İçeriğe atla


Fotoğraf

Muhammedin kendine çelme attığı ayetler


  • Lütfen cevap vermek için giriş yapınız.
Bu başlığa 24 cevap verilmiş

#1 hoppa

hoppa

    Genç Üye

  • Φ Yeni Üyeler
  • PipPip
  • 414 İleti

Gönderi Tarihi: 04 Mayıs 2008 - 21:52


Tevbe 23- Ey iman edenler! Eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşılık küfürden hoşlanıyorlarsa, onları dost edinmeyiniz. Sizden her kim onları dost edinirse işte onlar da zalimlerin ta kendileridir.

Mücâdele 22, Allah'a ve ahiret gününe inanan bir toplumun -babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa- Allah'a ve Resulüne düşman olanlarla dostluk ettiğini göremezsin. İşte onların kalbine Allah, iman yazmış ve katından bir ruh ile onları desteklemiştir. Onları içlerinden ırmaklar akan cennetlere sokacak, orada ebedi kalacaklardır. Allah onlardan razı olmuş, onlar da Allah'tan hoşnut olmuşlardır. İşte onlar, Allah'ın tarafında olanlardır. İyi bilin ki, kurtuluşa erecekler de sadece Allah'ın tarafında olanlardır

Birisiyle dost olmanın temelinde sevgi yatar. Zaten sevgi olmadan dost olmak mümkün değildir

Peki bir müslümanın anası,babası,kardeşleri,en yakın akrabaları inanmıyor diye onlardan nefret etmesi,sevmemesi mümkünmü? Eğer mümkün ise en başta muhammedin bunu becerebilmesi gerekir değilmi?


Kasas 56 (Resulüm!) Sen sevdiğini hidayete erdiremezsin; bilakis, Allah dilediğine hidayet verir ve hidayete girecek olanları en iyi O bilir.
Diyanet Vakfı Meali Meali 56. Ayet Açıklaması


Rivayete göre, Resul-i Ekrem (s.a.), amcası Ebu Talip’e hitaben şöyle buyurmuştu: “La ilahe illallah” de ki, kıyamet günü senin lehine şehadette bulunayım. Ebu Talip ise, “Kureyş kadınları beni kınarlar, korkudan bunu söyledi derler. Eğer böyle demeyecek olsalardı, müslüman olup seni sevindirirdim” demişti. Hz. Peygamber’in, çok sevdiği, önemli yardımlarını gördüğü amcasının hidayeti için böyle çırpınışı üzerine bu ayet nazil oldu.


Eeee hani ne oldu,hani en yakın akrabalar bile dost edinlmeyecek,sevilmeyecekti.Muhammedin canı canda başkalarının canı patlıcan mı?

Muhammed tevbe 23 e aykırı davrandığından zalimlerden olmuştur. Bir daha bakalım o ayete.



Tevbe 23- Ey iman edenler! Eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşılık küfürden hoşlanıyorlarsa, onları dost edinmeyiniz. Sizden her kim onları dost edinirse işte onlar da zalimlerin ta kendileridir

Mücadele 22 ye görede muhammedin,allaha ve ahirete inanmadığı ortaya çıkmaktadır


Mücâdele 22, Allah'a ve ahiret gününe inanan bir toplumun -babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa- Allah'a ve Resulüne düşman olanlarla dostluk ettiğini göremezsin.
İmza kurallarına uymayan imza eklerseniz hesabınız askıya alınacaktır.
http://www.turkish-m...?act=boardrules

#2 ftoyd

ftoyd

    Kıdemli Üye

  • Φ Üyeler
  • PipPipPipPip
  • 1.445 İleti

Gönderi Tarihi: 04 Mayıs 2008 - 23:24

Tevbe 23- Ey iman edenler! Eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşılık küfürden hoşlanıyorlarsa, onları dost edinmeyiniz. Sizden her kim onları dost edinirse işte onlar da zalimlerin ta kendileridir.
.
.
.
Tevbe 23- Ey iman edenler! Eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşılık küfürden hoşlanıyorlarsa, onları dost edinmeyiniz. Sizden her kim onları dost edinirse işte onlar da zalimlerin ta kendileridir

Mücadele 22 ye görede muhammedin,allaha ve ahirete inanmadığı ortaya çıkmaktadır


Mücâdele 22, Allah'a ve ahiret gününe inanan bir toplumun -babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa- Allah'a ve Resulüne düşman olanlarla dostluk ettiğini göremezsin.

Sayın Hoppa,çelme ya da çelişki nerede,ben sizin yapmaya vurgulamaya çalıştığınızdan bişey anlamadım,ama imanlı arkadaşlarım ve ben çok şey anlarız özünde bu surelerden.Biz,istisnasız herşeyi her yaratılanı aslında çok severiz,yani bir ihtiyaç halinde özellikle,karşılıksız vermenin hat safhasını bizlerden görürsünüz belki,gelgelelim biz aynı anda kimseyi sevmeyiz,ya da sevgimiz belli bir sınırdadır kalben,saf ve tamamen teslimiyetle sevdiğimiz yalnızca Allahtır,çünkü herşey hem de herşey yaratılmıştır ve yaratılmışlardan herşey beklenir,yani bir insanın,en güvendim sandığınız bir insanın sizi çok çok büyük bir kötülükle yanıltması en az ama en az bir imanlıyı etkiler.Çünkü biz kolay kolay şaşırmayız,haddinden fazla da değer verip sarsılmayız,ama ilginçtir insanlar en çok imanlıdan destek ve değer algılar.Halbuki bu aracılıkla o desteği sağlayan yine Allahtır.Biz ,özellikle din konusunda ve hayatımız konusunda ,sadece ve sadece Allaha güveniriz ve sadece ve sadece Allah dostumuzdur.Geçici olmayan ,her an bize müdahale edip hayatımızı şekillendiren,her sesimize cevap veren,her halimizi herşeyimizi koşulsuz bilen yalnızca Allahtır,bırakın dinsiz kişileri dost edinmeyi,dindar kardeşlerimize bile,dinde kardeşim deriz ,dost kelimesini aslında ortak noktamızdaki birbirimize desteğimizde tamda hakkıını vermeden kullanırız.Ama kalben,bütün benliğimizde Allahtan başka dostumuz yoktur..Yani bir mümin ,özünde kendi başına bir şahıstır,bir kişiliktir,ve belki biraz yalnızdır,yalnızlığını gideren tek dostu olan Allahtan bağımsız düşünürsek.Dinde bir kardeşimiz bile,dini yönden , Kurandan ve dinden anladığımıza ters bir tutum sergilese,yine ona kardeşimiz deriz ama onu dost bilmeyiz.Yani arada mutlaka bir sınır kalır.Bu demek değil ki,bir insanı dost edinmemek ona düşman olmayı gerektirir,asla..Biz sadece dost edinmez ve ona uymayız,ama bizi zorlamadıkça her alanda desteği oluruz.Ama dost edindiğimiz Allah ne hüküm verirse,O nun her dediğini uygulamaya çabalarız,ters birşey yapsak sevgimizden ve O na karşı nankörlüğümüzden içimiz parçalanır.Çünkü sevgisi buna sebebiyet verir..
Bu arada artık bu kadar dostluk kavramını kendi içimde yaşadığım ve anladığım haliyle aktardıktan sonra,yine de vurgulamadan geçemeyeceğim bir kavram takıldı kafama,ayetler verip kendinizce çelişkili kısmı bir hadisten vermeniz.Ayete ayet değil,ayete hadis kıyaslaması..Bu da işin farklı boyutu olsa gerek..

#3 hoppa

hoppa

    Genç Üye

  • Φ Yeni Üyeler
  • PipPip
  • 414 İleti

Gönderi Tarihi: 04 Mayıs 2008 - 23:55

Bu arada artık bu kadar dostluk kavramını kendi içimde yaşadığım ve anladığım haliyle aktardıktan sonra,yine de vurgulamadan geçemeyeceğim bir kavram takıldı kafama,ayetler verip kendinizce çelişkili kısmı bir hadisten vermeniz.Ayete ayet değil,ayete hadis kıyaslaması..Bu da işin farklı boyutu olsa gerek..


