Zıplanacak içerik
  • Üye Ol
Admin

Kış lastikleri gerekli mi? Kış Lastikleri - Onlara Kimin İhtiyacı Var?

Önerilen İletiler

Kış lastikleri gerekli mi? Kış Lastikleri - Onlara Kimin İhtiyacı Var?

Bir otomobilin performansı ve güvenliği açısından en kritik faktörlerden biri lastikleridir. Maalesef, çoğu sürücü, lastiklere cok fazla önem vermez. Bununla birlikte, aylar öncesinden tahmin edilemeyen kış hava koşullarında, sürücüler için olumsuz koşullarda lastiklerinden ne gibi bir performans seviyesi bekleyeceklerini anlamak ve araçlarını kış lastikleri ile donatmayı düşünmemek önemlidir.

Kış Sürüş Deneyimi

Slide 2 of 15: To learn more about modern winter tires and gain some valuable insight, we attended the Michelin / Tire Rack Winter Driving Experience at the University of Notre Dame, where we drove vehicles on hockey rinks at the Compton Family Ice Arena. What did we discover? Even at low speeds, winter tires deliver dramatic performance compared to original-equipment all-season tires. Before we get to the results, let’s look at what goes into a modern winter tire.

Modern kış lastikleri hakkında daha fazla bilgi edinmek ve değerli bilgiler elde etmek için, Notre Dame Üniversitesi'ndeki Michelin / Lastik Raf Kış Sürüş Deneyimi'ne katıldık ve burada Compton Buz Arena'da hokey pistlerinde araç sürdük. Ne keşfettik? Düşük devirlerde bile, kış lastikleri, orijinal ekipmanın mevsimlik lastiklere kıyasla dramatik ve daha iyi bir performans sergiliyor. Sonuçlara varmadan önce, modern bir kış lastiğine neler girdiğine göz atalım.

Lastikler Bir Uzlaşma İçindi

Slide 3 of 15: Because no single tire type can deliver optimal performance in every situation across a wide variety of conditions, all tires are a compromise. Tires are designed to strike a balance between competing goals such as dry traction, wet traction, acceleration, braking, cornering, tread life, rolling resistance, price and others. An extreme example at one end of the tire spectrum would be a race tire with no grooves and a very soft rubber compound that delivers excellent traction in warm, dry conditions. At the other end would be a true winter tire that provides exceptional performance on snow and ice but loses performance in warmer temperatures. Most other tires fall somewhere in between.

Çok çeşitli koşullardaki her durumda tek bir lastik türü en iyi performansı sağlayamadığından, tüm lastikler bir uzlaşmadır. Lastikler, kuru çekiş, ıslak çekme, ivme, frenleme, viraj alma, lastik sırtı ömrü, yuvarlanma direnci, fiyat ve diğerleri gibi rakip hedefler arasında bir denge oluşturacak şekilde tasarlanmıştır. Lastik spektrumunun bir ucundaki en uç örnek, olukları olmayan bir yarış lastiği ve sıcak, kuru koşullarda mükemmel çekiş sağlayan çok yumuşak bir kauçuk bileşiği olacaktır. Diğer taraftan kar ve buz üzerinde istisnai bir performans sergileyen, ancak daha sıcak sıcaklıklarda performansı kaybeden gerçek bir kış lastiği olacaktır. Çoğu diğer lastikler arasında bir yere düşer.

Kış lastiği

Slide 4 of 15: True winter tires are designed to perform at their best when weather conditions are at their worst, providing advanced traction in extreme winter weather, including ice and snow. Winter tires carry the 3PMSF (Three-Peak Mountain Snowflake) symbol on the sidewall. Although many tires carry the M+S symbol for Mud and Snow on the sidewall, the threshold for M+S is very low, and the M+S symbol alone is not a good indication of how a tire will perform in winter conditions. When shopping for winter tires, be sure to check for the 3PMSF symbol on the sidewall.

