediğini açık olarak söylemiştir. Dinayet mealinde Namaz kılanlar için Allahın düşünceleri aşağıdaki gibidir.

 

MA’UN-4.5.6.Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki,Onlar namazlarını ciddiye almazlar.Onlar gösteriş yaparlar.

 

Kuranda olmayanları Hadislerle yapın diye açıklamak Kuranı ve peygamberini  reddetmektir..Allah mecaz yapmadım açıklayıcı ayetler gönderdim diye aşağıdaki ayetlerde yazdırmış.Allah anlatıp açıklayamamış ben onun yerine açıklayayım diyenler Müslüman olabilir mi siz karar verin.

 

ZUMER-27.yemin ederim, öğüt alsınlar diye biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali verdik.

EN’AM SURESİ-38 AYET.."Kitapta biz, hiçbir şeyi eksik bırakmadık..."

En’am-114:Allah size Kitab’ı açıklanmış  indirmişken, ondan başka hakem mi isteyeceğim?(hakem=hadisci)

NUR SURESİ-46AYET"Andolsun ki, biz, bilmediklerinizi size açık seçik bildiren ayetler indirdik."

BAKARA-159- apaçık ayetleri Kitap’ta açıklamamızdan sonra onları anlamazsınız diyenler var ya,

 

Allah yapılmasını istediğim hiçbir şeyi eksik bırakmadım derken sen nasıl kuranda olmayan bir şeyi  insanlara bu Allahın emridir  diye şart koşarsın?Bu ayetlerden sonra hala kuran yeterli değildir,Kuranda olmayan şeyler için açıklama gereklidir diye düşünen biri nasıl Müslüman’ım diyebilir. Kuran yeterli değil mecaz var o neden  ile hadisçiler olmalı diye düşünen kişiler Kurana ve Allaha karşı gelmiş olurlar.Yukarda ki ayetlerde Allah Mecaz yapmıyorum Kurandan başkasına uymayın demektedir.

 

Kuranda namazın olmadığını söyleyenlere karşılık olarak Kuranda ki SALAT  “Dua” olarak namaz anlamında çevrilir. Bu tamamen sahtekarlıktır. Kuranda Namaza dair hiçbir açıklama bulunmazken namaz kelimesinin olduğunu ifade etmek fayda sağlamayacaktır.Bu yalanı söyleyenlerin cehennemden kurtuluşu yoktur. Kandırdıkları insanları da cehenneme mecbur etmektedirler.SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler. Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.

peygamber efendimiz sav ashabı kiramın önünde onlara liderlik ederek kıldığı namazlar yoktur mu diyorsunuz.peki (Allah’ın mescitlerini ancak Allah’a ve ahiret gününe iman eden, namaz kılan, zekâtı veren ve Allah’tan başkasından korkmayan kimseler imar eder.) [Tevbe 18] ayeti sana ne ifade ediyor.mescid secde edilen yer anlamındadır.namazın da rükunlarından biridir.

 

2:43 -

Hem namazı dosdoğru kılın, zekatı verin, rükû edenlerle birlikte siz de rükû edin

 

22:77 -

Ey iman edenler! rükû edin, secdeye varın, Rabbinize kulluk edin, iyilik yapın ki kurtulabilesiniz

 

48:29 -

Muhammed Allah'ın elçisidir. Onun yanında bulunanlar da kâfirlere karşı çetin, kendi aralarında merhametlidirler. Onları rükûa varırken secde ederken görürsün. Allah'tan lütuf ve rıza isterler. Yüzlerinde secdelerin izinden nişanları vardır. Bu, onların Tevrat'taki vasıflarıdır. İncil'deki vasıfları da şöyledir: Onlar filizini yarıp çıkarmış, gittikçe onu kuvvetlendirerek kalınlaşmış, gövdesi üzerine dikilmiş bir ekine benzerler ki bu, ziraatçıların da hoşuna gider. Allah böylece onları çoğaltıp kuvvetlendirmekle kâfirleri öfkelendirir. Allah inanıp iyi işler yapanlara mağfiret ve büyük bir mükâfat vaad etmiştir.

