Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

said nursinin hataları


kursatotcu

Önerilen İletiler

dedi:bi tane sor cevabını al sonra yine Allah izin verirse ( ki sen bu cümleye itiraz edersin şimdi bizde cevap verelim sana ...

cevap: izin vermezse cevap veremeyecen mi? veremeyecem dersen zina edenlere izin mi verdi yani? evet dersen peki zina etmek isteyenlere izin vermediği oluyo mu? oluyo dersen. eeeeee bu yine ayrımcılık olmuyomu

 

 

SEN BURDA T.DURSUNU açık bir dinsizlik yaparak pek tehlikeli değil ama bedüzzeman haşa gizli bir tehlikedir insanlar ona güveniyor demekle ....

hiç düşündünmü acaba sen t.dursunu kötüleyerek sözde ona karşı olduğunu gösterip saman altından kendi zararlı fikirlerini dayattığını.yani ASRIN MEDARI İFTİHARI olan bir zata ki ( eserleri çok itibar görmüştür ) isnat etmeye çalıştığın çirkefi kendin bizzat yapıyorsun...

senin şukadar yorulmana ve gayretine şaşırıyorum ve aklıma bakiül gargadda geçen olay geliyor burada herkesle paylaşalım

 

 

4798 - Hz. Ali (R.a) anlatıyor: "Biz bir cenaze vesilesiyle Baki'u'l-Ğarkad'da idik. Derken yanımıza Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm çıkageldi ve oturdu. Biz de etrafında (halka yapıp) oturduk. Elinde bir çubuk vardı. Çubuğuyla yere birşeyler çizmeye başladı. Sonra:

 

"Sizden kimse yok ki, şu anda cennet veya cehennemdeki yeri yazılmamış olsun!" buyurdular. Cemaat:

 

"Ey Allah'ın Resûlü, dedi. Öyleyse hakkımızda yazılana itimad edip ona dayanmayalım mı?"

 

"Çalışın, buyurdular. Herkes kendisi için yaratılmış olana erecektir. Cennetlik olanlar, saadet(e götüren) amelde (muvaffak) olacaktır. Şekâvet ehli olanlar da şekâvet(e götüren) amelde (muvaffak) olacaktır!"

 

Sonra şu ayeti tilavet buyurdular. (Mealen): "Kim bağışta bulunur, günahtan kaçınır ve dinin en güzelini tasdik ederse, biz de ona hayır ve kolaylık yolunu kolaylaştırırız" (Leyl 5-7).

 

bazı kaynaklarda şu ilavelerde vardır.

 

4800 - İbnu Mes'ud (R.a) anlatıyor: "Sâdık ve Masdûk olan Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki:

 

"Sizden birinin yaratılışı, annesinin karnında kırk günde cem olur. Sonra bu kadar müddetle "alaka" olur. Sonra bu kadar müddette "mudga" olur. Sonra Allah bir meleği dört kelimeyle gönderir: (Bu melek) rızkını, ecelini, amelini, şaki veya said olacağını yazar, sonra ona ruh üflenir. Kendinden başka ilah olmayan zâta yemin olsun, sizden biri, (hayatı boyunca) cennet ehlinin ameliyle amel eder. Öyle ki, kendisiyle cennet arasında bir zirâlık mesafe kaldığı zaman ona yazısı galebe çalar ve cehennem ehlinin ameliyle amel ederek cehenneme girer. Aynı şekilde sizden biri (hayatı boyunca) cehennem ehlinin amelini işler. Kendisiyle cehennem arasında bir ziralık mesafe kalınca yazısı ona galebe çalar ve cennet ehlinin amelini işleyerek cennete girer."

 

Buhari, Kader 1, Bed'ü'l-Halk 6, Enbiya 1, Tevhid 28; Müslim, Kader 1, (2643); Ebu Davud, Sünnet 17, (4708); Tirmizi, Kader 4, (2138).

