Zıplanacak içerik

Önerilen İletiler

Misafir birce

Dünyanın En Uzun Köprüleri

 

( Uzunluk, köprünün birleşti iki nokta arasındaki toplam mesafe )

 

pontchartrainbrckeke7.jpg Pontchartrain Gölü No 2

 

Yeri: Metairie - Lewisburg, Louisana, ABD

 

Türü: öngerilimi beton

 

Bittiği l: 1969

 

Uzunluğu: 38.422 m

 

 

Pontchartrain Gölü No 1

 

Yeri: Metairie-Lewisburg, Louisiana, ABD

 

Türü: öngerilimli beton

 

Bittiği l: 1956

 

Uzunluğu: 38.352 m

 

 

Chesapeake Körfezi

 

Yeri: Virginia, ABD.

 

Türü: çelik sehpalı

 

Bittiği Yıl: 1964

 

Uzunluğu: 28.324 m

 

 

Kral Fahd

 

Yeri: Bahreyn - Suudi Arabistan

 

Türü: öngerilimli beton

 

Bittiği Yıl: 1986

 

Uzunluğu: 24.950 m

 

Sunshine Skyway

 

 

Yeri: Tampa Koyu, Florida, ABD

 

 

Türü: çelik ve beton konsol

 

Bittigi Yıl: 1987

 

 

Uzunluğu: 24.500 m

 

 

Başkan Costa e Silva

 

 

Yeri: Rio de Janeriro- Niteroi, Brezilya

 

 

Türü: tablalı celik kutu

 

 

Bittiği Yıl 1974

 

 

Uzunluğu: 13.900 m

 

 

 

300pxjambatanpulaupinanzk4.jpgPinang

 

 

 

Yeri: Pinang Adasi-Perai, Malezya

 

Türü celik askili beton kutu

 

Bitti[/size]ği l 1985

 

Uzunluğu: 13.800 m

 

Chesapeake Körfezi / 1

Yeri: Virginia, ABD

 

Türü: çelik, sehpalı

 

Bittiği l: 1952

 

Uzunluğu: 12.900 m

 

Chesapeake Körfezi / 2

 

Yeri: Virginia, ABD

 

Türü: celik, sehpalı

 

Bittiği l: 1972

 

Uzunluğu: 12.900 m

 

Seto

 

Yeri: Kocima, Honşu-Sakaide, Şikoku, Japonya

 

Türü: çelik askılı ve paayandalı köprüler

 

Bittiği l: 1988

 

Uzunluğu: 12.230 m

 

San Mateo-Hayward

 

Yeri: San Francisco Körfezi, California, ABD

 

Türü: beton sehpalı

 

Bittiği l: 1967

 

Uzunluğu: 11.270 m

 

Yedi Mil

 

Yeri: Knight' s Key-Pacet Key, Florida, ABD

 

Türü: ( bu bilgiler bulunamamısdır )

 

Bittiği l: 1912

 

Uzunluğu: 11.270 m

 

Huang Irmağı

 

Yeri: Henan - Shandong, CHC

 

Türü: ( bu bilgiler bulunamamışdır )

 

Bittiği l: 1986

 

Uzunluğu: 10.340 m

.

.

.

 

 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

Zarate - Brazo Largo

 

Yeri: Parana Irmagi, Arajantin

 

Türü: tablalı celik kutu

 

Bittigi l: 1976

 

Uzunluğu: 10.000 m

 

 

 

img18tappanzeebrckeot4.jpg Tappan Zee

 

Yeri: Hudson Irmagi, New York, ABD

 

Türü: çelik konsol

 

Bittiği l: 1956

 

Uzunluğu: 9.700 m

 

 

Dünyanın En Geniş Acıklıklı Köprüleri

 

( Acıklık: Köprünün birbirini izleyen iki ayağı arasındaki mesafe )

 

Celik Asma Köprüler

 

Akaşi Boğazı

 

Yeri: Kobe, Honsu - Avaci Adası

 

Bittiği Yıl: 1998

 

Açıklığı: 1.990 m

 

Humber

 

Yeri: Humberside, Hull, Ingiltere

 

Bittiği Yıl: 1981

 

Açıklığı: 1.410 m

 

Verrazan Narrows

 

Yeri: New York kenti, ABD

 

Bittiği Yıl: 1964

 

Açıklığı: 1.298 m

 

 

Golden Gate

 

Yeri: San Francisco, ABD

 

Bittiği Yıl: 1937

 

Acıklığı: 1.280 m

 

Mackinac

 

Yeri: Mackinac Boğazı, Michigan, ABD

 

Bittiği Yıl: 1957

 

Açıklığı: 1.158 m

 

Minami Bisan - Seto

 

Yeri: Sakaide, Sikoku, Japonya

 

Bittiği Yıl: 1988

 

Açıklığı: 1.100 m

 

fatihsultanmehmetkprsxv4.jpg Fatih Sultan Mehmet

 

Yeri: Istanbul, Türkiye

 

Bittiği Yıl: 1988

 

Açıklığı: 1.090 m

 

Boğaziçi

 

Yeri: Boğaz ici

 

Bittigi Yil: 1973

 

Açıklığı: 1.074 m

 

George Washington

 

Yeri: New York kenti, ABD

 

Bittiği Yıl: 1931

 

Açıklığı: 1.067 m

 

25 Nisan ( Salazar )

 

Yeri: Lizbon, Portekiz

 

Bittiği Yıl: 1966

 

Açıklığı: 1.013 m

 

Forth

 

Yeri: Queensterr, Iskocya

 

Bittiğı Yıl: 1964

 

Acıklığı: 1.006 m

 

Severn

 

Yeri: Beachley, Gloucestershire, Ingiltere

 

Bittiği Yıl: 1966

 

Açıklığı: 988 m

.

.

.

 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

Konsol Köprüler

 

Quebec

 

Yeri: Quebec, Kanada

 

Bittiği Yil: 1917

 

Açıklıgı: 549

 

Forth

 

Yeri: Queensferry, Iskocya

 

Bittiği Yıl: 1890

 

Açıklıgı: 2 göz, 2 x 521 m

 

Nako

 

Yeri: Osaka - Amagasaki, Japonya

 

Bittiği Yıl: 1974

 

Açıklığı: 510 m

 

Komodor Jöhn

 

Yeri: Portland, Oregon, ABD

 

Bittiği Yıl: 1974

 

Acıklığı: 501 m

 

Celik Kemer Köprüler

 

New Irmağı Boğazı

 

Yeri: Fayette ili, Batı Virginia, ABD

 

Bittiği Yıl: 1977

 

Açıklığı: 518 m

 

Bayonne ( Kill Van Kull )

 

Yeri: Bayonne, New Jersey, New York, ABD

 

Bittiği Yıl: 1931

 

Açıklığı: 504 m

 

Sidney limanı

 

Yeri: Sidney, Avustralya

 

Bittiği Yıl: 1932

 

Açıklıği: 503 m

 

Fremont

 

Yeri: Portland, Oregon, ABD

 

Bittiği Yıl: 1973

 

Açıklığı: 383 m

 

 

Çelik Kablo Gergili Köprüler

 

