Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Sünnet Olmak / Etmek, Allah’a Karşı Gelmektir.


evrensel-insan

Önerilen İletiler

"... Her şeyi yaratan ve bir ölçüye göre düzenleyen Allah'tır" (Furkan suresi, 2)
"...Onun katında her şey bir ölçü (miktar ) iledir.(Rad suresi, ayet 8)
" Biz her şeyi bir ölçüye göre yarattık" (Kamer suresi, ayet 49)

"Rahmanın yaratışında hiçbir uyumsuzluk göremezsin. Bir kere daha bak! Hiçbir çatlak(düzensizlik) görüyor musun?" (Mülk suresi, 3. ayet)

 

" Alah Her Şeyi Bir Ölçüye Göre Yaratmıştır"

 

Madem oyle, neden sunnet olayi var?

 

Hem erkekte hem de kadinda?

 

Sunnet eger gerekli ise, o zaman yukaridaki ayetler gecersizdir.

 

Yukaridaki ayetler gecerli ise, sunnet olayi Allah'iniza karsi gelmek, onun yarattigini mukemmel bulmamak ve keserek duzeltmektir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Vahset- Kadin Sunneti

 

BM verilerine göre, her yıl yaklaşık 2 milyon kız çocuğu, sünnet nedeniyle hayatını kaybetme tehlikesi yaşıyor.

 

Dünyada her gün yaklaşık 6 bin genç kızın sünnet edildiği bildirildi.
Kadın sünneti başta Yeni Gine, Mısır, Etiyopya olmak üzere Afrika’daki birçok ülkede, Avustralya, Malakka takım adaları, Brezilya, Meksika, Peru, Ortadoğu, Batı Asya ve Hindistan’da yaşayan Müslüman topluluklarda yaygın.

 

Kadın sünneti esas olarak, Afrika kıtasının orta şeridinde yer alan 30 Afrika ülkesinde uygulanıyor. Bu bölgedeki kadınların %72-99’u, diğer Afrika ülkelerindeki bazı etnik grupların veya kabilelerin kadınlarının %18-72’si sünnetli. Umman, Yemen, Birleşik Arap Emirliği’nde, Endonezya ve Malezya’nın bazı bölgelerinde, Kuzey Irak’ta bazı Kürt bölgelerinde yaşayan kadınlar arasında da daha az oranlarda olmakla beraber sünnet geleneği yaşatılmakta. Ayrıca, bu ülkelerden gelen göçmenlerin geleneklerini taşımaları ve sürdürmek istemeleri nedeniyle kadın sünneti, Avrupa, Kanada, Amerika, Yeni Zelanda ve Avustralya‘da da görülüyor ve kadınlara yönelik şiddetin en uç uygulamalarından biri olarak tüm dünyayı ilgilendiren bir kadın sorunu olmaya devam ediyor.

 

Kadın sünneti esas olarak 3 ayrı şekilde uygulanır.

1) Klitorisin tümüyle kesilmesi (clitoridectomy);

2) Klitoris ile birlikte yakın çevresindeki küçük ve bir kısım büyük dudakların kesilmesi (excision);

3) Klitoris ile birlikte küçük ve büyük dudakların neredeyse tümüyle kesilmesi, açık yaranın dış çeperlerinin biraraya getirilerek yaranın tümüyle dikilmesi, sadece idrar ve aybaşı kanamasının akabileceği ve ancak küçük parmak genişliğinde olan bir açıklık bırakılması (infibulation).

 

Bu uygulamalar dışında Dünya Sağlık Örgütü; delme, dağlama, kazıma, vajinanın içine kanama sebebi olan çeşitli bitkiler yerleştirme veya bazı müslüman topluluklarda “sünnet/sunna” denilerek klitorisin bir şekilde işaretlenmesi gibi kadının cinsel organına yapılan müdahaleleri de dördüncü uygulama şekli olarak mücadele edilmesi gereken sünnet kapsamına almıştır.

