Jump to content

HERŞEYİN YARATICISI ALLAHTIR FAKAT...


Recommended Posts

--Değerli büyüklerim ve arkadaşlarım kendi kendime sorgulamayı severim, ondan dolayı size bir soru yöneltmek istiyorum biraz çelişkiye düşüp zihnimizi zorlamaya ne dersiniz?

 

--Bildiğimiz üzere allaha inanmayanlar için her zaman şu sözcükleri sarfederler: Herşeyin bir yataratıcısı olması gerek bu dağın,taşın,suyun bunlar yoktan varolamaz o yüzden bunları yaratıcak bir güç olmalı işte Allahın oldugunu burdan anlarız. Bu düşünce ile genelde insanları allahın olduguna dair ikna ederler...

 

 

Evet çokda mantıklı bi kuram bencede haklılar bu taşı biri yaratmış olmalı ve bunuda Allah olarak kabul ediyoruz ama biraz araştırırsak Allahında nurlardan oluştugunu kuranı kerımde yazdıgını biliyoruz...

 

 

Ozaman en baştaki kurama göre düşünürsek; Nurları yaratan kim? sorusuna ulaşıyoruz. Hiç birşeyin yoktan var olmayacağını biliyorsak NUR nasıl yoktan var oldu?

 

-Hadi biraz düşünelim...

Link to post
Share on other sites

--Değerli büyüklerim ve arkadaşlarım kendi kendime sorgulamayı severim, ondan dolayı size bir soru yöneltmek istiyorum biraz çelişkiye düşüp zihnimizi zorlamaya ne dersiniz?

 

--Bildiğimiz üzere allaha inanmayanlar için her zaman şu sözcükleri sarfederler: Herşeyin bir yataratıcısı olması gerek bu dağın,taşın,suyun bunlar yoktan varolamaz o yüzden bunları yaratıcak bir güç olmalı işte Allahın oldugunu burdan anlarız. Bu düşünce ile genelde insanları allahın olduguna dair ikna ederler...

 

 

Evet çokda mantıklı bi kuram bencede haklılar bu taşı biri yaratmış olmalı ve bunuda Allah olarak kabul ediyoruz ama biraz araştırırsak Allahında nurlardan oluştugunu kuranı kerımde yazdıgını biliyoruz...

 

 

Ozaman en baştaki kurama göre düşünürsek; Nurları yaratan kim? sorusuna ulaşıyoruz. Hiç birşeyin yoktan var olmayacağını biliyorsak NUR nasıl yoktan var oldu?

 

-Hadi biraz düşünelim...

 

Burada aslkinda dusunulecek bir sey yok. Aklin kendini tatmin eden ve kendine verdigi yaniti dogrulayan bir teslimiyeti var.

 

Ayrica bu tip sorular zaten kisir dongudur. Yani Diyelim buna da yanit buldun, peki buldugun yaniti yoktan var eden kim?

 

Burada bilimsel ve bilissel olarak tek bir gozlem veren ve olgu olan epistemolojik cevap gecerlidir, taki gozlem ile yanlislanana kadar. O da bu sorulari soranin da, yanitlari verenin de insanoglu oldugudur. Her turlu yaraticinin da, Allah'inda nurunda v.s. yaraticisi insanoglu aklidir.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Burada aslkinda dusunulecek bir sey yok. Aklin kendini tatmin eden ve kendine verdigi yaniti dogrulayan bir teslimiyeti var.

 

buna tefekkur denir : )) insan tefekkur eder ve dogru bilgiye ulasir ;

 

Allah, insani dogru bilgiye yine aklini kullanarak ulasabilecegi bir yapida yaratmistir ..

 

smile.png) insan bunun da ozune indiginde Allahin kendisinin ruhunu adetahissetmeye baslar ..

 

 

Ayrica bu tip sorular zaten kisir dongudur. Yani Diyelim buna da yanit buldun, peki buldugun yaniti yoktan var eden kim?

 

kisir dongu ateizmin her kosesine sinen bir terimdir : )) kisir dongu Ateizmin bir vasfidir : ))

simdi zaman ve mekan olgularini iyi kavramak lazim bunu anlamak icin

 

zaman ve mekan kavramlarinin disindan bakabilmek insan icin imkansizdir ;

 

bunu anlamadikca da

 

Allahi kim yaratti diye sormaya deva meder .. halbuki Allah zaman ve mekanin disinda iken, insan hala zaman ve mekan kalibi ile tanimlama getirmekten baska bir fikri tecrube edemez ..

