Bütün Eylemler
- Geçen saat
-
COP30 nedir ve neden önemli?
Dünya liderleri 10-21 Kasım tarihleri arasında Birleşmiş Milletler'in yıllık İklim Konferansı için biraraya geliyor. Toplantıda iklim değişikliğiyle nasıl mücadele edileceğine dair konular gündeme gelecek. Peki, toplantıdan neler bekleniyor?Habere Gitmek için Tıklayın
- Bugün
-
Türkiye Kadın Futbol Süper Ligi Hakkında Her Şey Buraya
Bugün oynanan maçta Fenerbahçe ArsVev kadın futbol takımı Trabzonspor'u 2-0 yendi
-
Trump orduya Nijerya'daki İslamcı militanlara karşı 'harekete geçme' emri verdi
ABD Başkanı Donald Trump, orduya Nijerya'daki İslamcı militan gruplarla mücadele etmek üzere harekete geçme emri verdi. Trump Nijerya hükümetini Hıristiyanları koruma konusunda başarısızlıkla suçladı.Habere Gitmek için Tıklayın
-
Yemek Tarifleri Hakkında En Son Haberler (Türkiye ve Dünyadan)
- Bir Şefe Göre Yapışmaz Tavada Asla Pişirmemeniz Gereken 4 Yiyecek
Bir Şefe Göre Yapışmaz Tavada Asla Pişirmemeniz Gereken 4 Yiyecek Bu tavayı hassas yemekler için kullanın; her yemek veya pişirme yöntemi için uygun değildir. Yapışmaz tavalar ve sahanlar, mutfak aletlerinizde bulundurmanız gereken harika araçlardır. Çırpılmış yumurta, ince balık filetoları ve krep gibi hassas yiyeceklerin yanı sıra peynirli yemekler veya krep gibi yapışmaya meyilli yiyecekleri pişirmek için en iyi seçimimizdir. Ancak her şey için doğru araç olmayabilirler. Bazı yiyecekler ve aşırı sıcaklıklar, zamanla yapışmaz kaplamanın genel kalitesini etkileyebilir, bu nedenle bazı malzemeler ve pişirme teknikleri asla yapışmaz tavada pişirilmemelidir. Bir şef ve yemek öğretmeninden açıklama istedik. Yapışmaz Tava Kullanımı Yapışmaz bir tavanın dayanıklılığı genellikle üreticiye ve üretim sürecine bağlıdır. Çoğu yapışmaz tava yaklaşık 200 santigrat dereceye kadar ısıtılabilir. Mutfak Eğitimi Enstitüsü'nde çevrimiçi mutfak sanatları ve gıda operasyonları baş şefi ve eğitmeni olan Shawn Matijevich, bunun oldukça yüksek bir sıcaklık gibi görünse de, doğrudan alev üzerinde ısıtılan boş bir tavada çok daha fazla sıcaklık oluşabileceğini belirtiyor. Yapışmaz bir tavada aşırı ısı, kaplamayı hızla aşındırabilir ve potansiyel olarak tavadan toksik gazların salınmasına neden olabilir ve bundan kaçınılmalıdır. Yapışmaz Tavada Asla Pişirmemeniz Gerekenler Kendi güvenliğiniz ve sağlığınız için, bu dört yiyeceği yapışmaz tavada pişirmekten kaçının. Asitli Yiyecekler Matijevich, yapışmaz tavaları, ihtiyaç duyduğunda kullanmak üzere iyi durumda bulundurmayı sevdiği özel bir ekipman olarak görüyor; bu, onu tasarlanmadığı şeyler için kullanmadığı anlamına geliyor. Bunlardan biri de, özellikle uzun süre pişen, yüksek asitli yiyeceklerdir. Sotelenmiş sebzeleri biraz limon suyuyla veya spagetti için domates sosunu ısıtarak bitirmek sorun olmasa da, tavada birkaç dakikadan fazla kalacaklarsa asidik yiyecekleri yapışmaz tavada ısıtmaktan kaçının. "Asitli yiyecekleri ara sıra pişirmek yapışmaz tavanıza zarar vermez, ancak hiçbir yapışmaz kaplamanın sonsuza kadar dayanmadığını unutmamak önemlidir," diyor. Çok asitli yiyecekler kaplamanın ömrünü kısaltır ve alttaki tava alüminyumdan yapılmışsa ve kaplaması çizilmişse, asidik yiyecekler alüminyumla reaksiyona girer. Matijevich'e göre bu, metalik tatlara ve renk bozulmasına neden olur. Sıvı Et ve Sebzeler Teknik olarak yapışmaz bir tavada bir şeyin mühürlenmesi mümkün olsa da, Matijevich bunun alet için güvenli bir sıcaklıkta olmayacağını söylüyor. Balık, karides veya sebzeleri hızlıca sotelemek sorun değil, ancak tavayı çok ısıtmanız gerekiyorsa farklı bir tava kullanmanızı öneriyor. Aynı şey, yapışmaz tavanızın aşırı ısınacağı diğer tüm kullanımlar için de geçerlidir; yapışmaz kaplama hızla işe yaramaz hale gelir ve ihtiyacınız olduğunda kullanamazsınız, diyor. Matijevich, biftek, domuz pirzolası veya tavuk göğsünde güzel bir mühürleme elde etmek için paslanmaz çelik veya dökme demir bir tava kullanmanızı öneriyor. Doğru kullanıldığında, paslanmaz çelik veya dökme demir bir tava, yapışmaz bir tavayla aynı faydaları sağlayabilir ve PTFE (politetrafloroetilen), toksik gaz veya tava deformasyonu konusunda endişelenmenize gerek kalmaz. Çok Karıştırılması Gereken Yiyecekler Yapışmaz bir tavada sürekli kazıma ve karıştırma, sonunda tavanın yüzeyini bozar. Bu nedenle Matijevich, risotto gibi sert karıştırma gerektiren yiyecekleri yapışmaz tavada pişirmekten neredeyse her zaman kaçınır. Doğru aletleri kullansanız bile, yapışmaz kaplamanın zamanla mikroskobik miktarlarda aşındığını belirtiyor. Söndürülmesi Gereken Her Şey Söndürme, sıcak bir tavaya sıvı ekleyerek tabandaki fond (kızarmış parçalar) çıkarılması ve pişirme işleminin lezzetini alması için eritilmesi işlemidir. Matijevich, yapışmaz bir tavada yiyeceklerin kızarmasını önlemek için tasarlandığından, size iyi bir taban aroması vermeyeceğini belirtiyor. Tava sosları ve güveçler için yapışmaz tavalar yerine paslanmaz çelik ve dökme demir kullanılmasını öneriyor. Kaynak: MS- Yaşlandığınızda size bir robotun bakmasını ister misiniz?
Kulağa bilim kurgu filmi gibi gelebilir ama İngiltere'de bakım sektöründeki açığın robotlar tarafından kapatılması için şimdiden hazırlık yapılıyor.Habere Gitmek için Tıklayın- Yaşlandığınızda size bir robotun bakmasını ister misiniz?
