Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

#Diren Ballı Kayalar


irinçköl

Önerilen İletiler

Ballı kayalar SİT alanı, ama bütün araziler satılık! Otoyol inşaatında daha kuzeye  gitme, melerinin sebebi , kuzeyden Botaş boru hattının geçmesi. Güneyde de otoyol olunca maliyeti düşürmenin en ucuz yolu doğayı katletmek.

,

Tüm Marmara bölgesini kapsayan , İzmir'e kadar ulaşan projenin içinde  küçük bir ayrıntı olarak gösterilen, birçok endemik bitki türü ve canlıya ev sahipliği yapan Ballı Kayalar Tabiat parkı aynı zamanda doğal SİT alanı . Gençler, sporcular , çevreciler #Diren Ballı Kayalar  diyor.

2005 yılında orman bakanlığı tarafından koruma altına alınan Ballı  Kayalar tabiat parkı yok olma tehdidi ile karşı karşıya .

 

Yapımının başlamasıyla tartışmaları beraberinde getiren Kuzey Marmara otoyolunun bir bölümü, doğa sporcularının ve doğaseverlerin 40 yıldır  uğrak noktası olan , Ballı Kayalar 'dan geçecek . İstanbul'da  yapımı başlayan  3.köprü yolu ,İzmit otoyolu ve körfezi karşı karşıya bağlayackolan dünyanın 6. büyük köprüsü olarak ta tanıtılan  köprünün kavşak noktası Tabiat Parkının içinden  geçiyor.

 

Hatta sonu bölgede toplanan sporcular  ve doğaseverler bir forum düzenlediler. YTÜDAK ( yıldız teknik üni. dağcılık kulübü),İDOSK (İst üni doğa sporları kulübü ),Zirve dağcılık kulübü  ve ferdi sporcularındabulunduğu onlarca  doğasever, yaptıkları açıklamada ; kanyonun iki yakasında inşaatların tüm hızıyla sürdüğünü, şantiyelerin kimyasal atıklarınınBallı Kayaların içinden  geçen dereye  aktığını son zamanlarda  toplu balık ölümleri gözlemlediklerini, tepkilerden çekinen yetkililerin  haritalama çalışmalarını gece yaptıklarını belirttiler.

Çeşitli sloganlarla yola çıkan grup üyeleri, parkın sıradan bir toprak parçası olmadığını, Türkiye'deki bütün STK   ve doğa spor kulüpleriyle  bağlantıya geçtiklerini ve sonuna kadar  bölgeyi savunacaklarını da sözlerine eklediler.

 

RANT KAPISI

 

Geçtiğimiz yıllarda Kocaeli Belediyesi il sınırları içinde  kalan Tabiat parkına gezi terasları ve tahta köprüler yapılması planlanmış , çalışmalar başlamış ve  parkın girişinde bulunan  600 yıllık değirmen yıkılarak üzeri beton ile kaplanmıştı. Sonunda gelen sert tepkiler üzerine  proje rafa kaldırılmıştı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Benim anlamadığım her yapılan işe bi kulp bulunması. Gerçekten Türkiye'nin gelişmesi ve kalkınmasını istemeyen bir toplum olduğunu düşünüyorum artık ve bu durum gerçekten üzücü. 3. köprü ve kuzey marmara otoyolunun web sitesine bi bakın derim.. Ayrıca o yazdığınız YTÜ'nün İnşaat Mühendisleri Topluluğu ve Boğaziçi Üniversitesi'nden gençler gelip kendileri gözlemlediler inşaatı. 

 

3. KÖPRÜ İNŞAATININ ZİYARETÇİLERİ VARDI

 

bogazici_haber.jpg

 

3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesi büyük ilgi görüyor. Boğaziçi Üniversitesi’nden gelen akademisyenler ve öğrenciler, köprü ve otoyol projesini yerinde gördü, proje hakkında bilgi aldı. 

 

ICA tarafından hayata geçirilen 3.Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu projesinin yine ziyaretçileri vardı. Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Fakültesi'nden gelen akademisyenler ve öğrenciler proje şantiyesini ziyaret etti.

 

Boğaziçi Üniversitesi Yapı Kulübü’nün organize ettiği ziyarette gruba öncelikle Proje Kontrol Direktörü Cem Erer tarafından bilgi verildi. Proje Kontrol Direktörü Cem Erer, projenin ihale safhası ve projede gelinen noktayı detaylı şekilde anlattı.

 

ICA İş Sağlığı, İş Güvenliği, Kalite ve Çevre Direktörü Alper Baysal ise, projenin Çevresel ve Sosyal Etki Değerlendirmesi (ÇSED) sürecini tamamladığını söyledi.

 

Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Fakültesi'nden gelen akademisyenler ve öğrenciler, köprü kulelerinin yapımının devam ettiği şantiye alanını ziyaret etti.

 

40 kişilik gruba, şantiye alanında Köprü Yapım Müdürü Osman Sarı da eşlik etti. Osman Sarı öğrencilerin yapım süreciyle ilgili sorularını yanıtladı. 

