İçeriğe atla


Köprüler


Bu başlığa 22 cevap verilmiş

#1 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 03 Kasım 2007 - 01:59

Dünyanın En Uzun Köprüleri

( Uzunluk, köprünün birle
şti iki nokta arasındaki toplam mesafe )



Gönderilen Fotoğraf Pontchartrain Gölü No 2


Yeri: Metairie - Lewisburg, Louisana, ABD

Türü: öngerilimi beton

Bittiği
l: 1969

Uzunlu
ğ
u: 38.422 m



Pontchartrain Gölü No 1


Yeri: Metairie-Lewisburg, Louisiana, ABD

Türü: öngerilimli beton

Bitti
ği l: 1956

Uzunlu
ğ
u: 38.352 m



Chesapeake Körfezi


Yeri: Virginia, ABD.

Türü:
çelik sehpalı

Bittiği Yı
l: 1964

Uzunlu
ğ
u: 28.324 m



Kral Fahd


Yeri: Bahreyn - Suudi Arabistan

Türü: öngerilimli beton

Bitti
ği Yıl: 1986

Uzunlu
ğ
u: 24.950 m

Sunshine Skyway



Yeri: Tampa Koyu, Florida, ABD



Türü: çelik ve beton konsol



Bittigi Yıl: 1987




Uzunluğu: 24.500 m



Başkan Costa e Silva



Yeri: Rio de Janeriro- Niteroi, Brezilya



Türü: tablalı celik kutu



Bittiği Yıl 1974



Uzunluğu: 13.900 m





Gönderilen Fotoğraf Pinang



Yeri: Pinang Adasi-Perai, Malezya

Türü celik askili beton kutu

Bitti[/size]ği l 1985

Uzunlu
ğu: 13.800 m



Chesapeake Körfezi / 1

Yeri: Virginia, ABD

Türü:
çelik, sehpalı

Bittiği l: 1952

Uzunlu
ğu: 12.900 m



Chesapeake Körfezi / 2


Yeri: Virginia, ABD

Türü: celik, sehpal
ı

Bittiği l: 1972

Uzunlu
ğu: 12.900 m



Seto


Yeri: Kocima, Hon
şu-Sakaide, Şikoku, Japonya

Türü:
çelik askılı ve paayandalı köprüler

Bitti
ği l: 1988

Uzunlu
ğu: 12.230 m



San Mateo-Hayward


Yeri: San Francisco Körfezi, California, ABD

Türü: beton
sehpalı

Bittiği l: 1967

Uzunlu
ğu: 11.270 m



Yedi Mil


Yeri: Knight' s Key-Pacet Key, Florida, ABD

Türü: ( bu bilgiler bulunamam
ısdır )

Bitti
ği l: 1912

Uzunlu
ğu: 11.270 m



Huang Irma
ğı

Yeri: Henan
-Shandong, CHC

Türü: ( bu bilgiler bulunamam
ışdır )

Bitti
ği l: 1986

Uzunlu
ğu: 10.340 m
.
.
.




#2 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 03 Kasım 2007 - 02:20

Zarate-Brazo Largo

Yeri: Parana Irmagi, Arajantin

Türü: tablal
ı celik kutu

Bittigi
l: 1976

Uzunlu
ğu: 10.000 m




Gönderilen Fotoğraf Tappan Zee




Yeri: Hudson Irmagi, New York, ABD


Türü:
çelik konsol

Bitti
ği l: 1956

Uzunlu
ğu: 9.700 m



Dünyanın En Geniş Acıklıklı Köprüleri

( Ac
ıklık: Köprünün birbirini izleyen iki ayağı arasındaki mesafe )



Celik Asma Köprüler


Aka
şi Boğazı

Yeri: Kobe, Honsu - Avaci Adası

Bittiği Yıl: 1998

A
çıklığı: 1.990 m



Humber


Yeri: Humberside, Hull, Ingiltere

Bitti
ği Yıl: 1981

A
çıklığı: 1.410 m



Verrazan Narrows


Yeri: New York kenti, ABD

Bitti
ği Yıl: 1964

A
çıklığı: 1.298 m



Golden Gate


Yeri: San Francisco, ABD

Bitti
ği Yıl: 1937

Ac
ıklığı: 1.280 m



Mackinac


Yeri: Mackinac Bo
ğazı, Michigan, ABD

Bitti
ği Yıl: 1957

A
çıklığı: 1.158 m



Minami Bisan
-Seto

Yeri: Sakaide, Sikoku, Japonya

Bitti
ği Yıl: 1988

A
çıklığı: 1.100 m




Gönderilen Fotoğraf Fatih Sultan Mehmet


Yeri: Istanbul, Türkiye

Bitti
ği Yıl: 1988

A
çıklığı: 1.090 m



Bo
ğaziçi

Yeri: Bo
ğaz ici

Bittigi Yil: 1973

A
çıklığı: 1.074 m



George Washington


Yeri: New York kenti, ABD

Bitti
ği Yıl: 1931

A
çıklığı: 1.067 m



25 Nisan ( Salazar )


Yeri: Lizbon, P
ortekiz

Bitti
ği Yıl: 1966

A
çıklığı: 1.013 m



Forth


Yeri: Queensterr, Iskocya

Bitti
ğı Yıl: 1964

Ac
ıklığı: 1.006 m


Severn

Yeri: Beachley, Gloucestershire, Ingiltere

Bitti
ği Yıl: 1966

A
çıklığı: 988 m
.
.
.



#3 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 03 Kasım 2007 - 02:43

Konsol Köprüler

Quebec

Yeri: Quebec, Kanada

Bitti
ği Yil: 1917

A
çıklıgı: 549



Forth


Yeri: Queensferry, Iskocya

Bitti
ği Yıl: 1890

A
çıklıgı: 2 göz, 2 x 521 m




Nako


Yeri: Osaka
-Amagasaki, Japonya

Bitti
ği Yıl: 1974

A
çıklığı: 510 m



Komodor Jöhn


Yeri: Portland, Oregon, ABD

Bitti
ği Yıl: 1974

Ac
ıklığı: 501 m



Celik Kemer Köprüler


New Irma
ğı Boğazı

Yeri: Fayette ili, Bat
ı Virginia, ABD

Bitti
ği Yıl: 1977

A
çıklığı: 518 m



Bayonne ( Kill Van Kull )