Alex Fraser

 

Yeri: Annacis Adasi-Delta, Vancouver, Kanada

 

Bittiği Yıl: 1986

 

Açıklığı: 465 m

 

Yokohama

 

Yeri: Kalküta, Hindistan

 

Bittiği Yıl: 1985

 

Acıklığı: 460 m

 

Hugli Irmağı

 

Yeri: Kalküta, Hindistan

 

Bittiği Yıl: 1987

 

Açıklığı: 457 m

 

Dao Khanong

 

Yeri: Chao Phraya Irmagi, Tayland

 

Bittiği Yıl: 1987

 

Açıklığı: 450 m

 

Betonarme Kemer Köprüler

 

Krk I

 

Yeri: Zagreb yakinlari, Hirvatistan

 

Bittiği Yıl: 1980

 

Acıklığı: 390 m

 

Gladesville

 

Yeri: Sidney, Avustralya

 

Bittiği Yıl: 1964

 

Acıklığı: 305 m

 

Amizade

 

Yeri: Porto, Portekiz

 

Bittiği Yıl: 1963

 

Açıklığı: 207 m

 

Çelik Makaslı Köprüler

 

Astoria

 

Yeri: Columbia Irmagi, Oregon, ABD

 

Bittiği Yıl: 1966

 

Acıklığı: 376 m

 

Francis Scott Key

 

Yeri: Baltimore, ABD

 

Bittiği Yıl: 1977

 

Acıklığı: 366 m

 

Osima

 

Yeri: Yanai kenti - Osima, Japonya

 

Bittiği Yıl: 1976

 

ıklıgı: 325 m

 

Kuronseto

 

Yeri: Akune kenti - Nagasima, Japonya

 

Bittiği Yıl 1974

 

Açıklığı: 300 m

.

.

.

 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

Öngerilimi Beton Köprüler

 

Carios Fernadez Casado

 

Yeri: Barrios de Luna, Ispanya

 

Bittiği Yıl: 1983

 

Açıklığı: 440 m

 

Sunshine Skyway

 

Yeri: Tampa Koyu, Florida, ABD

 

Bittiği Yıl: 1987

 

Açıklığı: 367 m

 

Parana

 

Yeri: Parana Irmagi, Posadas, Arjantin - Encarnacion, Paraguay

 

Bittiği Yıl: 1987

 

Acıklığı: 330 m

 

Brotonne

 

Yeri: Sen Irmagı, Rouen yakınları, Fransa

 

Bittiği Yıl: 1977

 

Acıklığı: 320 m

 

Pasco - Kenewick

 

Yeri: Columbia Irmağı, Washington, ABD

 

Bittiği Yıl: 1987

 

Acıklığı: 299 m

 

Kuf Irmağı El - Beyda, Libya

 

Yeri: El - Beyda, Libya

 

Bittigi Yıl: 1971

 

Acıklıgı: 282 m

 

Tiel

 

Yeri: Waal Irmagi, Hollanda

 

Bittiği Yıl: 1974

 

Açıklığı: 267 m

 

 

Tablalı Celik Kutu Köprüler

 

Başkan Costa e Silva

 

Yeri: Rio de Janeiro - Niteroi, Brezilya

 

Bittiği Yıl 1974

 

Acıklığı: 300 m

 

Sava I

 

Yeri Belgrad, Yugoslavya

 

Bittiği Yıl: 1956

 

Açıklığı: 261 m

 

Zoo

 

Yeri: Köln, Almanya

 

Bittiği Yıl: 1966

 

Acıkıği: 259 m

 

Sava II

 

Yeri: Belgrad, Yugoslavya

 

Bittiği Yıl: 1970

 

Açıklığı: 250 m

 

 

.

.

.

 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

Öngerilimli Beton Konsol Köprüler

 

Brisbane

 

Yeri: Queensland, Avustralya

 

Bittiği Yıl: 1987

 

Açıkligı: 265 m

 

Koror - Babelthuap

 

Yeri: Pasifik Adaları

 

Bittiği Yıl: 1977

 

Açıklığı: 241 m

 

Hamana

 

Yeri: Sizuoka, Japonya

 

Bittigi Yıl: 1976

 

Acıklığı: 240 m

 

Hirosima

 

Yeri: Yamaguci, Japonya

 

Bittiği Yıl: 1975

 

Açıkliğı: 236 m

 

Kalkar Köprüler

 

Arthur Kill

 

Yeri: Elizabeth, New Jersey, ABD

 

Bittiği Yıl: 1959

 

Açıklığı: 170 m

 

Cod Burnu Kanalı

 

Yeri: Cod Burnu, Massachusetts, ABD

 

Bittiği Yıl: 1935

 

Açıklığı: 166 m

 

Delair

 

Yeri: Delair, New Jersey, ABD

 

Bittiği Yil: 1960

 

Açıklığı: 165 m

 

Elbe

 

Yeri: Hamburg, Almanya

 

Bittiği Yıl: 1973

 

Açıklığı: 106 m

 

Döner Köprüler

 

El -Firdan

 

Yeri: Süveys Kanalı, Mısır

 

Bittiği Yıl: 1965

 

Açıklığı: 168 m

 

Mississippi

 

Yeri: Fort Madison, lowa, ABD

 

Bittiği Yıl: 1927

 

Açıklığı: 160 m

 

Willamette

 

Yeri: Portland, Oregon ABD

 

Bittiği Yıl: 1908

 

Açıklığı: 159 m

 

Missouri

 

Yeri: East Omaha Nebraska ABD

 

Bittiği Yıl: 1893

 

Açıklıği: 158 m

 

Basarnalı Köprüler

 

South Capitol Sokagı

 

Yeri: Washington, D.C, ABD

 

Bittiği Yıl: 1949

 

Acıklığı: 118 m

 

Sault Sainte Marie

 

Yeri: Michigan - Ontario, ABD / Kanada

 

Bittiği Yıl: 1941

 

Acıklığı: 102 m

 

Erie Caddesi

 

Yeri: Lorrain, Ohio, ABD

 

Bittiği Yıl: 1940

 

Açıklığı: 101 m

 

Tennessee

 

Yeri: Chattanooga, Tennessee, ABD

 

Bittiği Yıl: 1917

 

Açıkliğı: 94 m

 

 

Kaynak: AnaBritannica Ansiklopedisinden

 

 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

Edirne'de en eskisi 1420 yılında yapılan Tunca Nehri üzerinde ki Gazimihal Köprüsüdür.

 

Gazimihal Köprüsü, gazimihalkpzb9.jpg 6 kemerli köprü, Tunca Nehri üzerinde inşa edilen ilk köprü

 

 

olma özelliğini de taşıyor.

