Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Ne Mutlu Türküm Diyene ve Toplumsal Kişilik


evrensel-insan

Önerilen İletiler

Bilindigi gibi dunyada ve batida milliyetciligin insanoglu tarafindan yine kendisine politik bir mucadele olarak duyurulmasi, 18. yuzyila rastlar. Osmanli Imparatorlugunun yikilisi da bu cagdasligi yakalayamamasinin bir urunudur. Yani Osmanli Imparatorlugu MILLET DEVLETLERININ MUCADELESINE KARSI KOYAMAMISTIR.

 

Bilindigi gi 1923 te yani 20. yuzyilda, TC devleti 18. yuzyildaki yani cagdan iki asir gerideki bir durusu yani milliyetciligi kendisine pragmatist bir hedef secmis ve TC devleti siyasi cumhuriyetini Anadolu'nun tuk etnik kokenlerini tek bir turk catisi altinda toplayarak MILLET DEVLETINI kurmustur.

 

Ataturk'un meshur "ne mutlu Turk'um diyene" sozu, aslinda birey ve bireysellesme cagi olan 19. yuzyilda baslayan bilinci yakaliyamamis ve "ne mutlu turk olana" yerine "ne mutlu turkum diyene" demistir.

 

Yani Ataturk kendiside birey bilincine erememis olarak ve tum politikasini kendince ulke ve toplumun pragmatist politikasitemelinde "olmak" fiili yerine "demek" fiilini kullanmistir.

 

Aslinda bu onemsiz gibi gorunen fark bilincli ve farkinda kullanim olarak toplumsal kisiligin birey bilinc yoksunlugu ile bireyin kendisini ortaya koyan bireysel bilinc farkidir.

 

Cunku "olmak" kisinin kendi eylemi iken; "demek" kisinin kendisinden istenen bir eylemi uygulamasi demektir.

 

Iste bu temelde turkluk BILINCLI VE FARKINDA OLARAK KISI TARAFINDAN ALGILANAMAMIS, SADECE ONDAN ISTENEN BIR EYLEMIN TOPLUMSAL OLARAK UYGULANMASI ANLASMINI TASIMISTIR.

 

Simdi bir de bugun guncel konular bolumunde yazmis oldugum "Turkluk sorunu" olarak konuya yine bireysel ve toplumsal kisilik farki ve bunun bilinci ve farkindaligi olarak bakalim.

 

Bilindigi gibi Ataturk milliyetciliginde turkluk MILLETIN ADIDIR. Yani TOPLUMSAL bir ad ve aidattir. Yani BIREYSEL DEGIL; TOPLUMSAL BIR KIMLIKTIR. Kisaca olan degil diyen turk olma durumundadir. Iste burda "dememe" bir yerde bireyin "ben milliyet ve etnisite olarak turk degilim ki, neden turkum diyeyim?" sorusunu sordururken, Turkum diyen bir kisi ise "herkes turkum dedigi icin ben de diyorum" demekte yani toplumsal bir soylemi ondan istendigi icin yerine getirmektedir. Zaten bireysel bilinc olmus olsa TURK OLACAKTIR, ayni Kurd/ermeni/laz v.s. olmak gibi. 

 

Iste bu temelde bireysel bilinc ve farkindaligin getirdigi MILLIYET VE ETNISITETEMELLI BIREYSEL AIDAT olarak turkluk yoktur ve olmamistir.

 

Bu bir yerde "ne mutlu turkum diyene" sozunu soyleyenlerin turk olmak istemesi ya daturk oldugunun bilinc ve farkinda olmamasi anlamina gelir.

 

Iste bir kisi ne zaman "ben turkum" cumlesini demek yerine oldugunu dusunur ve bunu toplumsallik yerine bireysellige tair ve turklugu millet toplumsalligindan birey kisiligine milliyet ve etnisite olarak indirger ise, yani TURK OLURSA; iste o zaman birey de olacaktir.

