Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

by_bedel

Φ Üyeler
  • İçerik Sayısı

    12
  • Katılım

  • Son Ziyaret

by_bedel Hakkında

  • Doğum Günü 23-08-1982

Profil Bilgileri

  • Cinsiyet
    Erkek

by_bedel - Başarıları

Çaylak

Çaylak (2/14)

  • İlk İleti
  • Ortak Nadir
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. by_bedel doğum gününüz kutlu olsun!

  2. by_bedel doğum gününüz kutlu olsun!

  3. by_bedel doğum gününüz kutlu olsun!

  4. by_bedel doğum gününüz kutlu olsun!

  5. by_bedel doğum gününüz kutlu olsun!

  6. by_bedel doğum gününüz kutlu olsun!

  7. by_bedel doğum gününüz kutlu olsun!

  8. arkadaşım sen başlıbaşına bi çelişkisin farkındamısın bunun hem diyorsun ki olmayan birşeyin düşünülmesi algılanması tartışılması imkansızdır hemde bizim oldunu söylediğimiz düşündüğümüz algıladığımız Allah c.c varlığını kabul etmiyorsun madem bu söylediklerin imkansız sence biz neden bu imkansızları yapabiliyoruz yoksa senin söylediğin gibi bu olmayan bir şey değilmi ,varmı! bunu iice bi düşün derim... varki varlığını düşünebiliyoruz algılayabiliyoruz...anlaşılan sen bizim söylediklerimi anlayamıyorsun bu durumdada seni Allah'a havale etmekten başka çıkar yol kalmıyor...
  9. bu senin dediğin çok düz bi mantıktır bu iş senin sandığın gibi sence Allah insanları sadece sınamak için mi yarattı sence şeytan insanları yoldan saptırsın başka iş yapmasın diyemi yaratıldı okumadan araştırmadan kimseye sormadan bu tarz sorular hoş olmuyor arkadaşım tamam soru bilmiyorsan soracaksın öğrenmeye çalışacaksın ama bu senin yaptığın tarafsız objektif bi yaklaşım değil sen kafanda bi kalıp hazırlamışın her şeyi ona sığdırmaya çalışıyosun senin diğer yazılarınıda okudum onlarada cevap vermeye çalıştım sana söyleyeceğim şey bu tutumla bir yere varamayacağındır çünki sen gerçekten olayın özünü öğrenmeye çalışmıyorsun kendi doğrularını kabullendirmeye bizim inancımızda mantıksız tutarsız noktalar çelişkiler bulmaya çalışıyorsun bi yerden duymuşun insan sınav için yaratıldı şeytanda yoldan çıkarmak için şöyle olsa nolur böyle olsa nolur bu böyleyse şu şöyle olmazmı falan filan zahmet edipte anlamaya öğrenmeye çalışmamışsın belki senin sorduğun bu tarz sorulara benden alacağın cevap bu tazrda olacaktır sana daha fazla yardımcı olmak isterdim ama önce senin ön yargılarından kurtulman gerek arkadaşım sana bol şans...
  10. söze alıntı yaparak başlıyorum ama senin neden bi önceki arkadaşın sözlerinden alıntı yaparak bu cümleyi kurduğunu anlayamadığım için böyle yaptım arkadaşların yazılarının tamamını okudum onu geçim senin alıntı yaptığın kısımda nasıl bi hakaret var ki bunları söyledin onu anlayamadım ben hakaret göremiyorum... sadece buraya kadar yazdıklarım senin yaptığın alıntı ve verdiğin cevapla ilgiliydi burdan sonrasında asıl konuya devam etcem saygılar... konu başlığımız inançsızların inananları test eden ilginç soruları olarak sunulmuş öncelikle bu bizim inanmamızı imanızmı test