Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

hasakcay

Φ Üyeler
  • İçerik Sayısı

    61
  • Katılım

  • Son Ziyaret

hasakcay - Başarıları

Yazar

Yazar (5/14)

  • İlk İleti
  • Ortak Nadir
  • İçerik Başlatan
  • Birinci Hafta Tamamlandı
  • Bir Ay Sonra

Son Rozetler

1

İçerik İtibarınız

  1. ***** çünkü ayetin söylediği açık ve nettir, ****** Örneğin balerinaların, atletlerin, başının üzerinde ağır yük taşımak ve kuyudan kovalarla su çekip hurma bahçesi sulamak gibi ağır işlerde çalışanların... ilk âdeti (menarche) geçikebiliyor. Say ki öyle bir hanım 18 yaşına girdi ama hiç âdet görmüş değil. Eş alırsınız o kızı 18'inde (hiç âdet görmemişken) ve boşarsınız örn 25'inde (hiç âdet görmemişken). ****** ayette söylenen bu.
  2. Hicri takvim degil yanlis olan çünkü takvimin miladî olmasi hristiyanlarin ne kadar hakki ise hicrî olmasi da müslümanlarin hakkidir. Yanlis olan o degil. Yanlis olan hicrî takvimin "kamerî yil"i esas almasidir. Hicrî takvimi şemsî yili esas alacak sekilde düzenleyin her sey yerli yerine oturur. * Kuran kamerî yili tanimaz, onaylamaz, reddeder. Kuran'da geçen SENE "şemsî yil"dir yani dünya günesi bir kez dolandiginda geçen süre. Bunun bir çok Kuranî kanitindan biri Yûnus 5: Allah günesi bir isik ve kameri bir nur yaparak kamere inisler ölçüp verdi ki "yillar"in sayisini bilin... ceales semse diyâen ve el kamere nûren ve kaddere hu menâzile li ta'lemû adedes "sinîn"... Kamerin inisleri dolunaydan son hilale inip varan aşamalaridir O ----------> D ------------> ( dolunay----> çeyrek ay ---> son hilal Bilindigi üzere en uzun gündüz 21 Hazirandir. Ondan sonraki ilk dolunay öteki dolunaylardan daha büyük ve daha kizil görünür. ASIRI sicak günlerin habercisi oldugu için o dolunay sicak dolunay adini almis. Eger çölde yaşayan birisi yillarin sayisini bilmek istiyorsa yapacagi sey sicak dolunayi her gördügünde degnegine bir çentik atmak ve sonra çentikleri saymaktir. Sicak dolunaylarin sayisi = semsî yillarin sayisi Dikkat sicak dolunaylarin sayisi kamerî yillari vermez, semsî yillari verir. Kamerî yil yok Kuran'da, ilahî kitabin lugatinda kamerî yil yok.
  3. Nûr 3'te YENKiHU deniyor, buradaki nikah evlenmek degil cinsel iliski* kurmak demek, karsi cinsten biriyle yatmak, sevismek. YENKiHU: cinsel iliskide bulunurlar, sevisirler, yatarlar. Zinaci bi erkek, zinaci ya da müsrik bi kadindan baskasiyla yatmaz -Ez zânî lâ YENKiHU illâ zâniyeten ev müşrikeh zinaci bi kadinla ise zinaci ya da müsrik bi erkekten baskasi yatmaz - ve ez zâniyetu lâ YENKiHUHÊ illâ zânin ev müsrik. Müminlere haram kilinmistir bu -ve hurrime zâlike alâl müminîn. Yani bu tür iliskiler haramdir, dolayisiyla günahtir müminlere uymaz. __________________________________ * NiKAH kelimesinin bu anlami için bkz: Muhammed Esed, KUR'AN MESAJI, Nûr 60'a düsülen 84 nolu dipnot.