Yeri: Bayonne, New Jersey, New York, ABD

Bitti
ği Yıl: 1931

A
çıklığı: 504 m



Sidney liman
ı

Yeri: Sidney, Avustralya

Bitti
ği Yıl: 1932

A
çıklıği: 503 m



Fremont


Yeri: Portland, Oregon, ABD

Bitti
ği Yıl: 1973

A
çıklığı: 383 m



Çelik Kablo Gergili Köprüler

Alex Fraser

Yeri: Annacis Adasi-Delta, Vancouver, Kanada

Bitti
ği Yıl: 1986

A
çıklığı: 465 m



Yokohama


Yeri: Kalküta, Hindistan

Bitti
ği Yıl: 1985

Ac
ıklığı: 460 m



Hugli Irma
ğı

Yeri: Kalküta, Hindistan

Bitti
ği Yıl: 1987

A
çıklığı: 457 m



Dao Khanong


Yeri: Chao Phraya Irmagi, Tayland

Bitti
ği Yıl: 1987

A
çıklığı: 450 m




Betonarme Kemer Köprüler


Krk I

Yeri: Zagreb yakinlari, Hirvatistan

Bitti
ği Yıl: 1980

Ac
ıklığı: 390 m



Gladesville


Yeri: Sidney, Avustralya

Bitti
ği Yıl: 1964

Ac
ıklığı: 305 m



Amizade


Yeri: Porto, Portekiz

Bitti
ği Yıl: 1963

A
çıklığı: 207 m



Ç
elik Makaslı Köprüler

Astoria

Yeri: Columbia Irmagi, Oregon, ABD

Bitti
ği Yıl: 1966

Ac
ıklığı: 376 m



Francis Scott Key


Yeri: Baltimore, ABD

Bitti
ği Yıl: 1977

Ac
ıklığı: 366 m



Osima


Yeri: Yanai kenti - Osima, Japonya

Bitti
ği Yıl: 1976

ıklıgı: 325 m


Kuronseto

Yeri: Akune kenti - Nagasima, Japonya

Bitti
ği Yıl 1974

A
çıklığı: 300 m
.
.
.



#4 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 03 Kasım 2007 - 03:01

Öngerilimi Beton Köprüler



Carios Fernadez Casado


Yeri: Barrios de Luna, Ispanya

Bitti
ği Yıl: 1983

A
çıklığı: 440 m



Sunshine Skyway


Yeri: Tampa Koyu, Florida, ABD

Bitti
ği Yıl: 1987

A
çıklığı: 367 m



Parana


Yeri: Parana Irmagi, Posadas, Arjantin - Encarnacion, Paraguay

Bitti
ği Yıl: 1987

Ac
ıklığı: 330 m



Brotonne

Yeri: Sen Irmagı, Rouen yakınları, Fransa

Bitti
ği Yıl: 1977

Ac
ıklığı: 320 m



Pasco - Kenewick


Yeri: Columbia Irma
ğı, Washington, ABD

Bitti
ği Yıl: 1987

Ac
ıklığı: 299 m



Kuf Irma
ğı El -Beyda, Libya

Yeri: El - Beyda, Libya

Bittigi Y
ıl: 1971

Ac
ıklıgı: 282 m



Tiel


Yeri: Waal Irmagi, Hollanda

Bitti
ği Yıl: 1974

A
çıklığı: 267 m



Tablalı Celik Kutu Köprüler



Ba
şkan Costa e Silva

Yeri: Rio de Janeiro - Niteroi, Brezilya

Bitti
ği Yıl 1974

Ac
ıklığı: 300 m



Sava I


Yeri Belgrad, Yugoslavya

Bitti
ği Yıl: 1956

A
çıklığı: 261 m



Zoo


Yeri: Köln, Almanya

Bitti
ği Yıl: 1966

Ac
ıkıği: 259 m



Sava II


Yeri: Belgrad, Yugoslavya

Bitti
ği Yıl: 1970

A
çıklığı: 250 m


.
.
.



#5 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 03 Kasım 2007 - 03:32

Öngerilimli Beton Konsol Köprüler



Brisbane


Yeri: Queensland, Avustralya

Bitti
ği Yıl: 1987

A
çıkligı: 265 m



Koror - Babelthuap


Yeri: Pasifik Adalar
ı

Bittiği Yıl: 1977

A
çıklığı: 241 m



Hamana


Yeri: Sizuoka, Japonya

Bittigi Y
ıl: 1976

Ac
ıklığı: 240 m



Hirosima


Yeri: Yamaguci, Japonya

Bitti
ği Yıl: 1975

A
çıkliğı: 236 m

Kalkar Köprüler



Arthur Kill


Yeri: Elizabeth, New Jersey, ABD

Bitti
ği Yıl: 1959

A
çıklığı: 170 m



Cod Burnu Kanal
ı

Yeri: Cod Burnu, Massachusetts,ABD

Bitti
ği Yıl: 1935

A
çıklığı: 166 m



Delair


Yeri: Delair, New Jersey, ABD

Bitti
ği Yil: 1960

A
çıklığı: 165 m



Elbe


Yeri: Hamburg, Almanya

Bitti
ği Yıl: 1973

A
çıklığı: 106 m



Döner Köprüler


El -Firdan

Yeri: Süveys Kanal
ı, Mısır

Bitti
ği Yıl: 1965

A
çıklığı: 168 m



Mississippi


Yeri: Fort Madison, lowa, ABD

Bitti
ği Yıl: 1927

A
çıklığı: 160 m



Willamette


Yeri: Portland, Oregon ABD

Bitti
ği Yıl: 1908

A
çıklığı: 159 m

Missouri

Yeri: East Omaha Nebraska ABD

Bitti
ği Yıl: 1893

A
çıklıği: 158 m



Basarnal
ı Köprüler



South Capitol Sokag
ı

Yeri: Washington, D.C, ABD

Bitti
ği Yıl: 1949

Ac
ıklığı: 118 m



Sault Sainte Marie


Yeri: Michigan - Ontario, ABD / Kanada

Bitti
ği Yıl: 1941

Ac
ıklığı: 102 m



Erie Caddesi


Yeri: Lorrain, Ohio, ABD

Bitti
ği Yıl: 1940

A
çıklığı: 101 m



Tennessee


Yeri: Chattanooga, Tennessee,
ABD

Bitti
ği Yıl: 1917

A
çıkliğı: 94 m


Kaynak: AnaBritannica Ansiklopedisinden



Bridges of The World - Puentes del Mundo - Ponts Monde





#6 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 07 Kasım 2007 - 03:45

Edirne'de en eskisi 1420 yılında yapılan Tunca Nehri üzerinde ki Gazimihal Köprüsüdür.

