Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

İnançlıların en yaygın 15 yanılgısı


dusunce_dunyasi

Önerilen İletiler

1) Tanrı kavramının “ilk sebep” problemini çözdüğünü zannetmek

 

Tanrı’nın, nedenler zincirinin sonsuzluğu problemini çözdüğünü zannetmek çok yaygın bir yanılgıdır. İlk şey evrenin ortaya çıkışıysa, evrenin sebebi Tanrı’dır demenin nedenler zincirini bitirdiği zannedilir. Halbuki, bu noktada sorulabilecek “Peki Tanrı’nın sebebi nedir?” sorusu çok yerinde bir sorudur. Bu soruya, şartlanmış bir şekilde, “Tanrı’nın sebebi yoktur” veya “Tanrı kendi kendisinin sebebidir” derler.

 

Fakat bu bir açıklama değildir. Çünkü eğer bir şey sebepsiz olabiliyorsa, ya da kendi kendisinin sebebi olabiliyorsa, o zaman bu kişi evrene niye sebep aramaktadır? Belki sebepsiz olan, veya kendi kendisinin sebebi olan şey, evrenin kendisidir. Eğer evrene bir sebep aranması gerekiyorsa, Tanrı’ya neden bir sebep aranması gerekmediğini açıklaması gerekir bu argümanı sunan kişinin. Aslında biraz objektif baksa, Tanrı açıklamasının evrendeki nedenler zinciri sorununa bir çözüm getirmediğini, yapay bir açıklama olduğunu ve aslında bir şey açıklamadığını görecektir. Bu argüman mantıksal olarak çelişkilidir ve ciddi felsefi tartışmalarda kullanılmaz. Fakat günlük hayatta karsılaştığınız ortalama bir inançlının en çok başvurduğu argümanlardan biridir.

 

 

2) “Tanrı bilinmezdir” demek, ama Tanrı hakkında yorum yapmak

 

Bunu da genellikle ateistlerin Tanrı kavramının yarattığı mantıksal sorunlarla ilgili soruları üzerine söylerler. Derler ki, bu sorular Tanrı için sorulamaz. Bu sorular insanin sınırlı algılama ve düşünme eyleminin ürünüdür. Tanrı’yı bağlamaz. Tanrı bunların tümünün üstündedir ve bizim onu tam olarak anlamamız mümkün değildir. Biz sadece onu bir şeylere benzeterek kısmen anlayabiliriz derler.

 

Bu açıklama bu şekliyle fena değilmiş gibi görünür ama aslında çok temel ve her şeyi çökerten bir eksiği vardır. O da Tanrı’nın gerçekten varolup olmadığı, ne olduğu ve nasıl olduğu bilinmeden bu açıklamanın yapılamayacak olmasıdır. Yani bu açıklamayı yapan kişi, Tanrı’nın hem varolduğundan hem de niteliklerinin neler olduğundan emin olmalıdır ki Tanrı hakkında bize o bilgileri versin. Yani bunları söyleyebilmesi için, bir kişinin zaten baştan Tanrı’yı görüp bilmesi ve algılaması gerekmektedir. Ve daha önemlisi Tanrı’nın bilinebilir olması gerekmektedir. Fakat kişi zaten Tanrı’yı açıklarken bilinemez diye açıkladığı için kendi içinde bir çelişkiye düşmektedir. Yani aslında “Ben bilinemez bir şeyi biliyorum” demiş olmaktadır.

 

Hiç kimsenin, Tanrı’nın nasıl olduğunu, neye benzediğini ve varolup varolmadığını bilmeden, Tanrı’yla ilgili herhangi bir söylev vermesi mümkün değildir. Tanrı’nın nasıl olduğunu (veya nasıl olmadığını) açıklayan inançlıların, bu bilgiye nasıl ulaştıklarını da açıklamaları gerekmektedir. Bu bilgi bu kişilere malum mu olmaktadır? Yoksa onlar da başkalarından (din alimleri) mı duymaktadır? eğer ikincisiyse, o zaman bu alimler bu bilgilere nasıl ulaşmaktadır?