  4. Tümagü İskicap kardesim, Nisâ 101-103'teki salât KIYAM durup SECDE edilerek kilinan "namaz"dir, Ahzâb 43 ve 56'daki "salât"in destek anlamina geldigi ise açik ve net. Isin içine zekati sokarak ikisi de ayni kapiya çikar demeyin, ikisini birbirine karistirmayin. Bakin Nisâ 101-103'te zekattan hiç söz edilmiyor ama salât deniyor, cephede olundugu için salâtin kisaltilmasindan söz ediliyor, KIYAM deniyor, SECDE deniyor. Ve cephe denen can pazarinda yerine getiriliyor o salât, namazdan baska hiç bisey olamaz. Cephede karsilikli ates edilmedigi anlarda yemek yenir, sigara içilir, dertlesilir ve KIYAM durulup SECDE edilerek namaz kilinir (gerekirse nöbetleserek)... ama SALÂT ADINA baska hiç bisey yapilamaz. Örnegin orasi cephedir diye "talimat"in kisaltilmasi olmaz.
  5. Her gördügün sakalli nasil deden degilse her gördügün salat ta namaz degildir. Örnegin kuslarin havadaki "salât"i namaz degildir, yerin çekim gücü ve kanatlarin kaldirma gücü gibi ilahî kurallara orada uymalaridir. Namaz ise müminlerin Allah'la kurduklari bir iletisim tarzidir, ki KIYAM durup SECDE edilerek ve o esnada Kuran okunup cevap verilerek yerine getirilir. Nisâ sûresi Araziye çiktiginizda eger kafirlerin size saldirmak üzere olmasindan endise etmekteyseniz namazdan kisaltmaniz günah degildir (101). Ey nebi! Sen onlara katilip namaz kildiriken onlarin bir bölügü, silahlari yanlarinda, seninle KIYAM dursunlar. SECDE ettikten sonra arkaniza geçsinler. Kafirler bir saldirisla sizin üzerinize çullanmak için silah ve esyanizdan uzak bir aninizi kollarlar, önlem alin (102) Namazi yerine getirdikten sonra dikelirken, oturuken, yatarken... Allah'i anin. Güvene kavustugunuzda namazi kilin. Namaz inananlarin üzerine VAKiTLERi iLE yazildi (103).
  6. Democrassian diyor ki: Normal bir zekası olan kişi, bir kaç saniye düşündüğünde vusta sözcüğünün bilinç anlamında kullanılmasının yersiz olduğunu hemen anlar. Bu apaçık ve yaygın kullanımıyla orta anlamına gelir. Bu durumda benim zekam normalin altinda imis. Ne var ki Elmalili'nin belirttigine göre namaz baglaminda "vusta"ya yüklenen anlam orta ile SINIRLI degildir, "vustâ"nin 2 anlami var. 1:orta (namaz) 2.en faziletli (namaz) Bkz http://www.kuranikerim.com/telmalili/bakara3.htm Faziletli namaz insanlarin bilinçleri yerinde iken kildiklari namazdir yoksa ne dediklerini bilemezler. Ve Allah'in 4:43'teki buyrugu kesin: ne dediginizi bilene kadar namaza yaklasmayin lâ takrabus salâte... hattâ ta'lemû mâ yekûlûn "Vusta"nin anlami olarak orta böylece düser çünkü bilinçsiz hiç bir namaza yaklasilamayacagi gibi o sanal "orta namaz"a da yaklasilamaz. Yaklasilamayan namaz nâmevcut namazdir, yok öyle bi namaz. "Salâtil vusta"nin tek anlami var: faziletli yani bilinçle kilinan namaz. Normal olmayan zeka... Neyse.