 

bunun icin ilim sahibi olmalidir : )) samimi ve gonul gozune sahip olmalidir ...

 

 

Her turlu yaraticinin da, Allah'inda nurunda v.s. yaraticisi insanoglu aklidir.

 

sen yaraticiyi once vijdanini rahatlatacagin sekilde kasitli tanimliyorsun sonra da felsefi bir baglantinin mantik orgusu ile yok sayabiliyorsun : ))

 

neden insanoglunun kafasinda yarattigi bir tanri imajinasyonunu israrla temel aldigini dusundun mu ?

neden insanoglunun kafasinda yarattigi bir tanri imajinasyonunu israrla temel aldigini dusundun mu ?

 

peki Kurana hic baktin mi ?

Link to post
Share on other sites

buna tefekkur denir : )) insan tefekkur eder ve dogru bilgiye ulasir ;

 

Allah, insani dogru bilgiye yine aklini kullanarak ulasabilecegi bir yapida yaratmistir ..

 

smile.png) insan bunun da ozune indiginde Allahin kendisinin ruhunu adetahissetmeye baslar ..

kisir dongu ateizmin her kosesine sinen bir terimdir : )) kisir dongu Ateizmin bir vasfidir : ))

simdi zaman ve mekan olgularini iyi kavramak lazim bunu anlamak icin

 

Ben ateist degilim, serbest dusunurum. O yuzden kendi mudafani ateizm karsitligi ile yapman, lakabima yonelik bir icerik tasimaz. Zaten bu hata her zaman yapilir. Idealizmin elestirisi yada masteryalizmin elestirisi, digeriner gore yapilir. Bunlar lakabima yonerlik degil; cunku ben ne teistim, ne ateistim ne de teolojik baska bir izme yonelik bir inancsal ideolojim var. Ayni sekilde ne materyalistim ne de idealistim. Kisaca beniom bakisa acim varlik, inanc, ideoloji temerlli metafizik degil; bilgi , bilim, bilis temelli epistemoloji.

 

zaman ve mekan kavramlarinin disindan bakabilmek insan icin imkansizdir ;

 

bunu anlamadikca da

 

Allahi kim yaratti diye sormaya deva meder .. halbuki Allah zaman ve mekanin disinda iken, insan hala zaman ve mekan kalibi ile tanimlama getirmekten baska bir fikri tecrube edemez ..

 

 

 

Akil ve inanci oyle bir yaratici guce sahiptir ki, kendisi insanoglu olarak baksamasda bile aklinda yarattigi bir guce baktirir. Senin de yaptigin bu. Bunun adi bilissel noncognitivizmdir. Yani Aklin yarattigi bir gucu onu yaratan insanoglu aklinca erisilmez, algilanmaz v.s. kilmak. Ne kadar mantikli degil mi? Guce her turlu degeri verenm insanoglu, deger verdighi guce kendi erisemiyor. Yani kendin ortaya at, kendini de erisilmez kil. Iste onun icin inanc akli esir alir. Cunku kendini kendi erisemeyecegi bir yartattigina teslim eder.

 

bunun icin ilim sahibi olmalidir : )) samimi ve gonul gozune sahip olmalidir ...

 

Ben ilim ve sozde bilim degil; bilim sahibiyim. Benim bilim algimda gozlem ve olgu vardir, inanca ve metafizige (fizik otesi) yer yoktur.

 

 

 

sen yaraticiyi once vijdanini rahatlatacagin sekilde kasitli tanimliyorsun sonra da felsefi bir baglantinin mantik orgusu ile yok sayabiliyorsun : ))

 

Senin tanimin da benim tanimim da insanogluna aittir. Aksini dusunuyorsan gozlem ve olgu olarak ortaya koyarsin, koyamiyorsan; dedigin her sey sadece senin inancindir ve bilimsel bir degeri yoktur. Gonulun gozu yoktur. Gonulun kendisi zaten soyuttur ve bilimsel bir bilgi degildir. Sosyal, inancsal bir bilgidir. Benim vicdan algim ve anlayisim ise; kisinin hem kendine hemde basskassina fiziksel ve zihinsel zarar vermemesi uzerinedir. Bence tek bir samimiyet vardir, oda bilimsel olmak.

 

neden insanoglunun kafasinda yarattigi bir tanri imajinasyonunu israrla temel aldigini dusundun mu ?

neden insanoglunun kafasinda yarattigi bir tanri imajinasyonunu israrla temel aldigini dusundun mu ?