Gazimihal Köprüsü, Gönderilen Fotoğraf 6 kemerli köprü, Tunca Nehri üzerinde inşa edilen ilk köprü


olma özelliğini de taşıyor.




~~~

Tunca Köprüsü 1608-1613 yılları arasında inşa edilmiştir. Mimarı, Sultan Ahmet Camisi'ni de inşa eden Mehmet Ağa'dır ve

o yıllarda Edirne'de yaşayan Mimar Hacı Şaban'ın da yapımına önemli katkılarda bulunduğu söylenir. Edirne'nin güzel

köprülerindendir.



Asıl adı Defterdar Ekmekçizade Ahmet Paşa köprüsüdür. Halk arasında Tunca Köprüsü olarak anılır. Yapımında "Nehri

altın ve gümüşle doldurmacasına para harcandığı" söylenir. Mimari yorumcular on gözü olan köprü için "Eşi Bulunmaz"

nitelemesini yaparlar.



Üzerindeki parke granit taşlar Sultan Reşat'ın Edirne'yi ziyareti sırasında konulmuş orjinal taşlardır.


Kaynak: Edirne Tarihi.

~~~




Tunca Köprüsü, Gönderilen Fotoğraf Ekmekçizade Ahmet Paşa tarafindan yaptırılmiş olup,

11 ayak üstüne, 10 kemerli olup, yarısı ve yazıtlı köşkü su taşkınları nedeniyle yıkılmış, betonarme olarak yeniden

yapılmıştır.




Meriç Köprüsü ise 1842 de Abdülmecit tarafından inşasına başlanmış, 1847 de tamamlanmış 263 metre uzunluğunda 7

metre genişliğinde, 13 ayak üstünde 12 sivri kemerli ortasında mermerden yazıtlı köşkü bulunan, muhteşem abidelerdir.


Bu köprünün yakininda Yıldırım ve Sefersah isimli iki kücük köprü daha bulunuyor.



Kent merkezinden Karaağac' a giden yolda bulunan Tunca Köprüsü, Edirne nin en görkemli ve uzun köprüsü olan


Meric Köprüsü, Gönderilen Fotoğraf yöreye ismini veren Uzunköprü, görmeye deger yerler

arasında bulunuyor.


#7 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 20 Nisan 2008 - 21:11

Boğaziçi Köprüsü'nün yapılış hikayesi


Gönderilen Fotoğraf...20 Şubat 1970'de temeli atılan ve Cumhuriyet'in 50.


yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de büyük bir törenle açılan Boğaziçi Köprüsü'nün kare kare yapılış hikayesi...


Gönderilen Fotoğraf...20 Şubat 1970: Beylerbeyi'ndeki temel atma töreni



Gönderilen Fotoğraf...Mart 1970'de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi


ayaklarının kazısı başladı. 4 Ağustos 1971'de Kule montajı yapıldı.


Gönderilen Fotoğraf...Kule Montajı: 17 Ağustos 1971


Gönderilen Fotoğraf...Ortaköy kulesinin inşaatı



Gönderilen Fotoğraf...Mayıs 1971'de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin


montajına ise Temmuz 197'de başlandı. Ocak 1972'de iki çelik kule de yükseldi.

Dikey kulelerinin birbirleriyle yatay olarak bağlanması. Ocak 1972'de kuleler tamamlanınca Ortaköy'den Beylerbeyi'ne

kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel 2 adet kulavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek ilk birleşim

sağlandı.



Gönderilen Fotoğraf...Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi...



#8 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 20 Nisan 2008 - 21:32

Gönderilen Fotoğraf...Beylerbeyi Kulesi


Gönderilen Fotoğraf...21 Şubat 1972'de kılavuz halatlar çekildi...



Gönderilen Fotoğraf...Kuleler...


Gönderilen Fotoğraf....Kulelerden birinin içi...



Gönderilen Fotoğraf...Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı...




Gönderilen Fotoğraf...Montaj devam ediyor...




Gönderilen Fotoğraf...Son tabliye denizden montaja getirilirken... 26 Mart 1973'de son

tabliye de monajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece ilk kez yürüyerek Asya'dan Avrupa'ya

geçildi...



Gönderilen Fotoğraf...26 Mart 1973'de son tabliyenin montajı tamamlanmak üzere...


#9 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 20 Nisan 2008 - 21:54

Gönderilen Fotoğraf...Nisan 1973'de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltın dökümüne başlyandı.


1 Haziran 1973'de asfalt döküm işlemi sona erdi...


Gönderilen Fotoğraf....Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye


uyum sağlaması amacıyla dönen levhalar monte edildi.



Gönderilen Fotoğraf...Şubat 1973'de Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen yaklaşım

viyadüklerinin inşasına başlandı. Mayıs 1973'de bitirildi...


Gönderilen Fotoğraf...Ortaköy yaklaşım viyadüğünün inşaatı...



Gönderilen Fotoğraf...Yaklaşım viyadüğünün inşaası


Gönderilen Fotoğraf...8 Haziran 1973'de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı...



15 Mart 1974'de Çevreyolu'nun önemli geçişlerinden olan Haliç


Köprüsü'nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974'de de Haliç Köprüsü açıldı.



Gönderilen Fotoğraf...İnşaatın son aşamaları...


#10 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 20 Nisan 2008 - 22:12

Gönderilen Fotoğraf...30 Ekim 1973'de açılış için mobil şeref tribünü araçları


gidiyor...


Gönderilen Fotoğraf...Köprü Cumhuriyetin 50. yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de


törenle açıldı...


Gönderilen Fotoğraf...Açılış sabahı


Gönderilen Fotoğraf...Tören alanında yayaların yürüyüşü başladı: 30 Ekim 1973'de



Gönderilen Fotoğraf...Yoğun yaya geçişi nedeniyle köprü salıncak gibi sallanmaya


başlayınca çökme tehlikesi doğabileceği düşüncesiyle derhal yaya geçişlerine son verildi...



Gönderilen Fotoğraf...İlk 24 saat içinden 28 bin 126 motorlu araç köprüden geçti. Bu


rakam 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu...



Gönderilen Fotoğraf...Köprüden yayalara geçiş, 1 lira geçiş ücreti karşılığında


2 Mayıs 1974'de verildi. Köprünün taşıyıcı ayaklarının her birinde yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu.

Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve günümüze

kadar köprü yaya geçişlerine kapatıldı.



