Zıplanacak içerik
  • Üye Ol
Admin

Tüm Diyetisyenlerin Ortak Görüşte Olduğu ve Tavsiye Ettiği 10 Gıda

Önerilen İletiler

Tüm Diyetisyenlerin Ortak Görüşte Olduğu ve Tavsiye Ettiği 10 Gıda

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Dünyada bir birine tezat çok fazla diyet var, okumakla bitmiyor ve kafanız şişebilir. Haftalık yemek günlüğümü karşıt geçmişlere sahip iki beslenme uzmanına gönderdiğimde ve her birinden çılgınca farklı geri bildirim aldığımda bunu ilk elden öğrendim. (Merak ettiyseniz, bütünsel bir beslenme uzmanı bana yüksek karbonhidratlı vegan diyetimin o kadar protein eksikliği olduğunu söyledi ki, geleneksel bir uzman bana doğru yolda olduğumu söyledi.)

Tüm beslenme uzmanlarının üzerinde anlaşabileceği şok edici yiyecekler var. Bazıları soyanın mükemmel olduğunu düşünüyor; diğerleri zehir olduğunu düşünüyor. Bazıları meyvelerin sağlıklı bir diyete ait olduğunu düşünürler; Diğerleri çok şekerli olduğunu düşünmez, ona asla dokunmamalısın. Bazıları süt ürünlerinin şeytan olduğunu; Diğerleri ise  yoğurdun tanrıların nektarı olduğunu düşünüyor. Günlerce devam edebilirim.

Tüm bu çelişkili bilgiler tüketiciyi sinirlendirebilir, sadece ellerinizi yukarı fırlatmak ve "Gerçekten sağlıklı bir şey mi?" Tam olarak cevaplamaktan ilham aldığımız soru buydu. Bu yüzden, tüm farklı geçmişlerden 17 beslenme uzmanına ve doktoruna toplu bir e-posta gönderdik ve en sağlıklı gördükleri yiyecekleri adlandırmalarını istedik. Daha sonra geribildirimlerini referans olarak aldık ve bu ana listeyi bir araya getirdik. Tahminlere bir kez ve her şeye bir son verelim - bunlar beslenme uzmanlarının% 100'ünün üzerinde anlaşabileceği yiyeceklerdir.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

1. Yaban mersini

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Söyleyebileceğimiz kadarıyla, yaban mersini gücüyle tartışabilecek tek bir beslenme uzmanı yok. “Yaban mersini içinde bulunan en az 15 farklı fito besinler vardır ve bunların hepsi vücuttaki hemen hemen her sistemi koruyan güçlü antioksidanlardır” diyen Michelle Babb, kayıtlı diyetisyen ve Anti-inflamatuar yeme için mutlu, sağlıklı bir beynin yazarı. "Antioksidanlar hücrelere, dokulara ve kaslara zarar vermeyi önler ve kardiyovasküler sağlık, beyin sağlığı ve egzersiz kurtarma için önemlidir."

Beslenme uzmanı Dana James, yaban mersini "sindirim ve kilo yönetimi" ile yardımcı olan "sağlıklı, lif açısından zengin karbonhidratlar" sağladığını ekliyor. Ayrıca kilo kaybı terapistinin sertifikalı beslenme koçu Candice Seti “demir, magnezyum, çinko, kalsiyum, potasyum ve A, C ve K vitaminleri dahil olmak üzere bir ton vitamin ve mineraller” ile yüklüdür. "Bu bileşenlerin tümü ile, güçlü kemikler oluşturmanıza ve korumanıza ve kalp hastalıkları ve kanserine karşı mücadelenize yardımcı olmanın yanı sıra çok sayıda sağlık değerine sahipler."

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

2. Yapraklı yeşillikler

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Ispanak ve lahana gibi koyu yapraklı yeşillikler, hiçbir beslenme uzmanının arıza yapamayacağı bir başka gıda kategorisidir. Columbia Üniversitesi Tıp Merkezi'nde gastroenterolog ve beslenme uzmanı olan Shipa Ravella, “Yapraklı yeşillikler düşük kalorili ve besleyici-yoğun” diyor. Yapraklı yeşilliklerin içerdiği güçlü besinlerin bazıları şunları içerir: "A, C ve K vitaminleri, folat, potasyum, magnezyum, kalsiyum, demir, lutein ve lif," diyen Dina Garcia, diyetisyen-beslenme uzmanı, dikkatli beslenme koçu ve kurucusu Vida Beslenme.

Özellikle Kale, beslenme uzmanları tarafından sevilmektedir. Sertifikalı beslenme uzmanı Scott Schreiber, MD, "Kale, kanser ve kalp hastalığı gibi birçok hastalığı önlemeye yardımcı olan yüksek seviyelerde antioksidanlar içerir." "Kale de kolesterolü düşürerek kalp için harikadır. Karaciğer ve sindirim sağlığını destekler ve büyük bir detoks besindir."

