Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

drmavi

Φ Yeni Üyeler
  • İçerik Sayısı

    6
  • Katılım

  • Son Ziyaret

Diğer Bilgiler

  • Website URL
    http://forumkurdu.com/kurannuru.html
  • ICQ
    0

drmavi - Başarıları

Çaylak

Çaylak (2/14)

  • İçerik Başlatan
  • İlk İleti
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra
  • Bir Yıl İçinde

Son Rozetler

0

İçerik İtibarınız

  1. İlginize teşekkür ediyorum. Kendi sitemle yoğun uğraştığım için eskisi gibi yazı bıraktığım sitelere uğrayamıyorum. Sadece böyle mesaj iletisi alınca girebiliyorum... Bilen düşünen tabi ki inanan insan olmak ne güzel!...
  2. Bilim insanoğlunun aklını kullanarak, evreni araştırmasının sonucu bir kısım mevcut varlık üzerinde tasarruf yaparak bir kısım ürünlere ulaşması eylemidir. Bilim adamı kendisine verilen aklı kullanır, kendisine verilen madde materyalini değerlendirir. Var edilmiş nesneler üzerine yoğunlaşır, işleyişlerine açıklamalar ve isimlendirmeler getirir, yeni sentezlere verilere ulaşır. Bu durumda bilim adamını ve üzerine eğildiği maddeyi kim var etmiştir sorusu gündeme gelir. Eğer bir yaratıcı kabul edilmeyecekse, Allah ve Bilim tartışması anlamsız hale gelir. Bu durumda insanlar madde, insan ve bilim üzerinde, ölüm ve kıyamet gelinceye kadar tartışabilirler. Sahipsiz başıboş bu evrende, insan ölüm sonrası başıboşluğunun ve kaosunun çözümünü de kendisi üretmek zorunda kalır. Şayet bir Yaratıcı kabul edilecekse, bu durumda insan ve evren ilişkisi anlamına gelen bilimi, insanı ve evreni var eden Yaratıcıdan soyutlayamayız, beraber düşünmek zorundayız. Bu durumda şu açıklama yapılabilir: Bütün bilim dalları ve bilim adına yazılan bütün kitaplar, Allah'ın kainattaki ve insandaki sanatları ve mükemmel işleyişi anlatan birer dil olur. Bilim bu durumda Allah'ın iki kitabının müşterek ürünüdür. Atom harfleriyle yazılan evren ve hücre harfleriyle yazılan İnsan... Allah'ın Kelam harfleriyle yazılan diğer kitabı Kur'an ise bu iki kitap arasındaki münasebetleri ve bağlantıları özlü olarak anlatır tercüman olur. Vahyin ışığından ve aydınlatıcı ikliminden uzak kalan insan, maddeye yönelip bilim adına bir kısım çalışmalarda bulunur ve Yaratıcıyı tanımazsa bu, Maddeciliği doğurur. Aksine Vahyi sadece göz önünde bulundurup evrenin inceliklerini kavramaya çalışmayan insan da bilimlerden uzak ve taassup içinde kalır. Einştein'in dediği gibi, dinsiz ilim kör, ilimsiz din topal demektir...İnsan dinle doğru görebilir ve ilimle hedefine ulaşabilir... Öte yandan Kur'an kıyamet noktasına kadar evrensel boyutta sözler ettiğinden, günümüzün bilimi onu anlamakta zorluk çekebilir. Kalp ve akıl fermuarlarını Kur'an'a kapatınca, asırlar sonrasını da görebilen ve ona göre günümüze yönelik söz söyleyen kur'an ile Bilimi birbirine ters gibi görebilir ve gösterebilir. Oysa Kur'an'dan istifade eden Bilim adamlarının, Tıp, Astronomi, Matematik, Fizik, Kimya, Mekanik vb. pek çok ilim dalında temelleri attıkları ve karanlık Ortaçağ Avrupasını aydınlattıkları, orta okul öğrencisinin kitaplarında bile anlatılan tarihi gerçeklerdir. Müslümanlar Kur'an'ı anladıkları ve samimi olarak gerçek temsil niteliğiyle yaşadıkları dönemlerde bilimlere öncülük ve üstadlık yapmışlardır. Allah'ın Kur'an kitabını okudukları kadar Evren kitabını okumayı terk ettikleri ve Allah'ın Bilim dillerini öğrenmedikleri dönemlerde de mağlublarının mağlubu haline gelmişlerdir. (Bknz: Avrupa üzerine doğan İslam güneşi, Dr.Sigrid Hunke; Müsl. ilim Öncü. Ans., Şaban Döğen; İsl.Kült.Garbı Med. Ahmet Gürkan) Din ile Bilimi birbirinden ayrı ve hasım gibi görmek, dini de bilimi de bilmemenin ve anlamamanın ifadesi olabilir ancak... Bilim Allah'a inanan insanın sevgilisi bile sayılabilir. Çünkü Bütün bilimler O'nun güzelliklerini ve eserlerini anlatan, gül üzerindeki bülbüller gibidir...
  3. İnterlock arkadaşımızın bahsettiği sayfasına ulaşabildim... Sıkı çalışmış arkadaşımız doğrusu kutlarım tam puan... Sıradışı...sınır ötesi...gizemli...muharrik... bir o kadar da canlı ve sıcak...şiirsizliğin şiirini yazmak marifet... Sayfanız ve hayranınız bol olsun diyorum...
  4. drmavi

    VAR VE YOK NE DEMEK?