eden bir yazı değildir bu inançsızların inançsızlıklarını onaylayan kendi inançlarını sınayan ( Allah'ın olmadığına inanıyorlar) bir yazıdır kendilerine göre cevaplanamaz sorularular , islamı ve inanları çelişkiye düşürecek sorular olduğunu düşündükleri bu sorular aslında siz ateistlerin kendinizi kandırmanızdan başka bir şey değildir umuyorsunuz ki inananlarda bu sayede sizler gibi düşünsün size yandaş çıksın yalnız kalmayasınız birileri sizleri onaylasın vay ve doğru mantıklı diyorsunuz desinler ama iş sizin sandığınız kadar kolay değildir ben inanan biri olarak bu sorulara saygı duymakla beraber şu cevabı vereceğim tabiki kendi inancıma kendi mantığıma göre öncelikle biz inanıyoruz ki Allah bizi özgür irade verdi seçimi bize bıaraktı ama neyi seçip neyi seçmiyeceğimizi biliyor ama biz bilmiyoruz eğer biz kötüyü seçeceksek ve sonucunda ceheneme gideceksek neden bu dünyadayız ki neden yaşıyoruz ki diyorsunuz bunları yaşamasanda diyecektinki bana yaşama şansı vermedinki belki ozaman daha iyi anlardım falan filan... yanı şunu söylemek istiyorum sizlerin sorduğunuz soracağınız her sorunun ve bunların cevabının tümü Allah tarafından zaten biliniyor biz diyoruz ki bize özgür irade verildi e bize bu özgür iradeyi veren bu soruları soracağımızı hesaba katmadımı sizce bu soruları sorunca bizmi haklı olacağız sizce böylece üstümüzden sorumluluk kalkmış mı olacak bu çok düz ve basit bi mantık arkadaşlar size daha önce başka bir arkadaşımında söylediği gibi bizler söz verdik bize bunu hatırlamama şansıyla.. şimdi diyeceksinizki nereden biliyorsun hani hatırlamayacaktık sen hatırlıyormusun hayır o anı kendim hatırlamdım ama bana bu hatırlatıldı bu sizler için anlımsız olabilir ama Peygamber aracılığıyla Kuarn-ı kerim aracılığıyla hatırlatıldı.. kalplerim mühürlenmesi olayıda hatırlatılmasına rağmen kabul etmeyenler için söz konusudur yoksa Allah haberdar edilmemiş hiç bir topluluk yaratmamıştır.. bütün sorulara uzun uzadıya cevap vermek istemiyorum gerçekten benim için okadar anlamsız sorularki gene olarak zaten verdiğim cevabımın arkasındayım siz bizim akımıza kara diyorsunuz ve sonra karanın aslında sarı, yeşil yada başka bi renk olduğunu söylüyorsunuz bu durumda aynı noktada buluşmamız oldukça zor oluyor bu söylediklerimden kasıt şudur mazı kavramlar konusunda aynı şeyleri nedense bi türlü kabul edemedik yani sizler zamanın yaratılmış bi varllık olduğunu Allah'ın zaman karşısında bi acizliğinin bulunmadığını bi türlü anlayamadınız habire kurgudan bilmekten önceden sonradan düşünmekten bahsedip Allah'ın bu kavramlarla ilgili çelişkide olduğunu söylüyorsunuz... bu kavramların hepsininin yaratıcısı olan Allah'ın bi insan olmadını dolayısıylada bu tür şeylerin onu bağlamayacağını bi türlü kavrayamadınız sürekli bi kalıba sığdırmaya çalışıyorsunuz sözünü ettiğimiz şey yani Allah sonsuz bir şeydir sonlu sınırlı yaratılmış olan bi akılla akılla tam olarak kavranamaz anlaşılamaz artık sonsuzluğu anlamaya çalışmaktan vaz geçin aciz olduğumuzu kabul edin ama bundada çzimeyi aşmaşın maymundan gelecek kadarda aciz değiliz bizler özeliz;) anti parantez maymun demişken aklıma geldi çarlinin ne suçu vardıda insan olamadı