Ne hadisi kardeşim,heyecandan yazılanlarıda artık anlamaz duruma geldiniz. Sadece kasas 56 nın diyanet tefsirini vermişim.Hadi tefsiri kaldırın ayete ne diyeceksiniz,ayette mi uydurma ?

Tevbe 23- Ey iman edenler! Eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşılık küfürden hoşlanıyorlarsa, onları dost edinmeyiniz. Sizden her kim onları dost edinirse işte onlar da zalimlerin ta kendileridir.

Mücâdele 22, Allah'a ve ahiret gününe inanan bir toplumun -babaları, oğulları, kardeşleri, yahut akrabaları da olsa- Allah'a ve Resulüne düşman olanlarla dostluk ettiğini göremezsin. İşte onların kalbine Allah, iman yazmış ve katından bir ruh ile onları desteklemiştir. Onları içlerinden ırmaklar akan cennetlere sokacak, orada ebedi kalacaklardır. Allah onlardan razı olmuş, onlar da Allah'tan hoşnut olmuşlardır. İşte onlar, Allah'ın tarafında olanlardır. İyi bilin ki, kurtuluşa erecekler de sadece Allah'ın tarafında olanlardır


Bu ayetlerde en yakın akrabalarınız bile olsa eğer inanmıyorlarsa dost edinmeyin diyormu,diyor.

Bende o zaman diyorumki muhammed neden inanmayan birini (kim olduüu hiç önemli değil) dost ediniyor,ve seviyor diyorum. İşte ayet


Kasas 56 (Resulüm!) Sen sevdiğini hidayete erdiremezsin; bilakis, Allah dilediğine hidayet verir ve hidayete girecek olanları en iyi O bilir.

Bu kişi hideyette olmadığına göre demekki inanmıyor,ama muhammed inanmamasına rağmen onu seviyor.Bu apaçık bir çelişki.Yada muhammed allahın emirlerine karşı gelen biri.
İmza kurallarına uymayan imza eklerseniz hesabınız askıya alınacaktır.
http://www.turkish-m...?act=boardrules

#4 hoppa

hoppa

    Genç Üye

  • Φ Yeni Üyeler
  • PipPip
  • 414 İleti

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 00:00

Sayın Hoppa,çelme ya da çelişki nerede,ben sizin yapmaya vurgulamaya çalıştığınızdan bişey anlamadım,ama imanlı arkadaşlarım ve ben çok şey anlarız özünde bu surelerden.Biz,istisnasız herşeyi her yaratılanı aslında çok severiz,yani bir ihtiyaç halinde özellikle,karşılıksız vermenin hat safhasını bizlerden görürsünüz belki,gelgelelim biz aynı anda kimseyi sevmeyiz,ya da sevgimiz belli bir sınırdadır kalben,saf ve tamamen teslimiyetle sevdiğimiz yalnızca Allahtır,çünkü herşey hem de herşey yaratılmıştır ve yaratılmışlardan herşey beklenir,yani bir insanın,en güvendim sandığınız bir insanın sizi çok çok büyük bir kötülükle yanıltması en az ama en az bir imanlıyı etkiler.Çünkü biz kolay kolay şaşırmayız,haddinden fazla da değer verip sarsılmayız,ama ilginçtir insanlar en çok imanlıdan destek ve değer algılar.Halbuki bu aracılıkla o desteği sağlayan yine Allahtır.Biz ,özellikle din konusunda ve hayatımız konusunda ,sadece ve sadece Allaha güveniriz ve sadece ve sadece Allah dostumuzdur.Geçici olmayan ,her an bize müdahale edip hayatımızı şekillendiren,her sesimize cevap veren,her halimizi herşeyimizi koşulsuz bilen yalnızca Allahtır,bırakın dinsiz kişileri dost edinmeyi,dindar kardeşlerimize bile,dinde kardeşim deriz ,dost kelimesini aslında ortak noktamızdaki birbirimize desteğimizde tamda hakkıını vermeden kullanırız.Ama kalben,bütün benliğimizde Allahtan başka dostumuz yoktur....


Biz parklarda gezer tozarız,doğayı seyrederiz,gibi romantik bir anlatım olmuş.Banane kardeşim sizin ne yaptığınızdan, bana bunları anlatıyorsunuz.Ben size ne yapıyorsunuz diye sordummu?

Ben kurandaki çelişkili olan ayetleri göstermişim. Eğer cevap verecekseniz ayetlere verin,*****.
İmza kurallarına uymayan imza eklerseniz hesabınız askıya alınacaktır.
http://www.turkish-m...?act=boardrules

#5 Misafir_Evren._*

Misafir_Evren._*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 00:22

Sayın Hoppa,çelme ya da çelişki nerede,ben sizin yapmaya vurgulamaya çalıştığınızdan bişey anlamadım,ama imanlı arkadaşlarım ve ben çok şey anlarız özünde bu surelerden.Biz,istisnasız herşeyi her yaratılanı aslında çok severiz,yani bir ihtiyaç halinde özellikle,karşılıksız vermenin hat safhasını bizlerden görürsünüz belki,gelgelelim biz aynı anda kimseyi sevmeyiz,ya da sevgimiz belli bir sınırdadır kalben,saf ve tamamen teslimiyetle sevdiğimiz yalnızca Allahtır,çünkü herşey hem de herşey yaratılmıştır ve yaratılmışlardan herşey beklenir,yani bir insanın,en güvendim sandığınız bir insanın sizi çok çok büyük bir kötülükle yanıltması en az ama en az bir imanlıyı etkiler.Çünkü biz kolay kolay şaşırmayız,haddinden fazla da değer verip sarsılmayız,ama ilginçtir insanlar en çok imanlıdan destek ve değer algılar.Halbuki bu aracılıkla o desteği sağlayan yine Allahtır.Biz ,özellikle din konusunda ve hayatımız konusunda ,sadece ve sadece Allaha güveniriz ve sadece ve sadece Allah dostumuzdur.Geçici olmayan ,her an bize müdahale edip hayatımızı şekillendiren,her sesimize cevap veren,her halimizi herşeyimizi koşulsuz bilen yalnızca Allahtır,bırakın dinsiz kişileri dost edinmeyi,dindar kardeşlerimize bile,dinde kardeşim deriz ,dost kelimesini aslında ortak noktamızdaki birbirimize desteğimizde tamda hakkıını vermeden kullanırız.Ama kalben,bütün benliğimizde Allahtan başka dostumuz yoktur..Yani bir mümin ,özünde kendi başına bir şahıstır,bir kişiliktir,ve belki biraz yalnızdır,yalnızlığını gideren tek dostu olan Allahtan bağımsız düşünürsek.Dinde bir kardeşimiz bile,dini yönden , Kurandan ve dinden anladığımıza ters bir tutum sergilese,yine ona kardeşimiz deriz ama onu dost bilmeyiz.Yani arada mutlaka bir sınır kalır.Bu demek değil ki,bir insanı dost edinmemek ona düşman olmayı gerektirir,asla..Biz sadece dost edinmez ve ona uymayız,ama bizi zorlamadıkça her alanda desteği oluruz.Ama dost edindiğimiz Allah ne hüküm verirse,O nun her dediğini uygulamaya çabalarız,ters birşey yapsak sevgimizden ve O na karşı nankörlüğümüzden içimiz parçalanır.Çünkü sevgisi buna sebebiyet verir..
Bu arada artık bu kadar dostluk kavramını kendi içimde yaşadığım ve anladığım haliyle aktardıktan sonra,yine de vurgulamadan geçemeyeceğim bir kavram takıldı kafama,ayetler verip kendinizce çelişkili kısmı bir hadisten vermeniz.Ayete ayet değil,ayete hadis kıyaslaması..Bu da işin farklı boyutu olsa gerek..


selam.
Dostum, din kardeşim.
fftoyd.
Onlar bizi anlayamaz, ancak birbirlerini anlarlar.
Hoppanın, hadis aayet karşılaştırmasına gelince, karşılaştırma yapmasındaki gerekçeyi onun açısından algılaya biliyorum.

onlara göre, kuranla hadis arasında bir fark yoktur, çünkü ikisinide peygamber yazmıştır diyorlar,

Bu yüzden hadislerle kuran arasında çelişkilere temas ediyorlar.

