Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Mezhepler arasında ki çelişkiler, buyurun burdan yakın!


evrensel_mesaj

Önerilen İletiler

Hanefi-1/ Maliki- 2/Şafii-3 / Hanbeli -4)

 

1 Ölü Hayvanın derisi helal midir? Haram-hanefi/ Helal-maliki/ Haram-safii/ Helal -hanbeli)

2 Pislikle beslenen hayvanların eti helal midir – Helal – Haram -haram-haram-

3 Yılan balığı yemenin hükmü nedir? Helal 1– – Haram 2/haram-3/haram-4

4 Erkeğin kırmızı elbise giymesinin hükmü nedir? Mekruh 1/ Helal 2/Haram 3/Mekruh 4

5 Erkeğin sarı elbise giymesinin hükmü nedir? Haram 1/ Helal2/ Haram3/ Haram 4

6 Ud, zurna, dümbelek, boru davul çalmak nedir? Mekruh1/ helal 2/ Helal 3/Haram- 4

7 Karga eti yemenin hükmü nedir? Haram Helal Haram Haram

8 At eti yemenin hükmü nedir? Haram1/ Helal – –

9 Midye yemenin hükmü nedir? Haram Helal – –

10 İstiridye yemenin hükmü nedir? Haram1/ Helal –2 – helal 3/helal-4

11 Istakoz yemenin hükmü nedir? Haram 1/Helal –2 –

12 Kırlangıç eti yemenin hükmü nedir? Helal Helal Haram Haram

13 Kartal eti yemenin hükmü nedir? Haram Helal Haram Haram

14 Yarasa eti yemenin hükmü nedir? Haram Mekruh Haram Haram

15 Beyt-i Tavaftan öne abdest almak nedir? Vacip Farz Farz Farz

16 İlk iki rekatta Fatiha okumanın hükmü nedir? Vacip Farz Farz Farz

17 Rüku ve secdelerde tesbih etmek nedir? Sünnet – Sünnet Vacip

18 İlk iki rekatta Fatiha’dan sonra sure okumak nedir? Vacip Mübah Sünnet Sünnet

19 Fatiha’dan evvel Besmele çekmek nedir? Sünnet Mekruh Farz –

20 Namazda ayakların arası ne kadar açık olmalı? 4 parmak 2 karış 1 karış 2 karış

21 Vitir namazının hükmü nedir? Vacip Sünnet Sünnet Sünnet

22 Tüysüz bir delikanlıya değen erkeğin abdesti bozulur mu? Hayır Evet Hayır Hayır

23 Namazda selam almak abdesti bozar mı? Evet Hayır – –

24 Namaz kılan kimsenin önünden geçilmesinin haram olduğu mesafe ne kadardır? 40 kulaç 1 kulaç 3 kulaç 3 kulaç

25 Namaz içinde unutarak konuşmak namazı bozar mı? Evet Hayır Hayır Evet

26 Namazda hatayla yanlış bir kelime geçerse namaz bozulur mu? Evet Hayır Hayır Hayır

27 Namazda af ve of demek namazı bozar mı? Evet Hayır Evet Evet

28 Eti yenen hayvanların sidiği ve artığı necis midir? Evet Hayır Evet Hayır

29 Eti yenen hayvanların menisi necis midir? Evet Evet Hayır Hayır

30 Abdestin farzları kaçtır? 4 7 6 7

31 Abdesti belli bir sıra ile almak farz mıdır? Hayır Hayır Evet Evet

32 Abdesti ara vermeksizin almak farz mıdır? Hayır Evet Hayır Evet

33 Abdestin sünnetlerinin sayısı kaçtır? 18 8 30 20

34 Misvak kullanmak sünnet midir? Evet Hayır Evet Evet

35 Abdestte ellerin, yüzün ve kolların üçer kere yıkanması sünnet midir? Evet Hayır Evet Evet

36 Abdestte başın üç defa mesh edilmesi sünnet midir? Hayır Hayır Evet Hayır

37 Abdestte kulakların içten ve dıştan meshi sünnet midir? Evet Evet Evet Hayır

38 Abdestte kulaklar kaç defa mesh edilmelidir? 1 1 3 1

39 Abdesti bozan şeylerin sayısı kaçtır? 12 3 5 8

40 Cinsellik organına dokunmak abdesti bozar mı? Hayır Evet Evet Evet

41 Namazda kahkaha ile gülmek abdesti bozar mı? Evet Hayır Hayır Hayır

42 Deve eti yemek ve cenazeyi yıkamak abdesti bozar mı? Hayır Hayır Hayır Evet

43 Abdest şüphe ile bozulur mu? Hayır Hayır Hayır Evet

44 Kan akması abdesti bozar mı? Evet Hayır Hayır Hayır

45 Delikli meshin üzerinden mesh etmek caiz midir? Evet Evet Hayır Hayır

46 Gusül abdesti almayı gerektiren sebeplerin sayısı kaçtır? 7 4 5 6

47 Gusül abdestinin farzları kaç tanedir? 11 5 3 –

48 Umursamazlıktan veya tembellikten dolayı namaz kılmayanın hükmü nedir? Hapsedilir, kanatılana kadar dövülür, öldürülür Tevbe etmezse öldürülür üç güniçinde tevbe etmezse öldürülür üç güniçinde tevbe etmezse öldürülür

49 Ezanın sözleri peşpeşe okunmasa da geçerli olur mu? Evet Evet Hayır Hayır

50 Arapça bilmeyen kimsenin kendisi için ezanı kendi dilinde okuması caiz midir? Hayır Hayır Evet Hayır

51 Ezanda niyet şart mıdır? Hayır Evet Hayır Evet

52 Ezan ve kamet esnasında selam almak caiz midir? Hayır Hayır Hayır Evet

53 Fatiha suresi okunmadan kılınan namaz geçerli olur mu? Evet Hayır Hayır Hayır

54 Namazı bitirirken selam vermenin farz olduğu miktar nedir? Farz değildir 1 tarafa vermek farzdır 1 tarafa vermek farzdır 2 tarafa vermek farzdır

55 Erkeğin avret yeri neresidir? Göbeğiile diz kapağı arası Ön ve arka uzuvları Göbeğiile diz kapağı arası Göbeğiile diz kapağı arası

56 Ölünün yıkanmasının farz olması için cesedin ne kadarının bulunması gereklidir? 01.Şub 02.Mar Az da olsa olur Az da olsa olur

57 Ölüyü yıkarken ağzına ve burnuna su vermek gerekir mi? Hayır Evet Evet Hayır

58 İhramlı iken hacda ölen kişinin üstüne hoş koku sürülüp başı örtülür mü? Evet Evet Hayır Hayır