 

 

 

~~~

 

Tunca Köprüsü 1608-1613 yılları arasında inşa edilmiştir. Mimarı, Sultan Ahmet Camisi'ni de inşa eden Mehmet Ağa'dır ve

 

o yıllarda Edirne'de yaşayan Mimar Hacı Şaban'ın da yapımına önemli katkılarda bulunduğu söylenir. Edirne'nin güzel

 

köprülerindendir.

 

Asıl adı Defterdar Ekmekçizade Ahmet Paşa köprüsüdür. Halk arasında Tunca Köprüsü olarak anılır. Yapımında "Nehri

 

altın ve gümüşle doldurmacasına para harcandığı" söylenir. Mimari yorumcular on gözü olan köprü için "Eşi Bulunmaz"

 

nitelemesini yaparlar.

 

Üzerindeki parke granit taşlar Sultan Reşat'ın Edirne'yi ziyareti sırasında konulmuş orjinal taşlardır.

 

Kaynak: Edirne Tarihi.

 

~~~

 

Tunca Köprüsü, tuncakprspd8.jpg Ekmekçizade Ahmet Paşa tarafindan yaptırılmiş olup,

 

11 ayak üstüne, 10 kemerli olup, yarısı ve yazıtlı köşkü su taşkınları nedeniyle yıkılmış, betonarme olarak yeniden

 

yapılmıştır.

 

 

Meriç Köprüsü ise 1842 de Abdülmecit tarafından inşasına başlanmış, 1847 de tamamlanmış 263 metre uzunluğunda 7

 

metre genişliğinde, 13 ayak üstünde 12 sivri kemerli ortasında mermerden yazıtlı köşkü bulunan, muhteşem abidelerdir.

 

Bu köprünün yakininda Yıldırım ve Sefersah isimli iki kücük köprü daha bulunuyor.

 

Kent merkezinden Karaağac' a giden yolda bulunan Tunca Köprüsü, Edirne nin en görkemli ve uzun köprüsü olan

 

 

Meric Köprüsü, merickpdg6.jpg yöreye ismini veren Uzunköprü, görmeye deger yerler

 

arasında bulunuyor.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

Boğaziçi Köprüsü'nün yapılış hikayesi

 

 

25093986yt0.jpg...20 Şubat 1970'de temeli atılan ve Cumhuriyet'in 50.

 

 

yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de büyük bir törenle açılan Boğaziçi Köprüsü'nün kare kare yapılış hikayesi...

 

 

86571527ax8.jpg...20 Şubat 1970: Beylerbeyi'ndeki temel atma töreni

 

 

 

69571724ht4.jpg...Mart 1970'de Ortaköy ayaklarının kazısı başladı. Hemen ardından da Beylerbeyi

 

 

ayaklarının kazısı başladı. 4 Ağustos 1971'de Kule montajı yapıldı.

 

 

80959111fx1.jpg...Kule Montajı: 17 Ağustos 1971

 

 

41748673bo1.jpg...Ortaköy kulesinin inşaatı

 

 

 

52065490dk0.jpg...Mayıs 1971'de Ortaköy çelik kulelerinin montajına başlandı. Beylerbeyi kulelerinin

 

 

montajına ise Temmuz 197'de başlandı. Ocak 1972'de iki çelik kule de yükseldi.

 

Dikey kulelerinin birbirleriyle yatay olarak bağlanması. Ocak 1972'de kuleler tamamlanınca Ortaköy'den Beylerbeyi'ne

 

kadar denizin yüzeyine, birbirine paralel 2 adet kulavuz halat serildi ve bunlar kulelerden aynı anda çekilerek ilk birleşim

 

sağlandı.

 

 

 

95505808vc9.jpg...Taşıyıcı çelik halatların çekilmesi...

 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

55477208qb8.jpg...Beylerbeyi Kulesi

 

 

10cs2.jpg...21 Şubat 1972'de kılavuz halatlar çekildi...

 

 

 

11bj1.jpg...Kuleler...

 

 

12po3.jpg....Kulelerden birinin içi...

 

 

 

13zv5.jpg...Tabliyelerin orta kesimden başlayan montajı...

 

 

 

 

14ix7.jpg...Montaj devam ediyor...

 

 

 

 

15sl9.jpg...Son tabliye denizden montaja getirilirken... 26 Mart 1973'de son

 

tabliye de monajlandı. Ardından 60 adet tabliye birbirine kaynaklandı. Böylece ilk kez yürüyerek Asya'dan Avrupa'ya

 

geçildi...

 

 

 

16qv9.jpg...26 Mart 1973'de son tabliyenin montajı tamamlanmak üzere...

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

17fe7.jpg...Nisan 1973'de kauçuk alaşımlı çift kat asfaltın dökümüne başlyandı.

 

 

1 Haziran 1973'de asfalt döküm işlemi sona erdi...

 

 

18tv8.jpg....Kulelerin altındaki geçiş noktalarına, köprüdeki genleşmeye

 

 

uyum sağlaması amacıyla dönen levhalar monte edildi.

 

 

 

19zg9.jpg...Şubat 1973'de Ortaköy ve Beylerbeyi üzerinden geçen yaklaşım

 

viyadüklerinin inşasına başlandı. Mayıs 1973'de bitirildi...

 

 

20hr8.jpg...Ortaköy yaklaşım viyadüğünün inşaatı...

 

 

 

21yi9.jpg...Yaklaşım viyadüğünün inşaası

 

 

22dl9.jpg...8 Haziran 1973'de ilk defa araçla geçiş tecrübesi yapıldı...

 

 

 

15 Mart 1974'de Çevreyolu'nun önemli geçişlerinden olan Haliç

 

 

Köprüsü'nün iki yakası birleştirildi ve yaya olarak geçildi. 10 Eylül 1974'de de Haliç Köprüsü açıldı.

 

 

 

24ey5.jpg...İnşaatın son aşamaları...

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

25zh9.jpg...30 Ekim 1973'de açılış için mobil şeref tribünü araçları

 

 

gidiyor...

 

 

26eq5.jpg...Köprü Cumhuriyetin 50. yıldönümü olan 30 Ekim 1973'de

 

 

törenle açıldı...

 

 

27xu6.jpg...Açılış sabahı

 

 

28ej6.jpg...Tören alanında yayaların yürüyüşü başladı: 30 Ekim 1973'de

 

 

 

29nc6.jpg...Yoğun yaya geçişi nedeniyle köprü salıncak gibi sallanmaya

 

 

başlayınca çökme tehlikesi doğabileceği düşüncesiyle derhal yaya geçişlerine son verildi...

 

 

 

30bm2.jpg...İlk 24 saat içinden 28 bin 126 motorlu araç köprüden geçti. Bu

 

 

rakam 402 araba vapurunun taşıyacağı araç adedine eşitti. Köprü 440 milyon liraya maloldu...

 

 

 

31hj2.jpg...Köprüden yayalara geçiş, 1 lira geçiş ücreti karşılığında

 

 

2 Mayıs 1974'de verildi. Köprünün taşıyıcı ayaklarının her birinde yayaları yukarıya taşıyan dev asansörler mevcuttu.

 

Ancak köprüden aşağıya atlayanların sayısının artması yüzünden birkaç yıl sonra yayalara yasak geldi ve günümüze

 

kadar köprü yaya geçişlerine kapatıldı.

