Misafir birce Gönderi tarihi: 28 Ekim , 2009 Paylaş Gönderi tarihi: 28 Ekim , 2009 ECKENER Hugo Alman havacılık uzmanı Flensburg 1868 – Friedrichshafen 1954. 1906′da Kont Zeppelin’ in hava gemisi filosuna katıldıktan sonra güdümlü balonların geliştirilmesine önemli katkıda bulundu. Savaşta eğitim ve üretim işlerinde çalıştı. 1918′ de Kont Zeppelin’in ölümünden sonra sivil havacılığa döndü. Savaş tazminatı olarak ABD için yaptığı Zr-3 adlı havagemisiyle 1928′de Atlas Okyanusu’nu aştı. 1929′da o güne kadarki havagemilerinin en büyüğü, en gelişmişi olan Graf Zeppelin’i yaptı. Havacılık tarihinin en büyük zeplini LZ-129 Hindenburg 305 metrelik boyu ve 41 metrelik çapı ile tam üç jumbo jet uzunluğundaydı ve Titanic'ten bile 20 metre daha uzundu. Geçtiğimiz yüzyılın ilk çeyreğinde yapılan buluşların, teknolojik gelişimin seyrinde oynadığı önemli rolü anlatmaya gerek yok. Hava, kara ve deniz taşıtlarındaki olağanüstü gelişmeler içinde en ilginç buluşlardan biri de kuşkusuz zeplinlerdi. Alman bilimadamı Von Zeppelin'in geliştirdiği ve kendi adını verdiği zeplinler, dev boyutlardaki hava gemileriydi. Aslında Mongolfier kardeşlerin geliştirdiği ve ilk hava taşıtı sayılabilecek balonlarla aynı çalışma prensiplerine sahip olan zeplinler, çok daha fazla sayıda yolcuya, uzak mesafelere daha hızlı ve konforlu bir seyahat olanağı sunuyordu. Sözgelimi bir transatlantiğin bir haftada aldığı yol, zeplinle en fazla iki günde kat edilebiliyordu. Titanic'ten büyük Von Zeppelin'den sonra zeplinlerin gelişiminde büyük buluşlara ve teknolojik yeniliklere imza atan Dr. Hugo Eckener'in geliştirdiği dev uçan gemiler tüm dünyada büyük yankı uyandırmıştı. Nazi Almanya'sının önemli bir propaganda aracı olarak kullandığı; bu yüzden de büyük destek verdiği Eckener, daha önce görülmedik boyutlarda bir zeplin inşa etmek için kolları sıvadı. Adını efsanevi Alman mareşali Hindenburg'dan alan zeplin, sadece dünyanın en büyük hava taşıtı değildi; şimdiye kadar insan eliyle yapılmış en büyük ulaşım aracıydı. 305 metrelik boyu ve 41 metrelik çapı ile tam üç jumbo jet uzunluğundaydı ve Titanic'ten bile 20 metre daha uzundu. Dr. Hugo Eckener bu uçan devi, oldukça yanıcı bir gaz olan hidrojen yerine helyumla doldurmayı ve daha güvenli bir araç yaratmayı planlıyordu. O yıllarda dünyanın en büyük helyum üreticisi Amerika, Nazi Almanya'sıyla yaşadıkları gerilim nedeniyle gazı vermeyi reddetti. Avrupa ile Amerika arasında yüze yakın sefer yapan LZ-129 Hindenburg, gittiği her yerde büyük ilgi topluyordu. Son sefer Kaptanlığını H. Pruss'un yaptığı LZ-129 Hindenburg, 3 Mayıs 1937'de Frankfurt'tan New Jersey'e gitmek için havalandığında, kendisiyle birlikte zeplinler çağının da sonunu getirecek bir faciayla karşılaşacağını kimse tahmin etmiyordu. Almanların sır gibi sakladığı, son derece sessiz ve güçlü dizel motorlarıyla sorunsuz bir yolculuk geçiren Hindenburg, Manhattan üzerinde uçarken kötü hava koşulları ile karşılaştı. Uygun iniş şartları için havada tur atan LZ-129'un inişi için 200'ün üzerinde personel pisste hazırlık yapıyordu. Tam iniş sırasında geçekleşen ani patlama, Hindenburg'un arka kısımını alevler içinde bırakıyor, bir dakika içinde yere çakılan dev zeplinin gövdesi yanıp kavruluyordu. 97 mürettebat ve personelin keyifli yolculuğu büyük bir faciayla bitiyor, 35 kişi yanarak hayatını keybediyordu. Alman bilimadamı Von Zeppelin'in icadı olan zeplinler havacılık tarihinin en büyük taşıtları oldu. Bu feci kaza, sadece Hindenburg'un değil insanlığın gördüğü en estetik ve en büyük hava taşıtı olan zeplinlerin hikâyesine de son noktayı koyuyordu. Sabotaj, elektrikli hava ve yıldırım gibi çok çeşitli iddialar gündeme getirilse de, hiçbir zaman kesin olarak nedeni bilinemeyen kaza, zeplin taşımacılığına duyulan güveni ortadan kaldırdı ve çeşitli ülkeler bu konudaki çalışmaları bıraktı; uçuşlara verilen izinler iptal edildi. 1939 yılında Alman Hava Kuvvetleri Komutanı Hermann Göring'in emriyle, savaş uçaklarının yapımında kullanılması için gövdeleri sökülen zeplinler tarih sahnesinden siliniyor, dinozorların kaderini paylaşan bu dev gemilerin gökte nazlı nazlı süzülen görüntüleri fotoğraflarda tatlı bir anı olarak kalıyordu. Bununla 1931′de dünyanın çevresin dolaştı, ayrıca kutuplarda inceleme uçuşları yaptı. 1937′de tamamladığı Hindenburg adlı havagemisi 6 Mayısta Lakehurst’ta yanınca uluslararası havagemisi yolculuğu tasarıları sona erdi. Bu olaydan sonra havagemilerinin askerlik amaçlarıyla kullanımı da bitmiş oldu. Tek kitabı Graf Zeppelin (1938) Alıntı Yoruma sekme Diğer sitelerde paylaş Daha Fazla Paylaşım Siteleri
Önerilen İletiler
Katılın Görüşlerinizi Paylaşın
Şu anda misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer ÜYE iseniz, ileti gönderebilmek için HEMEN GİRİŞ YAPIN.
Eğer üye değilseniz hemen KAYIT OLUN.
Not: İletiniz gönderilmeden önce bir Moderatör kontrolünden geçirilecektir.