 

3) “Evrenin sebebi” ile “Tanrı”yı aynı şey zannetmek

 

Bu da inançlıların bir başka yanılgısı. Tanrı’nın neden varolduğuna dair kanıt getirirken, bir şeyi kanıtlamaya en çok yaklaştıkları nokta (ki burada da bir şey kanıtlayamazlar ama o ayrı konu), evrenin bir sebebi olması gerektiğidir. Fakat farz edelim ki bu kanıtlanmış olsun ve evrenin bir sebebi olması gerektiği ortaya çıksın. Bu yine de bu sebep Tanrı’dır demekle aynı şey değildir. İnançlı zihin her nedense sebebini bilmediğimiz bir şeyi ortaya çıkardığında Tanrı’yı kanıtladığını düşünür. İnançlının zihninde Tanrı bilinmeyen her şey için cevaptır. İsin garibi, kanıt bile gerektirmeyen bir cevaptır. Bir şeyin sebebi bilinmiyorsa, bu, o şeyin sebebinin göksel dinlerin Tanrı’sı olduğunun kanıtıdır.

 

Bu nasıl bir mantıktır siz düşünün. Her şeyden önce, eğer evrenin sebebi üzerine spekülasyon yapacaksak, Tanrı fikri kadar popüler olmayan pek çok açıklama da akla gelir. Bunlarla fazla karşılaşılmaması, bunların mantıksal açıdan Tanrı fikri ile eşdeğer olmamaları, hatta ondan daha mantıklı olmamaları anlamına gelmez. Nitekim Evrenin sebebi deyince, bu sebebin zeki ve amaç sahibi bir sebep olması bile gerekmez. Eğer aranan sadece bir sebepse, bu sanal bir parçacık veya boşlukta simetri kırılımına sebep olan bir kuantum dalgalanması bile olabilir.

 

4) Evrenin ardında zeka görmek ve bu zekayı Tanrı zannetmek

 

Bu yanılgı iki başlığa ayrılabilir aslında. Biri evrenin ardında zeka görmek, diğeri ise bu zekayı Tanrı zannetmek. Evrenin ardında zeka olup olmadığı ve evrenin bir tasarım ürünü olup olmadığı ile ilgili olarak daha önce çok yazdık. Evrende yapılan objektif gözlemler, aslında ardında zeka olduğuna değil, tam tersi her şeyin kör bir şekilde işlediğine işaret eder. Evrenin neden tasarım urunu olmadığına ve evrenin ardında neden zeka olmadığına dair olarak daha önce yazdığımız iki yazıya link veriyorum: Zeki tasarım, Doğa ve tasarım. Evrenin ardında zeka olduğunu düşünmek zihinsel bir şartlanmanın ürünüdür. Sebebini merak eden bu iki yazıyı okumalıdır.

 

Fakat farz edelim ki evrenin ardında zeka var. Bu yine de bu zekanın Tanrı olduğu anlamına gelmez. Bu zeka, bir uygarlığın kolektif zekası olabilir, veya insanlığın günümüzdeki uygarlığını yaratan zekanın çok uzak gelecekte alacağı biçim olabilir. (Örneğin, belki de insanlık çok uzak gelecekte öyle bir düzeye ulaşacak ki, zamanda geri gidip evreni yaratacak). Ya da başka bir şey olabilir. Bu spekülasyonlara mantıksız deyip kenara atmadan önce, Tanrı ve göksel dinlerin masallarının ne derece mantıklı olduğunu bir düşünün. Gökte bir yerlerde yaşayan ve koca evreni insanlar için yaratıp, bir de cennet ve cehennem yaratan, insanları günah işlemeye eğilimli yaratıp, sonra işliyorlar diye cezalandıran, kendi varlığını çok açıkça göstermeyip, sonra da inanmıyorlar diye suçlayan bir sadist hükümdar fikri mi daha mantıklıdır, yoksa yukarıdaki spekülasyonlarda dile getirilen zeka türleri mi?

 

Hem zaten, evrenin ardında zeka olduğu anlaşılsa bile, bu cevaptan çok soru yaratır. O zaman o zekanın kökeni, nasıl ortaya çıktığı, vs. açıklanmalıdır.

