Misafir birce Gönderi tarihi: 24 Eylül , 2008 Paylaş Gönderi tarihi: 24 Eylül , 2008 Zorunlu eğitim 9 yıla çıkıyor Milli Eğitim Bakanlığı, zorunlu eğitimi 9 yıla çıkarmak için harekete geçti. Gelecek yıl 30 ilde 6 yaşındaki öğrencilerin anaokuluna alınması hedefleniyor. Uygulama 2010 - 2011 eğitim-öğretim yılında tüm Türkiye’ye yayılacak. ANKARA - Milli Eğitim Bakanlığı (MEB), zorunlu eğitimi 9 yıla çıkarmaya hazırlanıyor. İlk etapta okullaşma oranı en yüksek olan 30 ilde, 2 yıl sonra da tüm Türkiye’de 6 yaşındakiler için anaokulu zorunlu olacak. MEB Okul Öncesi Eğitim Genel Müdürü Remzi İnanlı, "Yüzde 60-70 zeka gerçekleştiği gerçeklestiği bir çağdır. Bu çağda çocuklarımıza ne verirsek onu alıyorlar, aldıkları eğitimle hayat boyu başarı sağlıyorlar" dedi. Zorunlu anaokulu hedefine ulaşmanın pek de kolay olmadığının altını çizen İnanlı, şöyle konuştu: "Gönlümüzden geçen her çocuğumuza okul öncesi eğitim yaptırmaktır. Ama bizde bir yaş grubunda öğrencimiz çok, ortalama 1 milyon 100 bin öğrencimiz var. Bir yaş grubunu okullaştıracağım dediğiniz zaman 1 milyon 100 öğrenci çıkıyor. Bunun için öğretmen gerekli, bina gerekli araç gereç gerekli." Türkiye’de 6 yaşındaki öğrencilerin yüzde 44’ü okula başlıyor. Uygulamanın gerçekleşebilmesi için 7 bin anaokulu ve 25 bin öğretmene daha ihtiyaç bulunuyor. Milli Eğitim Bakanı Hüseyin Çelik, konu ile ilgili olarak "Türkiye genelinde uygulamaya geçmenin getireceği maliyetin büyük olacağının farkındayız. Ancak pilot uygulamanın yapılacağı 30 ilde okullaşma oranı zaten yüksek olduğu için eksiklikleri tamamlamak çok da zor olmayacaktır" dedi. Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Φ FUZULİ Gönderi tarihi: 27 Eylül , 2008 Paylaş Gönderi tarihi: 27 Eylül , 2008 Bir yenilik yaparken, bir sistemi düzeltmeye iyileştirmeye çalışırken en büyük problemimiz, hele bir başlayalım sonra sistem kendi oturur,düzelir anlayışı.Herhangi bir sistemdeki eksikliği,yanlışı gidermeden o sistemin başka bir yerinde yeni bir değişiklik yapmak yeni sorun alanları oluşturmaktan başka bir sonuç doğurmuyor geneli itibariyle.Ana sınıfının zorunlu olması ana sınıfının öneminin kavranmasına amenna da ana sınıfına gelene kadar ki eğitimin sorunları hala yerinde sayıyor.Müfredat değişikliğine gidildi lakin değişklik kitap üstünde kalmak zorunda bu aşikar bir vaka örneğin.Bu müfredatla eğitim-öğretim şartları değişmemiş bir ortamda yapılabilecek fazla da bir şey yoktur.Her iyi niyet her zaman iyi sonuç doğurmaz.Ama iyi niyeti görebilmek de büyük mutluluk verici bir durum. MUHABBETLE... Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.