 

Iste ancak o zaman "herkes turktur" genellemesi yerine "ben turkum" diyebilirken, "ben kurdum/ermeniyim/lazim/cerkezim v.s. diyeni de "demekki onun milliyeti ve/veya etnik kokeni benim gibi turk degil de; kurd/ermeni/laz/cerkez v.s." diyebilecek; Hem bir birey olarak turk olmanin hem de bir birey olarak turk olmayanin bilinc ve farkina varacak ve kendi milliyetinden ve etnik kokeninden olmayanlarla bu konuyu tartismadan uniter bir devlet yapisinda ve vatandaslik bagi altinda hak ve ozgurluklerin hukuk guvencesinde ve de her turlu farklarin esitliginde ve milleti olmayan ama tum milliyetleri kucaklayan devletinde diger milliyetler ve etnik kokenler ile birlikte ve beraberce BOLUNMEDEN/AYRILMADAN yasayacaktir. 

 

Eger bir kisi kendisine "ben turkum" diyor ve bunu "herkes turktur" e tasiyorsa; henuz NE TURK OLDUGUNUN FARKINDA VE BILINCINDEDIR, NE DE TURKLUGU KENDI ICIN DEMEKTEDIR. 

 

TURK OLMAK, BIREY OLMAKTIR.

 

TURKUM DEMEK, TOPLUMSAL KISILIKTIR.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ataturk ya da turk milliyetciligi TC'de hic bir zaman yasanmamistir. Cunku MILLIYETCILIK, MILLET DEGIL; MILLIYET KOKENINDEN GELEN TOPLUMSALDEGIL, BIREYSEL BIR DURUSTUR.

 

Olan ise ya TURK MILLILIGI YA DA TURK MILLETLIGI savasiminin, yani herkese TURK DEDIRTME/DEME savasiminin bir tezahurudur.

 

Milliyetcilik ise bireysel bir hak ve ozgurluk savasidir ve ancak birey bilinci ya da kisilik milliyet ve etnisite kimligi baska bir milliyet ve etnisite kimligi tarafindan baski altinda ve hakimiyet altinda ise verilen bilincsiz bir TOPLUMSALSAVASTIR. Bilincsizdir cunku milliyetcilik bir etik durustur ve hak ve ozgurluk istemi bireysel degil, toplumsaldir. Bir terde toplumsal demokrasi savasimidir. Bu da insan haklari evrensel hukuk ve hak ve ozgurlukler temelinde degil; toplumsal bir demokratik milliyet ve etnik kimligini bilincsiz isteme mucadelesidir.

 

Bilincsizligi ise bunu kullanip kullanmamak ile paraleldir. Yani baski altinda oldugu milliyetin getirdigi aliskanligi ve adaptasyonu yikmak asimiliye olmamakta direnmek ve kendi aidati olan milliyetciligin gereklerini yapmakicin verilen mucadeledir.

 

Iste bu temelde de ulkemizde bir kurd/laz/cerkez/ermeni milliyet bilinc ve farkindaligi bireysel bir hak ve ozgurluk olarak degil de; toplumsal bir demokrasi istemi olarak yansir. 

 

Buradan da sadece turkum diyenin ve herkese turkum dedirtmek isteyenin olmayan bireysel bilinc ve farkindaligi, aslinda diger milliyet ve etnik kokenlerde de yoktur.

 

Iste o yuzden de hembir algi hem bir kavram kargasasi hemde bir ozenti ve doldurusa gelme soz konusudur.

 

Bu temelde sadece turk degil hic bir milliyetciligin de milliyetcilik durusu bilissel degildir. Iste o yuzden de emperyalist zihniyet bunun bilinc ve farkinda olarak Turkiye dahil butun orta dogu da soros ideolojisi ile milliyetciligi milliyetleri biribirinden ayirmak ve biri biri ile savastirmak adina, cok kolay mikroayrimci olarak kiskirtabilmekte ve ajite edebilmektedir. Iste bu ajite ve kiskirtmanin kaosundan da nemalanmaktadir. Cunku turkiye dahil hic bir ortadadogu aydinin, elit kesiminin, devrimcisinin ilericisinin ve kamuoyunun bu kaosu yasatmanin bilinc ve farkina varmasi olan degildir.

 

Zaten farkina varmak ve bilincine ermek bilisselligi milliyetler arasi birlik beraberlik butunluk ve uniterlik temelinde hak ve ozgurlukcu karsilikli saygili bir yasam ve iliskidir.

 

Bu bilissellik gerceklesene kadar da emperyalist zihniyet mikroayrimci soros ideolojisinden ulkeleri icerde ele gecirmekten ve yonlendirip yonetmekten ve de ekonomik politik ve diplomatik nemalanmaktan va gecmeyecektir. Zaten gecmesi onun emperyalist cikarina terstir.