 

burda yazısı ona galebe çalar ifadesine dikkat edin. çoğu buna şaşıyor. bağırarak ifade ediyorum:

yazısı galebe çalanlardan murad, Allah her şeyi bilir. dolayısıyla bir kulun ne yapacağını hangi yolu seçeceğini yalnız Allah bilir.herşeyi bilir ve yazılmıştır herşey. ama bizim anladığımız manada yazımıdır değilmidir vasfını ancak Allah bilir.zira o ilahtır.ve kul zahiren çok iyi bir yol tutmuş ve cennete koşuyor olsada sonunda ne yapacağını Allah bilir ve onun yapacağı işi fiili evvelden bildiği içinde onun yazdığı yazı galebe çalar. burda galebe çalar demekten muradım kulunu cehenneme zorla gönderir manasında değil değildir.kulun sonunu Allahın mutlak olarak bildiğini ifade eder.ve bu bilgiyle yazdığı yazıda sonunda Allahın dediği gibi çıkar manasına gelir.

 

neden bu kadar körü körüne gidiliyor bu mevzulara anlamakta güçlük çekiyorum zannımca kafa almıyor veya kafa fenerinin ışığı yetmiyor. üstad hz. nin bedüzzemanın hakkında yazıp çizdiğin şeyler senin ıq seviyeni zaten ortaya koymaya yetmiş.şunu samimiyetle ifade ediyorum zamanı oldukça az olan bir insanım hatta bazan günlerce nete giremiyorum yoksa şu yazıp çizdiklerine karşılık çok fazlaca cevap alırdın benden ya neyse. (IMG:style_emoticons/default/cool.gif)

 

dedi:bi tane sor cevabını al sonra yine Allah izin verirse ( ki sen bu cümleye itiraz edersin şimdi bizde cevap verelim sana ...

cevap: izin vermezse cevap veremeyecen mi? veremeyecem dersen zina edenlere izin mi verdi yani? evet dersen peki zina etmek isteyenlere izin vermediği oluyo mu? oluyo dersen. eeeeee bu yine ayrımcılık olmuyomu

 

bak ; ikna olmayacağını bildiğim halde cevap verecem sana :D

eğer rabbim izin vermezse cevap veremezdim doğrudur.

zina edenlere izinmi verdi? demişsin evet yazdıklarımı okumuyorsunki okusaydın orda kısa ve doyurucu bir uslupla ifade ettim. evet şer olsa bile kul bir şeyi yapmak dilerse Allahta onu yaratır zira yaratan o dur ve bu işte kendisine ortak kabul etmez kulunun kendi fiilini yaratma gibi bir durumu söz konusu değildir.ve bu yönde kulunu iradesiyle baş başa bırakması ; git zina et manasında değildir. o zina etmeyin ceza veririm buyuruyor kul edecem diye ısrar ediyor ve bu fiili yapma yolunda arzusunu ortaya koyup sebepler dairesinde bu işe girişiyor ve Allah herşeyi olduğu gibi bu işide yaratıyor zira yaratması dilemesi olmasa hiçbirşey olmaz.

 

zina etmek isteyenlere izin vermediği oluyo mu? oluyo dersen. eeeeee bu yine ayrımcılık olmuyomu

 

demişsin bununda cevabı budur ki; zina etmek isteyenlerede izin vermediği oluyordur,hatta bak bu konuda bir hadis vardır ;

4276 - Hz. Ebu Hüreyre radıyallahu anh anlatıyor: "Resûlullah aleyhissalâtu vesselâm buyurdular ki: "Allah kıskançtır, mü'min de kıskançtır. Allah'ın kıskanması, mü'minin Allah'ın haram ettiği şeyi yapmasıdır." hatta bazı yerlerde fasıkı mahrum diye tabir edilir.yani içinden günaha meyleden ancak Allahın kulunu günaha girmekten koruduğu kimsedir bu. ve bu ayrımcılık değildir senin sandığın gibi ...o kul Allaha karşı gelmekten sakınır Allahta onu günahtan sakınır ve ona günaha girmeyi nasip etmez bunda şaşılacak ne var anlamıyorum .hem ne biliyorsun ki bir yerden kısılan , kaldırılan bir imtihan başka yerden farklı bir şekilde o kula tevdi edilmiyor ? sen tüm meseleleri at gözlüğü takarak görmeye çalışıyorsun .

geç bunları aslanım Allah kimi kime karşı kayırsın ne saçma bir çıkarım bu be?Allah diyorsun sonra kayırma diyorsun evet kürşat başka sorun varsa sor ama tek tek sor senin bütün sorularına Allahın izniyle bende bir cevap olacaktır(senin sevmediğin bir cümle bense hastasıyım )

 

vesselam...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • Cevaplar 186
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

o halde söle: insanların seçimlerini, düşüncelerini allah mı yaratır? mesela biri allaha sövse bu düşünceyi onda allah yaratttı diye mi bu şahıs sövdü?