 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

Dünyanın en büyük deniz üstü köprüsü

 

Çin’in finans ve ticaret merkezi Şanghay’ı sanayi ve liman şehri Ningbo’ya bağlayan 36 kilometre

 

 

 

uzunluğundaki köprü 11.8 milyar yüene...kopru123td4.jpg

 

(1.7 milyar ABD Doları) mal oldu. Şinhua haber ajansının bildirdiğine göre, böylece iki şehir arasındaki

 

ulaşım süresi 4 saatten iki buçuk saate indi.

 

32 kilometresi deniz üstünde bulunan ve Hangcou körfezini geçen köprünün yapımına Kasım 2003’te başlanmıştı.

 

Dünyanın dördüncü büyük ekonomisi durumundaki Çin’in ekonomik büyümesinde Yangzte Nehri Deltası’nın büyük payı

 

bulunuyor.

 

Şanghay şehriyle Zhejiang ve Jiangsu eyaletlerini kapsayan yaklaşık 100 bin kilometrekarelik bölgede 72.4 milyon kişi

 

yaşıyor.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

Boğaz'a yapılacak 3. köprü

 

Hem trenli hem arabalı 3. köprü

 

 

Boğaz'a yapılacak 3. köprüden araçların yanı sıra hızlı trenlerin de geçmesi düşünülüyor.

 

İstanbul'a yapılması planlanan 3'üncü köprüden araçların yanı sıra hızlı trenlerin de geçmesi düşünülüyor.

 

Şimdilik iki seçenek var....

 

İstanbul'a inşa edilecek 3'üncü köprünün yeri konusunda tartışmalar sürerken, sürpriz bir gelişme yaşandı. Ulaştırma

 

Bakanlığı, köprü inşa modelinde köklü değişiklik yapan önemli bir karar aldı. Türkiye'de, bundan sonra köprüler, trenlerin

 

(raylı sistem) geçişine de uygun olarak inşa edilecek. Bu karar doğrultusunda İstanbul Boğazı'na inşa edilmesi gündemde

olan 3'üncü köprü, karayolu taşıtları ile hızlı trenin geçişine elverişli biçimde tasarlanacak.

 

3'üncü köprü inşasında 2 seçenek üzerinde duruluyor: Köprü 2 katlı olacak; üst kattan arabalar, alt kattan hızlı tren

 

geçecek.

 

Ya da, tek katlı olarak yapılacak, 2 yanı arabalara ayrılacak, ortasından hızlı tren seferleri yapılacak.

 

Ulaştırma Bakanlığı'nın maliyet nedeniyle tek katlı modele yakın durduğu belirtiliyor.

 

