Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Admin

Önerilen İletiler

  • Admin

MOTOSİKLET TÜRLERİ
Motosiklet alırken kullanıcılar ne istediklerini bilerek hareket etmelidirler.Bir mağazaya girdiğinizde ben şunu istiyorum diyebilmelisiniz.Önce ne için motosiklet alıyorsunuz?Hobi mi?Ulaşım aracı olarakmı?Hangi versiyonu ne amaçlı kullanacağınızı bu sayfada görebilirsiniz.
Spor bir motosiklet herkesin beğenisini kazanan aynı zamanda ürküten süratli ve rengarenk makyajıyla gençlerin tercihi bir motosişklettir. Ancak otoyollar dışında Türkiye yol şartlarında dikkatli kullanılması gereken bir motosiklettir.
Büyük Endurolar,süspansiyonlarından ve geniş çaplı tekerlek ebatlarından,artı yüksekliklerinden dolayı son derece kötü yol şartlarında emniyetli, rahat seyahat motosikletleridir.
Kros motosikletler daha ziyade spor amaçlı,dağda,ormanda,atlayıp zıplamak ya da bu dalda yapılan yarışlara katılmak üzere yapılmıştır.
Chopper motosikletler,nostaljiyi yaşayan klasik çizgiler,pırıl pırıl parlayan krom detaylar adeta birer biblo. İki saat yıkanıp cilalanan, asorti giysilerle aheste turlanan, gençlerin asilik simgesi,eskilerin mazisi bir tür motosiklettir.
Ve son olarak en sempatik,küçük büyük demeden herkesin sevgilisi scooter'lar. No petrol, no trafik,no park ilk başlayanlar için bire bir.
Ne tür alırsak alalım 2 teker bir ayrıcalıktır.


SUPERSPORT

2009_Supersport_Shootout_IMG_9930.jpg

SÜPERSPORTLAR GENELLİKLE HIZ İÇİN YAPILMIŞLARDIR VE GRANDPİX YARIŞLARINDA KULLANILIR HAVA AKIMLARI SON DERECE DÜZEYLİ AYARLANMIŞ MOTORSİKLET TÜRLERİDİR.

TOURING

Harley-Davdison_Road_Glide.jpg

BU TÜRLER GEZİNTİ MOTORLARIDIR VE UZUN YOLLARA HAFTA SONU YURT DIŞI GEZİLERİNE BİREBİRDİR RAHATLIĞI VE KULLANIM KOLAYLIĞI ÇOKTUR GENELDE ÇOK ELEKTRONİK DONANIMLIDIRLAR TEYP VS.

CHOPPER

ChopperBigDogStudio.jpg

CHOPPER'LER ÇOK DEĞİŞİK BİR TARZDIR BUNLARDA OLDUKÇA RAHATTIR VE TOURING LER GİBİ UZUN YOLLARDA KULLANILIR

ENDURO

carefully-considered-husaberg-enduro-mot

ENDUROLAR CROUS MOTORLARININ CADDEYE UYARLANMIŞ VERSİYONLARIDIR YANİ TOURING VE CROUS KARIŞIMIZDIR GEZİ AMAÇLIDIR.

CROUSE

6b7e1b9489f2d63a2b4dbc73d3abdc0b.jpg

CROUSELAR TIRMANMA KOŞULLARIİÇİN ÜRETİLMİŞTİR ENDUROLARDA OLDUĞU GİBİ SÜSPANSYONLARI GÜÇLÜDÜR VE MOTORUN DEVRİ TÜMÜYLE GÜCÜNE VERİLMİŞTİR YANİ FAZLA HIZ YAPAMAZLAR FAKAT GÜÇLÜDÜRLER.

STRET

red-street-bike2.jpg

STREET MOTORLAR RACİNG MOTOSİKLETLERİN CADDEYE UYARLANMIŞ VERSİYONUDUR GİDONLARI YÜKSEK OLDUKLARI İÇİN BEL AĞRISINI RACİNGLERE ORANLA DÜŞÜRÜR.

ATV

ATV1.jpg

ATV LER CROUSELARIN DÖRT TEKERLİKLİSİ DİYEBİLİRİM ONLARDA GÜÇLÜ VE BİR JİP GİBİDİRLER HALK ARASINDA ÇÖL MOTORU VEYA KAR MOTORSİKLETİ DİYE ADLANDIRILIR

SCOOTER

pl3660154-girls_electric_scooter_with_le

SCOOTERLERİN ÇOĞU UFAK BİÇİMDE ÜRETİLİR VE TAMBİR ŞEHİR İÇİ MOTORSİKLETLERİDİR FAZLA HIZ YAPMAZLAR AMA RAHAT VE KULLANIŞLIDIRLAR

MOPED

Two-Wheel-Moped-Motorcycle.jpg

MOPEDLER ÇOĞUMUZUN MOTOSİKLETLE İLK TANIŞMASINDA ROL ALMIŞ EMEKTARLARIMIZDIR GENELLİKLE 50CC OLUP OTOMATİK DEBRİYAJLIDIR.