59 Cenaze namazını kimin kıldırması gerekir? Sultan Devlet Başkanı Kaldırması vasiyet edilen kişi Velisi Kaldırması vasiyet edilen kişi

60 Cenaze namazı, namaz kılmanın yasak olduğu kaç vakitte kılınmaz? 5 3 k Her vakitte ılınabilir 3

61 Ölü gömülmek için, öldüğü yerden başka bir yere nakledilebilir mi? Evet Evet Hayır Hayır

62 Oruç için dil ile söyleyerek niyet etmek şart mıdır? Evet Evet Hayır Evet

63 Ramazan orucu için hergün ayrı ayrı niyet etmek şart mıdır? Evet Hayır Evet Evet

64 Kan aldırmak orucu bozar mı? Hayır Hayır Hayır Evet

65 Zekatın farz olması için hangi mallardan borçlu olmamak şarttır? Zirai ürün dışındaki mallardan Altın ve gümüş Böylebir şart yoktur Bütün mallardan

66 Erkek ve kadının ziynet eşyalarından zekat vermeleri farz mıdır? Evet Hayır Hayır Hayır

67 Kâğıt paradan zekat vermek farz mıdır? Evet Evet Evet Hayır

68 Madenlerden ne kadar zekat verilmesi gereklidir? 01.May 01.May Oca.40 Oca.40

69 Ticarî bir eşyanın zekatının şartları kaçtır? 4 5 6 2

70 Topraktan çıkan her şey için zekat vermek farz mıdır? Evet Hayır Hayır Hayır

71 Balın zekatını vermek farz mıdır? Evet Hayır Hayır Evet

72 Vakfedilen topraktan zekat vermek farz mıdır? Evet Evet Hayır Hayır

73 Kiralanan veya emanet alınıp ekilen toprağın zekatını vermek farz mıdır? Hayır Evet Evet Evet

74 Zeytinin zekatını vermek gerekli midir? Evet Evet Hayır Evet

75 Yem ile beslenen ve çalıştırılan hayvanlardan zekat vermek farz mıdır? Hayır Evet Hayır Hayır

76 Koyun ile keçi kaç yaşlarında olursa zekatı farzdır? Koyun 1 Keçi 1 Koyun 1 Keçi 1 Koyun 1 Keçi 2 Koyun 1/2 Keçi 2

77 Kadın yanında kocası olmadan hacca gidebilir mi? Hayır Evet Evet Hayır

78 Acizlik veya zaruret yüzünden hacca gidemeyen kişinin kendi yerine başkasını göndermesi caiz midir? Evet Hayır Evet Evet

79 Haccın şartı kaç tanedir? 2 4 5 4

80 Şeytan taşlarken atılan taşın cemreye düşmemesi caiz midir? Evet Hayır Hayır Hayır

81 Müslüman olmayan bir fakire yemek verilmesi caiz midir? Evet Hayır Hayır Hayır

82 İpeğin üzerine oturmak, yaslanmak, yastık olarak kullanmak, duvar örtüsü yapmak haram mıdır? Hayır Evet Evet Evet

83 Erkek çocuğa ipek giydirmek caiz midir? Hayır Hayır Evet Evet

84 Gümüş ile süslenmiş kaptan su içmek ya da abdest almak caiz midir? Evet Hayır Hayır Hayır

85 Sakalı kesmek haram mıdır? Evet Evet Hayır Evet

86 Tavla oynamak haram mıdır? Hayır Evet Evet Evet

87 Satranç oynamak haram mıdır? Evet Evet Hayır Evet

88 Ölen bir kişinin borçları ödenmeli midir? Hayır Evet Evet Hayır

89 Kişi kendi arazisinde bulunan maddenin ne kadarını devlete vermelidir? 01.May Hiç Hiç Hiç

90 Bir araziyi gasp edip eken kimse çıkan ürünün sahibi midir? Evet Evet Evet Hayır

91 Yapılan bir sözleşmeyi değiştirme veya feshetme süresi ne kadardır? 3 gün İhtiyaç gereği kadar 3 gün Anlaşma ile belirlenir

92 Cinsi tecavüzde bulunulan hayvanın hükmü nedir? Öldürülür, eti yenmez Öldürül mez, etiyenebilir Öldürülmez, etiyenebilir Öldürülmesi gerekir

93 Şarap ve diğer sarhoş edici maddelerin içilmesinin cezası kaç değnektir? 80 80 40 80

94 Şarap kokan veya şarap kusan kişiye değnek cezası uygulanır mı? Hayır Evet Hayır Hayır

95 Dinden döndüğü için öldürülen bir kişinin malı mirasçıla-rına verilebilir mi? Evet Hayır Hayır Hayır

96 Dinden dönen kadın öldürülür mü? Hayır 1/Evet ""Evet -3/Evet -4

97 Terketmek, hapsetmek, aç ve susuz bırakmak suretiyle bir kişiyi öldürmek, kasten öldürmek gibi midir? Hayır Evet Evet Evet

98 Bir kadının hakimlik yapması caiz midir? Evet Hayır Hayır Hayır

99 Köpek necis bir hayvan mıdır? Hayır Hayır Evet Evet

100 Müezzin okuduğu cezandan dolayı ücret alabilir mi? Hayır Evet Evet Hayır

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

gelmek istediğin noktayı açıklarmısın

ona göre

bilmem belkide amacın bilgilendirmektir meshebiniz neyse öğrenin ona göre falan diye

açıklada ona göre düşünelim yanlış olmasın

 

Selam sevgili kardeşim amacım Allahın kitabını mezhep adı altında nasıl bölüp parçaladıklarını farklı farklı hükümler ortaya koyduklarını gözler önüne sermektir.

Benim mezhebim yok ben kuranı açar okurum rabbimin emir ve yasaklarına uyarım. Faiz yemeyin diyorsa yemem, inkarcıları dost edinme diyorsa edinmem., affedici ol derse affedici olurum, anne babaya yakın akrabaya iyilik yap diyorsa iylik yaparım, kuran bir yaşam modelidir ve herşeyin hükmü çok açıktır.

benim mezhebim yok çünkü yolunda olduğum elçininde mezhebi yoktu o da benim gibi kuranın hükümlerine tabiydi, kuranda geçmeyen konular içinde şu hükme tabiydi

 

maide101:Ey iman edenler! Açıklanırsa hoşunuza gitmeyecek olan şeyleri sormayın. Eğer Kur'an indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. (Açıklanmadığına göre) Allah onları affetmiştir. (Siz sorup da başınıza iş çıkarmayın). Allah çok bağışlayıcıdır, aceleci değildir.