Gerçek kış lastikleri, hava koşulları en kötü haldeyken ellerinden gelenin en iyisini yapmak için tasarlanmıştır ve buz ve kar da dahil olmak üzere aşırı kış havasında ileri çekiş sağlar. Kış lastikleri yan çeperde 3PMSF (Üç Dağlı Kar Snowflake) sembolünü taşıyor. Birçok lastik yan çeperinde Çamur ve Kar için M + S simgesini taşıyor olmasına rağmen, M + S eşiği çok düşüktür ve tek başına M + S simgesi kış koşullarında lastiklerin nasıl performans göstereceğinin iyi bir göstergesi değildir. Kış lastikleri için alışveriş yaparken, yanakta 3PMSF simgesinin olup olmadığını kontrol edin.

Mekanik ve Malzeme Bileşenleri

Slide 5 of 15: To deliver traction in severe winter conditions, winter tires combine the mechanical aspects of tread design with material components to maximize performance in cold temperatures. The mechanical aspects of the tread are designed specifically for snow and ice conditions, including tread blocks, block edges, sipes, sipe angles and pumps to remove water. (Sipes are small groves in the tread blocks that create additional edges to grip the surface, particularly in icy and snowy conditions.) For winter tires, the tread compound is engineered to remain flexible and perform best at temperatures below 44 degrees Fahrenheit — above that temperature, most drivers will notice a deterioration in traction. When temperatures reach 60 degrees and above, there is a considerable drop in performance; therefore, winter tires should be replaced with summer or all-season tires when the average temperature is above 50 degrees.

Şiddetli kış koşullarında çekiş sağlamak için kış lastikleri, soğuk sıcaklıklarda performansı en üst düzeye çıkarmak için sırt tasarımının mekanik özelliklerini malzeme bileşenleriyle birleştirir. Sırtın mekanik özellikleri, kar ve buz koşulları için özel olarak dizayn edilmiştir; bunlar, sırt blokları, blok kenarları, yudumlar, yalpa köşebentleri ve suyun alınması için pompalar içermektedir. (Sipler, özellikle buzlu ve karlı koşullarda, yüzeyi tutmak için ek kenarlar yaratan sırt bloklarındaki küçük koruluklardır.) Kış lastikleri için taban yüzeyi bileşeni, esnek kalmaya ve 44 derecenin altındaki sıcaklıklarda en iyi performans için tasarlanmıştır - bunun üstünde Çoğu sürücü, çekişte bir bozulma olduğunu fark edecektir. Sıcaklıklar 60 dereceye ve üzeri eriştiğinde, performansda önemli bir düşüş olur; Bu nedenle, ortalama sıcaklık 50 dereceyi aştığında kış lastikleri yaz ya da mevsimlik lastiklerle değiştirilmelidir.

Tüm Sezonluk Lastikler

Slide 6 of 15: The first winter tire was developed by Nokian and patented in 1922, but all-season tires were not developed until more recently. Introduced in 1977, the first all-season tire was the Goodyear Tiempo, and today all-season tires are the original equipment on many new cars and SUVs. All-season tires are designed to perform well in dry and wet conditions, but also offer some level of performance in moderate winter conditions; however, they do not provide the level of advanced traction in extreme weather that winter tires offer.

İlk kış lastiği Nokian tarafından geliştirildi ve 1922'de patent alındı. Ancak, mevsimlik lastikler daha yakın zamana kadar geliştirilmedi. 1977'de piyasaya çıkan ilk all-season lastiği Goodyear Tiempo idi ve bugünün her mevsim lastikler birçok yeni otomobil ve SUV üzerinde orijinal ekipman. Tüm mevsimlik lastikler kuru ve ıslak koşullarda iyi performans gösterecek şekilde tasarlanmış aynı zamanda orta derecede kış koşullarında bir miktar performans sergiliyor; Bununla birlikte, kış lastiklerinin sunduğu aşırı hava koşullarında ileri düzeyde çekiş sağlamazlar.

Stres Dolu Kış Sürüşü

Slide 7 of 15: Let’s face it – no matter what the climate, the main objective of having the best tire for the conditions is to remove as much stress as possible from driving. In certain parts of the country such as most of California, most of Texas, the Gulf States and Florida, winter tires are not a factor. And in northern states, the Northeast and mountain areas where there are days, weeks or even months of severe winter weather, winter tires are a must. But in areas where the weather is less consistent throughout the winter season, the key is choosing a tire that provides sufficient traction for a variety of conditions. In areas of light winter weather, all-season tires are usually the best choice, but in areas that experience both moderate and severe weather, the choice gets tricky.