  11. bizim inacımızda zaten bildiğini anlatmakla mükellefsin bu yüzdende bizim büyüklerimiz bildiklerini bizlere anlattılar anlatırkende öğrettiler bizde neyin doğru neyin yanlış olduğunu ayırabilecek yaşlardayız o halde neden gidipte bi başka dini seçmiyoruz sence hiç düşündün mü sakın demeki çevrenden dolayı falan filan... şahsım adına konuşayım ben eğer şuan buraya bu yazıları yazıyorsam bu saatte uyumuyorsam yada başka bir şeylerlerle ilgilenmiyorsam güzel dinim islamı daha iyi anlayıp kavrayabilmek için neden sadece islam üzerinde yoğunlaştın diyorsan ben bu dinde sizin söylediğiniz gibi verilen bir takım örneklerde olduğu gibi hiç bir çelişki görmedim hatta mükemmellikten başka bir şey görmedim yarın kıyamet kopacağını bilseniz bile ağaç dikin diyen bir dinin içerinde hiç bir şekilde yanlışlık bulunamayacağının farkındayım bunlar benim görüşüm benim kabulumdür sizler için bi anlam ifade etmeyebilir ama durum bundan ibaretttir şu vardırki zaten benim inancıma göre kimseye hangi dini seçeceği sorulmaz hangi dini seçtiği sorulacaktır her çocuk dünyanın neresinde olursa olsun müslüma doğar ve habersiz bırakılmış Allahın varlığının haberi verilmemiş hiç kimse yoktur her kes her türlü bahanenin arkasına sığınarak kurtulmaya çalışabilir ancak adı üstünde bahanedir ve kabuledilemez istisnasız her insan mutlaka haberdar edilmiştir... HZ Ademden bugune kadar bu düzen devam etmektedir ancak herkes tarafından aynı kabulu görmemektedir aynı kabulun her kes tarafından bilineceği gün şüpesizki Allah'ın emriyle gelecektir...
  12. Allah'ın istemediğinden kastınız görüldüğü üzre ona inanmamanızı istememesi değil mi bu durmda şöyle cevap vereyim eğer özgür irade verildi bu sayede inanıp inanmamak bize kaldı dersem diyeceksiniz ki bu durumda inanmıyorsam Allah bunu zaten bilmiyomuydu zaten inanmayacağımı bilmiyormuydu buda istemediği bir şeydi peki neden bu özgür iradeyi verdi diyeceksin. bi düşün bakalım eğer hem sana özgür irade verdiyse hemde ona bu özgür iradeyle inanmayacağını biliyorduysa ve onun istemediği şeyler olmuyorsa bu bi çelişki olmazmıydı bu durumda ya sana özgür iradeyi ona inacak şekilde vermeliydi ki istemediği bi duru gerçekleşmesin bu ozaman özgür irade olmaktan çıkardı komutlanmış bi bilgisayar gibi olmak olurdu yada senin ona, sana verdiği özgür iradeyle inanmanı istiyor olmalıydı mantık olarakta ona inanmanı istiyorsa ve bununla birlikte sana özgür bi irade verdiyse ona inanmanda yine bu yolla özgür iradeyle inanıyor olman anlamı çıkmıyormu ama sen diyorsun ki ben inanmıyorum bu durumla zıt bi durum nasıl olacak bu iş burda senin kaçırdığın nokta şurası elbetteki Allah'ın istemediği hiç bir şey olmayacaktır er yada geç hepimiz döndürülüp ona götürüleceğiz ve bu dünyada inkar