Önemli Yapraklı Yeşillikler

Microgreens
süs lahanası
ıspanak
Hardal yeşilliği
Kara lahana
İsviçre Kömürü
Roka
Romaine
Boston (Butterhead)
Buzdağı

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

3. Avokado

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Tüm diyetisyenleri, dünyanın en sağlıklı gıdalarından biri olarak kalp-sağlıklı avokadoları listelerine almışlar. (Aslında, konuştuğum 17 beslenme uzmanından, bunların yarısından fazlası, dünyanın en sağlıklı üç gıdalarından biri olarak avokado olarak adlandırıldı.) "Avokado 'Tanrının Tereyağından takmadım!" Diyor DC, Daryl Gioffre, ünlü beslenme uzmanı ve Alkamind temizliğinin kurucusu. "Tam anlamıyla mükemmel bir besindir. Avokadolar, K, C, B5 ve B6 vitaminleri ve aynı zamanda anahtar mineraller bakımından zengindirler. Aslında, şeker içermeyen muzlardan daha fazla potasyum içerirler. Lif, sindirim sağlığının korunmasına yardımcı olurlar. "

Daha da iyisi, avokadodaki tekli doymamış yağlar "hücre zarı koruyucular" olarak görev yapıyor, diyor James. "Hücreleriniz serbest radikal hasardan korunduğunda, daha iyi çalışırlar. Bu daha güzel bir cilt, daha hızlı bir beyin ve daha fazla enerji demektir!" Tüm bunlar, avokadoların "Bir fincan başına 42 miligram magnezyum içerdiğinden, birçoğumuzun yetersiz kaldığı hayati bir besin maddesi" olduğunu söylemeden, Beslenme Magnezyum Birliği'nin Tıbbi Danışma Kurulu üyesi ND, Dr. Dean Dean'i ekliyor.

Avokadoları seçerken, "sağlıklı ve sağlıklı yağlar olanlardan daha düşük olan siyah-yeşil, çakıllı-deri Haas avokado'yu ve parlak, parlak yeşil Florida'lılardan daha az karbonhidratlı karbonhidratı tercih edin" diyor. Beslenme başkan yardımcısı Colette Heimowitz Atkins Beslenme A.Ş.

Avokadoları diyetinize çok farklı şekillerde çalıştırabilirsiniz. Kayıtlı diyetisyen Dana White, "Kadehte sote veya hızlı bir guacamole porsiyonu". "Ayrıca avokadoyu smoothies, salsa ve dondurma gibi benzersiz şekillerde kullanmanın büyük bir hayranıyım."

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

4. Fasulye Çeşitleri

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Beslenme uzmanları, fasülyelerin “bir beslenme merkezi” olduğu konusunda hemfikirler. Kayıtlı bir diyetisyen olan Vandana Sheth'e göre, "Bunlar, bitki bazlı bir proteinin mükemmel bir kaynağıdır, lifte yüksektir ve kolesterol seviyelerini düşürme, kan şekeri yönetimi ve kilo yönetimi ile yardımcı olabilirler." Babb'ın dediği gibi, fasülyeler de "sindirim sisteminizi sorunsuz bir şekilde sürdürmek için harikadır."

Garcia, “Bütün fasülyeler iyi” diyor. "Demir, magnezyum, potasyum ve çinko açısından zengindirler."

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

5. Sarımsak

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Sarımsak, tüm beslenme uzmanlarının üzerinde anlaşabileceği başka bir besindir. Schreiber, “Sarımsak, doğanın süper yiyeceklerinden birisidir” diyor. "Pek çok tıbbi özelliğe sahip bir fitokimyasal olan Allicin içerir. Sarımsak virüsleri, kötü bakterileri ve mantarları öldürmek için harikadır. Aslında, soğuk algınlığının uzunluğunu azalttığı kanıtlanmıştır."

Sarımsak da kolesterol ve kan basıncını azaltmaya yardımcı olduğu gösterilmiştir. Schreiber, "Bir ton kalori eklemeden yüksek düzeyde vitamin ve mineral içerir" diyor. Bu besin maddelerinin bazıları "manganez, B6 vitamini ve C vitamini" içerir, kayıtlı bir diyetisyen olan Gisela Bouvier ekliyor.

Sarımsak tüketmenin en iyi yolu, taze, ezilmiş ve fazla pişmemiş olduğu zamandır. Bunun nedeni, "10 dakikadan fazla pişirildiğinde allisin daha az etkilidir" diyor Christopher Calapai, DO.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

6. Limon

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Limonlarla ilgili bir problemi olan bir beslenme uzmanını bulmak için zorlanacaksınız. Courtney Baron, "Bu sulu top güneşi, sindirim sistemimizin ve bağışıklık sistemimizin sağlığına katkıda bulunan ve saçlarımızın ve cildimizin sağlığı üzerinde oldukça fazla sayıda olan süper önemli vitamin ve minerallerin uzun bir listesini içerir" diyor Bir raptiye sağlık ve sağlık hocası. “Limondaki C vitamini kolajen üretmeye yardımcı olur ve cildi kansere yol açabilecek serbest radikallerden korur.”