 

Sünnetli kadınların % 80-85’inde 1. ve 2. tür sünnet uygulanmaktadır. Cibuti, Somali, Sudan’da kadınların % 98’i firavun tarzı da denilen ve sünnetin en ağır şekli olan “infibulation” yöntemi ile sünnet edilmektedir. Ayrıca Mısır’ın güneyinde, Eritre ve Etiyopya’da, Gambia, Çad, Kenya ve Mali’nin bazı bölgelerinde de bu tür sünnetler uygulanmaktadır. Ayrıca, bu yöntemle sünnet edilen kÿadınların her doğum sonrasında yeniden sünnet edilmesi gerekmektedir. Doğumu kolaylaştırmak için doğum esnasında sünnet bölgesi yarılan kadınlar doğumdan hemen sonra yeniden dikilmektedir. Böylece kadınlar, çocuk sayıları kadar sünnet olmakta, aynı acıları defalarca aynı yoğunlukta yaşamak zorunda kalmaktadırlar.

 

Sünnet yaşı bölgelere göre değişmekle beraber genelde Etiyopya ve Nijerya’da kız bebek 8 günlük iken, Mısırda 3-8, Sudan’da 5-8, Somali’de 4-10 ve diğer pek çok ülkede 13-15 yaşları arasında kız çocukları sünnet edilmektedir. Sünnet, genelde genital bölge uyuşturulmadan ve bıçak, traş bıçağı, keskin cam parçaları, keskin teneke kenarı kullanılarak yapılır. Yaranın tutturulmasında akasya ağacı dikenleri, kemik çiviler, iğne, hayvan kıllarından elde edilen iplikler, deri iplikler kullanılır. Daha sonra kız çocuğu ayağa kaldırılarak bacakları dizden kalçaya kadar bitişik olarak sıkıca sarılır ve sünnetlinin birkaç hafta hareket etmeden yatması, idrarını ve dışkısını yattığı yerde yapması sağlanır. Sünnetçi dışında, kız çocuğunun etrafına toplanan kadınlardan bazıları kız çocuğunun kollarını, bacaklarını sıkıca tutar, bazıları kıpırdamaması için omuzlarından bastırır. Dilini yutmasını veya ısırmasını engellemek için kızın ağzına bir bez veya sopa yerleştirilir; diğer kadınlar tarafından da çığlıkları bastırmak için def çalınıp yüksek sesle şarkılar söylenir ve bir yandan da iyi dilekler iletilir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Neyseki Kadin sunneti Anadolu cografyasinda tarihi ve dini olarak uygulanmiyor ve bilinmiyor.

 

Yalniz erkek sunneti ise muslumanligin olmazsa olmaz sartlarindan biri.

 

Bu konuda Kuran'da bir sure ya daayet var mi?

 

Erkeklerdeki o parca; vucudun en nazik yerlerinden biri olan yeri; hem direk temastan, hemde direk etkilenmekten koruyor. O kesildigi zaman; aciga cikan yer; hem zamanla, direk surtunmeden hissiyetini kaybediyor, hem rahat mikrop kapabiliyor. Hassasiyetini de kaybettigi icin; gorev suresini uygulamak yerine; gorevini erken icra ediyor.

 

Ayrica o parcanin bir geregi olmassa; dogustan o parca orda olmazdi, zaten.

 

Bu parcalarin neden kesilmesi gerektigini ve insanoglunun vucuduna ne gibi yarar verdigini, hem biyolojik hem de; bilimsel olarak aciklayayabilecek bir inanir var mi?

 

Sunnet neden gereklidir?

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu güne kadar hep sünnetin faydalı olduğu, gereksiz ve ileride sorun olabilen bir deri parçasını atmaktan ibaret olduğu ve başkaca da faydaları bulunduğu yalanıyla yetiştik.

 

Ancak gerçek bu değil!

Önce bazı Türk uzmanların görüşleriyle başlayalım...