Kulağa bilim kurgu filmi gibi gelebilir ama İngiltere'de bakım sektöründeki açığın robotlar tarafından kapatılması için şimdiden hazırlık yapılıyor.Habere Gitmek için Tıklayın- Amerika'da Ne Oluyor - Güncel / Politik Haberler
Trump, Tekrarlanan Tehditlerden Etkilenen Asyalı Müttefikleriyle İyi Geçiniyor (Bloomberg) -- Aylarca süren gümrük vergisi tehditleri ve savunma harcamaları konusunda yapılan baskıların ardından, Asya'daki Amerikan müttefiklerinin Başkan Donald Trump'a karşı temkinli olmaları için yeterli sebepleri vardı. Ancak Trump, bölgede üç ülkeyi kapsayan bir turla net bir mesaj verdi: ABD hala sizin yanınızda. Trump, ABD'nin Güney Kore'ye "bağlı" olduğunu söyledi, 350 milyar dolarlık yatırım sözüyle ilgili endişelerini dile getirdi ve nükleer enerjili denizaltı talebini onayladı. Japonya'nın yeni Başbakanı Sanae Takaichi'ye kendisinden "her konuda" yardım isteyebileceğini söyledi. Ayrıca, Çin Devlet Başkanı Şi Cinping ile yaptığı zirvede ABD'nin Tayvan'a olan bağlılığını sulandırmaktan kaçınırken, Savunma Bakanı Pete Hegseth, Pekin'in ada demokrasisi etrafındaki donanma faaliyetleri hakkındaki endişelerini dile getirdi. ABD Başkanı ayrıca, Trump'ın Kamboçya ve Malezya ile ticaret anlaşmaları ve Tayland ve Vietnam ile anlaşma çerçeveleri imzalamasıyla ekonomik büyüme motorlarını hedef alan Pekin'e daha yakın duran Güneydoğu Asya ülkeleriyle ilişkileri onarmaya çalıştı. Bölgede ayrı ayrı seyahat eden Hegseth, Hindistan ile 10 yıllık bir savunma anlaşması imzaladı ve Kamboçya ile askeri tatbikatların sekiz yıl aradan sonra ilk kez yeniden başlayacağını duyurdu. Malezya Başbakanı Anwar İbrahim, Bloomberg'e verdiği bir röportajda Trump ile görüşmeleri hakkında, "Beklediğimden çok daha iyi - güven, dostluk ve ilişkileri geliştirme taahhüdü," dedi. İbrahim, birkaç dakika önce ABD lideri tarafından verilen bir başkanlık parasını gösteriyordu. Ancak tüm bu güvencelere rağmen, Asya-Pasifik bölgesindeki ülkeler, Amerikan pazarına erişimin çok daha maliyetli olduğu ve uluslararası ilişkilere yaklaşımındaki öngörülemezliği de içeren Trump 2.0 gerçekliğiyle yüzleşmek zorunda. Çin liderleri de geçen hafta kendi dönüm noktalarına ulaştı. Xi, 11 yıl aradan sonra Güney Kore'ye ilk ziyaretini gerçekleştirdi, 2017'den beri bir Kanada lideriyle ilk resmi görüşmesini gerçekleştirdi ve Japonya'nın yeni muhafazakâr başbakanıyla görüştü. Çin Devlet Başkanı, istikrarlı tedarik zincirleri ve bölgeyle daha derin bir ekonomik entegrasyon çağrısında bulunurken, Başbakan Li Qiang, dünyanın ikinci büyük ekonomisine zaten derinden bağımlı olan Güneydoğu Asya ülkeleriyle ticaret anlaşmasını genişletti. Londra merkezli bir araştırma grubu olan Chatham House'un Asya-Pasifik programında yardımcı araştırmacı olan ve Asya üzerine birçok kitap yazmış olan Bill Hayton, "Amerikalılar, Güneydoğu Asya'daki izleyicilerini memnun etmek istiyorlarsa, düşmanlığı azalttıklarını ve yapıcı ilişkiler kurmaya çalıştıklarını göstermeliler," dedi. Bazen sert mizaçlı olan ABD başkanı, Asya'daki gezisinde cazibeye, gösterişliliğe ve protokole yöneldi. Güneydoğu Asya Ülkeleri Birliği'nin bir toplantısına katıldığı Malezya'da, yerel sanatçılarla kısa bir süre dans etti ve izleyicilerin beğenisini kazanmak için ABD ve Malezya bayrakları salladı. Japonya'da, Takaichi ile birlikte bir ABD uçak gemisine ortak bir ziyaret gerçekleştirdi ve ülkenin ilk kadın lideri, askerlerin tezahüratları arasında yumruğunu havaya kaldırdı. Güney Kore'de ise Kanada ile yaşanan son gerginlikleri bir kenara bırakarak Başbakan Mark Carney ile "çok hoş bir sohbet" gerçekleştirdi. Xi ile görüşmesinin sonunda ise, gazetecilerle her zamanki gibi etkileşim kurmaktan kaçınarak, asıl konuya odaklandı. Yine de, Trump'ın bölgeye olan ilgisi "tam kapsamlı bir angajman" anlamına gelmiyor, diye ekledi Hayton. "Çin tarafının sunduklarıyla kıyaslanamaz." ABD başkanı ayrıca iki zirvenin önemli bölümlerinde de kalmadı. Önemli bir bölgesel görüşme öncesinde Malezya'dan ayrıldı ve ardından Cuma ve Cumartesi günleri Xi'nin de katıldığı Asya-Pasifik Ekonomik İşbirliği liderleri oturumları öncesinde Güney Kore'den ayrıldı. Perşembe günü Xi ile yapılan yüksek riskli görüşme, ABD ve Çin'in gümrük vergileri ve ihracat kısıtlamaları konusunda çekiştiği bir dönemde gerçekleşti. Pekin, ABD Ticaret Bakanlığı'nın yarı iletken ekipmanlara uyguladığı kısıtlamaları genişletme hamlesine misilleme olarak, dünya çapındaki üreticiler için hayati önem taşıyan nadir toprak elementlerinin satışına kapsamlı kontroller getirdi. Haftanın savunma gelişmeleri hakkında daha fazla bilgi: ABD ve Kamboçya, Trump Destekli Barış Anlaşmasının Ardından Savunma Tatbikatlarını Yeniden Başlattı ABD, Ticaret Anlaşmazlığı Ortasında Hindistan ile 10 Yıllık Savunma Çerçevesini Yeniledi Trump, Güney Kore İçin ABD Yapımı Nükleer Enerjili Denizaltıyı Onayladı Hegseth, Japonya'nın Savunma Harcama Planlarını "Harika" Olarak Nitelendirdi Sonuç: Her iki tarafa da stratejik alanlarda birbirlerine olan bağımlılığı daha da azaltmak için zaman kazandıran bir yıllık ateşkes. Her ne kadar tüm sorunlar çözülmemiş olsa da, Trump'ın Xi'nin daveti üzerine Nisan ayında Çin'i ziyaret etme planı, ilişkiyi istikrarlı tutmaya yönelik bir ivme sağlıyor. Xi toplantısı öncesinde, Washington'daki Çin şahinleri, Trump'ın ulusal güvenlik kısıtlamalarını daha da gevşetmesinden, Nvidia Corp.'un en güçlü yongalarının satışını onaylamasından ve Pekin'in sahiplendiği Tayvan'a verilen desteği azaltmasından korkuyordu. Ancak ikisi de gerçekleşmedi. Haftanın sürpriz gelişmeleri arasında, Trump ile Güney Kore Devlet Başkanı Lee Jae Myung arasında imzalanan bir ticaret anlaşması da vardı. Ancak bu anlaşma, Kore'nin 350 milyar dolarlık yatırım taahhüdünün