 

peki Kurana hic baktin mi ?

 

Kuran'a bakmaktan kastin nedir? Kuran insanoglu yazimidir ve sadece devrini kapsar. Bilimsel bir icerigi yoktur, cagdas bir icerigi yoktur.

 

Eger Kuran ile ilguili bir sey diyeceksen, getirirsin ayeti buraya, onu insanoglu temelinde ve zihinsel insanliga sosyo-psikolojik etkisi temelinde tartisiriz.

Link to post
Share on other sites

Varlığı sadece Allah yaratmamıştır ki..

Her kültürün ayrı ayrı yaratıcıları vardır.

Nasıl ki Arap-Sami kültürüne göre varlığı Allah yaratmışsa,

Kızılderili kültürüne göre de Manitu yaratmışır.

Keza Zerdüştlere göre Mazdah,

Türk atalarına göre de Gök Tanrı Yaratmıştır vs.

Link to post
Share on other sites

Varlığı sadece Allah yaratmamıştır ki..

Her kültürün ayrı ayrı yaratıcıları vardır.

Nasıl ki Arap-Sami kültürüne göre varlığı Allah yaratmışsa,

Kızılderili kültürüne göre de Manitu yaratmışır.

Keza Zerdüştlere göre Mazdah,

Türk atalarına göre de Gök Tanrı Yaratmıştır vs.

 

Zaten tartismalarin ana sorunu, site kitlesinin toplumsal ozeline yonelik olarak Allah, Islam, Muslumanlik, Kuran, Muhammed aliyor.

 

Yani genel olarak din felsefesi ya da dini felsefeden ziyade, ozel olartak islam felsefesi one cikiyor.

Link to post
Share on other sites
Eger Kuran ile ilguili bir sey diyeceksen, getirirsin ayeti buraya, onu insanoglu temelinde ve zihinsel insanliga sosyo-psikolojik etkisi temelinde tartisiriz.

 

sen harflere ve kelimelere takili kaliyorsun ;

 

cumlelere takili kaliyorsun :D

 

bir harf semboldur ; harfin olusturdugu kelime de semboldur ; bir yazi ve cumle de onemli olan verdigi manadir ;

 

 

sen kuran ayetlerini insanin azindan cikabilecek herangi bir arapca kelime olarak ele alicaksin :D

 

ama hikmet ve hakikate olan cagri sana etki etmicektir : ))

 

 

 

ayetleri ben zaten ara ara vererek konusuyorum ; )

Link to post
Share on other sites

 

 

sen harflere ve kelimelere takili kaliyorsun ;

 

cumlelere takili kaliyorsun :D

 

bir harf semboldur ; harfin olusturdugu kelime de semboldur ; bir yazi ve cumle de onemli olan verdigi manadir ;

 

 

sen kuran ayetlerini insanin azindan cikabilecek herangi bir arapca kelime olarak ele alicaksin :D

 

ama hikmet ve hakikate olan cagri sana etki etmicektir : ))

 

 

 

ayetleri ben zaten ara ara vererek konusuyorum ; )

 

Sen nelere "takili kaliyorsun?" inanclar, dogrular, ideolojiler kelimelerle ifade edilmiyor mu? Bu isin baska bir yolu mu var?

 

Iste bu temelde kelimeler degil; kelimeleri kullanan beyinlerin kelimerlere kendi duzeylerince ne anlam ve icerik verdikleri ve kelimeler ile nasil bir teslimiyet bagi kurduklari onemlidir.

 

Ben aklin cikmaz ve celiskisindeki ic celiskide bunu iz\ah ettim. Yani kendine her musluman diyenin verdigi anlam ve icerik farkli. Iste bu temelde iki kendine musluman diyen bile farkli dusunup davraniyor. En basiti, biri bas ortu takiyor, digeri takmiyor v.s.

Link to post
Share on other sites
Yani kendine her musluman diyenin verdigi anlam ve icerik farkli. Iste bu temelde iki kendine musluman diyen bile farkli dusunup davraniyor. En basiti, biri bas ortu takiyor, digeri takmiyor v.s.

 

 

bi yonden seni taktir etmeliyim ;

 

dolay;li yollardan demektesin ki guc icinde : ))

 

kisi herseyi kendisi yapmaktadir ; inanc yaratirken de kendisi yapmaktadir : )

 

guc icinde : )) disarda degil ..

 

 

 

ama zaman ve mekan kavramlarini aydin insanlarin iyi etut etmeleri gerekmektedir : )) ozellikle bilimsel bir hareket tarzi ile one cikan insanlarin ..