Bu ayetler açık açık namazı tarif etmiyormu?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

MKuranda namazın olmadığını söyleyenlere karşılık olarak Kuranda ki SALAT  “Dua” olarak namaz anlamında çevrilir.

Bu tamamen yanlıştır.

Kuranda Namaza dair hiçbir açıklama bulunmazken namaz kelimesinin olduğunu ifade etmek fayda sağlamayacaktır.

Bu yanlışı söyleyenlerin cehennemden kurtuluşu yoktur.

Kandırdıkları insanları da cehenneme mecbur etmektedirler.

SALAT kelimesinin bilerek ve isteyerek insanları kullanmak için yanlış tercüme edilmektedirler.

Salât kelimesi, dua, istiğfar, rahmet gibi anlamlara gelir.

 

Kuranda namaz varsa, namazda hangi duanın okunacağıda yazılı olmalıdır değil mi?

 

Madem namaz kılınacak,,

Kuranda Şunlar okunacak diye bir ayet verenin 40 yıl kölesi olacağım..

 

Namaz rutieli şu şekilde yapılacaktır..diye ayet getiren olursa da yine 40 yıl kölesi olacağım..

 

Birileri çıkıp ya Brek dansı yada Rockın Roll u namaz diye yapmanızı söyleseydi ne olacaktı..

Kuranda olmadığı için onu yapacaktınız..

 

Allahın kitabı diye bir kitap var diye iddia ediyorsunuz..

Fakat köşede namaz hocası yazarlığı yapan Bekir amca kadar bile namazı anlatamıyor..

 

Yerinizde olsam olmayan şeyi var diye iddia edeceğinize. yok derim...

 

 

 

Maalesef ben de sizin modern hukuku bilmediğinizi düşünüyorum. Zihninizi dogmadan, şeriat yasalarından tam olarak kurtaramamışsınız. Normaldir, bir anda olmuyor. Ben de bir anda ateist olmadım. Veya oldum fakat bunu bir anda açıkça ifade edemedim.

 

Gücenmeye gerek yok. Kırıcı olmaya da hiç gerek yok. Ben Kafka'nın ilkesine inanırım: "Okuduklarınız beyninize şimşek gibi inmiyorsa neye yarar? Okuduğunuz sizi sarsıp uyandırmıyorsa bir işe yaramaz."

 

Bence devrim dünyada en önemli konudur. Devrim yapamayan insanlık hiç bir iş yapamaz.

 
BU KISSA MİRAÇ GECESİNDEN BİR BÖLÜMÜ .
Sonra yüce Allah bana emrini emretti ve elli namaz farz kıldı. Ondan sonra Musa'ya uğradım.

"Rabbin ne emretti?" dedi.

 

"Üzerime elli namaz farz kıldı" dedim.

 

O:

"Dön, azaltması için Rabbine yalvar. Çünkü ümmetin bunun altından kalkamaz" dedi.

 

Rabbime döndüm, azaltması için yalvardım. O benden on vakit namaz indirdi. Sonra Musa'ya döndüm. Bu şekilde Musa'ya uğradıkça Rabbime dönüyordum. Sonunda beş vakit namaz farz kıldı.

 

Musa, yine:

 

"Rabbine dön, azaltmasını iste" dedi.

 

Ben:

 

"Çok müracaat ettim, artık utandım." dedim.

 

Bunun üzerine bana denildi ki:

"Sana bu beş vakit namaz, elli namazdır. Bir iyilik on katı iledir. Her kim iyilik yapmaya gayret eder de onu işlemezse, onu bir iyilik yazılır, işleyene de on iyilik yazılır. Her kim de bir günah yapmaya teşebbüs eder de işlemezse bir şey yazılmaz, işlerse bir günah yazılır."