 

Nil Gün (Araştırmacı Yazar, "Sünnetle İlgili Yalan ve Gerçekler" kitabının yazarı)

 

Sünnetin sağlığa büyük zararları var� Kesilen sadece işe yaramaz bir deri parçası değil. O kesilen parça, içinde sinir uçlarının, kan damarlarının, salgı bezlerinin bulunduğu bir mekanizma. O işe yaramaz diye kesilen deri parçasının koruyucu görevi ve cinsel işlevi var. Sünnet olduktan sonra bir çok alanda erkek zarar görüyor. 6 bin yıllık bir gelenek bu.

 

Nil Gün'ün sünnet hakkındaki iddiaları, yazının devamında link'i bulunan, Sünnete Karşı Doktorlar (DOC) resmi sitesinde de aynı şekilde yer alıyor.

Dr. Osman Sabuncuoğlu (Uzman psikiyatrist)

 

"4 - 6 yaş arasındaki erkek çocukları, "psiko - dinamik" olarak özel bir döneme girer. Babalarının kendilerine zarar vereceği, pipilerini keseceği türünde kaygıları vardır. Tam da bu süreçteyken sünnet edilmeleri, ileri yaşlarda cinsel hayatlarını olumsuz etkiler.

Dr. Haydar Dümen (Seksolog)

 

"Sünnet bütünüyle olumsuz bir eylemdir. Baştan sona yanlış. Çünkü, adı ister Tanrı, ister doğa olsun, evrenin süreçleri içinde bedenimizde ne bir hücremiz fazla, ne eksiktir. Bu yüzden doğa ya da Tanrı hatalı imalat yaratmaz. Sünnet 5 - 6 yaş arasında yapıldığında, psikolojik zararları daha fazla olur. Bu yaşlarda yapılan sünnet sonucunda, "Kastrasyon kompmleksi" dediğimiz, pipi kesilme korkusu oluşur. Bu da, psikoseksüel gelişim döneminde derin izler bırakır."

Doç. Dr. Nusret Kaya (Psikiyatrist)

 

"Sünnet 2 yaşından sonra yapılırsa çocuklarda, "kastrasyon kompleksi" adı verilen bir takıntıyı artırabilir. Bunun anlamı, "pipi kesimi korkusu"dur. Pipisinin ucundan gitmesi, çocukta değişik korkulara neden oluyor. Bu da ileriki yıllarda, "ejekülasyon pirecokcks" dedilen erken boşalmaya sebep oluyor. Erken boşalma yaşayan erkekler, kadınlarda vajinal orgazm yetersizliğine ve dişi gücüne ulaşamamasına yol açıyor."

 

Prof. Dr. Cemil Topuzlu

"Güya sünnetin temizlik bakımından faydası varmış; sünnetsizlik yüzünden hastalıklar oluyormuş. Pekâla, bunu kabul edelim. Lakin binde bir kişide tesadüf olunan bu hastalıklar için bütün Müslüman çocukların mühim bir uzuvlarını hayatları bahasına ve din uğruna kestirmekte mana nedir? Bence ileride vukua gelmesi muhtemel hastalıklar için [çocuğu] sünnet ettirmek, ileride apandisiti patlar diye bütün çocuklarımızın apandisitlerini çıkartmayı tavsiye etmekten farklı değildir. "

 

Amerikan Sünnete Karşı Doktorlar (Doctors Opposing Circumcision, DOC) Birliğinin görüşleri

 

Halen gittikçe artan sayıda doktor rutin yenidoğan sünnetine karşıdır. Bu doktorlar kimsenin, bir başkasının cinsel vücut parçalarını zorla almaya hakkı olmadığını kabul eder. Ayrıca doktorların da, çocuklar üzerinde uygulanan bu acı verici, tıbbi açıdan gereksiz prosedürde yeralmamaları gerektiğine inanırlar.