detayları konusundaki endişeleri göz önüne alındığında, birkaç gün önce pek olası görünmüyordu. Ancak anlaşma, Güney Kore'nin yıllık yatırımlarını 20 milyar dolarla sınırlandırarak Seul'ün döviz piyasasını istikrarsızlaştırma endişelerini giderdi. Üstelik Trump, Güney Kore'nin nükleer enerjili bir denizaltı inşa etme konusundaki uzun vadeli hedefine yeşil ışık yaktı. Trump'ın Asya turunu kolaylaştırmaya yardımcı olan şey, bolca iltifattı. Kendisine Japonya'da merhum Şinzo Abe tarafından kullanılan altın bir golf topu ve bir sopa verilirken, Güney Kore ona altın bir taç verdi. Yakın zamanda yaşanan bir sınır anlaşmazlığının ardından Tayland ve Kamboçya arasında bir barış törenine başkanlık etme fırsatı verildi ve Takaichi daha sonra Trump'a, diğer küresel liderlere katılarak onu Nobel Barış Ödülü'ne aday gösterdiğini söyledi. Tayland Dışişleri Bakanı Sihasak Phuangketkeow bir röportajda, "Başkan Trump'ın bir barış adamı olmak istediğini düşünüyorum" dedi. "Barışı teşvik etmek istiyor ve biz bunu memnuniyetle karşılıyoruz." ABD'ye döndükten sonra Trump, sosyal medyada yaptığı bir paylaşımda Asya ülkeleriyle ilişkilerinin gücünü övdü. Trump, Truth Social platformunda "Harika Ticaret Anlaşmaları yapıldı, artık uzun vadeli ilişkiler var," diye yazdı. Hegseth, Malezya'daki bir bölgesel savunma toplantısında gazetecilere "Hiçbir zaman gitmedik ve hiçbir yere gitmiyoruz" diyerek aynı düşünceyi tekrarladı. Ancak her şey yolunda gitmedi. Bloomberg'in haberine göre, Hindistan Başbakanı Narendra Modi, ABD başkanıyla bir görüşmeden kaçınmak için ASEAN zirvesine katılmadı. Trump daha sonra Çarşamba günü, Modi'nin "en yakışıklı adam" olduğunu ve aynı zamanda savaşmaya hevesli bir "katil" olduğunu söyleyerek espri yaptı ve ABD'nin daha önce Çin'e karşı bir denge unsuru olarak gördüğü bir ülkeyle ilişkileri daha da alevlendirmekle tehdit etti. ABD'nin Alman Marshall Fonu'nun Hint-Pasifik programının genel müdürü Bonnie Glaser, "Trump dönemindeki ABD dış politikası ortodoks olmadı," dedi. "Ve Trump'ın son Asya turunun daha geleneksel bir yaklaşıma geçiş anlamına geldiğini düşünmüyorum." Kaynak: Bloomberg- En Son Elektrikli Pikaplar, Otobüsler, Minivan ve Kamyon Haberleri
- Telo Elektrikli Mini Kamyon İlk Bakış: Uzun Zamandır Beklediğiniz Minik Cybertruck mı?
Telo Elektrikli Mini Kamyon İlk Bakış: Uzun Zamandır Beklediğiniz Minik Cybertruck mı? Elektrikli araç güç aktarma organları yeni potansiyelleri ortaya çıkarırken, bu yeni kurulan otomobil üreticisi Tacoma'nın iç mekanını ve kasa alanını çok daha küçük bir pakette sunmayı hedefliyor. Kamyonların tam olarak neden bu kadar büyük olması gerekiyor? Bazı sürücüler gerçekten de dört haneli torka ve 2,4 metrelik kasalara sahip araçlara ihtiyaç duyar, ancak sahiplerinin kullanım şekline göre aşırı yüksek yapılı kamyonlar gördüğümüzü de söylememiz yeterli. San Francisco Körfez Bölgesi'nde yeni kurulan bir otomobil üreticisi olan Telo ("merhaba" gibi telaffuz edilir), form faktörünün beklentilerini karşılayan bir kamyon üretmeye koyuluyor. Şirketin adı, Yunanca amaç veya hedef anlamına gelen telos kelimesinden türetilmiş. Ancak Telo, hedefine diğerlerinden daha büyük ve daha yetenekli bir kamyon üreterek ulaşamayacak; Aksine, elektrikli çağda bir pikabın ne olabileceğini yeniden düşünmek, inanılmaz derecede küçük bir konseptle sonuçlanıyor. Eğer işe yararsa, pikapların çok büyük ve aşırı olduğuna ikna olan sürücüler, aslında hep bir kamyonetin eksik olduğunu fark edebilirler. Telo Ekibiyle Tanışın Bu noktada Telo kamyoneti bir fikirden ibaret, ancak arkasındaki beyinler, elektrikli araç alanında yeni ve derin bir düşünce için olağanüstü yetkinliklere sahip. Telo'nun kurucu ortağı ve CEO'su Jason Marks, büyük Amerikan otomobil üreticilerinin en yeni araçlarında bulunan otonom ve sürücü destekli güvenlik sistemlerinin testlerine liderlik eden bir mühendis. Toyota Tacoma'sını dar San Francisco sokaklarında park etmekte yaşadığı sıkıntılar, Marks'ı şehir sakinleri için daha iyi çözümler düşünmeye sevk etti. Kurucu ortak ve CTO Forrest North, elektriklendirmenin en büyük isimlerinden bazılarıyla derinlemesine ilgilendi. Elon Musk'ın gelişinden önce Tesla'da çalışan North, şu anda uzayda süzülen Roadster'ın içindeki pili geliştirdi. Ayrıca elektrikli motosiklet şirketi Mission Motors'u ve şarj istasyonlarını bulup derecelendirmek için en iyi uygulamalardan biri olan PlugShare'i kurdu. Telo'nun önde gelen tasarımcısı, ürün geliştirme konusunda Wikipedia'ya layık bir geçmişe sahip olan Yves Béhar'dır. Telo, Béhar'ın ilk otomotiv girişimi olmasına rağmen, çığır açan araçlara yabancı değil; eski bir Tesla Model S'e sahipti ve şimdi bir Rivian R1T kullanıyor. Bu elektrikli araçlardan hoşlanmasına rağmen, Béhar bunların elektriklendirme için optimize edilmediğini düşünüyor, çünkü hâlâ içten yanmalı motor kalıntılarıyla boğuşuyor. Küçük Kamyon - Büyük Bir Şey mi? Amerika pikapı icat etmiş olabilir, ancak giderek daha büyük ve daha agresif görünümlü kamyonlar üretme konusundaki takıntısı dünyada benzersizdir. Avrupa, iş görevleri için büyük ticari minibüsleri tercih ederken, Asya genelinde minik Kei kamyonları yoğun şehir merkezlerinde yük taşıyor. Bu arada, ABD'de kamyonlar genellikle yalnızca ara sıra kasalarında oksijenden fazlasını taşıyan kişisel taşıma araçları olarak hizmet veriyor, ancak yine de sürekli olarak boyutları ve maço tavırları artıyor. Telo, kamyonlardan memnun olabilecek ancak yansıttıkları imaja uyum sağlayamayan sürücülerin bir kısmını yabancılaştırdığını düşünüyor. Bu sürücüler Ford Maverick veya Hyundai Santa Cruz tercih etmezlerse, küçük crossover'lar satın alıyorlar. Telo, kamyon pazarındaki bu boşluğu renklendirmek istiyor. Şirket içinde Mini Truck 1 veya MT1 olarak bilinen şirketin ilk ürünü, kısaca Telo olarak adlandırılacak. Bu, elektrikli güç aktarma organlarının sağladığı paketleme optimizasyonunun bir göstergesi. 