Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

üçüncü havalimanı....


Yayamaz Kayımca

Önerilen İletiler

11079703_10153196764587048_4987528707942

 

 

Neresinden baksanız bu proje zarar, ziyan......

Üçüncü havalimanı projesini ilk açıklandığı günden beri anlatmaya çalışıyoruz. İstanbul’un kuzeyindeki ormanlarını ve sularını yok ederken kente, canlılara ve insana geri dönülmez zararlar verecek…
Kuzey Ormanları Savunması’nın (KOS) STK’larla hazırladığı “3. Havaalanı Raporu”konunun ekonomik ve hukuki boyutunu da göz-ler önüne serdi. Kuş, orman ve suyun önemini hâlâ kavrayamayanlar, hatta pistin güvensiz alana yapılmasına bile aldırış etmeyenler, belki akçeli işlere gelince
gözünü açar...
1. BÜYÜKLÜK KOMPLEKSİ: Hükümet, “Dünya’nın en büyük havaalanı” yapmakla övünüyor. Ancak bu büyüklükte bir havalimanına gerçekten ihtiyaç var mı? Mesela dünyanın en “büyüğü” olan Atlanta Havalimanı, 95 milyon yolcu kapasitesiyle 1,625 hektar üzerine kurulu. Bu hesaba göre 150 milyon yolcuya hizmet edecek 3. Havalimanı, neden 3 bin 500 hektara değil de 7 bin 650 hektar (Atlanta’nın yedi katı!) üzerine planlandı?
2. KAR EDEMEZ: Bahçeşehir Üniversitesi Ekonomik ve Toplumsal Araştırmalar Merkezi (BETAM)raporunun büyüme senaryosuna göre, havalimanının kar etmesi olanaksız. Asıl kar hesabı, zaten inşaat şirketi sahibi olan konsorsiyum üyelerinin 3. Havalimanı çevresindeki arazileri inşaat ve emlak etkinliklerine açması olmasın?
3. YENİ BİR KENT: Resmi ÇED Raporu’nda,içinde iş merkezi, kongre-kültür merkezleri, spor kompleksleri olan bir ‘Havalimanı Şehir Kompleksi’nin kurulacağı yer alıyor... Herkesin bildiği
sır şu: 3. Havalimanı, aslında İstanbul’un kuzeyinde inşaat sektörü için bir cazibe merkezi yaratma girişimi. Havalimanı; 3.Köprü, Kanal ve Kuzey Marmara Otoyolu ile birlikte bir rant paketi.

Kim kazanıyor?

4. ASTARI YÜZÜNDEN PAHALI: Dövizin aşırı değerlenmesi ve artan dış borç faizleri nedeniyle, konsorsiyumun 22 milyar
152 milyon avro bedelle aldığı 3. Havalimanı’nın maliyeti, sadece ilk 9 ayda 12,9 milyar dolar arttı. Büyümenin yavaşlaması, işsizliğin artması ve FED’in faiz artırımına gidecek olmasıyla birlikte havaalanının gerçek maliyeti, ekonomiye büyük bir yük getiriyor.
5. DHMİ BÜYÜK ZARARDA: Sayıştay raporuna göre, DHMİ son 4 yılda toplam 1 milyar 328 milyon lira zarar etti. Aslında “Yap-İşlet-Devret” modeli projeler, hazine garantisi kapsamından çıkartılmıştı.Fakat yapılan mevzuat değişiklikleriyle 3. Havalimanı’nın borçları, Hazine’den yani devletin kasasından ödenecek!
6. KAMU BÜYÜK ZARARDA: İhale şartlarına göre deniz seviyesinden 105 metre yüksekte olması gereken havaalanının kotu, ihaleden sonra 70 metreye düşürüldü... 3 milyar Euro dolgu maliyeti, 1 milyar Euroya düşürtüldü. Uçuş güvenliğinin hiçe sayılması bir yana, tek işlemle müteahhitlere 2 milyar Euro kazandırıldı. Yer teslimi 1,5 senedir geciktirilirken müteahhitlerin 1 milyar Euro’nun üzerinde ayrıca kazandığı
tahmin ediliyor. Afiyetler olsun.
Raporun tamamı için: 
kuzeyormanlari.org/…/Yasam_Doga_Cevre_Insan_ve_Hukuk

YER SEÇİMİ GÜVENLİ DEĞİL

- 3. Havaalanı uçuş güvenliği açısından da riskli. Pistler, dünyanın en sisli yerlerinden Karadeniz kıyılarına komşu. Lodos ve Poyraz’ı yandan alan pistlere, yağmurlu ve fırtınalı havalarda iniş-kalkış da kazalara gebe.
- Meteorolojik değerlendirmeler proje alanına uzak istasyonlardan alındığı için güvenilir değil.
- Bitmedi. Proje alanının zemini de sorunlu. TMMOB Jeoloji Mühendisleri Odası raporuna göre, zeminin kendine özgü gevşek yapısı nedeniyle meydana gelecek oturmaların yanı sıra, devasa bir dolgunun stabil hale gelmesi olanaksız.
- Mimarlar Odası, proje kotunun 105 metreden 70 metreye düşürülmesiyle pistlerden iniş kalkışın mümkün olamayacağını açıkladı.

Mehveş Evin

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.