 

Rutin sünnetler yalnızca Altın Kuralı ihlal etmekle kalmaz, aynı zamanda tıbbi uygulamaların temel ilkesi olan "İlk Önce Zarar Verme" ilkesini de ihlal eder. Şaşırtıcı şekilde, sünnet, A.M.A. Ahlak Kuralları'nın yedi maddesinin hepsini de ihlal eder.

 

Ana-Babanın doktora , ne zaman ve nasıl uygulamada bulunacağını söylediği garip uygulama tııbın başka hiçbir yerinde yoktur. *Çağdaş tıbbi etiğe göre, ana-babanın çocuklarının yararına olmayan müdahalelere izin verme yetkileri yoktur.

 

"Korku, acı, şekil bozma, *güçten düşürme ve aşağılama insan ruhunu kırmaya çalışmanın tipik yollarıdır. Sünnet hepsini içerir."

Geoffrey T. Falk tarafından çeşitli kaynaklardan derlenen bilgiler

 

Sünnet Nedir?

 

Sünnet, ******** başını kaplayan mukozal *dokunun ve deri tabakasının cerrahi olarak kaldırılmasıdır. Bu çifte tabaka daha çok sünnet derisi (******* üst derisi) olarak bilinmektedir

 

Anne-Babaları konu hakkında mümkün olduğunca bilgilenmeye davet ediyoruz. İşlemin kendisinin cerrahi risklerinin farkında olmalıdırlar. Doktorunuzla adım-adım süreç hakkında konuşun. Eğer mümkünse, işlemi yapılırken (hastane vs. yerde ) kendiniz izleyiniz, ve nasıl bir şey olduğunu öğreniniz.

 

International Coalition for Genital Integrity, sünneti "birinci dereceden *cinsel açıdan sakatlayıcı operasyon" sınıfına sokmuştur.

 

Sünnet Derisi ne işe yarar?

 

Sünnet Derisinin üç işlevi vardır : *cinsel işlevi, koruyucu işlevi, ve duyarlılık işlevi

 

Doğum sonrasında genellikle sünnet derisi penise yapışık haldedir. Daha sonra kendiliğinden ayrılır. Bebeğe bez bağlandığı bu dönemdeki işlevi , penisi tahrişten ve yaralanmalardan korumaktır. Hayat boyunca da ******* başını yumuşak ve nemli tutarak travma ve yaralanmalardan korur.

 

Sünnet derisindeki mukoza ve frenulum gibi belirli bölgeler; *özellikle hassas dokulardan oluşmuştur ve cinsel zevke katkıda bulunurlar. Buradaki özelleşmiş sinir uçları, cinsel zevki ve kontrolü arttırır.

 

* İç deri, doğrudan ******* başı ile temas halinde olan mukoza tabakasıdır. Ağzın içindeki yüzey gibi olan bu tabaka, yapı, incelik özelliği, ve rengi bakımından üst-derinin (sünnet derisinin) geri kalanından farklıdır.

 

*Frenulum, penisten gelen ve üst-derinin iç yüzeyine eklenen özellikle hassas olan ince bir zardır.

 

*Ayrıca, üst-derinin iç tabakası ve genel ******* derisinin kesişimi olan özel bir bölge daha vardır. Bu bölgenin üst-derinin hareketini sağlayan özel kasları vardır. Buradaki dokunma duyusu, dudaklarınki kadar gelişmiştir.

 

Sertleşmiş halinde penisin üstderi *içinde hareket edebileceği geniş bir alan vardır. ******* bu alan içerisinde hareket edebilir, ve tahriş olmaktan, yapay kayganlaştırıcılara duyulan ihtiyaçtan kurtulur. ******* başı ve üst-deri doğal olarak birbirlerini uyarırlar. Warren ve

 

Bigelow, ******** üst-derisinin cinsel ilişki sırasındaki görevlerinden bazılarını açıklamışlardır.