 

gelin ey Allha inananlar birimiz bir diğerini putlaştırmadan Allaha tabi olalım ve onun kitabını başımıza taç yapalım...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Aleyküm selam ve rahmetullah

 

çok güzel kardeşim seni yapmaya çalışdığın bu davranışlardan ötürü tebrik ederim Allah inşallah senden razı olur

 

ancak ben ve burda ki diğre inanan arkadaşlarım farklıda olsa bir mezhebe tabiyiz

 

Alemlere rahmetin bir mezhebe tabi olmaması normal çünkü onun vefatinden ve ona en yakın olan sahabelerin vefatından dolayı mezheplaer ortaya çıkmıştır şimdi istersen sana bir misal vereyim

Asrı-saadete en yakın olan İmamı azam ebu Hanife

karşı cinse dokununca abdestin bozulduğunu söyler yani o böyle ibadet eder ancak İmamı Şafi muhammed bin İdris abdestin bu durumda bozulacağını söyler

 

bu ayrılıkalrın sebepleri var mesela

Hz. muhammedin bi olay son un da abdest almasın farklı açıdan yorumlamışlar yani Hz.Muhammed(sas) abdest almasını HZ. Aişenin ona dokunduğu için veya elinin kanamasından dolayı abdest aldığı yorumlanır

 

Hz.Muhammed zamanında insanlar ibadetlerini nasıl yapacaklarını veya sorularını sorar öğrenirlerdi ancak artık öyle bir durumda olmadığı için biz büyük alimlerin yolundan gideriz.Aynı zamanda misal ben şafiyim ailmeden biri mezhep değiştirmek istese sorun olmaz değiştirebilir

ancak işine gelmeyip zırt pırt değiştirmek tabiki hoş olmaz

Zaten ha elini rukudan sonra sünnet diye kaldırmışın ha varz diye zira niyet önemlidir yönelmede sevgide Allah(cc) ya önemli olan o

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

bence bu çok yanlış sen ne düşünürsün bilmiyorum

çünkü birine itaat anun dediklerini yapmakla geçer

bilmiyorum sen ne düşünüyosun bu konuda

ancak onada aygı duymak lazım

tabi fikirlerini benim fikrim deyip açıklaması daha hoş olur

öbür türlü kendimi zor tutuyorum ve arkadaşlard çileden çıkıyor sonuçta Allah(cc) a inanaıyoruz yöntem bu olmamalı

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

"benim mezhebim yok çünkü yolunda olduğum elçininde mezhebi yoktu o da benim gibi kuranın hükümlerine tabiydi, kuranda geçmeyen konular içinde şu hükme tabiydi"

 

maide101:Ey iman edenler! Açıklanırsa hoşunuza gitmeyecek olan şeyleri sormayın. Eğer Kur'an indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. (Açıklanmadığına göre) Allah onları affetmiştir. (Siz sorup da başınıza iş çıkarmayın). Allah çok bağışlayıcıdır, aceleci değildir.

 

 

demiş haksöz Bu doğru değil...Kur'anda geçmeyen konular diye birşey olamaz...Din tamamlanmıştır. Kemale ermiştir.Yukardaki ayet umumu ilgilendiren bir konu hakkında inmemiştir. Yukardaki ayet insanların sorduğu bazı luzumsuz ve ısrarlı sorular neticesinde indirilmiştir.

 

Ayetin tefsiri .......( Ey iman edenler, bir takım şeyler vardır ki size açıklanır ve beyan edilirse gücünüze gider, üzülmenizi gerektirir, böyle olması düşünülen şeylerden soru sormayınız. Çünkü cevabında kederlenirsiniz. Akıllı olanlar ise kendi üzülmesine sebep olacak şeyi yapmaz. Ve eğer Kur'ân'ın indirildiği sırada, yani vahy zamanında böyle şeylerden soru sorarsanız. Size onlar açıklanır, cevabı verilir, bundan dolayı da kederlenmeniz muhakkak olur. Bunun için Peygamber'e bunları sormayınız. Onlar öyle şeylerdir ki Allah bunlardan sizi affetmiş, sorumlu tutmamıştır. Malûm ya Allah gafûrdur, halîmdir. Birçok şeyleri affeder. Bunun için geçen geçti, Allah affetti, fakat bir daha böyle bir şey yapmayınız.

 

Anlaşılıyor ki bunlar, haber verilmesi ve açıklanması sahiplerini rezil edecek olan gizli sırlar veya sorulması edepsizlik ve terbiyesizlik olan münasebetsiz, faydasız veya mânâsız, şeyler kabilinden haberlere ilişik sorular, yahut derinleştirilmesi, güç yetiştirilemeyecek birtakım meşakkatli teklifleri gerektirecek duyulmamış, işitilmemiş şeylerle ilgili sorulardır. Nitekim Hz. Ali'den rivayet olunduğu üzere "İnsanlar üzerine o Beyt'i haccetmeleri, Allah'ın bir hakkıdır" (Âl-i İmrân, 3/97) âyeti nazil olduğu zaman Resulullah bir hutbe okumuş, Allah Teâlâ'ya hamd ve senadan sonra, "Allah üzerinize haccı farz kıldı" buyurmuştur. Esed oğulları'ndan Ukâşe b. Mihsan ve bir rivayette Süraka b. Mâlik de: "Her sene mi ey Allah'ın resulü?" dedi. Resulullah cevap vermedi, o da üç kere tekrar etti,bunun üzerine, "Hayır, fakat 'evet' demeyeceğime nasıl emîn oldun, vallahi 'evet' desem vacib olacaktı, vacib olsaydı dayanamayacaktınız, terkederseniz de kâfir olacaktınız. Şu halde benim sizi terkettiğim müddetçe siz de beni terkediniz, sizden öncekiler hep çok soru sormaktan ve peygamberlerine karşı ihtilâf etmekten yok oldular. Bir şey emrettiğim zaman, gücünüz yettiği kadar tutunuz. Bir şeyden yasakladığım zaman da çekininiz" buyurdu. Aynı şekilde Hz. Enes ve Ebu Hüreyre'den rivayet edildiği üzere, "İnsanlar, Resulullah'a birçok şeyler sormuşlar, hatta ısrar ve direnme derecesine varmışlardı. Bir gün Resulullah kızgın bir şekilde hutbeye çıktı, Allah'a hamd ve senâdan sonra:' Sorunuz, Allah'a yemin ederim ki şu makamda bulunduğum müddetçe her ne sorarsanız açıklayacağım' buyurdu. Ashâb-ı kirâm başlarına bir tehlike gelmek üzere bulunduğundan korktular. Enes (r.a.) demiştir ki, 'Sağıma, soluma baktım, herkes başına elbisesini çekmiş ağlıyordu. Kureyş'ten Beni Sehm'den Abdullah b. Huzafe denilen adam ki, erkeklerle bir münâkaşa ettiği zaman babasından başkasına nisbet edilirdi. Kalktı: "Ey Allah'ın Nebisi, benim babam kim?" dedi. Peygamberimiz de: "Baban, Huzafe b. Kays ez- Zührî'dir" buyurdu. Diğer biri de kalktı: "Benim babam nerede?" dedi, "ateştedir" buyurdu. Sonra Hz. Ömer (r.a.) kalktı: "Biz, Rab olarak Allah'a, din olarak İslâm'a, Resul ve Nebi olarak Muhammed Aleyhisselâm'a razı olduk, biz fitnelerden Allah'a sığınırız, henüz bir cahillikten ve şirkten yeni kurtulduk. Şu halde bizi affet ey Allah'ın Resulü" dedi, Resulullah'ın kızgınlığı da yatıştı'. Ki bu âyetlerin nüzul sebebi bu olaylar olduğu rivayet edilmiştir. )))))