 

Onu vazgecirecek olanda adi gecen bolgedeki milliyeti olmak ve diger milliyetlerle birlikte yasam ve iliski surmak bilisselligi olacaktir.

 

Iste ancak o zaman emperyalist zihniyet gucu ne olursa olsun adi gecen ulkelerde kaos yaratamayacak ve nemalanamayacaktir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 6 ay sonra...

Bilindigi gi 1923 te yani 20. yuzyilda, TC devleti 18. yuzyildaki yani cagdan iki asir gerideki bir durusu yani milliyetciligi kendisine pragmatist bir hedef secmis ve TC devleti siyasi cumhuriyetini Anadolu'nun tuk etnik kokenlerini tek bir turk catisi altinda toplayarak MILLET DEVLETINI kurmustur.

 

Milliyetçilik o dönemde " geri bir duruş " değildir. Tüm gelişmiş Batı ülkelerinin duruşudur.

 

Bunun yanı sıra, Modern Milliyetçilik etnik bazda tanımlanmaz. Atatürk Milliyetçiliği de Etnik Milliyetçilik değildir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ataturk'un meshur "ne mutlu Turk'um diyene" sozu, aslinda birey ve bireysellesme cagi olan 19. yuzyilda baslayan bilinci yakaliyamamis ve "ne mutlu turk olana" yerine "ne mutlu turkum diyene" demistir.

 

Yani Ataturk kendiside birey bilincine erememis olarak ve tum politikasini kendince ulke ve toplumun pragmatist politikasitemelinde "olmak" fiili yerine "demek" fiilini kullanmistir.

 

Aslinda bu onemsiz gibi gorunen fark bilincli ve farkinda kullanim olarak toplumsal kisiligin birey bilinc yoksunlugu ile bireyin kendisini ortaya koyan bireysel bilinc farkidir.

 

Cunku "olmak" kisinin kendi eylemi iken; "demek" kisinin kendisinden istenen bir eylemi uygulamasi demektir.

 

Iste bu temelde turkluk BILINCLI VE FARKINDA OLARAK KISI TARAFINDAN ALGILANAMAMIS, SADECE ONDAN ISTENEN BIR EYLEMIN TOPLUMSAL OLARAK UYGULANMASI ANLASMINI TASIMISTIR.

 

 O söz " Ne mutlu Türküm Diyebilene " anlamı taşır. Yani; bunu diyebilme bireysel bilincinin, bir Millet oluşumundaki, yani, toplumsal bilincin bilincine varabilmenin önemi vurgulanır. Yoksa, " Ne Mutlu Türküm Dedirtebildiğimize " değil.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bilindigi gibi Ataturk milliyetciliginde turkluk MILLETIN ADIDIR. Yani TOPLUMSAL bir ad ve aidattir. Yani BIREYSEL DEGIL; TOPLUMSAL BIR KIMLIKTIR. Kisaca olan degil diyen turk olma durumundadir. Iste burda "dememe" bir yerde bireyin "ben milliyet ve etnisite olarak turk degilim ki, neden turkum diyeyim?" sorusunu sordururken, Turkum diyen bir kisi ise "herkes turkum dedigi icin ben de diyorum" demekte yani toplumsal bir soylemi ondan istendigi icin yerine getirmektedir. Zaten bireysel bilinc olmus olsa TURK OLACAKTIR, ayni Kurd/ermeni/laz v.s. olmak gibi. 

 

Iste bu temelde bireysel bilinc ve farkindaligin getirdigi MILLIYET VE ETNISITETEMELLI BIREYSEL AIDAT olarak turkluk yoktur ve olmamistir.

 

Bu bir yerde "ne mutlu turkum diyene" sozunu soyleyenlerin turk olmak istemesi ya daturk oldugunun bilinc ve farkinda olmamasi anlamina gelir.

 

Iste bir kisi ne zaman "ben turkum" cumlesini demek yerine oldugunu dusunur ve bunu toplumsallik yerine bireysellige tair ve turklugu millet toplumsalligindan birey kisiligine milliyet ve etnisite olarak indirger ise, yani TURK OLURSA; iste o zaman birey de olacaktir.