Limondaki besinler de "iyi kolesterol seviyelerini arttırmak" ve enflamasyonu azaltmak için yardımcı olur, Calapai ekler. Baron ve Calapai, gün boyunca limon suyunu yudumlarken, sindirimi önemli ölçüde artıracaktır. Ayrıca, kalorileri ve koruyucu paketlenmiş sosları değiştirmek için salatalarda limon suyunu da kullanabilirsiniz.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

7. Chia Tohumları

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

"Bu küçük yenilebilir tohum süper yemek listesine eklendi ve süper olan birçok yol var!" Seti diyor. "Yeni başlayanlar için chia tohumları, hem optimum sağlık sağlamaya yardımcı olan omega-3'ler ve antioksidanlar ile yüklüdür. Chia tohumlarının% 40'ının lifli olması, orada bulunan en iyi lif kaynaklarından biridir ve sindiriminizi sürdürürken kendinizi tam olarak hissetmenize yardımcı olur. Ayrıca, hem kalsiyum hem de magnezyumda olduğu gibi kemik sağlığına çok değerli olabilirler. ”

Tahıllarınıza chia tohumlarını serpiştirmeyi, bir smoothie'ye karıştırmayı veya bir tavada kızartmayı deneyin.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

8. Brüksel Lahanası

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Beklenmedik ama gerçek: Tüm beslenme uzmanları Brüksel Lahanasını onaylıyor. Sağlık koçu ve sertifikalı beslenme uzmanı Kelly LeVeque, “Tam olarak yetiştirilen sebzenin beslenmesi için 10-14 kez, Brüksel lahanası vücutta anti-kanser enzimlerini artıran bir biyokimyasal besin olan sülforafam ile yüklenir”.

Gioffre, “Brüksel lahanası,“ yaşayan bir gıda ”olarak düşündüğüm şeydir…“ gezegendeki en güçlü ve besleyici gıdalar ”diyor. Daha da iyisi, onları kendiniz yetiştirebilirsiniz, böylece her zaman salata ve sarar için elinizde bulundurun. Gioffre, "Büyümeleri süper kolay, çok az yer gerektiriyorlar ve güneş ışığı almıyorlar." Diyor. "Yonca [lahanası] belki de büyümenin en kolay yolu ve çok lezzetli - diğer favorilerimden bazıları brokoli, mung, bezelye, yonca, çemen ve turp."

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

9. Kinoa

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Sertifikalı sağlık koçu Nicole Granato, Kinoa'yı inanılmaz bir "bitki bazlı protein" olarak önerdiği zaman dünyadaki beslenme uzmanları için konuşuyor. Kinoa'yı özel yapan şey, "tam bir protein" olması, natüropatik doktor Katherine Dale’ı açıklıyor. (Bu, Kinoa'nın optimum beslenme için gerekli olan dokuz temel amino asidin mükemmel bir oranını içerdiği anlamına gelir.) "Doğal olarak glutensiz bir proteinin yüksek bir kaynağı ve tatmin edici bir tadı ve dokusu vardır," diye devam ediyor Dale.

Bougo, buna ek olarak, Kinoa'nın "vücuda besinleri enerjiye dönüştürmesine yardımcı olan" magnezyum, lif, manganez, riboflavin ve B vitaminleri gibi önemli besin maddeleri içerdiğini söylüyor. Beslenme uzmanları, yemek pişirirken pirinci Kinoa ile değiştirmenizi önerir.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

10. Yabani Somon

healthiest-foods-nutritionist-255981-152

Tüm beslenme uzmanlarının sevdiği son yiyecek, vahşi yakalanmış somon balığıdır (çiftlik yetiştiriciliği ile karıştırılmamalıdır). The Zone Diyetinin yaratıcısı ve The Zone serisinin yazarı Barry Sears, "Yabani somon, omega-3 yağ asitleri açısından zengindir ve PCB'ler gibi toksinlerde çiftlik balıklarından çok daha düşüktür." Bouvier, Omega-3'lerin “kalp hastalığı riskini azalttıkları ve iyi kolesterolü desteklemeye yardımcı oldukları” için önemlidir. "Omega-3'ler ayrıca depresyon, kanser ve genel bilişsel işlevlere yönelik riskleri azaltmaya yardımcı olmakla bağlantılıdır."

LeVeque, yabani somonun "amino asitler ve B vitaminleri ile doldurulduğundan" bahsetmiyor. "Bu, parlayan cilt, tonlanmış kaslar ve canlı enerji için mükemmel bir proteindir."

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

İletiniz moderatör kontrolünden geçtikten sonra sitede gösterilmeye başlanacaktır. Eğer buna maruz kalmak istemiyorsanız lütfen hemen bir ÜYE OLUNUZ.

Misafir
İletinizi misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer üye iseniz lütfen GİRİP YAPARAK gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.