 

Allah EL_HALIK yaratıcıdır halk eder . düşünce olayına gelince düşünce zihinde başlayıp orda devam eden bir süreçtir.Ve Allah kuluna verdi bunu kullanma gücünü .tıpkı ham maddeyi kuyumcuya verirsin kuyumcu onu işler ve güzel bir ziynet yapar .veya Allah toprağı yarattı ama onu sürüp ekip biçmeyi kullarına bıraktı, hikmeti gereğidir bunlar.aynen bu misaldeki gibi Allah kuluna beyin verdi düşünme kabiliyeti verdi doğruyu yanlışı belirtti kulda bunları kuyumcunun altını çiftçininde toprağı işlediği gibi işliyor ve sonuçta bu işide Allah yaratmış oluyor.

Yani sen şimdi bu mantıkla bakarsan olaya dersinki çiftçi elde ettiği tahılı vs...kendi yaratıyor...hayır beyefendi öyle değil işte izahı budur cüzi irade de budur...düşüncede böyledir Allah sana düşünecek beyni veriyor sen onu şekillendiriyorsun Allahta topraktan hububatı bitirdiği ,çıkarttı gibi senin düşünme sürecinin sonunda yaratıyor bunu ....umarım anlamışsındır...

Bak Allah sanada vermiş hammaddeyi sende az kullan daaa...

vesselam...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ya himyata sorum zor değil evet mi hayır mı? allah mı yaratıyo neyi düşüneceğini? sana düşünme kabiliyetini verip vermedini sormuyom ben.

güzel kelimesini örnek alalım bu bir düşüncedir bunu bende allah mı yarattı? net söle. bırak kabiliyeti filan. şimdi kırmızı diye düşündüm, bunu allah mı yarattı? yani ayrı ayrı düşünceleri soruyom. evet alah yaratıyo dersen. şimdi söle allaha sövme düşüncesinide mi kulunda allah yarattı?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ya himyata sorum zor değil evet mi hayır mı? allah mı yaratıyo neyi düşüneceğini? sana düşünme kabiliyetini verip vermedini sormuyom ben.

güzel kelimesini örnek alalım bu bir düşüncedir bunu bende allah mı yarattı? net söle. bırak kabiliyeti filan. şimdi kırmızı diye düşündüm, bunu allah mı yarattı? yani ayrı ayrı düşünceleri soruyom. evet alah yaratıyo dersen. şimdi söle allaha sövme düşüncesinide mi kulunda allah yarattı?

bende sana şunu sorayım o halde ;

sana senin için toprağı yaratan Allah ne ekeceğini senin elinemi vermiş yoksa ekeceğin şeyide ekme işinide O mu üstlenmiş.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ekeceğim şeyi de ekme işininide allah yarattı

bak sen işi polemiğe sürüklüyorsun.sana yazdım yine yazıyorum.

 

 

Allah EL_HALIK yaratıcıdır halk eder . düşünce olayına gelince düşünce zihinde başlayıp orda devam eden bir süreçtir.Ve Allah kuluna verdi bunu kullanma gücünü .tıpkı ham maddeyi kuyumcuya verirsin kuyumcu onu işler ve güzel bir ziynet yapar .veya Allah toprağı yarattı ama onu sürüp ekip biçmeyi kullarına bıraktı, hikmeti gereğidir bunlar.aynen bu misaldeki gibi Allah kuluna beyin verdi düşünme kabiliyeti verdi doğruyu yanlışı belirtti kulda bunları kuyumcunun altını çiftçininde toprağı işlediği gibi işliyor ve sonuçta bu işide Allah yaratmış oluyor.

Yani sen şimdi bu mantıkla bakarsan olaya dersinki çiftçi elde ettiği tahılı vs...kendi yaratıyor...hayır beyefendi öyle değil işte izahı budur cüzi irade de budur...düşüncede böyledir Allah sana düşünecek beyni veriyor sen onu şekillendiriyorsun Allahta topraktan hububatı bitirdiği ,çıkarttı gibi senin düşünme sürecinin sonunda yaratıyor bunu ....umarım anlamışsındır...