152 inç uzunluğunda olmasına rağmen (iki kapılı bir Mini Hardtop ile aynı), kamyonetin iç mekanı ve kasa kapasitesi, mevcut Toyota Tacoma ile benzer olacak. Yetenek Eksikliği Yok Bunun nedeni, içten yanmalı motorların gerektirdiği donanımın olmaması. Telo'ya kabini öne doğru çeken bir profil kazandıran kaputun belirgin eksikliğini fark edeceksiniz. İncelediğimiz ölçekli modelin iç mekanı olmasa da Telo, iç baş ve bacak mesafesi ölçümlerini temsil eden bir oturma yeri tasarladı. 1.98 boyundaki yazarınızın direksiyon başında, arka koltukta oturan 1.98 boyundaki başka bir gazeteciyle birlikte oturabilmesi, araçların devasa insanlara yer açmak için genel olarak devasa olması gerekmediğini kanıtlıyor. Telo, kamyonetinin kasasını da benzer bir yaklaşımla tasarladı. Zeminden 1,5 metre yukarıda 1,5 metre uzunluğunda, ancak kabin bölmesinin eğimli açısı nedeniyle zeminde biraz daha uzun. En önemlisi, bu bölme, açıldığında kasanın uzunluğunu 2,4 metreye (8 fit) çıkaran katlanır bir orta kapıdır; bagaj kapağı açıkken bile bu uzunluk 2,4 metredir. Kasa, 1,2 metre genişliğindeki kontrplağa sığacak kadar geniştir. Hedeflenen yük kapasitesi 750 kg (1600 pound) ve maksimum çekme kapasitesi 2000 kg'dır; bu rakamlar Nissan Frontier ve Chevrolet Colorado versiyonlarına benzerdir. Kapasite Eksikliği Yok Rivian R1T'den ilham alan bir depolama tüneli, Telo'nun genişliği boyunca uzanıyor ve üç adet el bagajı boyutunda bagaj kapasitesine sahip olduğu söyleniyor. Tamamen R1T'den kopyalandığını düşünmeden önce, Telo'da tünele Rivian'ın aksine, kasadaki bir panel aracılığıyla üstten erişilebiliyor. Ayrıca Telo, bu panele entegre koltuklar sunarak, bir aksesuar kasa kapağı takıldığında kamyoneti küçük, üç sıralı bir SUV'ye dönüştürmeyi hedefliyor. Etkileyici Güç ve Menzil - Tesla Şarjı ile Elektrikli araçlar arasında popüler bir kaykay platformu yaklaşımı kullanılarak üretilen Telo'nun şasisi, büyük ölçüde alüminyum ekstrüzyonlara yapıştırılmış karbon fiber panellerden oluşuyor. Kamyonun zemin altı alanının büyük bir kısmını Telo'nun patent bekleyen kendi tasarımı olan yapısal yüksek voltajlı batarya kaplıyor. 106 kWh'lik paket, 21700 boyutlu hücrelerini birleştirmek için gerekli tüm kablolama ve konnektörleri üstte barındırıyor ve bu da sadece 4 inçlik bir yüksekliğe ulaşılmasını sağlıyor. Ford ve GM gibi giderek artan sayıda üretici gibi Telo da Tesla tarafından tasarlanan Kuzey Amerika Şarj Standardı fişini kullanacak. Menzil 560 km (350 mil) ve %20-80 şarj süresi 20 dakika olarak hedefleniyor. Her Telo, elektrikli dört tekerlekten çekiş için çift motorlu bir güç aktarma organıyla donatılacak. Toplam güç çıkışı 500 beygir gücü ve 301 lb-ft tork, Telo'nun tahminine göre 0-100 km/sa hıza 4,0 saniyede ulaşabilmesi için yeterli. 27 inç lastik kullanan kamyon, 10 inç yerden yükseklik ve 8 inç tekerlek hareket mesafesiyle yol alıyor. Telo, kamyonunun sağlam bir arazi kabiliyetine sahip olmasının yanı sıra sürüşünün de keyifli olmasını istiyor; sonuçta şirket mühendisleri BMW 2 Serisi ve piste hazır Mazda Miata'lar kullanıyor. "Hap" - Bu da Ne? Telo, birçok kamyonun alaycı yüz ifadesine tezat oluşturarak, aracının samimi ve ulaşılabilir görünmesini istiyor. Yeni şirketlerin benzersiz bir görsel imza oluşturması çok önemli ve Telo da bunu başarıyla başarmış gibi görünüyor. Kamyonun sıra dışı profili ve küçük boyutundan bahsetmeye bile gerek yok, ızgarasız ön panel ve üçlü elemanlı farlar fark edilebilir olmalı. Kapılardaki hap şeklindeki oyma, bir diğer güçlü farklılaştırıcı. Telo tarafından "frezelenmiş oluk" olarak adlandırılan bu, işlevsel bir unsur. Ön lastiklerin açıkta kalan yüzeyleri epik bir yaklaşma açısı sağlasa da, bunları boşluklarla kapatmamak ek türbülansa neden oluyor. Telo, boşluktan ön kapıya uzanan ve frezelenmiş oluğun karanlık kısmından havalandırılan bir hava kanalı inşa ederek bu sorunu çözecek. Güvenlik Odak Noktası Kabin üstü araçlar ne kadar havalı görünseler de, tasarımları çarpışma güvenliğine zarar veriyor; sonuçta geleneksel bir kaput daha uzun ve daha geniş çökme bölgeleri sağlıyor. Güvenlik mühendisi CEO North'un yönetimindeki Telo, kamyonunun yolcularını veya etrafındakileri korumayı ihmal etmedi. Küt ön kısmına rağmen, Telo kamyonu 18 inçlik mekanik çökme bölgesine sahip. Ayrıca, aracın her iki tarafındaki kamera ve sensör dizisi, sürücü destek sistemlerini devreye sokmadan önce olası darbeleri algılayıp sınıflandıracak. Telo, sürücüleri aracın ne algıladığı konusunda bilgi-eğlence ekranındaki veya baş üstü gösterge ekranındaki grafiklerle bilgilendirmeyi planlıyor. Kamyonların Yasak Kelimesini Kutluyoruz Kamyon dünyasında "L" kelimesi -yaşam tarzı- büyük bir hakarettir, ancak Telo buna saygı duyuyor. Şirket, aktif uğraşları veya uygulamalı kariyerleri destekleyebilecek küçük ve manevra kabiliyeti yüksek bir araca ihtiyaç duyanlar için bir kamyonet üretmekten çekinmiyor. Şehirde köpek sahibi sörfçüleri, bisikletçileri, zanaatkarları ve bir kamyonetin kapasitesinden faydalanabilecek ancak büyük bir araç için yeterli alana sahip olmayan diğer kişileri hedefliyor. Bu, "gerçek" kamyonet sahiplerinin küçümseyebileceği bir fikir. Telo, bu tüketici pazarının potansiyel olarak niş olduğunun farkında ve bu nedenle kamyoneti için ticari filo uygulamaları da öngörüyor. Şirket, kamyonetinin belediyeleri cezbedebileceğini düşünüyor çünkü gerekli ekipman kapasitesine sahip olması koşuluyla, çalışanların araç ve yaya trafiğinin ortasında hedeflerine daha yakın olmalarını sağlayacak. Telo ayrıca 5G bağlantısıyla depo veya stok sahası ortamlarında uzaktan operatörler için kontrol sistemleri geliştirmek istiyor. Ne Zaman ve Ne Kadar? Telo henüz ilk günlerinde ve kamyonetini üretime sokmak için önünde belirsiz bir zaman çizelgesi var. Elbette, Faraday Future, Canoo, Lordstown ve diğer elektrikli araç girişimlerini takip ederek, bu şirketlerin araçlarını yola çıkarırken karşılaştıkları zorluklardan nasıl kaçınabileceğini araştırıyor. 