Kabul edelim - iklim koşulları ne olursa olsun koşullar için en iyi lastiğe sahip olma asıl hedefi, sürüşten mümkün olduğunca çok stres kaldırmaktır. Kaliforniya'nın birçoğu gibi ülkenin belirli bölgelerinde, Teksas'ın, Körfez Devletleri ve Florida'nın çoğu kış lastiklerinde bir faktör değildir. Ve kuzey eyaletlerde, kuzeydoğu ve dağ bölgelerinde günler, haftalar hatta aylarca şiddetli kış hava koşulları, kış lastikleri şarttır. Ancak, kış mevsimi boyunca havanın daha az tutarlı olduğu bölgelerde anahtar, çeşitli koşullar için yeterli çekiş sağlayan bir lastik seçmektir. Hafif kış mevsimindeki hava koşullarında, mevsimlik lastikler genellikle en iyi seçimdir, ancak orta ve şiddetli iklim koşullarına sahip bölgelerde seçim zorlaşmaktadır.

Mevsimlik lastik mi yoksa Kış Lastiği mi?

Slide 8 of 15: Winter tires perform at their best when weather conditions are at their worst, so drivers who live in areas of moderate to severe weather should choose winter tires for the best performance in the worst conditions. But if those conditions only occur on a handful or days or less, all-season tires may be the best answer. All-season tires offer a moderate level of performance in severe conditions, but in general will perform better than winter tires in warmer, wetter conditions, so it’s a compromise based on the winter season where drivers live. But don’t expect all-season tires to equal winter tires on the worst days. The best performance on the worst days will come from true winter tires.

Kış lastikleri, hava koşulları en kötü haldeyken en iyi performans gösterir, bu nedenle ılıman ve ağır hava koşullarında yaşayan sürücüler en kötü koşullarda en iyi performans için kış lastikleri seçmelidirler. Fakat bu koşullar yalnızca bir avuç içinde veya birkaç gün veya daha kısa bir sürede ortaya çıkarsa, bütün sezon lastikleri en iyi cevap olabilir. Tüm mevsimlik lastikler, ağır şartlarda ılımlı bir performans seviyesi sunar, ancak genel olarak sıcak ve nemli koşullarda kış lastiklerinden daha iyi performans gösterecektir, bu nedenle sürücülerin yaşadığı kış mevsimine dayalı bir uzlaşmadır. Ancak tüm sezonluk lastiklerin en kötü günlerde kış lastiklerine eşit olmasını bekleme. En kötü günlerde en iyi performans gerçek kış lastiklerinden gelecek.

Soğuk veya Isıtıcı

Slide 9 of 15: The good news is that many of today’s all-season tires perform better in adverse conditions than previous generations, while the latest winter tires perform better than earlier models when conditions begin to warm up. What hasn’t changed are summer tires — especially high-performance summer tires — which do not offer any grip in snowy or icy conditions. Driving in severe weather conditions with summer tires is dangerous, even with all-wheel drive. Many tire retailers such as Michelin and Tire Rack offer extensive online resources about their products, including detailed tire tests, consumer reviews and even live advisors to help drivers decide which product will best suit their needs.

İyi haber şu ki günümüzün tüm sezon lastiklerinde olumsuz koşullarda önceki nesillere göre daha iyi performanslar görülürken, en yeni kış lastikleri koşullar ısınmaya başladığında önceki modellerden daha iyi performans gösteriyor. Değilmemiş olan, karlı ya da buz gibi koşullarda herhangi bir tutuşa yol açmayan yaz lastikleri - özellikle yüksek performanslı yaz lastikleri -. Yaz lastikleri ile şiddetli hava koşullarında araç kullanmak, dört tekerlekten çekişli olsa bile tehlikelidir. Michelin ve Tire Rack gibi bir çok lastik perakendecisi, detaylı lastik testleri, tüketici incelemeleri ve hatta sürücülerin hangi ürünün ihtiyaçlarına en uygun ürüne karar verecekleri canlı danışmanlar da dahil olmak üzere ürünleriyle ilgili geniş çevrimiçi kaynaklar sunmaktadır.