TRİKE

Trike.7arp.jpg

TRİKE MOTOSİKLETLER 3 TEKERLEKLİ CHOPPER GİBİ DEĞİŞİK TARZDA YÜKSEK TORKLU MOTOSİKLETLERDİR. TÜRKİYE'DE HAZEY TÜRK ADINDA ÜRETİME SUNULAN MODELİ VARDIR.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...
  • 3 hafta sonra...
  • 2 hafta sonra...

Uzun zamandan beri bir motor sahibi olmayı istiyordum ve bu yüzden sıkı bir site olan www.superevariders.com

'u takip ediyordum.Çok iyi bilgiler vardı motor türleri ve sürüş teknikleri hakkında.Fakat geçtiğimiz cumartesi

günü izmir üyelerinden ATİLLA TUNÇ feci bir kaza sonucu hayatını kaybetti ve bunun üzerine sitede çok güzel

bir yazı çıktı.Motora ilgi duyan bütün arkadaşların okuması dileğiyle;

Üyelerimize ve motosiklet camiasına (2006-06-07 11:51:38)

Malumunuz, Cumartesi günü OMM tarafından düzenlenen Iron Butt organizasyonunda İzmir Rider'larımızdan Atilla Tunç'u kaybettik. Hepimiz, motosiklete bindiğimizde başımıza geleceklerin kişisel sorumluluğunu alıyor olmakla birlikte yine de Atilla'nın ölümünün çok anlamlı olmadığını düşünüyoruz.

Cumartesi günü Aydın'da kamp yapacağız derken Kastamonu Devlet Hastanesi'nin morgundan arkadaş cenazesi alıyorduk.

Bir torbanın içerisinden cüzdanını çıkartıp teslim ettiler. 360 lira para, bir çek, kredi kartları... Cep telefonu kırılmış... Fotoğraf makinesinde o sabah çektiği fotoğraflar duruyor. Gruptaki David Maden'e "Akşam da hep birlikte Alanya'da çekeriz inşallah bu fotoğrafı" demiş, o melun ikaz tabelasına çarpmadan bir saat önce. İçinde son nefesini verdiği kaskının üzerinde çizik yok, kenarına belli belirsiz bir kan bulaşmış.

Türkiye şartlarında ve Türkiye yollarında her ne kadar adına bir yarış denmese de asıl amacı "Yolda olmak değil", belli bir zaman dilimi içerisinde "Varmak" olan sürüş periyodunda ve bir saat içerisinde mıcır dökülecek kadar sürprizlere açık bir parkurda motosiklet sürmenin anlamını yorumlarınıza sunmak isteriz.

Herkesin başaramayacağı gerçeğiyle psikolojik olarak onore edilip gereksiz motive olunmuş bir ruh haliyle, Her ne kadar adına zamana karşı değil de tempoyla sürüş dense de ucunda "Yetişmek" fiili bulunan bir organizasyon bu.

Bunun bir grup sürüşü olmadığı söylenmiş ama bir günde bin km yapmak için ne kadar basmak gerektiği malumunuz.

Hepimizin limitleri, tecrübeleri, yetenekleri ve belki de motorları farklı. Stres odaklı aynı organizasyon içerisinde olmanın bu farklılıklar gözönüne alındığında doğru olmadığını düşünüyoruz.

Atilla'nın biri 3.5 diğeri 10 yaşında iki çocuğu vardı. İyi bir işi, sevdiği arkadaşları ve güzel bir de motoru tabi...

Gömdük arkadaşlar Atilla'yı Pazar günü.

Bu arada OMM'in bizlere; kazalardan kaçınma, daha iyi motor kullanma konularında verdiği eğitimler için minnettarız. Ama, limitlerimizi zorlayarak, daha hızlı viraj almamızı öğretecek ve daha doğrusu içerisinde "Daha" faktörü oynayan öğretilerde bulunmamalarını istiyoruz. Bu organizasyon ve öğretilerin Dünya'ca kabul görmüş olması ülkemiz yol ve insan şartları dikkate alındığında ne kadar bize uyarlanabilir Tanrı bilir.

Biz; 06.06.2006 tarihi itibariyle,

İçerisinde bulunduğumuz motosiklet organizasyonu olarak, “Yolda olmak” değil, “Varmak” kavramlarına odaklanılmış, trafiğe açık alanlarda zamana veya hareket halindeki bir başka araç, kişi ya da kavrama karşı yarışılan her türlü motosiklet organizasyonunu ve bireysel sürüşü reddettiğimizi duyururuz. Yarıştığımız kişinin kendimiz dahi olmayacağını, motosikletin bizim için hobi içerikli bir ulaşım aracı olduğunu ve kulübümüzdeki aslolan paydanın motosiklet değil, arkadaşlık kavramına dayandığını ilan ederiz.