   KUR'AN-I KERİMİ baştan sonuna okuduysan ALLAH'IN emirleri, kıssalar..... var.

KURAN-I KERİM  İN aslı hangi dil Arapça . Arapça kelimelerin birden fazla anlamı olabiliyor .Meal= Her yönüyle aynen aktarılması mümkün olmayan bir sözün başka bir dile yaklaşık olarak çevirisidir.)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Madem öyleyse insanlar istediği gibi bir din çıkartabilir kitap yazabilir inançları ne olursa olsun psikolojik olarak herkesi kendisine çekebilir hal böyleyken neden bilinen dinlerden başka din yok

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yaklasimindan niyetinin konuyu acikliga kavusturma veya dogru bilgiye ulasma olmadigini maun 4,5,6 ayetlerini yorumlama seklinden anladim.

Maun 4te gecen kelime de namaz degil. Zaten kendin soyledin farsca namaz bi kelimedir diye.

Senin beyanina gore bu ayet salat edenlere gelmis. O zaman kuran salati hem tavsiye etmis hem yasaklamis. Yani Allah mantik bilmiyor.

Gercekten Allaha iftira etmissin hem de iddani hakli cikarmak ugruna kasten yamissin bunu.

 

Kendin bile kendinle neyin nasil celistigini goremeyecek kadar korsun. o vakit sana namazla ilgili delil getirmek yerine, mantigin temel ilkelerinden olan bir onermenin hem dogru hem yanlis olmayacagi kanunu idrak etmeni saglamak daha yerinde olacaktir. Bunun icin de tipki bu konuda yaptigin gibi gidip ezberleme sakin faydasini gene gormezsin. Anlamaya calis.

 

Ayrica

 

Not:Kuranda namaz var mi yok mu kisminda benim de sorum vardi. Arkadaslar aciklamis. Tesekkurler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sevgili democrassian ateistlgin konusunda sana hak veriyorum zira sana yanlis aktarilmis, bu gune degin yozlastirilmis bilgileri inkar ettin diye sana ateist dendigini dusunuyorum. Namaz konusunda aktardigin hadise gelince, peygamber ummetini musa kadar tanimiyor muydu? Bunun aciklamasi kemkumden baskasi degil. Bu gibi hikayelerden mutesekkil dini inkar ettin ne ala.

 

Simdi de ilmin sehrine gidip bir de sorularini orda sor. Cevabini bulacagindan adim kadar eminim.

 

Yoksa varligini ispat edemedigin seyin bari yoklugunu kendine ispat et ki rahat bi nefes alasin. Cunku inkar ettigin seyin sana, gercegi yansitmayan ,din diye anlatilanlar oldugunu saniyorum. Ama karsinda halen bir yaratici sorunu oldunu dusunuyorum. Degilse bu yaziyi lutfen ciddiye alma. Selamlar.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

....

 

İşte böyle kuranda olmadığı için aralarında görüşbirliği bile yoktur.Ma’un suresinde Allah namaz kılanı beğen mediğini açık olarak söylemiştir. Dinayet mealinde Namaz kılanlar için Allahın düşünceleri aşağıdaki gibidir.

 

MA’UN-4.5.6.Yazıklar olsun o namaz kılanlara ki,Onlar namazlarını ciddiye almazlar.Onlar gösteriş yaparlar.

 

Kuranda olmayanları Hadislerle yapın diye açıklamak Kuranı ve peygamberini  reddetmektir..Allah mecaz yapmadım açıklayıcı ayetler gönderdim diye aşağıdaki ayetlerde yazdırmış.Allah anlatıp açıklayamamış ben onun yerine açıklayayım diyenler Müslüman olabilir mi siz karar verin.

 

ZUMER-27.yemin ederim, öğüt alsınlar diye biz bu Kur’an’da insanlar için her türlü misali verdik.