etsek bile mutlaka öbür dünyada inkar edemiyor olacağız bi şekilde varlığını kabul edeceğiz ve bu durumda senin söylediğin gibi bi durum olmamış olacak yani onu istemdiği bir şey olmamış olacak bu dünyada olanlar her şey ise onun izni ve bilgisi dahilinde olmaktadır bunca kusursuz yaratılmışlıkların içinde bulunduğumuz halde Allah c.c ın bu durumu görmezden geleceğini düşünmek bu ayrıntıyı atladığını düşünmek yada bunun bir çelişki olduğunu var sayıp bu dinin bir uydurmaca bir aldatmaca olduğunu düşünmek hiç şüpesiz çelişki aramaktan önyargılı yakşaşmaktan bir açık bulmaya çalışmaktan kaynaklanmaktadır yüce yaratıcının bu türlü noksan sıfatlardan çok uzak olduğunu kabul etmemek yada bunun ne anlama geldiğini anlayamamak onu anlamaya çalışmamak insanı bu türlü mantık hatalrına düşürebilmektedir nitekim sonsuz güç ve kudrete sahip olduğunu bildiğimiz Allah c.c bize bildirdiklerinden başkasını bilemeyeceğimiz sürekli bi noktaya gelince tıkanıp kalan beynimizle aklımızla anlatmaya çalışmak imkansızdır bana göre insanoğlu birbirine bir şeyleri anlatırken tam olarak bildiklerini aktaramaz karşı tarafın bunu kendisinin anlayabilmesi mümkündür kısacası benim anlatabildiklerim senin anlayabildiklerinle sınırlıdır bir diğer deyişle senin anlayabildiklerin benim anlatabildiklerimle sınırlıdır bir tek yüce yaratıcı için hiç bir sınırdan söz edilemez umarım anlatabilşmişimdir...
  13. bi an için kendinin ateist olmadığını düşün ve inanan biri olarak kendine şu soruyu sor beni bu evreni her şeyi yaratan Allah benim soruyu soracağımı bilmiyormuydu atesitlerin bu soruyu soracaklarını bilmiyormuydu bana seçme şansı verdimi vermedimi bu soruyu bana verdiği beyinle sorduğuma göre istese bana o beyni bu soruyu sormayacak şekilde kullandırmazmıydı ama ozamanda bana vermiş olduğu özgür iradeye mudahele etmiş olacaktı ben bu soruyu hiç soramayacaktım aklımın ucundan dahi geçmeyecekti onun varlığını zaten kabullenmiş olacaktım ozamanda bu dünyada sınav için bulunmamın bi anlamı olmayacaktı eğer onun varlığını kabul etmezssem benim için her hangi bi sınav yoktur sınav önce onun varlığını bana verdiği özgür akılla kabul etmemle birlikte başlar ve sonra emrettiği iyiliği adaleti uygulamamla devam eder eğer Allah varlığını bana bildirecektiyse neden neden aracılar kullandı Peygamberlerle bildirdi neden bunu bana verdiği beyinde normal duyu organlarımla algılamamı sağlamadı aa dur bi dakka beyinle direk algılasaydım buda bi aracı olmazmıydı zaten gördüğüm her şeyde ona inandığım için onun varlığını buluyorum ozaman gördüğüm her şey Peygamberler gibi aracılar değilmi yosa bunda benim için bir sınavmı var... eğer ben bu algılamayı yapamıyorsam bu benim hatammıdır. kendine önce bu konuşmayı yap bunu dahada uzatabilirsin bu sadece ufak bir yol bununla birlikte şunuda düşün siz inanmayanlar Allahın varlığını kabul etmeyeler hep dersinizki her şey benim kafamda olup biter ben ne dersem o, bir cisme var dersem vardır yok dersem