2026'dan önce uygulanabilir ve sürülebilir bir Telo görmeyi beklemeyin. Telo, başlangıçta, kenarlarında bazı pürüzleri kabul edebilecek erken benimseyenler için, hazır bileşenler ve kompozit gövde panelleri kullanarak ilk araçlarını kendi bünyesinde üretmeyi planlıyor. Bunun yolunda gitmesi durumunda, Telo daha büyük seri üretim için sözleşmeli üretime geçecek. Kendi üretim tesislerini kurmak veya satın almak uzun vadeli bir hedef. Başlangıç fiyatı, vergi teşvikleri hariç 50.000 dolar olarak belirlendi. Telo, geliştirme sürecinin derinliklerine inerken konseptini sergilemek için sabırsızlanıyor. Kompakt kamyonların altındaki boşluğu doldurmak için hiçbir ana akım otomobil üreticisinin harekete geçmemiş olması belki de endişe verici, ancak Telo, bu markaların gelenekleri ve ticari kaygılarının yükünden kurtulmuş durumda. Telo kamyonetinin ihtiyaçlarına mükemmel bir şekilde uyabileceğini düşünen sürücüler için, Telo'nun web sitesinde 152 dolara rezervasyonlar açıldı; bu minik kamyonetin uzunluğuna akıllıca bir gönderme. Kaynak: Motor Trend- Windows 11 Hakkında Bilmeniz gereken her şey
- Windows Hello, bilgisayarımı kullanma şeklimin önemli bir parçası haline geldi
Windows Hello, bilgisayarımı kullanma şeklimin önemli bir parçası haline geldi Fark ettiğim bir şey, bazı PC sahiplerinin (ve tabii ki Mac sahiplerinin) bilgisayarlarında yeni teknolojileri benimseme konusunda tereddütlü olmaları. Bu bir bakıma mantıklı, çünkü birçok kişi bilgisayarlarını iş ve diğer kritik görevler için kullanıyor ve hiç kimsenin yapmak isteyeceği son şey, hiç de iyi bir gelişme olmayabilecek bir değişiklik için iş akışlarını engellemek. Bozulmadıysa, tamir etmeyin, yani. Bu, yaklaşan destek kesintisine ve Windows 11'e ücretsiz yükseltmelerin mevcut olmasına rağmen neden bu kadar çok bilgisayarda hala Windows 10 kullanıldığını açıklıyor. Ben o tarafta değilim. Her ne kadar değişiklikleri nasıl yapacağım konusunda dikkatli olmam gerekse de (ve işler kötüye giderse diye düzenli yedeklemeler yapmam gerekse de), Windows Hello da dahil olmak üzere, rahatlığı veya performansı artıran her şeye genellikle tam gaz katılıyorum. Bu yeni bir özellik bile değil; en eski sürümü Temmuz 2015'e dayanıyor. Hâlâ oturum açmak için parola kullanıyorsanız, geçişe değeceğine sizi ikna edeyim. Windows Hello Nedir? Akıllı Telefon Tarzı Oturum Açma Yöntemlerini Windows'a Getiriyor Hello, Windows 10 veya 11 kullanıcıları için parola yerine biyometrik oturum açma olanağı sağlar; özellikle kamera aracılığıyla yüz tanıma veya dokunmatik sensör aracılığıyla parmak izi tanıma. Windows 11'de, Ayarlar > Hesaplar > Oturum Açma Seçenekleri'ne giderek bunlardan birini veya ikisini birden ayarlayabilirsiniz. Endişelenmeyin; yüz ve parmak izleri hiçbir yere yüklenmez ve erişimi son derece zor olan şifreleme kullanılarak yerel olarak kaydedilir. Bununla, bir saldırganın hem teknik bilgiye hem de bilgisayarınızı açabilme yeteneğine sahip olması gerektiğini kastediyorum. Ancak bu konuya en sonda değineceğim. Muhtemelen anladığınız gibi, Hello'yu kullanmanın önündeki en büyük engel donanımdır. Birçok dizüstü bilgisayarda ve bağımsız klavyede parmak izi okuyucusu yoktur ve bir kamera kullanacaksanız, yüz tanımayı desteklemesi gerekir. Bu, tıpkı iPhone'daki Face ID gibi, yüzünüzün 3B haritasını oluşturmak için kullanılan derinlik algılama için bir kızılötesi (IR) sensör anlamına gelir. Bu derinlik unsuru olmasaydı, Hello'yu kandırmak çok kolay olurdu; bir bilgisayar korsanı basılı bir resmi kameraya tutup içeri girebilirdi. Artık birçok akıllı telefon ve tablette bu özellik yerleşik olarak bulunduğundan, bu benim için bir kolaylık düzeyi. Hello ile ilgileniyorsanız, uyumluluğu resmi çevrimiçi özelliklerinde listelenen bir bilgisayar satın almak en iyisidir. Ancak iyi haber şu ki, çoğu bilgisayar kızılötesi özellikli bir web kamerası veya ek bir parmak izi okuyucu satın alarak yükseltilebilir. Her ikisi de çok ucuza bulunabilir, ancak özellikle bir web kamerası almayı düşünüyorsanız, kalite için biraz daha fazla harcama yapmanızı öneririm; bir iş görüşmesinde veya bir Zoom toplantısına katılırken ses ve görüntü kalitesi önemlidir. Mümkünse tanınmış markaları tercih edin. Hello algılama bazen başarısız olabilir ve oluyor, bu nedenle yedek olarak bir PIN kodu oluşturmanız istenecektir. Minimum dört haneli olmalıdır, ancak tahmin edilmesi veya kaba kuvvetle girilmesi daha zor olduğu için altı haneli olması tercih edilir. Hello'yu Neden Sevdim? Güvenlik ve Kullanım Kolaylığı En temel avantajı hızdır. Parola girmek yalnızca birkaç saniye sürse de, bunu tekrar tekrar yapmak can sıkıcı olabilir, en azından Windows kısa bir süre işlem yapılmadığında otomatik olarak kilitlenecek şekilde ayarlanmışsa. Bilgisayarınız normalde kapatana veya uyku moduna alana kadar kilidi açık kalsa bile, oturduğunuzda Windows masaüstünün neredeyse anında belirmesi güzel. Artık birçok akıllı telefon ve tablette yerleşik olarak bulunduğu için, bu benim için çok önemli bir kolaylık. Hello'yu etkinleştirmenin en önemli nedeni güvenliktir. Çalışmadığında varsayılan olarak bir PIN kullanan bir sistemin daha savunmasız olduğunu düşünebilirsiniz, ancak bu kod yeterince uzun ve rastgele olduğu sürece, bir saldırganın yakın zamanda sisteme girmesi pek olası değildir. Windows, birden fazla başarısız PIN girişini reddedecek