Zıplanacak içerik
evrensel-insan

Evrensel-insan Zihniyetinin Bireysel Bilisselligi

Önerilen İletiler

Bilindigi gibi evrensel-insan lakabi olarak hem adi gecen baslik altinda, hem de diger konu kavram ve basliklarda evrensel-insan zihniyetinin, serbest dusunen, qua felsefi, yapilandirmaci epistemolojist ve devrimci sorgulamali insanoglu temelli ve zihinsel insanlasmayi hedefliyen bilgi ve dusunceleri dile gelmektedir.

 

Herseyden once dile gelen zihniyetin vucudu o an o zihniyeti dile getiren vucuttur. Yalniz zihniyetin aslinda vucudu yoktur ve vucudu sadece kullanarak dusunce ve bilgisini dile getirir. Iste bir zihniyetin dusunce ve bilgisi dile geldikten sonra, onu alabilen, algilayabilen, onun ile etkilesen onu onemseyen ve ona ilgi duyan her vucut o zihniyeti alir ve kullanir/paylasir.

 

Yani zihniyet vucut gibi degildir, olmez. Oyle olsa tarih olmazdi. Cunku tarih yasanmislarin bugune tasinmasidir.

 

Bu temelde ben, bir birey olarak kendi goruslerim ve ne oldugum ile ilgili bazi bireysel bilgiler verecegim.

 

Sonucta evrensel-insan zihniyeti bir zihniyet olarak her turlu sorunu ortaya koyma adina bir algi bilgi bilinc ve farkindalik konusudur. Buradan benim bir birey olarak bu zihniyetten kendi adima cikardiklarim ile baskalarinin kendi adina cikardiklari degiskendir.

 

Kisaca ben bir birey olarak bir konu ve kavramda evrensel-insan zihniyetinin soruna bakisini ayni konuya bakan baska bir birey kadar acik ve algilayici dile getiremiyebilirim. Sonucta evrensel-insan zihniyetinin sorunlari dile getirisi, icin kullandigi vucut benim vucudum. Iste baska vucutlarin dusunce ve bilgi olarak dile gelmesi konunun farkli perspektiflerini getirecektir.

 

Bu temelde kendi bireysel dusunce ve bilgim adina, kisaca konu ve kavramlara bakis acim sudur.

 

Basta ulkenin ve toplumunun ve farkli halklarinin birligi butunlugu ve beraberliginden yanayim. Yani ayni cografyanin korunmasindan yanayim. Yalniz bu yanalik ancak asagidakiler disindadir.

 

Otokratik teokrasiden yana degilim.-Basbakan, AKP ve polis devleti, parti devleti

Demokratik teokrasiden yana degilim-Cumhurbaskani, F.Gulen, cemaat, evengalizm

Laik diktatorlukten yana degilim-Askeri idare

laik milliyetcilikten yana degilim-turk milliyetciligi/Kurd milliyetciligi

TC laikliginden yana degilim-diyanetin devlet bunyesinde olmasi, Istiklal marsi dini icerigi

Ulusalci degilim-tek bir etnik koken ve tek bir din mezhebi temelindeki birlik uniterlik

Demokratik diktatorlukten yana degilim-teklesmis etnik koken turklugun ya da sunniligin diger farklar uzerindeki hakimiyeti

Hic bir emperyalist zihniyetten yana degilim-"demokrasi/ozgurluk" adi altinda emperyalizmin ulke ve toplumlarina saldirmasi, ic islerine karismasi, toplumu ayristirmasi ve mikro ayrimcilik ile ulkeleri kendi cikar amaclarina ekonomik ve politik alet etmesi.

Hic bir surette ic ve dis savastan yana degilim-bir politik ve ekonomik cikar amacli acilan savaslar.

 

Peki neden yanayim?

 

Sekuler laiklikten yanayim- yani evrensel hukuk hak ve ozgurlukler insan haklari temelinde toplumun her farkli halkinin farkinin ozgurlugu tanim ve temsil hakki.

 

Birey devletinden yanayim-yani vatandasin devleti icin degil, devletin bireyi icin var olmasi bireyinin hak ve ozgurlugunu koruyacak kurum ve kuruluslarinin olmasi

 

Politik olmayan devletten yanayim-Yani devletin hic bir din ve mezhepten ve etnik kokenden yana olmamasi hepsine ayni mesafede olmasi hepsinin hak ve ozgurlugunu korumasi ve farklarin politik arac ve duygu somurusu ya da oy pusulasi olarak kullanimina izin verilmemesi.

 

Ulke ve toplum cikarlarini gozeten politikadan yanayim-Her turlu politikanin ulkenin disarida barisa yonelik olmasi ve iceride de toplum ve farkli halklarinin her turlu yasam ve iliski standartinin yukseltilmesine olanaklarinin saglanmasina yonelik olmasi.