  7. Kabul etmek zorundadir ki namaz konusu Kuran'da asla sürüncemede birakılmamiş, gerekli olan bütün ayrintilariyla netlige kavusturulmustur. Bu kadar apaçik görünen bir gerçegi kabul etmeye bir türlü yanasmamakta inat ediyor. Bu kadar net ve apaçik olan gerçegi görmemekte israr etmekle kendisinin ne kadar dogmatik biri olugunu ele veriyor. Günlük namaz belirlenmis vakitlerde yani gündüzün geceye bakan iKi UCUNDA Allah'tan emir almak için Kuran okumak suretiyle kiyam ve secde seklinde yerine getirilen bir ibadettir. Tehlike aninda namazdan kisaltmak caizdir. Namazin kisaltilmis "1 kiyam + 1 secde"dir, dolayisiyla tamami 2 kiyam + 2 secde çünkü kisaltilmisi 1 olan sayi 2'dir. ____________________________________ Namaz inananlarin üzerine vakitleriyle yazildi (4:103). Namazi gündüzün iKi UCUNDA ve gecenin yakinlarinda (11:114) yani günesin sürtünmesinden gecenin karanligina kadar ve safagin atmasindan günesin dogmasina kadar kil (17:78). Kitap'tan sana vahyedileni oku ve namazi kil (29:45). Onlarin bir bölügü seninle kiyam dursunlar, secde ettikten sonra arkaniza geçsinler (4:102). Sefere çiktiginizda kafirlerin size saldirmak üzere olmasindan korkuyorsaniz namazdan kisaltmaniz caizdir (4:101).
  8. Kuran'da namaz da, namazin ayrintisi da var. Günlük namaz gündüzün geceye bakan iki ucunda (11:114) yani yalnizca belirli o 2 vakitte (4:103) Kuran'i okumak suretiyle Allah'tan emir almak ve ona cevap vermek için KIYAM durup SECDE edilerek yerine getirilen (4:102) bir ibadettir. "1 kiyam + 1 secde"ye rekat adini verirsek namazin örnegin bi tür can pazari olan cephedeki (4:101) kisaltilmisi 1 rerkattir, güven ortamindaki tamami 2 rekat (çünkü kisaltilmisi 1 olan sayi 2'dir).
  9. Var sayalim ki ölen bir adamin ardinda biraktigi mirascilari sunlardir: 3 kiz evlat 1 ana 1 baba 1 eş Yine var sayalim ki mirasin miktari 9 000 000 (dokuzmilyon) liradir. Mirascilarin her birinin alacagi miktar nedir? Nisâ 11-12'ye göre 3 kiz evlat 2/3, ana......... 1/6, baba....... 1/6, eş........... 1/8 alacaktir. Cevap: 2/3x + 1/6x + 1/6x + 1/8x =16/24x + 4/24x + 4/24x + 3/24x =27/24x 27/24x = 1 x = 24/27. Sonra 9 000 000, x'in bu degeri ve oranlar çarpilacak: Kizlar: 9 * 24/27 * 2/3= 5 333 333 Baba.: 9 * 24/27 * 1/6= 1 333 333 Anne: ---------------- = 1 333 333 Es---: 9 * 24/27 * 1/8 = 1 000 000 Bu soru bir sinavda bize çiksa ne yapardik, "Paylarin toplami paydadan büyük, olmaz böyle sey!" diye çemkirir miydik ya da efendi efendi soruyu çözer miydik?
  10. Mirasin paylasimiyla ilgili bütün problemler basit bir cebir islemiyle çözülüyor. Kendinize dert etmeyin. Islam matematikcileri her seyi kitaplarinda açiklamislar. Örnegin Muhammad ibn Mūsā al-Khwārizmī'nin Compendious Book on Calculation by Completion and Balancing adli kitabi. * Bir adam ölmüs; geriye kentin orta yerinde 1 dekar yani 1 000 metre kare çok degerli bir ARSA birakmis. Mirascilar: Ayse, Bekir, Cevat. Ölen adam vasiyetinde diyor ki 1 000 metre karenin 1/5'ini A alacak, 2/5'sini B, 3/5'ini C alacak. Buna göre ey A, B, C! her biriniz kac metre kare alacaksiniz? Ölen adam bi de şart kosmus, diyor ki Buna göre her biriniz kaç metre kare alacaginizi HESAP edebilirseniz miras sizindir, hesap edemezseniz hiç birinize ZIRNIK yok. E A, B, C! Yalnizca bir matematik sorusu bu yani birakin Kuran hakkinda MIZMIZLIK etmeyi, yalnizca matematige bakin. Her biriniz kaç metre kare alacaksiniz?