 

 

Şeklindedir. Yani ortada tabi olunacak bir hüküm yoktur. Ortada bir usul ve terbiye ögretimi vardır...

 

Kur'anda geçmeyen konular diye birşey olamaz...Din tamamlanmıştır. Kemale ermiştir.

 

Maide Suresi 3. ayet..........Bugün sizin dininizi kemale erdirdim, üzerinizdeki nimetimi tamamladım, sizin için din olarak İslâmı seçtim.(Dinin tamamlandığını bildiren bu âyetten sonra, sadece Bakara Sûresinin 281’inci âyeti nazil olmuş, yeni herhangi bir hüküm inmemiştir. Bu âyetin inişinden seksen iki gün sonra da Peygamberimiz vefat etmiştir. )

 

Bakınız.

 

 

Kur'anı Kerimde gerekli olan bütün hükümler vardır. Ama ana hatlarıyla. Kur'an-ı Kerim bir çok konuda detaylara girmez. Detayları Peygamber Efendimiz bizlere öğretmiştir. Ve Bu detaylar hakkında hükümler koymuştur. Bu hükümler Kur'an ile çelişmez tam tersine Kur'an-ı Kerim'in o konu hakkındaki hükümlerinin doğru ve eksizsiz anlaşılmasını sağlar....Bu detaylarda zaten Kur'an daki hükümlerin doğru anlaşılmasına yardımcıdır. Yeni hükümler ve kanunlar değildir.

 

Örnekler verelim..

 

Sünnetin Kur’ân-ı Kerim’den ayrı bir teşrî’ kaynağı olmasının ve Kur’ân gibi bazı şeyleri helâl, bazı şeyleri de haram kılarak, farz, vacib, sünnet, müstehab, mübah, âdâp, mekruh, müfsid adına ölçüler koymasının yanı sıra, Kur’ân-ı Kerim’in mücmelini tafsil, mübhemini tefsir, umumunu tahsis ve mutlağını takyid fonksiyonu da vardır. Şimdi, bazı misallerle bu hususu da kısaca açıklamaya çalışalım:

 

 

Sünnetin Kur’ân’ı Tefsiri

 

“İman ettiler ve imanlarına zulüm karıştırmadılar: İşte, emniyet onlar içindir ve onlar, hidayete ermişlerdir.”(En’âm/6: 82) âyeti nazil olunca, zulüm Kur’ân’da had bilmezlik, sınırı aşmak gibi çeşitli mânâlarda kullanıldığından, ashâb endişeyle Resûlüllah’a gelerek, “Hangimiz var ki, zulmetmemiş olsun?” dediler. Bunun üzerine de Allah Resûlü (s.a.s.), bu âyette kastedilen zulümle ilgili olarak şu açıklamada bulundular: “O, sizin zannettiğiniz gibi değil; o, Hz. Lokman’ın oğluna dediği gibidir: ‘(Oğulcuğum): Allah’a şirk koşma; muhakkak ki şirk, büyük bir zulümdür’ (Lokman/31: 13)”.7

 

2. Sünnetin Mücmeli Tafsil Etmesi

 

Sünnet-i Seniyye, pek çok müphemi tefsir etmesinin yanı sıra, pek çok mücmel mes’eleleri de tafsîl etmiştir.

 

Meselâ Kur’ân-ı Kerim’de: “Namazı ikâme edin.” diye emredilir; fakat, namazın nasıl kılınacağı açıklanmadığı gibi, ne zaman kılınacağı da açıklanmaz. Bütün bunların açıklanmasını, Hz. Cebrail’in rehberliğinde Peygamber Efendimiz yapmıştır.8 Allah Resûlü, namazın farzları, vacibleri, müstehabları, mekruhları, müfsidleri, rükûu, sücûdu, kıraati, tahiyyâtı ve selâmla namazdan çıkılmasında da biricik kaynaktır.

 

3. Sünnetin Bazı Hükümleri Tahsîsi

 

Kur’ân-ı Kerim’de mirastan umumi olarak bahsedilir ve, “Allah size çocuklarınız hususunda farz kılıyor: Erkeğe, iki kadının payı kadar vardır.” (Nisâ/4: 11) buyurulur. Umumî mânâda, nebî olsun velî olsun, safiy olsun, mukarreb olsun, herkes bu âyetin şümûlüne dahildir. Ancak, Efendimiz’in dâr-ı bakaya rihletlerinden sonra, kızı Hz. Fatıma, Hz. Ebû Bekir’den babasının mirasını almaya geldiğinde, Resûlüllah’ın Halifesi (r.a.) kendisine, Resûlüllah’tan duyduğu şu hadîs-i şerifi okudu: “Biz peygamberler topluluğu geriye miras bırakmayız. Bizim bıraktığımız, ancak sadakadır.”9 Bu hadîs-i şerifiyle Efendimiz (s.a.s.), Kur’ân’ın umumî bir hükmünü tahsis etmiş olmaktadırlar.

 

Aynı şekilde: “Kâtil mirasçı olamaz.”10 hadîsi de, kâtilin mirasçı olamayacağını, meselâ, babasını öldürenin babasından, amcasını öldürenin amcasından, dayısını öldürenin dayısından, kardeşini öldürenin de kardeşinden miras alamayacağını hükme bağlayarak, Kur’ân-ı Kerim’in mirasla alâkalı umumî hükmünü bu noktadan tahsis etmiştir.

