Misafir birce Gönderi tarihi: 1 Aralık , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 1 Aralık , 2007 Aristion Aniti, I.Ö. 510-5 Artistion ( tabana yazın bu ad " iyi " veya " soylu " anlamına geliyor ) zırh giyiyor ve mızrak tutuyor, ama apır zırhlı bir piyade askerinin zırh takımını tamamlayan migferi, kılıcı ve kalkanı bulunmuyor. Savaşma ve yasama bicimi Aristion gibi bir soyluyu gönüllü olarak atından indirip Yunanistan ' ın klasik cagını törenle başlatan Atina' nın sık saflarla yürüyen mızraklı ve kalkanlı asker alayındaki sıradan ciftci yurttaşların saflarına, onlarla eşit olarak sokmuştur. Burada klasik sanat biceminin eski ( arkaik ) katılıktan büyümekte olan, belki de Atina' nin altın cağında kahramanlık egozmiyle kent devletine kişisel olarak boyun eğiş arasındaki nazik dengeyi koruyan siyasal beceriyle benzeşen bir teknik beceriyle, doğalcıliğı ( önkol kaslarına bakın ) gelenekle dengelediği görülüyor." ~~~ Posedion, I.Ö. 470 - 450 , Cape Artemision, Ulusal Müze Atina. Çağımızın gözleri raslantı sonucu korunmuş bu ( ve birkac tane daha ) az sayıdaki yapıtlarda doğruluğuna ulaşan klasik Yunan yontusunun estekik gücünü tatmak olanağını bulur. Bronzdan Poseidon beşinci yüzyılın hicbir ünlü yontucusunu atledilemiyor. Her olasilikta, burada o cagin Atina atölyelerinin siradan bir ürünüyle karsi karsiyayiz. ~~~ Athena Başı. museo Civico, Bologna Toprak ( lemnias ) Athena, Phideas eliyle gelmiş olabilen yontuyuyu kopya, yüzyıllarca sonra Roma zevkinin, Yunan sanatının en hayranlık uyandıran dönemi olarak I.Ö. beşinci yüzyılı benimsedikleri sıralarda yapılmıştır. ~~~ Adı bilinmeyen bir Romalının Tasviri. I.Ö. birinci yüzyil. Güzel Sanatlar Müzesi, Boston. Adları bilinmeyen bu iki Romali' nın tasvirleri, Yunan yontucuları Roma' nın aile tasviri beğgenişine uygun çalısmak amacıyla ustalıklarını ortaya koydukları zaman neleri yaratabildiklerini gösteriyor. ~~~ Romalı bir kadının tasviri, I.S. 54 - 117. Palazzo Capitalino, Roma ( I.Ö. birinci yüzyıl ) yalınlığı ve gözle görülür gercekciliğiyle Roma' yı yücelten enerji, özdisiplin ve yönetme alışkanlığnı ifade ediyor. Ikinci büst, yaklaşık bir yüzyıl sonrasına ait, tıpki kadının kule gibi dik duran yapılı bukleleri ilgiyi dağıttıgı, ama altındaki güclü ve magrur yüzü gizleyemediği gibi, imparatorluğun saray yaşamının zarif yapayliğinin gecmişin daha katı özellikleri üzerinde yükseldiği zaman. Taclı Kadın Başı. I.S. ikinci yüzyıl, Fransa' da Vienne' den. Lyon Müzesi, Fransa Klasisizm, bu iki başın yapıldıgı I.S. ikinci yüzyıla kadar toprak sahibi bir azınlık icin zarif bir başarı sayılmıştır. Taclı Kadın, Gala' daki bir kentin ' ruhunu' simgeliyor -tam beş yüz yıl önce Helenistik doğuda bulunan bir geleneksel canlandırma. Yontucunun eski motiflerin aynısını yapma becersinden ve bicimden bir şey eksilmemiş, ayrıca yapıtı gecmişin izlerini taşıyor. . . Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Misafir birce Gönderi tarihi: 1 Aralık , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 1 Aralık , 2007 Marcus Aurelius' un Büstü, I.S. ikinci yüzyıl, Avenchez Müzesi, Isvicre Stoaci filozof ve imparator Marcus Aurelius' un büstü teknik olarak daha az başarılı ama inanılacak eskimiş tanrılar ve kişileştirilmiş kentlerden daha iyi bir şeye duyulan özlemi ifade edebiliyor ~~~ Eutropus' un Tasviri, ücüncü ve beşinci yüzyıllar. Kunsthistorisches Müzesi, Viyana. Yeni Bizans biçeimi üçüncü ve beşinci yüzyıllar arasında bir tarihte yapilmış böyle bir büstle kendini göstermeye başlıyor. Hiristiyanlığın doğusu, barbar yayılmaları ve Roma Imparatorluğunun parcalanması sanatta burada gösterilen değişimle cakişır. Aslında, bu büst insanlar dünyasından duyulan düş kırıklığını ve ilk Hiristiyanlığın üzerinde büyüdüğü aşkıncı gercekten sonraki bir uğraşı anlatıyor gibi. ~~~ Aventicum' dan Isvicreli Baş, Avenchez Müzesi, Isvicre. Bu baş Isvicre' de bir Roma sit alanında bulundu. Bu acaip ve carpıcı yapıtin gerisinde Greko - Romen ustalılar ve yerli sanat geleneği ( belki tahta kullanılan ) arasında oluşmuş bazı birbirine karışma ve capraz birleşme olguları yatıyor olmalidır. ~~~ 1- Atinalı veya Romalı, I.S 2 - 3 yüzyıl. Lahor, Pakistan Bir sanat bicemi zaman ve uzam icinde ilerlerken şaşırtıcı bicimlerde değişir. Buradaki dört resim, Gereko Romen kültürünün benimsemiş bir taşralının veya Greko - Romen kültürünün bir misyonerinin dik dik bakan sağlıklı Atinali kadını ( veya Romalı ) yonttuğu yaklaşik I.S 100 ' den başlayan bütün Avrasya' nin üc dört yüzyıllık bir dönemine ratlayan ilişkilerini göstermek üzere secilmiştir ~~~ 2- Buda, I.S. 4. yüzyıl Lahor, Pakistan Taşralı Greko - Romen sanatın, aynı bölgeden ve yaklaşık aynı zamandan kalma ikinci bir yontuda yeni bicimlerde kullanılışı görülebilir. Burada sanatcı, Buda' yı tasvir etmek icin topuz ve toga gibi Greko - Romen motifler kullanmıştır. ~~~ 1- Şansi' den Buda, I.S. 5. yüzyıl Sabavda Galerisi, Turin Digerleri, Hint - Grek Budist sanatin sundugu bicimlere dayali olarak, Buda' nin birincisinde melez bir Cin versiyonunu Hunar' dan Buda, I.S. 5. yüzyil. Waldo Ross' un armağanı. Güzel Sanatlar Galerisi, Boston. Okakura Kakuzo anısına Denmar. ikincisinde tümüyle Cinli bir versiyonunu olusturanran Cin yontularidir. Yunan sanatinin dogaci etkisinin nasil degistigini ve sonunda yalniz kivrimli kumasi degil , Buda' nin ayagini da düz, süslü ve hos kivrimlar kalibina indirgeyen Cinli yontucu tarafindan nasil karsitina dönüstürüldügüne dikkat edin . . . Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Misafir birce Gönderi tarihi: 1 Aralık , 2007 Paylaş Gönderi tarihi: 1 Aralık , 2007 Didarganj Yakshi, Mauri Hanedani, önden ve arkadan görünüs. Patna Müzesi, Hindistan ~~~ Aynali Kadin, I.S. 11. Yüzyil. Bir tapinagin süslenmelerinden görünüs. Bhuvanesvara Siddharta Orucu. I.S. 300 – 400, Sikri’ den. Lahor: Pakistan. Kaynak: William H. McNeill / Dünya Tarihi Kitabindan. Ceviren: Aladdin Şenel Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.