28 Mayıs 2008

 

~~~

 

 

 

 

3koprudogayimahvedecek4hm7.jpg...3. Köprü Doğayı Mahvedecek

 

 

 

Mimar ve kent bilimci Prof. Dr. Ahmet Vefik Alp, 3. köprünün İstanbul Boğazı`nın kuzeyine yapılması ve otoyolların yeşil

 

alan ve suları barındıran bu bölgeden geçirilmesinin, "İstanbul`un sonu olabileceğini" ileri sürdü.

 

Prof. Dr. Alp yaptığı yazılı açıklamada, İstanbul`un çevresel ve transit trafiğini kent dışına taşıyacak bir "periferik (çevresel)

sürat geçişi yapılması" görüşünü dile getirerek şunları kaydetti:

 

"Ancak 3. köprünün boğazın kuzeyine yapılması ve bunun uzantıları otoyolların İstanbul`un kuzeyinden geçirilmesi, son

 

yeşil ve suyumuzu barındıran kuzey bölgesinin yapılaşması, İstanbul`un sonu olabilir.

 

Nitekim, bu filmi daha önce görmüştük. E-5`in (D-100) kuzeyinden transit sürat yolu olarak geçirilen TEM ve Fatih Sultan

 

Mehmet (FSM) Köprüsü, kısa sürede tampon tampona gidilen bir şehiriçi caddeye dönüştü. E-5 ile TEM arasında kalan

 

2.500 hektar yeşil alan birkaç örnek dışında ucube ve kaçak yapılarla doldu. Bundan ders almalıyız."

 

Meslek odaları ve uzmanların, "kuzeyden geçecek yeni bir otoyol ve boğaz köprüsünün yeşile, oksijen ve su kaynaklarına

ciddi biçimde zarar vereceğine, Şile, Beykoz, Ömerli, Belgrad, Çatalca, Kemerburgaz ormanları için tehdit

 

oluşturacağına" dikkat çektiklerini anımsatan Ahmet Vefik Alp, "5.000 hektara kadar ormanlık alanın tahrip olacağını

 

belirtiyorlar. İstanbul`un içme suyu rezervlerinden Terkos gölüne deniz suyunun karışabileceğini ifade ediyorlar" dedi.

 

Otoyol ve köprünün, güneyde yapılması durumunda bunun çevresel bir transit sürat geçişi olamayacağına, kuzeyden

 

geçmesi durumunda da doğayı bitireceğini iddia eden Prof. Dr. Alp, şunları ifade etti:

 

 

`Bugün için şu gerçeği kaydetmek isterim:

 

Kuzeyden otoyol ve köprü İstanbul`u bir `ekümenopolis` yapabilir, hem de çölleşmiş bir `ekümenopolis`. Herkesin

 

anlayacağı dilden söylersek, ekümenopolis `nüfusu 30 milyonlara dayanmış, yaşanması bir ızdırap, bir çile olan,

 

hormonlanmış, hastalanmış, ölümü bekleyen` kentlere deniyor.

 

Çocuklarımıza ekümenopolis İstanbul miras bırakmayalım."

 

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

5328022kk2.jpg...63 sene evvel bombalanan 324 yıllık Osmanlı yâdigârı Konjic

 

 

Köprüsü'nü Türkiye tamir ettirdi

 

ANKARA -AA- Osmanlı Padişahı Sultan 4. Mehmet'in fermanı ile 1682 yılında inşaa edilen ve 2. Dünya Savaşı sırasında

 

bombalanarak hasar gören Konjic Köprüsü, Türkiye tarafından restore ettiriliyor.

 

Başbakanlık Türk İşbirliği ve Kalkınma İdaresi Başkanlığından (TİKA) alınan bilgiye göre,

 

köprü, 3 Mart 1945'de Alman piyadelerinin geri çekilmesi sırasındaki bombardıman sonucu büyük hasar gördü.

 

Karayolları Genel Müdürlüğünün, TİKA ile imzalanan protokol çerçevesinde kontrolörlük görevini yürüttüğü restorasyon

 

çalışmalarının, bölgedeki mevsim şartlarının uygun olması durumunda bu ay tamamlanması planlanıyor.

 

Restorasyon projeleri ve teknik raporu, Karayolları Genel Müdürlüğü Köprüler Dairesi Başkanlığı Tarihi Köprüler Şubesi

 

Müdürlüğü tarafından hazırlanan 86,2 metre uzunluğunda, 5,35 metre genişliğindeki 6 kemerden oluşan köprünün,

 

kemerlerinin restorasyon işlemi tamamlandı.

 

Temel, tempan duvar, selyaran, kitabe köşkü ve üst yapı çalışmaları halen süren köprüde,onarım çalışmaları

 

tamamlandıktan sonra çevre dü zenlemesi ve aydınlatma çalışmaları yapılacak.

 

Bugüne kadar yaklaşık 860 bin avro harcanan restorasyon çalışmaları, toplam 1 milyon 475 bin avroya mal olacak.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

60605589.jpg

 

 

Köprüyü kaç dakikada geçti ?

Metrobüs hattı Avcılar'dan Kadıköy'e uzandı. Peki hattın özellikleri neler ?

Metrobüsün üçüncü hattı Avrupa yakasi ile Asya'yı birleştirdi, 11 kilometrelik yolun 24 dakika sürmesi planlanıyor.

 

Metrobüs Boğaziçi Köprüsü üzerinde normal trafikte seyredecek ve köprüyü 7 dakikada geçecek.

 

İstanbul'da Avcılar-Zincirlikuyu metrobüs hattından sonra Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattı da bugün hizmete girdi.

 

Açılışıını Başbakan Tayyip Erdoğan'ın yaptığı Zincirlikuyu-Söğütlüçeşme hattında 7 istasyon bulunuyor ve yeni hatla günde ortalama 300 bin yolcu

 

taşınması hedefleniyor.

 

Metrobüs Zincirlikuyu-Söğütlüleşme arasını 24 dakikada alacak.

 

Metrobüs 11 kilometre olan yeni hatta Boğaziçi Köprüsü geçişinde normal trafik içinde seyredecek ve köprüyü ortalama 7 dakikada geçecek.

 

Zincirlikuyu - Söğütlüçeşme metrobüs hattı 90 milyon TL'ye mal olurken, hat için 7 alt geçit, 5 köprü, 3 adet viyadük inşa edildi.

 

20 kilometre metrobüs halatlı bariyer, 20 kilometre çelik bariyer yapıldı.

 

 

 

YENİ METROBÜSLER 230 YOLCU KAPASİTELİ

 

Yeni hatla birlikte daha önce alınan ve her birinin yapımı 8 ay süren 10 metrobüs aracı da hizmete girecek.

 

Saatte 60 kilometre hız yapabilen metrobüsler, 230 yolcu kapasiteli olacak.

 

Çevre dostu metrobüsler 3 otobüse bedel hizmet verecek, personel, işletme ve yakıtta tasarruf sağlayacak.

 

Akıllı teknoloji desteğiyle çalışan ve uçaklarda yön bulmayı sağlayan "Flight Directory" benzeri bir bilgisayarla önceden belirlenmiş

 

sanal yörüngede hareket eden metrobüsün, güzergah üzerine çakılan mıknatıslı çubuklarla kendini sürekli denetleme özelliği bulunuyor.

 

BİR ARAÇ SAATTE TEK YÖNDE 15 BİN YOLCU TAŞIYACAK

 

Saatte tek yönde 15 bin yolcu taşıma kapasitesine sahip metrobüslerde 4 ayrı güvenlik kamerası bulunuyor.

 

Araçların tüm tekerlekleri yengeç hareketi gibi yan olarak yanaşma özelliğine sahip.

 

Bu özellik, araçların duraklara sıfır olarak yanaşmasını ve engelli vatandaşların araçları sorunsuz şekilde kullanmasını sağlıyor.

 

 

 

BİR GÜNDE 540 BİN KİŞİ SEYAHAT EDİYOR

 

Metrobüs, Avcılar - Zincirlikuyu hattında günde ortalama 510 - 540 bin yolcu taşıyor.

 

Metrobüsün birinci etabı Avcılar - Topkapı hattı Eylül 2007 tarihinde hizmete açıldı.

 

Güzergah uzunluğu yaklaşık 19 kilometre, istasyon sayısı 14 olan bu hat, yaklaşık 156 milyon TL'ye mal oldu.

 

Bu maliyet, metrobüs hattı, yan yollar yapılması, D-100 Karayolu'nun düzenlenmesi, ek köprülerin yapılması,

 