 

4. Sünnetin Bazı Ahkâmı Takyîdi

 

 

Kezâ: “Mallarınızı aranızda (çalıp çırparak, ihtikârla, irtişâyla, ribâ ile) bâtıl bir surette yemeyin; ancak anlaşma ve karşılıklı rızaya dayalı ticarî mübadeleyle yiyin.” (Nisâ/4: 29) âyetini de, yine sünnet-i mütahhara bir hususta takyîd etmiş; “Meyveleri, tam belirli hâle gelinceye kadar satmayın.”11 diyen Allah Resûlü (s.a.s.), âyette anlatılan hususa ayrı bir kayıt daha getirmiştir.

 

Saygılar

 

Terapi

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

kuranda geçmeyenden kastım genel çerçevesi çizilmiş olan hükümler değil, mesela erkek altın takar mı? tuvalete sağ adımla girilir mi, 2 bayram arası düğün yapılır mı gibi kuranda geçmeyen konular. kuran bunlar hakkında bir hüküm belirtmediği için insiyatifi rabbimiz bize bırakmıştır. bu insayatif yetkisi sadece şahsımızın elindedir başkalarının değil (ruhbanların,imamların,ilahiyatcıların,şeyhlerin...v.s)

 

tüm Allaha şirk koşmadan inanan herkesi selam ve sevgiyle kucaklıyorum.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

kuranda geçmeyenden kastım genel çerçevesi çizilmiş olan hükümler değil, mesela erkek altın takar mı? tuvalete sağ adımla girilir mi, 2 bayram arası düğün yapılır mı gibi kuranda geçmeyen konular. kuran bunlar hakkında bir hüküm belirtmediği için insiyatifi rabbimiz bize bırakmıştır. bu insayatif yetkisi sadece şahsımızın elindedir başkalarının değil (ruhbanların,imamların,ilahiyatcıların,şeyhlerin...v.s)

 

tüm Allaha şirk koşmadan inanan herkesi selam ve sevgiyle kucaklıyorum.

 

 

Eğer yukarda söylediklerini kabul ediyorsan işte o insiyatif Allah'ın Rasulünündür.

 

İslamın ilk şartı Şehadettir. Yani Allah'tan başka ilah olmadığına ve Hz.Muhammedin O'nun kulu ve Elçisi olduğuna şehadettir. Neden Allah birçok yerde Allah ve Rasulu demiştir ? İyi düşünün

 

Bakınız evrensel_mesaj ben yukarda uğraşıp bir yazı yazdım aradan daha 5 dakka geçmeden cevap yazdınız. Yukarda yazdıklarım 5 dakika içersinde okunup doğru anlaşılacak kadar kısa değil...Demek ki maksadımız herşeye bir cevap yetiştirmek anlamak ve anlaşmak değil....Bu tespitlerim için üzgünüm ama bu şekilde münazara edilmez...

 

 

Lütfen samimi ve iyi niyetli olalım.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Eğer yukarda söylediklerini kabul ediyorsan işte o insiyatif Allah'ın Rasulünündür.

 

İslamın ilk şartı Şehadettir. Yani Allah'tan başka ilah olmadığına ve Hz.Muhammedin O'nun kulu ve Elçisi olduğuna şehadettir. Neden Allah birçok yerde Allah ve Rasulu demiştir ? İyi düşünün

 

Bakınız evrensel_mesaj ben yukarda uğraşıp bir yazı yazdım aradan daha 5 dakka geçmeden cevap yazdınız. Yukarda yazdıklarım 5 dakika içersinde okunup doğru anlaşılacak kadar kısa değil...Demek ki maksadımız herşeye bir cevap yetiştirmek anlamak ve anlaşmak değil....Bu tespitlerim için üzgünüm ama bu şekilde münazara edilmez...

Lütfen samimi ve iyi niyetli olalım.

okudum kardeşim, hızlı okuma yeteneğine sahibim merak etme anlayarak okudum.... lütfen birbirmizi suçlamayalım, gayemiz Allaha inanan kişiiler olarak ip gibi tek noktada olmamız inanç konularında, tüm Allaha inananlar... incili tevratı kuranı kabul eden tüm inanlar ona ortaklar koşmadan biraraya gelelim bırakalım Allahın yasak getirmediği noktalarda dileyen dilediği gibi davransın... hepimiz Allahın kullarıyız...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Sen bu bilgileri nerden aldin bilmiyorum ama cogu yanlis. Kimi kandirmaya calisiyorsunuz siz??

 

Arkadaslar siz kendiniz meshepleri arastiriniz. Evrensel mesajin yazdiklariyla karsilastirin lütfen. Yani pes diyorum baska bisey demiyorum. Sen mesheplere inanmayabilirsin fakat yalan yanlis blgilerle insanlarin kafasini karistirma. kendine gel!!

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Öncelikle TERAPİ kardeşim yazdıkların için teşekkür ederim Allah(cc) razı olsun şuana kadar yazdıklarınla çakıştığım bir yer hatırlamıyorum paylaşımların öok güzel

 

haksöz kardeşim bende bu konuda TERAPİ gibi düşünüyorum ki bunu nedeni dediklerimizin yorum olmamasıdır.

 

Sana diyeceğim o ki terapinin yazdığı yazıyı bir daha oku ancak madem anlayarak okudum diyorsun başka bir şey söylemeye gerek yok

bilmiyorum ne kadar dikate alırsın daha önce bikaç kez söyledim terapi kardeşimden de aynı şeyi okumuştum

diyeceğim o ki HZ: Muhammed(sas) yürüyen kurandır her ayetin hiç bir ayeti çeliştirecek hareket yoktur.

biz kuranı ondan daha iyi öğreniriz unutmayalımki kuran ona indi eğer sadece kuranda olmayacak olsaydı başkasına indi

 

ben hadislerden öyle inanıyorum bilmiyorum senin bu konudaki inancın nedir

HZ. Muhammed(sas) adem (as)den önce nuru yaratılmıştı.

elbette peygamberler arasında ayırım olmaz ancak biraz daha farklı boyuttan baktığını düşünüyorum senin

biz tabiki ayırmayız hepsini kabul ederiz severiz ancak her kes Alalh(cc)ın izni ile onun şefaatine muhtaç diğer peygamberlerin değil çünkü diğer peygamberler bile kendi dertlerinde olacak bak sende bilirin çok yaygın olan bir ilahimizin sözlerinde de geçer

 

mahşer de nebiler bile

senden medet umar

gülyüzlü melekler sana

hayran diye sevdim

 

De ki: "Size Allah'ın hazineleri yanımdadır demiyorum, gaybı da bilmiyorum ve ben size bir meleğim de demiyorum. BEN, BANA VAHYEDİLENDEN BAŞKASINA UYMAM." De ki: "Kör olanla, gören bir olur mu? Yine de düşünmeyecek misiniz?" (Enam Suresi, 50)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

okudum kardeşim, hızlı okuma yeteneğine sahibim merak etme anlayarak okudum.... lütfen birbirmizi suçlamayalım, gayemiz Allaha inanan kişiiler olarak ip gibi tek noktada olmamız inanç konularında, tüm Allaha inananlar... incili tevratı kuranı kabul eden tüm inanlar ona ortaklar koşmadan biraraya gelelim bırakalım Allahın yasak getirmediği noktalarda dileyen dilediği gibi davransın... hepimiz Allahın kullarıyız...