Bunun yani sıra, Hadis savunucularına baktığımız zaman,

Onlarda ateistlerin yaptığı bu yanlışa başka bir yanlışla bilmeyerek destek oluyorlar.

o yanlışta şudur.

Hadisçilerden bir gurup, hadislerinde kuran gibi korunmuş olduğunu iddia etmektedirler,
Onların o görüşlerinden, yola çıkan ateistlerde, kuranla hadisler arasındaki çelişkileri yazmakta bir beis görmüyorlar.
Sayın hoppa, bunu bizlere anlatamazsın, çünkü bizler hadislerle değil kuran ile amel ediyoruz,
kuranda çelişki gibi gösterdiğiniz hiç bir aayette çelişki yoktur,
Belki sizlere bizler ifade etme güçlüğü çeke biliriz, ama bu kuranda çelişkili ayetler var anlamına gelmez.
saygılarımla.
Evren.

#6 Misafir_PthyGorass_*

Misafir_PthyGorass_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 07:24

EL INSAF

Yeter artık.

Hoppa arkadasımız , ısrarla yazdıklarında HADIS yok. Apacık AYET var dıyor.

Onlar AYET.

AYET.

Nerden cıkarıyorsunuz HADIS le ayet karsılastırmasını.

"Hoppanın, hadis aayet karşılaştırmasına gelince,"


Sizinki...Mecliste Uyuklayan kayseri milletvekiline benziyor. Konusmanin yarisinda uyaninca. Tabi tam o andaki hatip in konusmasi da DENIZ le ilgili imis.
" Bizde Kayseriye DENIZ isteriz demis."

Evren de aynen onun gibi. Bi cikti ki yerinden. O da hadis deyiverdi. 3 tane ayetin arasindan HADISI nasil cikardiniz... Anlamak mumkun degil.

Yazilar yukarda duruyor. Insaf.

Benim sozum var. ftoyd cevap vermeyecegim. Benim bikac yazimda da hadis dedi durdu. Hadis yoktu. 1 Tek ayet vardi. Sadece 1 ayet.

Ezberlenmis metin gibi , kendisi habire Ayetle hadisi karistirmayin , Bana ayetten ornek verin hadisten degil diyor. 1 Ayet yazdik. Hadis dendi cikildi.
Ortada hadis yokken.

Bu fikir tartismasi nasil olacak boyle.

Korkarim okunmuyor yazilanlar.

3 tane ayet

Tevbe 23
Mucadele-22
Kasas-56

Ayetler bunlar.

Sn. Hoppa nin yazisinda bide siz Hadis ve Ravisini gosterin de SAHADET GETIRELIM.

Hadi.

Yada bir tartisma yaparken.

Okuyun bari yazarin yazdigini.

Saygilar

PthyGorass

#7 Misafir_demirefe_*

Misafir_demirefe_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 08:25

Mantık yoluyla yanıt verilmesi bu kadar kolay bir sorunda "karşı çıkayım, yanıt vereyim, imanımda ne kadar kararlı olduğumu ve ne söylerseniz söyleyin imandan dönmeyeceğimi kararlılıkla göstereyim" mantığıyla hareket edince böyle yetersiz yanıtlar veriliyor işte...

Halbuki yanıt basit. Ebu Talip Allah ve Resulüne "düşman" değildi. Tersine dosttu ve yardım ediyordu. Mücadele 22 devreden çıktı. Gelelim Tevbe 23'e:

Ebu Talip imana karşılık küfürden hoşlanıyor değildi. İmandan hoşlanıyor ama bunu gizliyordu. Böylece bu ayet de devreden çıktı.

Bu kadar, verilecek yanıt bu. Ha şimdi ben bunu dini desteklemek ve ona yönelen eleştirileri savuşturmak için mi söylüyorum? Hayır. Dindarların artık bir tarz haline getirdikleri savunma tipini deşifre ediyorum. Savun da nasıl savunursan savun, önemli değil. Önemli olan konumunun sağlam olduğunu, ayağının o konumdan asla kaymayacağını cümle aleme göster.

Bu anlayışı bırakmak gerekiyor. "İblis askerleri saldırıyor, bizi cehenneme, kendi yanlarına yuvarlamaya çalışıyorlar, aman ha kardaşlar sıkı durun" anlayışıyla milim yol alamayız. "Fikir"in suç olmadığı anlayışı, sırf inkar etme sebebiyle cehenneme gidileceği anlayışları bırakılmadıkça fikir dünyasında milim yol alınamaz.

Bu korkaklık bırakılmadıkça "kaynar sular, kızgın demirler, zebaniler" korkusu ile yaşanmaya devam edildikçe fikir dünyası zenginleşmez. Bir inkar ettin, yandın, gayyanın dibini boyladın. Şeytan son anda bir su içirdi, imanını çaldı, işin bitti! Bu düşüncelerle bir yere varılmaz, benden söylemesi... Cesaret olmayan yerde fikir yoktur. Prometeus gibi tanrılardan korkmayacak ve ateşi alıp getireceksin. "Tanrı beni yakalar, o ateşe başaşağı daldırır daldırır çıkarır, derilerimi yeniler bir daha..." diye düşünerek sadece yerinde miskince oturulabilir, başka iş yapılmaz.

#8 ftoyd

ftoyd

    Kıdemli Üye

  • Φ Üyeler
  • PipPipPipPip
  • 1.445 İleti

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 12:15

Rivayete göre, Resul-i Ekrem (s.a.), amcası Ebu Talip’e hitaben şöyle buyurmuştu: “La ilahe illallah” de ki, kıyamet günü senin lehine şehadette bulunayım. Ebu Talip ise, “Kureyş kadınları beni kınarlar, korkudan bunu söyledi derler. Eğer böyle demeyecek olsalardı, müslüman olup seni sevindirirdim” demişti. Hz. Peygamber’in, çok sevdiği, önemli yardımlarını gördüğü amcasının hidayeti için böyle çırpınışı üzerine bu ayet nazil oldu.
Tevbe 23- Ey iman edenler! Eğer babalarınız ve kardeşleriniz imana karşılık küfürden hoşlanıyorlarsa, onları dost edinmeyiniz. Sizden her kim onları dost edinirse işte onlar da zalimlerin ta kendileridir

Şimdi bu yazılacak ayetler arasına,biz de hadis diye tepki verince,bizlere el insaf denilecek bu birr..

EL INSAF

Yeter artık.

Benim sozum var. ftoyd cevap vermeyecegim. Benim bikac yazimda da hadis dedi durdu. Hadis yoktu. 1 Tek ayet vardi. Sadece 1 ayet.

Hadi.

Yada bir tartisma yaparken.

Okuyun bari yazarin yazdigini.

Saygilar

PthyGorass

Bana söylediğiniz şu tavsiyeleri yeniden kendinizin değerlendirmesini rica edeceğim,lütfen o yazılara geri dönün,savunduğum ve ısrarla karşıu çıktığım nikahlandırdık ayetinden,Allahın nikah kıydığı mübarek tek insan kavramı çıkmayan uyduruk hadisti tepkim.Ama bizim cümle kuruşumuzda bir sıkıntı var sanırım çünkü bizim cümlelerimizden anlatmaya çalıştığımız ile sizin o cümlelerden ısrarla anlamaya çalıştığınız noktasında bir türlü yıldızlarımız barışmıyor.Biz diyoruz Adana siz anlıyorsunuz Bursa..Sözlerimin ve yazılarımın arkasındayım ve defalarca nerede hadis varsa önünüze koydum o anlam ayetten çıkmaz diye.Ama siz ısrarlıysanız biz de ısrarlıyız..İsterseniz yüz bin kere yine konuya dönelim yine tartışalım.İsterseniz cümle kuruluşumla ilgili hatta takviye destek çağıralım.Ben sizin anladığınızı anlatmıyorum,anlatmadım.Ben size başka bişey anlattım.Aslında tekrar okunmasını bana tavsiye etmenizin dışında ben size bir tavsiyede bulunayım..Yaklaşık bir kaç hafta o konudan uzak durun,düşünmeyin,sonra tekrar dönüp ne yazmışsınız biz ne cevap vermişiz yeniden bakın..Olmazsa siz de bakmayın,sıradan başka bir arkadaşınıza okutun ve anladığı şeyi sorun..