 

 

kirmizi ile yazdigim yere dikkat ;

 

zamanin baslangici yok ise zaman da yoktur ..

 

baslangici var ise basladigi andan once bir zaman arastirmasi zamansizlik ve yokluk anlamina gelmektedir ..

 

 

 

mekan ve zaman kavramlarini kavramadan insan ne kendini ne kaderi ne de imanin hakikatlerini kavrayabilir : )

 

Allaha inanmak en son noktada gelinen bisey; Ayette ; ilim sahibi olanlar ondan en cok sakinir demektedir ...

 

 

 

Allah insani kendine tanitmaktadir .. insan ise kendi kendini bu onay ile taniyabilmektedir ..

 

 

tabi bu muslumanin sevgi ile sukran duygulari ile ve yogun bir ruhsal tatmin ile inandigi biseydir .. yoksa kimse durup dururken mevlana gibi dans etmeye baslamaz .. laughing.gif

 

 

sizin fikirleriniz size bizim fikirlerimiz bize : ))

 

 

 

 

 

 

simdi uzunca bir sure zaman ve mekan kavramlari uzerinde bilinmeyen ve dikkat edilmeyen hususlara deginmek niyetindeyim : ))

Link to post
Share on other sites

 

 

 

bi yonden seni taktir etmeliyim ;

 

dolay;li yollardan demektesin ki guc icinde : ))

 

kisi herseyi kendisi yapmaktadir ; inanc yaratirken de kendisi yapmaktadir : )

 

guc icinde : )) disarda degil ..

 

 

 

ama zaman ve mekan kavramlarini aydin insanlarin iyi etut etmeleri gerekmektedir : )) ozellikle bilimsel bir hareket tarzi ile one cikan insanlarin ..

 

 

kirmizi ile yazdigim yere dikkat ;

 

zamanin baslangici yok ise zaman da yoktur ..

 

baslangici var ise basladigi andan once bir zaman arastirmasi zamansizlik ve yokluk anlamina gelmektedir ..

 

Konu zamanin varligi yoklugu degil; insanoglunun onu kavramsal bilgi, algi olarak yaratmasi ve somutlastirmasi, onsuz yasayamaz hale gelmesi ve her seyin olcumunu yaparkewn, ana olarak ta zamani kullanmasidir. Her seyde oldugu gibi, insanoglunun zamani da zaten sorundur. Basta boyutsuz, degisken ve noktalamali ama; ucludur. Ayrica oncelik/sonralik baslangic/son kisir donguleri vardir. Iste bu temelde yanlislanabilene kadar, verilen zaman baslangic olur. Yalniz mekan ve bunyesindeki her bir fenomenin zamana ihtiyaci yoktur. Yalniz mekansiz bunye ve bunyesinde olanlarin olmasi mumkun degildir. Dusuncenin, zihniyetin v.s. kisaca tum soyutlarin mekani beyindir. Somutlarin mekani da gozlem verendir.

 

 

mekan ve zaman kavramlarini kavramadan insan ne kendini ne kaderi ne de imanin hakikatlerini kavrayabilir : )

 

Allaha inanmak en son noktada gelinen bisey; Ayette ; ilim sahibi olanlar ondan en cok sakinir demektedir ...

 

 

 

Allah insani kendine tanitmaktadir .. insan ise kendi kendini bu onay ile taniyabilmektedir ..

 

Allah insani degil; insan Allah'i tanitir. Aksi bilimsel ve builissel degil, inanctir.

 

 

tabi bu muslumanin sevgi ile sukran duygulari ile ve yogun bir ruhsal tatmin ile inandigi biseydir .. yoksa kimse durup dururken mevlana gibi dans etmeye baslamaz .. laughing.gif

 

 

sizin fikirleriniz size bizim fikirlerimiz bize : ))

 

Tabiki her inincin kendi inanirligi bunyesinde yonlendirim ve yaptirimlari vardir. Islamin ve imanin sartlari da bunlardir.

 

 

 

 

 

 

simdi uzunca bir sure zaman ve mekan kavramlari uzerinde bilinmeyen ve dikkat edilmeyen hususlara deginmek niyetindeyim : ))

 

Tabi buyrun, bilimsel ve bilissel olup olmadigini degerlendiririz.

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You are posting as a guest. If you have an account, sign in now to post with your account.
Note: Your post will require moderator approval before it will be visible.
Примечание: Ваше сообщение будет проверено модератором перед отправкой.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.