 

Paul M. Fleiss, MD, MPH, University of *Southern California Medical Center'da yardımcı klinik pediatri profesörüdür. Ulusal ve uluslararası tıbbi dergilerde yayınlanan pek çok makalenin yazarıdır

 

Sünnet Nasıl Zarar Verir?

 

Sünnetin "tıbbi yararları"(!) hakkındaki tartışma, nadiren sünnetin gerçek sonuçlarına değinir. *

 

* ** Sünnet Köreltir: Kesilen deri miktarına bağlı olarak, sünnet, *erkeği ******* derisinin %80 kadar veya daha fazlasından mahrum bırakır. *Sünnet derisinin uzunluğuna bağlı olarak, onu kesmek, penisi %25 veya daha fazla kısa yapar. Özenli anatomik araştırmalar göstermiştir ki, sünnet bir metreden fazla damar, arter, ve kılcal damarları, 80 metreye yakın sinir uzunluğunu, ve 20,000'den fazla sinir ucunu yok eder. 31 Üst-derinin kasları, bezleri, mukoz tabakası, ve epitelyal dokusu da bunların yanında tabii ki yok olmuştur.

 

* * Sünnet Hissizleştirir: Sünnet penisi radikal bir şekilde hissizleştirir. *Üst-deri (sünnet derisi) *amputasyonu, üst-derinin kendisindeki zengin sinir ağını ve sinir alıcılarını yok etmek anlamına gelir. Sünnet, neredeyse her zaman frenulumu ya yok eder ya da büyük zarar verir. Koruyucu üst-derinin kaybedilmesi glansı hissizleştirir. Sürekli dışarda kalan glansı (******* başı) kaplayan membran şimdi sürekli aşınma ve irritasyon ile *karşı-karşıya olduğundan keratinleşir, sert ve kuru olur. Normal, sağlam bir peniste, mukoz zarın tam altında olan glanstaki sinir uçları, şimdi birbiri üstüne oluşan keratin tabakalarının altına gömülmüştür. Köreltilmiş glans(******* başı) şimdi donuk, gri ve sklerotik bir görünüm alır.

 

* ** Sünnet Etkisiz Kılar: Sünnet ile büyük miktardaki ******** derisinin amputasyonu, geri kalan deriyi kalıcı olarak hareketsiz hale getirir. Bu hareket kaybı, glansın normal olarak uyarıldığı mekanizmayı yok eder. Sünnetli ******* sert hale geldiğinde, geri kalan hareketsiz hale gelmiş deri gerilir, bazen bu o kadar sıkı olur ki tüm penisi kaplamaya yetmez. *Normalde ******* gövdesi üzerinde kıl yoktur, ama bu şekilde, torba vs. üzerindeki kıllı deri de penise kadar çekilir. Cerrahi olarak dış ortama maruz hale getirilen glansın mukozası sebaceous bezlerini içermez. Üst-derinin emolyantları ve koruması olmadan, galns(******* başı) kurur, çatlamaya ve kanamaya meyilli hale gelir.

 

* * Sünnet Şekli Bozar: Sünnet, penisin görünüşünü büyük ölçüde değiştirir. Normalde bir iç organ olan glansı, kalıcı olarak bir dış organ haline getirir. Sünnet üst-deriyi yırtmayı gerektirdiğinden, glansın da bazı parçaları kopabilir. Üstderinin parçaları ham glansa yapışabilir ve yerinden kopmuş, sarkan deri parçaları ve köprüleri oluşturabilir.

 

*Yara oluşumuna ve kesilen deri miktarına bakarak, sünnetli deri kalıcı olarak eğik bir hal alabilir, ya da sertleşme sırasında eğilebilir.

 

Yara dokusunun büzülmesi, ******* gövdesini *karnın içine doğru çekebilir, bu da gerçekte penisin kısalması, hatta bazen tamamen kaybolması anlamına gelir.