    Hem var hem yok yoktur İki zıt bir arada olmaz Bir şey ya vardır ya yoktur Hem var hem yok olmaz Ben var mıyım?... "Düşünüyorsun varsın! " diyorlar... Düşünmeyen varlıklar bile var!... O zaman ben nasıl var olmam!... Bu kıskançlık ve cimrilik de nedir? Ben varım....O neden var olmasın!.. Bir küçük dünyada küçücük bir var'ım... Ucu yok olan bu var alemde O neden Var olmasın!.. Var olmak neden benim tekelimde olsun!... Ben varım madem; bırakalım O da var olsun!... Kendime nasıl yok derim!... Ona neden yok derim? Göremediğim için mi? Her var görülür, görülmezse yok mudur? Ben varım, var olan her şeyde de var mıyım? Var dediğim şeyler gerçekten de öyle mi vardır? Var dediğim şeyler öyle kalacaklar mıdır? Dışımda gördüğüm dünya ötesi yok mudur? İçimde görmediğim dünya berisi var mıdır? Dışım mı vardır içim mi vardır? Ben dışımda mı varım içimde mi varım? O, Yaratıcı dışımda mı içimde mi var? ...................................................... Bir O'na Var dersem rahatlıyacağım... Bir O'na yok dersem, bütün varlıklar sayısınca başıma Tanrılar yığmış olacağım... ..................................................... Bir güneş var... Su damlacıklarında ve cam parçacıklarında yansımaları pırıltıları da var. Eğer o pırıltıları Bir Var olan güneşe vermez, o güneşi yok kabul edersek, o su damlacıklarının ve cam parçacıklarının her birini başlı başına bir güneş ve ışık kaynağı kabul etmemiz gerekecek... Ben var, varlıklar var, O var ki var!... ..................................................... O var, ben varım...Peki O'nu neden göremiyorum? 1-Allah Bir olduğu için, mukayese yapılarak bir şeye benzetilemez. Sonradan olmadığı ve sonu da olmadığı için de muhtaç olan diğer varlıklara benzemez ve onlar gibi görünmez. İnsanlar gibi doğmaz, doğurmaz, ölmez, yemez içmez,yorulmaz, unutmaz, bedensel bir biçim ve şekil almaz ve görülmez. 2-Sanatkâr sanat cinsinden olamaz: Bir masayı veya binayı yapan usta,o masa ve bina cinsinden değildir. Yani taş, tuğla, ***, demir, tahta vb. nesne değildir. Evren atomlardan, insan hücrelerden yapılmış sanattır. Bunların Sanatkârı olan Allah, yarattığı bu madde türünden değildir ki onlara benzesin ve onlar gibi bir biçim ve şekil alarak görünsün!.. 3-Görmek için üç şey gerekir: Göz, ışık ve cisim Gün ışığında var olan cisimleri görebiliriz. Gece ışık ulaşmadığı için var olan eşyayı göremeyiz. Uzayda karanlık yoktur. Işık vardır. Işığın çarpıp yansıyacağı bir cisim olmadığı için gözümüz onu görememektedir. Nitekim ay vardır ve ışık çarptığı için onu görebiliriz. Allah, bir ışık veya bir cisim değildir ki göze görebilelim!.. Üstelik gözümüz yoğun ışıkta bile görememekte hatta kör olabilmektedir. Hz.Musa Allah'ın, nuruyla dağa tecelli etmesiyle par çalanması karşısında bayılmıştı (7/143). Peygamberimiz, ahirette Allah'ı görebileceğimizi belirtmektedir. Allah, akla gelen her şeyden başkadır!..O'nu tam görüp anlayamamak., en güzel anlamaktır!..
  5. İlgilenen interlock arkadaşımıza, düşünceleri için teşekkür ederim. Her insan başlıbaşına düşünen ve karar verebilen bir varlık olduğuna göre, özellikle soyut nanç konusunda düşüncelerin farklı hatta sıradışı olmasını olağan ve hoşgurülü karşılamak gerekir diyorum. Ayrıca şunnu için de özellikle teşekkür ediyorum... Müstakbel kankanızın etüd edebileceği yeni ve harika bir platform açmış oldunuz. Zihnime kıvılcımlar sapladınız! Zihin dünyası ateş gibi olan insanlara ihtiyacımız var... İnterlock arkadaşımız izin verirse bu