Dayanağınız ve sizleri en çok etkileyen unsurlar yığınla mitolojik,tarihsel şu bu,Turan Dursunlar falancalar ve hadisler.Onlarsız Kurana yalın bakamazsınız ,bakamıyorsunuz,bu koşulda da bizler ak derken kara olarak anlamaya devam ediyorsunuz.Bu bizi aşar, bu kadar ön yargı bizi aşar..Sonrada kaçmış cevap verememiş gibi lanse ediliyoruz,burdayız,anlatıyoruz,kaçmıyoruz ama anlatmak istediğimiz ısrarla kavranmayınca niye suskunluk hakkımız olamıyor,oldurtmuyorsunuz.
Neyse,dediğim gibi burdayız,isterseniz en yalın haliyle yeniden yazın derlemenizi bizde yeniden yazalım.buyrun...

#9 Misafir_PthyGorass_*

Misafir_PthyGorass_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 12:36

Sn. Ftoyd cevap vermeyecegım. Kanallarımız farklı.

Anlatamıyorum.

Yazım orada duruyor. 1 tek ayet var. Baskada bısey yok.

Bana hadıs yazmayın dedı. Hadıs yok dedım.

1 tek ayetı yenıden yazdım ama , hala hadis dedyip tutturuyor.

Dininizi ogrenmenizi tavsiye ederim.

Hadisin tanimina bakiniz. kac cesit hadis vardir. Rivayet nedir, hadis nedir , sahih hadis nedir , gayr-i sahih hadis nedir. Ravilerin durumlarina bakiniz.

Bir insanin Kurana inaniyorum , hadisi reddediyorum demesi gulunctur. Islamna gore dinden cikarsiniz.

Peygamberi reddederek Musluman olunmaz.

Bu sadece onun akil disi hareketlerine sizin cevap verme zorunlulugunuzu ortadan kaldirir.

Sadece kurani kabul ediyorsaniz.

Kurandaki celiskiler basliginan donun derim.

Muhammedsiz muslumanlik olmaz. olabilemez.

Kaldi ki , yukaridaki Hoppa nin yazdigi sey RIVAYETTIR. Teknik olarak HADIS denmesi icin muhammeeden bu gune kadar RAVI sinin bilinmesi yazilmasi gerekir.

O sekli ile RIVAYET TIR.

Ayrica. Yazida anlatilmak istenen konu bu da degildir.

3 AYETIN KARSILASTIRMASI DIR.

Konumuz Hadis ilmi olursa... Orada cevabinizi daha net veririm. Ama siz

Sorulan her soruya..

- Evlenmisse evlenmis noolmus...
- Yaptiysa yapmis, peygamberdir yapar.
- Bu cumleden bu mana cikirda cikmazda..

gibi size has cevaplar veriseniz.

TARTISAMAYIZ.

Saygilar.

#10 ftoyd

ftoyd

    Kıdemli Üye

  • Φ Üyeler
  • PipPipPipPip
  • 1.445 İleti

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 12:38

Mantık yoluyla yanıt verilmesi bu kadar kolay bir sorunda "karşı çıkayım, yanıt vereyim, imanımda ne kadar kararlı olduğumu ve ne söylerseniz söyleyin imandan dönmeyeceğimi kararlılıkla göstereyim" mantığıyla hareket edince böyle yetersiz yanıtlar veriliyor işte...

Halbuki yanıt basit. Ebu Talip Allah ve Resulüne "düşman" değildi. Tersine dosttu ve yardım ediyordu. Mücadele 22 devreden çıktı. Gelelim Tevbe 23'e:

Ebu Talip imana karşılık küfürden hoşlanıyor değildi. İmandan hoşlanıyor ama bunu gizliyordu. Böylece bu ayet de devreden çıktı.

Bu kadar, verilecek yanıt bu. Ha şimdi ben bunu dini desteklemek ve ona yönelen eleştirileri savuşturmak için mi söylüyorum? Hayır. Dindarların artık bir tarz haline getirdikleri savunma tipini deşifre ediyorum. Savun da nasıl savunursan savun, önemli değil. Önemli olan konumunun sağlam olduğunu, ayağının o konumdan asla kaymayacağını cümle aleme göster.

Bu anlayışı bırakmak gerekiyor. "İblis askerleri saldırıyor, bizi cehenneme, kendi yanlarına yuvarlamaya çalışıyorlar, aman ha kardaşlar sıkı durun" anlayışıyla milim yol alamayız. "Fikir"in suç olmadığı anlayışı, sırf inkar etme sebebiyle cehenneme gidileceği anlayışları bırakılmadıkça fikir dünyasında milim yol alınamaz.

Bu korkaklık bırakılmadıkça "kaynar sular, kızgın demirler, zebaniler" korkusu ile yaşanmaya devam edildikçe fikir dünyası zenginleşmez. Bir inkar ettin, yandın, gayyanın dibini boyladın. Şeytan son anda bir su içirdi, imanını çaldı, işin bitti! Bu düşüncelerle bir yere varılmaz, benden söylemesi... Cesaret olmayan yerde fikir yoktur. Prometeus gibi tanrılardan korkmayacak ve ateşi alıp getireceksin. "Tanrı beni yakalar, o ateşe başaşağı daldırır daldırır çıkarır, derilerimi yeniler bir daha..." diye düşünerek sadece yerinde miskince oturulabilir, başka iş yapılmaz.

Ebu Talip surenin neresinde... ayetlerin neresinde şahsın adı geçiyor,din kardeşim bulun dökün arapça ayetleri,nerelerde geçiyor şahsın adı..
Dost kelimesi ile sevmek kelimesi herşey niye bu kadar harmanlanıyor.Dost edinmemek niye illa düşmanlık ve sevgisizlik gibi algılanıyor.Ben kardeşimi severim,deli gibi severim,iyi olsun diye başına bir hal gelmesin diye elimden geleni yaparım,ama dinde benim gibi düşünmüyor,benim başımdaki örtümü kendince anlamlandıramıyor ya da tepkili,ben bu konuda onu dost edinmem,ben değeri önce ona vermem,ben değerimi ve dostluğumu Allahtan bilir ondan sakınırım.Kardeşimin kınamasından korkmam,Allahın kınamasından korkarım.Siz harmanlısınız,siz bütün anlamları bütün kelimeleri aynı değerde aynı kalıpta algılamaktan öteye geçemiyorsunuz,oysa onlar kullanılan harfine kadar farklı kelimeler farklı manalar..
Korkaklık! Ben bu kadar sevdiğim Allahıma karşı doğru dürüst bişey yapamazken,sevgimi sunmanın yolları bu kadar yetersiz az gelirken,bu kadar bana olan yardımlarına nankörken ve bu kadar kalbimde hala minik minik kötülükler taşırken, ben yeterince samimi bir teslimiyetle yüreğimden sevgiler taşarcasına ibadet edemiyorum diye adeta acı çekerken, bunun adı korkaklık olacak..yok öyle.. Elbet bu büyük güç karşısında korkulur,ama bizden taşan kat kat fazlasıyla sevgidir Allahımıza..Hem korkarız hem severiz ve yapacağımız en son şeydir miskince oturmak ve çalışmamızı emreden ,bir işten bir işe koşturmamızı emreden Rabbimize karşı çıkmak..Mümin az uyur,mümin bir işten bir işe koşturur,mümin helalinden kazanır,mümin kimlere yardım edeceğimin derdinde yarışır,mümin her işinin arasına ibadetini yerleştirir,eskiden hızla akan ve yetmeyen vakitler,miminlikle ve ibadetle şekle girer ve tasarruf bile eder çalışma zamanlarında..Ramazanda geçen vakit kavramıyla Ramazan dışı vakit kavramının bir olmayışı gibi.Vakitlerimiz bile ,vakitlerimizi kullanışımız bile aynı değildir sizlerle.. Ama iman etmedikçe ve Allah sevgisi kazanmadıkça asla bunu size anlatamayız,yaşayamazsınız...