  11. Nurettin Yildiz: Evlilikle ilgili şeriatimiz islamin yaş haddi yoktur. Bu ne demek? Bülug çagindan önce de bir çocuk evlenebilir... (http://www.cumhuriyet.com.tr/video/video_haber/632285/Tecavuze_kilifi_CNN_de_boyle_savundu__13_yasindaki_cocuk_evlendirilebilir.html) Görüldügü üzere Nurettin Yildiz'in iddiasi o ki bulûg çagindan küçük çocuklar evlenebilirmis. O halde şeriat bulûg çagindan küçük çocuklarla evlenebilmektir. Iyi ama o şeriati bir sürü müslüman kabul etmiyor, örnegin ben kabul etmiyorum çünkü Nisâ 6'da rüsd diye geçen olgunluga ermemislerle evlenmek Allah'in hükmünü inkar etmektir, "kafir"liktir. Bu durumda iSLAMI kabul etmemis olanlar yani kafirler nurettin yildizlar mi oluyor ya da biz mi? Kisacasi nurettin yildiz misillu çakma müslümanlarin seriat dedigi sey REZALET degil de nedir?
  12. Bir günde kilinmasi farz olan namazlarin sayisi: Gündüzün iki ucunda ve gecenin yakinlarinda namazi kil (11:114). Bir günde kilinmasi farz olan namazlarin sayisi 2'dir çünkü gündüzün yalnizca 2 ucu var: 1.günesin dogmasi 2.günesin batmasi Yerkürenin belli bir noktasinda örnegin Istanbul'da günes bir günde yalnizca 1 kere dogar, 1 kere batar. Namaz o vakitlerde kilinacak. 11:114'te geçen GECENiN YAKINLARI ifadesi ise o 2 namazin ikisinin de gece namazi oldugunu gösterir.
  13. Kafirlerin size saldirmak üzere olmasindan korkuyorsaniz namazdan kisaltabilirsiniz, onlar sizin apaçik düsmaniniz (4:101). Sen onlarin içinde olup namaz kilmalarini saglarken onlarin bir bölügü seninle dikelsinler (KIYAM etsinler), silahlarini da yanlarina alsinlar; SECDE ettikten sonra arkaniza geçsinler... (4:102). Namaz bitmistir. Savas gibi bir korku ainda kilinan KISALTILMIS namaz bu. Yani kiyam + secde. Siz buna istediginiz ismi verebilirsiniz. Örnegin birim, ünite, rekat. Say ki rekat dediniz, demek ki namazin kıslatilmisi 1 rekattir. Peki, tamami kaç rekattir? Cevabi matematik verir: KISALTILMISI 1 olan sayi 2'dir. O halde namazin TAMAMI 2 rekattir.
  14. Hayir, ayette "âdet görecek yaşa ermemis kiz çocuklari"ndan söz edilmiyor, "ellâî lem yahidne"den yani "âdet görmemis olanlar"dan söz ediliyor. Âdet görmemis olanlar... Hepsi hepsi bu. Adet görme yaşi yok, kiz çocuklari yok. Sürekli agir beden hareketleri yapan "atlet"lerde görüldügü üzere âdet gecikebiliyor. Bkz https://en.wikipedia.org/wiki/Delayed_puberty Possible causes In females, prolonged high level of physical exertion, e.g. from being an athlete. De ki 18 yasina girdi böyle bi kiz ama hiç âdet görmedi. Bakin hiç âdet görmemistir o kiz, ama evlenecek yaşa ve evlenecek olgunluga ermistir. Hiç âdet görmemisken 18'inde es alirsiniz onu, örnegin 25'inde hiç âdet görmemisken bosarsiniz. Olay budur. Eger AKLINIZ DUMURA UGRAMADI ise... "Âyet evlenecek olgunluga ermis ama âdet görmesi gecikmis bir kizla evlenmenize izin veriyor" dersiniz, "Ayet âdet görecek yaşa ermemis bi kiz çocugu ile evlenmenize izin veriyor" demezsiniz. Çünkü DUMURA UGRAMAMIS AKIL sorar: De ki âdet görme yaşi 13'tür. Bir kizi 13'ünden ÖNCE bosamak üzere 13'ünden ÖNCE es aliyorsun. Neden?
×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.