Lastikler ve Dört Çekişli

Slide 10 of 15: Contrary to popular thought, all-wheel drive alone is not enough for severe weather conditions. All-wheel-drive vehicles still require all-season or winter tires for maximum traction. All-wheel drive helps with acceleration in slippery conditions, but does not improve braking or cornering in ice or snow when tires have little or no grip. Today many high-performance vehicles are available with all-wheel drive, and they are often equipped with high-performance summer tires. Even with all-wheel drive, high-performance summer tires are a recipe for disaster in winter conditions. In extreme winter conditions, a front-wheel-drive car on winter tires will out-perform an all-wheel-drive car on summer tires every time.

Popüler düşünce aksine, dört tekerlekten çekiş tek başına şiddetli hava koşulları için yeterli değildir. Dört çekerli araçlar hala maksimum çekiş için tüm mevsim veya kış lastiklerini gerektirir. Dört tekerden çekiş, kaygan koşullarda ivmelenmeye yardımcı olur ancak lastiklerin kavrama az veya hiç olmadığında buz veya karta frenlemeyi veya viraj almayı iyileştirmez. Günümüzde birçok yüksek performanslı araç, dört tekerden çekiş ile sağlanmaktadır ve çoğu zaman yüksek performanslı yaz lastikleriyle donatılmıştır. Dört tekerleklerden çekişle bile, yüksek performanslı yaz lastikleri kış koşullarında felaket için bir reçete. Aşırı kış koşullarında, kış lastiklerindeki ön tekerleklerden çekişli bir otomobil her seferinde yaz lastiklerinde dört tekerlekli bir otomobil performansı sergileyecek.

Buz üzerinde

Slide 11 of 15: Thanks to Michelin and Tire Rack, we had the opportunity to test winter tires on ice at the University of Notre Dame Compton Family Ice Arena and compare them to original equipment all-season tires. We drove front-wheel-drive Kia Cadenza sedans equipped with Michelin X-Ice Xi3 winter tires, and all-wheel-drive Kia Sportage crossovers fitted with Michelin Latitude X-Ice Xi2 winter tires. Although the results were not surprising, they were dramatic — the winter tires excelled on ice, and the all-season tires quickly revealed their shortcomings.

Michelin ve Lastik Rafı sayesinde, Notre Dame Compton Aile Buz Arena'sında buz üzerinde kış lastiklerini test etme fırsatı bulduk ve bunları orijinal ekipmanların mevsimlik lastiklerle karşılaştırdık. Michelin X-Ice Xi3 kış lastikleriyle donatılan ön tekerlekten çekişli Kia Cadenza salonlarını ve Michelin Latitude X-Ice Xi2 kış lastikleriyle donatılmış dört tekerlekten çekişli Kia Sportage geçitlerini sürdük. Sonuçlar şaşırtıcı olmamasına rağmen dramatikti - kış lastikleri buz üzerinde mükemmelleşti ve bütün sezon lastikleri kısa sürede eksikliklerini ortaya çıkardı.

Buz Üzerinde Hızlanma

Slide 12 of 15: The first test was straight-line acceleration with front-wheel drive Kia Cadenza sedans, measuring the time to cover 60 feet on the ice. With the Michelin X-Ice Xi3 winter tires the time was consistently under 6 seconds for several drivers, but times varied with all-season tires between 9 and 11 seconds. This equated to 50–100 percent more time to cross an intersection or pull out into traffic if there is ice on the road with the original-equipment Michelin Primacy MXM4 all-season tires.

İlk test, önden çekişli Kia Cadenza sedanlarının düz çizgi hızlandırmasıydı ve buzun üzerinde 60 feet'lik zamanı kapsıyordu. Michelin X-Ice Xi3 kış lastikleriyle, çeşitli sürücüler için sürekli 6 saniyenin altında kaldı ancak zamanlar 9-11 saniye arasında değişti. Bu, bir kavşaktan geçmek veya orijinal ekipman Michelin Primacy MXM4 all-season lastikleri ile yolda buz varsa trafik çekmek için yüzde 50-100 daha fazla zaman eşit.

Buzda frenleme

Slide 13 of 15: The next test was acceleration and braking with the all-wheel drive Kia Sportage crossovers, comparing the speed over 60 feet between the two tires. As expected, all-wheel drive is an advantage when accelerating and average speeds were close, with the winter tires at 16.5 mph and the all-season tires at 13 mph, but the all-season tires took farther to stop even at lower speeds. Analyzing the data to compare the distance of both vehicles traveling at 20 mph, the winter tires stopped in 88.6 feet, but the all-season tires required 121 feet — a significant difference when trying to control a vehicle in icy conditions.