#11 Misafir_PthyGorass_*

Misafir_PthyGorass_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 12:59

Alintidir.

-http://www.sevde.de/Kuran-Tevsiri/Kuran_Tefsiri.htm-

Zühri diyor ki; bana Said b. Müseyyeb, babası Müseyyeb b. Hazn el Mahzumi'den -Allah ondan razı olsun- naklederek şunları anlattı: Ebu Talip ölmek üzereyken, peygamber efendimiz -salât ve selâm üzerine olsun- yanına geldi. O sırada Ebu Cehil b. Hişam ve Abdullah b. Ümeyye b. Mugire de yanındaydı. Peygamber efendimiz "Amcacığım, Lâilaheillâllah de ki, Allah katında onunla seni savunayım" dedi. Ebu Cehil ve Abdullah b. Ümeyye de "Ey Ebu Talip, Abdülmuttalib'in dininden vazmı geçeceksin?"dediler. Peygamber efendimiz "Allah'dan başka ilah olmadığına" ilişkin çağrısını tekrarladıkça onlar da bu soruyu yöneltiyorlardı. En sonunda Ebu Talip "Ben Abdülmuttalib'in dini üzereyim" dedi. Ve "Lâilaheillâllah" demekten kaçındı. Bunun üzerine Peygamber efendimiz; "Allah'a andolsun ki, engellenmediği sürece senin için bağışlanma dileyeceğim" dedi. Bunun üzerine yüce Allah şu ayeti indirdi: "Akraba bile olsalar, cehennemlik oldukları belli olduktan sonra puta tapanlar için Allah'dan af dilemek, ne peygambere ve ne de mü'minlere yakışır." (Tevbe Suresi 113)

Ebu Talip hakkında da şu ayet indi: "Ey Muhammed! Sen sevdiğini doğru yola eriştiremezsin, ancak Allah dilediğini doğru yola eriştirir.

Müslim ve Tirmizi Yezid b. Keysan'ın Ebu Hazm'den, onun da Ebu Hureyre'den -Allah ondan razı olsun- rivayet ettikleri şu hadisi aktarırlar: Ebu Talip ölmek üzereyken, Peygamber efendimiz -salât ve selâm üzerine olsun- yanına geldi ve "Amcacığım `Lâilaheillâllah' söyle ki, kıyamet günü senin lehinde şahitlikte bulunayım" dedi. Ebu Talip; Şayet Kureyşliler "ölüm korkusu ile söyledi" demeselerdi sırf seni memnun etmek için onu söylerdim. Bunu senin için yapardım" dedi. Bunun üzerine şu ayet indi'

"Ey Muhammed! Sen sevdiğini doğru yola eriştiremezsin, ancak Allah dilediğini doğru yola eriştirir. Doğru yola girecekleri en iyi O bilir."


Sn Ftoyd ,

Alin size cevap.

Yukaridaki NAKIL SEKLI hadistir.

Hadiste anlatilan O AYETIN NEDEN INDIGIDIR.

Tefsir ilminde bir kural vardir.


Hangi ayet , hangi olay uzerine inmisse , bunu bilerek, varsa, RAVILERI yazilarak , ayet nakledilir.

Tefsir in detayina girmeyecegim.

INKAR EDEMEZ SINIZ.

Bu ayet Muhammedin sevdigi amcasi EBU TALIP in olum aninda ki yasananlardan sonra inmistir.

Ayette EBU TALIP denmiyor. Ama

Yukaridaki aciklamalara bi bakin

ALLAH ASKINA INKAR ETMEYIN.


BU AYET EBU TALIP OLAYI UZERINE INMISTIR. Sizin benim degil.

Saygilar

PthyGorass.

#12 hoppa

hoppa

    Genç Üye

  • Φ Yeni Üyeler
  • PipPip
  • 414 İleti

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 18:24

Mantık yoluyla yanıt verilmesi bu kadar kolay bir sorunda "karşı çıkayım, yanıt vereyim, imanımda ne kadar kararlı olduğumu ve ne söylerseniz söyleyin imandan dönmeyeceğimi kararlılıkla göstereyim" mantığıyla hareket edince böyle yetersiz yanıtlar veriliyor işte...

Halbuki yanıt basit. Ebu Talip Allah ve Resulüne "düşman" değildi. Tersine dosttu ve yardım ediyordu. Mücadele 22 devreden çıktı. Gelelim Tevbe 23'e:

Ebu Talip imana karşılık küfürden hoşlanıyor değildi. İmandan hoşlanıyor ama bunu gizliyordu. Böylece bu ayet de devreden çıktı.

Bu kadar, verilecek yanıt bu.


Sayın demirefe,hadisleri dinde referans olarak kabul edenler için verdiğiniz cevaplar kabul edilebilir sayalım ama hadisleri dinden saymayanlar için bu şeklide bir cevap vermeleri mümkün değil.
İmza kurallarına uymayan imza eklerseniz hesabınız askıya alınacaktır.
http://www.turkish-m...?act=boardrules

#13 Artropod

Artropod

    Genç Üye

  • Φ Üyeler
  • PipPip
  • 330 İleti

Gönderi Tarihi: 05 Mayıs 2008 - 19:16

Tefsir ilminde bir kural vardir.


Hangi ayet , hangi olay uzerine inmisse , bunu bilerek, varsa, RAVILERI yazilarak , ayet nakledilir.



İşte olayın özü.

''Sırf Kuran'ı tanırım,ayetlerin inişleri hakkındaki rivayet ve ilgili hadisleri istediğim zaman elimin tersiyle iterim.'' denirse Kuran'daki birçok ayetin aslında ne anlama geldiğini kimse kolay kolay çözemez.

Açalım tefsirleri,parantezlerin üzerini kapayarak okuyalım bakalım,ortaya ne anlamsız şeyler çıkıyor.Dilbilgisi yok,cümle dizilişi bozuk.Zamirler birbirine karışmış.Araplar da bunu çok iyi bilir de çaktırmazlar haliyle.

Müslüman kardeşlerim,bir de parantezleri okumadan anlamaya çalışın Kuran'ı.Ama önce kendinize karşı samimi olun.Bu parantezler rivayetlerden ve hadislerden türetilmiştir.

Belki bu konuda Sayın ftoyd'u ayrı tutabiliriz.Çünkü o okuduğu ayetten birşey anlamasa dahi hemen kendisini suçlu bulup,''Allah'ım en doğrusunu sen bilirsin,ben anlayamadım,suç benimdir,ancak sen istersen anlarım.'' gibi bir düşünceye sahip.

Saygılar...

Yetenek başkalarının vuramadığı hedefi vurmaktır; dahi ise başkalarının göremediği hedefi vuran keskin nişancıdır.

Schopenhauer


#14 Misafir_Evren._*

Misafir_Evren._*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 04:05

İşte olayın özü.

''Sırf Kuran'ı tanırım,ayetlerin inişleri hakkındaki rivayet ve ilgili hadisleri istediğim zaman elimin tersiyle iterim.'' denirse Kuran'daki birçok ayetin aslında ne anlama geldiğini kimse kolay kolay çözemez.

Açalım tefsirleri,parantezlerin üzerini kapayarak okuyalım bakalım,ortaya ne anlamsız şeyler çıkıyor.Dilbilgisi yok,cümle dizilişi bozuk.Zamirler birbirine karışmış.Araplar da bunu çok iyi bilir de çaktırmazlar haliyle.

Müslüman kardeşlerim,bir de parantezleri okumadan anlamaya çalışın Kuran'ı.Ama önce kendinize karşı samimi olun.Bu parantezler rivayetlerden ve hadislerden türetilmiştir.