 

* * Sünnet Dolaşıma Zarar Verir: Sünnet, ******** derisindeki ve ******* başındaki normal kan dolaşımını bozar. Ana ******* arterlerine akmak isteyen kan, yarma noktasındaki yara dokusu ile engellenir, bu da kanın daha ilerdeki diğer kılcal damarları beslemek yerine geri doğru akmasına neden olur. Kandan yoksun olan olan meatus büzülüp yara oluşturabilir, bu da idrar akışını engeller. 

 

Meatal Stenosis denen bu durum, genellikle düzeltici cerrahi müdahale gerektirir. Bu hastalık neredeyse tamamen sünnetli çocuklara özeldir. *

 

Sünnet, aynı zamanda lenf kanallarını da keser, lenfin dolaşımı bozulur ve bazen *lymphedema denen, penisin geri kalan derisinin, sıkışıp kalan lenf ile dolup şiştiği, acı verici ve şekil *bozucu rahatsızlık ortaya çıkar.

 

* * Sünnet Gelişen Beyne Zarar Verir: Önde gelen tıbbi dergilerde yayınlanan yeni yapılan çalışmalarla ilgili makaleler, sünnetin, *beyin üzerinde, gelişen beyin merkezlerini olumsuz yönde etkileyerek, *uzun süreli zararlı etkileri olduğunu söylemektedir. 

 

Sünnetli erkeklerin sünnetsiz erkekler ya da kızlara göre daha düşük bir acıya dayanma eşikleri vardır. 

 

Gelişim nörofizyolojisti *Dr. James Prescott, sünnetin daha derin ve daha ciddi nörolojik zarara yol açmış olabileceğini de söylemektedir.

 

** Sünnet Hijyen ve Sağlık Dışıdır : Sünnet hakkında en yaygın olan efsanelerden biri, sünnetin penisi daha temiz ve bakımı daha kolay yaptığıdır. Bu doğru değildir. Gözkapakları olmadan gözler daha temiz olmaz, ******* de üstderi olmadan daha temiz olmaz. Yapay olarak dış organ haline getirilen glans (******* başı) ve meatus, kire ve aşınmaya sürekli açık haldedir, bu da sünnetli penisi daha kirli yapar. Koruyucu üstderinin kaybolması, üriner yolu bakteri ve viral patojenlere karşı korumasız bırakır. *

 

Sünnet yarası pek çoklarının sandığından daha büyüktür. Bu yalnızca geri kalan derinin iç ve dış birleşme noktaları değildir. Sünnet olmadan önce bir bebeğin *üstderisi ******* başında ayrılmalıdır, tam anlamıyla söylemek gerekirse, bu canlı canlı derisini yüzmek, yırtmaktır. Bu da geriye kanayan, *geniş ve açık bir alan bırakır. En iyi ihtimalle, bu geniş alan *yalnızca bir çeşit proto-mukoza tarafından korunmaktadır. Hastalık yapıcılar bu açıklıktan kolaylıkla içeri girebilirler.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir konuyu tartismaya acarken olumlu ve de olumsuz duyumlarida yani kaynaklarida vermek tartismayi takip edenler icin bir yol gösterici olur.Sadece kendi görüslerine uygun bir yaklasimi savunan kaynaklari tartismada referans göstermek yanlistir.

 

Ben burada Sünnet varmi yok mu tartismasina girmiyorum,aldigim duyumlara göre,Kur'an'da böyle bir emir yok.Ancak sünnetin ne kadar faydali oldugu konusunda bugün marjinal tibcilar disinda tüm Tib otoriteleri hemfikirdir.Asagida yeterince kaynak vererek sünnetin neden faydali oldugunu incelemekte yarar vardir.Olaya din anlaminda degil saglik anlaminda yaklasmak bence en dogrusudur.

 

Sünnet vardir diyenler ne kadar Allaha karsi geliyorlar orasini ancak dini otoriteler yanitlayabilir.

