Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Feray Alpay - "Markadaş" / Halkla İlişkiler, Sosyal Medya, Pazarlama İletişimi


Önerilen İletiler



“MARKADAŞ” çıktı!
 
“Tüm tüketiciler için; iş dünyası, pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler”e farklı ve yenilikçi bir perspektiften bakan eğlenceli bir kitap…
 
 
426f1858-d7ae-426f-a5a4-c2089cc6c6fb.png
 
İletişim doğuştan gelen bir yetenek midir; yoksa süreç içerisinde öğrenilebilir bir kazanım mı? Sadece sosyal yaşantıda değil, iş dünyasında üretirken, tanıtırken, pazarlarken, satarken ve satın alırken, başarı için bir iletişim dehası olmak mı gerekiyor?
 
Feray Alpay; pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler alanında 20 yılı aşkın bir sürede biriktirdiklerini “Markadaş”da okuyucuyla paylaşıyor. Net, anlaşılır ve eğlenceli bir biçimde. Kitapta, bilişim çağında hızla değişen iş dünyasına ayak uydurmak isteyen en üst düzey yöneticiler ve bütün kademelerde çalışan profesyoneller de dahil, tüm tüketicilere yönelik ; pazarlama iletişimi, halkla ilişkiler, marka ve alış veriş konularında farkındalık yaratacak yenilikçi bilgiler sunuluyor.

Sade ve esprili bir dille yazılan kitapta yer alan en teknik ve bilimsel konular dahi, örneklerle ve fıkralarla zenginleştirilerek okuyucunun rahatlıkla anlayabileceği biçimde aktarılıyor. Kanes Yayınevi tarafından yayınlanan Markadaş, bir kaç kuruşluk veya milyonlarca liralık bir alım-satım sürecinde “kazandıracak ipuçları” edinmek isteyen herkes için “faydalı bir eser!”

 
Feray Alpay, Markadaş’da şöyle diyor:
 
“Gecenin karanlığında önündeki buzdağına doğru hızla ilerleyen Titanik gemisinin mutfağında canlı canlı haşlanmayı bekleyen ıstakozlar için “Titanik Faciası”, başlarına gelebilecek en harika şeydi. Titanik’in okyanusun dondurucu sularına gömülmesi yolcuların perspektifine göre ölüm demek iken, ıstakozlara göre ise yaşam demekti.
 
Titanik’deki ıstakozun perspektifinden “Pazarlama İletişimi, Marka, Halkla İlişkiler, Reklam ve Satın Alma Davranışları” nasıl görünür?
 
İster kendini üretici olarak gör, ister pazarlama iletişimcisi, PR’cı ya da reklamcı... Elindekileri pazarlamak için şirketin ya da markan savaşmıyor, sadece algılamalar savaşıyor. Müşterin mantıklı değil, tamamen duygusal sebeplerle tercih ediyor senin ürününü. Ve duygusal sebeplerle verdiği bu satın alma kararını destekleyici rasyonel sebepler buluyor kendince.
 
Ya SEN, bu savaşın ortasında kalan tüketici? Yalnız değilsin. Unutma ki hepimiz tüketiciyiz. Sahip olduğumuz bu tüketici kimliğimiz güven duygusu veriyor bizlere. Eksikliğini hissettiğimiz gücümüzü, otomobilimizin yüksek motor gücüyle, ya da üzerimizde taşıdığımız logolarla tamamlamaya çalışıyoruz. Sosyal medyada hepimiz şöhretiz. Toplumdaki yerimizi ürettiklerimizle değil, tüketirken tercih ettiğimiz markalarla belirliyoruz.
 
Bilinçli bir tüketici olmak için sadece organik ürünler tüketip, ambalajın üzerindeki minicik yazıları okumak yetmiyor. Günde binlerce kez maruz kaldığın pazarlama mesajı bombardımanının farkında mısın?”
 
fuar10_sm.jpg?resizeSmall&width=832
                          
 