 

5) Cevapları bilmek zorunda olduğumuzu ve cevapların her zaman bilinebileceğini zannetmek

 

Evrenin kökeni ve hayatin anlamıyla ilgili temel soruların cevaplandırılmasını mümkün ve zorunlu görür inançlı. Bu soruların cevaplandırılabilmesi elbette güzel olurdu ama bu bir temennidir sadece. Bu temenniyi gerçek zannetmek ve gerçekten de bu soruların doğru cevaplarına uygarlığımızın bugünkü düzeyinde eksiksiz ve tartışmasız ulaşılabileceğini zannetmek ve daha ilginci, bu cevaba zaten sahip olunduğunu zannetmek başka bir yanılgıdır. Bilinçli insanin, bu tur temel konularda bilinmeyenlerle yasamayı öğrenmesi gerekmektedir. Yoksa doğru cevap diye uydurma bazı cevaplarla kendini kandıracaktır.

 

6) Yokluğu varlıktan öncelikli görmek ve varlığın ille de yokluktan çıkması gerektiğini zannetmek

 

İnançlı yokluğu temel durum görür ve varlığın ondan çıkması gerektiğini düşünür. Bu önyargıya dinlerdeki yoktan yaratma/yaratılma fikri yol açmaktadır. Halbuki, prensip olarak yokluğun daha temel ve daha öncelikli durum kabul edilmesinin bir zorunluluğu yoktur. Varlık da tek başına yokluk kadar temel bir durumdur, daha doğrusu bu ikisi iç içedir ve yokluk olmadan varlık, varlık olmadan ise yokluk anlaşılamaz. Bu konuda, sitemizdeki varlığın kökeni yazısı okunabilir.

 

7) Tanrı deyince ne kastettiğini bildiğini zannetmek

 

İnançlılar, Tanrı deyince ne kastettiklerini bildiklerini zannederler. Halbuki Tanrı kavramı, ilk ortaya çıktığından beri, ne anlama geldiği belirsiz, bulanık, çelişkili ve anlaşılmaz bir kavramdır. Tanrı için söylenen şeyler birbiriyle çelişir ve bir kısmi da mantığa aykırıdır. Fakat bu durumu açıklamak için inançlılar bizim algı kapasitemizin ve zihinsel yeteneklerimizin Tanrı’yı anlamaya yetmeyeceğini söylerler. Tabi bunu dediklerinde de yukarıda bahsettiğimiz 2 numaralı yanılgıya düşmüş olurlar. Tanrı’nın tanımlanması konusunda sitemizde yer alan Tanrı’nın Tanımı yazısı okunmalıdır.

 

8) Tanrı’nın varlığının kanıtlanabileceğini zannetmek

 

Her insanin içinde az ya da çok bilimsel kaygılar vardır, ve bu yüzden inançlılar Tanrı’nın varlığının kanıtlanabileceğini düşünmek isterler. Daha doğrusu, varlığını kanıtlayarak inandıklarını düşünmek isterler. Halbuki, konuyla biraz yakından ilgilenen herkes, ki buna teologlar da (hatta özellikle onlar) dahil, doğaüstü olduğu, tam anlaşılmaz olduğu ve algı alanımızın dışında olduğu söylenen metafizik bir kavramın varlığının kanıtlanamayacağını görür.

 

9) Tanrı’nın varolduğunu kanıtlamanın, dinlerin ilahi olduğunu kanıtlamakla aynı anlama geleceğini zannetmek

 

Bu da çok yaygın bir yanılgı inançlılar arasında. Bu iki fikir arasında bir uçurum var normalde. (Evrene sebep olan bir güç tanımlayıp buna Tanrı demekle, bu Tanrı’nın dinlerin bahsettiği Tanrı olduğu ve bizlere kitaplar, peygamberler gönderdiğini düşünmek arasında). Ama her nedense bu eksiklik gözlerine çok fazla batmaz inançlıların. Bu sorunu fark ettiklerinde, deist oluyorlar zaten.

 

10) Bir inancın popülerliğinin doğruluğunu gösterdiğini zannetmek

 

İnançlılar, farkında olmasalar da, aslında topluma uydukları için inanırlar. Toplumda yaygın olan bir fikirden şüphe etmemek insan psikolojisinin yarattığı bir yanılgıdır. İnsanların çoğunun Tanrı’ya inanmasını, bu inancın doğruluğuna bir kanıt gibi görmeleri çok ilginç bir yanılgı örneğidir inançlılarda.