Sonraki test, dört tekerlekten çekişli Kia Sportage geçitleriyle hızlanma ve frenleme yaparak iki lastik arasındaki 60 feet'lik hız karşılaştırdı. Beklendiği gibi all-wheel sürüş ivme kazandığında bir avantaj ve ortalama hızlar yakın, kış lastikleri 16.5 mph ve all-season lastikler 13 mph, ancak her mevsim lastiklerin daha düşük hızlarda bile durmasını sağladı. 20 mph'de seyreden iki aracın mesafesini karşılaştırmak için verileri analiz ederek kış lastikleri 88.6 feet'de durdu, ancak buzullu koşullarda bir aracı kontrol etmeye çalışırken, mevsimlik lastiklerin hepsi 121 feet gerektiriyordu - önemli bir fark.

Buz üzerinde viraj

Slide 14 of 15: The final test conducted in the all-wheel-drive crossovers revealed the most dramatic difference between winter tires and all-season tires on ice. At a very low speed of 10 mph, both vehicles attempted a 90-degree turn on the ice. With the all-season tires, each time drivers turned the wheel the front tires would begin to slide on the ice and the vehicles would slide into the line of cones marking the edge of the course, while the vehicles with winter tires would easily complete the turn at the same speed. In the real world, the same circumstances would mean the difference between ending up in a ditch — or an oncoming lane of traffic.
Dört tekerden çekişli geçitlerde yapılan son test, kış lastikleri ile buzdaki tüm sezon lastikleri arasındaki en çarpıcı farkı ortaya koydu. 10 mil hızla düşük bir hızda her iki araç buz üzerinde 90 derecelik bir dönüş yapmaya çalıştı. All-season lastikleri ile, sürücüler tekerleği döndürdüklerinde ön lastikler buz üzerinde kaymaya başlayacak ve araçlar kış lastiklerine sahip araçların kolayca tamamlayacakları yolun kenarını işaretleyen koni çizgisi içine kayacaktı. aynı hızda dönün. Gerçek dünyada, aynı koşullar bir hendekle biten ya da yaklaşmakta olan bir trafik şeridi arasındaki fark anlamına gelecektir.

Senin için uygun mu?

Slide 15 of 15: For a vehicle to be at its best in the worst winter conditions, it needs winter tires. In many parts of the country, drivers may be able to cope with all-season tires on the few days when conditions get ugly; but even in areas of moderate winter conditions, in most cases winter tires will be better on any day below 40 degrees. Most drivers own a vehicle for five to six years and will need to buy a new set of tires during that time. If drivers buy a set of winter tires and use them four or five months of the year, the other tires will last longer and will not need to be replaced for several more years. Clearly, winter tires give vehicles a performance advantage in the most severe driving conditions, and help remove winter driving stress.

En kötü kış koşullarında bir aracın en iyi şekilde olması için, kış lastiklerine ihtiyaç duyar. Ülkenin birçok yerinde, sürücüler koşullar çirkinleştiğinde birkaç gün içinde tüm sezon lastikleriyle baş edebilecek. ancak orta derecede kış koşullarında bile, çoğu durumda kış lastikleri 40 derece altındaki herhangi bir günde daha iyi olacaktır. Sürücülerin çoğunun beş ila altı yıl arasında bir araca sahip olması ve bu süre zarfında yeni bir lastik grubu satın alması gerekecek. Sürücüler kış lastiği seti satın alıp yılın dört veya beş ayını kullanırsa, diğer lastikler daha uzun sürecek ve birkaç yıl daha değiştirilmesi gerekmeyecek. Açıkçası, kış lastikleri, araçlara en şiddetli sürüş koşullarında performans avantajı sağlar ve kış sürüş stresini ortadan kaldırmaya yardımcı olur.

 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

İletiniz moderatör kontrolünden geçtikten sonra sitede gösterilmeye başlanacaktır. Eğer buna maruz kalmak istemiyorsanız lütfen hemen bir ÜYE OLUNUZ.

Misafir
İletinizi misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer üye iseniz lütfen GİRİP YAPARAK gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.