#11 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 07 Mayıs 2008 - 00:20

Dünyanın en büyük deniz üstü köprüsü

Çin’in finans ve ticaret merkezi Şanghay’ı sanayi ve liman şehri Ningbo’ya bağlayan 36 kilometre



uzunluğundaki köprü 11.8 milyar yüene...Gönderilen Fotoğraf



(1.7 milyar ABD Doları) mal oldu. Şinhua haber ajansının bildirdiğine göre, böylece iki şehir arasındaki

ulaşım süresi 4 saatten iki buçuk saate indi.

32 kilometresi deniz üstünde bulunan ve Hangcou körfezini geçen köprünün yapımına Kasım 2003’te başlanmıştı.

Dünyanın dördüncü büyük ekonomisi durumundaki Çin’in ekonomik büyümesinde Yangzte Nehri Deltası’nın büyük payı

bulunuyor.

Şanghay şehriyle Zhejiang ve Jiangsu eyaletlerini kapsayan yaklaşık 100 bin kilometrekarelik bölgede 72.4 milyon kişi

yaşıyor.


#12 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 22 Haziran 2008 - 08:54

Boğaz'a yapılacak 3. köprü


Hem trenli hem arabalı 3. köprü




Boğaz'a yapılacak 3. köprüden araçların yanı sıra hızlı trenlerin de geçmesi düşünülüyor.

İstanbul'a yapılması planlanan 3'üncü köprüden araçların yanı sıra hızlı trenlerin de geçmesi düşünülüyor.

Şimdilik iki seçenek var....


İstanbul'a inşa edilecek 3'üncü köprünün yeri konusunda tartışmalar sürerken, sürpriz bir gelişme yaşandı. Ulaştırma

Bakanlığı, köprü inşa modelinde köklü değişiklik yapan önemli bir karar aldı. Türkiye'de, bundan sonra köprüler, trenlerin

(raylı sistem) geçişine de uygun olarak inşa edilecek. Bu karar doğrultusunda İstanbul Boğazı'na inşa edilmesi gündemde
olan 3'üncü köprü, karayolu taşıtları ile hızlı trenin geçişine elverişli biçimde tasarlanacak.



3'üncü köprü inşasında 2 seçenek üzerinde duruluyor: Köprü 2 katlı olacak; üst kattan arabalar, alt kattan hızlı tren

geçecek.

Ya da, tek katlı olarak yapılacak, 2 yanı arabalara ayrılacak, ortasından hızlı tren seferleri yapılacak.

Ulaştırma Bakanlığı'nın maliyet nedeniyle tek katlı modele yakın durduğu belirtiliyor.