 

Bilimsel, bilissel ve bilgisel egitim/ogretim ve yetistirim den yanayim-Egitimin temelinin din milliyet etik, metafizik degerler uzerine degil; evrensel olgu temelindeki bilimden yana olmasi her turlu yetistirimin ve egitimin ogrenimin kritik, analitik, yapilandirmaci ve birey yetistiren beyinleri dusundurten ve dusuncenin onunu acan sekilde olmasi her turlu dusunce ve ifade ozgurlugu. Kisaca vatandas ve toplumsal "biz/oteki" kutuplu otekilestirten/otekilesen degil; hak ve ozgurluklu birey ve onun farklari icsellestiren uzlasmali biribirine saygili bireysel yetisim.

 

Yukarida kullanilan her turlu kavram ve deginilen her konu anlam ve icerik olarak cok farkli algilanabilir. Isteyen basligin yazarina kullandigi kavramlardan ne algilatmak istedigini daha detayli sorabilir ve neden ve neyden yana olup olmadiginin aciklamasini politik etik metafizik degil; insanlasmadan yana bilimsel ve bilissellikten yana sorabilir.

 

Umarim bu baslik evrensel-insan lakabinin evrensel-insan zihniyeti yaninda evrensel-insan bireyini de daha detayli tanitmaya yeter, ya da taninma yolunda bir baslik olur.

 

Deginilen konu ve kavramlarin "gunesin altindaki hersey" oldugu gibi bir soylemim yok. O yuzden birey olarak burada yer almayan bir konu ve kavramda, evrensel-insanin bireysel yanaligini insan ve onun insanligi adina sormak ve ogrenmek isteyenler de olabilir.

 

Evrensel insan hem birey hem de zihniyet olarak her konu ve kavrama aciktir. Cunku onun zihninde "gunesin altinda ne varsa" sorgulanmakta insan ve insanlik adina da dusunce ve bilgiye tasinmaktadir.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

Evrensel-insan Zihniyeti ve Bireysel Muhakemesi Hakkinda Bilgi:

 

Ben insansal zihniyet (dogal/fenomenal zihniyeti ortaya koyan ve ufkunun teslimiyet ve sinirlarinin disina cikan, insanoglunu zihniyet, dusunce ve davranis olarak insanlastiran zihniyet) ve bireyin tursel selfinin ( dogal egoyu ortaya koyan ve ben/ego ufkunun ve sinirlarinin disina cikan benlik/insanlik) 1994 lerde "temelini atmaya basladigimdan buyana; tarihteki uc karakterin sonradan da ogrenmis olsam, insanliga kattigi katkilarin rolu buyuktur.

 

Bunlardan, Karl Popper, "empric falsification" gozlemsel yanlislama, metodu ile, kisa ve oz aciklamak gerekirse, bilimselligin inancsallik yapisina buyuk bir isik tutmus ve bilimselligin, inancsalligi icermeden, ortaya konabilecegini gostermistir.

 

Ikinci tarihi karakter "Eupraxsophy" bakis acisini ve qua yanasimini (qua philosophy) ortaya atan, Paul Kurtz" dur.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Paul_Kurtz

 

Bilhassa Ateizm ile ilgili yaptigim arastirmalar sonucu, kendi adima ortaya cikardigim bu tarihi karakter ikinci kisidir. Disaridan bakis acisi ve notr alginin benim adima ortaya konusunun, mentalitesi qua yanasimi ile ozdestir.

 

Ucuncu olarak, insanoglu tarihinde ilk defa, insanoglu faktorunun onemini ve herseyin onun ortaya koyumu oldugunu gostererek, seyleri hicleyen Nietzche'nin rolu buyuktur.

 

Iste evrensel insan zihniyetinin ortaya attigi zihniyet ve uygulamanin, kendi adina ortaya koydugu ve daha sonra varliklarinin bilincine vardigi, bu uc tarihi ismi, algilamak, evrensel-insan muhakemesini algilamakta cok buyuk algi yardimi vardir.

 

Constructive, yani yapilandirmaci epistemolojinin kurucularindan ve genetik epistemolojist Jean Piaget ve yapilandirmaciligin her turlu beyni dusundurten ve gelistiren egitimi ve gozleminin yardimi yapilandirilmisligin koken ve temelinin sorununu gormeme yardimci olmustur.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/Jean_Piaget

 

Ayrica x ve y konusunda, onun bir evrensel kullanim sembolleri oldugunun aciklanmasinin da arastirmalarim sonucu farkina varmam.

 

http://speculativeheresy.wordpress.com/2009/03/04/definitions-on-universal-pragmatics-uni-versality-universion-performativity-presentation-and-non-sufficiency/

 

Universal pragmatics kismi.

 

Tum bu yukarida bahsettigim tarihsel karakterlerin varliklarindan sonradan haberdar olmam, benim evrensel insan muhakeme ve zihniyetini gelistirmemde, bilerek ya da bilmeyerek esinlendigim kisiler oldugunun gercegini degistirmez.

 

Cunku, evrensel insan muhakemesini ve insansal zihniyet ile, bireyin tursel selfinin algisi, bu tarihi karakterlerin, insanogluna kattigi katkilarin ne oldugunu algilamakta yardimcidir.

