Jump to content

Tumagü İskicap

Φ Members
  • Content Count

    113
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    3

Tumagü İskicap last won the day on September 2 2016

Tumagü İskicap had the most liked content!

Community Reputation

5 Nötr

3 Followers

About Tumagü İskicap

  • Rank
    Genç Üye

Profile İnformation

  • Sex
    Erkek
  • Location
    Burnaby
  • Interests
    Burnabynote

Recent Profile Visitors

4,399 profile views
  1. kuran kitabı tevrat kitabından önce gelseydi allah 2 kez kendini anlatmaya çalışmış ve başaramamış izleniminden kurtulurdu.
  2. Kader, ölçü demek, ölçüye göre yaşamak demektir. Zuhruf 11'de denilir ki; nezzele min es semai maen bi kaderin indirdi gökten suyu bir ölçü ile Kaderi tayin eden allah değil, kendinizsiniz. 1 yılda dünya'da 505 trilyon ton su buharlaşır ve bu miktardaki buharlaşan su, dünya’ya yağmur olarak yağar, yani ölçülü bir devirdaim gerçekleşir. Tanrı bu devirdaim'e nasıl müdahale etmiyorsa, insanların ekolojisi esas ölçüyü belirliyorsa, insanın kaderindeki olaylara da allah müdahale edemez. Kader, insanın özgür iradesine bağlı ayağını yorganına göre uzatmasıdır.
  3. Vahiy empoze'dir, duygu ve düşüncelerin genel odaklara aşılanmasıdır. islamda vahiy, muhammedin gündelik yaşamına avantaj sağlayan tanrısal bir öğedir. Muhammedin istemediklerini ayıklayıcı olan ve istediklerini düzenleyici olan bir empoze öğesidir. Vahiy tanrısal olmasaydı, muhammed ahzap 36 benzeri ayetleri araplara kabul ettiremezdi. Ahzap 36 resuluhu emren en yeküne lehumul hıyeretu min emrihim. Allahın resulü, müminlere bir işin olmasına emrettiğinde, müminler kendi işlerinde seçim hakkı yapamazlar. Anayasa mahkemesi başkanı Zühtü Arslan'ın Tayyip Erdoğan'a eğilerek selam vermesinde vahiyle gelen ahzap 36'nın yadsınamayacak payı vardır. Siyasi düzen vahiyle gelmek zorundaydı çünkü vahyin asayiş düzenleyici görevi vardı. Muhammed'in polis ve jandarma gibi silahlı kolluk gücü yoktu. Bu nedenle muhammed vahyi, asayiş düzenleyici kolluk gücü olarak kullanmıştı. Vahyin asayiş düzenleyici görevini tek kavrayan muhammed değildi. Muhammedin sağlığında başka peygamberler de vardı. Muhammed ve diğer rakip peygamberler aynı vahiy ile siyasi amaçlara yelken açmışlardı. Abrakadabra ile devrim veya darbe yapabilir kuvvete erişemedikleri için vahiy sanatını kullanmışlardır bunlar. Bu konuda en beceriksiz olanı Esvedül Ansi'dir. Müseylime hiç yoktan birkaç tane vahiy yazabilmiştir. Örnek Müseylime vahyi; "Tohum ekerek, Ekin yetiştirenler, Ekinleri biçenler, Buğdayları savuranlar, Sonra öğütenler, Onlardan ekmek yapanlar. Bu ekmekleri umufak doğrayarak Et suyunda ıslatanlar ve bunların üzerine katışıksız yağ dökerek yiyenlerin şerefine andolsunki siz, hayvan besleyerek cadırda yaşayanlardan daha meziyetlisiniz..." Müseylimet ül Kezzab, Hz.Muhammed ile mektuplaşma şerefine erişmiştir ama Esvedül Ansi, Muhammed'le boy ölçüşür erki olmasına rağmen, yazdığı vahiyleriyle beraber yalan olup gitmiştir.
  4. İnsan psikolojik bir varlık. Çaresiz kaldığı zamanlar oluyor ve o zamanlar yakınıyor, hayıflanıyor. O esnada söyledikleri şeylerin hiç bir önemi yok ama dinlerin ve tanrıların insan hislerindeki kaynağı bu değil. Dinlerin insan hislerindeki kaynağı iyi geçinmek ve güvende yaşama arzusudur. Öldükten sonra da, en az bu iki şeye sahip olarak yine aynı yerden yaşamaya devam etmek. İslamdaki çelişkileri önemsemeden Muhammed'e biat edenler, aslında kendi arzularına biat etmişlerdir. Vakia 20-21. Cennet ehline vardır, arzu ettikleri meyveler ve canlarının çektiği (iştah-yeştehune) kuş etleri. Taha 118-119 Cennette çıplak kalmak yoktur, orada acıkmazsın ve susamazsın. Üstte iki çelişik ifadenin ayetleri var; Vakia 20-21 ve Taha 118-119. Vakia 20-21'de muhammed, cennet uğruna ölüme cesaretlenen mücahitlerim olsun ve bana savaşlarda yardım etsinler diye, dünyada tadamadıkları arzuları, acıkmış boş bir midenin hislerini canlandırarak onları inandırmış ve vakia 22'de de ahu gözlü huriler var size diyerek kandırmaya devam etmiş. Sonra Taha 118-119 ayetlerinde ise cenneti öylesine çekici gösteriyor ki savaşta ölmeseniz bile cennete gittiğinizde dünyalık arzulardan kurtulacaksınız diyor, acıkmayacaksınız ki, kuş etini ne diye yiyeceksiniz! Muhammed müslümanları öylesine tavlamış ki, savaşlarda ölüme gitme cesaretini kendinde bulan mücahitler, ayetler arası çelişkileri muhammed'e soracak cesareti kendilerinde bulamamışlar. Belki de mücahitler ve ümmetin geri kalanları, ahiret hayatı için kurdukları hayallerinin yıkılmasını istemedikleri için sormamışlardır. Yalan da olsa inanç, günümüzde olduğu gibi eskiden de bazı insanların ihtiyaç duydukları enerji çeşiti olmuştur ve olmaya devam edecektir.
  5. "AKP gençlik kolları başkanı Tolgay Demir, düz dünya teorisi başlıklı bir yazı yayınladı: "Dünyanın yuvarlak olması mason uydurması, dünya düzdür" diyor yazısında"... Dünya düzdür islami argümanını, Arabistan Başmüftüsü Abdülaziz Al Şeyh ve Arabistan fetva kurulu başkanı medya'ya açıkladıktan sonra dünya müslümanları cesaretlendiler bu konuda. Quran'da dünya düzdür sonucu, yeryüzü/arz düzdür ifadesini veren ayetlerden çıkarılabilir. Quran'ın evren kuramı kapalı evren modelidir. Kıyamet zamanı gökkubbe'den, sema'dan yeryüzü/arz'a yıldızların düşmesi ifadesi, quran'ın sema dediğinin, evrenin mi gökkubbesi, yoksa dünyanın mı gökkubbesi olduğu net anlaşılmıyor.
×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.