 

11) Gerçekten kafa yorarak ve bilinçli bir şekilde inandıklarını zannetmek

 

Bu da yukarıdaki maddeyle ilişkili bir yanılgıdır. Din ve inanç konuları düşünüldüğünde ilk anda akla gelen birkaç nokta üzerine çok az da olsa kafa yormuş olmayı, bu konuları incelemiş olmak ve bilerek, araştırarak, bilinçli şekilde inanmak zannederler. Halbuki, toplumdan hazır aldıkları inançları devam ettirmektedirler. Gerçek sorgulama daha yoğun bir çabayı ve her şeyden önce daha derin bir araştırmayı gerektirir.

 

12) Ateist olmak için Tanrı’nın varolmadığının kanıtlanması gerektiğini zannetmek

 

İnançlılar, ateistlerin bir iddia ile gelmediğini, asıl iddia sahibi tarafın kendileri olduğunu bir türlü anlayamazlar. Pek çok inançlı, ısrarla, ateistlerden ateist iddialara kanıt ister. Tanrı’nın varolmadığını kanıtlamalarını talep ederler örneğin ateistlerden. Halbuki, ateist açısından konu farklıdır. Ateist için iddia sahibi taraf karşı taraftır ve inançlının inancını kanıtlaması gerekir. Eğer inançlı, inancını kanıtlayamazsa, iddiasına inanmanın bir anlamı kalmaz. Ateist karşı tarafı çürütmek zorunda değildir. Sadece karşı tarafın iddiasının desteksiz olduğunu göstermesi yeterlidir ateistin. Bir ateist için, inançlının “Tanrı’nın varolmadığını kanıtla” demesi, “Noel babanın varolmadığını kanıtla” demekten farksızdır. Ateist, kanıtlama yükümlülüğünün kendisinde değil, karşı tarafta olduğunu görür. Birisi eğer Noel babanın varolduğunu iddia ediyorsa, bu iddiasını kanıtlamak onun görevidir. Kimse bütün ömrünü olmayan şeylerin olmadığını kanıtlamaya uğraşarak geçiremez. Bir şeyin olduğu iddia ediliyorsa, iddia sahibinin bunu kanıtlaması gereklidir. Kanıtlayamadığı takdirde, fikrinin Noel baba masalından, veya 7 başlı ejderhanın varolduğu iddiasından farkı kalmaz.

 

13) Kuran’da mucize olabileceğini zannetmek

 

Bu da çok safça bir düşüncedir. Her nedense bütün dünyada sadece kendilerinin bu mucizelere tanık olduğunu görmezler. Kuran’da gerçekten mucize olsa, bunun insanlığın dikkatinden kaçmayacağını, dünya üzerinde çeşitli konulara kafa yoran çok zeki insanlar olduğunu ve bu kişilerin kolay kolay kül yutmayacağını bir türlü anlayamazlar. Her nasılsa, kurandaki bu mucizelerin dikkatlerden kaçtığını ve ancak kendileri bahsederse insanların göreceğini zannederler. Örneğin yabancı uzmanlar arasında da kuranı veya diğer dinlerin kutsal metinlerini okuyup inceleyen uzmanlar olabileceğini ve bu kitaplarda olağanüstü bir durum olsa, bunun bugüne dek keşfedilmeden kalamayacağını bir türlü göremezler. Bu bence Müslüman inançlıların en saf yanılgılarından biridir.

 

14) Kuran’ın gerçekten elle tutulur ve kendi içinde tutarlı bir kitap olduğunu zannetmek

 

Bu ise, inandığı kitabi okumamaktan ve bilmemekten kaynaklanır. Zannederler ki, kuran iyi bir kitaptır da, inanmayanlar sadece delil eksikliğinden inanmaz. Halbuki kuran ilkel bir kitaptır. Elle tutulur yani yoktur. Kendileri objektif bir gözle okusalar, hatta bırakın objektif gözü, açıp okusalar, pek çok saçmalığı ve ilkelliği kendileri de göreceklerdir. Fakat çoğu inançlı elbette bunun bilincinde değildir.