Belki bu konuda Sayın ftoyd'u ayrı tutabiliriz.Çünkü o okuduğu ayetten birşey anlamasa dahi hemen kendisini suçlu bulup,''Allah'ım en doğrusunu sen bilirsin,ben anlayamadım,suç benimdir,ancak sen istersen anlarım.'' gibi bir düşünceye sahip.

Saygılar...

Mufessirler bile en dogrusunu Allah bilir der.
En dogrusunu en iyi bilen Allah yine kuranda, ahirette bu kitabtan, yani kurandan sorgulanacaksiniz derken,
kurani yeterli bulmayip bunun yaninda baska kitablara calisanlar, sinifi gececek not alamazlar.
Ornek, sen tarih dersinden imtihan olunacaksan tarih dersine calisman gerekir, tarih dersi yerine cografya dersine calisirsan, tarih dersinden basarili not alamazsin.
Allahta kuranda ben sizi bu kitabtan hesaba cekecegim, sakin bu kitabi terketmeyin diyor,
Peygamber, bile bu kitaba yani kurana uyun derken, ahirette kavminin kurani terkettigini sikayet edecekken, Furkan suresi, 30. ayet.
Bize ne oluyorda kuranin yani sira baska kitablara yonelecegiz.?
saygilar.
Evren.

#15 Misafir_PthyGorass_*

Misafir_PthyGorass_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 07:46

Sn Evren den Alıntıdır.

Mufessirler bile en dogrusunu Allah bilir der.


Buna topu taca atmak derler.

O zaman Allah Sadece kendisinin bilecegi biseyi INSANLARA neden yolluyor. Ilim adamlari !!!! dahi aciklayamiyor ya.

Madem bilmenizi istemiyor , neden yolluyor.

Sn Evren.

INSAN INANMAYA SARTLANMISSA. INANIR.

Aciklanamayan yerde. Havada bulut var. Deyin.

Kisi sartlandi ise.

Ayeti de Allahin gonderdigine inanir.
Muhammedin de peygamber olduguna inanir.
O olmasaydi Alemlerin yaratilmayacagina da inanir.

Havada bulut var ya.


-----------------------------------------------------------------------

Bir tartismada en basarili sonuc şu şekilde alınır.

----------------------------------------------------------------------

1- Siz fikirlerinizi dayanakları ile savunursunuz.
2- Karşınızdaki de aynı şekilde savunur.

3- Bir süre KARŞINIZDAKİ İNSAN gibi düşünürsünüz. Onu Anlamaya çalışırsınız. Onun SAV larını siz SAVUNUYORMUŞ gibi düşünürsünüz.

4- Hayali olarak sizin bedeninizden çıkar. O kişi ile sizin tartışmanızı üçüncü bir kişinin BAKIŞ AÇISI ile izlersiniz.
5- Sonra bu oturumu izleyen SİZ olarak karar verirsiniz. Tartışmada taraf olan ilk kişi olarak değil.

----------------------------------------------------------------------

Yazılarımdan az cok anlamışsınızdır. Taa İman dan başlayarak, kuran , fıkıh , kelam , tefsir , siyer-ı nebi , sünnet gibi öğretilenleri okudum. İlmini yaptım.

Bilrek konuşuyorum. Karşımdaki insanın bedenine girip onun gibi düşünmeye çalışıyorum. Düşünebilmeye çalışıyorum en azından.

Ben Ateist Degilim.
Önceleri ise müslümandım.
Bir TANRI nın varlığına inanıyorum.

Ama bu Semavi dinlerin TANRISI olan ALLAH olamaz diyorum.

Hoppa arkadaşımız ANLAMAK İSTEYENE YETECEK KADAR bilgi getirdi foruma.

Allaha ve Muhammede inanan insanlar da. Azıcık karşısındaki gibi düşünmeye çalışır , aceba bu arkadaşların dediği doğru olabilir mi diye düşünse.

KÖRÜ KÖRÜNE savunmaya kalkmasa.

Tartışmada bir yere gelinir sanıyorum.

HERKESİN HER İSTEDİĞİNE İNANDIĞI,
İNANCINI BİR BAŞKASINA DAYATMADIĞI,
TOPLUMA ULAŞMAK ÖZLEMİ İLE...

Saygılarımla.

PthyGorass

#16 ftoyd

ftoyd

    Kıdemli Üye

  • Φ Üyeler
  • PipPipPipPip
  • 1.445 İleti

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 11:45

Sn Evren den Alıntıdır.

...
O olmasaydi Alemlerin yaratilmayacagina da inanir. İnanmazHavada bulut var ya.
.
.
.
Bir TANRI nın varlığına inanıyorum.

Haklısınız,siz o kadar çok ilim yapmışsınızki,en sonunda dinden çıkmışsınız.Çokları gibi,ortak özellik..Acaba o dönem araştırırken,ezberlediğiniz hadislerin tehlikeli olabileceği hiç aklınıza gelmiş midir?Dinda hurafe yayılmasındansa şimdi Allaha inanan bir dinsiz olmanız elbet daha güzel..Rabbim yine merhamet etmiş,zaman vermiş..
Şartlanma,haklısınız,bende bu kitap Allahtan olamaz diye şartlanmıştım eskiden..Siz o kadar ilim yaptıktan sonra artık Kuranı kendi özünde anlar mısınız bilmem ...iyiki ben olabildiğince ilimsiz Allah inancında kalmışım....

Allah sadece kendisinin bileceği değil,siz anlayasanız diye basit haliyle Kitabı yollamıştır.Ama basit haliyle bile anlamak için gereken Kutsal destek olmadan çok zor.Ancak Allah bir insanın kalbini İslama açar,diğer Kutsal Kitaplarımızda dahil..Allah dilemedikçe kimse iman edecek değildir,Allah dilerse hepimizi tek bir ümmette yapar.Neyi nasıl dilerse öyle yapar..

#17 ftoyd

ftoyd

    Kıdemli Üye

  • Φ Üyeler
  • PipPipPipPip
  • 1.445 İleti

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 12:27

Alintidir.

.
.
.
Saygilar

PthyGorass.

Ebu Talip üzerine ya da değil,bu ayette ki öğüde etki etmez,o ayet her mümine inmiştir,sevdiklerimizi doğru yola iletmekte hüküm sahibi olan Allahtır,bunu öğüt olarak vermiştir ayet bize.Dost edinmemek demek sevmemek anlamında kullanılmaz,ben ateiste kardeşim derim,ama dindara dinde kardeşim derim,her ki kardeşi aynı anlamda kullanmam,ben Allah a tek dostum derim,çok çok samimi kardeşime dost derim,ama iki dostluğu aynı anlamda kullanmam,iş adabında insanları dost kabul etmeseniz ya da sevmeseniz dahil iyi anlaşmak ve geçinmek zorundasınızdır,yoksa ortamda bozgunculuk yapmaya başlarsınız,ama iyi geçiniyor olmanız dost olduğunuzu ya da birbirinizi sevdiğinizi göstermez... Ayetlerde bi türlü düşünülmeyen nokta dost edinmemek kelimesinin düşmanlık anlamına gelmediğidir.O senin dostun değil,öyleyse o senin düşmanın zihniyeti,bana göre Kuranın bütünlüğünden zaten kopmuştur.. Kısacası insan çok çok sevdiği bir kardeşini dost edinmeyebilir..Ayetlerde de çelişki yoktur..Ahiret hayatını benimseyen ve kazanmaya çalışan her kul,neyi ne oranda seveceğini,neyi ne oranda yaşayacağını Kuran la bütünler,bilir..

#18 Misafir_PthyGorass_*

Misafir_PthyGorass_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 13:25

- Evlenmisse evlenmis noolmus...
- Yaptiysa yapmis, peygamberdir yapar.
- Bu cumleden bu mana cikirda cikmazda..

Son olarak ...

ayetlerin neresinde şahsın adı geçiyor


Sorusu sorulmustu. Cevap Yukarıda verildi.

Cevaba cevap su sekılde.

- ( Bu Ayetın İndirilmesi - İnzali ) Ebu Talip üzerine ya da değil

Biz zaten onu demedik. Tutarsızlıgın orasını acıklamadıydık henuz.