yoktur kabul etmeme bağlıdır hani meşur sandalye hikayesi varya onun gibi hoca öğrncilerine snavda soruyo bu sandalyenin burda olmadığını ispatlayın diyo öğrencide hangi sandalye diyerek cevap veriyo ya o mantıkla yapıyonuz bunu evet belki bu kısmen doğrudur dezavantaj yoktur nasıl kullanılacağı bilinmeyen avantaj vardır durumunda geçerlidir yani sandalyeye yok demekle yok olmadığı olan şeyin onun orda olmadığını söyleyen kişinin yalancı olduğudur gerçekleri görebilmekle alakalı ama konu bu denli çetrefilli olunca gerçeklik kavramıda göreceli bir hal alıyor bu durumda bardağa nerden bakacağımız önemlidir eğer yarı suyla dolu dersek olumlu bakmış oluruz eğer yarı boş dersek olumsuz bakmış oluruz eğer yarısı havayla yarısı suyla dolu dersek bu bambaşka bi bakış açısı olmuş olur eğer yarısı boş dersek boşluktan kastımız havayla dolu kısım olmuş olurki bu durumda suyunda havada bulunana bağzı gazların birleşmesiyle oluştuğunu düşünürsek özünde bardak tamımıyla havayla doludur yani boştur sonucunu çıkarırız işte bu bakış açımız olur ben şahsen bardağın yarısın suyla yarısınında havayla dolu olduğunu düşünüyorum bu yüzdende görebiliyorumki Allah c.c sana bu beyni verdi ve bu beyinle bu soruyu soracağını bile bile verdi yine bu sorunun cevabınıda aynı beyinle anlayabilecek şekilde yarattı bizleri ama buna mudahele etmedi deminde dediğim gibi mudahle etmiş olsaydı özgür irade olmazdı bu şimdi akıllara şu soru gelecektir Allah c.c neden kendini inkar edebilecek bi özgür düşünce yaratmıştır cevap: her özgür düşünce er yada geç bu dünyada yada diğerinde mutlaka Allah c.c varlığını kabul edecektir inkar söz konusu olmayacaktır ancak inkar ve itaatsizlik bu dünyada sıkça karşımıza çıkmaktadırki buda görenler için her şeyde olduğu gibi Allah c.c. varlığının kanıtıdır onun varlığının olmadığı hiç bir şey söz konusu olamaz zaten... sen diyorsun ki ben var olduğuna inanmıyorum bende diyorum ki öyle bir gelcek ki sende var olduğuna inanacaksın ve ozaman diyemeyeceksinki benim aklım seni anlamaya varlığını kabul etmeye uygun değildi bunun aksini söylemen imkansız olur bu konuda diyecek söylecek daha çok şey var ama gecenin bi yarısı oldu umarım bu yazdıklarımda seninde benim gibi Allahın varlığını kabul etmene yarayacak şeyler yakalayabilirsin... son söz olaakta şunları söyleyeyim sizlerden Allah c.c varlığını her ne söylenirse söylensin ne anlatılırsa anlatsın kabul etmeyenler için kalpleri mühürlenmiş olarak bahsedilir buna sende bilirsin şimdi kalkıp demeki benim kalbim mühürlüyse ben nasıl kabul edeyim diye kabul etmediğin için mühürleniyor zaten bunu iyice düşünmeni tavsiye ederim ve umarımki kalbin mühürlenmemiştir ve hakkında hayırlısı neyse o olur Allah inşallah hidayet nasip eder sanada... artık bundan sonrası sana kalmıştır dediğim gibi er yada geç aklının beyninin Allahın varlığını reddedemediğini göreceksin artık bundan sonrası sana kalmış bu istersen hemen yapabilirsin...saygılar...
  14. by_bedel