 

15) Evrim teorisinin inanıp inanmama kategorisinde bir şey olduğunu zannetmek

 

Son olarak, pek çok inançlı, evrim teorisini de dinlerde olduğu gibi inanıp inanmama kategorisinde değerlendirirler. Meselenin, delil, gözlem, bilimsel doğrulama yöntemleri, vs. gibi yönlerini görmezler. Bu da bilimi ve bilimin yöntemini bilmemekten kaynaklanır. Bilmezler ki, bilimde teoriler tercihe göre kabul veya red edilmez, bilimde karşıt görüşlüleri bile ikna edecek düzeyde somut kanıt ortaya çıkmadan bir fikir benimsenmez. Dolayısıyla evrim teorisi gibi bilimin yerleşik teorilerinden birinin konuyla gerçekten teknik düzeyde ilgilenen hemen hemen herkesi ikna edecek düzeyde delili vardır. İnançlılar bunu bilmezler ve bu yanılgıları da yukarıdaki tüm yanılgılarda olduğu gibi, şartlanma ve bilgisizlikten kaynaklanmaktadır.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Dini inanç olsun, felsefi doktrinler veya politik eğilimler olsun, insanların şartlanmalar yüzünden kabul ettiği tüm değerler ve fikirler bilimsel bir bakış açısı ile değerlendirilmeli ve eleştiriye tabi tutulmalıdır.

 

İnsanların çoğu inandıkları dinin temel inançlarının bazılarından şüphe eder zaman zaman. Bir kısmı bu şüphelerini daha öteye götürüp, dini inançlarını terkedebilirken, çoğu kişi bu konuları fazla kurcalamamayı seçer. Pek çoğu zamanla eski inancına geri döner.

 

Fakat dikkat ederseniz herkes annesinin, babasının, yetiştiği toplum ve kültürün inancına geri döner. Ya da herkes değilse de, insanların %90'ı diyelim. Halbuki dünya üzerinde binlerce din vardır. Söylemesi kolay, binlerce din bu. Çoğu kişi bildiği dinlerin isimlerini saymaya kalksa 10-20 tane bile sayamaz.

 

Bu dinlerin hepsinin ise mensupları, müminleri ve sadık inanırları vardır. Hemen hepsinde o dinden çıkmak büyük cezalara tabi, önemli bir kabahattir.

 

Peki neden insanlar bu kadar din arasında, döne döne kendi yetiştikleri toplumun dinine dönerler, bu konuyu hiç merak ettiniz mi?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 8 ay sonra...
  • 1 ay sonra...

inanclilarin en yaygin 15 yanilgisi mi kahkaha.gif

 

modern bilim sunu ispatladi :

 

inanirsan olur inanmazsan olmaz biggrin.png

 

 

kisacasi neye inanirsan o olusmaya baslar ... mucizelere inanirsan mucizeler, sansa inanirsan sans

 

bilinc altindaki dusunce akimi senin kaderini gizlice sekillendirmeye baslar

 

 

 

sirf bu yuzden bile adamlar cekim yasasiyla olumlamalarla

 

bilmem evrene enerji gondermelerle ugrasmaya basladilar ... yapay din uydurdular yahu :D:D:D

 

kisi imkani yok yasayamaz baska turlu

 

su yazida bile vijdanini bastirmaya calisan bir bireyin cirpinislari goruluyor

 

ne bir ozguven ne de bir etki gucu hissediliyor uslupta : )))

 

sirf kelime kalabaligi :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

inanclilarin en yaygin 15 yanilgisi mi kahkaha.gif

 

modern bilim sunu ispatladi :

 

inanirsan olur inanmazsan olmaz biggrin.png

 

sirf kelime kalabaligi biggrin.png

 

Asıl kelime kalabalığı senin yazdıkların.

Modern bilimin, "inanırsan olur" diye bir ispatı yok. Bu sana ait bir uydurmadır. Hareketsizliğe inanmakla, durağanlık mümkün olmaz.