 

bu yazıyı neden tekrar ettim ,çünkü sen çok ters bir cevap vermişsin aklın sıra bana benim cevabım olsun diyerek sunmuşsun bunu ama durum senin anladığın gibi değil. şimdi ben desemki: tarlayı ekim işini biz yapıyoruz Allah değil... bana hemen diyeceğin şey şu o zaman Allah yaratmıyor biz yaratıyoruz olurdu.

 

peki Allahın bu noktada sana kullanma yetisi vermesi onun uluhiyetinden birşeymi eksiltecek lütfen kürşat

ağzında gevelediğin şeylere dikkat et canım . bunu oku sonra sana başka suallerim olacak..

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

anladım yaratma konusundaki fikrini başka yerden dalcam: kulların hareket ve düşümceleri allahın ezeli iradesiyle mi oluyo yoksa iradesinin dışında mı oluyo

ısrarla yanıt bekliyom

 

 

bun yanıtı kolay bir soru. buna geçmeden önce bana cevap verir misin. sonra hemen bu konuya döneriz arkadaşım olurmu.

 

 

**** son söylediğim söze bir itirazın var mı varsa nedir? açıklarmısın ...

 

******* son söylediğim söz bunlar:

 

Allah EL_HALIK yaratıcıdır halk eder . düşünce olayına gelince düşünce zihinde başlayıp orda devam eden bir süreçtir.Ve Allah kuluna verdi bunu kullanma gücünü .tıpkı ham maddeyi kuyumcuya verirsin kuyumcu onu işler ve güzel bir ziynet yapar .veya Allah toprağı yarattı ama onu sürüp ekip biçmeyi kullarına bıraktı, hikmeti gereğidir bunlar.aynen bu misaldeki gibi Allah kuluna beyin verdi düşünme kabiliyeti verdi doğruyu yanlışı belirtti kulda bunları kuyumcunun altını çiftçininde toprağı işlediği gibi işliyor ve sonuçta bu işide Allah yaratmış oluyor.

Yani sen şimdi bu mantıkla bakarsan olaya dersinki çiftçi elde ettiği tahılı vs...kendi yaratıyor...hayır beyefendi öyle değil işte izahı budur cüzi irade de budur...düşüncede böyledir Allah sana düşünecek beyni veriyor sen onu şekillendiriyorsun Allahta topraktan hububatı bitirdiği ,çıkarttı gibi senin düşünme sürecinin sonunda yaratıyor bunu ....umarım anlamışsındır...

 

bu yazıyı neden tekrar ettim ,çünkü sen çok ters bir cevap vermişsin aklın sıra bana benim cevabım olsun diyerek sunmuşsun bunu ama durum senin anladığın gibi değil. şimdi ben desemki: tarlayı ekim işini biz yapıyoruz Allah değil... bana hemen diyeceğin şey şu o zaman Allah yaratmıyor biz yaratıyoruz olurdu.

 

peki Allahın bu noktada sana kullanma yetisi vermesi onun uluhiyetinden birşeymi eksiltecek lütfen kürşat

 

 

****kürşatcım bu konuda bir itirazın var mı açıklarmısın...böyle sırayla gidelimki ne konuştuğumuz anlaşılsın olurmu!!!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

oldu yanıt verecem şunu sölim bu cevapla binlerce kez karşılaştım ama kiatplarda değil sokakta. insanlar genelde böle yanıt verir. çünkü onlar genelde kendilerine çokça güvenir. kendilerince bu laflarla olaya çözüm getirdiklerini samimi olarak düşünürler. oysa kitaplarda yani kader ile ilgili kitaplarda böle cevaplar pek verilmez. çünkü çok seviyesizce bir yanıttır bu. neden mi? iice bak : zira ortada şu meşhur soru duruyor: "cüzi iradeyi allah mı yarattı?"