    buna ne diyeceksiniz?

    senin bu söylediklerine bakılırsa şöyle bi Allah olmalıydı iyilikten başka hiç bir şey yaratmayan ilminde olmasına rağmen sıcağın karşıtı soğu yaratmayan, yalanın karşısı doğruyu, güzelin karşısı çirkini yatarmayan bu iilmini kullanmayan bi yaratıcı olmalıydı ozaman ona inanıp güvenebilirdin öylemi...ozaman çirkin olmasaydı güzelin güzel olduğunu nasıl bilebilirdin , soğuk olmasaydı sıcağın olduğunu nasıl bilirdin açlık olmasaydı tokluğu nasıl bilirdin sabır olmasaydı selamete çıkmayı nasıl bilirdin acı olmasaydı tatlıyı nasıl bilirdin örnekler çoğaltılabilir... acı çeken kimsesiz mutsuz insanlardan bahsediyorsun bir sürü mal varlığı olmasına rağmen mutsuz olan acı çeken insan hiç görmedinmi oysaki bulunduğu şartlara baktığında mutlu olması gerekirdi bunun yanında hiç bir şeyi olmadığı halde mutlu olan nice insanlar vardır bu durumda şu sonucu çıkartır dezavantaj yoktur nasıl kullanılacağı bilinmeyen avantaj vardır biz inanlara görede acı çeken mutsuz insanlar (hastalar,kimsesizler, özürlüler gibi) seninde dediğin gibi onların dostunun yüce Allah c.c olduğuna şüpe etmezde ona göre davranırlarsa bu durum avantaj olacaktır ve mukafatı ancak Allah katında bilinmektedir...ama bu söylediklerimin senin için bi anlam ifade etmiyor olabilir çünki bunun mümkün olacağına inanman için en azından bilimsel kanıt istersin yani deney,gözlem istersin göz görsün istersin şu varki nasıl bana göre sıcak olan sana göre soğk olabiliyorsa bana göre tatlı olan sana göre acı olabiliyorsa bana göre bilimsel ,ilimsel gözlemsel olanda senin için safsatatdan öteye gitmiyordur hani hepimize göre göreceli durumlar varya o bakımdan... sana şunuda söyleyeyim hani seninde beklediğin olmasını düşündüğün gibi bir yer zaten var"cennet" orda ne acı ne mutsuzluk var peki bu durumda orda kötülük olmadığına göre her şeyin iyi olduğunu nasıl anlayacağız ee bu dünya da öğreniyoruz ya iyiyi kötüyü şimdi bana kalkıpta demeki nereden biliyorsun orasının var olduğunu kanıtın nedir nereden biliorsun evrensel bi iyilik kabulunun kötülük kabulunun olduğunu zaten bu iylik sana bana göre değil onu baştan söylim bunun yaratıcısı belli öğreticisi belli sana bana göre kötü olsada iyi olan şey iyidir işine gelsede gelmesede zaten Allah c.c da bunu "sizin hayır bildiklerinizde şer ,şer bildiklerinizde hayır vardır" diyerek belirtmiştir... bu srmuş olduğun soruyu eğer biz inananlara sorduysan alacağın cevap bu çizgide olacaktır , eğer inanmayanlara sorduysan alacağın cevapta seni tatmin edecekte nitelikte adaletsizliğin olduğu yönünde yada iyice inkar ederek olmayan bi yaratıcının bu düzeni zaten kuramayacağı yönünde olacaktır, durum şunu gösteriyorki 2 farklı türde yaklaşımla karşılaşacaksın ve benim çizgimdeki yaklaşımlarda istediğini beklediğini görmediğin için zaten kafanda cevabını kendi verdiğin soruya senin gibi cevap verenlerin cevabını doğru kabul edip başka sorulara yöneleceksin bunun böyle olacağını zaten soruyu soruş tarzıdna belli etmişsin, şimdi diyebilirsinki madem senin cevabını kabul etmeyeceğimi biliyorsun neden cevap veriyorsun 1.si bunu bilmiyorum 2. bize söylenen şudur ki yarın kıyametin kopacağını bilseniz bile ağaç dikiniz bu mantıktan hareketle cavap verdim umulurki fidanımız yeşerir. 3. cevabımı kabul etmeyeceğini düşündüğüm için cevap vermemiş olsaydım ön yargılı davranmış olacaktım buda benim inancıma aykırıdır 4.,5.... diye devam eder bu nedenler
  15. ayetten kasıt delildir gördüğün göreceğin varlığını bile bilmediğin her şey ayettir saygılar...
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.