 

Iste ancak o zaman "herkes turktur" genellemesi yerine "ben turkum" diyebilirken, "ben kurdum/ermeniyim/lazim/cerkezim v.s. diyeni de "demekki onun milliyeti ve/veya etnik kokeni benim gibi turk degil de; kurd/ermeni/laz/cerkez v.s." diyebilecek; Hem bir birey olarak turk olmanin hem de bir birey olarak turk olmayanin bilinc ve farkina varacak ve kendi milliyetinden ve etnik kokeninden olmayanlarla bu konuyu tartismadan uniter bir devlet yapisinda ve vatandaslik bagi altinda hak ve ozgurluklerin hukuk guvencesinde ve de her turlu farklarin esitliginde ve milleti olmayan ama tum milliyetleri kucaklayan devletinde diger milliyetler ve etnik kokenler ile birlikte ve beraberce BOLUNMEDEN/AYRILMADAN yasayacaktir. 

 

Eger bir kisi kendisine "ben turkum" diyor ve bunu "herkes turktur" e tasiyorsa; henuz NE TURK OLDUGUNUN FARKINDA VE BILINCINDEDIR, NE DE TURKLUGU KENDI ICIN DEMEKTEDIR. 

 

TURK OLMAK, BIREY OLMAKTIR.

 

TURKUM DEMEK, TOPLUMSAL KISILIKTIR.

 

Milleti olmayan Modern Devlet yoktur. Millet herhangi bir değer üzerinden kader ortaklığı temelinde bir siyasi yapının toplumsal tabanı iken, Milliyet bu tabana mensubiyeti ifade eder. Yalnızca etnisiteye mensubiyeti değil.

Dolayısıyla, Etnik Milliyetçilik ile Demokratik Milliyetçilik kavramları da aynı şey değildir. Çünkü, Modern Millet etnik üzerine oturan bir kavram değildir.

 

Türküm demek modern anlamda siyasi temelli birliği kabul etmek bilincine, modern toplumsallaşma bilincine sahip olmak demektir. Bu toplumsallaşma bilincine sahip olmak da birey olmakla, birey bilincine sahip olabilmekle mümkün olur.

 

Onun dışında Kültürel / Etnisite bilincinin siyasi yapı ile bir ilişkisi bulunmaması gerekir Modern bir Millet içerisinde. Modern Milliyetçilik farklılıkları yok saymaz.

 

Eger bir kisi kendisine "ben turkum" diyor ve bunu "herkes turktur" e tasiyorsa; BİREY BİLİNCİNE DOLAYISIYLA MODERN TOPLUMSALLAŞMA BİLİNCİNE SAHİP DEMEKTİR.

 

TÜRK OLMAK / OLABİLMEK İLE TÜRKÜM DEMEK / DİYEBİLMEK AYNI BİLİNÇTEN KAYNAKLANIR.

 

Ancak bu bilinç olursa Modern Milleti oluşturan etnisite unsurları çatışmadan, bölünmeden, emperyalizm tarafından ayrıştırılamadan yaşayabilir. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ataturk ya da turk milliyetciligi TC'de hic bir zaman yasanmamistir. Cunku MILLIYETCILIK, MILLET DEGIL; MILLIYET KOKENINDEN GELEN TOPLUMSALDEGIL, BIREYSEL BIR DURUSTUR.

 

Olan ise ya TURK MILLILIGI YA DA TURK MILLETLIGI savasiminin, yani herkese TURK DEDIRTME/DEME savasiminin bir tezahurudur.

 

Millet ile milliyet ayni kavramlar degildir. Ama bunun böyle olmasının Etnik Milliyetçilik ile birebir ilgisi yoktur. Millet herhangi bir değer üzerinden kader ortaklığı temelinde bir siyasi yapının toplumsal tabanı iken, Milliyet bu tabana mensubiyeti ifade eder. Yalnızca etnisiteye mensubiyeti değil.

 

Dolayısıyla, Etnik Milliyetçilik ile Demokratik Milliyetçilik kavramları da aynı şey değildir. Çünkü, Modern Millet etnik üzerine oturan bir kavram değildir.

 

Dolayısıyla, Milliyetcilik savasimi vermek ile; millet savasimi vermek te ayni seyler olduğu gibi, Modern Milliyetcilik savasimi vermek ile;Modern millet savasimi vermek te ayni seylerdir.

