Zıplanacak içerik
Admin

Panik Atak Yaşıyorsanız Yapmanız Gereken 9 Önemli Şey

Önerilen İletiler

Panik Atak Yaşıyorsanız Yapmanız Gereken 9 Önemli Şey

Yeni yıl partisini kaçırmak istemiyorsanız panik atak yapacağın korkusu ikiye katlanmadıkça kaçırmayınız?

Washington DC'deki Kaygı ve İlgili Bozukluklar Merkezi Ross'un klinik direktörlüğü görevini yürüten psikolog Greta Hirsch, herkesin panik atakları farklıdır ancak genelde tedavi edilebilir olduğunu söylüyor. Biri korkunç bir kalp krizine maruz kalabileceğini açıkladı. yüz yıkama ve nefes darlığı. Başkası "Herkes beni bir atak yaşıyorum gibi görüyor" gibi hissetebilir.
Panik atakları tedavi etmek için terapide rahatsız edici duygularınızı atlatmak için başa çıkma stratejileri öğreneceksiniz. Panik bu tatil mevsimine çarparsa, bu ipuçları ve teknikler fırtınanın sıcağını bulmanıza yardımcı olabilir.

Olumsuz düşünceleri bırak

Bir partiye vardınız ve birdenbire kalp göğsünüzden attı ve nefesiniz tükendi. Tek düşünebileceğiniz, "Acil servise gitmem gerekiyorsa ne olur?"
Hirsch, fiziksel semptomların "korku faktörünü" azaltmak için panik atak hastalarıyla birlikte çalışır. Bunu yapmak için onlara iç diyaloglarını değiştirmelerine yardımcı olur. Yaşadığınız şey, vücudunuzun savaş ya da uçuş tepkisi olan adrenalin acele edilmesi değil, sağlığınız için acil bir tehdit değil diyor. Halkı, spor salonunda zorlu bir egzersiz yaparken nefes darlığı ya da kalp atışlarıyla aynı hissetmelerinin farkına varmaları için konseyde bulunur. Orada, "kendinize bir tehlike mesajı göndermiyorsunuz" diye açıklıyor.

Pozitif olanı vurgulamak

Terapide, panik atak geçiren insanlar, negatif kendi kendine konuşmalarını pozitif başa çıkma ifadeleri ile karşılamayı öğrenirler. Bir dergiyi tutmak, insanlara endişeli olduklarını belirlemek ve panik atak sırasında zihinsel olarak tekrarlanabilir olumlu ifadeler kaydetmek için yardımcı olması için önemli bir araç olabilir.

Örneğin, Hirsch, "Kendinizi rahat hissetmez, ancak kabul edebilirim" diye düşünebilirsiniz. Bu yolculuğa çıkabilirim. Bana ulaşmak için ona ihtiyacım yok. "

Semptomlarınıza dalın

Kaybettiğinizde ve kontrolü kaybedeceğinizden endişe ediyorsanız, içgüdüünüz panik ataklarınızı ezmek olabilir. Hirsch, bunun yerine, vücudunuzu kapatmaya veya kaçmaya gerek duymadan belirtilerinize tepki vermesine izin verin.

Şu metaforu düşünün: "Siz okyanustaysanız ve size gelen büyük bir dalga var, ve bu panik ataklarınızı temsil ediyor. O dalgayı durdurmak için elinizi dışarı atmaya çalışırsanız ne olur? Seni uçuracak "diyor. Halbuki "içine dalıp girersen, sana biraz daha kıyıya yaklaşır".
Amerika Anksiyete ve Depresyon Derneği'ne göre çoğu panik atak sadece 10 dakika veya daha kısa bir sürede tepe noktasına ulaşır ve genellikle düşer.

Bir görüşme başlat

Nefes alamıyormuş gibi hissederseniz bile, yardım başka bir konukla konuşkan konuşmak kadar basit olabilir. Birisiyle konuşuyorsanız nefes aldığınız anlamına gelir, Hirsch dikkat çekiyor.
Diye konuşmasında ilgisini çekme, zihninizi şu an için zorlar. Bu, "Ben geçecek miyim?"
Birisine yaklaşmaya hazır hissetmezseniz, partiden çıkın ve güvendiğiniz birini arayın. Hirsch, "Şu an sizi zorluyor, nefes alıyor, sizi birkaç dakika tetikleyici ortamdan dışarı atıyor" diye belirtiyor Hirsch.

Geriye say

Eğer diğer eğlendiricilerle küçük bir konuşma yapmaya dayanamayacağınızı düşünüyorsanız, en azından paniklenmiş zihninize konuyu değiştirmek için bir fırsat verin.
İşte küçük bir numara: Hirsch, 100'den geriye doğru üç sayı ile sayıyor. Biraz odaklanmayı gerektirir ve iç konuşmanızı "Kendimden utanırsak ne yapmalıyım?" Gibi rahatsız edici "hayır" sorularından uzaklaşmaya yardımcı olur "diyor.

Su iç

Panik atak geçirdiğinizde, boğazınızda bir şişlik varmış gibi hissedebilirsiniz veya nefesinizi tutamazsınız. Bazı insanlar endişeli olduklarında kuru ağız veya metalik bir tat alırlar.
Hirsch, korkak tadı vücudunuzun adrenalin acelesinde bıraktığı beyin kimyasallarına bağlı olabileceğinden şüphelenir. Dostum, serin bir yudum suyun belirtilerinizi hafifletmesine yardımcı olabileceğini söylüyor.

Solunumu kontrol et

Panikteyken hızlı, sığ nefes alma eğilimindedir ve bu sizi başınızı öne alabilir.
Hirsch, panik atak sırasında kontrol etmek istediğiniz bir semptom olduğunu söyleyebiliriz, çünkü yavaş, karın içi solunum bu baş dönmesi duygularını telafi edebiliyor.

Beş sayıyı solumaya çalışın ve sayıları 10'a kadar çıkarın. Vaktinden önce uzanarak midenizde bir dergi yerleştirerek pratik yapın. Göğsünüzden ziyade karnınızdan nefes alıyorsanız, derginin yükselip düştüğünü göreceksiniz.

Çevrenizle bağlantıda kalın

Hıçkırık hissedebilirsin, ama bu kendini kaybedeceğin anlamına gelmez, Hirsch diyor. Bunu kendinize kanıtlamak için en iyi yol - ve yere çökmekte olan panik düşüncelerini engelledi - bu küçük görsel deneyi gerçekleştirmektir: Odadaki yüze veya resme odaklanın. "Kendinize şunu sorun:" Bunu baş döndürücü birinin göreceği şekilde mi görüyorum? "" Hirsch diyor. Cevabı büyük olasılıkla hayır olacak.
En iyi öykülerinizi gelen kutunuza teslim etmek için Sağlıklı Yaşam bültenine kaydolun

Nefes al

Kokunun beynin en hızlı yolu olduğu söyleniyor. Bu yüzden, sakinleştirici bir kokuyu koklamak, yalnızca korku duygularına kapılınca bilet olabilir.
El çantasında, en sevdiğiniz kokusu-paçuli, lila'la birlikte - ne olursa olsun tercih edin, bir yağ veya parfüm tutun. Panik içerisine girerse, bilek üzerine bir parça yerleştirin ve solumayın, diyor Hirsch. "Sana tabii."
 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

İletiniz moderatör kontrolünden geçtikten sonra sitede gösterilmeye başlanacaktır. Eğer buna maruz kalmak istemiyorsanız lütfen hemen bir ÜYE OLUNUZ.

Misafir
İletinizi misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer üye iseniz lütfen GİRİP YAPARAK gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.