cüzi irade ise açıkça şudur: insanın bir eylemi yapmadan önce yapmak istemesidir. yani bu kadar basit. ben mesela musluğu açmak istedim ve kalkıp açtım. bu örnekte "musluğu açmak" isteğime, cüzi irade denir. burada bilinen meşhur soru şu: "benim musluğu açma düşüncemi allah mı yarattı?" ama senin verdiğini sandığın cevap, bu işlerden anlayanları asla aldatamaz. zira bu işlerden (kelam ilmi) anlayanlar, ne sorulduğunu ve ne maksatla sorulduğunu hemen anlarlar. senin o şekilde verdiğin yanıtın aslında kaçamak olduğunu anında anlarlar.( örnek ihgg nikli şahıs, boşuna demiyor: düşüncemizi allah yaratmaz, biz yaratırız" diye. çünkü o şunu biliyor: "düşüncemizi, seçimimizi allah yaratır" denirse, bu cebr olur. istersen ona bunu sorabilirsin) ama bu işlerden anlamayan yani kelam kitapları okumamış itikadi (inanç) mezheplerinin görüşlerini incelememiş insanları tatmin edebilir. ama sen ben gerçeği arıyorum diyorsan söleyim: düşüncelerimizi allah yaratır dedikten sonra cebri inkar eden fırka mezhep yoktur.

bunu kafana kazı artık nası kazırsn orasını bilmem. sen millete bakma. dediğim doğrudur. iiiiice bak ehli sünnet deniyo ya, biliyon demi. ha onların amelde (namaz oruç gibi ibadetlerde inanç nakleden mezhepler)mezhepleri var ya hanefi şafi gibi. ha bi de ehli sünnetin inançta (itikadda) mezhepleri vardır. bunlar iki tanedir. bi kere bu bil. devam ediyom: bu iki mezhepten biri eşariliktir ki bu mezhep hareketlerimizi ve düşüncelerinizi yani seçimlerimizi allah yaratır der ve cebircidir bunlar. öbür mezhep aslında dünyadaki en yaygın mezhep olan maturidiliktir. şafilerinde tamamına yakını aslında bu mezheptendir. ama kendilerini eşariyiz diye tanıtırlar. eşariyyenin cebriyeci olduğunu bilmezler zaten onlara da bu pek anlatılmaz (ve onlarda kendilerine aktarılan bilgilere kuşkuyla bakmayı pek öğrenememişlerdir) ki bu maturidi mezhebi özgür iradeyi savunur. ancaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak

cüzi iradeyi allah yaratmaz derler. bizde yaratmayız derler (tek yaratıcı allahtır derler) ilginç izahları vardır ama bunlar sahtekarlıktır neyse dicem şu: bu iki mezhep bin yıllıktır. yani bu maturidiler bu kadar tanınmış şahsiyet, neden cüzi iradeyi allah yaratmaz dedi? bi düşün bakalım. bu kadar kolay mı. bu kolay olsa onalrda senin gibi cevap verirlerdi.

sana hayati tavsiyem şudur: kelam kitaplarını oku. o kitaplarda bazı mezheplerin görüşleri ve delilleri anlatılır. yani geçmişte yaşamış insanların çabalarından faydalan. herşeyi sen bulamazsın.

kızdın mı bana

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

oldu yanıt verecem şunu sölim bu cevapla binlerce kez karşılaştım ama kiatplarda değil sokakta. insanlar genelde böle yanıt verir. çünkü onlar genelde kendilerine çokça güvenir. kendilerince bu laflarla olaya çözüm getirdiklerini samimi olarak düşünürler. oysa kitaplarda yani kader ile ilgili kitaplarda böle cevaplar pek verilmez. çünkü çok seviyesizce bir yanıttır bu. neden mi? iice bak : zira ortada şu meşhur soru duruyor: "cüzi iradeyi allah mı yarattı?"

cüzi irade ise açıkça şudur: insanın bir eylemi yapmadan önce yapmak istemesidir. yani bu kadar basit. ben mesela musluğu açmak istedim ve kalkıp açtım. bu örnekte "musluğu açmak" isteğime, cüzi irade denir. burada bilinen meşhur soru şu: "benim musluğu açma düşüncemi allah mı yarattı?" ama senin verdiğini sandığın cevap, bu işlerden anlayanları asla aldatamaz. zira bu işlerden (kelam ilmi) anlayanlar, ne sorulduğunu ve ne maksatla sorulduğunu hemen anlarlar. senin o şekilde verdiğin yanıtın aslında kaçamak olduğunu anında anlarlar.( örnek ihgg nikli şahıs, boşuna demiyor: düşüncemizi allah yaratmaz, biz yaratırız" diye. çünkü o şunu biliyor: "düşüncemizi, seçimimizi allah yaratır" denirse, bu cebr olur. istersen ona bunu sorabilirsin) ama bu işlerden anlamayan yani kelam kitapları okumamış itikadi (inanç) mezheplerinin görüşlerini incelememiş insanları tatmin edebilir. ama sen ben gerçeği arıyorum diyorsan söleyim: düşüncelerimizi allah yaratır dedikten sonra cebri inkar eden fırka mezhep yoktur.