 

Enaniyetimizde zirvede!!!

 

 

Bu senin getirdiğin yeni bir din mi evrensel_mesaj ( yukarda bizlere tavsiye ettiğin)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Ali İmran Suresi 19. Ayet "Allah katında hak din İslâmdır. Kendilerine kitap verilmiş olanlar ise, onlara bilgi ulaştıktan sonra, sırf aralarındaki kıskançlık yüzünden anlaşmazlığa düştüler. Kim Allah’ın âyetlerini inkâr ederse bilsin ki, Allah’ın hesap görmesi pek çabuktur."

 

Ali İmran Suresi 85. Ayet "Kim İslâmdan başka bir din ararsa, bu ondan asla kabul edilmez; âhirette de o hüsrana düşenlerden olur."

 

Konu gayet net...

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

lütfen birbirmizi suçlamayalım, gayemiz Allaha inanan kişiiler olarak ip gibi tek noktada olmamız inanç konularında, tüm Allaha inananlar... incili tevratı kuranı kabul eden tüm inanlar ona ortaklar koşmadan biraraya gelelim bırakalım Allahın yasak getirmediği noktalarda dileyen dilediği gibi davransın... hepimiz Allahın kullarıyız...

 

 

O kadar ithamlarda bulunuyoruz. İnsanları bol bol suçluyoruz sonrada birbirimizi suçlamayalım diyoruz.. Çelişkiler diz boyu...

 

Bir Allah düşünün ki Onca kural koyuyor, insanlara çağrıda bulunuyor, bir çok hüküm veriyor.. Ama bazı konularda ben hüküm koymayayım siz kafanıza göre takılın diyor... Ne büyük tutarsızlık...

 

Sizlerden ricam lütfen ilmi ve akademik münazara zeminleri oluşturalım

 

forumu takip o kadar zorlaştıki onlarca manasız başlık var. Bu konuya biz çözüm bulmamız gerekiyor..

 

Münazaralarımız (o kadar vakit ayırıyoruz) bari hepimize birşeyler katmış olsun...

 

Lütfen kaliteli konular ve cevaplar...

 

Terapi

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Peygamber şari değildir. Şârî olan yalnızca Allah'tır. Fakat unutulmaması gereken bir husus vardır ki o da peygamberin bir uyarlayıcı, bir uygulayıcı olduğu hususudur, İnsanlar Allah'ın dinini gerek teorik olarak (âyetlerin aynen elçinin ağzından çıktığı gibi) gerekse pratik olarak (yaşama geçirilmesi olarak) O'nun elçilerinden öğrenmekteyiz. Onlar güvenilir insanlardır. Onlar da yanılırlar fakat diğer insanlardan farkları - ki bu farklılık çok önemli bir farklılıktır ve elçilerin dışında hiçbir insanda bu fark bulunmamaktadır - yanılgılarının, yanlışlarının kendilerine hayatta iken ve genel olarak yanlışı yapmasını takiben düzeltilmesi farkıdır. Ki bu fark, onların Kur'an teoriğinin, pratize edilmesinde hüccet teşkil etmesinin dayanağıdır. Dindeki bir hususu Allah'ın elçisi dururken, elbette ki bir başkası açıklayacak değildir. Olsa olsa soru şeklinde sorabilir ve Allah'ın elçisinin konu ile ilgili olarak söyleyeceklerini dinlemek ve onlara uymak zorundadır. Elçiler de içinde bulundukları toplumun birer ferdidirler. Bu sebeple o toplumun bazı özelliklerini taşırlar. Şayet bu özellikler kendilerine gelen vahyin özüne aykırı ise Allah elçilerindeki bu uymazlığı giderir ve onları düzeltir. Bununla ilgili âyetlerin bulunduğunu, bir diğer tabirle ALLAH'IN ELÇİSİNİ DÜZELTTİĞİNİ biliyoruz . Hiçbir elçi taşımaktan ötürü şeref duyduğu görevini kötüye kullanmak istemez ve kullanmaz. Şayet bunun tersine hareket olursa, "O kendisinden bir söz uydurup ta sonra onu bize isnâd etse (bunu bana Allah söylüyor, vahyediyor dese) Onu (bunu yapan elçimizi) şah damarından yakalar ve sağ elini (bütün güç ve kuvvetini) ondan alırdık, içinizden kimse de onu elimizden alamazdı (kurtaramazdı)" (69/44-47) Allah'ın böyle bir halde ne yapacağını yine kendisi anlatmaktadır.

 

 

 

Şu açıkça bilinmelidir kî peygamberin uygulamaları -yeter ki Onun uygulamaları olduğundan emîn olalım - bütün müslümanları bağlar. Örneğin namazın hemen bütün erkânı Kur'an'da bulunduğu halde rekat sayısı ile ilgili bilgilerimiz peygamberimizden gelen hem lafzî, hem amelî rivayetteki tevatürdür. Aksine de hiçbir rivayete rastlanmamıştır. Rastlansa idi bir avuç da olsa bir kısım müslüman çıkar ve o rivayete göre namaz rekatlarını belirlerdi. Böyle bir rivayete asla rastlanmamıştır. Bu sebeple namaz rekatlarının sayıları da müslümanım diyenleri bağlamaktadır. Bir hususta Allah'ın elçisinin yaptığına itibar etmeyip, hevasına (kendi anlayışına) uymanın İslamda yeri bulunmadığı bilinmelidir.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir Allah düşünün ki Onca kural koyuyor, insanlara çağrıda bulunuyor, bir çok hüküm veriyor.. Ama bazı konularda ben hüküm koymayayım siz kafanıza göre takılın diyor... Ne büyük tutarsızlık...(terapi)

 

Aynen dediğin gibi.yalnız acıklama şeklin biraz argo ca ve hiç bir tutarsızlık yok.Yüce Allah insanları yaşamlarında A dan Z ye kadar her konuda kalıplaşmış hükümlerle hareket eden robotlar olmasını değil, kendi özgür ve hür iradeleriyle de erdemli davranışlar sergileyen insanlar olmasını murad ediyor ?