kavşakların düzenlenmesi, yaya üst geçitlerinin yapılması, aydınlatma, peyzaj, altyapı tesislerinin yapılması ve durakların yapılmasını içeriyor.

 

Metrobüsün ikinci etabı olan Topkapı - Zincirlikuyu arası da 8 Eylül 2008'de hizmete girdi.

 

10.3 kilometre olan hatta 11 adet istasyon yer alırken, ikinci etap da 120 milyon TL'ye mal oldu.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

 

Köprü ve otoyollardan iki yeni köprü parası

Özelleştirmeleri gündemde bulunan boğaziçi ve işletmedeki paralı otoyollardan son 8 yılda

 

elde edilen toplam gelir 2,8 milyar TL olarak gerçekleşti.

 

Karayolları Genel Müdürlüğünce yayımlanan 2001-2008 yılları köprü ve otoyol gelir verilerine göre,

 

söz konusu dönemde elde edilen gelirin 1,8 milyar TL'lik bölümü otoyollardan sağlandı.

 

Son sekiz yılda boğaziçi köprülerinden geçiş yapan araçlardan ise 1 milyar TL gelir elde edildi.

 

İstatistiklere göre, söz konusu dönemde köprü ve otoyollardan çift yönlü olarak toplam 2 milyar aracın geçiş yaptığı bildirildi.

 

-1,5 MİLYAR TL'YE YENİ KÖPRÜ-

 

Boğaziçine yeni bir köprünün yapımının gündemde olduğu bu günlerde ilgili kuruluşlarca yapılan hesaplamalara göre yeni bir köprünün çevre

 

ve bağlantı yollarla birlikte yaklaşık 1,5 milyar TL'ye mal olması planlanıyor.

 

Son yıllarda geçiş kolaylığı sağladığı gerekçesi ile Kartlı Geçiş Sistemi (KGS) ve Otomatik Geçiş Sistemlerinin (OGS) kullanıldığı köprü

 

ve otoyollardan ayda yaklaşık 45 milyon TL'lik gelir elde ediliyor.

 

Geçen yıl toplamında köprü ve otoyollardan yaklaşık 500 milyon TL'lik gelir elde edilmişti.

 

Köprü ve otoyolların 2009 yılı toplam gelirinin ise 500 milyon TL'yi aşması planlanıyor.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce
5328022kk2.jpg...63 sene evvel bombalanan 324 yıllık Osmanlı yâdigârı Konjic

 

 

Köprüsü'nü Türkiye tamir ettirdi

 

ANKARA -AA- Osmanlı Padişahı Sultan 4. Mehmet'in fermanı ile 1682 yılında inşaa edilen ve 2. Dünya Savaşı sırasında

 

bombalanarak hasar gören Konjic Köprüsü, Türkiye tarafından restore ettiriliyor.

.

.

.

 

 

72138.jpg...Mehter Marşı Bosna'da yankılandı

 

Bosna’da İkinci Dünya Savaşı sırasında yıkılan Konjiç Köprüsü Türkiye tarafından restore ettirildi.

 

Köprü düzenlenen bir törenle tekrar Neretva'nın iki yakasını bir araya getirdi.

 

Türkiye'den kalabalık bir heyet açılış için Saray Bosna'da hazır bulundu.

 

Ellerinde Türk ve Boşnak bayrakları olan binlerce Bosnalı, Türkçe ve Boşnakça şarkılar söylerken

 

Mehter Takımı’nın konseri büyük ilgi gördü.

 

 

Sembolik olarak köprüden geçen mehter takımı Boşnaklar tarafından uzun süre ayakta alkışlandı.

 

Osmanlı orduların geçiş güzergahında olan köprü, Sultan 4. Mehmet tarafından 1682'de inşa ettirilmişti.

 

Konjiç Köprüsü İkinci Dünya Savaşı'nda yerle bir olmuştu.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

526310557500.jpg

 

 

 

3'üncü köprü güzergâhını belirledik"

 

Yıldırım "6 alternatif vardı. Seçimi yaptık" dedi. Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları yetkilileri

 

"Beykoz-Tarabya veya Beykoz-Sarıyer olabilir" dedi

Ulaştırma Bakanlığı, 6 milyar dolarlık 'İzmit Körfez Geçişi ve Gebze- İzmir Otoyol' ihalesinin ardından

 

Türkiye gündemine bomba gibi düşecek yeni mega proje için kolları sıvadı.

 

Ulaştırma Bakanlığı, İstanbul'a inşa edilecek üçüncü köprünün merakla beklenen güzergahını belirledi.

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, SABAH'a yaptığı açıklamada, İstanbul'a inşa edilecek köprünün güzergâhıyla

 

ilgili 6 seçenek üzerinde yapılan çalışmanın tamamlandığını söyledi.

 

 

 

Yıldırım, güzergâhın zamanı geldiğinde açıklanacağını vurgulayarak, "Daha önce 6 alternatif vardı. Seçimi yaptık.

 

Bu aşamada tek söyleyebileceğim, yeni köprünün Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüleri'nin daha kuzeyinde

 

olacağıdır" dedi.

İHALE BU YIL

Üçüncü köprünün "İzmit Körfez Geçişi ve Gebze-İzmir Otoyol" projesinde uygulanan yap-işlet-devret (YİD) modeliyle

 

gerçekleştirileceğini belirten Yıldırım, bundan sonraki tüm ulaştırma projelerinde de YİD modelini uygulayacaklarını

 

söyledi.

 

Üçüncü köprü için bu yıl içinde ihaleye çıkabilecekleri mesajını veren Yıldırım, güzergâhı açıklamaktan özenle kaçındı.

 

Ulaştırma Bakanlığı ve Karayolları Genel Müdürlüğü üst düzey yönetiminin nabzını tutan SABAH, yeni köprü için öne

 

çıkan iki güzergâhı şöyle saptadı:

 

Beykoz-Tarabya: Bu güzergâh, yeni köprü için en uygun nokta olarak kabul ediliyor.

 

Bu hattın seçilme olasılığı yüzde 90 olarak gösteriliyor.

 

 

Beykoz-Sarıyer: Bu güzergah, Beykoz-Tarabya'nın ardından ikinci en güçlü aday güzergâh olarak gösteriliyor.

 

Hayırlısı olsun diyelim..

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

73295.jpg

 

En büyük ihale onaylandı...

İstanbul-İzmir arasını 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi onaylandı.

 

Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan İstanbul-İzmir arasını 6.5 saatten 3.5 saate indirecek İzmit Körfez Geçişi

 

ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi onaylandı.

 

İhaleyi kazanan konsorsiyumun üyesi Nurol’un Başkanı Çarmıklı, "Proje kriz döneminde ekonomiye katkı sağlayacak.

 

Herkes kazanacak" dedi...

 

Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım, İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyol Projesi ihalesi için

 

22 yıl 4 ay ile en düşük yapım ve işletme süresini veren Nurol-Özaltın-Makyol-Astaldi- Yüksel- Göçay ortak girişim

 

grubunun teklifini onayladı.

 

Cumhuriyet tarihinin en büyük ihalesi olan proje ile İstanbul-İzmir arası 6.5 saatten 3.5 saate inecek.

 

Projenin tanıtımı dün Bakan Yıldırım ve konsorsiyum üyeleri ile birlikte yapıldı.

 

 

 

SIRA 3’ÜNCÜ KÖPRÜDE

 

Bakan Yıldırım, projenin ihalesini gerçekleştirerek krize karşı ilk testi geçtiklerini, bundan sonra ikinci testin İstanbul’a

 

yapılacak üçüncü köprü olduğunu söyledi.

 

Yıldırım, "Dünya’nın ikinci en büyük asma köprüsü bu proje içerisinde yapılacak.

 

İzmit’e bir gerdanlık olarak geçirilecek" dedi.

 

 

Projenin yap-işlet-devret (YİD) modeliyle yapıldığı için devletin kasasından bir kuruş çıkmayacağını ifade eden Yıldırım,

 