Feray Alpay Hakkında

Pazarlama İletişimi ve Halkla İlişkiler Uzmanı

Promedia Halkla İlişkiler Kurucu Ortak ve Genel Müdür

1992 Yılında  Promedia Halkla İlişkiler” şirketinde kurucu ortak ve Genel Müdür olarak yer alan Feray Alpay, halen Promedia’daki çalışmalarını sürdürüyor. 90’lı yılların başlarında Türkiye’de yeni oluşmakta olan Halkla İlişkiler mesleğinin uluslararası standartlara ulaşması için, 20 yılı aşkın bir süredir “pazarlama iletişimi ve halkla ilişkiler” kavramlarını anlamaya ve anlatmaya çalışmaktadır. Bu süre içinde çok sayıda uluslararası kurum ve kuruluşlara “iletişim danışmanlığı” hizmeti sunarak, “markalaşma, algılama, itibar, kriz ve etkinlik yönetimi” konularında projeler planlamış ve uygulamıştır. Pazarlama İletişimi konusunda farklı yerli ve yabancı yayında araştırma, görüş ve makaleleri yayınlayan Feray Alpay, 2010 yılından bu yana günlük bir ulusal iş ve ekonomi gazetesinde düzenli olarak köşe yazıları yazmaktadır.

 
Feray Alpay'
MARKADAS%CC%A7_sm.jpg?resizeSmall&wi
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 7 yıl sonra...

Bende halk ilişkiler hakkında araştırma yapıyorum sizlere edindiğim birkaç bilgiyi paylaşmak istiyorum. 

Kurumsal Halkla İlişkiler (CPR)

Kurum ya da kuruluşun muhatap olduğu ve olacağı bütün hedef kitleler ile ilişkileri düzenleyerek, bu kitlelerin kuruma karşı olan bilgisizliklerini, bilgiye, ilgisizliklerini ilgiye ve de sempatilerini kurumsal kimliğe dönüştürme çabalarının bütünüdür.

Kurumsal halkla ilişkiler hedef kitleyle çift yönlü iletişim sürecine girer. Sürecin ilk yönü, mesajın kurumlarca belirlenen iletişim araçları aracılığıyla hedef kitleye iletilmesiyle oluşur.

Hedef kitlenin mesaja vereceği tepki de sürecin ikinci yönünü oluşturur. Bu noktada genelde kamuoyu oluşturma tekniklerinden faydalanılır. Yani CPR’de önemli nokta, çift yönlü iletişim sürecinin kullanılmasıdır.

Kurumsal halkla ilişkilerin yerine getirdiği işlevler; danışmanlık tavsiye, kurum hakkında yayınlar, kurumsal imaj doğrultusunda reklam ve mesajlar, kamuoyu yaratma, kurumun rakipleri arasındaki mevcut görünürlük ve güvenilirliğini gerçekçi bir şekilde teşhis etme, hedef kitlenin zihnine giden yolları belirlemek üzerine iletişim taktiklerinden yararlanmak olarak belirtilmektedir.

Pazarlama Yönlü Halkla İlişkiler (MPR)

Satışı ve müşteri memnuniyetini teşvik eden, şirketleri ve ürünleri tüketicilerin istekleri, ihtiyaçları, çıkarları ve özel ilgi alanları ile özleştiren; inanılır, güvenilir, bilgi ve etkileşim iletişimini kullanan toplam bir planlama, yürütme ve değerlendirme programı sürecidir.

Dinamik bir yapıda olan MPR, modern pazarlama gereksinimlerine yanıt vermek amacıyla pazarlama stratejileri doğrultusunda yürütülür. MPR şu faaliyetlerde bulunmaktadır:

spacer.png

İşletmenin satışını artırma amacı taşıyan çalışmalar, olağan ve kriz dönemlerine ilişkin iki farklı iletişim stratejisi ile hareket eder. Bunlar şu şekilde belirtilmektedir:

Proaktif Halkla İlişkiler: Basitçe sorun çözmekten çok fırsat yaratmaya yönelik çabalar olarak belirtilmektedir. Defansif olmaktan ziyade ofansif olma eğilimindedir.

En önemli rolü, ürün tanıtımları ve var olan ürün yelpazesinde meydana gelen değişikliklerde oynamaktadır. Diğer pazarlama iletişimi unsurlarıyla beraber ürün-hizmet tanıtımına haber özelliği ve değeri katmaktadır. Genel anlamda pazarlama ile iletişimin birlikteliğini içerir.

Reaktif Halkla İlişkiler: Karşılaşılan olumsuzlukların üstesinden başarıyla kurtulabilmeye yönelik çabalardır. Yani genel olarak kriz zamanlarındaki faaliyetleri içermektedir.

Kurumun böyle zamanlarda, tüketici davranışlarındaki değişimler gibi etki gücü yüksek durumlara cevaben uyguladığı planlı çalışmalardır. İşletmenin itibarını onarmak, pazar kaybının önüne geçmek, satışları canlandırmak gibi amaçlar taşır. Buradan halkla ilişkiler ile ilgili tüm detayları öğrenebilirsiniz. 

 

 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.