 

Olmayan hak ve özgürlüklerin savunusunda şiddet yöntemi benimsenmişse, bunu meşru görmemek, bunu etnik milliyetçilik menşeyli olarak görmek, demokratik milliyetçiliğe aykırı değildir.

 

 

 

Türküm demek modern anlamda siyasi temelli birliği kabul etmek bilincine, modern toplumsallaşma bilincine sahip olmak demektir. Bu toplumsallaşma bilincine sahip olmak da birey olmakla, birey bilincine sahip olabilmekle mümkün olur.

 

Olan karşı devrimin etkisiyle bu bilince sahip olamayan Asimilatif olarak Türk dedirtme savaşı veren Etnik Milliyetçiler ile buna karşı olanların ve /veya başka Etnik Milliyetçilerin savaşımının tezahürüdür.

 

Etnisiteler arasi birlik beraberlik butunluk ve uniterlik temelinde hak ve ozgurlukcu karsilikli saygili bir yasam ve iliski, Modern Millet ve Milliyetçiliğin ne olduğunun farkina varmak ve bilincine ermek bilisselligi ile mümkün olur.

 

Asıl bu bilinç ve farkındalık yoksa, ayrılmak, bölünmek, çatışmak, ayrıştırılmak kaçınılmaz olur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

NE MUTLU TÜRK'ÜM DIYENE demek Türklestirmek degildir.Millete bir ad vermektir.Bunu carpik düsüncelerle saptiranlar gercekte bu milleti bölmeyi demokratik acilim sananlardir.

 

Ne mutlu Türk'üm sözünü Türklestirmek amacli yorumlayanlar henüz bugüne kadar Türklüklerini kaybetmis olanlarin adini bile etmemislerdir.Bunlarin sorunu Türklerle oldugu icin Türkler disinda kalan ne varsa karartma yoluna giderler.Bunlar Tunceli'nin gercekte bir Türk ili oldugunu savunmaz ama Dersim icin girtlaklarini yirtarlar.

 

saygilarla

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...

Neden bu soyleme ihtiyac duyulmus?

 

Turk olmak ile turk demek/dedirtmek farki nedir?

 

Milliyet ile millet de ayni kavramlar degildir. Milliyet milletin bir kisisinin kendine ait olan kimligidir.

 

Milliyetcilik te, bu kimligin almak istedigi hak ve ozgurlukler adina verdigi mucadeledir.

 

Turk milliyetciligi varsa, turk milleti yoktur.

 

Turk milleti varsa, turk milliyeti yoktur.

 

Bir millet devletine bagli vatandaslardan ve her bir vatandasin milliyetinden olusur.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Alman kimlikli bir Fransiz ben Fransizim demez.Kimligi Alman kimligi oldugu icin soruldugunda ben Alman'im der.Türkiye de de ayniydi ta ki bölücüler ve ümmetciler ayni yola beraber adim atincaya kadar.Bir ülkenin birlik ve bütünlügünü demokrasi diyerek etnik ayrimcilik yapanlar bozmustur.

 

Bir ülkeye cogunlugun adinin verilmesi sadece Türkiye'ye özgü degildir.Dogal sartlarda bu böyledir.Dünkü Sevr'cilerin bugünkü uzantilari;meydani bos bulduklari icin rahatca hareket edebilmekte ve demokrasi kandirmacasi ile ülkenin birlik ve bütünlügünü bozmakta milletin arasina nifak tohumlari sacmaktadirlar.

 

 NE MUTLU TÜRKÜM DIYENE demeyi Türklestirmek olarak görenlerin hicbiri ama hicbirinin Türkiye Cumhuriyeti Devleti'nin bekasini düsünmedigi noktasinda asla süphem yoktur.Türk Milleti'nin klasik ve tarihi düsmanlarinin bugün demokrasi aldatmacalari ile milleti nasil böldüklerini görüyoruz.Türk Ulusu ikinci bir Kurtulus Savasi vermelidir ancak bu savas dün bizi isgal edenlere karsi degil onlarin bugün icimizdeki isbirlikcilerine ve demokrasi havarilerine karsi vermelidir ve bu savas er veya gec verilecektir.

 

saygilarla

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Millet'in Türkçesi Ulustur.

 

Milli' nin Türkçesi Ulusaldır.

 

Milliyet'in Türkçesi Ulusallıktır.