400 milyon liraya kadar olan kamulaştırma bedelinin de yüklenici firmaların karşılayacağını bildirdi.

 

YİD ÇOK İYİ MODEL

 

 

İhaleyi 22 yıl 4 ay olarak verdikleri teklif ile kazanan konsorsiyumun üyesi Nurol Holding’in

 

Başkanı Nurettin Çarmıklı ise ihalenin kriz döneminde ekonomiye büyük bir katkı sağlayacağını,

 

bir an önce inşaatını tamamlayıp işletmeye açmayı hedeflediklerini kaydetti.

 

 

Çarmıklı, YİD modeli konusunda ilk etapta bazı sıkıntılarla karşılaştıklarını da belirterek, "Yüklenici için de devlet için de

 

iyi bir model olduğunu düşünüyorum. Kriz döneminde hükümet olarak bir yatırım yapılamıyor.

 

Dış kredi geliyor. Bu modelde ise hem devlet hem de firmalar kazanıyor.

 

Maliyet olarak şu an bir şey söyleyemeyiz. Ama 6 milyar dolar olarak hesaplıyoruz" diye konuştu.

 

 

35 DOLAR ÜCRET DÜŞEBİLİR

 

Otoyol geçiş ücretlerinin 35 dolar olarak belirlenmesi yönündeki eleştirilere de cevap veren Yıldırım,

 

Türkiye’deki otoyol ücretlerinin dünyaya kıyasla düşük olduğunu kaydetti.

 

 

Yıldırım, "Her hizmetin bir bedeli var. Ama biz sosyal devlet anlayışı ile vatandaşa alternatif de sunuyoruz.

 

İzmit Körfezi geçişi köprüsünü kullanmak istemeyenler, feribotla ya da mevcut yolu kullanarak seyahat edebilirler.

 

Ayrıca buradaki köprü ücreti 35 dolar, tavan ücretidir.

 

Eğer işletmeci trafik çekmek için bu ücreti daha aşağıya çekebilecektir" dedi.

 

 

6 MİLYON DOLAR HARCANARAK 7 YILDA TAMAMLANACAK

 

İzmit Körfez Geçişi ve Bursa-Balıkesir-İzmir Otoyolu, Gebze’den başlayacak ve Körfez’i köprüyle geçerek

 

Orhangazi’ye bağlanacak. Bursa üzerinden devam edecek otoyol, Balıkesir’den geçerek İzmir’e uzanacak.

 

 

870 MİLYON LİRALIK TASARRUF

 

Proje mevcut devlet otoyolunu yaklaşık 140 kilometre kısaltarak,

 

8-10 saatlik mevcut ulaşım süresini 3,5-4 saate indirecek.

 

Böylece yılda 870 milyon TL tasarruf sağlanacak.

 

 

"İşletmenin açıldığı yıl" için belirlenen tavan geçiş ücretleri, "2008 yılı" bazlı hesaplanacak.

 

Buna göre, otomobiller için İzmit Körfez Geçişi ücreti KDV hariç 35 dolar olarak belirlendi.

 

Bursa-Balıkesir- İzmir Otoyolu’ndan geçiş ise kilometrede 0,050 dolar olacak.

 

 

ASMA KÖPRÜ 3 KM UZUNLUĞUNDA

 

Proje tamamlandığında, İzmit Körfezi’ne yapılacak 3 kilometre (km) uzunluğundaki asma köprü,

 

dünyanın en uzun açıklıklı ikinci asma köprüsü olacak. n Yüksek Planlama Kurulu’nun onayından

 

sonra başlayacak olan projenin 7 yılda tamamlanması planlanıyor.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

Ünlü isimler 3. köprünün adını koydu

İstanbul'da yapılacak 3. köprünün ihalesi eylülde gerçekleştirilecek. Adının ne olacağı ise tartışılmaya devam

 

ediyor. Yazarların sanatçıların ve ünlülerin 3. köprüye isim önerileri:

İstanbul'da yapılacak üçüncü köprünün ihalesi eylül ayındagerçekleştirilecek. Ancak yeni köprünün yeri

 

ve bağlantı yollarının geçeceği güzergâh ile ilgili spekülasyonlar, aylar öncesindenbaşladı

 

ve her geçen gün artarak devam ediyor.

Bizim konumuz üçüncü köprünün nereye yapılacağı değil, adının ne olacağı. Gerçi "Doğmayan çocuğa don biçilmez"

 

demiş atalarımız; ancak köprünün yapılacağı kesin. Bu nedenle biz şimdiden adını koyalım istedik.

 

Yazarlara, tarihçilere, sanatçılara

"Üçüncü köprünün adının ne olmasını istersiniz ?" diye sorduk ve ilginç cevaplar aldık...

 

İstanbul'da yapılacak ve Asya ile Avrupa'yı birbirine bağlayacak üçüncü köprünün ihalesi ekim ayında gerçekleştirilecek.

 

Ancak yeni köprünün yeri ve bağlantı yollarının geçeceği güzergah ile ilgili spekülasyonlar, aylar öncesinden başladı

 

ve her geçen gün artarak devam ediyor. Yetkililer ise köprünün yeri ve yol güzergahları ile ilgili ortaya atılan planları,

 

iddiaları reddediyor. Bizim konumuz üçüncü köprünün nereye yapılacağı değil, adının ne olacağı... Gerçi "Doğmayan

 

çocuğa don biçilmez" şeklinde bir atasözümüz var; ancak köprünün yapılacağı kesin. Bu nedenle de biz şimdiden adını

 

koyalım istedik. Ve yazarlara, tarihçilere, sanatçılara "Üçüncü köprünün adının ne olmasını istersiniz?"

 

seklinde bir soru yönelttik. İlginç cevaplar aldık...

 

Sizce üçüncü köprünün adı ne olmalı ?

 

Mimar Sinan köprüsü

 

Selçuklu köprüsü

 

Cumhuriyet köprüsü

 

Avrasya köprüsü

 

Turgut Özal köprüsü

 

Mimar Hakan Kıran 3. köprünün yapılmasına razı değil. Bu sebeple çok çocuklu ailelerin, artık bundan sonra olmasın diye

 

son çocuğuna "Yeter" adını vermesinden mülhem 3. köprüye de bu adın verilmesini öneriyor.

 

 

Ahmet Özal, tüm itirazlara rağmen 2. köprüyü yaptıran babasının, Turgut Özal'ın isminin verilmesi gerektiğini düşünüyor.

 

Özal, halkın da bunu istediğini söylüyor. Hatta İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nin 'vapurları halka seçtirmesi'

 

gibi 3. köprünün adının da halka sorularak verilmesi istiyor.

 

İnternette yaptırılacak ankette Turgut Özal isminin birinci geleceğini iddia ediyor.

 

 

Ünlü tarihçi Prof. Dr. İlber Ortaylı, üçüncü köprüye karşı; ancak ihtiyaçlar göz önünde bulundurulunca bunun kaçınılmaz

 

olduğunu söylüyor. Ortaylı, köprüye Mimar Sinan ismini yakıştırıyor.

 

Aktör Ediz Hun da Ortaylı ile aynı görüşte. İstanbul'a yakışacak bir isim seçilmesi gerektiğini vurguluyor

 

ve gönlünden Mimar Sinan geçiyor. Hun, bu adı bir vefa göstergesi olarak görüyor.

 

 

 

Boğaza köprü yapma fikri ilk II. Abdülhamit'ten çıkmıştı. Hatta projeleri hazırlatmış fakat yapım aşamasına gelindiğinde

 

tahttan indirilmişti. II. Abdülhamit'in torunu şehzade Orhan Osmanoğlu 3. köprü için Selçuklu'ya dair bir isim konulmasını

 

öneriyor.

 

Bu tür yapılara Cumhuriyeti ve Osmanlı'yı anımsatan isimler verildiğini ama Selçuklu'nun unutulduğunu söylüyor.

 

Onun gönlünden geçen isim; II. Abdülhamit. Ancak bu önerisinin siyasi anlaşılacağını düşündüğü için söylemekten

 

imtina ediyor.

 

 

 

Gazeteci Leyla Umar, üçüncü köprü yapılmasına karşı. Yapılırsa da adının Atatürk olmasından yana.

 

Tarihçi Prof. Dr. Feridun Emecan ise üçüncü köprüye Cumhuriyet adını yakıştırıyor.

 

Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet'ten sonra Cumhuriyet isminin uygun düşeceğini söylüyor.

 

Emecan, Atatürk adının yaygın kullanıldığını, zaten Unkapanı köprüsünün resmiyette Atatürk Köprüsü olarak geçtiği,

 