28 Mayıs 2008

~~~




Gönderilen Fotoğraf...3. Köprü Doğayı Mahvedecek



Mimar ve kent bilimci Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp, 3. köprünün İstanbul Boğazı`nın kuzeyine yapılması ve otoyolların yeşil

alan ve suları barındıran bu bölgeden geçirilmesinin, "İstanbul`un sonu olabileceğini" ileri sürdü.

Prof. Dr. Alp yaptığı yazılı açıklamada, İstanbul`un çevresel ve transit trafiğini kent dışına taşıyacak bir "periferik (çevresel)
sürat geçişi yapılması" görüşünü dile getirerek şunları kaydetti:

"Ancak 3. köprünün boğazın kuzeyine yapılması ve bunun uzantıları otoyolların İstanbul`un kuzeyinden geçirilmesi, son

yeşil ve suyumuzu barındıran kuzey bölgesinin yapılaşması, İstanbul`un sonu olabilir.

Nitekim, bu filmi daha önce görmüştük. E-5`in (D-100) kuzeyinden transit sürat yolu olarak geçirilen TEM ve Fatih Sultan

Mehmet (FSM) Köprüsü, kısa sürede tampon tampona gidilen bir şehiriçi caddeye dönüştü. E-5 ile TEM arasında kalan

2.500 hektar yeşil alan birkaç örnek dışında ucube ve kaçak yapılarla doldu. Bundan ders almalıyız."

Meslek odaları ve uzmanların, "kuzeyden geçecek yeni bir otoyol ve boğaz köprüsünün yeşile, oksijen ve su kaynaklarına
ciddi biçimde zarar vereceğine, Şile, Beykoz, Ömerli, Belgrad, Çatalca, Kemerburgaz ormanları için tehdit

oluşturacağına" dikkat çektiklerini anımsatan Ahmet Vefik Alp, "5.000 hektara kadar ormanlık alanın tahrip olacağını

belirtiyorlar. İstanbul`un içme suyu rezervlerinden Terkos gölüne deniz suyunun karışabileceğini ifade ediyorlar" dedi.

Otoyol ve köprünün, güneyde yapılması durumunda bunun çevresel bir transit sürat geçişi olamayacağına, kuzeyden

geçmesi durumunda da doğayı bitireceğini iddia eden Prof. Dr. Alp, şunları ifade etti:


`Bugün için şu gerçeği kaydetmek isterim:

Kuzeyden otoyol ve köprü İstanbul`u bir `ekümenopolis` yapabilir, hem de çölleşmiş bir `ekümenopolis`. Herkesin

anlayacağı dilden söylersek, ekümenopolis `nüfusu 30 milyonlara dayanmış, yaşanması bir ızdırap, bir çile olan,

hormonlanmış, hastalanmış, ölümü bekleyen` kentlere deniyor.

Çocuklarımıza ekümenopolis İstanbul miras bırakmayalım."



#13 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 04 Ekim 2008 - 03:12

Gönderilen Fotoğraf...63 sene evvel bombalanan 324 yıllık Osmanlı yâdigârı Konjic


Köprüsü'nü Türkiye tamir ettirdi

ANKARA -AA- Osmanlı Padişahı Sultan 4. Mehmet'in fermanı ile 1682 yılında inşaa edilen ve 2. Dünya Savaşı sırasında

bombalanarak hasar gören Konjic Köprüsü, Türkiye tarafından restore ettiriliyor.

Başbakanlık Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığından (TİKA) alınan bilgiye göre,

köprü, 3 Mart 1945'de Alman piyadelerinin geri çekilmesi sırasındaki bombardıman sonucu büyük hasar gördü.

Karayolları Genel Müdürlüğünün, TİKA ile imzalanan protokol çerçevesinde kontrolörlük görevini yürüttüğü restorasyon

çalışmalarının, bölgedeki mevsim şartlarının uygun olması durumunda bu ay tamamlanması planlanıyor.

Restorasyon projeleri ve teknik raporu, Karayolları Genel Müdürlüğü Köprüler Dairesi Başkanlığı Tarihi Köprüler Şubesi

Müdürlüğü tarafından hazırlanan 86,2 metre uzunluğunda, 5,35 metre genişliğindeki 6 kemerden oluşan köprünün,

kemerlerinin restorasyon işlemi tamamlandı.

Temel, tempan duvar, selyaran, kitabe köşkü ve üst yapı çalışmaları halen süren köprüde,onarım çalışmaları

tamamlandıktan sonra çevre dü zenlemesi ve aydınlatma çalışmaları yapılacak.

Bugüne kadar yaklaşık 860 bin avro harcanan restorasyon çalışmaları, toplam 1 milyon 475 bin avroya mal olacak.


#14 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 04 Mart 2009 - 02:07

Gönderilen Fotoğraf


Köprüyü kaç dakikada geçti ?

Metrobüs hattı Avcılar'dan Kadıköy'e uzandı. Peki hattın özellikleri neler ?


Metrobüsün üçüncü hattı Avrupa yakasi ile Asya'yı birleştirdi, 11 kilometrelik yolun 24 dakika sürmesi planlanıyor.

Metrobüs Boğaziçi Köprüsü üzerinde normal trafikte seyredecek ve köprüyü 7 dakikada geçecek.

İstanbul'da Avcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattından sonra Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattı da bugün hizmete girdi.

Açılışıını Başbakan Tayyip Erdoğan'ın yaptığı Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattında 7 istasyon bulunuyor ve yeni hatla günde ortalama 300 bin yolcu

taşınması hedefleniyor.

Metrobüs Zincirlikuyu-Söğütlüleşme arasını 24 dakikada alacak.

Metrobüs 11 kilometre olan yeni hatta Boğaziçi Köprüsü geçişinde normal trafik içinde seyredecek ve köprüyü ortalama 7 dakikada geçecek.

Zincirlikuyu - Söğütlüçeşme metrobüs hattı 90 milyon TL'ye mal olurken, hat için 7 alt geçit, 5 köprü, 3 adet viyadük inşa edildi.

20 kilometre metrobüs halatlı bariyer, 20 kilometre çelik bariyer yapıldı.





YENİ METROBÜSLER 230 YOLCU KAPASİTELİ

Yeni hatla birlikte daha önce alınan ve her birinin yapımı 8 ay süren 10 metrobüs aracı da hizmete girecek.

Saatte 60 kilometre hız yapabilen metrobüsler, 230 yolcu kapasiteli olacak.

Çevre dostu metrobüsler 3 otobüse bedel hizmet verecek, personel, işletme ve yakıtta tasarruf sağlayacak.


Akıllı teknoloji desteğiyle çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan "Flight Directory" benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş

sanal yörüngede hareket eden metrobüsün, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklarla kendini sürekli denetleme özelliği bulunuyor.



BİR ARAÇ SAATTE TEK YÖNDE 15 BİN YOLCU TAŞIYACAK


Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip metrobüslerde 4 ayrı güvenlik kamerası bulunuyor.

Araçların tüm tekerlekleri yengeç hareketi gibi yan olarak yanaşma özelliğine sahip.

Bu özellik, araçların duraklara sıfır olarak yanaşmasını ve engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor.



BİR GÜNDE 540 BİN KİŞİ SEYAHAT EDİYOR


Metrobüs, Avcılar - Zincirlikuyu hattında günde ortalama 510 - 540 bin yolcu taşıyor.

Metrobüsün birinci etabı Avcılar - Topkapı hattı Eylül 2007 tarihinde hizmete açıldı.