 

Yüce Allah yaratığı insanlara akıl diye büyük bir nimet vermiş.İndirdiği hükümlerin dışına kalan konularda elbette ki insanlar birbiriyle müzakere ederek en güzeli ve doğruyu bulurlar.Bu kafanıza göre takılın anlamında değil,kuranda bildirilmeyen konularda serbestsiniz anlamına gelir.Yüce Allahın bu serbestliğini niye kıskanıyorsunuz?

 

Niye dünyadaki tüm insanları aynı çuvalın içine sokmaya çalışıyorsunuz.Yüce Allah hakkında bile bunu tutarsızlık olarak görürken, hangi yüzle, ne idüğü belirsin kişilerin (hadis yazarları) ortaya atttıkları hurafelere tüm dünyayı itaat ettirmek isteyebiliyorsunuz

 

Sizde hiç mi vicdan yok

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Bir Allah düşünün ki Onca kural koyuyor, insanlara çağrıda bulunuyor, bir çok hüküm veriyor.. Ama bazı konularda ben hüküm koymayayım siz kafanıza göre takılın diyor... Ne büyük tutarsızlık...(terapi)

 

Aynen dediğin gibi.yalnız acıklama şeklin biraz argo ca ve hiç bir tutarsızlık yok.Yüce Allah insanları yaşamlarında A dan Z ye kadar her konuda kalıplaşmış hükümlerle hareket eden robotlar olmasını değil, kendi özgür ve hür iradeleriyle de erdemli davranışlar sergileyen insanlar olmasını murad ediyor ?

 

Yüce Allah yaratığı insanlara akıl diye büyük bir nimet vermiş.İndirdiği hükümlerin dışına kalan konularda elbette ki insanlar birbiriyle müzakere ederek en güzeli ve doğruyu bulurlar.Bu kafanıza göre takılın anlamında değil,kuranda bildirilmeyen konularda serbestsiniz anlamına gelir.Yüce Allahın bu serbestliğini niye kıskanıyorsunuz?

 

Niye dünyadaki tüm insanları aynı çuvalın içine sokmaya çalışıyorsunuz.Yüce Allah hakkında bile bunu tutarsızlık olarak görürken, hangi yüzle, ne idüğü belirsin kişilerin (hadis yazarları) ortaya atttıkları hurafelere tüm dünyayı itaat ettirmek isteyebiliyorsunuz

 

Sizde hiç mi vicdan yok

 

Kimseyi bir çuvala sokmak derdin değiliz ki. Din bellidir. Hükümleride bellidir. İsterseniz uyarsınız. Kabul edersiniz . İsterseniz de kabul etmez red edersiniz..

 

Bir zorlama yok. Problem ne peki?

 

Problem bizlere bir çok başlık açarak inançlarımız hakkında farklı olgular dayatmak? Yani bizzat bizim dinimizin esasları ve kaynaklarını kullanarak inancımızı bulandırmaya çalışmak..Tabiki buna sessiz kalamayız.

 

Yani aslında dayatmayı yapanlar ortada...

 

Yukarda alıntıda ben ne anlatmak istemişim sen ne anlamışsın haksöz arkadaş...

 

Ne diyeyim ki

 

"Dar düşünceler, Dar görüşler"

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Mezhepler şart değildir

 

Mezhep imamları masum da değildirler

 

Onlara araştırmadan tabi olmak onları Rab edinmektir

 

Öyleyse onlar birer islam profesörüdörler her bilim adamından istifade nasılsa onlardan da öylece istifade edilmelidir

 

Sadece bir mezhebe tabi olmak hizipçiliktir bölücülüktür-ancak araştırma neticesi bu sonuca varmışsa olabilir- çünkü din ve mezhepler mirasen geçmez.

 

Zaten onlarda böyle olsun diye de ortaya çıkmadılar

 

Din tamalanmıştır ama mücmelleri vardır mesela namazlar Kur'an kaynaklıdır ancak rekat sayısı resul kaynaklıdır...sadece Kur'an yeter-tafsilat olarak- diyenlere bu birtane cevaptır

 

"Sana kitabı ve hikmeti verdik..." ayeti gereği Kitap Kur'an ise hikmet hangisidir ve nedir.?

 

Derim ben.........

 

Fikir teatisinde bulunan arkadaşların hasasiyetlerini anlıyorum ancak bana göre iki tarafta da yanlışlar ve doğrular var..

 

Herkese selam

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Kimseyi bir çuvala sokmak derdin değiliz ki. Din bellidir. Hükümleride bellidir. İsterseniz uyarsınız. Kabul edersiniz . İsterseniz de kabul etmez red edersiniz..

 

Bir zorlama yok. Problem ne peki?

 

Problemin ne oldugu apaçık belli değilmi.Allah için söyleyin. Din sadece kurandan ibarettir,dinin tek kaynağı kurandır dediğimiz için, hayır hadislerde dinin kaynagıdır diye yazanlar sizler degilmisiniz.Bizler burda günlerdir neyin tartışmasını veriyoruz, hadislerinde dinin kaynagı olup olmadıgı değilmi ?

 

 

Problem bizlere bir çok başlık açarak inançlarımız hakkında farklı olgular dayatmak? Yani bizzat bizim dinimizin esasları ve kaynaklarını kullanarak inancımızı bulandırmaya çalışmak..Tabiki buna sessiz kalamayız.

 

Hangi dinden bahsediyorsunuz islamdan degilmi ?Asırlardan beri birtakım şeyler islam adına ortaya atıldı.Sizin inandıklarınıza göre ortaya koydugunuz eserler dayatma olmuyorda bizimkiler niye dayatma oluyor. Korkmayın efendim islam bizim gibi bir kaç kişinin yazdıklarıyla bozulacak kadar temelsiz degildir. İslam harhangi bir gurubun tekelinde olmadıgına göre bizde işte aslı şudur diye ilmimizin elverdigince anlatıyoruz.Bırakın insanlar hem sizin yazdıklarını okusunlar hemde bizim yazdıklarımızı böylece serbestce bir seçim yapabilsinler

 

 

 

Yukarda alıntıda ben ne anlatmak istemişim sen ne anlamışsın haksöz arkadaş...