bunu kafana kazı artık nası kazırsn orasını bilmem. sen millete bakma. dediğim doğrudur. iiiiice bak ehli sünnet deniyo ya, biliyon demi. ha onların amelde (namaz oruç gibi ibadetlerde inanç nakleden mezhepler)mezhepleri var ya hanefi şafi gibi. ha bi de ehli sünnetin inançta (itikadda) mezhepleri vardır. bunlar iki tanedir. bi kere bu bil. devam ediyom: bu iki mezhepten biri eşariliktir ki bu mezhep hareketlerimizi ve düşüncelerinizi yani seçimlerimizi allah yaratır der ve cebircidir bunlar. öbür mezhep aslında dünyadaki en yaygın mezhep olan maturidiliktir. şafilerinde tamamına yakını aslında bu mezheptendir. ama kendilerini eşariyiz diye tanıtırlar. eşariyyenin cebriyeci olduğunu bilmezler zaten onlara da bu pek anlatılmaz (ve onlarda kendilerine aktarılan bilgilere kuşkuyla bakmayı pek öğrenememişlerdir) ki bu maturidi mezhebi özgür iradeyi savunur. ancaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaak

cüzi iradeyi allah yaratmaz derler. bizde yaratmayız derler (tek yaratıcı allahtır derler) ilginç izahları vardır ama bunlar sahtekarlıktır neyse dicem şu: bu iki mezhep bin yıllıktır. yani bu maturidiler bu kadar tanınmış şahsiyet, neden cüzi iradeyi allah yaratmaz dedi? bi düşün bakalım. bu kadar kolay mı. bu kolay olsa onalrda senin gibi cevap verirlerdi.

sana hayati tavsiyem şudur: kelam kitaplarını oku. o kitaplarda bazı mezheplerin görüşleri ve delilleri anlatılır. yani geçmişte yaşamış insanların çabalarından faydalan. herşeyi sen bulamazsın.

kızdın mı bana

 

 

bak kürşat ;

sana kızmadım desem yalan olur...ama kızmamı geç sen şimdi...

ayrıca bana oku diye yönlendirdiğin yerler içinde teşekkürler.

*şimdi senin şu yazdığın şeylerin hepsine birden değilde sadec şu meselene izah getirecem anlarsan mesele biter...

 

*benim sana anlatamadığım seninde anlamadığın mesele şu;

 

_____cüzi irade ise açıkça şudur: insanın bir eylemi yapmadan önce yapmak istemesidir. yani bu kadar basit. ben mesela musluğu açmak istedim ve kalkıp açtım. bu örnekte "musluğu açmak" isteğime, cüzi irade denir. burada bilinen meşhur soru şu: "benim musluğu açma düşüncemi allah mı yarattı?______diyorsun....

 

*şimdi bunu açıklamaya başlayacam;

düşünce eylemini tamamen soyutlaştırıp kavramaya çalışman seni yanıltıyor . öncedende belirttim somutlaştırdım şimdi ek bişey ilave edeyim.

düşünce olayı soyut ve beyinden bağımsız değildir yani...sen belki düşünürken bunu anlıyamayabilirsin ancak insan beyninde kodlanmış (genleri düşün) bazı hissiyatlar gibi mesela sevgi korku vs...bunlar gibi maddi olarak şimdi terimsel ifadesini tam yapamacağım bazı maddelerin farklı hareketlerde bulunmalarıyla meydana gelen bir fiildir...yani aslında temelde böyle bu mesele..bilgisayarı düşün nasılki disklerine bilgiler yüklenir ve bu bilgiler diskin içinde bulunan maddelerin şekillenmesiyle meydana gelirse kürşat beyinde böyledir yani...

