İçeriğe atla


Fotoğraf

Bu özel koşullarda istifa edeceğimi nasıl ilan edeyim?


Bu başlığa 2 cevap verilmiş

#1 MDS

MDS

    Yeni Üye

  • Φ Yeni Üyeler
  • Pip
  • 1 İleti

Gönderi Tarihi: 27 Nisan 2009 - 15:14

Merhaba arkadaşlar.

Yakın bir tarihte 5 yıldır çalıştığım bir şirketten istifa etmeye planlıyorum. İstifa mektubum hazır ve istifadan 2 ay önce vermiş olacağım. Küçük bir yayıncılık ltd. şirketinde asistan editör olarak çalışıyorum; patronum ise, baş editör, yazı işleri müdürü ve yayın kurulu başkanı olarak çalışıyor. Patronumun eşi de şirketin adına sahiptir.

Sorunum şu: ofisimiz İstanbul'da ve ben orada çalışıyorum, yalnız patronum şehir dışında –Türkiye'nin güneyinde bulunan bir şehirde– çalışıyor. Yayınladığımız dergiyi genelde telefon, Skype ve e-posta kullanarak yayına hazırlıyoruz, patronum da çok nadiren İstanbul'a geliyor. Ofisimizde, bir "genel koördinatör" var, bir de "halkla ilişki müdürü" (sekreter yani).

Arkadaşlar, sizce bu koşullarda istifa edeceğimi nasıl ilan etmeliyim? bir de istifa mektubumu nasıl ve kime teslim edeyim? Hem ilk defa bir işten istifa ettiğim için, hem de bizim işyerimiz yukarıda anlattığım gibi "tuhaf" bir yer olduğu için tam nasıl yapacağımı bilemedim.

Yardımlarınız için önceden teşekkür ederim.

Saygılarımla,
MDS.

#2 bekir

bekir

    Deneyimli Üye

  • Φ Yeni Üyeler
  • PipPipPip
  • 785 İleti

Gönderi Tarihi: 27 Nisan 2009 - 15:56

Merhaba arkadaşlar.

Yakın bir tarihte 5 yıldır çalıştığım bir şirketten istifa etmeye planlıyorum. İstifa mektubum hazır ve istifadan 2 ay önce vermiş olacağım. Küçük bir yayıncılık ltd. şirketinde asistan editör olarak çalışıyorum; patronum ise, baş editör, yazı işleri müdürü ve yayın kurulu başkanı olarak çalışıyor. Patronumun eşi de şirketin adına sahiptir.

Sorunum şu: ofisimiz İstanbul'da ve ben orada çalışıyorum, yalnız patronum şehir dışında –Türkiye'nin güneyinde bulunan bir şehirde– çalışıyor. Yayınladığımız dergiyi genelde telefon, Skype ve e-posta kullanarak yayına hazırlıyoruz, patronum da çok nadiren İstanbul'a geliyor. Ofisimizde, bir "genel koördinatör" var, bir de "halkla ilişki müdürü" (sekreter yani).

Arkadaşlar, sizce bu koşullarda istifa edeceğimi nasıl ilan etmeliyim? bir de istifa mektubumu nasıl ve kime teslim edeyim? Hem ilk defa bir işten istifa ettiğim için, hem de bizim işyerimiz yukarıda anlattığım gibi "tuhaf" bir yer olduğu için tam nasıl yapacağımı bilemedim.

Yardımlarınız için önceden teşekkür ederim.

Saygılarımla,
MDS.


Selamlar...

Burası bir hukuk forumu olmadığı için sorunuza tam manasıyla uygun bir cevap bulamayabilirsiniz. Dahası konunuz sadece iş kanununu değil Basın İş Kanununu ilgilendiriyor.

Teferruatlı cevabı basın iş kanununu inceleyerek verebileceğim kanaatindeyim ancak şimdilik bazı şeylere değineyim.

İşveren ile aranızda bir sözleşme olması gerekir.



Madde 1 - (Değişik: 4/1/1961 - 212/1 md.)

Bu Kanun hükümleri Türkiye'de yayınlanan gazete ve mevkutelerle haber ve fotoğraf ajanslarında her türlü fikir ve sanat işlerinde çalışan ve İş Kanunundaki "işçi" tarifi şümulü haricinde kalan kimselerle bunların işverenleri hakkında uygulanır.
Madde 4 - (Değişik: 4/1/1961 - 212/1 md.)
Gazeteci ile kendisini çalıştıran işveren arasındaki iş akdinin yazılı şekilde yapılması mecburidir.

Bu sözleşmede işverenin ünvanı, adresi belirtilir. Buna göre işverene bir ihtarname çekerek (tercihen noterden) işten ayrılabilirsiniz.

Noterden çekilen ihtarname işverenin belirtilen adresine postacı tarafından ulaştırılacağı için ve kesin kanıt teşkil edeceği için çok daha uygundur. Masrafı da şu anda 40 TL civarında olması gerekiyor.

Yani ki; istifa mektubunuzu (dilekçenizi) illaki işverene ulaştırmak gibi bir zorunluluğunuz yok. İşyeriniz neresi ise istifa dilekçenizin de ulaşacağı yer orasıdır. Ancak; işvereninize iyi niyetinizin bir göstergesi olarak da e-mail yoluyla istifa beyanınızı iletiniz ve gönderdiğiniz e-maili silmeyiniz. Bu ikincisi hukuki bir gereklilik değildir.

Eğer; Basın İş Kanununda belirtilen gerekliliklere uymadan bir iş ilişkisi söz konusu ise; iş aktinin feshinde usul yine aynı olacaktır. Burada sadece yazılılık kuralı farklıdır.

Yazılı bir sözleşmeniz olup olmadığını ve bu sözleşmenin ilgili yerlere verilip verilmediğini varsa sözleşmede tebligat adresi gösterilip gösterilmediğini incelemeniz durumunda (gerekirse burdan bana da bildirebilirsiniz.) sonuç almak daha kolaydır.

Yine ayrıca; ben, basın iş kanununa tabii çalışmıyordum 4857 sayılı iş kanunu kapsamında işçi olarak çalışıyordum diyorsanız da farkeden birşey olmayacaktır. Sözleşmede belirtilen yer veya fiilen çalıştığınız işyerine ulaşacak bir istifa dilekçesi yeterlidir. Bunu da tercihen noterden çekmeniz uygundur. Lakin; ihbar tazminatı nasıl işveren için bir yükümlülükse işçi için de yükümlülüktür. Bunu da hatırdan çıkarmamanız yararınıza olur.

NOT: Sözüme itibar edilir mi bilmem ancak hem hukuk fakültesi mezunuyum hem de Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bölge Müdürlüğü personeliyim.

Saygılarla...

#3 Misafir_direniş_*

Misafir_direniş_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 27 Nisan 2009 - 16:02

yukarıda yapılan açıklamalar doğrultusunda hareket ederseniz bir sıkıntı yaşamazsınız...



Cevap ekle