 

 

Yanlıştan dönmenin erdem olduguna inanan biriyim. Ben o yazınızda kuranın yanısıra hadislerinde dini hüküm alınması gerektigini anladım. Buyurun maksadım o değildi deyin bende özür dileyeyim

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 3 hafta sonra...

selamlar

peygambe efendimiz şöyle buyuruyor:

"benden sonra ortaya çıkan her yenilik sapıklık,her sapıklık bidat,her bidatte ateştir."(müslim)

bu hadisdede anlaşıldığı gibi peygamber efendimizden sonra ortaya çıkan dinden değildir.çünkü o dini anlattı din sadecce onun anlattığıydı.ondan sonra ortaya çıkarılan yenilikler insanı ateşe sürükler.mezhepler de peygamber efendimizden sonra ortaya çıktığı ve bu mezhep imamları ortaya kendi fikirlerini attığı için böyle bişey dinde yoktur.yani bidattir.yani sapıklıktır ve yani ateştir.gerçekler bu ister inanın ister inanmayın.bana da zaten doğruyu anlatıp kenara çekilmek düşer.

selamlar

:wub::stuart::blushing::cat::P:chris::clover:

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 9 yıl sonra...
Misafir bulut gidecek

Şimdi peygamberden gördüğü iki olay var birinde abdest aldi diğerinde almadı diyorsunuz.peki ikisininde yapan peygamberimiz değilmi. Ben

İki şeklide uygularım. Çünkü sünnet. Yoo geçemezsin birini tercih et diyen peygamberden üstünü

Haramı helal saymak doğrumu. Farzı yok saymak doğrumu. Yada kendince farz demek.

İslam tek

Ben Katolik değilim Protestan değilim. Ben İslama tabiyim

Ben hac sembolünü karşıyım. Gül sembolünede.

Görüyorum peygamber hüviyeti çıkarılmış. Ve resmine gül konmuş.

Biz 4 mezhepler gül sembolüdür miladi takvim ile kutlu doğum ile (miladi takvim hz isa peygamber inde doğum haftasi)hristiyanlasiyoruz

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Islamda yani Allahin dininde ve Kuranda MEZHEP yoktur.Müslümanlari düsünce özgürlügü adi altinda mezheplere bölerek dini yörüngesinden cikarttilar.Bugün Sünniler Siilere karsi,birileri Allahü Ekber diyip Siileri katlediyor birileri ölürken Allahü Ekber diyor yani müslüman müslümani kesip biciyor.

 

Allahin laneti Islama paralel din yaratanlarin üzerine olsun.Bugün Islam ülkelerinin acinasi haline bu paralel dini yaratanlar neden olmustur.Dün Haclilarla kutsal topraklar icin savaslar verilmis kanlar dökülmüs o topraklara namert ayagi basmasin diye mücadele verilmis ama bugün o kutsal topraklar müslümaniz diye halkinin aldatanlarin eliyle namertlerin kirli ayakkablarina teslim edilmistir.Tüm Islam ülkeleri HACLILARIN isgali altindadir ve isgal ettirenler Cuma günleri 500 Koruma polisi ile cuma namazina giden veya her yil milyonlarca müslümanin Kabe parasini alip bilmem neyinin keyfi icin harcayan sahtekarlardir.

 

Müslümanlar uyanmadikca Allahin lanetinden kurtulamazlar.Her Allah her Bismillah diyenin her cami yaptiranin pesinden kosanlar,caliyor ama calisiyor diyenler,calsada ona vermek farzdir deme cesaretini gösterenlerin sözleriyle hareket edenler dini bilmeyenlerdir.

 

saygilarla

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Şimdi peygamberden gördüğü iki olay var birinde abdest aldi diğerinde almadı diyorsunuz.peki ikisininde yapan peygamberimiz değilmi. Ben

İki şeklide uygularım. Çünkü sünnet. Yoo geçemezsin birini tercih et diyen peygamberden üstünü

Haramı helal saymak doğrumu. Farzı yok saymak doğrumu. Yada kendince farz demek.

İslam tek

Ben Katolik değilim Protestan değilim. Ben İslama tabiyim

Ben hac sembolünü karşıyım. Gül sembolünede.

Görüyorum peygamber hüviyeti çıkarılmış. Ve resmine gül konmuş.

Biz 4 mezhepler gül sembolüdür miladi takvim ile kutlu doğum ile (miladi takvim hz isa peygamber inde doğum haftasi)hristiyanlasiyoruz

Insanlar Islamin ve Kuranin dediklerini bilmedikleri icin Islami putlastiranlarin pesinden gidiyorlar.Atatürke put diyenler(Atatürkü sevenlerin hicbiri ona kutsallik yüklememistir) bugün kendilerine yeni bir peygamber bulmus ona tapiniyorlar.Onunla ilgili kutsallik sözleri sarfediyorlar,ona kutsiyet yüklüyorlar,onu utanmasalar ikinci Allah olarak kabul edecekler ona kendisine kutsallik yüklendigini,peygamber gibi görüldügünü bildigi halde o kiside agzini acip HAYIR BEN PEYGAMBER DEGILIM BÖYLE SÖYLEYEMEZSINIZ demiyor yani kutsalligi kabul ediyor. bu putperestliktir.Islam putlastirilmistir.

 

saygilarla

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 yıl sonra...

"benim mezhebim yok çünkü yolunda olduğum elçininde mezhebi yoktu o da benim gibi kuranın hükümlerine tabiydi, kuranda geçmeyen konular içinde şu hükme tabiydi"

 

maide101:Ey iman edenler! Açıklanırsa hoşunuza gitmeyecek olan şeyleri sormayın. Eğer Kur'an indirilirken onları sorarsanız size açıklanır. (Açıklanmadığına göre) Allah onları affetmiştir. (Siz sorup da başınıza iş çıkarmayın). Allah çok bağışlayıcıdır, aceleci değildir.

.

​.

.

Kezâ: “Mallarınızı aranızda (çalıp çırparak, ihtikârla, irtişâyla, ribâ ile) bâtıl bir surette yemeyin; ancak anlaşma ve karşılıklı rızaya dayalı ticarî mübadeleyle yiyin.” (Nisâ/4: 29) âyetini de, yine sünnet-i mütahhara bir hususta takyîd etmiş; “Meyveleri, tam belirli hâle gelinceye kadar satmayın.”11 diyen Allah Resûlü (s.a.s.), âyette anlatılan hususa ayrı bir kayıt daha getirmiştir.

 

Saygılar

 

Terapi

kuranda namazin nasil kilinacagi ne zaman kilinacagi yok diyorsun ya kurana birdaha bak namazin farzlari bildirilmistir kibleye don ayakta dur oku secdeye git allahi tesbih et gibi vakitleride verilmistir gunduzun her iki ucunda aksam gece oglen gibi uzerine alinma ama bircok insan kurani eksik gostermek icin elinden geleni yapmaya calisiyor

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.