 

ve bu mısalde sen diyorsun ki düşünce eylemini kim yaratıyor.ortada bir beyin var ve bu beyne düşünce olayını gerçekleştirecek maddi ortam sunulmuş.dolayısıyla kim yaratmış oldu tek cevabı var bunun Allah azza ve celle...

şimdi işin bize bakan yönünde ne var ona bakalım ;

bize hazırlanmış sunulmuş bu maddi sistemi bir eyleme dönüştürme yetisi verilmiş...tıpkı bilgisayara komut verilmesi gibi ...hazır olan yaratılmış olan sistemi biz harekete geçirip kullanıyoruz...işte dikkat et buraya......!!! buna cüz_i irade denir kürşat .burda bizim tarafımızdan yaratılan bir durum yok.bunu kafana sok arkadaşım...sadece sunulanı kullanma var...

 

şimdi bu mesele bitti başka sorun yoksa ben soracam ....

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

öle. sadece ilimdir dedim allah için. ama bu aralar şöle bi durum var. allah cisim dedim. hem olaylar bilgisine göre oluyo dedim yani.

aslında allaha cisim diyenler evveldende vardı. ben birçok görüşü birleştirdim bu görüşlerin tamamına yakını akımlardan mezheplerden alıntıdır

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

öle. sadece ilimdir dedim allah için. ama bu aralar şöle bi durum var. allah cisim dedim. hem olaylar bilgisine göre oluyo dedim yani.

aslında allaha cisim diyenler evveldende vardı. ben birçok görüşü birleştirdim bu görüşlerin tamamına yakını akımlardan mezheplerden alıntıdır

 

 

 

 

 

Bu yazdığını az daha açarmısın.ne demek Allah sıfatı olmayan (haşa) bir zattır... veya cisimdir...

 

 

 

bu halde senin mantığınla Allah yarattğı şeyler gibi oluyor(haşa).

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

ya

sıfatları olmamasını forumlarda çok yazdım. görmez duymaz dedim. ispatını yaptım. ara kursatotcu googleden veya yahoodan burda yoksa başak forumlarda var. bu konu çok karışık.allahın iradesi olmaması konusu çok önemli. ben iradesi yok demiştim

 

 

 

kürşatcım zaten senin nerde ne düşündüğünü biliyorum benim bunu sormamdaki maksadım tartışmanın seyrini bozmadan devam etmesini sağlamak...

 

 

 

 

 

şimdi bu meseleyi sorgulayalım;

 

 

 

Allah görmez duymaz demişsin(haşa)...

 

 

 

kürşat o halde buna yani bu inandığın şey her neyse nasıl oluyorda Allah diyebiliyorsun...

 

senin mantığına göre ....bana şunun cevabını ver kısaca ;

 

 

 

* Allahın görmesi duyması ve iradesi sana göre varmı yokmu?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

yok

 

 

 

 

 

peki o zaman Allahın dilemesi yoksa sana göre tabi...burdan şu çıkıyor;

 

 

 

senin anlayışına göre mahlukatın tamamı kendiliğinden vucuda gelmiş oluyor...çünkü dileyen bir yaratıcı yani irade sahibi bir yaratıcı yoksa bir şeyi yaratmayı da dileyemez dolayısıyla herşey kendiliğinden vucuda gelmiş oluyor...ve bu mantığın kesin çıkarımına göre kürşatcım sen aslında hiç bir şeye inanmamış oluyorsun...farkında mısın ...

 

 

 

cevap bekliyorum ama kısa olursa sevinirim...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

yanlış bi düşünce. ben alemi allahın yarattığına inanıyom. sudurcuyum ben

 

 

 

kürşatcım ben seninle, suduru, talesi,farabiyi vs...tartışmıyorum.seninle senin kafandakileri tartışıyorum.

 

bana cevabını sen ver şimdi tutup beni aristoya ,farabiye vs...sudurculara havale etme arkadaşım .böyle bir metod izleyeceksek , biz susalım onlar konuşsun...zaten yazılan yazılmış çizilen çizilmiş ...

 

sen şimdi kendi namı hesabına bana cevap ver;

 

senin bu inancına göre Allahın dilemesi yoksa. varlık nasıl vucuda geliyor... Bana kısa bir cevap ver.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.