Güzergah uzunluğu yaklaşık 19 kilometre, istasyon sayısı 14 olan bu hat, yaklaşık 156 milyon TL'ye mal oldu.

Bu maliyet, metrobüs hattı, yan yollar yapılması, D-100 Karayolu'nun düzenlenmesi, ek köprülerin yapılması,

kavşakların düzenlenmesi, yaya üst geçitlerinin yapılması, aydınlatma, peyzaj, altyapı tesislerinin yapılması ve durakların yapılmasını içeriyor.

Metrobüsün ikinci etabı olan Topkapı - Zincirlikuyu arası da 8 Eylül 2008'de hizmete girdi.

10.3 kilometre olan hatta 11 adet istasyon yer alırken, ikinci etap da 120 milyon TL'ye mal oldu.


#15 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 24 Mart 2009 - 04:38




Köprü ve otoyollardan iki yeni köprü parası


Özelleştirmeleri gündemde bulunan boğaziçi ve işletmedeki paralı otoyollardan son 8 yılda

elde edilen toplam gelir 2,8 milyar TL olarak gerçekleşti.


Karayolları Genel Müdürlüğünce yayımlanan 2001-2008 yılları köprü ve otoyol gelir verilerine göre,

söz konusu dönemde elde edilen gelirin 1,8 milyar TL'lik bölümü otoyollardan sağlandı.

Son sekiz yılda boğaziçi köprülerinden geçiş yapan araçlardan ise 1 milyar TL gelir elde edildi.

İstatistiklere göre, söz konusu dönemde köprü ve otoyollardan çift yönlü olarak toplam 2 milyar aracın geçiş yaptığı bildirildi.



-1,5 MİLYAR TL'YE YENİ KÖPRÜ-


Boğaziçine yeni bir köprünün yapımının gündemde olduğu bu günlerde ilgili kuruluşlarca yapılan hesaplamalara göre yeni bir köprünün çevre

ve bağlantı yollarla birlikte yaklaşık 1,5 milyar TL'ye mal olması planlanıyor.


Son yıllarda geçiş kolaylığı sağladığı gerekçesi ile Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) ve Otomatik Geçiş Sistemlerinin (OGS) kullanıldığı köprü

ve otoyollardan ayda yaklaşık 45 milyon TL'lik gelir elde ediliyor.


Geçen yıl toplamında köprü ve otoyollardan yaklaşık 500 milyon TL'lik gelir elde edilmişti.

Köprü ve otoyolların 2009 yılı toplam gelirinin ise 500 milyon TL'yi aşması planlanıyor.


#16 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 18 Haziran 2009 - 03:03

Gönderilen Fotoğraf...63 sene evvel bombalanan 324 yıllık Osmanlı yâdigârı Konjic


Köprüsü'nü Türkiye tamir ettirdi

ANKARA -AA- Osmanlı Padişahı Sultan 4. Mehmet'in fermanı ile 1682 yılında inşaa edilen ve 2. Dünya Savaşı sırasında

bombalanarak hasar gören Konjic Köprüsü, Türkiye tarafından restore ettiriliyor.
.
.
.



Gönderilen Fotoğraf...Mehter Marşı Bosna'da yankılandı



Bosna’da İkinci Dünya Savaşı sırasında yıkılan Konjiç Köprüsü Türkiye tarafından restore ettirildi.


Köprü düzenlenen bir törenle tekrar Neretva'nın iki yakasını bir araya getirdi.

Türkiye'den kalabalık bir heyet açılış için Saray Bosna'da hazır bulundu.

Ellerinde Türk ve Boşnak bayrakları olan binlerce Bosnalı, Türkçe ve Boşnakça şarkılar söylerken

Mehter Takımı’nın konseri büyük ilgi gördü.


Sembolik olarak köprüden geçen mehter takımı Boşnaklar tarafından uzun süre ayakta alkışlandı.

Osmanlı orduların geçiş güzergahında olan köprü, Sultan 4. Mehmet tarafından 1682'de inşa ettirilmişti.

Konjiç Köprüsü İkinci Dünya Savaşı'nda yerle bir olmuştu.


#17 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 30 Haziran 2009 - 17:49

Gönderilen Fotoğraf



3'üncü köprü güzergâhını belirledik"

Yıldırım "6 alternatif vardı. Seçimi yaptık" dedi. Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları yetkilileri

"Beykoz-Tarabya veya Beykoz-Sarıyer olabilir" dedi

Ulaştırma Bakanlığı, 6 milyar dolarlık 'İzmit Körfez Geçişi ve Gebze- İzmir Otoyol' ihalesinin ardından

Türkiye gündemine bomba gibi düşecek yeni mega proje için kolları sıvadı.

Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul'a inşa edilecek üçüncü köprünün merakla beklenen güzergahını belirledi.

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, SABAH'a yaptığı açıklamada, İstanbul'a inşa edilecek köprünün güzergâhıyla

ilgili 6 seçenek üzerinde yapılan çalışmanın tamamlandığını söyledi.



Yıldırım, güzergâhın zamanı geldiğinde açıklanacağını vurgulayarak, "Daha önce 6 alternatif vardı. Seçimi yaptık.

Bu aşamada tek söyleyebileceğim, yeni köprünün Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri'nin daha kuzeyinde

olacağıdır" dedi.


İHALE BU YIL

Üçüncü köprünün "İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyol" projesinde uygulanan yap-işlet-devret (YİD) modeliyle

gerçekleştirileceğini belirten Yıldırım, bundan sonraki tüm ulaştırma projelerinde de YİD modelini uygulayacaklarını

söyledi.

Üçüncü köprü için bu yıl içinde ihaleye çıkabilecekleri mesajını veren Yıldırım, güzergâhı açıklamaktan özenle kaçındı.

Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü üst düzey yönetiminin nabzını tutan SABAH, yeni köprü için öne

çıkan iki güzergâhı şöyle saptadı:


Beykoz-Tarabya: Bu güzergâh, yeni köprü için en uygun nokta olarak kabul ediliyor.

Bu hattın seçilme olasılığı yüzde 90 olarak gösteriliyor.



Beykoz-Sarıyer: Bu güzergah, Beykoz-Tarabya'nın ardından ikinci en güçlü aday güzergâh olarak gösteriliyor.



Hayırlısı olsun diyelim..


#18 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 03 Temmuz 2009 - 00:40

Gönderilen Fotoğraf

En büyük ihale onaylandı...


İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi onaylandı.


Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan İstanbul-İzmir arasını 6.5 saatten 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi

ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi onaylandı.

İhaleyi kazanan konsorsiyumun üyesi Nurol’un Başkanı Çarmıklı, "Proje kriz döneminde ekonomiye katkı sağlayacak.

Herkes kazanacak" dedi...

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi için

22 yıl 4 ay ile en düşük yapım ve işletme süresini veren Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi- Yüksel- Göçay ortak girişim

grubunun teklifini onayladı.

Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan proje ile İstanbul-İzmir arası 6.5 saatten 3.5 saate inecek.

Projenin tanıtımı dün Bakan Yıldırım ve konsorsiyum üyeleri ile birlikte yapıldı.



SIRA 3’ÜNCÜ KÖPRÜDE

Bakan Yıldırım, projenin ihalesini gerçekleştirerek krize karşı ilk testi geçtiklerini, bundan sonra ikinci testin İstanbul’a