şekilde ayarlanmıştır ve bu durumda tek seçeneğiniz bir süre beklemek veya PIN'inizi sıfırlamaktır. İkincisi ise doğru Microsoft hesabı oturum açma bilgilerini bilmek ve e-posta veya kısa mesaj yoluyla rastgele bir güvenlik kodu alabilen bir cihaza erişim sağlamaktır. Hello ile birlikte kullanmaya değer bir oturum açma seçeneği, akıllı telefonunuz (veya başka bir Bluetooth cihazı) kapsama alanı dışına çıktığında Windows'u otomatik olarak kilitleyen Dinamik Kilit'tir. Kullanıcı adları ve parolalar mutlaka güvensiz değildir, ancak saldırgan sizin hakkınızda yeterince bilgi sahibiyse tahmin edilebilirler. Parolaları tekrar kullanma veya paylaşma eğiliminiz varsa durum daha da kötüdür; başka bir yerde ele geçirilen bir parola, bilgisayarınıza girmek için gereken parola olabilir. Windows Hello tamamen yereldir ve bir cihaza özgüdür. Belki de daha önemlisi, Hello daha iyi uygulamaları teşvik ediyor. Otomatik kilitlenen bir bilgisayar, özellikle ofis veya kafe gibi halka açık ortamlarda genel olarak daha güvenli olma eğilimindedir ve bu, biyometrik güvenlikle daha az sorun çıkarır. Nitekim, Hello ile birlikte kullanılmaya değer bir oturum açma seçeneği, akıllı telefonunuz (veya başka bir Bluetooth cihazı) kapsama alanı dışına çıktığında Windows'u otomatik olarak kilitleyen Dinamik Kilit'tir. Bu sayede, tuvalete gittiğinizde bilgisayarınızı kilitlemeyi unutmazsınız ve bir hırsız dizüstü bilgisayarınızı elinizden kaparsa, zor yoldan girmek zorunda kalır. Teknolojinin dezavantajları var mı? Birkaç nokta En büyük şikayet genellikle güvenilirliği ve itiraf etmeliyim ki geçmişte bu konuda sorunlar yaşadım. Görünüşünüzü kökten değiştirirseniz veya kameranızın kızılötesi sensörünü karıştıran bir şey olursa yüz tanıma çalışmayabilir. Bu arada, parmak izi okuyucular da kendi yöntemleriyle sorunlu olabilir. İlk denemede şanslı olabilirsiniz veya birden fazla kaydırma yapmanız gerekebilir. Hello çoğu durumda ne kadar güvenli olsa da, savunmasız değil. Benim için sorun kamera menziliydi. Eski Razer Blade 17'm, çoğu zaman bir dizüstü bilgisayar standında durduğu için, klavyenin üzerine garip bir şekilde eğilmem gerektiği anlamına geliyordu. Bazı Hello uyumlu kameralar uzaktan daha iyi kızılötesi tarama özelliğine sahip olabilir, ancak ben buna güvenmezdim. Son olarak, Hello çoğu durumda ne kadar güvenli olsa da, savunmasız değil. Tıpkı bazı insanların gülünç derecede bariz şifreler seçmesi gibi, "0000" veya doğum gününüz gibi bir PIN kodu tüm bu amacı anlamsız kılabilir; kodunuzu arkadaşlarınız, aileniz veya iş arkadaşlarınızla paylaşmak da aynı etkiyi yaratabilir. Başarılı donanım hack'leri de gösterildi; Kaspersky, bir bilgisayarın kısmen sökülmesini, sensörlerin dahili bir USB veri yolundan çıkarılmasını ve ardından bunları aracı saldırı gerçekleştirmek üzere ayarlanmış bir Raspberry Pi aracılığıyla harici USB bağlantı noktalarına bağlamayı içeren bir hack'ten bahsediyor. Bu muhtemelen çoğu hırsızın, hatta çoğu bilgisayar korsanının aklının alamayacağı bir şeydir; ancak bilgisayarınızın verilerinin kurşun geçirmez olduğunu asla düşünmeyin. Kaynak: Pocket-lint- Yemek Tarifleri Hakkında En Son Haberler (Türkiye ve Dünyadan)
- Çok Fazla Kişinin Yaptığı Bu Yaygın Soteleme Hatasından Kaçının
Çok Fazla Kişinin Yaptığı Bu Yaygın Soteleme Hatasından Kaçının Soteleme, en temel pişirme tekniklerinden biridir. Yüzeyde oldukça basittir: tavanızı ısıtın, malzemeleri ekleyin ve her şeyi yüksek ateşte cızırdatarak pişirin. İşte, tavanız sotelenmiş brokoli veya süper aromatik beyaz şaraplı sote mantarlarla dolu. Ancak son birkaç sote yemeğiniz istediğiniz gibi olmadıysa, bazı deneyimli ev aşçılarının bile yapabileceği bu yaygın hatayı yapıp yapmadığınızı kontrol edin: Soğuk bir tavada mı sote yapıyordunuz? Anlıyoruz. Hayat yoğun ve açken yapmak isteyeceğiniz son şey bir tavanın ısınmasını beklemektir. Ama beklemek aslında çok önemlidir: Malzemeleri gelişigüzel soğuk bir tavaya atarsanız, çok garip görünürler. Hemen güzelce mühürlemek yerine, tava yavaş yavaş ısınırken yemeğiniz kendi suyunda buharlaşır. Tava doğru sıcaklığa ulaştığında, yemeğiniz sırılsıklam ve fazla pişmiş olur. Bu baş ağrısıyla uğraşmak yerine, önce tavanın ısınmasını bekleyin. Yemeğinizi koymadan önce yağın hafifçe parlamasını bekleyin. Bunu yaptığınızda, malzemeler tavaya değdiği anda cızırdamaya başlamalıdır (eğer değilse, her şeyi çıkarıp tava iyice ısındığında tekrar deneyin). İnanın bize, bu birkaç dakika ekstra süre, yemeğin kalitesinde büyük fark yaratır. Soğuk Bir Tavada Sotelemek Çok Daha Zor Hiç soğuk bir tavada yemek pişirmeyi denediniz mi? Denemediyseniz şanslısınız çünkü acı verici bir deneyimdir; tavaya koyduğunuz her şey tavaya yapışır. Soğuk bir tavada, yiyeceklerin karamelize olması ve yapışmaz bir kabuk oluşturması çok zordur, bu yüzden ısı arttıkça metal yüzeye yapışarak kelimenin tam anlamıyla erirler. Ve bu olduğunda, yapışan parçaları çıkarmaya çalışırsanız, parçalar kopar ve tavada kalır. Söylemeye gerek yok, sotelediğiniz eğrelti otları pek de lezzetli görünmeyecektir. Tavanın kendisi de, özellikle paslanmaz çelik veya karbon çelik tavalar gibi çıplak metal tencereler kullanıyorsanız, bunda biraz suçludur. Gözle pürüzsüz görünse de, metal bir tavanın tabanına mikroskopla baktığınızda, küçük çatlaklar ve yarıklarla kaplı olduğunu görürsünüz. Tava soğukken, bu küçük boşluklar sıkıca kapanır ve yemeğinize sıkıca yapışabilen, tutunabileceğiniz bir yüzey oluşturur. Ancak tavayı ısıttığınızda, metal genişleyerek bu küçük gözenekleri genişletir ve yemeğinize cızırdaması için daha pürüzsüz bir yüzey sağlar. Bu nedenle, soğuk bir tavayla yemek pişirmenin hem daha zor olduğunu hem de yemeğinizi mahvedebileceğini düşünürsek... bize sorarsanız, tavayı ısıtarak birkaç dakika kazanmanız kesinlikle değer! Kaynak: Tasting Table- En Son Ev, Bahçe ve Şehir Haberleri (Türkiye ve Dünyadan)