 

Yalniz, nihilizm konusuna ozel bir dikkat ve onem verilmelidir. Cunku hem dogal zihniyetin, hem de dogal egonun insanoglu bireyci akilciligi acisindan son duraktir. Iste bu son duraktan ilerisinde artik insansal zihniyet ve bireyin tursel selfi yoktur. Aksine bireyci akilciligin canavarlasmasi ya da bananecilesmesi ve bosluga dusmesi v.s. kisaca sosyo-psikolojik sorunlar vardir. Iste bu temelde ve zihinsel/davranissal yasam ve iliski duzen/sistem ve kurumlasma olarak insanlasma bu kulvarin ve aklin gelinen sinirlarinin disindadir.

 

Bireysel bilissellik surekli suregelen bir surec olarak daimi sorunu insanlasma adina sorgulamali bir beyin gidasidir. Cunku beyin, olan dusunceyi kullanirsa degil; dusuncesini caga ve gelisime yenilenime gore dusundurturse gereken gidasini alabilir. Aksi beynin ve dusuncesinin sadece hafizadan kullanimi ve hafizadakinin de cagdisiligina dusmesidir.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

Demokratik teokrasiden yana degilim-Cumhurbaskani, F.Gulen, cemaat, evengalizm

 

Teokratik düzende demokratiklik olur mu?

 

Politik olmayan devletten yanayim-Yani devletin hic bir din ve mezhepten ve etnik kokenden yana olmamasi hepsine ayni mesafede olmasi hepsinin hak ve ozgurlugunu korumasi ve farklarin politik arac ve duygu somurusu ya da oy pusulasi olarak kullanimina izin verilmemesi.

 

Bu değerlerin olmadığı bir toplumu devletleştiren, bir arada tutan öge nedir? Geriye sadece coğrafi bölge, dil ve kültür kalıyor. Devletleşme için bunlar yeterli mi?

 

Diğer nelerden yana olup olmadığın konuda aynı fikirdeyiz. Zayen birey bilinci bunları gerektiriyor.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

Teokratik düzende demokratiklik olur mu?

 

 

Bu değerlerin olmadığı bir toplumu devletleştiren öge nedir? Geriye sadece coğrafi bölge, dil ve kültür kalıyor. Devletleşme için bunlar yeterli mi?

Olabilir, parlementer demokrasi. Yani tek adam yerine bir parlemento.

 

Ozgur birey devleti olmasi ve her bir bireyin her turlu hak ve ozgurlugunu koruma savunma tanitma ve temsil hakki. Zaten etik degeri olsa; toplumu ve farkli halkklarini kucaklayamaz. DEVLETIN DINI DE MILLIYETI DE OLMAZ. Ustelik bu etik degerler uzerine bu devlette politika ve oy somurusu de olmaz. Bu bir discrimination olarak yasaktir.

 

Pardon ben sorunu ters anladim. Yani "nasil boyle bir devlet olur" seklinde anladim.

 

Simdi sorunu yanitliyorum.

 

Devletin basta dini yas da milli devlet olmasi. YANI POLITIK/ETIK TARAFLI DEVLET Bu devletler ayakta ancak vesayetlerini baski zorlama yasak mudahele ve her turlu aksi hak ve ozgurlukleri yasaklama olarak ancak yurutur, biri onu parcalayana kadar. Ya da kendi parcalanana kadar SSCB ve Yugoslavya en guzel ornek ya da OSMANLI IMP. Ya da tarihte yok olan diger devletler.

 

Bu soruya sen T.C.'nii devletlestiren ya da S.Arabistani devletlestiren nedir? diye kendine sordugunda ne yanit aliyorsun?

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

Teokratik devlet parlementer dahi olsa din hükümleri ile yönetilen devlette demokrasi, dolayisiyle demokratikliğin olacağını kabulenemiyorum.

 

Bu soruya sen T.C.'nii devletlestiren ya da S.Arabistani devletlestiren nedir? diye kendine sordugunda ne yanit aliyorsun?

 

Devletçilik gibi soyut bir kabulden dolayı. Bence temelsiz.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

Teokratik devlet parlementer dahi olsa din hükümleri ile yönetilen devlette demokrasi, dolayisiyle demokratikliğin olacağını kabulenemiyorum.

 

 

Devletçilik gibi soyut bir kabulden dolayı. Bence temelsiz.

Milli devlette nasil kabulleniyorsun? Yani T.C. devletinin milli politik tarafi acisindan; yani T.C.'NIN 1950 ler ile birlikte cok partili sisteme gecisinin. Sonucta devlet milli her gelen parti onu savunacak. Ayni sey dinde neden olmasin, devlet dini her gelen onu savunacak.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

İletiniz moderatör kontrolünden geçtikten sonra sitede gösterilmeye başlanacaktır. Eğer buna maruz kalmak istemiyorsanız lütfen hemen bir ÜYE OLUNUZ.

Misafir
İletinizi misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer üye iseniz lütfen GİRİP YAPARAK gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.