konuyu yeni başlığa taşımak istiyorum. ..................................................................... Canuğur arkadaşımıza da ayrı bir teşekkür borçluyuz. Kullanıcı ismimin altında yazıldığı gibi; "Arkadaşlar! Çaylak'ın üzerine de ikişer ikişer gelmeyin lütfen!...Yeniyiz bir soluk alalım!.." Arkadaşımız "Var ve Yok" sorununu adeta tamamlayacak farklı bir açı kazandırıyor olaya: İnanç ve Bilim... Var ile yok... Soyut ile somut... Canuğur arkadaşımızın açtığı bu konuyu izninizle yine yeni başlıkta değerlendirmek isterim. Tekrar teşekkür ederim.
  6. 1-Var olanın kanıtlanması kolaydır. Yok olanın kanıtlanması imkansızdır. Bir elma cinsinin yeryüzünde olduğunu iddia eden bir in-san, bir elmayı göstermekle bunu kolayca kanıtlayabilir. Elmanın yok olduğunu savunan ise, ya bütün elma ağalarını kesip yok etmesi lazımdır ya da bütün yeryüzünü karış karış do laştırıp hiçbir yer de bir tek elmanın bile bulunmadığını göstermesi gerekir. Bunun gibi, Allah'ın var olduğunu söyleyen bir insan, bunu kanıtlaması için, Allah'ın varlığını gösteren dört ana kanıtı gösterme si yeterlidir. Allah'ın varlığını açıkça gösteren dört ana kanıt kapısı, 4 kitap şunlardır: Kur'an, Peygamberler, Evren, İnsan… Allah'ın yok olduğunu iddia eden insanın, bunu kanıtlaması için, Allah'ın varlığını gösteren dört ana kanıtı ortadan kaldırması gerekir ya da bütün evreni karış karış dolaştırıp hiçbir yerde bir tek yaratıcının bulunmadığını göstermesi gerekir (Güneş sisteminden çıkmak için ışık hızıyla 75 yıl gitmek gerekir). 2-Her sonuç bir sebebe bağlıdır. Hiçbir şey kendi kendine yoktan var olmaz. Bir köy muhtarsız olmaz Bir iğne ustasız olmaz Bir harf kâtipsiz olmaz Bir kanun hâkimsiz olmaz Bir sanat sanatkârsız olmaz Bir resim ressamsız olmaz Şu dünya sahipsiz olmaz; Sahibi Allah'dır. Doğadaki her şey, Allah'ın güzel isimlerini gösteren birer sanat eseridir. Bütün bilim dalları da bu sanat eserlerini anlatan birer dildir. Kur'an gibi Evren ve İnsan kitaplarını okumak da bir vecibedir ve sevaptır. 3-Her varlık ve doğa olayı, hiçbir insanın, hiçbir güçle gerçekleştiremeyeceği olağanüstü özelliklere ve güzelliklere sahiptir. a-Her şey son derece sanatlı yapılmaktadır. Hücreden insan yüzüne, çiçekten yıldızlara kadar her varlık, kendine özgü şekil renk vb. nitelikleriyle orijinal birer sanat şaheseridir. SİMALAR, parmak izleri ve göz yapıları birbirinden farklıdır. Bu, Allah'ın sonsuz ilmini, iradesini ve kudretini gösterir. Yeni doğan bir bebeğe yeni bir yüz, göz, parmak izi, çizmek için, hiçbirini unutmamak ve karıştırmamak gerekir. Bu, sonsuz bir ilim gerektirir. b-Her şey son derece kıymetlidir. Bir elimizi veya gözümüzü servetlerle değişmeyiz. Oksijen, su vb. hayat kadar pahalıdır. c-Her şey çok sayıda yapılmaktadır. İnsan, bitki, hayvan, yıldızlar… Allah'ın nimetleri saymakla bitmez… d-Her şey çok kısa zamanda yapılmaktadır. Bir hafta-da bahar güzellikleri ve varlıklar çevremizi sarıverir. e-Her şey çeşitli, zamanında, ihtiyaca uygun ve sürekli yapılmaktadır. Yavruların çeşit çeşit her ihtiyacı, binlerce yıldır anın da gönderilmektedir. En zayıflara en iyi bakılmaktadır. Bu maddelerde bir çelişki sözkonusudur. Çok sayıda kısa zamanda karışık yapılan işlerde sanat ve kıymet bulunmaz. Oysa gözlemlediğimizde evrendeki her varlıkta ve olayda ayrı bir sanat ve değer görülüyor. Bu da bu imkansız işleri yapan ilmi, iradesi ve gücü sınırsız bir varlığı göstermektedir.
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.