Araştırmacı, betondan daha güçlü ve daha ucuz bir malzeme keşfetti ve potansiyeli baş döndürücü. Arizona çölünde ortaya çıkan bir malzeme, binalarımızı ve altyapımızı dönüştürebileceğine dair şaşırtıcı raporlarla bilim dergilerinde yer alıyor. Bunun nedeni, Ferrock'un betondan daha dayanıklı ve daha gezegen dostu bir malzeme olduğunu kanıtlaması. Bu hikaye, on yıldan fazla bir süre önce Arizona Üniversitesi'nde doktora öğrencisi David Stone'un atık çelik tozundan yaptığı çimento ikamesi için bir inovasyon yarışmasını kazanmasıyla başladı. Üniversite raporuna göre Stone, 2013 yılında Ferrock için bir patent aldı ve bunu ticarileştirmek için Iron Shell'i kurdu. Stone, "Her şey bir laboratuvarda tesadüfen keşfedildi ve aslında işler genellikle böyle yürür," dedi. Daha sürdürülebilir yapı yöntemleri geliştirmek, mantar ağları ve saman da dahil olmak üzere her türlü malzemeyi kullanan gezegen genelindeki araştırmacıların odak noktası. Atık çelik de bu karışıma tam olarak uyuyor. "Mevcut inşaat sistemlerine sürdürülebilir... alternatifler bulma arayışı, birçok yeni malzemenin ortaya çıkmasına neden oluyor," diye yazdı Ilvy Bonnefin, Certified Energy için yazdığı Ferrock hakkındaki bir yazıda. Malzemenin kendisi ise, birkaç ölçüte göre betondan daha güçlü: %13,5 basınç dayanımı; %20 yarılma çekme dayanımı; ve %18 eğilme dayanımı, hepsi ScienceDirect'e göre 28 günde. Genellikle atılan çelik tozundan ve toz camdan elde edilen silikadan üretiliyor. Aslında, Ferrock'u üreten malzemelerin %95'i geri dönüştürülüyor, bu da onu uygun maliyetli bir seçenek haline getiriyor. Certified Energy'ye göre, sertleştiğinde havadan karbondioksit çekerek kirliliği azaltan etkileyici bir kimya da oluşuyor. Dünya çapında yılda 4 milyar tondan fazla çimento üretiyoruz. Reuters'ın beton ve çevre hakkındaki bir haberine göre, üretim süreci gezegenin hava kirliliğinin %8'ine kadarını oluşturuyor. Certified Energy tarafından yayınlanan Ferrock fotoğrafları, görünür bir veranda için kullanılan tuğla benzeri levhaları ve sertleşerek duvar oluşturan bir bulamaç formunu gösteriyor. Raporda, büyük miktarlarda atık çelik güvenilir bir şekilde tedarik edilene kadar küçük ölçekli projelerin daha uygulanabilir olduğu belirtiliyor. Certified Energy yazarı, Ferrock ve diğer sürdürülebilir yapı malzemeleri hakkında daha fazla araştırma yapılmasını teşvik ediyor. Ve Stone'un 2014'teki sözleri hala geçerliyse, Ferrock'u ön plana çıkarmak için çalışıyor. "Bu işe uzun vadeli bakıyorum," dedi. "Zaman bizim lehimize, çünkü küresel ısınma çağında çimento üretimi gibi sürdürülemez süreçler yerini daha yeşil alternatiflere bırakmak zorunda kalacak." Kaynak: TCD- Toyota Araba Modelleri Hakkında Her Şey Buraya
Çoğu PHEV'in aksine, 2026 Toyota RAV4 PHEV'de DC Hızlı Şarj Özelliği Var. Nedenini Öğrendik Çoğu plug-in hibrit araç DC hızlı şarj özelliği sunmuyor. Neden mi? Çünkü onlar için mantıklı olan bu. (Bir dakika içinde açıklayacağım.) Ancak, yakında ülkenin en popüler plug-in hibriti olacak olan 2026 Toyota RAV4 PHEV, Seviye 3 hızlı şarj cihazlarıyla şarj edilebiliyor. Bu da şu soruyu akla getiriyor: neden? Öncelikle biraz bağlam. Yakın zamana kadar çoğu plug-in hibrit, en hızlı seçenek olarak yalnızca Seviye 2 AC şarjı sunuyordu. Elektrikli araçların aksine, bir PHEV'in aküsü bittiğinde, itiş gücü için yalnızca benzinli motora güvenir; eve döndüğünüzde, aracı prize takıp sabah sizi bekleyen tam şarjla güne yeniden başlayabilirsiniz. Bu, kabul görmüş bir kullanım örneğidir ve bu nedenle bir PHEV'e hızlı şarj eklemenin genellikle ek karmaşıklığa değmediği düşünülmektedir. Ancak Toyota suları bulandırıyor. RAV4 baş mühendisi Yoshinori Futonagane, Road & Track'e verdiği demeçte, "Elbette, plug-in hibrit araçlar için varsayılan AC şarj sistemidir, ancak PHEV'in maksimum performans potansiyeli, tam şarjlı ve kullanıma hazır bir bataryayla sağlanır," diyor. "Batarya maksimum potansiyelde tam şarjlıysa, her zaman en iyi performansı sağlar." Basitçe söylemek gerekirse, Toyota, XSE donanım seviyesinde RAV4 PHEV'in 83 kilometrelik muazzam menzilini aşsalar bile, müşterilerinin hibrit sistemin tüm avantajlarından mümkün olduğunca yararlanabilmelerini sağlamak istiyor. Futonagane, "Bu bizim için bir bakıma bir zorluk, bir test," diyor. "Daha uzun yolculuklara çıkan müşterilerimize, PHEV'lerinin maksimum potansiyelinden her zaman yararlanabilmeleri için DC hızlı şarj seçeneği sunmak istiyoruz." RAV4 PHEV alıcılarının bu özellikten gerçekten yararlanıp yararlanmayacağı, izlenmesi gereken ilgi çekici bir vaka çalışması olacak. Öncelikle, Amerika'nın sınırlı DC hızlı şarj ağını tıkama potansiyeline sahip: Bir RAV4 PHEV'deki biri gerçekten son elektrik milini sonuna kadar kullanmak isterse, bir süre yolda kalırken, bir elektrikli araçtaki biri beklemek zorunda kalabilir. Toyota da batarya boyutuna göre tam olarak hızlı şarj olmuyor. Toyota, hızlı bir şarj cihazının bataryayı yaklaşık 35 dakikada %10'dan %80'e çıkarabileceğini ve 50 kW'lık bir maksimum şarj oranına sahip olduğunu söylüyor. Bir elektrikli araç için bu şarj süresi çok da kötü değil; ancak RAV4 PHEV, tüm bu çabaya karşılık yalnızca yaklaşık 58 kilometrelik bir menzil sağlıyor. Ayrıca, hızlı şarj, evde prize takmaktan kat kat daha pahalı olduğu için pahalı. Toyota bunu biliyor ve hızlı şarj özelliğini yalnızca daha üst sınıf modellere dahil ediyor. Futonagane, "Sadece XSE ve Woodland'a koyuyoruz, bu yüzden maksimum şarj seçeneğine sahip olmak için bu ekstra parayı ödemeye istekli olanlar onlar," diyor. Toyota, bu özelliği bir lüks olarak değerlendirerek genel