 

Bilim, doğada örnekleri görünen şeyler örneklenebilir, gerçekleştirilebilir der. Mesela; kuşlar uçabiliyorsa, uçan cisimler yapılabilir. Güneşteki enerjiye benzer küçük çapta enerjiler üretilebilir. Elektronların akışı denetlenerek bilgi yüklenebilir. vs. vs.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

samimi soliyim

 

anlattigim herseyin bilimsel ispati var : ))

 

ama sanirim kimse bilimi takip etmiyor ve eski devirlerin tekduze fen dersleri kadar bi birikime sahip : ))

 

okunucagini bilsem herseyi ortaya dokerim cnm ama eminim ki ise yaramicak

 

cunku karsilikli sohbet daha tatli yuruyor

 

 

 

simdilik en onemli sey hikmetli izahlardir ... karsi cikilsin ki bilimsel gelismeleri uzun uzun yazalim

 

laf kalabaligi yapmiyoruz ki : )) kisa ve oz sohbetler ediyoruz

 

simdilik o da ...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

 

 

 

simdilik en onemli sey hikmetli izahlardir ... karsi cikilsin ki bilimsel gelismeleri uzun uzun yazalim

 

laf kalabaligi yapmiyoruz ki : )) kisa ve oz sohbetler ediyoruz

 

simdilik o da ...

 

Arkadaşlar tam inanmaya başlayacağı zaman çok güzel kaçarlar..O yüzden onların istediği gibi konuşmak tek çare :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

laf kalabaligi yapmiyoruz ki : )) kisa ve oz sohbetler ediyoruz

 

Hımm. başkası yazınca laf kalabalığı dersin(yukarda yazmışsın), ama sen yazınca laf kalabalığı olmaz. Laf kalabalığı bir cümleyle olmuyor mu?

 

Laf kalabalığını bırakalım da yazdığını doğrula önce. İnanmakla her şey olur dedin. Hareketsizliğe inandık mesela, durağanlık mümkünmü olacak mı?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hımm. başkası yazınca laf kalabalığı dersin(yukarda yazmışsın), ama sen yazınca laf kalabalığı olmaz. Laf kalabalığı bir cümleyle olmuyor mu?

 

Laf kalabalığını bırakalım da yazdığını doğrula önce. İnanmakla her şey olur dedin. Hareketsizliğe inandık mesela, durağanlık mümkünmü olacak mı?

 

Arkadaşım o kadar güzel söyledinki..Laf açılmışken bende söyleyeyim...Allah yok demekle yok olmaz :)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Arkadaşım o kadar güzel söyledinki..Laf açılmışken bende söyleyeyim...Allah yok demekle yok olmaz smile.png

İşte biz de bunu açığa çıkarmak için tartışıyoruz ya...

 

Kavramları önce netleştiriyoruz. Soyut nedir, gerçek nedir, varlık nedir, doğrulama/yalanlama nedir, nasıl yapılır? Senin söylediğin çok önemli söz mesela; "ispatsız olan her şey boştur" yani yalandır. Önce bu kavramları bilelim. Sonuca varmak çok kolay.

 

Ben seninle "ispatsızlık yalandır" da mutabıkım. Diğerleri de en az bu kadar önemli.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hımm. başkası yazınca laf kalabalığı dersin(yukarda yazmışsın), ama sen yazınca laf kalabalığı olmaz. Laf kalabalığı bir cümleyle olmuyor mu?

 

laf kalabaligi dedim cunku ozu kapsayan bilgi vurgulanmamis

 

Laf kalabalığını bırakalım da yazdığını doğrula önce. İnanmakla her şey olur dedin. Hareketsizliğe inandık mesela, durağanlık mümkünmü olacak mı?

 

inanmak soyle ;

 

benim basima neden hep kotu olaylar geliyor diyen biri farkinda olmadan bunu kendine bir inanc haline getirmistir

 

ve heryerde bunun tedirginligini gosterir , bilinc altina inildiginde ise iyi olan seylere karsi duyarsiz oldugu gorulur

 

 

 

Ateistler bile kendi inanc sistemlerini ortaya koyuyorlar : ))

 

tanriyi yok saymak ta bir inanistir ; inanmadan bilinc alti meydana gelmez ...

 

 

 

Allah kelimesi Allahin kendine verdigi bir genellemedir, buna takiliyorlar : ))

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.