EN’AM SURESİ-38 AYET.."Kitapta biz, hiçbir şeyi eksik bırakmadık..."

En’am-114:Allah size Kitab’ı açıklanmış  indirmişken, ondan başka hakem mi isteyeceğim?(hakem=hadisci)

NUR SURESİ-46AYET"Andolsun ki, biz, bilmediklerinizi size açık seçik bildiren ayetler indirdik."

BAKARA-159- apaçık ayetleri Kitap’ta açıklamamızdan sonra onları anlamazsınız diyenler var ya,

 

Allah yapılmasını istediğim hiçbir şeyi eksik bırakmadım derken sen nasıl kuranda olmayan bir şeyi  insanlara bu Allahın emridir  diye şart koşarsın?Bu ayetlerden sonra hala kuran yeterli değildir,Kuranda olmayan şeyler için açıklama gereklidir diye düşünen biri nasıl Müslüman’ım diyebilir. Kuran yeterli değil mecaz var o neden  ile hadisçiler olmalı diye düşünen kişiler Kurana ve Allaha karşı gelmiş olurlar.Yukarda ki ayetlerde Allah Mecaz yapmıyorum Kurandan başkasına uymayın demektedir.

 

...

 

Yaklasimindan niyetinin konuyu acikliga kavusturma veya dogru bilgiye ulasma olmadigini maun 4,5,6 ayetlerini yorumlama seklinden anladim. 

Maun 4te gecen kelime de namaz degil. Zaten kendin soyledin namaz farsca  bir kelimedir diye. O halde bu ayette de bahsedilenin namaz değil salat olduğunu biliyorsun. 

Dolayısıyla senin beyanina gore bu ayet salat edenlere gelmis. O zaman kuran salati hem tavsiye etmis hem yasaklamis. Yani Allah mantik bilmiyor.

Gercekten Allaha iftira etmissin hem de iddani hakli cikarmak ugruna kasten yamissin bunu.

 

Kendin bile kendinle neyin nasil celistigini goremeyecek kadar korsun. o vakit sana namazla ilgili delil getirmek yerine, mantigin temel ilkelerinden olan bir onermenin hem dogru hem yanlis olmayacagi kanunu idrak etmeni saglamak daha yerinde olacaktir. Bunun icin de tipki bu konuda yaptigin gibi gidip ezberleme sakin faydasini gene gormezsin. Anlamaya calis.

 

Ayrica 

 

Not:Kuranda namaz var mi yok mu kisminda benim de sorum vardi. Arkadaslar aciklamis. Tesekkurler. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...
Misafir anladınız mı

Ali İmran suresi 31.ayette "De ki Allah ı seviyorsanız BANA UYUN Kİ Allah da sizi sevsin..." buyruluyor.

Yani biz namazı olup olmaması vqrsa nasıl kılınacağı hakkında Efendimiz(s.a.v) e uymalıyız (Ayette de buyrulduğu üzere)

Namaz yoksa neden Efendimiz(s.a.v) neden kılmış?ona yanlış yapıyor da diyemezsiniz çünkü Allah ona uymamızı istiyor...

Namaz Kuran da açıklanmamış meselesine de gelince namaz la ilgili

olan her şey en ince ayrıntısı na kadar yazılmış olsaydı veya sadece namaz değil her türlü konu bu şekilde en ince ayrıntısına kadar açıklansa idi kaç bin sayfalık bir Kuran ımız olurdu

İşte böyle olmasın diye Allah Peygamberini insanlara bir nevi Kuran

ın tefsiri yani açıklayıcısı olarak göndermiştir

Bir öğrenci öğretmene gerek yok ben her şeyi kitapdan öğrenirim derse ne derece saçmalıksa Ben sadece Kuran a bakarım Peygamberi tanımam demek de bu derece saçmalık olur kaldı ki Allah da peygamberine uymamızı istiyor.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.