olarak varlığını haklı çıkarıyor ve gelecekteki PHEV modellerine dahil edilmeye değer bir özellik olup olmadığını görmek için kullanım oranını ve kullanımını değerlendiriyor. ABD'de elektrikle dolaşmak zorunda değilsiniz. Bununla birlikte, diğer ülkelerde, araç sahibinin EV modunda sürüş yapmasının büyük fayda sağlayacağı şehirler var. Bataryanızı bu belirli bölgeler için saklama olanağı her zaman mevcut, ancak Toyota şimdi insanlara elektrikle sürüş için daha hızlı bir yol sunuyor. Ayrıca, RAV4 PHEV'in birçok yeni EV'nin geçiş yaptığı NACS fişi yerine geleneksel bir CCS1 portu ile donatıldığını da belirtmekte fayda var. Tüm bunlarla birlikte, 2,5 saat beklemeye razı olduğunuz sürece RAV4 PHEV'i hızlı şarj etmenize gerek olmadığını unutmayın; çünkü 2,5 saat beklemeye razı olduğunuz sürece AC güç de kabul edebilir. Şahsen, PHEV'de bunu yapmanın yeniliği için bile hızlı şarjı deneyebilirim, ancak çoğu insanın bunu yaygın bir uygulama haline getirmesi için çok az neden var. Kaynak: Road & Track- Alperen Şengün Hakkında Bütün Haberler Buraya
Dün akşam oynanan maçlarda Alperen Şengün'ün asisti En İyi !0 Harekette 2. sırada gösterildi- Barrack: Suriye lideri Şara Washington'u ziyaret edecek
ABD Başkanı Donald Trump'ın Orta Doğu Özel Temsilcisi ve Ankara Büyükelçisi Tom Barrack, Suriye geçici devlet başkanı Ahmed Şara'nın yakında Washington'u ziyaret etmesinin beklendiğini söyledi.Habere Gitmek için Tıklayın- Tarihi değiştiren boşanma
İngiltere Kralı 8. Henry'nin ikinci eşi Anne Boleyn'den boşanması Avrupa tarihindeki en dramatik dini ve siyasi dönüşümlerden birini tetikledi. Peki, kimdi bu kral ve kilise nasıl bölündü?Habere Gitmek için Tıklayın- Tarihi değiştiren boşanma
İngiltere Kralı 8. Henry'nin ikinci eşi Anne Boleyn'den boşanması Avrupa tarihindeki en dramatik dini ve siyasi dönüşümlerden birini tetikledi. Peki, kimdi bu kral ve kilise nasıl bölündü?Habere Gitmek için Tıklayın- 'Sanırım bağımlısı oldum': Zayıflama iğnelerini gereksiz kullanmanın riskleri neler?
Zayıflama ilaçları giderek daha popüler hale gelirken, uzmanlar hızlı ve kozmetik sonuçlar için denetimsiz kullanımın riskleri konusunda uyarıyor.Habere Gitmek için Tıklayın- 'Sanırım bağımlısı oldum': Zayıflama iğnelerini gereksiz kullanmanın riskleri neler?
Zayıflama ilaçları giderek daha popüler hale gelirken, uzmanlar hızlı ve kozmetik sonuçlar için denetimsiz kullanımın riskleri konusunda uyarıyor.Habere Gitmek için Tıklayın- Kadın girişimci olmak: 'Bazen günde 16 saat çalışmak gerekiyor, destek şart'
Türkiye’de girişimci bir kadın olmanın zorlukları neler? Ve bu zorluklar nasıl aşılır? İngiltere'deki Oxford Girişimcilik Merkezi'nin akademik direktörü Pınar Özcan ile konuştuk. BBC Türkçe’den Berza Şimşek’in haberi.Habere Gitmek için Tıklayın- Türkiyede YARGI bagimsizdir! Inanalim mi?
Dünyanin hicbir demokratik hukuk devletinde bir Adalet Bakani:"Ülkede yargi bagimsizdir" diye hergün aciklama yapmaz yapiyorsa gercekten Yargida bir sorun var demektir. Yarginin bagimsiz oldugu böyle aciklamalarla degil yarginin isleyis tarziyla anlasilir. 700 yil hapis cezasi istenerek yargilanmak istenen bir kisi elini kolunu sallayarak gezerken,hakkinda henüz hicbir somut delil olmayan,tamamen onun bunun dedikleriyle suclanip hala bir iddianame hazirlanmamis olan kisi tutukluysa orada Yargi bagimsiz degil demektir ve talimatla calisiyordur. Isim önemli degil;Bir muktedir kendi saltanati icin kendisine rakip gördügü bir siyasetciyi safdisi ettirmek,onu rakip olmaktan cikarmak icin elindeki gücü kullanarak satin almis oldugu yargi mekanizmasini o kisinin tutuklanmasi icin kullaniyor ve yargi bu kumpasa alet oluyorsa o yargi bagimsiz degildir. Isim önemli degil:Ortada somut hicbir delil bulunmazken,henüz bir iddianame hazirlanmadigi halde,satin alinmis savci henüz yargilanmamis ve sucu sabit olmamis bir tutuklu icin "...... SUC ÖRGÜTÜ"diye aciklamalarda bulunarak algi yaratmak istiyorsa o savci bagimsiz degil satin alinmis bir engizisyon aparatidir. Türkiye de yarginin bagimsiz oldugunu söylemek icin ya iktidar yandasi olmak zorundasiniz ya da iktidarin zihniyetini aynen tasiyorsunuzdur. Akli basinda normal düsünen hickimse TÜRKIYEDE YARGI BAGIMSIZDIR diyemez. saygilarla- Alperen Şengün Hakkında Bütün Haberler Buraya
Sabaha karşı oynanan maçta Houston Rockets Boston Celtics'i 128 - 101 yendi 31 dakika oyunda kalan Şengün triple double kaçırdı ama double double yapmayı becerdi 16 Sayı 10 Ribaunt 9 Asistle oynadı - Bir Şefe Göre Yapışmaz Tavada Asla Pişirmemeniz Gereken 4 Yiyecek
Önemli Bilgiler
Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.
Navigation
Tarayıcı push bildirimlerini yapılandırın
Chrome (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions → Notifications.
- Adjust your preference.
Chrome (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Select Site settings.
- Find Notifications and adjust your preference.
Safari (iOS 16.4+)
- Ensure the site is installed via Add to Home Screen.
- Open Settings App → Notifications.
- Find your app name and adjust your preference.
Safari (macOS)
- Go to Safari → Preferences.
- Click the Websites tab.
- Select Notifications in the sidebar.
- Find this website and adjust your preference.
Edge (Android)
- Tap the lock icon next to the address bar.
- Tap Permissions.
- Find Notifications and adjust your preference.
Edge (Desktop)
- Click the padlock icon in the address bar.
- Click Permissions for this site.
- Find Notifications and adjust your preference.
Firefox (Android)
- Go to Settings → Site permissions.
- Tap Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.
Firefox (Desktop)
- Open Firefox Settings.
- Search for Notifications.
- Find this site in the list and adjust your preference.