Sn Hoppa arkadaşımız kuranda yer alan ve KENDİSİ İLE ÇELİŞKİLİ olan 3 det ayet vermişti.

Tevbe 23
Mucadele-22
Kasas-56

Hepsi bu idi.

Konun ÖZÜ. Kuranın birbiri ile çelişen ayetleri idi ki.

Siz sanırım yanlış anladınız. Ve birden konuyu RED ETTİĞİNİZ hadislere getirdiniz. Peygamberin sünnetlerine getidiniz.

Sanırım forumdaşlara. Küçücük bir ÖZÜR borçlusunuz.

Saygılarımla.

PthyGorass

#19 Dayı

Dayı

    Kıdemli Üye

  • Φ Üyeler
  • PipPipPipPip
  • 1.580 İleti

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 13:35

Mufessirler bile en dogrusunu Allah bilir der.
En dogrusunu en iyi bilen Allah yine kuranda, ahirette bu kitabtan, yani kurandan sorgulanacaksiniz derken,
kurani yeterli bulmayip bunun yaninda baska kitablara calisanlar, sinifi gececek not alamazlar.
Ornek, sen tarih dersinden imtihan olunacaksan tarih dersine calisman gerekir, tarih dersi yerine cografya dersine calisirsan, tarih dersinden basarili not alamazsin.
Allahta kuranda ben sizi bu kitabtan hesaba cekecegim, sakin bu kitabi terketmeyin diyor,
Peygamber, bile bu kitaba yani kurana uyun derken, ahirette kavminin kurani terkettigini sikayet edecekken, Furkan suresi, 30. ayet.
Bize ne oluyorda kuranin yani sira baska kitablara yonelecegiz.?
saygilar.
Evren.



..kendi ellerinizle yazdığınız kitabınızı okuyun bu gün..böyle bir ayet var sanıyorum..bu nasıl bir kitab Evren abi..ne zaman yazdık..yada yazacağız.. :)

Sevginiz Sermayeniz Olsun..

#20 xprensesx

xprensesx

    Genç Üye

  • Φ Yeni Üyeler
  • PipPip
  • 442 İleti

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 15:31

hoppadan alıntı;

Bu ayetlerde en yakın akrabalarınız bile olsa eğer inanmıyorlarsa dost edinmeyin diyormu,diyor.

Bende o zaman diyorumki muhammed neden inanmayan birini (kim olduüu hiç önemli değil) dost ediniyor,ve seviyor diyorum. İşte ayet


Kasas 56 (Resulüm!) Sen sevdiğini hidayete erdiremezsin; bilakis, Allah dilediğine hidayet verir ve hidayete girecek olanları en iyi O bilir.

Bu kişi hideyette olmadığına göre demekki inanmıyor,ama muhammed inanmamasına rağmen onu seviyor.Bu apaçık bir çelişki.Yada muhammed allahın emirlerine karşı gelen biri.


sevmek ayrı dost olmak ayrı..
ayrıca biz sizinle burda akonuşuyorsak;
islamı anlatıyorsak;
sizi seviyoruz da anlatıyoruz..oturup kuran okunabilir..
ama birini imana getirmek (inşallah) bizim için daha önemli..
hem onun hem bizim kurtuluşumuz için....

saygılar
son bir gece daha çirkin olalım....
aynalara değil birbirimize bakalım
bir hayattı tutunamadık..
gel ona bir son yazalım.............


ZaKKuM

#21 Misafir_PthyGorass_*

Misafir_PthyGorass_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 15:39

Sustuk.

Cahilliğimizden değildi.

Anlaşılır Sandık.

erdemimizdendi.

Anladık ki.

AÇIK AÇIK YAZMALI.


Muhammed amcasına torpil geçmek istedi.

YAPAMADI.

Cenneti bedava vermek istedi. Adam gururuna yediremedi.

İSTEMEDİ.

Sizinki ayet indirdi.


Her zor durumda kaldığında yaptığı gibi.

İNANIN

***** . Ayet indi


AYET İNİYOR.


Aşağıda alti üsti bir KAİFR ÖLÜYOR.


ebu talip


Kur an

bu senin neyine


Allah bu senin neyine

de
AYET İNDİRİYON

demezler mi

PthyGorass

#22 xprensesx

xprensesx

    Genç Üye

  • Φ Yeni Üyeler
  • PipPip
  • 442 İleti

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 16:02

hz muhammed (haşa) torpil geçmek istedi ha?

:D

şu an gülüyorum ama içim kan ağlıyor....
nasıl böyle bir cümle kurulur,
aklım almıyor...
yarabbi bunlar beni mahvediyor...
dillerine söz geçmiyor....
yapılacağı sen bilirsin..
sen herşeye kadirsin..

saygılar...
son bir gece daha çirkin olalım....
aynalara değil birbirimize bakalım
bir hayattı tutunamadık..
gel ona bir son yazalım.............


ZaKKuM

#23 ftoyd

ftoyd

    Kıdemli Üye

  • Φ Üyeler
  • PipPipPipPip
  • 1.445 İleti

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 16:03

Sustuk.

Cahilliğimizden değildi.
.
.
.
demezler mi

PthyGorass

Hala ısrarla dost edinmek kelimesi ile sevgi,bir insanı sevme olgusunu karıştırıyorsunuz.Birini sevmek onun dostu olduğunuz anlamına gelmez..hala bize çelişki diyorsunuz,ortada bir damla çelişki yok..Allah,indirdiği hiçbir ayeti boşa indirmez,hem de hiçbir sözünü..Kişiye göre ayet inmez,o olaydan asırlarca yıl sonra okuyan imanlı kişi için bile öğüt vardır ayetlerde,her geçen asır okuyan her mümin gibi..Şimdi de o ayetler bize sesleniyor,kız kardeşimi çok seviyorum ama dinde onu dost edinmiyorum.Beni kınaması da umrumda değil,ne sevgim azalır,ne de bu kafada devam ederse dinde dostum olur..Muhammed de dinsiz de olsa,puta da tapsa akrabasını sever,ama onu dost edinemez,elinden bişey de gelmez Allah dilemedikçe..

#24 ftoyd

ftoyd

    Kıdemli Üye

  • Φ Üyeler
  • PipPipPipPip
  • 1.445 İleti

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 16:09

- ( Bu Ayetın İndirilmesi - İnzali ) Ebu Talip üzerine ya da değil

Biz zaten onu demedik. Tutarsızlıgın orasını acıklamadıydık henuz.

Sn Hoppa arkadaşımız kuranda yer alan ve KENDİSİ İLE ÇELİŞKİLİ olan 3 det ayet vermişti.

Tevbe 23
Mucadele-22
Kasas-56

Hepsi bu idi.

Konun ÖZÜ. Kuranın birbiri ile çelişen ayetleri idi ki.
Saygılarımla.

PthyGorass

Ayetlerde çelişki yok ki,bu üç ayetin çelişki neresinde,çelişki çıkardığınız anlamlarda,oynadığınız kelimelerde,oynamasanız,öyle algılamayacaksınız..

Mücâdele(*) Sûresi 22 - Allah’a ve ahiret gününe iman eden hiçbir topluluğun, babaları, oğulları, kardeşleri yahut kendi soy-sopları olsalar bile, Allah’a ve peygamberine düşman olan kimselere sevgi beslediğini göremezsin. İşte Allah onların kalplerine imanı yazmış ve onları kendi katından bir ruh ile desteklemiştir. Onları, içlerinden ırmaklar akan ve içlerinde ebedi kalacakları cennetlere sokacaktır. Allah onlardan razı olmuş, onlar da Allah’tan razı olmuşlardır. İşte onlar, Allah’ın tarafında olanlardır. İyi bilin ki, Allah’ın tarafında olanlar kurtuluşa erenlerin ta kendileridir.
Ayetlere yüz çevirmek ve inanmamak ile,düşman olmak terimleri de size bişey ifade etmez,yani şimdi bu da harmanlı olmalı değil mi? Hemen aynı kefe..Keşke din o kadar inceliksiz olsaydı..