 

American Academy af Pediatrics Task Force on Cir-cumcision. Report of the task force on circumcision Pediatrics 1989; 84: 388-391
7- Wiswell TE, Geschke DW. Risks from circumcision du-ring the first month of life compared with those for uncircumci-sed boy. Pediatrics 1989; 83: 1011-1015
8- Kirya C, Werthmann MW. Neonatal circumcision and penile dorsal nerve block-a painless procedure. J Pediatr 1978-92:998-1000.
9- Herzog LW, Alvarez SR. The frequency of foreckin problems in uncircumsised children. Am J Diş Child 1986;
140: 254-256
10- Fergusson DM, Lawton JM, Shannon FT. Neonatal circumcision and penile problems: An 8- year longitudinal study. Pediatrics 1988; 81:537-541.
11- Preston EN. Circumcision and genital hygiene. Am J Diş Child 1986; 140:969.
12- Slaby AR, Drizd T. Circumcision in the United States. Am J Public Healt 1985; 75:878-880.
13- Ginsburg CM, McCracken GH Jr. Urinary tract infec-tions in youg infants Pediatrics 1982; 69:409-412.
14- Wiswell TE, Smith FR, Si -s JW. Decreased incidence of urinary tract infections in circumcised malc infants. Pediatrics 1985; 75: 901-903.
15- Herzog LW. Urinary tract infections and circumcision, a case-control study. Am J Diş Child 1989; 143: 348-350.
16- Wiswell TE, Miller GM, Gelston HM, et al. Effcct of circumcision status on periurethral bacterial flora during the first year of life. J Pediatr 1988; 113: 442-446.
17-Amir J, Varsana I, Mimouni M. Circumcision and urinary tract infection in infants. Am J Diş Child 1986;
140:1092.
18- Robcrts JA. Does circumcision prcvent urinary traci infection. J Urol 1986; 135: 991-992.
19- Schelihamı-ner PF, Grabstald H. Tumors o the *******. in: Walsh PC, Gittes RF, Perimutter AD, Stamey TA, cds. Cambell’s Urology. Philadeiphia: WB Saunders, 1986: 1583-1606.
20- Sufrin G. Huben R. Benign and malignant lesisons of the *******, in; GiIIenwater JY, Grayhack JT, Howards SS, Du-kett JW, eds. Auit and Pediatric Urology. Chicago: Year Book Medical Publishers 1987: 1448-1483

 

saygilarla

 
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir seyin dogrtu yanlis olduguna karar vermeden once, yazilanlarin iyi okunmasi gerekiyor.

 

Bak, ne denmis;

 

 

 

Ayrica o parcanin bir geregi olmassa; dogustan o parca orda olmazdi, zaten.

 

Bu parcalarin neden kesilmesi gerektigini ve insanoglunun vucuduna ne gibi yarar verdigini, hem biyolojik hem de; bilimsel olarak aciklayayabilecek bir inanir var mi?

 

Sunnet neden gereklidir?

 

 

 

Bu güne kadar hep sünnetin faydalı olduğu, gereksiz ve ileride sorun olabilen bir deri parçasını atmaktan ibaret olduğu ve başkaca da faydaları bulunduğu yalanıyla yetiştik.

 

Ancak gerçek bu değil!

 

Eger bilimsel ve biyolojik olarak gozlem veren, deneyi yapilmis ve herkesce gecerli bir olgu haline gelmis "sunnetin yararlari" var ise, bunu acik acik yazmak gerekir.

 

Verilenler sadece  linklerdir ve ingilizcedir.

 

O yuzden sozde tibcilar ile bilimsel tibcilari da ayirmak gerekir.

 

Saglik konusu bir algi/inanc/akilcilik degil, olgu/veri konusudur.

 

O yuzden sunnetin olgu olarak yarari oldugunu iddia eden, burada bunu acikca bilimsel temelde yazmali ya da alintilamalidir.

 

Iste ancak o durumda, yazilanlara parallel olarak; yazilanlarin bilimsel olup olmadigi bilimsel verilerle tartisilabilir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.