dolayısıyla Boğaz Köprüsü'ne bu adın verilmesinin uygun olmayacağı görüşünde.

 

 

İskender Pala herkesten farklı önerilerde bulunuyor: Kıtabend (kıtaları birbirine

 

bağlayan), Dersaadet (saadetin kapısı, saadet yolu), Tezhibiye (süs, ziynet), Mihrimah (güneş ve ay).

 

Yazar Selim İleri'nin ilginç bir isim önerisi var: Abdülhak Şinasi Hisar. "Abdülhak Şinasi Hisar, İstanbul'u en güzel,

 

en içli kaleme getirendi.

 

Ama ne yazık ki milyonlarca İstanbullu Abdülhak Şinasi'nin adını bile bilmiyor.

 

Hiç değilse bir fırsat olur, "Bu da kimmiş ?" diye sorulur.

 

Yolu Abdülhak Şinasi'yle açmışken, sonra, tabiî, bir umut; onuncu köprüye de belki Selim İleri köprüsü denir." diyor.

 

AK Parti İstanbul Milletvekili Prof. Dr. Edibe Sözen'in üçüncü köprüye isim önerisi Avrasya oluyor.

 

CHP'li İstanbul milletvekilleri ise üçüncü köprüye karşı çıktıklarını dolayısıyla bir isim önerisinde bulunmayacaklarını

 

söylüyor.

 

Beşir Ayvazoğlu ise her ne isim verilirse verilsin köprüye halk arasında "3. köprü" denileceğini söylüyor.

 

 

 

 

"Yeter" adını vermesinden mülhem 3. köprüye de bu adın verilmesini öneriyor.

 

:)

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

 

3 KÖPRÜ YETMEZ !

Modern dünya, acılar yaşayarak, yanlışlar yaparak doğruları öğrendi.

 

Biz ise, elimiz bin defa yanmasına karşın, ateşi hala elimizle tutmaya devam ediyoruz.

 

Çünkü; acılardan zevk alıyoruz.

 

Marazi bir durum, ama gerçek bu ve acı.

 

Üçüncü köprü tantanası da, böyle bir ders almamışlığın, bilime kulak tıkamışlığın freni boşalmış halidir.

 

Şehir planlamacıları diyor ki, üçüncü köprü, İstanbul’un trafiğine derman olmaz, yarayı daha da derinleştirir.

 

Birinci köprü yapılırken, bir süre sonra ikinci köprünün zorunlu hale geleceği söylenmişti ve gerçekleşti.

 

Çünkü, o köprünün etrafına yerleşti insanlar, kent genişledi.

 

Üçüncü köprüde de aynısı olacak.

 

Şimdi, kentin kuzeyinde yer kapatanlar, köprü yapıldıktan sonra buraları binalarla dolduracaklar.

 

Cepler dolacak ama, İstanbul’un trafik çilesi bitmeyecek.

 

kentin içini yollarla donatmadıkça (buna olanak yok), üç değil, 13 köprü yapsanız İstanbul’un trafiğine çare olmaz.

 

’’Peki ne yapmalı’’ sorusunun, yanıtı belli: kenti boyuna, enine metroyla donatacaksınız.

 

Boğaz tüp geçidi akıllı bir yoldur, araçlar, köprülerden en az 10 kat daha hızlı geçecek denizin altından.

 

Herşey gün gibi açıkken hala, ’’köprü köprü’’ diye ısrarın ne anlamı var, kime ne yararı var ?

 

İstanbul’un trafik sorununa ilaç olmayacak, ama birilerinin cebi dolacak.

 

 

Değer mi ?

 

 

Kadir Çelik

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

219420090704124202811.jpg

 

 

Köprülerin güvenlik sistemi yenileniyor

 

 

 

Geçiş ücretleri ile önemli bir gelir kalemi haline gelen İstanbul boğaziçi köprülerinde elektronik güvenlik sistemleri yenilenecek.

 

1 Eylül'de başlatılacak çalışmalar yıl sonunda tamamlanacak.

 

 

 

 

 

Karayolları 17. Bölge Müdürlüğünce programa alınan revizyon projesi ile İstanbul boğaziçi köprüleri elektronik güvenlik sistemlerinin revizyonu ile mevcut sistemlerin bakım ve onarımı ihalesi bu ay yapılacak.

 

Karayolları 17. Bölge Müdürlüğünce hazırlanan ihale şartnamesine göre, revizyon ve onarım programı, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet Köprüsü, kuleleri, yol ve deniz seviyesi,ankrajlar, gişe sahaları, polis korumave karayoları hizmet binaları alanlarında gerçekleştirilecek.

 

-36 KAMERA İLE GÖZETİM-

 

Yenileme ve onarım programı kapsamında, boğaziçi köprülerinde halen hizmet veren kamera ve elektronik sistemlerinin revizyonununyanı sıra mevcut sistemin bakım onarımının malzeme dahil hizmet alımı dayapılacak.

 

Bu çalışmalar kapsamında, 36 kamera, zoom lensleri, pan tiltüniteleri, 2 kumanda odası, 8 ankraj, 4 TDr odası bulunuyor.

 

17 Ağustos 2009 tarihinde yapılacak olan elektronikgüvenlik sistemleri ihalesine, idare tarafından belirlenen kriterlere uygun firmalar katılabilecek.

 

İstanbul boğaziçi köprülerinde 1 Eylül 2009 ile 31 Aralık2009 tarihleri arasında gerçekleştirilecek işler için açılacak ihaleye, oto yolücret toplama, otoyol tünel, asma köprüler, havaalanları, bankalar, alış veriş merkezleri, ticaret merkezleri veya resmi güvenlik birimlerinin elektronik güvenlik sistemlerinin tesisi veya bakım onarımlarını yapmış olan firmalar katılabilecek.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş
Misafir birce

86859galeri1.jpg

İstanbul Metrosunun Haliç geçişi için yapılacak köprünün çelik kazıkları, önümüzdeki hafta çakılmaya başlayacak.

 

 

 

86859galeri2.jpg

 

 

İstanbul Büyükşehir Belediyesinden yapılan açıklamaya göre, İstanbul Metrosunun en önemli geçiş güzergahlarından Haliç metro geçiş köprüsü inşaatında kullanılmak üzere

 

 

Portekiz'de imal ettirilen ve “Normed” isimli gemiyle Haliç'e getirilen platform ve 13 parçadan oluşan çelik boru kazıklar, suya indirilmeye başlandı.

 

 

 

 

86859galeri3.jpg

 

 

Köprünün su içinde ayaklarını oluşturacak çelik kazıklar, Beyoğlu yakası sahiline yüzdürülerek muhafazaya alındı.

 

 

Çalışmaların akşam saatlerinde tamamlanması planlanıyor.

 

 

86859galeri4.jpg

 

İstanbul Metrosu, inşa edilen köprüyle Unkapanı'na ulaşacak ve oradan kazısı tamamlanmış tünelle Şehzadebaşı,

 

 

Aksaray istikametinden Yenikapı'ya ulaşarak burada Marmaray ile entegre olacak

 

 

ve böylece Kartal-Kadıköy hattına da bağlanacak.

Bu iletiyi paylaş


İletiye ulaşan sekme (kopyala)
Diğer sitelerde paylaş

İletiniz moderatör kontrolünden geçtikten sonra sitede gösterilmeye başlanacaktır. Eğer buna maruz kalmak istemiyorsanız lütfen hemen bir ÜYE OLUNUZ.

Misafir
İletinizi misafir olarak gönderiyorsunuz. Eğer üye iseniz lütfen GİRİP YAPARAK gönderiniz.
Bu başlığa cevap yaz

×   Zengin metin olarak yapıştırıldı..   Onun yerine sade metin olarak yapıştır

  Only 75 emoticons maximum are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Önceki içeriğiniz geri getirildi..   Editörü temizle

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×

Önemli Bilgiler

Bu siteyi kullanmaya başladığınız anda kuralları kabul ediyorsunuz Kullanım Koşulu.