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sizin gibi düşünenlere bir faydası olur mu bilemem ama isterseniz sizde şunlara bir göz atın. Sizin gibi düşünenler genelde şöyle tepki veriyor : "kardeşim koskoca devlet bilmeyecek te mühendisler, mimarlar mı bilecek, siz bu devletin kalkınmasını gelişmesini istemiyorsunuz" smile.png

 

http://www.spoist.org/dokuman/davalarimiz/devam_eden/3_kopru/3.Kopru_Dava_Metni_1_25.000.pdf

http://www.spoist.org/odadan-haberler/3-kopru-projesi-degerlendirme-raporumuz

http://www.spoist.org/dokuman/Raporlarimiz/spoist_3.koprurapor.pdf

http://www.spoist.org/dokuman/SPOIST_koprusunum.pps

http://www.mimarist.org/gundem/3121-3-kopru-bir-cinayetin-anatomisi.html
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Zaten o köprüyü de ben yapıyorum sanki. O koskoca köprüyü hiç mühendis mimar yapmıyor. O raporları okudum ve yapılan eleştiriler hep varsayımlar üzerine. Ben ezbere eleştiri yapmıyorum. İstanbul'u finans ve lojistik merkez yapacak olan bir projeden bahsediyoruz. Uzun vadede Türkiye'nin önünü gerçekten çokça açacak bir proje. Sizin gibiler falan demek istemiyorum; hepimiz aynı çatı altında yaşıyoruz sonuçta smile.png Ayrıca; "Ulusal ÇED yönetmelikleri kapsamı dışında olmasına rağmen, 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu Projesi için ÇSED süreci projeye finans desteği sağlayan kuruluşlarının koşullarını karşılayacak şekilde sürdürmüştür. Çalışma, projenin çevresel ve sosyal sürdürülebilirliği için gerek Türkiye Cumhuriyeti’nin çevresel ve sosyal mevzuatı gerekse uluslararası standartların (Ekvator Prensipleri ve Uluslararası Finans Kuruluşu) uygulamalarını ve gerekliliklerini karşılayacak niteliktedir." denmektedir. Rapora şurdan ulaşabilirsiniz:

 

http://www.3kopru.com/csed/cseddokumanlar
Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir konuda size katılıyorum .Biz hepimiz aynı çatı altında yaşıyoruz ve gelişmeler hepimiz için. Onun için bir şey söylerken ağzımızdan çıkanlara dikkat etmemiz gerekiyor .İtirazı olanlar için " her şeye bir kulp bulunuyor , gelişmemizi, kalkınmamızı istemiyorsunuz" gibi ithamlar oldukça yakışıksız duruyor.

 

Bir şey hakkında dava açılıyorsa burada iddia edeceğiniz şeylerin varsayımdan öte olması gerekiyor  tıpkı TMMO nun açtığı davalar gibi ve bu davanızda ileri sürdüğünüz şeyleri , kanun hükümleri, yönetmelikler  ,bu işlerle yakından uğraşan ,bilen üniversitelerden , kurumlardan alacağınız raporlar ve yazılarla desteklemeniz gerekiyor. Eğer açılan davadaki ek olarak sunulan belgeleri ayrı ayrı okuyup incelerseniz ,öne sürülen şeylerin varsayım mı yoksa yapılan gözlem ve incelemeler mi olduğu , açık ve net görünür. Bu incelemeleri okurken ,bu ülkede ÇED raporlarının da nasıl alındığı gerçeğini de göz önünde bulundurmanızı tavsiye ederim. Yaptım oldu mantığı her yerde fazlasıyla hakim zira.

 

Benim söylediğim şu cümleye gelince : 

 

 "kardeşim koskoca devlet bilmeyecek te mühendisler, mimarlar mı bilecek, siz bu devletin kalkınmasını gelişmesini istemiyorsunuz" 

 

Bu cümleyi o kadar çok duyuyorum ki , artık cehaletin boyutunu siz takdir edin.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bu ülkede rant için doğal hazinelerin talan edildiği artık defalarca tescillendi. Bunun tartışacak bir yanı kalmadı. Altın çıkaracağız diye siyanürlü suyun uyduruk bir toprak baraj arkasında biriktirildiği ve barajın açılıp toprağın zehirlendiği yer neresi? Çin değilse mutlaka Türkiye'de olur böyle işler. Doğal göllerin yandaş inşaat firması para kazansın diye betonla çevrelendiği yer de bu ülke. Baraj yapacağız diye, yol yapacağız diye mlyonlarca ağacın kesildiği ülke de... Hayır bu ağaçların tomrukları yol boyunca göz alabildiğine yığıldı, bu katliamın resimleri yayınlandı, herkes gözleriyle gördü. Daha buna üretecek mazeret kalmadı.

 

Nerde bir doğal koruma alanı var, rantçı gözler oraya dikilmiş durumda. Düzmece kanıtlarla yargılama yapılan ve tutukluluğun işkenceye dönüştürüldüğü bir ülkede, tuzun koktuğu bir ülkede başka beklenecek bir hayır kalır mı? Olamaz ve kalmaz.    

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.