yapılacak üçüncü köprü olduğunu söyledi.

Yıldırım, "Dünya’nın ikinci en büyük asma köprüsü bu proje içerisinde yapılacak.

İzmit’e bir gerdanlık olarak geçirilecek" dedi.


Projenin yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapıldığı için devletin kasasından bir kuruş çıkmayacağını ifade eden Yıldırım,

400 milyon liraya kadar olan kamulaştırma bedelinin de yüklenici firmaların karşılayacağını bildirdi.


YİD ÇOK İYİ MODEL



İhaleyi 22 yıl 4 ay olarak verdikleri teklif ile kazanan konsorsiyumun üyesi Nurol Holding’in

Başkanı Nurettin Çarmıklı ise ihalenin kriz döneminde ekonomiye büyük bir katkı sağlayacağını,

bir an önce inşaatını tamamlayıp işletmeye açmayı hedeflediklerini kaydetti.


Çarmıklı, YİD modeli konusunda ilk etapta bazı sıkıntılarla karşılaştıklarını da belirterek, "Yüklenici için de devlet için de

iyi bir model olduğunu düşünüyorum. Kriz döneminde hükümet olarak bir yatırım yapılamıyor.

Dış kredi geliyor. Bu modelde ise hem devlet hem de firmalar kazanıyor.

Maliyet olarak şu an bir şey söyleyemeyiz. Ama 6 milyar dolar olarak hesaplıyoruz" diye konuştu.



35 DOLAR ÜCRET DÜŞEBİLİR


Otoyol geçiş ücretlerinin 35 dolar olarak belirlenmesi yönündeki eleştirilere de cevap veren Yıldırım,

Türkiye’deki otoyol ücretlerinin dünyaya kıyasla düşük olduğunu kaydetti.


Yıldırım, "Her hizmetin bir bedeli var. Ama biz sosyal devlet anlayışı ile vatandaşa alternatif de sunuyoruz.

İzmit Körfezi geçişi köprüsünü kullanmak istemeyenler, feribotla ya da mevcut yolu kullanarak seyahat edebilirler.

Ayrıca buradaki köprü ücreti 35 dolar, tavan ücretidir.

Eğer işletmeci trafik çekmek için bu ücreti daha aşağıya çekebilecektir" dedi.



6 MİLYON DOLAR HARCANARAK 7 YILDA TAMAMLANACAK


İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze’den başlayacak ve Körfez’i köprüyle geçerek

Orhangazi’ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir’den geçerek İzmir’e uzanacak.


870 MİLYON LİRALIK TASARRUF


Proje mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak,

8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek.

Böylece yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak.


"İş
letmenin açıldığı yıl" için belirlenen tavan geçiş ücretleri, "2008 yılı" bazlı hesaplanacak.

Buna göre, otomobiller için İzmit Körfez Geçişi ücreti KDV hariç 35 dolar olarak belirlendi.

Bursa-Balıkesir- İzmir Otoyolu’ndan geçiş ise kilometrede 0,050 dolar olacak.



ASMA KÖPRÜ 3 KM UZUNLUĞUNDA


Proje tamamlandığında, İzmit Körfezi’ne yapılacak 3 kilometre (km) uzunluğundaki asma köprü,

dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak. n Yüksek Planlama Kurulu’nun onayından

sonra başlayacak olan projenin 7 yılda tamamlanması planlanıyor.


#19 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 13 Temmuz 2009 - 01:56

Ünlü isimler 3. köprünün adını koydu

İstanbul'da yapılacak 3. köprünün ihalesi eylülde gerçekleştirilecek. Adının ne olacağı ise tartışılmaya devam

ediyor. Yazarların sanatçıların ve ünlülerin 3. köprüye isim önerileri:

İstanbul'da yapılacak üçüncü köprünün ihalesi eylül ayındagerçekleştirilecek. Ancak yeni köprünün yeri

ve bağlantı yollarının geçeceği güzergâh ile ilgili spekülasyonlar, aylar öncesindenbaşladı

ve her geçen gün artarak devam ediyor.


Bizim konumuz üçüncü köprünün nereye yapılacağı değil, adının ne olacağı. Gerçi "Doğmayan çocuğa don biçilmez"

demiş atalarımız; ancak köprünün yapılacağı kesin. Bu nedenle biz şimdiden adını koyalım istedik.

Yazarlara, tarihçilere, sanatçılara

"Üçüncü köprünün adının ne olmasını istersiniz ?"
diye sorduk ve ilginç cevaplar aldık...




İstanbul'da yapılacak ve Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak üçüncü köprünün ihalesi ekim ayında gerçekleştirilecek.

Ancak yeni köprünün yeri ve bağlantı yollarının geçeceği güzergah ile ilgili spekülasyonlar, aylar öncesinden başladı

ve her geçen gün artarak devam ediyor. Yetkililer ise köprünün yeri ve yol güzergahları ile ilgili ortaya atılan planları,

iddiaları reddediyor. Bizim konumuz üçüncü köprünün nereye yapılacağı değil, adının ne olacağı... Gerçi "Doğmayan

çocuğa don biçilmez" şeklinde bir atasözümüz var; ancak köprünün yapılacağı kesin. Bu nedenle de biz şimdiden adını

koyalım istedik. Ve yazarlara, tarihçilere, sanatçılara "Üçüncü köprünün adının ne olmasını istersiniz?"

seklinde bir soru yönelttik. İlginç cevaplar aldık...



Sizce üçüncü köprünün adı ne olmalı ?



Mimar Sinan köprüsü

Selçuklu köprüsü

Cumhuriyet köprüsü

Avrasya köprüsü

Turgut Özal köprüsü




Mimar Hakan Kıran 3. köprünün yapılmasına razı değil. Bu sebeple çok çocuklu ailelerin, artık bundan sonra olmasın diye

son çocuğuna "Yeter" adını vermesinden mülhem 3. köprüye de bu adın verilmesini öneriyor.



Ahmet Özal, tüm itirazlara rağmen 2. köprüyü yaptıran babasının, Turgut Özal'ın isminin verilmesi gerektiğini düşünüyor.

Özal, halkın da bunu istediğini söylüyor. Hatta İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 'vapurları halka seçtirmesi'

gibi 3. köprünün adının da halka sorularak verilmesi istiyor.

İnternette yaptırılacak ankette Turgut Özal isminin birinci geleceğini iddia ediyor.





Ünlü tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı, üçüncü köprüye karşı; ancak ihtiyaçlar göz önünde bulundurulunca bunun kaçınılmaz

olduğunu söylüyor. Ortaylı, köprüye Mimar Sinan ismini yakıştırıyor.

Aktör Ediz Hun da Ortaylı ile aynı görüşte. İstanbul'a yakışacak bir isim seçilmesi gerektiğini vurguluyor

ve gönlünden Mimar Sinan geçiyor. Hun, bu adı bir vefa göstergesi olarak görüyor.




Boğaza köprü yapma fikri ilk II. Abdülhamit'ten çıkmıştı. Hatta projeleri hazırlatmış fakat yapım aşamasına gelindiğinde

tahttan indirilmişti. II. Abdülhamit'in torunu şehzade Orhan Osmanoğlu 3. köprü için Selçuklu'ya dair bir isim konulmasını

öneriyor.

Bu tür yapılara Cumhuriyeti ve Osmanlı'yı anımsatan isimler verildiğini ama Selçuklu'nun unutulduğunu söylüyor.