Kazalardan kaçınmak ve daha iyi motosiklet kullanmak adına her türlü eğitimi kabul etmekle birlikte, limitleri başka şahısların becerilerine veya motosikletlerin teknik kapasitesine göre belirlenen ve buna göre zorlanan tüm dayatmaları, öğretileri reddetmekteyiz.

“Güvenli sürüş” kavramı bizim için gerekli koruma ekipmanlarıyla, sevdiklerimizle birlikte veya sevdiklerimize varmak için motosiklet üzerinde yol kat etmek anlamı taşımaktadır. Daha hızlı viraj alma tekniklerinin “İleri Sürüş Eğitimi” çerçevesinde ve trafiğe kapalı alanlar için gerekli bir öğreti olduğunu kabul ettiğimizi de söylemek isteriz.

Bildirgemiz içeriğine aykırı olarak düzenlenecek her türlü aktivitede yaşanacak tüm tatsız olayların camiamız adına takipçisi olacağımızı da peşinen duyururuz.

Elinden tutup çekmek gerekmez; parmakla işaret etmek veya gerektiğinde önüne çıkıp durmamak da sorumluluktur.

İzmir Rider'ımız Atilla öldü arkadaşlar.

Saçma sapan bir parkurda,
Hiç anlamlı olmayan bir yarışta,

Hepimize Allah sabır, akıl, fikir, muhakeme yeteneği ihsan eylesin.

Allah rahmet eylesin.

SuperEvaRiders

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 1 ay sonra...
  • 3 hafta sonra...
  • 2 ay sonra...

ben de istanbul trafiğinde her gün en az 200 km yapan biriyim. adrenalin arkadaşımızın alıntılamış olduğu yazıdaki ölen arkadaşımızın yaşadıklarının başımıza gelme ihtimalini her gün, her km, her dakika yaşıyoruz. (ölen arkadaşımız için Allah'tan rahmet diliyorum)

 

motorsiklet seven insanlar için söylemem gereken tek önemli konu, motorsikletin sadece bir ulaşım aracı olmadığını düşünerek, bir hobi, bir spor, bir sevgi, bir tutku haline getirebilirsiniz. ancak hiçbir zaman unutmamanız gereken şey güvenlik.

 

eğer yeterli güvenlik önlemlerini almazsanız, türkiye karayollarının hiçbir standarda uymayan yollarında, o çok beğendiğiniz, tutkuyla bağlandığınız, hatta sahip olmak için belki yallarca beklemek zorunda kaldığınız motorunuzla birlikte yok olmanız işten bile değildir.

 

motosikletinizi ne için almış olursanız olun, hangi modeli seçmiş olursanız olun, hangi yolda olursanız olun, muhakkak ama muhakkak güvenliğiniz için ekipmanınız her zaman tam olsun.

 

bir motorsever ve motorsikletiyle kader ortaklığı yapmış bir insan olarak tüm yeni arkadaşlarımıza uyarılarımı dikkate almalarını, dikkatli ve özenli bir şekilde motor kullanarakta keyif alabileceklerini söyleyerek mesajımı bitirmek istiyorum.

 

hepinize kazasız günler dilerim.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Motosiklet türleri bir de zamanlarına göre ikiye ayrılır. İki zamanlı ve dört zamanlı. Dört zamanlı bir motor bir iş çevrimini dört harekette tamamlar. İki zamanlı bir motor ise iki harekette. Bu nedenle aynı hacimdeki iki zamanlı motor, dört zamanlıya göre daha fazla performans verir. Ancak iki zamanlı motor daha fazla yakıt harcar, ekonomik değildir. Bunun nedeni dört zamanlı motorda yakıt hava karışımının bir supap düzeneği ile kontrol edilmesidir. İki zamanlı bir motorda bu düzenek yoktur ve öyle bir an gelir ki karbüratörden gelen yakıt-hava karışımı tam karşısına denk gelen egzost açıklığından dışarı kaçar. Ancak iki zamanlı motorların daha basit, daha hafif ve birim hacimde daha fazla performans verdiği göz önünde bulundurularak profesyonel pist yarışı ve motokros motosikletlerinde tercih edilir.
KGrHqFlEFHVzis6BR9Wi2sw60_3-730x441.jpg
2 zamanlı pist motosikleti Honda NSR250

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 10 ay sonra...

selam..atilla tunç un ölümüne üzüldüm..ruhu şad olsun..

 

 

evet..bende bir motosiklet tutkunuyum..TOURING ve CHOPPER modelleri tercihim..genelde doğa gezilerinde kullanırım..bazen şehirlerarası..sahil kıyı yollarında hoşuma giden yerlerde durup bir sigara yakarak manzarayı seyretmek hoş oluyor..bazen güneşin batışını farklı açılardan izlemek için bile km lerce yol gitmişliğim olmuştur..kendine özel bagaj sistemleriyle gecelik kamplar içinde birebir..ne denebilir ki..iki teker bir tutkudur.. B)

 

--önce güvenlik tabii.. ;)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 ay sonra...
  • 4 yıl sonra...
  • 3 yıl sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.