Zıplanacak içerik
  • Üye Ol

Ferdinand Porsche ( 1875 - 1951 )


Misafir birce

Önerilen İletiler

ferdinandporsche1.jpg

 

 

 

 

 

 

 

Ferdinand Porsche

 

 

 

Prof. Dr. Ferdinand Porsche, 1875 doğumlu, Avusturya asıllı otomotiv mühendisi ve tasarımcısı. İkinci Dünya Savaşı'ndan sonra,

 

 

kendi adıyla anılan, ilk spor otomobili geliştirdi

 

 

3 Ekim 1875’te, Maffersdorf, Bohemia, Avusturya’da, musluk tamircisi bir babanın oğlu olarak dünyaya gelen Porsche, boş zamanlarında mekanik

 

 

ve elektrikle uğraşırdı. Liseyi bitirdikten sonra, Viyana'ya giderek, teknik üniversiteye dinleyici öğrenci olarak yazılan Porsche,

 

 

ilk olarak, elektrik motorları üreten bir işletmede çalışma hayatına atıldı.

 

 

1900'deki Paris Fuarı'nda, kendi buluşu olan ve dingillerindeki elektrik motorlarıyla çalışan otomobili sergileyen Porsche,

 

 

taşıt aracını Viyana saray arabaları yapımcısı, Lohner şirketinin elemanı olarak yaptığı için, bu yeni otomobil Lohner-Porsche olarak tanındı.

 

 

 

 

 

lohnerporsche.jpg

 

 

Bunun hemen ardından düşüncesini daha da geliştirerek elektrik motorlarını, bir benzin motoru aracılığıyla besleyen Porsche’nin, buluduğu bu yeni

 

tahrik biçimiyle, şanzıman dişlisine gerek kalmıyordu.

 

 

Teknik müdür olarak, Viyana, Neustadt'taki, Austro-Daimler şirketine geçen Porsche, ayrıca uçak motorları

 

ve Birinci Dünya Savaşı'nda topları taşıyan çekici araç tasarımcısı olarak da kendisine bir isim yaptıktan sonra, savaşın ardından tasarladığı,

iki binek otomobiliyle, Austro-Daimler'deki son başarılarına imza attı.

 

 

 

1923'te, firmanın Stuttgart'taki merkezine teknik müdür ve tasarımcı olarak geçen Porsche, Avusturya'daki Steyr Şirketi'nde 1928 – 1930 yılları arasında

 

çalıştıktan sonra, 55 yaşında bağımsızlığı seçti.

 

 

Şirketi uluslararası bir şöhrete sahip olan Porsche, başka teknik yenilikler de geliştirdi ve çeşitli firmalar için yeni otomobiller tasarladı.

 

Esnekliği sayesinde, yüklenme halinde dönebilen bir amortisör elemanı olan süspansiyonunu icad eden Porsche,

 

sıkışık parasal durumunu, ardından gelen yıllarda Nasyonal Sosyalist rejimin önemli bir taşıt aracı danışmanı olarak düzeltti.

 

İyi kişisel ilişkilerinin ve ortak çıkarlarının bulunduğu Adolf Hitler'in buyruğuyla Porsche, geniş halk kitlelerinin satın alabilecekleri,

 

yeni, ucuz ve sağlam bir otomobil tasarımına başladı.

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

Hitler'in koşulları doğrultusunda, 1936'da, 4 silindirli Boxer motorlu, 22 beygir güçlü ve 984 cc hacimli ilk 3 test otomobili hazırdı.

 

Sonradan "Volkswagen" olarak adlandırılan hava soğutmalı otomobil, önce Alman İşçi Birliği çerçevesindeki Nasyonal Sosyalist Yardım Kuruluşu

 

"Kraft durch Freude"den esinlenerek "KdF-Wagen" olarak piyasaya çıktı.

 

 

 

Porsche genelde bu otomobilin mucidi olarak kabul edildiği halde asıl konstrüksiyon planları, tasarımını 1925'ten itibaren geliştiren ve Porsche'ye 1932'de bunları öneren Çekoslavakya'lı Bela Barenyi'ye aitti.

 

 

 

1937'de Alman Nasyonal Sosyalist İşçi Partisi’ne giren Porsche, bir yıl sonra SS'e de katılmasına karşın, yalnız işini düşünen

 

ve politikayla ilgisi olmayan bir insan olarak tanınan basit bir tasarımcıyken, Wolfsburg'daki Volkswagen AG'nin kurucusu ve yöneticisi haline geldi.

 

 

 

Yeni teknik gelişmelerin tutkunu olan Porsche, burada "böcek"in seri üretimine başlamasının ardından, İkinci Dünya Savaşı'nda askeri araç üretimine ağırlık verdi.

 

 

 

Alman Devleti'nin en büyük ulusal onur madalyasını aldıktan sonra "profesör" ünvanını kullanabilen zırhlı araç tasarımcısı olarak ön plana geçen Porsche,

 

Volkswagen'i, askeri amaçla arazide rahat ilerleyebilen ve yüzebilen bir araç haline getirdi. Porsche'nin işletmesi savaşın bitmesine bir yıl kala, Gmünd, Karnten'e nakledildi.

 

 

 

Almanya'nın teslim oluşundan sonra tutuklanan ve bir Fransız cezaevinde kalan ve 1947'de kefaletle serbest bırakılan Porsche, daha sonra kendisini, oğlu Ferry'nin yönetimi altında,

 

onarım işleri ve yedek parça üretimiyle ayakta kalmaya çalışan, Karnten'deki fabrikasına adadı.

 

 

 

1948'de kendi adı altında tanınan, 40 beygir gücündeki bir VW motoruyla donatılmış, ilk spor arabayı piyasaya çıkarttı.

 

 

 

1950'de, işletmesi tekrar Stuttgart'a nakledilen Porsche, 30 Ocak 1951’de, burada 75 yaşında öldü.

 

 

 

Kaynak: Biografi

 

 

 

img1764502mgm5417jpg214.jpg

356/2 Gmünd Cabriolet / Porsche -Museum / Stuttgart

 

 

Menschen betrachten in der Sonderausstellung "100 Jahre Ferry Porsche" im Porsche Museum in Stuttgart-Zuffenhausen einen Porsche 356/2 Gmünd Cabriolet.

 

Mit Autos, Bildern sowie persönlichen Dokumenten und Gegenständen führt das Porsche-Museum in Stuttgart durch das Leben des Autopioniers.

 

 

 

vw2.jpg

 

Ferdinand Porsche (1935)

Yoruma sekme
Diğer sitelerde paylaş

  • 2 hafta sonra...

Katılın Görüşlerinizi Paylaşın

Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.

Misafir
Maalesef göndermek istediğiniz içerik izin vermediğimiz terimler içeriyor. Aşağıda belirginleştirdiğimiz terimleri lütfen tekrar düzenleyerek gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Yeni Oluştur...

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.