 

Milliyet ( Ulusallık ) Etnisite değildir. 

 

Millet ( Ulus ) Siyasi bir kavram iken, Etnisite ( Kültürel / Sosyolojik bir kavramdır ).

 

Milliyet ( Ulusallık ), Millet ( Ulus ) denilen Siyasi Birliğe mensubiyeti ifade eder.

 

Eğer, Etnisite Siyasete taşınırsa, buna Etnik Milliyetçilik denir.

 

Aynen din siyasete taşındığında buna Dinsel Milliyetçilik denmesi gibi.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Yukaridaki kavramlar tamamen senin anlamlandirman.

 

Ingilizce de nation-millet national-milli nationality de MILLETCILIK DEMEKTIR.

 

Cunku bir toplum sadece kendi topraklari YABANCILAR tarafindan isgal altinda ise, MILLIYETCILIK SAVASINI MILLILIK OLARAK VE MILLET ADINA VERIR.

 

Yani isgal altinda olmayan bir ulkede ETNIK BIR GRUBUN HAK VE OZGURLUK MUCASDELESI ayni savasim degildir.

 

Dolayisi ile MILLIYETCILIK SAVASINI MILLIYET DEGIL, MILLET VERIR.

 

Turk milliyetciligi de isgal bittikten sonra bitmistir. Savasimi da turk olmayan etnik kokenler verir.

 

Iste bu temelde MILLIYET TEK BIR KISININ SAHIPLENDIGI ETNIK BIR KOKENIN ETNISITESIDIR.

 

Cunku dunyada artik milli savaslar yoktur. Gerci O.Dogu henuz o duzeyde degil, henuz mezhep savaslari veriyorlar. Yani hristiyanlarin verdigi 100 yil savaslarini.

 

Dolayisi ile turk milliyetciligi anlamsizdir, cunku ulke fiziki isgal altinda degildir.

 

Ulus ile millet es anlamlidir.

 

Bizde daha toplumsal sosyal farki bile bilinmez.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Demokrasilerde haklar ve özgürlükler herkes için talep edilir. Yalnızca kendi etniği için savaş vermek etnisitenin siyasete taşınmasıdır.

Hangi demokrasilerde, ozgur bireyi olmayan toplumlarda demokrasiden soz edilemez. Toplum tek bir temelde zorlanir ve yonlendirilir. Burada zaten birey yoktur, sosyo-etik savasim vardir.

 

Hak ve ozgurluk savasi siyasi degil, sosyo-etiktir. Gezi parki direnisi gibi.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Savaş illaki fiziki verilmez. Her alanda Milli ( Ulusal )düşünmek Milliyetçi ( Ulusallıkçı )olmaktır.

Ben oyle demedim demekten biktim. O yuzden benim soylemedigim bir seyi soylemisim gibi iletme.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Toplumsal Sosyalın Türkçesidir.

Hayir degildir. Toplumsal NICELIKSEL, sosyal NITELIKSELdir.

 

Sosyoloji sosyalden gelir. Yani bilinc gerektirir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Eğer, o Milletin tanımında Etnik içerik varsa öyledir. Yoksa değildir.

O tanima degil, toplumdaki sosyo-etik bilincin algisina baglidir.

 

Dunyanin hic bir cografyasinda TEK BIR MILLIYETTEN OLUSAN MILLET YOKTUR. Bu hem mantiga hem algiya hem de tarihe terstir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

O tanima degil, toplumdaki sosyo-etik bilincin algisina baglidir.

 

Dunyanin hic bir cografyasinda TEK BIR MILLIYETTEN OLUSAN MILLET YOKTUR. Bu hem mantiga hem algiya hem de tarihe terstir.

 

Şimdi yoktur. Mesela Alman Millet tanımı eskiden 80'lere kadar etnik tanım içeriyordu. Hem tek Milliyet hem tek Etnik.

 

Etnisite siyasi birliğin adı olunca Etnik Millet olur. Onun Millet mensupluğu da Etnik Millyet olur.

 

Tanımda etnik yoksa, Millet Modern Millet olur. O Millete mensupluk da Modern Milliyet olur.

 

Milliyet ancak Etnik Millet Tanımı ile Etnisiteye eşitlenir.

 

Modern Millet e mensubiyette Milliyet = Etnisite değildir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.