#25 Misafir_Evren._*

Misafir_Evren._*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 06 Mayıs 2008 - 19:02


..kendi ellerinizle yazdığınız kitabınızı okuyun bu gün..böyle bir ayet var sanıyorum..bu nasıl bir kitab Evren abi..ne zaman yazdık..yada yazacağız.. :)


Dayi, Ali imran suresinden ayetler.
64. De ki: Ey Ehlikitap! Sizin ve bizim aramızda aynı olan şu söze gelin: “Allah’tan başkasına kulluk etmeyelim, O’na hiçbir şeyi ortak koşmayalım, Allah’ı bırakıp da birbirimizi rabler edinmeyelim.” Eğer yüz çevirirlerse şöyle söyle: “Tanık olun, biz müslümanlarız / Allah’a teslim olanlarız.”

65. Ey Ehlikitap! İbrahim hakkında neden çekişiyorsunuz? Tevrat da İncil de ondan sonra indirildi. Hala aklınızı işletmeyecek misiniz?

66. İşte siz böyle insanlarsınız! Hakkında biraz bilginiz olan şeyde çekişmeye girdiniz. Peki, hakkında hiçbir bilginiz olmayan şeyde neden tartışmaya giriyorsunuz? Allah bilir ama siz bilmezsiniz.

67. İbrahim ne bir Yahudi’ydi ne de bir Hıristiyan. O, sadece hanif bir müslümandı. O, müşriklerden değildi.

68. Şu bir gerçek ki, insanların İbrahim’e gönülce en yakın olanları, elbette ona uyanlar, bu peygamber, bir de iman sahipleridir. Allah, müminlerin Veli’sidir.

69. Kitap ehlinden bir zümre, sizi bir saptırabilseler diye arzu ettiler. Oysa ki onlar, kendilerinden başkasını saptıramazlar. Ama bunu fark etmiyorlar.

70. Ey Ehlikitap! Gerçeğe tanık olup durduğunuz halde, Allah’ın ayetlerini neden inkar ediyorsunuz?

71. Ey Ehlikitap! Neden hakkı batılla kirletiyorsunuz ve bilip durduğunuz halde gerçeği gizliyorsunuz?

72. Ehlikitap’tan bir zümre şöyle dedi: “Şu iman edenlere indirilene günün başlangıcında inanın, günün sonunda karşı çıkın. Belki onları döndürebilirsiniz;

73. Dininize uyandan başkasına inanmayın.” Söyle onlara: “Hidayet, Allah’ın kılavuzlamasıdır. Size verilenin benzeri bir başkasına veriliyor yahut Rabbinizin katında tartışarak size üstün gelecekler diye mi bütün bunlar?” De ki: “Lütuf Allah’ın elindedir; onu dilediğine verir. Allah Vasi’dir, varlığı sürekli genişletir; Alim’dir, herşeyi en iyi şekilde bilir.”

74. Rahmetini dilediğine özgüler. Allah, büyük lütfun sahibidir.

75. Ehlikitap’tan öylesi vardır ki, eğer ona yüklerle emanet teslim etsen onu sana iade eder. Onlardan öylesi de vardır ki, ona bir dinar emanet etsen, tepesine çökmedikçe onu sana geri vermez. Bunun sebebi şudur: Onlar: “Ümmilerin, bizim aleyhimize yol bulmaları mümkün değildir.” demişlerdir. Onlar, bilip durdukları halde, Allah hakkında yalan söylerler.

76. İş öyle değil! Kim ahdine vefa eder, takvaya sarılırsa hiç kuşkusuz, Allah takvaya sarılanları sever.

77. Allah’a verdikleri sözü ve yeminlerini basit bir bedel karşılığı satanlar var ya, işte onlar için ahirette hiçbir nasip yoktur. Allah onlarla konuşmayacaktır, kıyamet günü onlara bakmayacaktır, onları temizleyip arıtmayacaktır. Onlar için korkunç bir azap vardır.

78. Onlardan bir zümre vardır, aslında Kitap’tan olmayan birşeyi siz Kitap’tan sanasınız diye, dillerini Kitap’la eğip bükerler. O, Allah katından olmadığı halde, “bu Allah katındandır” derler. Bilip durdukları halde, Allah hakkında yalan söylerler.

79. Hiçbir insana yakışmaz ki, Allah kendisine kitap, hüküm-hikmet ve peygamberlik versin de sonra o, insanlara “Allah’ı bırakıp bana kullar olun” desin. O ancak şöyle der: “Okuyup araştırdığınız şeylere, öğrettiğiniz şu Kitap’a dayanarak benliklerini Rabb’e adamış kullar olun.”



Simdi yukardaki ayetleri
okuduktan sonra senin sordugun soruya gelelim Dayi,kardes diyelim artkit,cunku Evren agbi oldugumuza gore, bende sana kardesim demem gerekiyor,
Dinda kardesligimizin artmasi dua ve temennisi ile,
sordugun soruya yanit vereyim insallah.

..kendi ellerinizle yazdığınız kitabınızı okuyun bu gün..böyle bir ayet var sanıyorum..bu nasıl bir kitab Evren abi..ne zaman yazdık..yada yazacağız.. :)


Her an yazilmakta dayi kardes.yukarda ali imran suresinden ayetleri tam anlasilmasi icin birbutun halinde alintiladim ayni surenin 78. ayetini dikkatle okuyun, kitabtan olmadigi halde kitabtan sanilmasi icin kendi elleriyle yazip bu Allahtandir diyorlar,
Allahta ahirette kendi elleriyle yazip veya yasantiya,doktukleriyle, Allahin kendisinin bizzat gonderdigi kitabi, karsilastiracak, kendisinden olmayan, fakat onlarin Kitaba yazarak bu Allahtandir dedikleri sozleri, suratlarina carpacak.
iste yasantiya dokulen o kitabtakileri okuyacaklar. yani kitaba ekledikleri sozleri.
Diyelimki bir kisi kuranla tanismadi, hicte haberi olmadi,
ama yasantisi kurandaki gibi bir yasanti,
Bu insana oku kitabini dendigi zaman, yasantiya doktukleri Allahin gonderdikleri ile uyum icerisinde oldugundan dolayi, o kitabini sag taraftan alacak.
Kitabtan haberi oldugu halde, kitabin hilafina yasantisini yasamsal lastiranda,
kitabini sol taraftan alacak,
bu soylediklerimi teit etmesi acisindan isra suresi,13, ve 14. ayetlere bakarsak,
ne demek istedigimiz daha iyi anlasilacaktir insallah.
[017.013] [DI] Her insanın boynuna işlediklerini dolarız ve kıyamet günü açılmış bulacağı Kitap'ı önüne çıkarırız.
[017.014] [DI] «Kitabını oku, bugün, hesap görücü olarak sen kendine yetersin.»

simdi tum bunlardan sonra biz diye bilirmiyiz ki,
Allahim sen kitab gonderdin.
ama bu benim icin yeterli olmadigindan,ben o gonderdigin kitabin yanina ekstradan kitablarda okudum, dememesi icin, Allah baska kitablar okumaniza gerek yok, ben sizi bu kitabtan sorgulayacagim diyor.
Ve bu sozunu haberi olmayan insanlara ulastirmamizi bizlerden istiyor.
Tipki peygamberlerden istedigi gibi.
Bizlerin gorevi, Allahin vahyinini ulasmamis insanlara, ulastirmak olmali,
peygamberlerinde yaptigi bundan baska bir sey degildi.
Peygamberler, dahi,
Allahin vahyine kendilerinden, her hangi bir soz katmaya yetkili ve etkili degilken.
Iste Ali imran suresindeki ornekte gordugumuz gibi.
baazi insanlar,
din uzerinden insanlari kullanma adina,
Allahtan olmadigi halde,
Bu Allahtandir diye bilmektedirler,bunun onune gecmenin tek yolu,
Allahin gonderdigi, vahiy bilinciyle bilinlenmektirki,
Din uzerinden insanlarikullananlari desifre ede bilelim.
Saygilarimla.
Sayin dayi,kardesim.
Evren.