Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Laik, Bilimsel ve Ana Dilde Eğitim ve Demokratik Yaşam Hakkı


evrensel-insan

Önerilen İletiler

Bilindigi gibi bugun, yani 13 Subat'ta Turkiye genelinde egitimciler ve ogrenciler ve de demokratik yasam hakki isteyen herkes eyleme cikiyor.

 

Hukumet eylemlere yasak koydugu halde su an ulkenin cesitli beldelerinde bu eylemler suruyor.

 

Kimi yerde polis terorune magruz kaliyor, kimi yerde sakin geciyor.

 

Simdi basliga gore degerlendirelim.

 

Bu eylemin basini dini/mezhepsel aleviler ile, milli kokensel kurdler cekiyor.

 

Birisi dindeki sunni egitim dayatmasina karsi cikiyor, digeri ana dilinde egitim istiyor.

 

Yani her ikisi de hukumetin dini ve tek milli egitimine karsi cikiyor.

 

Buradaki laiklik ve demokratik vurgusu da burda.

 

Bilimselvurgu ise egitimin ana okulundan basliyarak dini temelde olmasi.

 

Simdi konuyu sosyo-etik olarak degerlendirelim.

 

Ulke ve toplumun nicelik cogunlugu turkler ve sunniler.

 

Dolayisi ile bir turk "banana kurdun ana dilindeki egitiminden" diyerek;

 

Bir sunni de "banana alevilik mezhebinden" diyerek bu eylemlere katilmayabilir.

 

Yalniz unutulmamalidir ki bir toplumda demokratik haklar kisitlandikca bu toplumun her sosyo-etik degerine etki yapar. Yani sadece kurdleri ve alevileri degil, turk ve sunnileri de etkiler.

 

En basta ulke ve toplumu politik cikar olarak ve onun yonlendirdigi bir dini icerikte yonlendirilmekte ve cocuklar da bu yonlendirme ile buyumektedir.

 

Bir cocugu kucuk yasta cehennem atesi ile korkutmak ve bu korku ile dine baglamak; her seyden once o cocugun tum yasaminda bir psikolojik travma birakir.

 

Bir cocugu bilimsel egitmemek, o cocuga "ne yapacaksin okuyup, isci ol emekci ol,, esnaf ol v.s." dayatmasidir.

 

Dolayisi ile buradaki laiklik, bilimsel egitim ve demokratik yasam; oyle gorundugu gibi sadece alevi ve kurdlerin degil; turk ve sunnilerin de sorunudur.

 

Ayrica bugun anadilde egitim olarak osmanlica yavasyavas dayatilmaya baslanmistir. Bu da turkce dili icin bir demokratik hak ihlalidir.

 

Bir sunninin de cocugunu laik ve bilimsel egitim Adina "benim okulumun imam hatip okulu olmasini istemiyorum, ben cocugumun din adami olmasini istemiyorum" demesi de bir demokratik haktir.

 

Dolayisi ile bugunku eylemlerin adi anlam ve icerigi, ulke ve toplumun "su ya da bu sosyo-etik degerini" ya da "su ya da bu kesimini" degil tum sosyo-etik deger farkindaki toplumu oldugu gibi ilgilendirmektedir.

 

Sonucta laik bilimsel egitim ve demokratik yasamin sosyo-etik deger farki ayrimi yoktuir. Her sosyo-etik deger farki icin bu hak ve talepler gecerlidir.

 

Bu acidan kimse hangi sosyo-etik degree sahip olursa ya da toplumun hangi kesimine sahip olursa olsun cocuklarinin gelecegi Adina bu eyleme sessiz ve bananeci kalamaz.

 

Burada verilmek istenen algi operasyonu "dine ve dini egitime karsi misin?" ile iktidarin dini politikasinin egitimde dayatilmasi ve "bu egitim sunnilere ve turklere yoneliktir" seklindeki ayrimci ve toplumun farkli sosyo-etik degerlerini biribirine dusurucu iktidarin politikalaridir.

 

Bu algi operasyonunu iyi algilamak gerekir. Cunku bu dini gorunumle turk gorunumlu politikalar aslinda iktidarin kendi Adina kullandigi ve su istismar ettigi gorunumlerdir.

 

Aslinda sevindirici olan iktidarin ve elemanlarinin onca ayrimci nefret her sosyo-etik degeri biri birine dusman edici soylemlerinin sadece soyleyenin olarak kalmasi ve bugune kadar topluma yansimamis olmasidir.

 

Bu da toplumumuzun bir butun olarak o aldigi tarikhi ve cografi etik olma degerinin butun bu kiskirtmalara ragmen gosterdigi, her ne denirse densin/her ne olursa olsun birlikte yasamak direncidir.

 

Bugunku eylemn bu eyleme her ne olursa olsun ve onca polis terorune ragmen basta sunni ve turkler olmak uzere digger her turlu sosyo-etik deger farkinin katilimi; hukumete "biz sizlerin dayatmalariniza hic bir sekilde biat etmeyecegiz" cagrisi olacaktir.

 

Ulke ve toplumumuzun tarihi cografi ve her turlu birikimsel layiki; laik, bilimsel ve demokratik yasam ve egitimdir.

 

Bunun aksi toplumumuzun toplum olmaktan koparilisi ve buna biat etmek olur.

 

Iktidarin her turlu ayristirici bertarafina, tek bir taraf olarak direnelim.

 

Laik bilimsel demokratik her turlu nitelik anca her bir bertaraf edilenin ve edilmek icin sirada bekleyenin,

tek bir taraf ve ses olabilmesine baglidir.

 

Cunku iktidar nicelik olarak nitelikli deger temelinde ne sunniligi ne de turklugu korumak istemektedir.

 

Yaptigi sadece bir algi operasyonudur. Bunu da sunni ve de turk gorunum ile yapmaktadir.

 

Bugun eger sunni ve turkler kurd ve alevilere destek vermezlerse; her turlu baskiyi sadece alevi ve kurdler cekmeyecek, yarin sira turklere ve sunnilere de gelecektir.

 

Aslinda iktidarin her turlu politik yonlendirim baskisinin sanki turk ve sunnilerin lehine yapiliyormus gibi gosterilmesi bir algi operasyonundan baska da bir sey degildir.

 

Amac toplumu bolmek ve ayristirmak ve her ayrisani da ayri ayri bertaraf etmektir.

 

Iste o yuzden her bertaraf olanin tek bir tarafta birlesmesi ancak bir guc olusturur ve ses getirir.

 

Her bir bertaraf olanin destek gormeyen tek cikisi ise iktidarin ayristirma politikasina yag surer.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.