Onun gönlünden geçen isim; II. Abdülhamit. Ancak bu önerisinin siyasi anlaşılacağını düşündüğü için söylemekten

imtina ediyor.




Gazeteci Leyla Umar, üçüncü köprü yapılmasına karşı. Yapılırsa da adının Atatürk olmasından yana.

Tarihçi Prof. Dr. Feridun Emecan ise üçüncü köprüye Cumhuriyet adını yakıştırıyor.

Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet'ten sonra Cumhuriyet isminin uygun düşeceğini söylüyor.

Emecan, Atatürk adının yaygın kullanıldığını, zaten Unkapanı köprüsünün resmiyette Atatürk Köprüsü olarak geçtiği,

dolayısıyla Boğaz Köprüsü'ne bu adın verilmesinin uygun olmayacağı görüşünde.





İskender Pala herkesten farklı önerilerde bulunuyor: Kıtabend (kıtaları birbirine



bağlayan), Dersaadet (saadetin kapısı, saadet yolu), Tezhibiye (süs, ziynet), Mihrimah (güneş ve ay).




Yazar Selim İleri'nin ilginç bir isim önerisi var: Abdülhak Şinasi Hisar. "Abdülhak Şinasi Hisar, İstanbul'u en güzel,

en içli kaleme getirendi.

Ama ne yazık ki milyonlarca İstanbullu Abdülhak Şinasi'nin adını bile bilmiyor.

Hiç değilse bir fırsat olur, "Bu da kimmiş ?" diye sorulur.

Yolu Abdülhak Şinasi'yle açmışken, sonra, tabiî, bir umut; onuncu köprüye de belki Selim İleri köprüsü denir." diyor.

AK Parti İstanbul Milletvekili Prof. Dr. Edibe Sözen'in üçüncü köprüye isim önerisi Avrasya oluyor.

CHP'li İstanbul milletvekilleri ise üçüncü köprüye karşı çıktıklarını dolayısıyla bir isim önerisinde bulunmayacaklarını

söylüyor.



Beşir Ayvazoğlu ise her ne isim verilirse verilsin köprüye halk arasında "3. köprü" denileceğini söylüyor.




"Yeter" adını vermesinden mülhem 3. köprüye de bu adın verilmesini öneriyor.


:)


#20 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 19 Temmuz 2009 - 21:30



3 KÖPRÜ YETMEZ !


Modern dünya, acılar yaşayarak, yanlışlar yaparak doğruları öğrendi.


Biz ise, elimiz bin defa yanmasına karşın, ateşi hala elimizle tutmaya devam ediyoruz.

Çünkü; acılardan zevk alıyoruz.

Marazi bir durum, ama gerçek bu ve acı.

Üçüncü köprü tantanası da, böyle bir ders almamışlığın, bilime kulak tıkamışlığın freni boşalmış halidir.

Şehir planlamacıları diyor ki, üçüncü köprü, İstanbul’un trafiğine derman olmaz, yarayı daha da derinleştirir.

Birinci köprü yapılırken, bir süre sonra ikinci köprünün zorunlu hale geleceği söylenmişti ve gerçekleşti.

Çünkü, o köprünün etrafına yerleşti insanlar, kent genişledi.

Üçüncü köprüde de aynısı olacak.

Şimdi, kentin kuzeyinde yer kapatanlar, köprü yapıldıktan sonra buraları binalarla dolduracaklar.

Cepler dolacak ama, İstanbul’un trafik çilesi bitmeyecek.

kentin içini yollarla donatmadıkça (buna olanak yok), üç değil, 13 köprü yapsanız İstanbul’un trafiğine çare olmaz.

’’Peki ne yapmalı’’ sorusunun, yanıtı belli: kenti boyuna, enine metroyla donatacaksınız.

Boğaz tüp geçidi akıllı bir yoldur, araçlar, köprülerden en az 10 kat daha hızlı geçecek denizin altından.

Herşey gün gibi açıkken hala, ’’köprü köprü’’ diye ısrarın ne anlamı var, kime ne yararı var ?

İstanbul’un trafik sorununa ilaç olmayacak, ama birilerinin cebi dolacak.



Değer mi ?



Kadir Çelik

#21 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 17 Ağustos 2009 - 00:05

Gönderilen Fotoğraf


Köprülerin güvenlik sistemi yenileniyor



Geçiş ücretleri ile önemli bir gelir kalemi haline gelen İstanbul boğaziçi köprülerinde elektronik güvenlik sistemleri yenilenecek.

1 Eylül'de başlatılacak çalışmalar yıl sonunda tamamlanacak.





Karayolları 17. Bölge Müdürlüğünce programa alınan revizyon projesi ile İstanbul boğaziçi köprüleri elektronik güvenlik sistemlerinin revizyonu ile mevcut sistemlerin bakım ve onarımı ihalesi bu ay yapılacak.

Karayolları 17. Bölge Müdürlüğünce hazırlanan ihale şartnamesine göre, revizyon ve onarım programı, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, kuleleri, yol ve deniz seviyesi,ankrajlar, gişe sahaları, polis korumave karayoları hizmet binaları alanlarında gerçekleştirilecek.

-36 KAMERA İLE GÖZETİM-

Yenileme ve onarım programı kapsamında, boğaziçi köprülerinde halen hizmet veren kamera ve elektronik sistemlerinin revizyonununyanı sıra mevcut sistemin bakım onarımının malzeme dahil hizmet alımı dayapılacak.

Bu çalışmalar kapsamında, 36 kamera, zoom lensleri, pan tiltüniteleri, 2 kumanda odası, 8 ankraj, 4 TDr odası bulunuyor.

17 Ağustos 2009 tarihinde yapılacak olan elektronikgüvenlik sistemleri ihalesine, idare tarafından belirlenen kriterlere uygun firmalar katılabilecek.

İstanbul boğaziçi köprülerinde 1 Eylül 2009 ile 31 Aralık2009 tarihleri arasında gerçekleştirilecek işler için açılacak ihaleye, oto yolücret toplama, otoyol tünel, asma köprüler, havaalanları, bankalar, alış veriş merkezleri, ticaret merkezleri veya resmi güvenlik birimlerinin elektronik güvenlik sistemlerinin tesisi veya bakım onarımlarını yapmış olan firmalar katılabilecek.

#22 Misafir_birce_*

Misafir_birce_*
  • Misafirler

Gönderi Tarihi: 15 Aralık 2009 - 20:17

Gönderilen Fotoğraf


İstanbul Metrosunun Haliç geçişi için yapılacak köprünün çelik kazıkları, önümüzdeki hafta çakılmaya başlayacak.



Gönderilen Fotoğraf



İstanbul Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, İstanbul Metrosunun en önemli geçiş güzergahlarından Haliç metro geçiş köprüsü inşaatında kullanılmak üzere



Portekiz'de imal ettirilen ve “Normed” isimli gemiyle Haliç'e getirilen platform ve 13 parçadan oluşan çelik boru kazıklar, suya indirilmeye başlandı.




Gönderilen Fotoğraf





Köprünün su içinde ayaklarını oluşturacak çelik kazıklar, Beyoğlu yakası sahiline yüzdürülerek muhafazaya alındı.



Çalışmaların akşam saatlerinde tamamlanması planlanıyor.



Gönderilen Fotoğraf



İstanbul Metrosu, inşa edilen köprüyle Unkapanı'na ulaşacak ve oradan kazısı tamamlanmış tünelle Şehzadebaşı,




Aksaray istikametinden Yenikapı'ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak



ve böylece Kartal-Kadıköy hattına da bağlanacak.

#23 antman

antman

    Yeni Üye

  • Yasaklanmış
  • Pip
  • 10 İleti

Gönderi Tarihi: 12 Aralık 2015 - 16:04

mükemmel paylaşım





Cevap ekle