Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

microsoft mülakat sorusu bilene helal olsun


lvl_lSTAFA662

Önerilen İletiler

  • Cevaplar 58
  • Tarih
  • Son Cevap

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

Bu Başlıkta En Çok Gönderenler

cevabı yazıyorum

işte cevap

gölün merkezinde küçük bir çember etrafında dönün bu hayaleti çılgına çevirecektir(siz kayığınızla küçücük bir çember çizerken )hayalet bütün gölün çevresini dolaşmaya çalışacaktır ama alması gereken yol sizin kat ettiğiniz mesafeden çok daha uzun olduğu kayığın hızına yetişemiyecektir bu da demek oluyor ki küçük çemberler çizerek kıyının hayaletten en uzak noktasına gölün yarıçapından daha fazla yaklaşabilirsinizkendimize şu soruyu sormalıyız "göl içinde çizebileceğim ve hayaletin gölün çevresinde koşarak bana yetişeceği en büyük çember nedir"

bu çember üzerinde alacağınız yol sizden 4 kat daha hızlı olan hayaletin alacağı yolun 1/4 ü olmalıdır.bu yarıçapı r/4 olan bir çemberdir.

bu çember üzerinde saat yönünde ilerelerseniz hayalette son hızıyla o yönde ,kıyıda size en yakın noktada olabilmek için koşacaktır .saat yönünün tersinde ilerlersek hayalette o yönde koşacaktır.

İŞTE YAPACAĞINIZ ZEKİCE HAREKEt

eğer r/4 den biraz daha küçük bir çember üzerinde ileerlerseniz hayalet size yetişemez.geride kalmaya başlar.

bu şekilde hayaletle aranızdaki uzaklığı yarıçapın 1/4 katına çıkarabilirsiniz.bunu yapmanın bir yolu gölün merkezinden başlayıp.yarıçapı r/4 ü aşmayacak bir SPİRAL çizmektir.

bu güzel çemberin sınırlarından çıkmadığımız sürece hayalet size ayak uyduramaz.sizden tam 180 derece geriye düşene kadar onunla oynamaya devam edebilirsiniz .

o anda kayığınız ,hayaletin tam karşı etrafında ve hayaletle kıyının ona en uzak noktası arasındaki mesafenin 5/8 i kadar uzaktadır(çünkü gölün merkezi bu mesafenin tam ortasıdır ,yaklaşık,yarıçapın 1/4 ya da çapın 1/8 i kadar uzaktasınız)

bu geometrik koşullar altında kaçmanız mümkündür çember çizerken aniden durup ,kıyıya dümdüz ilerleyin .

almanız gereken yol yarıçapın 3/4 ünden birazcık daha fazladır .hayaletin öniünde ise #(pi) #r uzunluğunda bir yol bir yol vardır bu da sizin yolunuzun 4#/3 katıdır ve hayaletin hızı kayığın hızının 4 katı olduğu için o bu yolu tamamlayana kadar geçecek olan süre size gereken sürenin #/3 katıdır.pi 'yi 3 e böldüğümüzde ,1 den daha büyük bir sayı elde edersiniz (1.047) bu planı harfiyen uygularsanız kaçabilirsiniz. taurusu tebrik ederim.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

hakli valla :D

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

çok uyanık ama kafasını karıştıra biliyorsun .tamam tamamen zekice .ama ben zaten öğle bataklıkta asla kayıkla açılmam yani başıma böyle birşeyin gelmesi imkansız .ama ben buradakinleri başıma gele bilir diye değil.sevdiğim için çözüyorum. sağolasın mustafa662......

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

çok uyanık ama kafasını karıştıra biliyorsun .tamam tamamen zekice .ama ben zaten öğle bataklıkta asla kayıkla açılmam yani başıma böyle birşeyin gelmesi imkansız .ama ben buradakinleri başıma gele bilir diye değil.sevdiğim için çözüyorum. sağolasın mustafa662......

 

 

tşk ederim kahin

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.